Kiistellyin kotimainen metallibändi....

Könstis

Uskallan väittää, että Children Of Bodom on kaikkien aikojen kiistellyin metallibändi, ainkin kotimaisista. Siis siinä mielesssä, onko se paskaa vai parasta. Menen sitten minne hyvänsä katselemaan keskusteluja, missään Bodomista ei keskustella sivistyneesti. Aina otsikko on joko: Bodom on turhin veto ikinä!!! tai Bodomia parempaa et löydä. Ja keskustelussa saaa sit kattella "haista vittu paska et tajuu mitään helvetin amispopittaja teinihevipelle mee muuaalle itkeen vittu-kommentteja". Sen suosio maailmalla, ja soittajien taito, ja saman aikaan joitain ärsyttävä räkäinen laulu tuntuu aiheuttavan paljon puolesta ja vastaan kommentteja....

13

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ptoo

      Itse en ole suomalaiseen metalliskeneen kauhian syvästi perehtynyt, mutta sanoisin, että onhan tuossa perää. Mutta toisaalta, jok'ikisestä tunnetusta yhtyeestä on samanlaisia jakautuneita mielipiteitä. COB vaan sattuu olemaan sen verran tunnettu, että siitä tulee enemmän keskustelua, ja sitä kautta enemmän eriäviä mielipiteitä.

    • kulmakarvapelle34

      kyllähän bodomi on vakiinnuttanut maineensa suomessa ja maailmalla. se mitään kiistelyä ole jos joku finninaamateini uhoaa jonkun nevöhööd marginaalibändin ylivertaisuutta tai vanha pieru itkee 7-kyt luvun perään. selkeesti kiistellyin metallibändi suomessa on tällä hetkellä amoral, joidenkin mielestä ihan syystäkin.

      • 30 + risat

        kaikista bändeistä toki kiistellään, mutta eniten ehkä musiikkityyliään ja/tai laulajaa vaihtavista eniten ja rajuimmi.


      • viry

        Amoral tosiaan teki aika takinkääntö tempun mut tää on vaan mun mielipide, mut yllätyin kyl silti positiivisesti miten koivunen veti yhellä keikalla minkä sattusin näkemään paikanpäällä. Tykkään tosin enemmän vanhasta Amoralista ehkä sen takia että siihen on tottunut ja ei sen takia että en pitäisi koivusesta se on loppujen lopuksi hyvä laulaja ja rento jätkä.


    • ...

      Onko Children Of Bodom joku genrensä pioneeri tai ensimmäinen genreä edustava, joka pääsi valtavirtaan? Vai onko se ainoa death-bändi, jonka nykyajan teinihevarit tuntee?

      Mietin vaan syytä CoBin yliarvostukselle siinä, että monet death-coverit on nimetty Bodomin tekemäksi, vaikka eivät sitä ole. Kuuluisin esimerkki lienee "Children Of Bodom - The Trooper"

      • viry

        Niin siis täh?? Siis onhan COB arvostettu bändi ylipäätäänsä maailmalla mutta onhan noita muitakin sekaannuksia kuten finall countdown jonka teki northeri....... mut COB on kyl eka oikeesti omaa tyyliään edustava bändi ainakin suomesta koska normi death ja thrash metall ei yllä tohon mitä ne tekee...... mutta on se sääli jos tosiaan ainoo nimi mikä tunnetaan tuolta saralta nykyteineistä on pelkästään COB!!


      • yfuvjhjvjkh
        viry kirjoitti:

        Niin siis täh?? Siis onhan COB arvostettu bändi ylipäätäänsä maailmalla mutta onhan noita muitakin sekaannuksia kuten finall countdown jonka teki northeri....... mut COB on kyl eka oikeesti omaa tyyliään edustava bändi ainakin suomesta koska normi death ja thrash metall ei yllä tohon mitä ne tekee...... mutta on se sääli jos tosiaan ainoo nimi mikä tunnetaan tuolta saralta nykyteineistä on pelkästään COB!!

        kerran teini bändi -> aina teini pändi


        paskakin vielä kaiken lisäks


      • viry
        yfuvjhjvjkh kirjoitti:

        kerran teini bändi -> aina teini pändi


        paskakin vielä kaiken lisäks

        No ei kovin paska voi olla et maailman menestys on tota luokkaa. Tai no maku asiahan toi on.


