Audacity-kysymys

mikkionkelma

Niin, latasin Audacity-ohjelman, mutta siinä häiritsee, ja paljon, se että mikrofonista ei kuulu paljon mitään :oo Jos siinä ei ole mikrofoni-tila päällä, sillä äänittäessä ei kuulu yhtään mitään ja sillon kun se on päällä, kuuluu vaan jotain ihan pientä. Miten sen saa toimimaan niin että äänittäessä ääni kuuluu KUNNOLLA, mikkinikään ei ole mikään halpismikki, joten ei luulisi sen siitä johtuvan :S Ja se on kytketty tietokoneen keskusyksikköön, koska tietääkseni koneessani ei ole muita paikkoja minne sen voi kytkeä. :/

TOINEN KYSYMYS: Kun avaan sillä jonkun laulun (instrumentaalisen version) ja haluaisin äänittää itse laulua siihen päälle, kun painan sitä äänitys nappia niin sitä instrumentaalista taustaa ei kuulu! Aika vaikeeta on äänittää mitään kun ei edes tiedä missä kohti aloittaa laulun jne. kun ei taustaa kuulu. Ja sitten kun on vielä tuo ylempikin ongelma :S

Joku Audacity-nero voisi vastaillaa ja kiiiiiiiiiiitos jos joku osaa auttaaa!!

4

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Äänitysvoimakkuus on ilmeisesti aika pieni. Nosta voimakkuutta siirtämällä sitä liukusäädintä, missä on mikrofonin kuva. Ja mikrofoni- tila sulla olikin jo päällä.

Toinen ongelma ratkeaa siten, että pistät sen instrumentaalin soimaan jonkun mediaplayerin esim. Winampin kautta. Aloitat äänityksen audacityssä ja laulat. Koska äänityksessä on mikrofoni- tila päällä, laulusi äänittyy, mutta ei soittimessa soiva musa.
      Jos joskus haluat nauhoittaa koneella soivaa ääntä audacityllä, esim. jotain efektejä netistä, valitset siitä valikosta stereo mix.

• Audisss

Audacityn asetuksissa on paikka mistä saa sen musiikin kuulumaan silloin kun äänittää. Itellä on audacity 1.3 beta versio ja siinä pääsee asetuksiin kun klikkaa Muokkaa -> Preferences ja sitten raksi ruutuun Overdub:Play other tracks while recording new one... Sitten jos sulla on tämä beta versio niin kannatta säätää lantecy aika samasta paikasta, jos tuntuu siltä että laulu jää jälkeen kun toista äänitykset

• Audiss

Muutama kirjoitus virhe... hehe

• Audissss

Mulla on mikki kytketty halpis karaoke laitteen K BOX:in kautta, eli mikki siihen karaoke laitteeseen ja sieltä rca johdolla tietokoneeseen. Sellainen johto missä on toi 3.5mm plugi toiseesa päässä että se sopii siihen tietokoneen mikki paikkaan. Sitten voit säätää mikki volume ihan kuinka tykkäät :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1948
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1370
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1030
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      751
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe