Miten naisille voi kertoa mielipiteen hänen hiuksistaan

jabadapaduu

Mietin tässä kun tyttöystäväni haluaa pitää lyhyitä hiuksia. Ne kyllä sopivat hänelle, mutta mielestäni kaikille tytöille sopivat pidemmäthiukset paremmin.
Hän kun kyselee mielipidettäni niistä, niin miten sen voisi sanoa, että tykkäisi pidemmistä hiuksista niin ettei syty kolmatta maailmansotaa.

162

13781

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähkäpää:)

      on..? Jos kerran tyttö kyselee mielipidettäsi, vastaa "aidosti": että olisi kiva nähdä, miten hänelle sopivat pitemmät hiukset. Korostat, ettei nykyisessäkään vikaa ole, mutta vaihtelun vuoksi voisi kasvattaa...

      Itse olen jo "vanhempi täti", hiukset ovat aina olleet hartiapituutta lyhyemmät = juuri ja juuri olen ne kiinni saanut. Kolmisen vuotta sitten kesällä rakastettuni tuumasi, että ihan ok on noin, mutta että hän on katsellut, että minulle varmaan sopisi pitemmätkin... Kommentti sinänsä oli varsin yllättävä - enpä kuvitellut miehen tuollaisella "päätään vaivaavan". Tässä niitä sitten kasvattelen edelleenkin, ja vaikka itse olin pitkään sitä mieltä, ettei minulle sovi pitkät hiukset, niin mies taisi olla oikeassa... Muualtakin nimittäin positiivista palautetta tullut.

      • e

        Minusta just tällainen vastaus on hyvä. Mieheni on myös sitä mieltä että hän haluaa että minulla on pidemmät hiukset. (vaikka minulla jo on aika pitkät). Pääasia että et vaadi sitä että hän kasvattaa hiuksia, mutta voi kyllä kertoaa että pitää myös pitkistä hiuksista.


      • OIKEA NAINEN

        Hani, et mitenkään..........


    • Vapaus olla oma itse

      Ne hiukset kasvaa vielä pitkiksi. kasva sinä niiden mukana. Aikuiseksi mieheksi. Meillä kaikilla on yksi elämä, kenenkään ei pidä päättää toisen hiusten pituudesta, jos kaikki muu toimii.

      • oot

        Lapsellinen


      • Djoss

        ketju.

        Miehellä saa ja pitääkin olla oma maku ja jos kerran yhteen on menty, niin oman maun voin ilmaista ilman että kaltaisesi tekopyhät telaketjut alkaa tekopyhinä vinkumaan hoosiannaa. Ulkonäkö on yksi tärkeimpiä kriteerejä parisuhteen onnistumisessa. Kukaan ei voi määritellä mitään ehdotonta "kauneuden" määritelmää, mutta jos oman kumppanin ulkonäkö ei miellytä, niin siitä alkaa alamäki.

        Aloittajalle terveisiksi, että juttele asiasta tyttelisi kanssa ihan avoimesti ja asiallisesti. Jos vastaukset on hyökkäävää tyyliä, kuten tämän edellisen vastaajan esimerkissä, niin ei muuta kuin kiertoon vaan ja sitten
        hakemaan uutta partneria, jolle on tärkeää MYÖS miellyttää kumppanin silmää.


      • NNainenn
        oot kirjoitti:

        Lapsellinen

        Nutipäisiä naisia ei jaksa kukaan mies katsoa kauan. Totta on, että naisella pitää olla hiukset. Pidemmät ! Toki mies ymmärtää, jos on sairaus, joka estää pitämästä hiuksia.


      • NNainen
        oot kirjoitti:

        Lapsellinen

        Kyllä liian lyhyeksi kynitty naisen hiusmalli on kamala. Jos haluaa olla poikamainen, kysy ensin kampaajalta, sopiiko sinulle poikatukka. Se vain ei sovi kaikille. Pitää olla malli ja hiuksia, niin nainen on naisellinen. Miksi miehen pitäisi ihastella nutipäätä. Hiukset ovat naisen kruunu ja sillä siisti.


      • Harlow
        NNainen kirjoitti:

        Kyllä liian lyhyeksi kynitty naisen hiusmalli on kamala. Jos haluaa olla poikamainen, kysy ensin kampaajalta, sopiiko sinulle poikatukka. Se vain ei sovi kaikille. Pitää olla malli ja hiuksia, niin nainen on naisellinen. Miksi miehen pitäisi ihastella nutipäätä. Hiukset ovat naisen kruunu ja sillä siisti.

        Omani ovat pisimmillään kymmenen sentin luokkaa ja lyhimmillään sentin pari. Kiinnostuneita miehiä on silti riittämiin :--) Ei hiukset naista pahenna - kuten eivät miestäkään. Mikä mahtaa olla kommenttisi miesten pitkiin hiuksiin...


      • Marke57
        NNainen kirjoitti:

        Kyllä liian lyhyeksi kynitty naisen hiusmalli on kamala. Jos haluaa olla poikamainen, kysy ensin kampaajalta, sopiiko sinulle poikatukka. Se vain ei sovi kaikille. Pitää olla malli ja hiuksia, niin nainen on naisellinen. Miksi miehen pitäisi ihastella nutipäätä. Hiukset ovat naisen kruunu ja sillä siisti.

        Minusta kaikille ei sovi pitkä tukka ja jokainen saa itse valita hiustensa pituuden, tykätköön sitten mies tai ei. Itselläni on erittäin paksut hiukset ja olen pitänyt ne aina lyhyinä, joskus ihan sentin mittaisina ja tällä hetkellä taas hieman pidempinä eikä minua tietääkseni ole yksikään mies sen takia hyljeksinyt. Tämänhetkinen kampaukseni on erittäin helppohoitoinen: pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella...
        Jos joku mies ei hyväksy kampaustani, ei hän sitten hyväksy minuakaan ja sitten saa mennä. Onko se sitten feminismiä? Minusta se on pikemminkin itsemääräämisoikeutta...


      • oot kirjoitti:

        Lapsellinen

        kasvata itse hevosen jouhista hiukset ja kanna päivä niitä ponihännällä voi olla hiukan pää nahka kipee. Ja sitten ne pesut ja hoitoaineet hirveesti menee aikaa ja rahaa hoitamiseen. Kaljuks vaa nii pääsee naisena helpommalla :-@


      • Nainen hiuksineen
        Djoss kirjoitti:

        ketju.

        Miehellä saa ja pitääkin olla oma maku ja jos kerran yhteen on menty, niin oman maun voin ilmaista ilman että kaltaisesi tekopyhät telaketjut alkaa tekopyhinä vinkumaan hoosiannaa. Ulkonäkö on yksi tärkeimpiä kriteerejä parisuhteen onnistumisessa. Kukaan ei voi määritellä mitään ehdotonta "kauneuden" määritelmää, mutta jos oman kumppanin ulkonäkö ei miellytä, niin siitä alkaa alamäki.

        Aloittajalle terveisiksi, että juttele asiasta tyttelisi kanssa ihan avoimesti ja asiallisesti. Jos vastaukset on hyökkäävää tyyliä, kuten tämän edellisen vastaajan esimerkissä, niin ei muuta kuin kiertoon vaan ja sitten
        hakemaan uutta partneria, jolle on tärkeää MYÖS miellyttää kumppanin silmää.

        No nyt kyllä pomppasi. Tutkimusten mukaan naisen kumppanin ulkonäkö ei todellakaan ole sieltä tärkeimmästä päästä vaan monet muut asiat. Taidat olla aika pinnallinen kun kuvittelet että naisen ulkonäkö on parisuhteessa tärkeintä. Minulle naisena miehessä on tärkeintä ystävyys, rakesteleminen luotettavan ja taitavan miehen kanssa, joka myöskin on älykäs. Sitä vaivaa sinulla ei nähtävästi ole. Et kai kuvittele että naiset pitävät sinun ja sinun narsistisia kuvitelmiasi tärkeimpänä. Minkähän näköinen mahdat itse olla??????


      • naamapalmuilija
        Marke57 kirjoitti:

        Minusta kaikille ei sovi pitkä tukka ja jokainen saa itse valita hiustensa pituuden, tykätköön sitten mies tai ei. Itselläni on erittäin paksut hiukset ja olen pitänyt ne aina lyhyinä, joskus ihan sentin mittaisina ja tällä hetkellä taas hieman pidempinä eikä minua tietääkseni ole yksikään mies sen takia hyljeksinyt. Tämänhetkinen kampaukseni on erittäin helppohoitoinen: pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella...
        Jos joku mies ei hyväksy kampaustani, ei hän sitten hyväksy minuakaan ja sitten saa mennä. Onko se sitten feminismiä? Minusta se on pikemminkin itsemääräämisoikeutta...

        Ah, en olisi paremmin osannut sanoa!
        Ei se ihmistä miksikään muuta, onko millaiset hiukset. En käsitä sitä ihmeen juttua, että naisilla kuuluu olla pitkät hiukset. Eikö miehet muuten erota sukupuolta, muuta kuin hiusten perusteella? Onko tullut mieleen, että joidenkin mielestä pitkät hiukset ovat vain tiellä ja niiden hoitaminen on vaivalloisempaa kuin lyhkäsempien? Pitääkö tässä alkaa Tähkäpääksi, että miehiä miellyttää? Onko kaunista katsoa huonokuntoisia ja pitkiä hamppuhiuksia naisella, jos nainen voisi pitää hiuksensa lyhyenä ja siistinä?

        Hiuslaatuja on tasan niin monta, kuin on ihmisiäkin. Kaikille ei sovi kaikki hiustyylit.

        Entäpä jos mies tahtoo pitää lyhyen ja siistin parran, mutta nainen tahtoisi (jostain kumman syystä), että mies kasvattaisi pitkän parran, niin olisiko se myös sitten okei??

        Minusta tämä hiustyylien morkkaaminen on niiiiin typerää. Huomaa selkeästi ketkä ajattelevat vain näitä pinnallisia puolia sisimmän sijaan. On se ihme ja kumma, jos ei saa enää pitää sellaisia hiuksia kuin tahtoo, ilman että joku nutipää tulee hörisemään, ettei kukaan tahdo naista jonka pää on "kynitty". *facepalm*


      • Chime
        Marke57 kirjoitti:

        Minusta kaikille ei sovi pitkä tukka ja jokainen saa itse valita hiustensa pituuden, tykätköön sitten mies tai ei. Itselläni on erittäin paksut hiukset ja olen pitänyt ne aina lyhyinä, joskus ihan sentin mittaisina ja tällä hetkellä taas hieman pidempinä eikä minua tietääkseni ole yksikään mies sen takia hyljeksinyt. Tämänhetkinen kampaukseni on erittäin helppohoitoinen: pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella...
        Jos joku mies ei hyväksy kampaustani, ei hän sitten hyväksy minuakaan ja sitten saa mennä. Onko se sitten feminismiä? Minusta se on pikemminkin itsemääräämisoikeutta...

        Ihan uskomatonta että miehet ihan "hyvää hyvyyttään" täällä jakavat neuvoja naisille siitä kuinka KAIKILLE sopii pitkä tukka (joo-o, yleensä se on kyllä naissukupuoli jolla on "silmää" sille mikä sopii), varsinkin kun perussuomalainen tukanlaatu ei näytä kovinkaan hyvältä pitkänä (toki poikkeuksiakin on). Meillä naiset tekevät muutenkin kahta työpäivää, ensin töissä ja myöhemmin kotona- ihanko tosissaan pitkä tukka olisi jotenkin parempi vaihtoehto kiireessä laitettavaksi kuin hyvin leikattu, lyhyt tukka??


      • Löps
        Marke57 kirjoitti:

        Minusta kaikille ei sovi pitkä tukka ja jokainen saa itse valita hiustensa pituuden, tykätköön sitten mies tai ei. Itselläni on erittäin paksut hiukset ja olen pitänyt ne aina lyhyinä, joskus ihan sentin mittaisina ja tällä hetkellä taas hieman pidempinä eikä minua tietääkseni ole yksikään mies sen takia hyljeksinyt. Tämänhetkinen kampaukseni on erittäin helppohoitoinen: pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella...
        Jos joku mies ei hyväksy kampaustani, ei hän sitten hyväksy minuakaan ja sitten saa mennä. Onko se sitten feminismiä? Minusta se on pikemminkin itsemääräämisoikeutta...

        Heh... Kirjoituksestasi tulee varsin hauska ns. kirjaimellisesti lukemalla: " pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella..." Siis - ei tarvi odotella kuin TUNNIN PARI sitä kuivahtamista ja vahaamista...

        HAA HAA HAA....................


      • Vanha feministi
        jii71 kirjoitti:

        kasvata itse hevosen jouhista hiukset ja kanna päivä niitä ponihännällä voi olla hiukan pää nahka kipee. Ja sitten ne pesut ja hoitoaineet hirveesti menee aikaa ja rahaa hoitamiseen. Kaljuks vaa nii pääsee naisena helpommalla :-@

        Pitkiä hiuksia ei tarvitse juuri mitenkään hoitaa. Minulla vain joku hajuton shampoo ja hoitoaine, kun en voisi voimakastuoksuisia käyttää puhumattakaan kaikenmaailman geeleistä ja lakoista. Kerran pari viikossa pesen, lättään hoitoainetta, huuhtelen ja kampaan. Jos on märkä kun lähden töihin, kuivuu matkalla. Auki, poninhäntä tai nuttura, aina tulee yhtä halvaksi, n. 2 kertaa vuodessa kampaajalla siistimässä. Juu, kaikki miehet on aina toitottanut, ettei saa leikata, sopii mulle. Jotenkin suorastaan säälittää se naisten jatkuva kampaajalla juokseminen, kun parin päivän päästä on kuitenkin yleensä sama vanha littana, ja juurikasvut näkyy värjätyillä aika pian. Ja sama naamahan siinä alla aina on, vaikka kuinka paljon haivenistaan maksaisi.


      • Nainen hiuksineen kirjoitti:

        No nyt kyllä pomppasi. Tutkimusten mukaan naisen kumppanin ulkonäkö ei todellakaan ole sieltä tärkeimmästä päästä vaan monet muut asiat. Taidat olla aika pinnallinen kun kuvittelet että naisen ulkonäkö on parisuhteessa tärkeintä. Minulle naisena miehessä on tärkeintä ystävyys, rakesteleminen luotettavan ja taitavan miehen kanssa, joka myöskin on älykäs. Sitä vaivaa sinulla ei nähtävästi ole. Et kai kuvittele että naiset pitävät sinun ja sinun narsistisia kuvitelmiasi tärkeimpänä. Minkähän näköinen mahdat itse olla??????

        Annapa yksi tutkimus, jossa todetaan, että parinvalinnassa ulkonäöllä ei ole merkitystä.

        Ulkonäöllä ON merkitystä ja vain ignorantit väittävät sitä pinnalliseksi. Seksuaalivalinta,
        joka on yksilön mielihalujen ohjaamaa seksuaalista käyttäytymistä pyrittäessä vaikuttamaan
        jälkeläisten geeneihin, on ollut voimakas vaikuttaja lajien evoluutiossa, eikä Homo Sapien
        sapiens ole siinä mikään poikkeus.

        Jos sinulle ei merkitse joku juttu jotain, niin se ei tarkoita sitä, että se

        a) olisi pinnallista
        b) ei voisi olla totta
        c) ei ole havainnoitavissa

        Se merkitsee vain sitä, että sinä yleistät oman mielipiteesi kaikenkattavaksi
        etkä osaa ajatella laajemmin. Kumpikohan teistä nyt sitten on pinnallinen?

        Ihmetyttää teidänkaltaisenne dummyt, jotka haluavat vääntää havaitut asiat
        omaan ahdasmieliseen maailmankatsomukseen sopivaksi. Ei luonto, johon myös
        me ihmiset kuulumme, ole mikään "ihanaa-ollaan-kaikki-yhtä-hyviä-kaikessa"-päiväkoti.


      • OOOOOOOO
        Löps kirjoitti:

        Heh... Kirjoituksestasi tulee varsin hauska ns. kirjaimellisesti lukemalla: " pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella..." Siis - ei tarvi odotella kuin TUNNIN PARI sitä kuivahtamista ja vahaamista...

        HAA HAA HAA....................

        Pitkätukkaista joudut odottelemaan puolipäivää, jos kerran hiustenpesusta lähtien odottelet.

        Ystävälläni oli ennen pitkä ja paksu tukka. Hän oli korviaan myöten kyllästynyt siihen, että sen tukan kuivumiseen meni K-O-K-O päivä. Heti herättyä oli pestävä tukka, jos halusi että se ehtii kuivua ennen nukkumaan menoa. Märällä tukalla nukkumisesta seurasi päänsärky.


      • hohhoijjaa...
        Animi-Causa kirjoitti:

        Annapa yksi tutkimus, jossa todetaan, että parinvalinnassa ulkonäöllä ei ole merkitystä.

