JUMALA ON HENKI.

Elävä Vesi

Hengestä jaetaan Pyhää Henkeä. Sanan kanssa Pyhä Henki on ELÄVÄ VESI.

Danielille näytettiin yöllisessä näyssä sarvi, sarven muotoinen, mutta jolla oli ihmisen näköä ja joka puhui herjaten. Kolme aikaisempaa sarvea reväistiin poissa ja tuo pienin sarvi jäi yksin herjaamaan. Tuo sarvi on herjaajana valtaistuimen asettamisen aikoihin, sillä silloin, kun tuo sarvi herjaten puhui asetettiinkin valtaistuinta, jolla Vanhaikäinen istuutui.

Jotta ihminen voisi jotakikaan käsittää Jumalasta, joka on Henki, niin Danielille näytettiin Hänet valkohiuksisena ja valkovaatteisena ja tuo kuvaa ikuisen ikäistä, eli ajatonta.

Mutta sitten, Jumalasta, joka on Henki vuotikin tulivirta ja tuo tarkoittaa, että Henki Jumalasta lähti Pyhää Henkeä, jonka avulla tuhannen tuhatta palveli Häntä ja huolehtivat tuosta kymmenentuhatta kertaa kymmenen tuhanne joukosta, jotka olivat tulleet tuomioistuimen eteen.

Tuomioistuimen asettamisen päivänä ensimmäiseksi heitettiin tuleen herjaajasarvi ja kaikilta pedoilta otettiin valta poissa, heiltä, jotka yötä päivää olivat kiusanneet Jumalan kansaa ja syyttäneet, eli henkivalloilta. Sarvi, joka sillä hetkellä oli muodostunut maanpäällä elävistä herjaajista, joutui ensimmäisenä tuleen.

Sitten paikalle saapui Voittaja, Ihmisen Pojan muotoinen Jumalan Sana, joka oli ollut omiensa kanssa maailman lopuun saakka ja tuli nyt saamaan kaiken kunnian ja kaiken vallan ja näin yhdistymään Vanhaikäiseen, joka ei kunniaansa jaa.

Daniel 7
8 Minä tarkkasin sarvea, ja katso, eräs muu pieni sarvi puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista reväistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.

9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

3

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedä sitten mitä on Danielin mielessä liikkunut kun sarvesta tuommosta tekstiä...

"Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan."

• Häpeä edes

Että kehtaatkin levitellä tuollaista sontaa.....

• Tiedottaja.

Minä, joka olisin kuollut ilman Jeesusta. En todellakaan, vaan iloitsen ja elän ja jaan Jumalan valtakunnan tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      67
      3798
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3179
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      98
      2436
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1659
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1418
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1280
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      42
      1218
    8. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1030
    9. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1021
    10. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1021
    Aihe