      • jfjfvkj
        viry kirjoitti:

        No ei kovin paska voi olla et maailman menestys on tota luokkaa. Tai no maku asiahan toi on.

        eihän se tarkoita et joku on hyvä vaikka kuinka paljon myisi levyjä ja jotkut idiootit josain päin maailmaa tykkäisikin.
        ihmisille menee tunnetusti kaikki paska läpi kun vähän joku jaksaa markinoida.


      • viry
        jfjfvkj kirjoitti:

        eihän se tarkoita et joku on hyvä vaikka kuinka paljon myisi levyjä ja jotkut idiootit josain päin maailmaa tykkäisikin.
        ihmisille menee tunnetusti kaikki paska läpi kun vähän joku jaksaa markinoida.

        mut selvästikkään et tykkäää bodomista mutta väitätkö et ne on aivan paskoja soittajia ja että ynm?? Koska onhan noita bändei mitä en ite ymmärrä miks ne menestyy maailmalla ku mikäkin ennen kuulumaton ilmiö. Voinko kysyä mistä bändeistä itse pidät? Ei sillä että alkaisin niitä haukkumaan täällä tai mitään mutta kuitenkin mietin että minkä tyylin edustaja itse olet?



        Ja tottahan se on että ihmisiin uppoo kaikki paska mutta paljoks bodomi on oikeest markkinoinu esim suomessa???

        Jatketaan juttua sitten asia linjalla.


      • Jaymzzi
        viry kirjoitti:

        mut selvästikkään et tykkäää bodomista mutta väitätkö et ne on aivan paskoja soittajia ja että ynm?? Koska onhan noita bändei mitä en ite ymmärrä miks ne menestyy maailmalla ku mikäkin ennen kuulumaton ilmiö. Voinko kysyä mistä bändeistä itse pidät? Ei sillä että alkaisin niitä haukkumaan täällä tai mitään mutta kuitenkin mietin että minkä tyylin edustaja itse olet?



        Ja tottahan se on että ihmisiin uppoo kaikki paska mutta paljoks bodomi on oikeest markkinoinu esim suomessa???

        Jatketaan juttua sitten asia linjalla.

        Bodom... Yhtä monta mielipidettä kuin niiden antajiakin. Yksi syy siihen, että CoB:n nimi on tullut tutuksi ja bändi sitä kautta saanut nuoria (ehkä-ei-niin-asiaan-vihkiytyneitä) kuuntelijoita voipi olla Bodominjärven murhaoikeudenkäyntien saama laaja huomio jokunen vuosi sitten. Tottakai vaikutuksille altis nuori tsekkaa päivälehdessä näkemänsä revittelytekstin perusteella murhajuttuihin viittavan bändin nimen netistä, kun onhan se kutkuttavaa että orkesterilla on nimi joka viittaa yhteen Suomen kohutuimmista tapahtumista kautta aikain. Näin siis arvaan ma. Itse tosin olen kuunnellut ko. bändiä ensilevyn julkaisusta lähtien, ja vasta jälkeenpäin hiffasin että nimi tuleekin noista tapahtumista, ja siitähän se lähti potenssiin kymppi, heh.
        Okei, kuka tykkää mistäkin, mutta totta on että CoB:tä mollataan monessa foorumissa ihan selkeästi teinihevibändiksi, eikä selvästikään olla kuunneltu kuin korkeintaan yhden biisin alkuriffi ja siihen perään (asenteella) rääkäisty "jau jau!!". Fakta kuitenkin on se, että jätkät ovat virtuoosimaisia soittajia, ja mielestäni status maailmalla täysin ansaittu. Siitä ei pitäisi kenenkään aukoa päätään, vaan olla pikemminkin ylpeä suomalaisuudestaan, ja että kyllä täältä irtoaa!!