        Ulkonäöllä ON merkitystä ja vain ignorantit väittävät sitä pinnalliseksi. Seksuaalivalinta,
        joka on yksilön mielihalujen ohjaamaa seksuaalista käyttäytymistä pyrittäessä vaikuttamaan
        jälkeläisten geeneihin, on ollut voimakas vaikuttaja lajien evoluutiossa, eikä Homo Sapien
        sapiens ole siinä mikään poikkeus.

        Jos sinulle ei merkitse joku juttu jotain, niin se ei tarkoita sitä, että se

        a) olisi pinnallista
        b) ei voisi olla totta
        c) ei ole havainnoitavissa

        Se merkitsee vain sitä, että sinä yleistät oman mielipiteesi kaikenkattavaksi
        etkä osaa ajatella laajemmin. Kumpikohan teistä nyt sitten on pinnallinen?

        Ihmetyttää teidänkaltaisenne dummyt, jotka haluavat vääntää havaitut asiat
        omaan ahdasmieliseen maailmankatsomukseen sopivaksi. Ei luonto, johon myös
        me ihmiset kuulumme, ole mikään "ihanaa-ollaan-kaikki-yhtä-hyviä-kaikessa"-päiväkoti.

        Kyllä kai sen nyt kaikki tietää ja myöntää, että parinvalinnassa -siis uuden suhteen alkaessa ulkonäöllä voi olla paljonkin merkitystä. Pitkässä suhteessa jompikumpi tai molemmat voivat rupsahtaa, mutta pari voi silti pysyä yhdessä. Ilmiötä sanotaan kiintymykseksi ja/tai rakkaudeksi. Jos parisuhde perustuu pelkästään toisen ulkonäöstä pitämiseen, niin kyllä sitä melko pinnalliseksi voi väittää. Mutta kukin tyylillään, joo.


      • hohhoijjaa... kirjoitti:

        Kyllä kai sen nyt kaikki tietää ja myöntää, että parinvalinnassa -siis uuden suhteen alkaessa ulkonäöllä voi olla paljonkin merkitystä. Pitkässä suhteessa jompikumpi tai molemmat voivat rupsahtaa, mutta pari voi silti pysyä yhdessä. Ilmiötä sanotaan kiintymykseksi ja/tai rakkaudeksi. Jos parisuhde perustuu pelkästään toisen ulkonäöstä pitämiseen, niin kyllä sitä melko pinnalliseksi voi väittää. Mutta kukin tyylillään, joo.

        että ulkonäöllä on merkitystä vain suhteen alkaessa?

        Missä maailmassa sä elät? Pari voi pysyä yhdessä, mutta onko sinulle tuttu
        ilmiö se, kun mies valitsee nuoremman vaimon tai seksuaalisesti herännyt
        naisen valitsee nuoremman miehen itselleen?

        Perimmäisenä syynä uudelleenvalintaan siis ulkonäölliset tekijät.

        Jos luet tekstini oikein tarkkaan, niin huomaat kuitenkin etten kiistänyt
        olevan muitakin syitä parisuhteen onnistumiselle. Luethan hieman
        tarkemmin, niin tulee kirjoitettua vastineisiin enemmän asiaa eikä
        pelkkää omaa pahaa oloa.

        On myös tutkittu ja havaittu, että nainen valitsee usein lapsiensa
        biologiseksi isäksi sellaisen, joka miellyttää silmää ja kasvattaja-isäksi
        sellaisen, jonka avut ovat muualla. Onko se mielestäsi pinnallista?

        Minun mielestäni ei.

        Se on seksuaalivalinnan toimesta tapahtuvaa evoluutiota, jonka
        tarkoituksena on taata jälkikasvulle parhaat mahdolliset lähtökohdat
        ja paras mahdollinen kasvuympäristö OMIEN geenien säilymisen
        turvaamiseksi.

        Turha yrittää laittaa jotain hiljattain keksittyjä moraaliarvoja
        toiminnoille, jotka tehdään tiedostamatta ja perustuvat
        geeneihimme. Moraaliarvot ovat kenties vain muutamia kymmeniä
        tuhansia vuosia uusia ja vaihtuvat kulttuurien mukaan, kun taas
        lisääntymistä säätelevät/edistävät tekijät vähintäänkin miljardeja
        vuosia vanhoja.

        Soisi ihmisten ymmärtävän, että lähes kaikki meidän (niin miesten
        kuin naistenkin) käyttäytymisemme on lajillemme tyypillistä, eikä
        luonnossa muihin lajeihin verrattuna edes mitenkään poikkeavaa.

        Typerysten jeesustelua on esittää, että "se-ja-se-tapa-on-pinnallista",
        jos ei ole viitsinyt ottaa yhtään selvää mistä joku tietynlainen
        käyttäytyminen on voinut saada alkunsa ja löytyykö sitä luonnosta.


      • pitkätukka21
        Vanha feministi kirjoitti:

        Pitkiä hiuksia ei tarvitse juuri mitenkään hoitaa. Minulla vain joku hajuton shampoo ja hoitoaine, kun en voisi voimakastuoksuisia käyttää puhumattakaan kaikenmaailman geeleistä ja lakoista. Kerran pari viikossa pesen, lättään hoitoainetta, huuhtelen ja kampaan. Jos on märkä kun lähden töihin, kuivuu matkalla. Auki, poninhäntä tai nuttura, aina tulee yhtä halvaksi, n. 2 kertaa vuodessa kampaajalla siistimässä. Juu, kaikki miehet on aina toitottanut, ettei saa leikata, sopii mulle. Jotenkin suorastaan säälittää se naisten jatkuva kampaajalla juokseminen, kun parin päivän päästä on kuitenkin yleensä sama vanha littana, ja juurikasvut näkyy värjätyillä aika pian. Ja sama naamahan siinä alla aina on, vaikka kuinka paljon haivenistaan maksaisi.

        Minulla ei ole koskaan ollut lyhyitä hiuksia sen jälkeen kun ne syntymän jälkeen ensimmäisen kerran ehtivät pitkiksi kasvaa, ja koskaan ei ole tarvinnut kuluttaa aikaa tukan laittamiseen. Joka tai joka toinen päivä pesen hiukset enkä edes käytä hoitoainetta. Sitten vain harjaan ja annan kuivua pari tuntia, minkä jälkeen voikin mennä nukkumaan. Aamulla sitten riittää kun kyhää minuutissa jonkinmoisen ponnarin. Lakkaa, vahaa, geeliä tai muotovaahtoa ei ole ikinä tarvinnut käyttää. Jos haluaa pitää tukkaa auki, voi tehdä jakauksen suoraan märkään tukkaan ja antaa kuivua niin. Pysyy oikein hyvin ilman mitään aineita.

        Parturissa en ole eläissäni käynyt vaan on joko äiti tai sisko vähän tasoittanut latvoja - sitäkään ei tosin ole tehty enää muutamaan vuoteen. Minusta hamppulatvat ovat itse asiassa hauskemman näköiset kuin töksähtäen loppuvat tasoitetut tai turhan teennäisen näköiset kerroksittain leikatut. Ja hiukseni eivät tunnu kasvavan jo saavuttamaansa pituutta pitemmiksi, joten ei ole myöskään liian pitkän tukan ongelmaa. Väripaljussakaan en ole päätäni uittanut, koska on ihan sopiva väri päässä jo luonnostaan.

        Äitini kokeili joskus lyhyttä hiustyyliä mutta päätyi kasvattamaan pitkän tukan takaisin todettuaan, että lyhyttä tukkaa saa olla koko ajan parturoimassa tai muotoilemassa. Joten rohkenen väittää, että lyhyt tukka voi olla paljon vaikeampikin hoitaa kuin pitkä, ja rahaa ja aineita kuluu helposti enemmän.

        Ai niin, miehiltä en ole kuullut muuta kommenttia kuin että pitäisi kuulemma värjätä mustaksi, johon laittaa pari vaaleaa raitaa. Luonnostani olen vaalea. Noin pöljät kommentit jätän ihan omaan arvoonsa. Minun hiustyyliäni eivät muut määrää.


      • e
        OOOOOOOO kirjoitti:

        Pitkätukkaista joudut odottelemaan puolipäivää, jos kerran hiustenpesusta lähtien odottelet.

        Ystävälläni oli ennen pitkä ja paksu tukka. Hän oli korviaan myöten kyllästynyt siihen, että sen tukan kuivumiseen meni K-O-K-O päivä. Heti herättyä oli pestävä tukka, jos halusi että se ehtii kuivua ennen nukkumaan menoa. Märällä tukalla nukkumisesta seurasi päänsärky.

        kukaan ole föönistä kuullut?


      • Diivu87
        naamapalmuilija kirjoitti:

        Ah, en olisi paremmin osannut sanoa!
        Ei se ihmistä miksikään muuta, onko millaiset hiukset. En käsitä sitä ihmeen juttua, että naisilla kuuluu olla pitkät hiukset. Eikö miehet muuten erota sukupuolta, muuta kuin hiusten perusteella? Onko tullut mieleen, että joidenkin mielestä pitkät hiukset ovat vain tiellä ja niiden hoitaminen on vaivalloisempaa kuin lyhkäsempien? Pitääkö tässä alkaa Tähkäpääksi, että miehiä miellyttää? Onko kaunista katsoa huonokuntoisia ja pitkiä hamppuhiuksia naisella, jos nainen voisi pitää hiuksensa lyhyenä ja siistinä?

        Hiuslaatuja on tasan niin monta, kuin on ihmisiäkin. Kaikille ei sovi kaikki hiustyylit.

        Entäpä jos mies tahtoo pitää lyhyen ja siistin parran, mutta nainen tahtoisi (jostain kumman syystä), että mies kasvattaisi pitkän parran, niin olisiko se myös sitten okei??

        Minusta tämä hiustyylien morkkaaminen on niiiiin typerää. Huomaa selkeästi ketkä ajattelevat vain näitä pinnallisia puolia sisimmän sijaan. On se ihme ja kumma, jos ei saa enää pitää sellaisia hiuksia kuin tahtoo, ilman että joku nutipää tulee hörisemään, ettei kukaan tahdo naista jonka pää on "kynitty". *facepalm*

        Pitkien hiusten hoita on vaivalosempaa? Mistä toiki käsitys tulee?
        Voihan se olla totta, että joskus hiukset (oli sitten pitkät tai lyhyet) ovat tiellä,hetkelliseti,mutta ei se mitään haittaa jos kutenskin on tyytyväihi niihin.
        Mulla on pitkä(köht) hiukset ja ei niihin hoitoon kulu paljoonkan aikaan, ei kukaan o saanut mua niiden takii odotella. Itse vain pesen ne ja annan kuivua luonnolisesti ja se on siinnä. (En pidä mistään föönaukseta,ku hiukset tulee siittä yleensä niin sähköiseksi)
        Joskus vähän harjaile niitä tai kampaan. Se riittää. Tietty olis kiva saada pysymään hiukset joissakin tietyissä kampauksissa,se on hankalaa ku ne on niin liukkaat.
        No en sanosi selasia ihmisiä pinnallisuuden ajttelioiksi jos välittää miltä hiukset näyttää,eihän se tarkoita ,että ei välitäsi mistäänmuusta. Mut siit voin olla samaa mieltä et jokasen oma valinta toi hius kysymys,en mä aiankan mee muutta mun hiuksi tia muutakaan vana et jos joku onjotian tietty miltä.


      • karpaaasi
        Nainen hiuksineen kirjoitti:

        No nyt kyllä pomppasi. Tutkimusten mukaan naisen kumppanin ulkonäkö ei todellakaan ole sieltä tärkeimmästä päästä vaan monet muut asiat. Taidat olla aika pinnallinen kun kuvittelet että naisen ulkonäkö on parisuhteessa tärkeintä. Minulle naisena miehessä on tärkeintä ystävyys, rakesteleminen luotettavan ja taitavan miehen kanssa, joka myöskin on älykäs. Sitä vaivaa sinulla ei nähtävästi ole. Et kai kuvittele että naiset pitävät sinun ja sinun narsistisia kuvitelmiasi tärkeimpänä. Minkähän näköinen mahdat itse olla??????

        miehille on naisen kauneus yhtä merkityksetöntä kuin naiselle miehen lompakon paksuus ja koulutus eli siis raha.en usko inssienkään olevan muusta syystä kiinnostavia kun tiedetään mitä tienaavat =) kun listaan vielä lisätään läskien arvostama sisäinen kauneus ni siinähän sitä


      • paksu, pitkä ja vaal
        Marke57 kirjoitti:

        Minusta kaikille ei sovi pitkä tukka ja jokainen saa itse valita hiustensa pituuden, tykätköön sitten mies tai ei. Itselläni on erittäin paksut hiukset ja olen pitänyt ne aina lyhyinä, joskus ihan sentin mittaisina ja tällä hetkellä taas hieman pidempinä eikä minua tietääkseni ole yksikään mies sen takia hyljeksinyt. Tämänhetkinen kampaukseni on erittäin helppohoitoinen: pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella...
        Jos joku mies ei hyväksy kampaustani, ei hän sitten hyväksy minuakaan ja sitten saa mennä. Onko se sitten feminismiä? Minusta se on pikemminkin itsemääräämisoikeutta...

        Itsellani on aina ollut paksut hiukset ja lyhyenä ne nousevat aivan piikkisuorana pystyyn ts. oli vaikea laittaa ilman mieletöntä määrää tököttejä.Kampaaja neuvoi suosiolla kasvattamaan taas pitkät ja nyt ovat helppohoitoiset, välillä kiinni, välillä auki eli pitkät hiukset ovat ehdottomasti mun juttu.


      • salajuoni
        pitkätukka21 kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan ollut lyhyitä hiuksia sen jälkeen kun ne syntymän jälkeen ensimmäisen kerran ehtivät pitkiksi kasvaa, ja koskaan ei ole tarvinnut kuluttaa aikaa tukan laittamiseen. Joka tai joka toinen päivä pesen hiukset enkä edes käytä hoitoainetta. Sitten vain harjaan ja annan kuivua pari tuntia, minkä jälkeen voikin mennä nukkumaan. Aamulla sitten riittää kun kyhää minuutissa jonkinmoisen ponnarin. Lakkaa, vahaa, geeliä tai muotovaahtoa ei ole ikinä tarvinnut käyttää. Jos haluaa pitää tukkaa auki, voi tehdä jakauksen suoraan märkään tukkaan ja antaa kuivua niin. Pysyy oikein hyvin ilman mitään aineita.

        Parturissa en ole eläissäni käynyt vaan on joko äiti tai sisko vähän tasoittanut latvoja - sitäkään ei tosin ole tehty enää muutamaan vuoteen. Minusta hamppulatvat ovat itse asiassa hauskemman näköiset kuin töksähtäen loppuvat tasoitetut tai turhan teennäisen näköiset kerroksittain leikatut. Ja hiukseni eivät tunnu kasvavan jo saavuttamaansa pituutta pitemmiksi, joten ei ole myöskään liian pitkän tukan ongelmaa. Väripaljussakaan en ole päätäni uittanut, koska on ihan sopiva väri päässä jo luonnostaan.

        Äitini kokeili joskus lyhyttä hiustyyliä mutta päätyi kasvattamaan pitkän tukan takaisin todettuaan, että lyhyttä tukkaa saa olla koko ajan parturoimassa tai muotoilemassa. Joten rohkenen väittää, että lyhyt tukka voi olla paljon vaikeampikin hoitaa kuin pitkä, ja rahaa ja aineita kuluu helposti enemmän.

        Ai niin, miehiltä en ole kuullut muuta kommenttia kuin että pitäisi kuulemma värjätä mustaksi, johon laittaa pari vaaleaa raitaa. Luonnostani olen vaalea. Noin pöljät kommentit jätän ihan omaan arvoonsa. Minun hiustyyliäni eivät muut määrää.

        Taitaapi tää lyhyttukka hypetys olla vaan kampaamoyrittäjien keino saada asiakkaita, sillä lyhyttä pitää tosiaan ammattilaisten leikata kuukausittain ja salonkien kiskurihinnat tiedetään.Totuus on tosiaan se, kuten moni pitätukkainen on todennut, että pitkä on helppohoitoinen, jos omistaa paksun tukkalaadun.


      • OMGtoo
        Vanha feministi kirjoitti:

        Pitkiä hiuksia ei tarvitse juuri mitenkään hoitaa. Minulla vain joku hajuton shampoo ja hoitoaine, kun en voisi voimakastuoksuisia käyttää puhumattakaan kaikenmaailman geeleistä ja lakoista. Kerran pari viikossa pesen, lättään hoitoainetta, huuhtelen ja kampaan. Jos on märkä kun lähden töihin, kuivuu matkalla. Auki, poninhäntä tai nuttura, aina tulee yhtä halvaksi, n. 2 kertaa vuodessa kampaajalla siistimässä. Juu, kaikki miehet on aina toitottanut, ettei saa leikata, sopii mulle. Jotenkin suorastaan säälittää se naisten jatkuva kampaajalla juokseminen, kun parin päivän päästä on kuitenkin yleensä sama vanha littana, ja juurikasvut näkyy värjätyillä aika pian. Ja sama naamahan siinä alla aina on, vaikka kuinka paljon haivenistaan maksaisi.

