Ostin Ruotsista - helppo kuin heinänteko

oppelix

Ostin äsken etelä-ruotsista museoikäisen auton. Koko homma hoitui muutaman sähköpostin avulla ja auto saapui Helsinkiin ilman että tarvitsi ajaa kilometriäkään asian takia.
Homma toimi näin:
- löysin kohteen Blocket.se sivuilta ja pyysin lisätietoja ( engalanniksi kun ruåtsi ei onnistu). Paluupostissa tuli hyvä satsi valokuvia, kopio rekisteriotteesta ja tarinaa auton kunnosta ja vaiheista.
- lähetin tarjouksen ja myyjä hyväksyi sen.
- lähetin rahat pankin kautta ja ja muutaman päivän kuluttua tulivat paperit postissa
- sovin tukholmalaisen firman ( http://www.autoassistans.se/Suomi.php ) kanssa noudosta ja laivauksesta suomeen. ( Puhuvat myös suomea)
- maksoin kuljetuksen ja laivarahdin kuljetusfirmalle
- auto tuli Helsinkiin neljän päivän kuluttua
Oli tosi vaivatonta ja mitään ongelmia ei ollut missään vaiheessa. Kuljetusfirman toiminta oli 10 arvoista, kaikki toimi loistavasti.

8

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heru5

      no jopas on kekseliäs tapa mainostaa oman firman toimintaa, tämä systeemi varmaan toimii!

      • oppelix

        Olisihan se mukava omistaa firma Ruotsissa. Pistin linkin koska on kokemuksia myös muunlaisesta toiminnasta ja tämä oli kaikin puolin positiivinen kokemus.


    • HJ

      Aika rohkea veto laittaa massit menemään ilman mitään takuita.No hyvä että homma hoitui.Mitäs sulla maksi toi rahti ja laivaus balttiarallaa Suomeen?Ja mistäs päin Ruotsia löysit autosi?Ja mitenkäs verot täällä päässä?
      Itsellä hakusessa duetti tai pv volvo,Suomesta ei oikein tunnut löytyvän kohtuukuntoista tai hintaista..tietenkin joku jenkkikampekin 59vm tai vanhempi kävisi mutta Ruotsissa tuntuu olevan hinnat melkein kovemmat kuin Suomessa.

      • oppelix

        Trollhättänin läheltä. Oli -70 Opel GT. Kaivelin vähän myyjästä tietoja netistä ja kun kaikki näytti olevan ok niin pistin rahat menemään. Varmaan näin voi tulla pettymyksiäkin mutta auto oli parempi kuin odotin. Kuljetus helsinkiin asti vähän reipas tonni. Laskeskelin että ei kannata lähteä itse hakemaan, kulut on siitäkin ja aikaa menee ajeluun. Verot näkee kun päätös tulee, olen varutunut pariin kolmeen sataseen. Jenkit maksaa ruottissa jos ovat kunnossa, Volvoja kyllä näkee joskus sopivastikkin. Ruotsissakin näiden vanhusten hinta kulkee kunnon mukaan...


      • Lataaja
        oppelix kirjoitti:

        Trollhättänin läheltä. Oli -70 Opel GT. Kaivelin vähän myyjästä tietoja netistä ja kun kaikki näytti olevan ok niin pistin rahat menemään. Varmaan näin voi tulla pettymyksiäkin mutta auto oli parempi kuin odotin. Kuljetus helsinkiin asti vähän reipas tonni. Laskeskelin että ei kannata lähteä itse hakemaan, kulut on siitäkin ja aikaa menee ajeluun. Verot näkee kun päätös tulee, olen varutunut pariin kolmeen sataseen. Jenkit maksaa ruottissa jos ovat kunnossa, Volvoja kyllä näkee joskus sopivastikkin. Ruotsissakin näiden vanhusten hinta kulkee kunnon mukaan...

        Kaivelit vähän myyjästä tietoja netistä, oli siis autoliike? Yksityiselle en ainakaan uskaltaisi lähettää maneja tilille ulkomaille ja jäädä odottamaan.. Ostin itse 3 vuotta sitten Benelux-maasta vanha-auton kuvien perusteella, kuljetus maksoi 800 ja kärry oli vähän huonompi kuin odotin. Piti olla lähes tiptop: helmat piiloruosteessa ja motska tranny tehtävä uudestaan. No sai näpertää ja nyt sai tehdä koneesta piilotehoversion, mullerrr!


      • oppelix
        Lataaja kirjoitti:

        Kaivelit vähän myyjästä tietoja netistä, oli siis autoliike? Yksityiselle en ainakaan uskaltaisi lähettää maneja tilille ulkomaille ja jäädä odottamaan.. Ostin itse 3 vuotta sitten Benelux-maasta vanha-auton kuvien perusteella, kuljetus maksoi 800 ja kärry oli vähän huonompi kuin odotin. Piti olla lähes tiptop: helmat piiloruosteessa ja motska tranny tehtävä uudestaan. No sai näpertää ja nyt sai tehdä koneesta piilotehoversion, mullerrr!

        Myyjä oli yksityinen mutta sellaisessa työssä ja asemassa että oli tietoa aika paljon saatavana. Juuri kaverin työkuvan takia uskalsin näkemättä kaupat tehdäkkin.


    • tax saver

      kaikki toimii, vaikeaa kun vastassa on huijari. Ostan paljon autoja sekä muuta tavaraa ja yleensä homma toimii hyvin ja helposti. Sitten kun kohdalle sattuu huijari, onkin homma vaikeampaa. Toki näiden osuus on pieni, mutta selvittely vie tuhottomasti aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe