Olemme seurustelleet kohta noin kaksi vuotta josta olemme asuneet saman katon alla nyt noin 6kk. Parisuhteen alussa tyttöystäväni vakuutteli minulle että hän haluaa tasavertaisen kumppanin rinnalleen. Kaikki vaikutti suhteen alussa hienolta ja ihanalta ja luulin löytäneeni täydellisen kumppanin. Nyt arjen alettua yhteisen katon alla puoli vuotta sitten on tasavertaisuus enää pelkkä ihana muisto. Käytännössä olen koti-isä joka tekee kaikki kodin askareet siivoukset, tiskit, ruuat, tarkistaa lasten läksyt (olen siis isä-puoli nykyään) ja käyn kaupassa sekä "palvelen" tyttöystävääni jatkuvasti. Ja mitä seksiin tulee niin se puoli on oikeastaan kuihtunut pois sillä halummekaan eivät enää kohtaa ja nykyisin kaiken lisäksi minua vaaditaan käyttämään siveysvyötä jotta olisin "kuuliaisempi" ja olisin halukas aina silloin kun tyttöystävänikin on... Yhteen muuttaminen alkaa jo tuntua todella huonolta ajatukselta ja olo on kuin "koti/seksi orjalla" kenet jätetään takalukkojen taakse kun toinen poistuu kotoa... Miten pystyisin lopettamaan suhteen jossa olen perusteellisesti jyrätty ja jäänyt sen kuuluisan tossun alle / nyrkin ja hellan väliin..?? En enää jaksaisi jatkuvaa syyllistämistä ja alistamista sillä se syö miehisen itsetunnon kokonaan... jostain pitäisi vielä saada energiaa ja voimia hypätä pois tästä oravan pyörästä ennen kuin olen ketjulla lukittuna patteriinkin...
Tasavertainen kumppani??
10
1815
Vastaukset
- just go
Helppo sanoa mutta lähe ennenkun on liian myöhäistä.
Tuosta on tasavertaisuus kaukana !
Siveysvyö... voi herran tähen !
Aikuisten oikeesti, ponnista voimasi ja hanki oma asunto ja sitten vaan menoks.
Ei kannata asuntohankkeesta edes kertoa etukäteen, yhtenä kauniina päivänä siitä
vaan irtaudut. Kyllä sinä jaksat.
Ei tuommosessa "liitossa" kannata kärvistellä. - frostyrose*
olen kuin tuo aiempi kommentoija - ei sinun olosi tuosta ainakaan parane, joten nosta kytkintä!
Tyttöystäväsi haluaa kotiorjan, ei tasavertaista kumppania. Myöhäistä rypistää, mutta alun alkaen teillä on asiat menneet vinksalleen, kun olet mennyt suostumaan tuohon rumbaan. Ei herranen aika... Oliko tuo siveysvyö-juttu jokin "kevennys"...? Mieletöntä...
Pinnistä itsesi liikkeelle ja ala etsiä omaa asuntoa! Ei siitä kannata etukäteen mainita, sitten vain h-hetken tullen toteat pirttihirmulle, että sinulle riitti ja ei muistella pahalla!- nostat kytkimen
Puhu ja sano tunteesi. Kerro suoraan, että et löydä teidän suhteessanne sinulle sopipaa roolia olla ja elää tyytyväisenä. Sano, että asioiden täytyy muuttua jos haluatte pysyä yhdessä.
Olette asuneet vasta vähän aikaa yhdessä. Ensimmäiset vuodet menee siihen, kun haetaan ja etsitään pariskunnan omaa tapaa olla yhdessä. Avokkisi on nähtävästi ottanut komennon käsiinsä, sinun täytyy ottaa nyt itsellesi se tila ja rooli jossa voisit hyvin.
Älä lyö heti hanskoja tiskiin. Katso jokunen kuukausi sen jälkeen kun olet avannut suusi. Toinen osapuoli voi oikeasti olla ihan tietämätön tilanteesta ja sinun ajatuksistasi. Kun meillä jokaisella on tapana tuoda entinen elämä uusiin suhteisiin, niin joskus uuden ja vanhan yhteensovittaminen voi olla työlästä. Mutta se voi olla myös kaiken vaivan arvoista ja tulee luotua oikeasti juuri teidän kahden näköinen suhde ilman historiaa. - käpylintu
nostat kytkimen kirjoitti:
Puhu ja sano tunteesi. Kerro suoraan, että et löydä teidän suhteessanne sinulle sopipaa roolia olla ja elää tyytyväisenä. Sano, että asioiden täytyy muuttua jos haluatte pysyä yhdessä.