        Saiskos kuvan, miltä ne sun hiukset näyttää? Se on varma asia, ettei kaikille pitkät hiukset sovi. Ja jotkut tekevät sellaista työtä, että hiukset on pestävä joka päivä, joten annetaan jokaisen itse päättää millaiset hiukset haluaa itsellään olevan.

        Tämä keskustelu kuullostaa juuri siltä, että kaikkien aisten on pidettävä AINA korkokenkiä, oli tilaisuus tai työ sitten mikä tahansa.

        Voi haloo teitä!


      • pakollinennimimerkki
        NNainen kirjoitti:

        Kyllä liian lyhyeksi kynitty naisen hiusmalli on kamala. Jos haluaa olla poikamainen, kysy ensin kampaajalta, sopiiko sinulle poikatukka. Se vain ei sovi kaikille. Pitää olla malli ja hiuksia, niin nainen on naisellinen. Miksi miehen pitäisi ihastella nutipäätä. Hiukset ovat naisen kruunu ja sillä siisti.

        ohuet tai hennot hiukset, ohut ja pitkä hiirenhäntä ei pue ketään.


      • poiopoi
        naamapalmuilija kirjoitti:

        Ah, en olisi paremmin osannut sanoa!
        Ei se ihmistä miksikään muuta, onko millaiset hiukset. En käsitä sitä ihmeen juttua, että naisilla kuuluu olla pitkät hiukset. Eikö miehet muuten erota sukupuolta, muuta kuin hiusten perusteella? Onko tullut mieleen, että joidenkin mielestä pitkät hiukset ovat vain tiellä ja niiden hoitaminen on vaivalloisempaa kuin lyhkäsempien? Pitääkö tässä alkaa Tähkäpääksi, että miehiä miellyttää? Onko kaunista katsoa huonokuntoisia ja pitkiä hamppuhiuksia naisella, jos nainen voisi pitää hiuksensa lyhyenä ja siistinä?

        Hiuslaatuja on tasan niin monta, kuin on ihmisiäkin. Kaikille ei sovi kaikki hiustyylit.

        Entäpä jos mies tahtoo pitää lyhyen ja siistin parran, mutta nainen tahtoisi (jostain kumman syystä), että mies kasvattaisi pitkän parran, niin olisiko se myös sitten okei??

        Minusta tämä hiustyylien morkkaaminen on niiiiin typerää. Huomaa selkeästi ketkä ajattelevat vain näitä pinnallisia puolia sisimmän sijaan. On se ihme ja kumma, jos ei saa enää pitää sellaisia hiuksia kuin tahtoo, ilman että joku nutipää tulee hörisemään, ettei kukaan tahdo naista jonka pää on "kynitty". *facepalm*

        Sanoit että kaikille ei sovi kaikki hiustyylit.

        Olet ihan oikeassa. Valitettavasti vain useat parisuhteeseen päätyneet naiset tuntuvat luulevan että heille sopii helppo ja nopea lyhyt hiusmalli, että leikataanpa sellainen.

        Lyhyt hiusmalli ei sovi kovinkaan monelle naiselle. Se sopii itseasiassa hyvin harvoille naisille ja nuo naiset ovat sellaisia joilla on käsitys siitä mikä näyttää hyvältä, ei helppohoitoiselta, vaan hyvältä.

        Useat lyhyitä hiuksia pitävät naiset eivät tee hiuksilleen mitään. Voivat ehkä laittaa geeliä, lakkakypärän tai kumimaisen vahan ja pörhöttää, mutta siihen se jää. Sitten odotetaan niin kauan että hiukset alkavat tulla silmille ja mennään taas leikkauttamaan ja tottakai siihen otetaan joku hälyväri mukaan rumien vaatteiden piristykseksi. Lyhyet hiukset eivät sovi kuin sellaisille naisille jotka ovat erittäin tietoisia siitä mikä näyttää hyvältä.

        PItkät hiukset, vaikka naiset valittavatkin että ovat muka vaikeat hoitaa, antavat paljon enemmän anteeksi koska pitkässä hiuksessa on mistä laittaa muoto vaikka leikkauksesta olisikin jo pitkä aika. Lyhyet hiukset leikataan muotoon ja sillä siisti. Se muoto alkaa pilaantumaan välittömästi kunnes se leikataan taas. Tietenkin pitkiä hiuksia pitää huoltaa ja osata tehdä niillekin jotain, mutta pitkä hius antaa anteeksi sen jos niitä ei osaa hoitaa. Lyhyellä hiuksella, jos ei osata hoitaa eikä ymmärretä muodista ja tyylistä mitään, naisesta tulee mies.

        Koska valitettavasti se että halutaan helppohoitoista käy usein käsikädessä sen kanssa että halutaan muutenkin helppohoitoista elämää. Vaatteita ei huolleta, tyyli on jostakin rumalta vuosikymmeneltä, jos tyyliä on edes haettu ja vaatteet ovat jotain halpahallin halpiskuteita jotka on kertaalleen jo viety kirpputorille ja ostettu uudelleen.

        Helppohoitoinen ei aina tarkoita hyvännäköistä, vaikka kuinka yrittäisi itselleen valehdella ja pitkien hiuksien puolustajaa vastaan hyökätä. Se nyt vain sattuu olemaan sellainen biologinen tosiasia tässä elämässä että pitkähiuksinen ja vieläpä blondi vie tässä maailmassa työt ja arvostuksen lyhythiuksilta koska miehet pitävät enemmän pitkistä hiuksista. Syykin on selvä. Miehet haluavat itselleen naisen, ei miestä. Miettikääpä vaikkapa lesbojen hiusmalleja. He ovat miesmäisiä ja heillä on siksi lyhyet hiukset. PItkähiuksia lesboja ei ole kuin miehille suunnatuissa pornoleffoissa.


      • rerer
        Diivu87 kirjoitti:

        Pitkien hiusten hoita on vaivalosempaa? Mistä toiki käsitys tulee?
        Voihan se olla totta, että joskus hiukset (oli sitten pitkät tai lyhyet) ovat tiellä,hetkelliseti,mutta ei se mitään haittaa jos kutenskin on tyytyväihi niihin.
        Mulla on pitkä(köht) hiukset ja ei niihin hoitoon kulu paljoonkan aikaan, ei kukaan o saanut mua niiden takii odotella. Itse vain pesen ne ja annan kuivua luonnolisesti ja se on siinnä. (En pidä mistään föönaukseta,ku hiukset tulee siittä yleensä niin sähköiseksi)
        Joskus vähän harjaile niitä tai kampaan. Se riittää. Tietty olis kiva saada pysymään hiukset joissakin tietyissä kampauksissa,se on hankalaa ku ne on niin liukkaat.
        No en sanosi selasia ihmisiä pinnallisuuden ajttelioiksi jos välittää miltä hiukset näyttää,eihän se tarkoita ,että ei välitäsi mistäänmuusta. Mut siit voin olla samaa mieltä et jokasen oma valinta toi hius kysymys,en mä aiankan mee muutta mun hiuksi tia muutakaan vana et jos joku onjotian tietty miltä.

        Kun käyt kampaajalla seuraavan kerran niin kysy vinkkejä siihen miten hiukset saa pysymään jossakin kampausmallissa. Ne neuvovat mielellään samalla kun laittavat hiuksesi kuntoon.

        Vinkki sinulle. Jos haluat korottaa hiuksiasi ja saada jonkinlaisen mallin, niin pese ja kuivaa ne ihan normaalisti pyyhe päälle kiedottuna ja sitten vain ilmakuivauksella. Älä käytä fööniä koska, vaikka se ei tekisikään hiuksista sähköisiä, niin liian kuuma vaurioittaa hiusta helposti kun suoraan pesun jälkeen siinä ei ole mitään luonnollista rasvaa mukana. Myös suihkussa ei kannata käyttää shampoota kuin maksimissaan joka kolmas päivä. Hiukset voi pestä pelkällä vedellä ja vesi poistaa pölyn ja muun roskan pois jos niitä parin päivän aikana on hiuksiin tullut. Föönaaminen on taitolaji koska taitamaton ihminen yleensä tohottaa sillä juuri liian kauan ja sen jälkeen hiukset ovat kuivat koppurat ja rikki. Jos on pakko saada hiukset kuivaksi, niin hanki fööni jossa on nappi jolla voi puhaltaa kylmää ilmaa.

        Kuitenkin muotoa saat sillä että hankit suhteellisen vahvaa geeliä, löydät itse sellaisen sinulle sopivan vain kokeilemalla. Geelin pitää olla sellaista joka pitää muodon, mutta antaa hiusten elää ja liikkua. Mitään kypärää sillä ei saa saada aikaiseksi ja liian heikko geeli taas on yhtä tyhjän kanssa, joten geelin tulee antaa sellainen "muutaman päivän rasvoittumisen" fiilis, mutta niin että hiukset ovat puhtaat ja elävät.

        Laitat sen hiuksiin ohjeen mukaan, koska jotkut täytyy lämmittää käsissä ja aktivoida että niistä saa parhaan tuloksen ja toiset voi ruutata vaikka suoraan tukkaan. Geeli myös antaa aikaa muotoilla hiusta koska se ei jämähdä heti. Kun olet saanut sopivan mallin, niin se voi pysyä jo silloin, mutta jos ei pysy kun hiukset ovat niin raskaat että valuvat alaspäin, niin lyhytaikainen, mutta suurelle alueelle suihkaistu lakkasuihkaus pitää sen varmasti paikoillaan. Lakka on vain siitä huonoa ainetta yksityiskäytössä että se jämähtää kuin paska junttilan tuvan seinään, joten ne hiukset jotka halusit näyttävän elävältä ja liikkuvaiselta, voi jämähtää samaan kasaan ja sitten sinulla on semmoisia hiusnippuja kolisemassa toisiaan vasten ja koko paska on pilalla, vaikka yrittäisitkin sitä kammalla avata. Lakan sijasta suosittelen vahaa niille alueille mitkä pitää sitä kampausta koossa, muuten geeliä. Lakka on ammattilaisten tököttiä joten ellet osaa lakkaa käyttää, niin mieluummin jätä käyttämättä, koska vaikka avaisitkin niitä hiussuortuvia kammalla niin lakka tekee niistä hiuksista jäykkiä ja sitä juuri yritetään estää.

        Toinen vinkki millä saa tuuheita aaltoja muotoiltua on käyttää fööniä ja harjaa, mutta siinä täytyy varoa sitä ettei polta hiuksia. Sillä saa erittäin hyvin tuuheutta lisää, mutta sitä fööniä ja hiusta täytyy oppia tuntemaan koska silloin kun päänahassa tuntuu kuuma, silloin hiukset ovat jo pilalla. Kolmas vinkki mikä liittyy tähän on se että föönaaminen ja harjan käyttö aloitetaan aina hiuksen kärjestä, eikä tässä ole poikkeuksia ellet ole ammattilainen. Ikinä harjaamista tai kampaamista ei aloiteta päänahan puolelta, ei vaikka hiukset ei olisikaan takkuuntuvaa tyyppiä.


      • Nyt vittu oikeesti!
        Chime kirjoitti:

        Ihan uskomatonta että miehet ihan "hyvää hyvyyttään" täällä jakavat neuvoja naisille siitä kuinka KAIKILLE sopii pitkä tukka (joo-o, yleensä se on kyllä naissukupuoli jolla on "silmää" sille mikä sopii), varsinkin kun perussuomalainen tukanlaatu ei näytä kovinkaan hyvältä pitkänä (toki poikkeuksiakin on). Meillä naiset tekevät muutenkin kahta työpäivää, ensin töissä ja myöhemmin kotona- ihanko tosissaan pitkä tukka olisi jotenkin parempi vaihtoehto kiireessä laitettavaksi kuin hyvin leikattu, lyhyt tukka??

        Älä nyt viitsi. Kyllähän se naissukupuolen muotisilmä on niin kaukana miesten silmästä että oikein hävettää kun tuollaista julkisesti väität.

        Jos mies, siis se joka kiinnostuu naisesta ja haluaa naisen kanssa naimisiin, ei muka osaa antaa pukeutumisvinkkejä joka miellyttää silmää, niin väitätkö ihan tosissaan että naiset osaavat muka sen tehdä?

        Kumman mies valitsee, pitkähiuksisen blondin, vai lyhythiuksisen "tyylinaisen"? Vastaus on että pitkähiuksisen blondin.

        Te naiset olette kyllä niin äijiä, enkä sano tätä hyvällä. Ensin te halusitte tasa-arvoa. Halusitte päästä töihin ja samalla halusitte lapsia ja nyt te perkeleet viette tukkamallitkin miehiltä ja vaaditte lisää tunteja päivään että jaksaisitte hoitaa lapset ja työn. Vaaditte tasa-arvoa, mutta kun miehet antavat neuvoja siitä mikä näyttää naisen päässä hyvältä ja kauniilta, niin te helvetin femakkorekkalesbot vedätte herneen nenään ja väitätte olevanne jotain muodin asiantuntijoita.

        Ei jumalauta, ei tule mitään!

        Jos te haluatte oikeasti pukeutumis ja hiustyylivinkkejä ja muuta vinkkiä, niin käykää kysymässä transvvestiiteilta ja transeksuaaleilta miltä teidän tulee näyttää että miellyttäisitte miehiä. He ovat miehiä ja hekin pukeutuvat teitä sata kertaa paremmin!

        Ettekö te jo vihdoinkin opi ymmärtämään että miehet tekevät kaikki asiat tässä maailmassa paremmin? HE jopa pukeutuvat naisten vaatteisiin paremmin kuin te!


      • vvrve
        pakollinennimimerkki kirjoitti:

        ohuet tai hennot hiukset, ohut ja pitkä hiirenhäntä ei pue ketään.

        Siihen auttaa kampaaja.

        Kampaaja saa ohuista hiuksista tuuheat kun ne vain laitetaan kunnolla. Kampaajalta kannattaa kysyä vinkit siihen.

        Nimittäin paksuistakin hiuksista saa lässähtäneen paskan jos vain haluaa eikä viitsi laittaa niitä.


      • poipoio
        pitkätukka21 kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan ollut lyhyitä hiuksia sen jälkeen kun ne syntymän jälkeen ensimmäisen kerran ehtivät pitkiksi kasvaa, ja koskaan ei ole tarvinnut kuluttaa aikaa tukan laittamiseen. Joka tai joka toinen päivä pesen hiukset enkä edes käytä hoitoainetta. Sitten vain harjaan ja annan kuivua pari tuntia, minkä jälkeen voikin mennä nukkumaan. Aamulla sitten riittää kun kyhää minuutissa jonkinmoisen ponnarin. Lakkaa, vahaa, geeliä tai muotovaahtoa ei ole ikinä tarvinnut käyttää. Jos haluaa pitää tukkaa auki, voi tehdä jakauksen suoraan märkään tukkaan ja antaa kuivua niin. Pysyy oikein hyvin ilman mitään aineita.

        Parturissa en ole eläissäni käynyt vaan on joko äiti tai sisko vähän tasoittanut latvoja - sitäkään ei tosin ole tehty enää muutamaan vuoteen. Minusta hamppulatvat ovat itse asiassa hauskemman näköiset kuin töksähtäen loppuvat tasoitetut tai turhan teennäisen näköiset kerroksittain leikatut. Ja hiukseni eivät tunnu kasvavan jo saavuttamaansa pituutta pitemmiksi, joten ei ole myöskään liian pitkän tukan ongelmaa. Väripaljussakaan en ole päätäni uittanut, koska on ihan sopiva väri päässä jo luonnostaan.

        Äitini kokeili joskus lyhyttä hiustyyliä mutta päätyi kasvattamaan pitkän tukan takaisin todettuaan, että lyhyttä tukkaa saa olla koko ajan parturoimassa tai muotoilemassa. Joten rohkenen väittää, että lyhyt tukka voi olla paljon vaikeampikin hoitaa kuin pitkä, ja rahaa ja aineita kuluu helposti enemmän.

        Ai niin, miehiltä en ole kuullut muuta kommenttia kuin että pitäisi kuulemma värjätä mustaksi, johon laittaa pari vaaleaa raitaa. Luonnostani olen vaalea. Noin pöljät kommentit jätän ihan omaan arvoonsa. Minun hiustyyliäni eivät muut määrää.

        Huhhuh, voin vain kauhulla kuvitella niitä haljenneita latvoja joita sinulla on.

        Suosittelen että käyt edes kerran elämässä kampaajalla. Hän voi laittaa sinun pitkät hiukset kuntoon niin että ne näyttää pitkänä terveiltä ja hyviltä.

        "Minusta hamppulatvat ovat itse asiassa hauskemman näköiset kuin töksähtäen loppuvat tasoitetut tai turhan teennäisen näköiset kerroksittain leikatut." Voi jumalauta...... Sinä tulet vielä vanhempana kärsimään tuosta hippiydestä kun hiukset harvenevat.

