Olen aina välillä törmännyt sanaa ghee eli kirkastettu voi. Se on voita, josta on poistettu maitohera ja ilmeisesti muutakin töhnää. Kestää kuumentamista paremmin kuin tavallinen voi ja säilyy paremmin huoneenlämmössäkin. Voi tehdä itsekin (aika työlään tuntuista) tai ostaa säilykepurkeissa.
Minkälaisia kokemuksia gheestä voin korvaajana teillä on? Oletteko tehneet gheetä itse vai ostaneet valmiina?
Ghee
kokemuksia?
1
538
Vastaukset
- ja on helppoa
Eikun varovasti sulattelee paketin voita miedolla lämmöllä ja antaa heran laskeutua pohjalle. Sitten varovasti kaataa purkkiin nestemäisen osan. Toinen vaihtoehto on sulattaa voi kirkkaaksi ja antaa heran laskeutua pohjalle. Sitten vaan antaa rasvan jämähtää (viileässä), kippaa sen kokonaisena kattilasta (vähän kuin keikauskakku) ja leikaa pohjan pois, missä hera on. Kirkastettu voi kestää huomattavasti kovempia lämpötiloja paistaessa, esim. pihvin paistaminen. Intiassa ja Pakistanissa sitä käytetään paljon ja hyvää on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713