Olette asuneet vasta vähän aikaa yhdessä. Ensimmäiset vuodet menee siihen, kun haetaan ja etsitään pariskunnan omaa tapaa olla yhdessä. Avokkisi on nähtävästi ottanut komennon käsiinsä, sinun täytyy ottaa nyt itsellesi se tila ja rooli jossa voisit hyvin.
Älä lyö heti hanskoja tiskiin. Katso jokunen kuukausi sen jälkeen kun olet avannut suusi. Toinen osapuoli voi oikeasti olla ihan tietämätön tilanteesta ja sinun ajatuksistasi. Kun meillä jokaisella on tapana tuoda entinen elämä uusiin suhteisiin, niin joskus uuden ja vanhan yhteensovittaminen voi olla työlästä. Mutta se voi olla myös kaiken vaivan arvoista ja tulee luotua oikeasti juuri teidän kahden näköinen suhde ilman historiaa.Samaa mieltä. Älä tee mitään hätiköityä, ennen kuin puhut partnerillesi. Liian usein tällä palstalla neuvotaan suoraan toimintaan, vaikka puhuminen ensin voisi ratkaista asian.
- Overruled
"Siveysvyö" juttu ei ikävä kyllä ollut mikään kevennys... sen käytöstä keskusteltiin taas eilen illalla piiitkään.. alkaa jo kyllästyttää asiasta jankkaaminen mutta tyttöystävä on peräänantamaton eikä se luovuta ennenkuin saa tahtonsa lävitse... ehkä olisi parempi suostua toistaiseksi että saisi edes hetken rauhaa...?? :/ Asunnon laitoin eilen hakuun mutta niitä on vaikea etsiä varsinkin kun jää päiväksi lukkojen taakse kotiin =D Heh, noh, kyllä mulle vielä sopiva hetki koettaa ;) Huumorilla täällä selviää, muuten sekoisi pää =D
- irjpg
Overruled kirjoitti:
"Siveysvyö" juttu ei ikävä kyllä ollut mikään kevennys... sen käytöstä keskusteltiin taas eilen illalla piiitkään.. alkaa jo kyllästyttää asiasta jankkaaminen mutta tyttöystävä on peräänantamaton eikä se luovuta ennenkuin saa tahtonsa lävitse... ehkä olisi parempi suostua toistaiseksi että saisi edes hetken rauhaa...?? :/ Asunnon laitoin eilen hakuun mutta niitä on vaikea etsiä varsinkin kun jää päiväksi lukkojen taakse kotiin =D Heh, noh, kyllä mulle vielä sopiva hetki koettaa ;) Huumorilla täällä selviää, muuten sekoisi pää =D
useampi on toivotellut sinulle pitempää pinnaa ja perään kuuluttanut niitä kuuluisia Keskusteluja, niin hyvänen aika... Onko tyttöystäväsi mieleltään balanssissa..???
Kerta kaikkiaan niin mieletön juttu, että voiko olla tosikaan... - Nainen 40+
Overruled kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein? Olet koti-isä,päivät kotona? Tyttöystäväsi päivät töissä?On varmaan kohtuullista että teet kotityöt ym.Selvästi naisesi on määrätietoinen ja hallitseva.Olet jo hyväsynyt että sinua hallitaan.Taidat kuitenkin pitää siitä vaikka nyt purnaatkin täällä.Jutelkaa keskenänne,se helpottaa pahaa oloasi.Ei tasavertaisuus tai tasa-arvo tarkoita etteikö toinen johda suhdetta.Jokaisessa suhteessa on aina johtaja jolla enemmän valtaa ja vastuuta.Se on teillä nainen,usein on näin vaikka siitä ei puhuta julkisesti.Tämä siveysvyö juttu ei ole huono idea,meillä se paransi suhdettamme molella tapaa.Alunperin se oli mieheni idea.Kokeilkaa,se tuo säpinää seksielämään.Googlesta löytyy vaikka millä mitalla kokemuksia aiheesta.