        Olet yhtä paha ja huonohoitoinen kuin nuo "femakkorekkalesbot" jotka tekevät miehen työn ja haluavat mieheksi ja tukan pois päästä.


      • Älä höpötä
        Nainen hiuksineen kirjoitti:

        No nyt kyllä pomppasi. Tutkimusten mukaan naisen kumppanin ulkonäkö ei todellakaan ole sieltä tärkeimmästä päästä vaan monet muut asiat. Taidat olla aika pinnallinen kun kuvittelet että naisen ulkonäkö on parisuhteessa tärkeintä. Minulle naisena miehessä on tärkeintä ystävyys, rakesteleminen luotettavan ja taitavan miehen kanssa, joka myöskin on älykäs. Sitä vaivaa sinulla ei nähtävästi ole. Et kai kuvittele että naiset pitävät sinun ja sinun narsistisia kuvitelmiasi tärkeimpänä. Minkähän näköinen mahdat itse olla??????

        Mikähän tutkimus tuo tuollainen tutkimus on ollut? Taitaa olla naistenlehtien tutkijat olleet taas liikkeellä.

        Kyllähän se on satavarma tässä maassa että ensimmäisenä katsotaan ulkonäkö, josta muodostuu ensivaikutelma ja vasta sitten tulevat muut asiat tärkeysjärjestyksessä.

        Heteromies ei mitään rekkalesboa vilkaisekaan ja jostain kumman syystä aina tuntuvat ne kauneimmat naiset saavan ylennyksiä ja suosionosoituksia. Tuolla tutkimuksellasi voit pyyhkiä perseesi.


      • popoiop
        hohhoijjaa... kirjoitti:

        Kyllä kai sen nyt kaikki tietää ja myöntää, että parinvalinnassa -siis uuden suhteen alkaessa ulkonäöllä voi olla paljonkin merkitystä. Pitkässä suhteessa jompikumpi tai molemmat voivat rupsahtaa, mutta pari voi silti pysyä yhdessä. Ilmiötä sanotaan kiintymykseksi ja/tai rakkaudeksi. Jos parisuhde perustuu pelkästään toisen ulkonäöstä pitämiseen, niin kyllä sitä melko pinnalliseksi voi väittää. Mutta kukin tyylillään, joo.

        Tuo tilanne on lievästi sanottuna hieman erilainen.

        Sitäpaitsi, parin ikääntyessä, ei kumppani kovinkaan kauan ala katselemaan ihmistä joka ei pidä itsestään huolta ja laiskistuu läjäksi sontaa, vaan sanoo siitä. Jos sitä kutsut pinnallisuudeksi niin ei ole sinua älyllä pilattu.

        Vaikka ihminen ikääntyy, niin sitä voi kuitenkin näyttää hyvältä ja tyylikkäältä ja yrittää miellyttää kumppanin silmää. Ei sitä tarvitse yrittää näyttää parikymppiseltä, vaan sitä voi näyttää tyylikkäältä viisikymppiseltä. Siihen kuuluu myös tyylikäs hiusmalli ja pukeutuminen ja vartalostaan huolta pitäminen.

        Kuinkahan monta kertaa sinä(kin) olet kuullut sen kuinka miestä kritisoidaan siitä että vuosien vieriessä maha vain kasvoi ja mies painui syvemmälle sohvatuoliin ja kuinka nainen taas kaipaisi kunnon adonista niinkuin mies nuoruudessaan oli.


      • nainenko
        Djoss kirjoitti:

        ketju.

        Miehellä saa ja pitääkin olla oma maku ja jos kerran yhteen on menty, niin oman maun voin ilmaista ilman että kaltaisesi tekopyhät telaketjut alkaa tekopyhinä vinkumaan hoosiannaa. Ulkonäkö on yksi tärkeimpiä kriteerejä parisuhteen onnistumisessa. Kukaan ei voi määritellä mitään ehdotonta "kauneuden" määritelmää, mutta jos oman kumppanin ulkonäkö ei miellytä, niin siitä alkaa alamäki.

        Aloittajalle terveisiksi, että juttele asiasta tyttelisi kanssa ihan avoimesti ja asiallisesti. Jos vastaukset on hyökkäävää tyyliä, kuten tämän edellisen vastaajan esimerkissä, niin ei muuta kuin kiertoon vaan ja sitten
        hakemaan uutta partneria, jolle on tärkeää MYÖS miellyttää kumppanin silmää.

        eiks olis helpompaa valita se pitkätukkanen miehenmiellyttäjä, kun ruveta vääntää huom. itse valitsemasta lyhyttukasta pitkätukkaista. Jos parisuhde perustuu tukan pituuteen niin huh huh. ei kenenkään tartte toisen mieliks hiuksiaan kasvattaa, jos ei niissä itse viihdy. tää nyt vaan kertoo tästä vaatijasta jotain. toista voi kyllä miellyttää ihan muilla keinoilla. paras tapa saada parisuhde toimimaan, on lakata muuttamasta toista mieleisekseen, se ei pelaa... EI IKINÄ ; ps. ei feministi, eikä lyhyttukka, mut kuitenkin


      • leppäkerttuX
        Marke57 kirjoitti:

        Minusta kaikille ei sovi pitkä tukka ja jokainen saa itse valita hiustensa pituuden, tykätköön sitten mies tai ei. Itselläni on erittäin paksut hiukset ja olen pitänyt ne aina lyhyinä, joskus ihan sentin mittaisina ja tällä hetkellä taas hieman pidempinä eikä minua tietääkseni ole yksikään mies sen takia hyljeksinyt. Tämänhetkinen kampaukseni on erittäin helppohoitoinen: pesun jälkeen sitä ei tarvitse laittaa kun antaa tunnin pari kuivahtaa ja sipaisee vähän vahaa ja menoksi - eipä tartte miesten odotella...
        Jos joku mies ei hyväksy kampaustani, ei hän sitten hyväksy minuakaan ja sitten saa mennä. Onko se sitten feminismiä? Minusta se on pikemminkin itsemääräämisoikeutta...

        Vaan lyhyet siis omaat ison pään.


      • Joopa joo
        poiopoi kirjoitti:

        Sanoit että kaikille ei sovi kaikki hiustyylit.

        Olet ihan oikeassa. Valitettavasti vain useat parisuhteeseen päätyneet naiset tuntuvat luulevan että heille sopii helppo ja nopea lyhyt hiusmalli, että leikataanpa sellainen.

        Lyhyt hiusmalli ei sovi kovinkaan monelle naiselle. Se sopii itseasiassa hyvin harvoille naisille ja nuo naiset ovat sellaisia joilla on käsitys siitä mikä näyttää hyvältä, ei helppohoitoiselta, vaan hyvältä.

        Useat lyhyitä hiuksia pitävät naiset eivät tee hiuksilleen mitään. Voivat ehkä laittaa geeliä, lakkakypärän tai kumimaisen vahan ja pörhöttää, mutta siihen se jää. Sitten odotetaan niin kauan että hiukset alkavat tulla silmille ja mennään taas leikkauttamaan ja tottakai siihen otetaan joku hälyväri mukaan rumien vaatteiden piristykseksi. Lyhyet hiukset eivät sovi kuin sellaisille naisille jotka ovat erittäin tietoisia siitä mikä näyttää hyvältä.

        PItkät hiukset, vaikka naiset valittavatkin että ovat muka vaikeat hoitaa, antavat paljon enemmän anteeksi koska pitkässä hiuksessa on mistä laittaa muoto vaikka leikkauksesta olisikin jo pitkä aika. Lyhyet hiukset leikataan muotoon ja sillä siisti. Se muoto alkaa pilaantumaan välittömästi kunnes se leikataan taas. Tietenkin pitkiä hiuksia pitää huoltaa ja osata tehdä niillekin jotain, mutta pitkä hius antaa anteeksi sen jos niitä ei osaa hoitaa. Lyhyellä hiuksella, jos ei osata hoitaa eikä ymmärretä muodista ja tyylistä mitään, naisesta tulee mies.

        Koska valitettavasti se että halutaan helppohoitoista käy usein käsikädessä sen kanssa että halutaan muutenkin helppohoitoista elämää. Vaatteita ei huolleta, tyyli on jostakin rumalta vuosikymmeneltä, jos tyyliä on edes haettu ja vaatteet ovat jotain halpahallin halpiskuteita jotka on kertaalleen jo viety kirpputorille ja ostettu uudelleen.

        Helppohoitoinen ei aina tarkoita hyvännäköistä, vaikka kuinka yrittäisi itselleen valehdella ja pitkien hiuksien puolustajaa vastaan hyökätä. Se nyt vain sattuu olemaan sellainen biologinen tosiasia tässä elämässä että pitkähiuksinen ja vieläpä blondi vie tässä maailmassa työt ja arvostuksen lyhythiuksilta koska miehet pitävät enemmän pitkistä hiuksista. Syykin on selvä. Miehet haluavat itselleen naisen, ei miestä. Miettikääpä vaikkapa lesbojen hiusmalleja. He ovat miesmäisiä ja heillä on siksi lyhyet hiukset. PItkähiuksia lesboja ei ole kuin miehille suunnatuissa pornoleffoissa.

        Mielestäni lyhyet hiukset sopivat suurimmalle osalle naisia paremmin, kuin pitkät hiukset.

        Ja pitkät hiukset sopivat yllättävän hyvin monille miehille ja silti näkee miehillä parin sentin pituiseksi kynittyjä hiuksia aivan liian usein.

        Tästä olen kanssasi osittain samaa mieltä; pitkä hiuksiset blondit(naispuoliset) vetävät miehiä luokseen. Mutta aina eivät kuitenkaan todellista arvostusta miehiltä saa osakseen. Eikä tummien tai lyhythiuksisten naisten tarvitse pelätä, että pitkäkutriset blondit vievät kaikki työpaikat, luotan siihen että työnantajan osassa olevat miehet (vaikka siis vain miehiä ovatkin) osaavat palkata työntekijöitä enemmän osaamisen, kuin ulkonäön perusteella. En tarkoita etteikö se pitkäkutrinen blondi voisi olla huippuosaaja alallaan ja siksi saakin sen työpaikan, voipa hyvinkin olla =D Ja onpa niitä naispuolisia pomoja ja työhönottajia enenemässä määrin olemassa ja eiköhän nekin enemmän osaamista ja koulutusta painota palkkaamisperusteena, kuin ulkonäköä, oli sitten kyse mies- tai naispuolisista työnhakijoista.

        Alkuperäiseen kysymykseen vastaukseni on kuten niin monen muunkin. Jos kumppani kysyy mielipidettä hiusmallistaan, vaatetuksestaan tms. niin voihan sen mielipiteensä sanoa. Ja jos muistaa vielä sanoa, että nykyinen tyylikin on ihan hyvä ja ymmärtää sen, että hiukset ja vaatteet ovat kuitenkin loppujen lopuksi jokaisen oma asia. Niin että hyväksyy sitten sen mihin se toinen päätyy, eikä ala huomauttelemaan tai kysymättä kertoilemaan eriäviä mielipiteitä toisen ulkoisesta olemuksesta, niin eiköhän se sopu säily.

        Ja lopuksi vielä "tiedotus": pitkähiuksisia lesboja on olemassa ihan oikeassa maailmassa, ei pelkästään pornoleffoissa.


      • tyytyväinen^^

        olen täysin samaa mieltä. itselläni on ollut pitkät hiukset ja lyhyet ja taas pitkät ja nyt ovat taas aivan lyhyet, eikä kukaan mies tai nainenkaan ole asiaan vaikuttanut..jos suhde on muuten hyvä niin nainen voi olla mielestäni vaikka kalju jos itse haluaa.. ei hiusten pituus, malli tai väri saa vaikuttaa arkeen. :)


      • tyytyväinen^^
        poiopoi kirjoitti:

        Sanoit että kaikille ei sovi kaikki hiustyylit.

        Olet ihan oikeassa. Valitettavasti vain useat parisuhteeseen päätyneet naiset tuntuvat luulevan että heille sopii helppo ja nopea lyhyt hiusmalli, että leikataanpa sellainen.

        Lyhyt hiusmalli ei sovi kovinkaan monelle naiselle. Se sopii itseasiassa hyvin harvoille naisille ja nuo naiset ovat sellaisia joilla on käsitys siitä mikä näyttää hyvältä, ei helppohoitoiselta, vaan hyvältä.

        Useat lyhyitä hiuksia pitävät naiset eivät tee hiuksilleen mitään. Voivat ehkä laittaa geeliä, lakkakypärän tai kumimaisen vahan ja pörhöttää, mutta siihen se jää. Sitten odotetaan niin kauan että hiukset alkavat tulla silmille ja mennään taas leikkauttamaan ja tottakai siihen otetaan joku hälyväri mukaan rumien vaatteiden piristykseksi. Lyhyet hiukset eivät sovi kuin sellaisille naisille jotka ovat erittäin tietoisia siitä mikä näyttää hyvältä.

        PItkät hiukset, vaikka naiset valittavatkin että ovat muka vaikeat hoitaa, antavat paljon enemmän anteeksi koska pitkässä hiuksessa on mistä laittaa muoto vaikka leikkauksesta olisikin jo pitkä aika. Lyhyet hiukset leikataan muotoon ja sillä siisti. Se muoto alkaa pilaantumaan välittömästi kunnes se leikataan taas. Tietenkin pitkiä hiuksia pitää huoltaa ja osata tehdä niillekin jotain, mutta pitkä hius antaa anteeksi sen jos niitä ei osaa hoitaa. Lyhyellä hiuksella, jos ei osata hoitaa eikä ymmärretä muodista ja tyylistä mitään, naisesta tulee mies.

        Koska valitettavasti se että halutaan helppohoitoista käy usein käsikädessä sen kanssa että halutaan muutenkin helppohoitoista elämää. Vaatteita ei huolleta, tyyli on jostakin rumalta vuosikymmeneltä, jos tyyliä on edes haettu ja vaatteet ovat jotain halpahallin halpiskuteita jotka on kertaalleen jo viety kirpputorille ja ostettu uudelleen.

        Helppohoitoinen ei aina tarkoita hyvännäköistä, vaikka kuinka yrittäisi itselleen valehdella ja pitkien hiuksien puolustajaa vastaan hyökätä. Se nyt vain sattuu olemaan sellainen biologinen tosiasia tässä elämässä että pitkähiuksinen ja vieläpä blondi vie tässä maailmassa työt ja arvostuksen lyhythiuksilta koska miehet pitävät enemmän pitkistä hiuksista. Syykin on selvä. Miehet haluavat itselleen naisen, ei miestä. Miettikääpä vaikkapa lesbojen hiusmalleja. He ovat miesmäisiä ja heillä on siksi lyhyet hiukset. PItkähiuksia lesboja ei ole kuin miehille suunnatuissa pornoleffoissa.

        olen niin samaa mieltä siintä että lyhyethiukset eivät ole välttämättä helpot, vaan tyylikkäät. minulla on itselläni malli jota monella muulla ei ole, se ei todellakaan ole helppo vaikka niin moni sanoo. joudun joka aamu kastelemaan hiukset ja föönaamaan että saan ne siihen muotoon jonka haluan.. vaikka hiusteni pituus ei mene korvien alle muuta kuin niskasta. :)


      • xDDDD
        Nyt vittu oikeesti! kirjoitti:

        Älä nyt viitsi. Kyllähän se naissukupuolen muotisilmä on niin kaukana miesten silmästä että oikein hävettää kun tuollaista julkisesti väität.

        Jos mies, siis se joka kiinnostuu naisesta ja haluaa naisen kanssa naimisiin, ei muka osaa antaa pukeutumisvinkkejä joka miellyttää silmää, niin väitätkö ihan tosissaan että naiset osaavat muka sen tehdä?

        Kumman mies valitsee, pitkähiuksisen blondin, vai lyhythiuksisen "tyylinaisen"? Vastaus on että pitkähiuksisen blondin.

        Te naiset olette kyllä niin äijiä, enkä sano tätä hyvällä. Ensin te halusitte tasa-arvoa. Halusitte päästä töihin ja samalla halusitte lapsia ja nyt te perkeleet viette tukkamallitkin miehiltä ja vaaditte lisää tunteja päivään että jaksaisitte hoitaa lapset ja työn. Vaaditte tasa-arvoa, mutta kun miehet antavat neuvoja siitä mikä näyttää naisen päässä hyvältä ja kauniilta, niin te helvetin femakkorekkalesbot vedätte herneen nenään ja väitätte olevanne jotain muodin asiantuntijoita.

        Ei jumalauta, ei tule mitään!

        Jos te haluatte oikeasti pukeutumis ja hiustyylivinkkejä ja muuta vinkkiä, niin käykää kysymässä transvvestiiteilta ja transeksuaaleilta miltä teidän tulee näyttää että miellyttäisitte miehiä. He ovat miehiä ja hekin pukeutuvat teitä sata kertaa paremmin!