      • angel dont kill
        Jaymzzi kirjoitti:

        Bodom... Yhtä monta mielipidettä kuin niiden antajiakin. Yksi syy siihen, että CoB:n nimi on tullut tutuksi ja bändi sitä kautta saanut nuoria (ehkä-ei-niin-asiaan-vihkiytyneitä) kuuntelijoita voipi olla Bodominjärven murhaoikeudenkäyntien saama laaja huomio jokunen vuosi sitten. Tottakai vaikutuksille altis nuori tsekkaa päivälehdessä näkemänsä revittelytekstin perusteella murhajuttuihin viittavan bändin nimen netistä, kun onhan se kutkuttavaa että orkesterilla on nimi joka viittaa yhteen Suomen kohutuimmista tapahtumista kautta aikain. Näin siis arvaan ma. Itse tosin olen kuunnellut ko. bändiä ensilevyn julkaisusta lähtien, ja vasta jälkeenpäin hiffasin että nimi tuleekin noista tapahtumista, ja siitähän se lähti potenssiin kymppi, heh.
        Okei, kuka tykkää mistäkin, mutta totta on että CoB:tä mollataan monessa foorumissa ihan selkeästi teinihevibändiksi, eikä selvästikään olla kuunneltu kuin korkeintaan yhden biisin alkuriffi ja siihen perään (asenteella) rääkäisty "jau jau!!". Fakta kuitenkin on se, että jätkät ovat virtuoosimaisia soittajia, ja mielestäni status maailmalla täysin ansaittu. Siitä ei pitäisi kenenkään aukoa päätään, vaan olla pikemminkin ylpeä suomalaisuudestaan, ja että kyllä täältä irtoaa!!

        kun olen itse kohta kolmevitonen ja seurannut Bodomin vaiheita keväästä -98,jolloin kuulin Jyrkissä DEadnight Warriorin jääden välittömästi koukkuun. Tosin omamielipiteeni on ,että levyt paranivat Deathrolliin asti ja sen jälkeiset tuotokset eivät ole oikein avautuneet. Mutta livenä menen Bodomia katsomaan aina kun se on vain mahdollista. On se sen verta kova.


      • Jaymzzi
        angel dont kill kirjoitti:

        kun olen itse kohta kolmevitonen ja seurannut Bodomin vaiheita keväästä -98,jolloin kuulin Jyrkissä DEadnight Warriorin jääden välittömästi koukkuun. Tosin omamielipiteeni on ,että levyt paranivat Deathrolliin asti ja sen jälkeiset tuotokset eivät ole oikein avautuneet. Mutta livenä menen Bodomia katsomaan aina kun se on vain mahdollista. On se sen verta kova.

        Joo, siinä mielessä olen samaa mieltä, että levyt tosiaan paranivat tappavan tasaiseen tahtiin Deathrolliin asti, mutta sen jälkeisistä levyistä on ollut hieman vaikeampaa löytää samanlaista tarttumapintaa, olisko sit lievän tyyliuudistuksen johdosta. Nythän "Bodomskien" rytyyttelyssä on (ainakin omasta mielestä) selkeitä jenkkivaikutteita, ja tietty varmasti kitaristin vaihtuminen Alesta Roopeen 2003 A.D. toi oman uuden makunsa. Mutta, tottakai, jokainen levy on hankittu ja ahkerasti kulutettu, ja keikoille pitää päästä aina kun mahdollista. Kyllä ne vaan piru vie osaavat.. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6193
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      35
      3761
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1462
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      33
      1370
    Aihe