- 65hy9p8
Niin, sanon siis samaa, kun naisillekin: miksi alistutte? On ihan turha ruikuttaa siveysvöistä ja palvelemisesta, mitä itse teette. Ette pidä puolianne, ette itse vaadi, en tiedä mitä tuo siveysvyö tarkoittaa: todennäköisesti sitä, että tämä on pelkkä provo, mutta asiaa paljon silti. Jokaisen onni on omalla vastuulla, ja kun on lapsia, on vastuu siitä, että he eivät joudun elämään sairaan perheen kanssa: joten alistavan hullun kanssa niitä ei kannattaisi tehdä ollenkaan ja jos tekee, niin sitten pitää lähteä. Lapset on hyvä syy pitää liitto kasassa jos se on terve, mutta säälittävä tekosyy, jos itsellä pitäisi riittää rohkeus ratkaista asioita. Lapset eivät ole aikuisen kilpi.
Jostain pitäisi saada voimaa..? Joo, kuule, niin meidän kaikkien, että ottaa vaan ja tekee ja lopettaa sen itsesäälin. Jos tulee turpaan, niin ei se siitä muutu, kun lähtemällä. Jos alistetaan, ja itse alistuu, niin itsensä puolen voi korjata: toista ei. OMA puoli on se, mihin voi vaikuttaa.
Lasten läksyt ja hoito kuuluvatkin sinulle, monessa liitossa moni nainen hoitaa ne yksin: se kuuluu heille. Lapset on hoidettava mukisematta, ja heitä ei voi jättää heitteille, vaikka toinen ei tajuaisikaan osallistua. Se on voi, voi. Mutta palveletko orjan lailla toista aikuista on ihan omaa valintaasi: ei miehistä itsetuntoasi pääse syömään kukaan, kenen et anna syödä. Osaat kai sanoa "ei"? Osaat kai pukea itse? Osaat kai päättää itse? Se, miten pääset pois, on hyvin yksinkertaista: lähdet.
Miehinen ja mikään muukaan itsetunto ei ole alunperinkään ollut kunnossa, jos tilanne on nyt tuo. Sinä olet siihen suostunut,ja tosiaan lapsien hoito sinulle kuuluu yhtälailla, mutta hyvä itsetuntoinen ihminen kyllä ei päästä tilannetta tuohon.
No, tottakai, tämä on todennäköisesti provo: siveysvöitä ei ole, nainen ei voi väkisi pakottaa miehelle vyötä eikä munaa seisomaan, kaksi vuotta olette olleet yhdessä, puolivuotta asuneet vasta, mutta lapsia teillä on monikossa... Jos tämä on totta, sulla on paljon töitä itsesi kanssa.
Olette tehneet todella huonoja ratkaisuja ja myös siis sinä. Suosittelen ammattiauttajaa molemmille, ja erikseen asumista. - MasterwithaSub
domina. Jos sä et ole sub, niin ei tule pää kestämään. Tämä vain toteamuksena, ilman mitään negakritiikkejä. Seksuaalinen käyttäytyminen on yksilöllistä ja jos ne eivät parisuhteessa kohtaa, niin ei tule kuin itkua ja hammasten kiristelyä. Nosta kytkintä.
- mursu...
JOs sivutan tuon siveysvyön kokonaan ja keskityn muuhun..
Tuntuuko että pää hajoo siihen, että kaikki työt on omilla harteilla?
Mulla suurinpiirtein on. Jos haluan miehen tekevän jotain, pitää osata pyytää ja esittää asia oikein. Muuten on tärkeämpää istua koneella.
Mies ei rajota mua, saan mennä tulla ja olla miten huvittaa. Ehkä liiankin vapaa olo.
Koen olevani kotiorja. Parhaillaan kun tuntuu, että on tehnyt kaiken mahdollisen ja toivoo itselleen jotain, vaikkapa seksiä, missä itse saa ja sitten sitä ei saa vaan äkäsen tiuskasun, ettei hänen tee jokapäivä mieli (seksiä on ollut muutamana päivänä aiemmin, mutta vain miehen tarpeisiin..). Kyllä siinä itku tulee.
Toivoisin siis tasavertaisuutta kotitöihin, raha-asioihin ja seksiin. Rahan kanssa mies on niin ylpeä, että on alkanut parantaa toimintaa paljon, joka on jo voittoa. Minä kuitenkin tähän asti vähemmän tienaavana oon kantanu valtaosan vastuuta normaalielämän pyörittämisestä.
Noh, kai se on käytävä töihin taas, vaikka selkä on rikki.. asunnossa näyttö huomenna ja mies ei saanut edes yhden kiinteän kylpyhuoneen tason pyyhkimistä hoidettua, kun sitä pyysin jokunen päivä sitten..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521