        Ettekö te jo vihdoinkin opi ymmärtämään että miehet tekevät kaikki asiat tässä maailmassa paremmin? HE jopa pukeutuvat naisten vaatteisiin paremmin kuin te!

        Onpas sulla herneet palkoineen nenässä ja syvällä :D Ei uskoisi, että tukka ja vaatteet on jollekin ukolle noin arka paikka. Ehkä se onkin niin päin, että miesten muotisilmä on kaukana naisten silmästä...


      • xDDDDD
        Animi-Causa kirjoitti:

        että ulkonäöllä on merkitystä vain suhteen alkaessa?

        Missä maailmassa sä elät? Pari voi pysyä yhdessä, mutta onko sinulle tuttu
        ilmiö se, kun mies valitsee nuoremman vaimon tai seksuaalisesti herännyt
        naisen valitsee nuoremman miehen itselleen?

        Perimmäisenä syynä uudelleenvalintaan siis ulkonäölliset tekijät.

        Jos luet tekstini oikein tarkkaan, niin huomaat kuitenkin etten kiistänyt
        olevan muitakin syitä parisuhteen onnistumiselle. Luethan hieman
        tarkemmin, niin tulee kirjoitettua vastineisiin enemmän asiaa eikä
        pelkkää omaa pahaa oloa.

        On myös tutkittu ja havaittu, että nainen valitsee usein lapsiensa
        biologiseksi isäksi sellaisen, joka miellyttää silmää ja kasvattaja-isäksi
        sellaisen, jonka avut ovat muualla. Onko se mielestäsi pinnallista?

        Minun mielestäni ei.

        Se on seksuaalivalinnan toimesta tapahtuvaa evoluutiota, jonka
        tarkoituksena on taata jälkikasvulle parhaat mahdolliset lähtökohdat
        ja paras mahdollinen kasvuympäristö OMIEN geenien säilymisen
        turvaamiseksi.

        Turha yrittää laittaa jotain hiljattain keksittyjä moraaliarvoja
        toiminnoille, jotka tehdään tiedostamatta ja perustuvat
        geeneihimme. Moraaliarvot ovat kenties vain muutamia kymmeniä
        tuhansia vuosia uusia ja vaihtuvat kulttuurien mukaan, kun taas
        lisääntymistä säätelevät/edistävät tekijät vähintäänkin miljardeja
        vuosia vanhoja.

        Soisi ihmisten ymmärtävän, että lähes kaikki meidän (niin miesten
        kuin naistenkin) käyttäytymisemme on lajillemme tyypillistä, eikä
        luonnossa muihin lajeihin verrattuna edes mitenkään poikkeavaa.

        Typerysten jeesustelua on esittää, että "se-ja-se-tapa-on-pinnallista",
        jos ei ole viitsinyt ottaa yhtään selvää mistä joku tietynlainen
        käyttäytyminen on voinut saada alkunsa ja löytyykö sitä luonnosta.

        "Luethan hieman
        tarkemmin, niin tulee kirjoitettua vastineisiin enemmän asiaa eikä
        pelkkää omaa pahaa oloa."

        Kiitos ylianalysoinnin aiheuttamista päivän nauruista :D :D :D Et itsekään näköjään lue kommentteja kovin tarkkaan -yritin siis sanoa, että jos pitkän parisuhteen AINOA pariskuntaa sitova asia on toistensa ulkonäkö, niin mielestäni ko. pariskunnan osapuolet ovat kyllä melko pinnallisia ilmapäitä. Mutta ei sillä, voihan ne saada nättejä kakaroita, jotka jatkaa samaa, hyväksi havaittua kaavaa ;)


      • pitkätukka21
        poipoio kirjoitti:

        Huhhuh, voin vain kauhulla kuvitella niitä haljenneita latvoja joita sinulla on.

        Suosittelen että käyt edes kerran elämässä kampaajalla. Hän voi laittaa sinun pitkät hiukset kuntoon niin että ne näyttää pitkänä terveiltä ja hyviltä.

        "Minusta hamppulatvat ovat itse asiassa hauskemman näköiset kuin töksähtäen loppuvat tasoitetut tai turhan teennäisen näköiset kerroksittain leikatut." Voi jumalauta...... Sinä tulet vielä vanhempana kärsimään tuosta hippiydestä kun hiukset harvenevat.

        Olet yhtä paha ja huonohoitoinen kuin nuo "femakkorekkalesbot" jotka tekevät miehen työn ja haluavat mieheksi ja tukan pois päästä.

        Veikkaisin kyllä, että hiukset kärsivät enemmän liiallisten mömmöjen käytöstä kuin siitä, että saavat vapaasti kasvaa miten haluavat. Ja on sinullakin murheet, jos pelkäät kaksi- tai useampihaaraisia hiuksia, vaikka jostainhan sitä ihmisen on murheensa revittävä, jos niitä ei muuten ole tarpeeksi. En muutenkaan ymmärrä kaksihaaraisiin hiuksiin ja hiustenhoitoon yleensä liittyvää mouhoamista.

        Mielestäni en sitä paitsi ole ollenkaan paha enkä huonohoitoinen, mitä tuo nyt sitten tarkoittaakin. Huolehdin hygieniastani enkä näytä törkeältä, vaikken käytäkään itseni tälläämiseen paljon aikaa, vaivaa ja rahaa. Ja olisiko jollakulla kenties taipumusta jonkinasteiseen ahdasmielisyyteen, kun ei voi antaa kaikkien kukkien kukkia vaan pitää tunkea nokkaansa muitten asioihin... Näillä niin sanotuilla "femakkorekkalesboilla" ei ilmeisesti ole sitten mitään oikeutta päättää omasta ulkonäöstään. Sitä paitsi harvan työn tekeminen on kiinni siitä, mitä on tai ei ole jalkojen välissä.

        Peace and love!


      • xDDDDD kirjoitti:

        "Luethan hieman
        tarkemmin, niin tulee kirjoitettua vastineisiin enemmän asiaa eikä
        pelkkää omaa pahaa oloa."

        Kiitos ylianalysoinnin aiheuttamista päivän nauruista :D :D :D Et itsekään näköjään lue kommentteja kovin tarkkaan -yritin siis sanoa, että jos pitkän parisuhteen AINOA pariskuntaa sitova asia on toistensa ulkonäkö, niin mielestäni ko. pariskunnan osapuolet ovat kyllä melko pinnallisia ilmapäitä. Mutta ei sillä, voihan ne saada nättejä kakaroita, jotka jatkaa samaa, hyväksi havaittua kaavaa ;)

        Ehkä sain sun tekstistäsi sellaisen kuvan, että mielestäsi
        ulkonäöllä ei ole merkitystä.

        Tai ehkä se johtui siitä, että luulin lukeneeni sinun
        kirjoituksestasi ulkonäöllä olevan merkitystä vain uuden
        parisuhteen alkuvaiheessa ja kuinka ihmiset sen jälkeen
        saattavat rupsahtaa.

        Ehkä se, että kirjoitit samassa yhteydessä äidillisesti
        opettaen määritelmiäsi rakkaudesta ja kiintymyksestä,
        sai minut liikuttuneeseen tilaan.

        Ehkä sekaannuksen aiheutti se päättelykyvyn kummallisuus,
        jossa seivästä koskeviin kommentteihin vastattiin kirjoittamalla
        aidasta.

        Tai ehkä sekaannus johtui siitä, että tekstistäsi olisi voinut
        saada sellaisen virheellisen käsityksen, että ne jotka
        eivät rupsahtamisesta huolimatta rakasta, ovat pinnallisia.

        Ehkä se johtui siitä, etten ymmärtänyt kommenttiasi
        "pelkästään toisen ulkonäöstä pitämisestä", varsinkin kun
        en etsimisestä huolimatta löytänyt sellaista väitetttä
        edellä olevista kommenteista.

        Ehkä en vain vajavaisena ymmärtänyt jeesustelusi
        perimäistä tarkoitusta tai sen tyyliä.

        Kuinka väärin ymmärsinkään.
        Pyydän sitä nöyrimmästi anteeksi.


      • iuoiuoi
        xDDDD kirjoitti:

        Onpas sulla herneet palkoineen nenässä ja syvällä :D Ei uskoisi, että tukka ja vaatteet on jollekin ukolle noin arka paikka. Ehkä se onkin niin päin, että miesten muotisilmä on kaukana naisten silmästä...

        Teillehän ne pitkät hiukset ja ulkonäkö oli arka paikka kun aloitte hyppimään silmille kun mies kertoi mielipiteensä siitä mikä näyttää hyvältä, eli pitkät hiukset.

        Lyhyet hiukset näyttävät hyvin harvoin hyvältä ja vaativat paljon enemmän työtä kuin pitkät hiukset niin että hiusmalli pysyy tyylikkäänä ja hyvännäköisenä.

        Miesten muotisilmä on paljon parempi kuin naisten. Suurimmat ja tunnetuimmat muotisuunnittelijat (ja myös muut suunnittelijat) ovat miehiä. Transuporukka joka on äärinaisellisia, ovat miehiä. Naiset pääosin tarkoituksellisesti miellyttävät miehen silmää. Lukuisissa tutkimuksissa joissa on tutkittu työnhakijoita, saman koulutuksen saaneet ja samat taidot omaavista naisista valitaan työhön pitkähiuksinen nainen ja silloinkin useammin blondi kuin tummatukka. Useissa tutkimuksissa joissa on tutkittu sitä kuka näyttää ulkonäkönsä puolesta etevämmältä tekemään työn on pitkähiuksinen nainen vienyt voiton, silloin blondi ajatellaan ystävällisemmäksi ja sosiaalisemmaksi ja tummatukka taas työteliääksi, mutta ankaraksi ja miesmäiseksi. Lyhythiuksiset, huolimatta hiusten väristä, häviävät noissa tutkimuksissa aina ja heidän ammattitaidon ajatellaan olevan huonompi vaikka he olisivat saaneet täsmälleen samat arvosanat.

        Nuo faktat eivät muutu vaikka kuinka yrittäisitte itseänne psyykata, että olisitte muka naisellisia lyhyissä hoitamattomissa (=helppohoitoisissa) hiuksissa ja vanhoissa vaatteissa.


      • poipoio
        pitkätukka21 kirjoitti:

        Veikkaisin kyllä, että hiukset kärsivät enemmän liiallisten mömmöjen käytöstä kuin siitä, että saavat vapaasti kasvaa miten haluavat. Ja on sinullakin murheet, jos pelkäät kaksi- tai useampihaaraisia hiuksia, vaikka jostainhan sitä ihmisen on murheensa revittävä, jos niitä ei muuten ole tarpeeksi. En muutenkaan ymmärrä kaksihaaraisiin hiuksiin ja hiustenhoitoon yleensä liittyvää mouhoamista.

        Mielestäni en sitä paitsi ole ollenkaan paha enkä huonohoitoinen, mitä tuo nyt sitten tarkoittaakin. Huolehdin hygieniastani enkä näytä törkeältä, vaikken käytäkään itseni tälläämiseen paljon aikaa, vaivaa ja rahaa. Ja olisiko jollakulla kenties taipumusta jonkinasteiseen ahdasmielisyyteen, kun ei voi antaa kaikkien kukkien kukkia vaan pitää tunkea nokkaansa muitten asioihin... Näillä niin sanotuilla "femakkorekkalesboilla" ei ilmeisesti ole sitten mitään oikeutta päättää omasta ulkonäöstään. Sitä paitsi harvan työn tekeminen on kiinni siitä, mitä on tai ei ole jalkojen välissä.

        Peace and love!

        Itsehän tiedät mitä teit kun alat vanheta ja hiukset harvenevat ja käyvät hapertuneiksi.


      • Vanha feministi
        OMGtoo kirjoitti:

        Saiskos kuvan, miltä ne sun hiukset näyttää? Se on varma asia, ettei kaikille pitkät hiukset sovi. Ja jotkut tekevät sellaista työtä, että hiukset on pestävä joka päivä, joten annetaan jokaisen itse päättää millaiset hiukset haluaa itsellään olevan.

        Tämä keskustelu kuullostaa juuri siltä, että kaikkien aisten on pidettävä AINA korkokenkiä, oli tilaisuus tai työ sitten mikä tahansa.

        Voi haloo teitä!

        Ei tähän nyt juuri kuvaa ole liittää, mutta hiukset ovat vähän yli lapaluiden, paksut, tummahkot, kiiltävät ja hieman taipuisat eli laineikkaat. Latvojen huolitteluksi riittää se 2 krt/v kampaajassa käynti. Kuulemma sopiikin vielä. Yritin vain kertoa, että ovat helppohoitoiset ja halvat. Mitä kenkiin tulee, käytän monenlaisia korkoja, koska vaihtaminen sopii jaloille ja selälle. Tosi on, että jos on likaisessa työssä, pitää pestä ehkä joka pv, mutta kun on tällainen rasvoittumaton laatu ja paperityö, vähempikin pesu ja vehkominen tukan kanssa riittää.


      • armoa
        Animi-Causa kirjoitti:

        Ehkä sain sun tekstistäsi sellaisen kuvan, että mielestäsi
        ulkonäöllä ei ole merkitystä.

        Tai ehkä se johtui siitä, että luulin lukeneeni sinun
        kirjoituksestasi ulkonäöllä olevan merkitystä vain uuden
        parisuhteen alkuvaiheessa ja kuinka ihmiset sen jälkeen
        saattavat rupsahtaa.

        Ehkä se, että kirjoitit samassa yhteydessä äidillisesti
        opettaen määritelmiäsi rakkaudesta ja kiintymyksestä,
        sai minut liikuttuneeseen tilaan.

        Ehkä sekaannuksen aiheutti se päättelykyvyn kummallisuus,
        jossa seivästä koskeviin kommentteihin vastattiin kirjoittamalla
        aidasta.

        Tai ehkä sekaannus johtui siitä, että tekstistäsi olisi voinut
        saada sellaisen virheellisen käsityksen, että ne jotka
        eivät rupsahtamisesta huolimatta rakasta, ovat pinnallisia.

        Ehkä se johtui siitä, etten ymmärtänyt kommenttiasi
        "pelkästään toisen ulkonäöstä pitämisestä", varsinkin kun
        en etsimisestä huolimatta löytänyt sellaista väitetttä
        edellä olevista kommenteista.

        Ehkä en vain vajavaisena ymmärtänyt jeesustelusi
        perimäistä tarkoitusta tai sen tyyliä.

        Kuinka väärin ymmärsinkään.
        Pyydän sitä nöyrimmästi anteeksi.

        Tsiisus näitä avautumisia. Kuka näille palstoille jaksaa oikeasti kirjoittaa yhtään mitään, kun joka paikassa on näitä "minä olen aina oikeassa" -syndroomaa potevia ihmisiä? Ei tuollaisia kilometrin pituisia pätemisiä jaksa edes lukea. Saati että täällä mielipiteiden lokakaivossa jaksaisi perustella mielipiteitään, kun joku besserwisseri vetää heti herneet nenäänsä.


      • opetustuokiosta
        popoiop kirjoitti:

        Tuo tilanne on lievästi sanottuna hieman erilainen.

        Sitäpaitsi, parin ikääntyessä, ei kumppani kovinkaan kauan ala katselemaan ihmistä joka ei pidä itsestään huolta ja laiskistuu läjäksi sontaa, vaan sanoo siitä. Jos sitä kutsut pinnallisuudeksi niin ei ole sinua älyllä pilattu.

        Vaikka ihminen ikääntyy, niin sitä voi kuitenkin näyttää hyvältä ja tyylikkäältä ja yrittää miellyttää kumppanin silmää. Ei sitä tarvitse yrittää näyttää parikymppiseltä, vaan sitä voi näyttää tyylikkäältä viisikymppiseltä. Siihen kuuluu myös tyylikäs hiusmalli ja pukeutuminen ja vartalostaan huolta pitäminen.

        Kuinkahan monta kertaa sinä(kin) olet kuullut sen kuinka miestä kritisoidaan siitä että vuosien vieriessä maha vain kasvoi ja mies painui syvemmälle sohvatuoliin ja kuinka nainen taas kaipaisi kunnon adonista niinkuin mies nuoruudessaan oli.

        Eikä tässä ketjussa edes ole kyse rupsahtamisesta vaan pitkät vs. lyhyet hiukset -vastaanasettelusta.


      • Animi-Causa*
        armoa kirjoitti:

        Tsiisus näitä avautumisia. Kuka näille palstoille jaksaa oikeasti kirjoittaa yhtään mitään, kun joka paikassa on näitä "minä olen aina oikeassa" -syndroomaa potevia ihmisiä? Ei tuollaisia kilometrin pituisia pätemisiä jaksa edes lukea. Saati että täällä mielipiteiden lokakaivossa jaksaisi perustella mielipiteitään, kun joku besserwisseri vetää heti herneet nenäänsä.

        Ei jaksa lukea? Mutta kirjoittaa jaksaa.
        :))) Pelle.

        Avautumisia? Sananvaihtoa kutsutaan keskusteluksi.
        Keskustelussa esitetaan oma kanta ja annetaan
        sille perusteluja.

        Jos sun mielesta joku on "besserwisser", niin ei
        muutakuin hyppaat kommentit yli vastaamatta
        niihin.

        Nythan sa hyppaat ne kylla yli, mutta vastaat silti.

        Perse repes ja ma nauraisinkin sulle, mutta kun
        tuli juotua maitoa ja laktoosi-intolerantikkona
        saattaa tulla lusikallinen poksyihin.

        Yritan pidatella.


      • just så
        Animi-Causa* kirjoitti:

        Ei jaksa lukea? Mutta kirjoittaa jaksaa.
        :))) Pelle.

        Avautumisia? Sananvaihtoa kutsutaan keskusteluksi.
        Keskustelussa esitetaan oma kanta ja annetaan
        sille perusteluja.

        Jos sun mielesta joku on "besserwisser", niin ei
        muutakuin hyppaat kommentit yli vastaamatta
        niihin.

        Nythan sa hyppaat ne kylla yli, mutta vastaat silti.

        Perse repes ja ma nauraisinkin sulle, mutta kun
        tuli juotua maitoa ja laktoosi-intolerantikkona
        saattaa tulla lusikallinen poksyihin.

        Yritan pidatella.

        Hmm. Ei pitäisi tulla tänne lukemaan tätä paskaa, kun on tylsää. Viihdearvoa näillä "keskusteluilla" sinänsä on kyllä, mutta aina sitä jostain provosoituu. Ja helposti alentuu vastailemaan samalla tyylillä kuin vakikirjoittajat, eli joko mölyämällä tai besserwisseröimällä. Huhhuh. Taidan pidättäytyä vastaisuudessa edes avaamasta koko suomi24-lokakaivoa, niin pysyy mielenterveys paljon paremmalla tolalla :)

        Ja varo persettäsi, se on jo valmiiksi halki.


      • paska maailma
        iuoiuoi kirjoitti:

        Teillehän ne pitkät hiukset ja ulkonäkö oli arka paikka kun aloitte hyppimään silmille kun mies kertoi mielipiteensä siitä mikä näyttää hyvältä, eli pitkät hiukset.

        Lyhyet hiukset näyttävät hyvin harvoin hyvältä ja vaativat paljon enemmän työtä kuin pitkät hiukset niin että hiusmalli pysyy tyylikkäänä ja hyvännäköisenä.

        Miesten muotisilmä on paljon parempi kuin naisten. Suurimmat ja tunnetuimmat muotisuunnittelijat (ja myös muut suunnittelijat) ovat miehiä. Transuporukka joka on äärinaisellisia, ovat miehiä. Naiset pääosin tarkoituksellisesti miellyttävät miehen silmää. Lukuisissa tutkimuksissa joissa on tutkittu työnhakijoita, saman koulutuksen saaneet ja samat taidot omaavista naisista valitaan työhön pitkähiuksinen nainen ja silloinkin useammin blondi kuin tummatukka. Useissa tutkimuksissa joissa on tutkittu sitä kuka näyttää ulkonäkönsä puolesta etevämmältä tekemään työn on pitkähiuksinen nainen vienyt voiton, silloin blondi ajatellaan ystävällisemmäksi ja sosiaalisemmaksi ja tummatukka taas työteliääksi, mutta ankaraksi ja miesmäiseksi. Lyhythiuksiset, huolimatta hiusten väristä, häviävät noissa tutkimuksissa aina ja heidän ammattitaidon ajatellaan olevan huonompi vaikka he olisivat saaneet täsmälleen samat arvosanat.

        Nuo faktat eivät muutu vaikka kuinka yrittäisitte itseänne psyykata, että olisitte muka naisellisia lyhyissä hoitamattomissa (=helppohoitoisissa) hiuksissa ja vanhoissa vaatteissa.

        ...se mielestäsi oikein, että naisia valitaan töihin ulkonäön perusteella? Kyllä asenteet muuttuu, kauan siinä voi tosin kestää. Onneksi tosielämä ei ole IHAN niin surullista kuin tämä meno täällä suomi24:ssä.


      • plörp
        karpaaasi kirjoitti:

        miehille on naisen kauneus yhtä merkityksetöntä kuin naiselle miehen lompakon paksuus ja koulutus eli siis raha.en usko inssienkään olevan muusta syystä kiinnostavia kun tiedetään mitä tienaavat =) kun listaan vielä lisätään läskien arvostama sisäinen kauneus ni siinähän sitä

        Mutta tunnetko yhtään inssiä? ;)


    • se niin

      herkkää voi olla, että jos kysyttäessä vastaat rehellisesti, että pidemmät on paremmat, syytty sota. Jos näin on, pitää ensimmäisenä taas palata kysymykseen: "ja ikä oli??" ja miettiä, onko noin herkästi keikahtavalla suhteella mitään tulevaisuutta. Jos tyttö haluaa välttämättä leikata hiuksensa, hän tekee sen joka tapauksessa.Jos ei leikkuuta, ja haluaa silti, tappelua tulee siitäkin.
      Voi olla, että joillekin riittää hiustenleikkuu syyksi pistää koko pakka nurin, vaikka itsestäni se käsittämätöntä onkin.

    • 860y

      Miksi hän kyselee sun mielipidettä, jos kerran on jo päättänyt? Jos hän kysyy, voi vastata rehellisesti. Jos alkaa riita, voit todeta, ettei pidä mennä kysymään, jos ei halua vastausta.

    • Teepää

      Kerrot vain, että mielestäsi sinulle sopisi tosi hyvin pitkät hiukset. Kysyi siis tai ei. Ei kukaan voi tuosta loukkaantua.

      Itse ehdottelen miehelleni jatkuvasti jotain muuta. Olen niin toataalisen kyllästynyt siihen einari-lookin mitä harjoittaa. Mutta toisaalta, saan joka kerran vastaukseksi, että jos kerran siitä niin pidät, niin hoida se tyyli sitten itsellesi.

      Ehkä vaan pitäisi irrottautua noista ulkoisista tekijöitä. Eihän niillä loppupelissä ole mitään merkitystä, jos oikeasti rakastaa toista.

    • Clean Harry

      Nyt sulla on elämäsi tilaisuus opetella esittämään negatiivisvoittoinen palaute tytölle sellaisesta asiasta, jossa harva heistä kestää kuulla sitä - varsinkaan poikakaverinsa suusta.
      Koettu on.
      Se on melkein mahdoton tehtävä. Riippuen vastapuolesta ja sen iästä. Toivon, että sun likkakaverisi on aikuinen poikkeus ja kestää kuulla sun rehellisen mielipiteesi.
      Eikä se sitten välttämättä muuta yhtään mitään. Ja niin sen pitäis ollakin. Kuvittele nyt ittes sen tytön paikalle... " Kultsi, ois tosi upeeta jos kasvattasit pitkän fledan niinku tolla (jollain julkulla) on!"
      ....

      • FeliFel

        Jos tyttö kysyy mielipidettäsi, vastaa rehellisesti: tykkään pitkistä hiuksista. Tähdennä kuitenkin, että myös lyhyet sopivat hänelle; sekin on rehellinen mielipiteesi.

        Normaali-itsetuntoisen naisen ei pitäisi suuttua tuollaisesta.


    • Candida

      Itselläni oli ennen pitkä, huonokuntoinen tukka. Inhosin hiuksiani. Ne olivat katkeilleet, latvat hapsottivat ja kaksi- ja usemapihaaraisiakin oli rutkasti. Hiuslaatuni on myös helposti pörrööntyvä ja sillä tavalla taipuisa, ettei sitä pitkänä saanut ikinä näyttämään hyvältä. Pitkään suunnittelin hiusten leikkaamista lyhyeksi (enkä siis tarkoita mitään siilitukkaa, vaan johonkin korvien-leuan kohdille yltävää). Poikaystäväni totesi tähän, että "Ei sitten tarvii pelätä että meillä olis seksiä. Mun mielestä lyhythiuksiset naiset on ällöttäviä".

      Päädyin sitten leikkauttamaan tukkani lyhyemmäksi, mutta kuitenkin suht pitkäksi. Hiukset ovat yli olkapäiden, mutta leikattu kerroksittain, niin että pahimmat takut ja harotukset pois. Poikaystävän kommentista jäi vähän katkera olo. Tuntuu, etten saa näyttää siltä, miltä haluan, vaan minusta tulee ällöttävä jos leikkaan tukkani.

      Tämä siis ihan omana kokemuksena kerrottuna. Tästä aloittaja voi kuitenkin saada ehkä jonkinlaista näkökulmaa siihen, miten asiansa esittää ja miltä naisesta voi tuntua.

      • mulla oli lyhyt tukka, olin kateellinen niille tytöille pitkistä hiuksista, mutta minulla oli lapsena hauraat ja ohuet hiukset, nyt aikuisena minulla on pitkät hiukset ja paksut sellaset. Minulle on sanottu useasti että minulle sopii paremmin pitkät hiukset kun lyhyet. Jos nainen kysyy niin ole rehellinen ja sano suoraan lempeästi.


      • Voi pyhä yksinkertai

        Kyllä aikuinen ihminen saa tehdä hiuksilleen mitä tahtoo..eikö ? Taitaa olla jotenkin kypsymätön ihminen kyseessä jos suhde katkeaa sen vuoksi,että pitää lyhyistä hiuksista.
        Kenenkään persoonaan ei saa kajota,asioita voi tekoja voi arvostella ,mutta toisen ulkonäkö onkin sitten kyllä
        henkilön oma valinta.
        Siihen ,että on lyhyet hiukset voi olla montakin syytä,jos on huonolaatuiset,ohuet,tai vain haluaa helppohoitoisuuden vuoksi ne sellaisina pitää.
        Vaihda kundikaveria jos ei hyväksy sinua juuri tuollaisena kuin olet,siihen meillä jokaisella on oikeus !
        Näin miehenä ei tulisi mieleenkään ruveta arvostelemaan rakastetun ihmisen ulkonäköä .
        Kertoo muuten ihmisestä paljon tuollainen arvostelu !


      • dgsfhg
        Voi pyhä yksinkertai kirjoitti:

        Kyllä aikuinen ihminen saa tehdä hiuksilleen mitä tahtoo..eikö ? Taitaa olla jotenkin kypsymätön ihminen kyseessä jos suhde katkeaa sen vuoksi,että pitää lyhyistä hiuksista.
        Kenenkään persoonaan ei saa kajota,asioita voi tekoja voi arvostella ,mutta toisen ulkonäkö onkin sitten kyllä
        henkilön oma valinta.
        Siihen ,että on lyhyet hiukset voi olla montakin syytä,jos on huonolaatuiset,ohuet,tai vain haluaa helppohoitoisuuden vuoksi ne sellaisina pitää.
        Vaihda kundikaveria jos ei hyväksy sinua juuri tuollaisena kuin olet,siihen meillä jokaisella on oikeus !
        Näin miehenä ei tulisi mieleenkään ruveta arvostelemaan rakastetun ihmisen ulkonäköä .
        Kertoo muuten ihmisestä paljon tuollainen arvostelu !

        Sun mielestä arvosteluu, ei mun mielestä mitä mä sen luin vaan hän kertoi että haluis tytölleen pidemmät hiukset ONKO SE ARVOSTELUUUUUU EI LÄHELLÄKÄÄN v....u mää nauran sun kommentille


      • pitätvaipätkät
        Voi pyhä yksinkertai kirjoitti:

        Kyllä aikuinen ihminen saa tehdä hiuksilleen mitä tahtoo..eikö ? Taitaa olla jotenkin kypsymätön ihminen kyseessä jos suhde katkeaa sen vuoksi,että pitää lyhyistä hiuksista.
        Kenenkään persoonaan ei saa kajota,asioita voi tekoja voi arvostella ,mutta toisen ulkonäkö onkin sitten kyllä
        henkilön oma valinta.
        Siihen ,että on lyhyet hiukset voi olla montakin syytä,jos on huonolaatuiset,ohuet,tai vain haluaa helppohoitoisuuden vuoksi ne sellaisina pitää.
        Vaihda kundikaveria jos ei hyväksy sinua juuri tuollaisena kuin olet,siihen meillä jokaisella on oikeus !
        Näin miehenä ei tulisi mieleenkään ruveta arvostelemaan rakastetun ihmisen ulkonäköä .
        Kertoo muuten ihmisestä paljon tuollainen arvostelu !

        Itselläni on ohuet hiukset. Pidän ne puolipitkinä ja niistä saa ponnarin tai muuten nostettuna erilaisen tyylin. Olen aina halunnut pitkän paksun Angelicatyyliset hiukset. Niitä en ole koskaan saanut ja olen joskus leikkauttanut hiukseni lyhyeksikin, mutta katunut sitä katkerasti jälkeen. Mieheni mielestä minulle kyllä sopii kaikki mallit oli sitten lyhyet tai puolipitkät. Itse olen vain kateellinen toisten pitkistä hiuksista, jotka kasvavat ja kasvavat. Itselläni kasvaa tiettyyn pituuteen ja sitten laatu alkaa heikentyä siinämäärin, että on pakko leikkauttaa, muttei koskaan poikatukaksi kylläkään. Joskus nuoruudessa seurustelin erään pojan kanssa ja hänellä oli suht pitkät hiukset. Eräänä päivänä hän oli lyönyt vetoa rahasta, että leikkauttaa päänsä kaljuksi ja tekikin sen. Oli kyllä aikamoinen muutos siihen aikaan, kun kalju ei ollut vielä muotia. Ensin oli vähän outoa, mutta löytyihän se sama rakas sieltä, eikä suhde siihen kaatunut.


      • Kysymys sinulle.,,,
        Voi pyhä yksinkertai kirjoitti:

        Kyllä aikuinen ihminen saa tehdä hiuksilleen mitä tahtoo..eikö ? Taitaa olla jotenkin kypsymätön ihminen kyseessä jos suhde katkeaa sen vuoksi,että pitää lyhyistä hiuksista.
        Kenenkään persoonaan ei saa kajota,asioita voi tekoja voi arvostella ,mutta toisen ulkonäkö onkin sitten kyllä
        henkilön oma valinta.
        Siihen ,että on lyhyet hiukset voi olla montakin syytä,jos on huonolaatuiset,ohuet,tai vain haluaa helppohoitoisuuden vuoksi ne sellaisina pitää.
        Vaihda kundikaveria jos ei hyväksy sinua juuri tuollaisena kuin olet,siihen meillä jokaisella on oikeus !
        Näin miehenä ei tulisi mieleenkään ruveta arvostelemaan rakastetun ihmisen ulkonäköä .
        Kertoo muuten ihmisestä paljon tuollainen arvostelu !

        Pidätkö omaa vaimoasi kauniina?

        Aloitko seurustelemaan hänen kanssaan siksi että huomasit kuinka kaunis hän on?


    • Eräs nainen

      hän kysyy mielipidettäsi, niin mielestäni on suorastaan toivottavaa antaa rehellinen vastaus. Esimerkiksi, että haluaisit nähdä, miltä hän näyttää pitkähiuksisena. Tai että kuvittelet hänelle sopivan pitkät. Jos nimittäin hänellä ei ole ennen ollut sellaisia. Jos taas on, niin sitten voit sanoa, että hän on aina hyvännäköinen, mutta itse pidät enemmän pitkistä hiuksista.

      Oma mieheni on sanonut aina, että hän haluaa naisellaan olevan pitkät hiukset ja niinpä minulla on. Joskus olen kysynyt, voinko leikata lyhyiksi ja vastaus on ei. En ole ikinä ajatellut, että siitä voisin loukkaantua tai sytyttää sotaa. Ja enhän minäkään halua, että hän hankkisi itselleen irokeesin tai jotain vastaavaa. (Ja jos välttämättä haluaisin, niin toki voisin ne hiukset leikata, mutta tietenkin haluan miellyttää miestäni ulkonäöllisestikin.)

    • täti tukallinen

      Sinä kerrot 'muina miehinä' hänelle vain mielipiteenäsi, että SINÄ pidät hänellä pitkistä hiuksista. Loppu kädessä hiusten pituuden valinta on hänen, mutta.. ! Katso, painaako mielipiteesi (rakastaako?!).
      Minäkin olen vanhempi nainen, joka olen aina tykännyt, että naisilla on tukkaa. Ymmärrän sinun näkökantasi.

      Minä ihan itse tiedän erään keski-ikäisen rouvan, jonka mies vaatii häntä pitämään pitkiä hiuksia, lähes liian pitkiä sen ikäiselle. Toisenkin tiedän, jossa mies vain kertoi asiallisesti, että hän tykkää, että naisella on pidemmät hiukset. Ei tarvinnut tuo vaimoke kuin vihjeen, ja vaikka mies on jo edesmennyt, niin ei vaimoke tukkaansa halua lyhyeksi leikata. Mielipiteellä on väliä.

      Tämä on puhtaahti makuasia kai, mutta itse en pitäisi itsestäni lyhyttukkaisena, koen sen miehisenä. Siis tää oon mä.

      • riippuuko vai ei

        No voi ihmettä, että naisten itsetunto on joskus matalalla. Tukan pituus ja lyhyys on jokanaisen/jokamiehen oma asia. Nuori nainen näyttää usein hyvältä pitkässä tukassa, mutta ei valitettavasti aina. Vanhempi nainen näyttää hirveältä pitkänä roikkuvassa tukassa. Ilme valahtaa samantien kuin tukkakin. Nutturalla on tietty kaiku, sopii, jos muuten nainen on tyylikäs, eikä hapsottava olentol Tyylikkyys on tärkeä asia. Mutta pitäkää naiset oma päänne!


      • omakin maku
        riippuuko vai ei kirjoitti:

        No voi ihmettä, että naisten itsetunto on joskus matalalla. Tukan pituus ja lyhyys on jokanaisen/jokamiehen oma asia. Nuori nainen näyttää usein hyvältä pitkässä tukassa, mutta ei valitettavasti aina. Vanhempi nainen näyttää hirveältä pitkänä roikkuvassa tukassa. Ilme valahtaa samantien kuin tukkakin. Nutturalla on tietty kaiku, sopii, jos muuten nainen on tyylikäs, eikä hapsottava olentol Tyylikkyys on tärkeä asia. Mutta pitäkää naiset oma päänne!

        mies töksäyttää vaimolleen, että et oo taaskaan kihartanut hiuksiasi, oot kamalan näköinen (vaikka on just laittanut tukkansa oman mielensä mukaan) naputtaa..voisit tehdä mun mielikseni, miten minä tykkään..ja suuttuen lähtee pois.
        Samoin vaatii vastoin omaa persoonaani ja makuani meikkiä paksusti ja nahkaisen minimekon ja korkkarit.
        En sitten rakasta ja välitä, jos en laita hänen mielensä mukaan.
        Olen sanonut, että mulla on oma makuni, ja laitan itseäni just niinkuin itse tykkään. Varsinkin kun hän ei senttiäkään laittamiseeni sijoita.
        Ärsyttää tuo jokapäiväinen moittiminen tukasta ja "olet taas lihonut", vaikken olisikaan.
        Itse hän on läskivatsainen, hikinen, riepuvaatteissa tai kalsareilla kotona.


      • Hyänen aika
        omakin maku kirjoitti:

        mies töksäyttää vaimolleen, että et oo taaskaan kihartanut hiuksiasi, oot kamalan näköinen (vaikka on just laittanut tukkansa oman mielensä mukaan) naputtaa..voisit tehdä mun mielikseni, miten minä tykkään..ja suuttuen lähtee pois.
        Samoin vaatii vastoin omaa persoonaani ja makuani meikkiä paksusti ja nahkaisen minimekon ja korkkarit.
        En sitten rakasta ja välitä, jos en laita hänen mielensä mukaan.
        Olen sanonut, että mulla on oma makuni, ja laitan itseäni just niinkuin itse tykkään. Varsinkin kun hän ei senttiäkään laittamiseeni sijoita.
        Ärsyttää tuo jokapäiväinen moittiminen tukasta ja "olet taas lihonut", vaikken olisikaan.
        Itse hän on läskivatsainen, hikinen, riepuvaatteissa tai kalsareilla kotona.

        Omakin maku, sinuna jättäisin miehen aika liukkaasti!


      • IHAN SAMA

        Olen pitkä hiuksinen, ja 42v. nainen Niin kyllä sitä josku ajattelen että leikkautan ne, ja sitä paitsi kun ovat vielä niin suorat ettei kiharan kiharaa, mä olen kateellinen niille keillä on lyhyet tai pitkät hiukset ja kiharat ja vielä luonnon kiharat. Tiedän joitakin keillä on luonnonkiharat niin he haluavat niiden olevan suorat. Miehellä saa olla joko siili tai täysin kalju, sillä kalju mies on seksikäs. Kun katsoo vanhoja kotimaisia elokuvia niin ja yleensä ennen vanhaan naiset huolehtivat hiuksistaan ja ne oli todella huoliteltu ja kauniit ja eikä kattonut oliko lyhyet tai pitkät. Nykyään myydään kaikenmaailman hiusaineita joista hiukset kärsivätkin. Ostin kampaamosta shampoota ja hoitoaineen niin huh huh mikä peikko ja takkutukkainen olin ja ne maksoivat paljon kuten kampaajilla yleensä.


    • haarakonttoristi

      hiukset olkapäätä pidemmiksi vaikka itkisi. Se on geeneistä kiinni ja sille ei voi mitään. Jos minulla olisi paksu hiuslaatu ja hiukset ylipäätään kasvaisivat olkapäätä pidemmiksi, en varmaan leikkaisi juuri koskaan hiuksia vaan antaisin kasvaa. Pitkähiusperuukeista saa vähän lohtua jos sattuu löytämään suht aidoilta hiuksilta näyttävän eikä mitään pilailukaupan versiota.

      • JJS

        DNA on venäläisen tiedemiehen, Pjotr Garjajevin mukaan jälleenohjelmoitavissa. Paransin itseni punavihersokeudesta.


      • haarakonttoristi
        JJS kirjoitti:

        DNA on venäläisen tiedemiehen, Pjotr Garjajevin mukaan jälleenohjelmoitavissa. Paransin itseni punavihersokeudesta.

        vai tarkoitatko deoksiribonukleiinihappoa? Sori, ei ihan uppoa. Olen itse labrahommissa ja proteiinimolekyylien käsittely on jokapäiväistä kauraa.


      • JJS
        haarakonttoristi kirjoitti:

        vai tarkoitatko deoksiribonukleiinihappoa? Sori, ei ihan uppoa. Olen itse labrahommissa ja proteiinimolekyylien käsittely on jokapäiväistä kauraa.

        Biologia VAI Triologia?

        Universumin perussääntö on että " Energia seuraa ajatusta" ja "Missä ei ole Energiaa, ei ole sitä vastaavaa manifestaatiota" eli jos et laita sille Energiaa, et näe sitä.


    • lyhyttukkainen

      naisesi niitä hiuksia päässään kantaa.. joten miksi naisesi ei saisi pitää sitä lyhyenä??? senkö takia että haluat naisellesi suikkari saparot??? huhhuh... kasva aikuiseski... ja huomaa se että et voi todellakaan määrätä miltä naisesi saa näyttää... jos hänkää ei vaadi sitä miltä sinä näytät...

    • 16+9=?

      Ponnarit poikki pojilta!

    • Lyhyttukkainennainen

      Minä leikkaan miehen tukan, eli kuitenkin vaikutan siihen, minkämittainen tukka hänellä on, hän on antanut minulle vapaat kädet leikellä, ja välillä tukka onkin ihan lyhyt, välillä hieman pidempi.

      Sikäli minusta on siis mukava, että mies saa sanoa mielipiteeni minun hiuksistani, ja että millaiset hänen mielestään minulle sopisivat :--) Kyselenkin toisinaan, että kummatko hänestä minulle sopisivat paremmin, lyhyet (mitkä minulla on olleet koko suhteemme ajan, yli 3 v.) vai pitäisikö välillä kasvattaa. Hän sanoo useimmiten, että hänelle kelpaa kumpi vaan, kunhan et kaljuksi leikkaa :--D

      Voithan sanoa kauniisti tyttöystävälle, että olisi kiva nähdä miltä hän näyttäisi pitkähiuksisena, vaikka näyttää yhtä kauniilta lyhyilläkin hiuksilla :--)

      Itselläni on ollut vuosikausia lyhyet tai hyvin lyhyet hiuksen sen tähden, että minulla on herkkä päänahka, ja hento hiuslaatu, ja olen todennut että lyhyt tukka parantaa päänahan vointia, ja näyttää tuuheammalta. Tällä hetkellä hiukset ovat hitusen pidemmät, ajattelin taas kerran yrittää kasvattaa vähän pidempää tukkaa, koska itsestä olisi kiva nähdä miltä näyttäisin pitemmän tukan kanssa. Mies varmaan edelleen sanoo, että olen yhtälailla rakas hiuksista riippumatta :--D

    • Kaunotar(?)

      valmis muuttamaan itseäsi tyttöystäväsi mielipiteen mukaiseksi?? Jos hän ilmoittaakin että "lihaksikkaat miehet on tosi komeita" niin laukkaatko itse kuntosalille massaa kasvattamaan vaikket itse sellaista haluaisi?? Tuskinpa... Olet hänet valinnut lyhythiuksisena,niin miksi sitten nyt pitäisikin saada hänelle pitkät hiukset? Ja sinulla on varmasti päässäsi visio millaisena hän näyttäisi pitkissä hiuksissa mutta mitäs sitten jos sellaiset ei näytäkkään hyvältä hänellä tai hiuslaatu ei ole sellainen että pitkä hiukset olisi terveen ja tuuhean näköiset?
      Tottakai jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä muttei oikeutta olettaa että muut muuttavat itsensä vain siksi että SINÄ olet sitä mieltä.
      Jos suhteen laatu ja jatkuminen on tästä kiinni niin kannataa erota ja etsiä sellainen tyttöystävä joka vastaa mieltymyksiäsi ettei tarvitse lähteä heti toista muuttamaan..

      • vaaleapellavapaa

        Jos kerta sanon, että tykkään pitkistä hiuksista, miksi sitä pientä toivetta ei voi täyttää, kun se vielä täyttyy luonnostaan. Miksi siellä kampaajalla sitten oikein ylipäätänsä pitää käydä, jos ei kerta ole mitään ajatustakaan miellyttää toista. Jos minun kumppanini haluaa, että minulla ei ole parransänkeä, kyllä minä sen parran voin hänen mielikseen ajaa.

        Naisella pitkä tukka on kaunis. Jos kumppanillani olisi pitkät kauniit hiusket ja hän ne yksikantaa vedättäisi lyhyeksi, olisin kyllä hyvin loukkaantunut.


    • sosiaalinen69

      jokaisen oma vallinta on päättää että minkälaiset hiukset on.

      • neitonen*

        vieläkö on näitä ihmisiä olemassa joiden mielestä naisella pitää olla pitkät hiukset?? Itselläni on lyhyet, mutta kun välissä kasvattelin, niin näytin mielestäni ihan dragqueenelta! Kun taas leikkasin takaisin lyhyeksi, mieskin sanoi että luojan kiitos "vanha tuttu" emäntä palasi takaisin =D


      • p

        Suomalaisen keski-ikäisen naisen "prototyyppi": ylipainoa, silmäläsit, lyhyeksi leikattu tukka jota värjäillään kausiluontoisesti eri väriseksi!


      • Voi v...
        p kirjoitti:

        Suomalaisen keski-ikäisen naisen "prototyyppi": ylipainoa, silmäläsit, lyhyeksi leikattu tukka jota värjäillään kausiluontoisesti eri väriseksi!

        Juu ja niitä silmälasejakin käytetään vaan miesten kiusaksi, ei esim. siksi että nähtäisiin ylipäätään eteensä.


      • Chime
        p kirjoitti:

        Suomalaisen keski-ikäisen naisen "prototyyppi": ylipainoa, silmäläsit, lyhyeksi leikattu tukka jota värjäillään kausiluontoisesti eri väriseksi!

        ...mikään luomakunnan kruunu tuossa iässä ja tässä maassa ole!! Aika turhaa huudella naisten laseista, ylipainosta tai lyhyestä tukasta kun itse näyttää luolamieheltä joka on pitänyt puhtaita vaatteita viimeksi 10 vuotta sitten. Ylipainosta sen verran että miehet päihittävät naiset tälläkin osa-alueella, vieläkin. Sitä en ymmärrä mitä pahaa on keski-ikäisen (tai nuoremmankin) ihmisen silmälaseissa??


      • Beibi
        p kirjoitti:

        Suomalaisen keski-ikäisen naisen "prototyyppi": ylipainoa, silmäläsit, lyhyeksi leikattu tukka jota värjäillään kausiluontoisesti eri väriseksi!

        Tää on siis vaan NIIN totta että LOL...:P


      • Beibi
        Beibi kirjoitti:

        Tää on siis vaan NIIN totta että LOL...:P

        Siis tuo keski-ikäisen naisen kuvaus....:D


    • Hoh hoijaa

      Minulla itselläni on pitkät hiukset, mutta välillä haaveilen lyhyemmistä. Mies kuitenkin aina sanoo ettei saa leikata. En mä ainakaan siitä suutu. Loppujen lopuksi mun oma päätös se on ja jos joku sanois et mulle sopis lyhyet hiukset paremmin niin se on vain hänen mielipide.

      Pohjusta hieman asiaa ja sitten toi käänteinen psykologia toimii myös joskus ;)

    • Ninsku =)

      Jokainen pitää sellasia hiuksia, vaatteita jne kuin haluaa.Mutta ilmeisesti tyttöystäväsi ei ole itsekään aivan varma tyylistään jos paljon siitä mielipidettäsi kyselee tai sitten haluaa huomiota.Sano rehellisesti mielipiteesi ja sen voi sanoa myös kauniisti eli tyyliin: Lyhyet hiukset sopii hänelle,mutta koska hän on niin nätti niin pidemmätkin hiukset sopisi hänelle =)Ja sanoa vaikka, että kannattaa kokeilla pidempiäkin hiuksia,vaihtelu voi piristää häntä itseäänkin.Me naiset ollaan jossain asioissa (varsinkin ulkonäköasioissa) tällasia monimutkaisia otuksia =) Mutta onneks teillä miehilläkin on omat monimutkaisuutenne, se tieto helpottaa =)

      • Lyh.hiu.vast.

        Vaikka itse olen naispuolinen tykkään enemmän, että on pitkät hiukset. Yleensä ottaen naiselle ei passaa lyhyet hiukset,( joillekkin harvoille ja monesti semmosille vanhoille naisille) koska ne on kauhean näköiset en ymmärrä kuka sellasia edes haluaa, mutta jokainen saa olla omaa mieltä. Jos puhutaan sitten miehistä niin heiltä pois pitkät hiukset ne ei kovin usein passaa miehelle.
        Minun poikaystäväni on sanonut, että en saa leikata lyhyitä hiuksia, kun joskus olen vaan ihan huvin vuoksi sanonut, että leikkaisin.. :) Tottakai haluan olla poikaystäväni mieleen, jos hän on minun mieleen. Vaikka itsehän sitä kuitenkin päätetään millaiset hiukset haluaa pitkät tai lyhyet.


      • eläintohtori

        En ole ikinä ymmärtänyt tätä pitkien hiusten ihannointia. Minulla on ollut lyhyet hiukset jo yläasteelta asti. Osaavat kampaajat leikkaavat myös lyhyeen tukkaan nätin, naisellisen mallin - ei se naiseus ole letin mitasta kiinni!

        Lyhyt tukka on helppo ja käytännöllinen, etenkin jos hiukset rasvoittuvat nopeasti, urheilee paljon tai tekee sotkuista työtä, jolloin päivittäinen hiusten pesu (ja jopa useampaan kertaan) on ehdoton juttu. En halua hiusteni haisevan "siviilielämässä" navetalle tai sikalalle, mutta en ole myöskään valmis föönailemaan pitkää pehkoa kuivaksi puoli tuntia kerrallaan.

        Minä päätän itse omasta päästäni, ja olen kaunis lyhyttukkaisena.

        Ulkonäkökeskeisille miehille naisen letinmitta on varmaan munanjatke siinä missä se päheä citymaasturikin. Miksi miehellä on oikeus kaljamahaan, jos nainen ei saisi päättää omasta kropastaan?


      • ulkosuomal./Kreikka
        Lyh.hiu.vast. kirjoitti:

        Vaikka itse olen naispuolinen tykkään enemmän, että on pitkät hiukset. Yleensä ottaen naiselle ei passaa lyhyet hiukset,( joillekkin harvoille ja monesti semmosille vanhoille naisille) koska ne on kauhean näköiset en ymmärrä kuka sellasia edes haluaa, mutta jokainen saa olla omaa mieltä. Jos puhutaan sitten miehistä niin heiltä pois pitkät hiukset ne ei kovin usein passaa miehelle.
        Minun poikaystäväni on sanonut, että en saa leikata lyhyitä hiuksia, kun joskus olen vaan ihan huvin vuoksi sanonut, että leikkaisin.. :) Tottakai haluan olla poikaystäväni mieleen, jos hän on minun mieleen. Vaikka itsehän sitä kuitenkin päätetään millaiset hiukset haluaa pitkät tai lyhyet.

        Ilmoita rehellisesti mielipiteesi mutta toinen asia on otetetaanko vinkistä vaarin. Voin kertoa omakohtaisesti, (olen 60v) noin 30 vuotta minulla oli pitkät hiukset, tuonne perskannikkaan ja mieheni oli sitä mieltä, että älä leikkauta. Pidin oman päätökseni ja leikkautin, kun tulin kotiin niin kommentti oli , että ei voi olla totta, nyt oot kuin pikkutyttö ja kaveritkin tuumasivat, että 10 vuotta on näöstä pois.En ole katunut. Jos kaverisi pitää lyhyistä hiuksista niin mikäs siinnä. Kaikkea hyvää teille kaikille ja hyvää syksyä, täällä on vielä lämmintä päälle kahdenkymmenen


    • Aikuinen mies

      Mun tyttöystävällä on pitkät hiukset ja hän haluaisi lyhyet mutta oon sanonut että ne lyhyet ei miellytä minua niin eipä ole leikannutkaan. Yhtälailla hän ei halua minulle pitkiä hiuksia tai kaljua niin pidän tälläisen perus lyhyen kampauksen. Sama parran kanssa, itseäni pieni rehotus ei haittaisi mutta ajan sen toisen mieliksi päivittäin.

      Parisuhteessa täytyy molempien tehdä töitä toisen mieliksi, jos jompikumpi ei halua näyttää miellyttävältä tai käyttäytyä miellyttävästi niin ei se kestä kovinkaan pitkään. Tietysti liikutaan TIETYISSÄ RAJOISSA mutta idioottejahan on sellaset ihmiset jotka ei kunnioita kumppanin mielipiteitä mistään. "kasva aikuiseksi" kommentit, just just..

      • Chime

        aika säälittävää vetää joku parransänki mukaan tukkakeskusteluun, se nyt kuitenkin on PIKKAISEN eri juttu kuin hoitoa vaativa pitkä tukka! Jos tukan aikoo oikeasti pitää hyvännäköisenä pitkänä, arsenaaliin lisätään kampaajakäyntien (leikkaus ja väri alk. 100€ pitkälle tukalle) lisäksi mm. oikeanlaiset shampoo & hoitoaine, oikeanlainen muotoiluvaahto, mahdollisesti suoristusrauta ja spray jota käytetään ettei tukka palaisi kun suoristaa (ja ettei väri lähtisi). Mitäs tuotteita sille parrantyngälle käytetään? ;)


    • pramia...

      itselläni oli pitkät hiukset 15 vuotta.tylsistyin lopulta niihin.leikkautin ja tyytyväinen oon ollu.hiukset vain pitää osata laittaa siististi ja silloin kaikenlaiset hiukset ovat kauniit.enkä kysynyt mieheltäni leikkuulupaa.ei terve ja aikuinen suhde sellaista tarvitse!eli vastaa ladyllesi,että tee niinkuin itse haluat :)

    • ??+++

      Minä olen aina pitänyt pitkätukkaisista miehistä, niin paljon että voidaan puhua jo fetismistä. Koskaan en ole kuitenkaan ehdotellut miesystäville että sitä tukkaa vois sitten kasvattaa niin mä olisin niiiiiin ilonen, oletan että miehellä on tässä maailmassa muutakin tekemistä kuin miellyttää minun silmääni. En myöskään kysele miehiltä mielipiteitä ulkonäöstäni vaan olen sen näköinen kun itse haluan. Jos parisuhde perustuu johonkin hiton ulkonäköön niin se on kai 15-vuotiaiden välillä.

    • Helper

      Jotenki hirveen suloista, että joku mies jaksaa tollaisestakin asiasta välittää Mun mielestä totta kai saa sanoa suoraan mitä mieltä asiasta on. Et kuitenkaan varmaan ole tyttöystäväsi kanssa hiusten takia joten ehkä asia ei sen takia ole elämää suurmpi kysymys. Jokaisella on kuitenkin oikeus näyttää juuri sellaiselta kuin haluaa, mutta jos tyttöystäväsi kysyy mielipidettäsi niin tottahan toki vastaat rehellisesti.

    • onxtukkahyvin

      Tuo on aika mutkikas kysymys vaikka toisaalta vaikuttaa hyvin helpolta ratkaistavalta normatiivisessa kentässä. Yhdistettynä parisuhdetta laajempaan kontekstiin, se pitääkö nainen pitkiä hiuksia (tässä tapauksessa miellyttää miestä) vai lyhyviä (ei miellytä), kytkeytyy selvästi tässäkin ketjussa laajempaan naisen ja miehen väliseen vallan käsitykseen ja naisten emansipaatiopyrkimyksiin. Ennen kuin alkaa itku telaketjuista ja kynityistä feminismeistä:P sanon, että itselläni on ihanat, tuuheat, pitkät, tummat hiukset ja ihailen vastaavia myös muilla naisilla (miehillä riittää tuuheat ja tummat ei tarvitse olla pitkät).
      Paitsi omaa näkökulmaani ja antamaani neuvoa korostaen haluan myös ottaa kantaa laajempaan parisuhteen sisäisiin ja sukupuolten väliseen vallanpidon pyrkimyksiin(merkkien rajoissa).

      Feminismin tunnusmerkkiksi ja leimaksi on kohonnut lyhyt tukkainen epänaisellinen nainen (vai pitäisikö sanoa "nainen"). Vaikka aloittajan tyttöystävällä ei olisi hiustenpidossaan mitään aatteellista taustaa ei tätä ajatusta voida ohittaa noin vain (kuten sitä ei ole ohitettu muissakaan vastauksissakaan).

      Kyse on myös yksilön, naisen vapaudesta ja toisaalta parisuhteen, rakkauden eteen tehtävästä uhrauksesta. Ihmisillä on mielestäni kuitenkin perustarve miellyttää rakastettuaan, niin naisilla kuin miehillä mutta naisten tarve on tehty näkyvämmäksi ja hyväksytymmäksi. Naisen tulee miellyttää silmää ja olla miehelleen mieliksi ja hoitaa jälkeläisiä. Miehen tulee suojella ja turvata naisen ja naisesta tulevan uuden elämän elin olot. Nämä ovat siis parisuhteen normatiivisia käsityksiä, jotka ovat nyt törmäyskurssilla uusien sukupuolittuneiden ajatukssien kanssa. Kuitenkin, jos nähdään vain, että miehellä on oikeus olla vain toimija sudjekti ja objektoida nainen omalla toiminnallaan ja katseellaan tietynlaisiin malleihin nähdään vain vallan käytön toinen puoli. Länsimaisissa maissa naisilla on valta valita suostuuko hän objektoitavaksi vai pyrkiikö estelyistä huolimatta toimimaan malliajattelun yli. Suurempaa vallan käyttö ja eroavaisuus on itseasiassa sukupuolten sisällä kuin sukupuolten välillä. mutta nyt ehkä on parasta palata takaisin hiuksiin...

      Koska naisen lyhyillä hiuksilla ja miehen pitkillä hiuksilla on yhteiskunnassa symbolista ja kulttuurista painoarvoa (leimautuminen, kategoriointi) ihminen valitessaan jonkin hiustyylin valitsee myös siihen liittyvän kulttuurisen kuvaston ja ennakkoluulot (tietoisesti tai tiedostamattaan).
      Esimerkiksi pitkätukkaiset miehet ovat pidetty rokkareina ja (rasvaletti) sivareina lyhythiuksiset naiset taas edustavat poikamaisuutta ja nuoruutta toisaalta myös feminismiä (poikatukka;D). Nämä nyt ovat hyvin karkeita yleistyksiä mutta varmaan jokainen tunnistaa niistä joitakin. toki hiuksista on muitakin variaatioita, puhumattakaan värien symboliikasta (vrt. "miehet pitävät vaaleaveriköistä mutta menevät naimisiin brunettejen kanssa")

      Itse olen kerran leikkauttanut hiukseni lyhyiksi mutta en pitänyt siitä, vaikka sekin kävi minulle ulkonäöllisesti. Mietin hiuksiani aika paljon koska saan niistä eniten palautetta ja ne ovat iso osa minua.
      Tiedän myös miesystäväni pitävän niistä ja hän on sanonut, että en saisi leikata niitä pois. No, en aiokaan sillä mielestäni parisuhteeseen kuuluu molemmin puolinen miellyttäminen niin ulkonäöllisesti kuin myös suhteen sisällä. Mielestäni sinulla on täysi oikeus (ihmisenä ei miehenä) ilmaista mielipiteesi kumppanisi hiuksista (eivät kaikki ihmiset oikeasti tiedä mikä heille sopii parhaiten, sen takia on tyylikonsulttejakin!)
      JA hänen vastuulleen jää miettiä mitenhän sen ottaa. Samalla voit kysyä onko hänellä mielessä jotain missä sinä voisit parantaa. hiusten leikkaaminen tai kasvattaminen ei kuitenkaan ole mikään rakkaudenosoitus vaan yksilön oma valinta. Jos tyttökaveri kokee ettei pitkät hiukset ole hänen juttunsa voit sinä sitten päättäää miten iso asia hiuskysymys sinulle on ja mahd. (jos päädytte eroon) valmistautua kertomaan rehellisesti seuraavalle kaverillesi, että jätit ekan tyttöystäväsi lyhyiden hiusten takia;D

      Toiset nyt vain ovat ulkonäkökeskeisempiä, itsekin olen mutta myönnän ja tiedostan sen ja valitsen kumppanini (en ystäviä) sitä silmällä pitäen. En kuitenkaan arvostele muita ja jokaisella on vapaus olla se mitä ovat mutta ei tarvitse olla sitten minun kanssa suhteessa(kaikki voittavat;D).

      Sodat syttyvät vallankäytöstä, on eri asia esittää parannusehdotus kuin vaatia sitä.

      • Näin se vaan menee

        ...perääni katsotaan, ja koen jonkinlaista arvostusta vaaleana ja pitkätukkaisena. Käy flaksi paremmin leijonanharjalla, usot sie? Lyhyttä malliakin on kokeiltu, mutta se tekee telaketjumilitantin näköiseksi. Toisille silti sopii lyhyt tukka, jos on sirot piirteet kasvoissa. Itsellä ei. Lyhyet hiukset tekee kyllä sirostakin suomalaisesta naisesta poikamaisen. Me ei vaan olla Audrey Hepburneja. Tuosta normikritiikistä huolimatta on kyse myös siitä, mikä oikeasti pukee ja mikä ei, jos ajatellaan oikeasti vain estetiikkaa.

        Jotakin vanhaa mummoa ei pitkä hiirenhäntä tee naiselliseksi, vaikka mikä olisi. Kokonaisuus ratkaisee.


      • ...
        Näin se vaan menee kirjoitti:

        ...perääni katsotaan, ja koen jonkinlaista arvostusta vaaleana ja pitkätukkaisena. Käy flaksi paremmin leijonanharjalla, usot sie? Lyhyttä malliakin on kokeiltu, mutta se tekee telaketjumilitantin näköiseksi. Toisille silti sopii lyhyt tukka, jos on sirot piirteet kasvoissa. Itsellä ei. Lyhyet hiukset tekee kyllä sirostakin suomalaisesta naisesta poikamaisen. Me ei vaan olla Audrey Hepburneja. Tuosta normikritiikistä huolimatta on kyse myös siitä, mikä oikeasti pukee ja mikä ei, jos ajatellaan oikeasti vain estetiikkaa.

        Jotakin vanhaa mummoa ei pitkä hiirenhäntä tee naiselliseksi, vaikka mikä olisi. Kokonaisuus ratkaisee.

        Itellä kans luonnostaan blondit, lantiolle asti tulevat suorat ja paksut hiukset joita ei oo ikinä käsitelty. Perään katsotaan ja pitkään juu, kampaajat kyselee onko just värjätty ku niin hyvä väri ja kunto. Pituus ei koskaan ole ollu lapojen yläpuolella ja pieni pala helvettiä saa jäätyä enneku lyhyeks vedän.

        Ulkonäöstä sen verran et kasvot on aika olennainen osa mihin malliin kannattaa kenelläkin leikata, mut toinen tekijä on ruumiin muu fysiikka. Esmes itellä on isän puolelta levät hartiat ja vahva lihaskehitys, pelkkä fyysinen työ riittää siihen et tullaan kysymään millä salilla käyn, eli ei kävis mielessäkään et leikkaisin lyhyen tukan tällä fysiikalla.


    • kjhbvgjhvjhvhjvjh

      rehellisesti mutta hienotunteisesti. Sano että rakastaisit häntä vaikka kaljuna, mutta itse tykkäisit nähdä hänet pitemmissä hiuksissa.

      • hänzy

        NO VOI HELEKUTIN HELEKUTTI,EIKÖ SULLA OO MUUTA MURHETTA KU PIOKAKAVERIN MIELIPIDE,OMAHAN ON PÄÄS!!!!


      • Ponnaripää

        ...olen yllättänyt,ettätämä herättää näin paljon tunteita ja keskustelua. Haloo - hiusten pituus! Nykyisin miehillä on hyvinkin paljon kaikki hiukset ajeltu pois...kyseleekö kukaan mies mitä voisi hiuksilleen tehdä tai sopisiko paremmin pitkät? Luulisi suhteessa olevan isompiakin miettimisen pakkoja kuin hiusten pituus. Elämme hyvin materalistisessa yhteiskunnassa ja kaikessa elämässä ihan toisijaiset seikat saavat aika mahtavat mittasuhteet. Toisaalta,jos Sinusta pidemmät hiukset ovat paremmat, on tosiaan yksinkertaista vastata, että kyllä pidemmät on paremmat,mutta tärkeintä on sydämen lämpö yms....
        Olkaa onnellisia,jos olette terveitä,työssä,asunto ja ruokaa - älkää turhaa kuluttako energiaa hiusten pituuteen tai lyhyyteen ;) Onnellisia hetkiä teille.


    • Ettet ala holhoamaan hänen hiuksiaan, olen kuullut parinkin naisen sanovan, että heidän miehensä ei anna lyhentää hiuksia. Olen kyllä itse katsonut näitä sanojia ja mielestäni ainakin heidän hiuksissa olisi lyhentämisen tarvetta ollut, kun olivat niin hamppusiakin.
      Mielestäni kukin päättäköön omista hiuksistaan....

    • asfafasfsafasfsa

      No hyvänen aika! Voi jumalauta teitä pentuja! Kun se kysyy että mitä mieltä olet lyhyistä hiuksista niin sanot että pidemmät on paremmat! Taitaa olla teillä tuo luottamus aika heikoilla jos ei voi omia mielipiteitä kertoa!!

    • säli

      Mulla ainakin on juts just olkapäille ulottuvat paksut tuuheat kerroksittain leikatut hiukset,jotka on tosi upeet myös muidenkin mielestä..en siis osaa sanoa ovatko nämä lyhyt ta pitkät...kaikki hiusmallit on nättejä.

      • säli

        Ja riippuu miten hiuksia laittaa.lähteekö laittamatta ihmisten ilmoille niin kyllä vaan kaikki hiukset näin rumilta näyttää.laittakaa siis lyhyet tai pitkät kauniiksi.muotoilutuotteita,föönäystä ja tai pitkiin suoristusrautaa tai sähäkät kutrit;)No jopas vaan lyhyt hiuksinenkin nainen on upea!


      • käy.

        Ehdottomasti paremmin pitkät hiukset,kuin lyhyet. Tosin osalla suomalaisista naisista on huonokuntoiset ja ohuet hiukset,ettei niistä saa kasvatettua pitkiä. Kyllä nainen on kauneimmillaan,kun hiukset ovat pitkät. Jos naisesi ei ole ylipainoinen pösilö,niin silloin pitkät hiukset sopivat parhaiten.


      • miiiiii
        käy. kirjoitti:

        Ehdottomasti paremmin pitkät hiukset,kuin lyhyet. Tosin osalla suomalaisista naisista on huonokuntoiset ja ohuet hiukset,ettei niistä saa kasvatettua pitkiä. Kyllä nainen on kauneimmillaan,kun hiukset ovat pitkät. Jos naisesi ei ole ylipainoinen pösilö,niin silloin pitkät hiukset sopivat parhaiten.

        Riippuu myös hyvin paljon esimerkiksi kasvojen mallista, sopiiko lyhyet vai pitkät paremmin. Itselläni oli ollut koko ikäni pitkät, paksut ja vaaleat hiukset, mutta vuosia haaveilin lyhyistä. Sen aikainen poikaystävä ilmoitti, että samaan sänkyyn on sitten turha tulla lyhyillä hiuksilla. Jumalaton tappelu siitä tuli, sillä katsoin että pitkät hiukset eivät olleet enää minua, vaan identiteettiini olisi sopinut paremmin lyhyet. Jos poikaystävä ei näkisi hiusten takia, että olen kuitenkin sama ihminen jota hän rakasti, niin jo nyt on kumma. Että ulkonäköni on niin tärkeä, että kiristää mieleisekseen, ei saanut olla omaa mielipidettä vaan piti miellyttää. Tunsin itseni ihan joksikin näyttelyesineeksi, edustustavaraksi.

        Ero tuli muista syistä pari vuotta sitten ja leikkaisin siinä vaiheessa lyhyeksi. Tällä hetkellä on aivan lyhyiksi kynityt ja kirkkaanpunaiset hiukset ja positiivista kommenttia vaan satelee. Miehetkin huomaavat mut aivan erilailla kuin ennen, kun hiukseni näyttävät siltä, miltä itse haluan ja se paistaa musta muuten läpi. Että olen itse tyytyväinen ulkonäkööni. Silloin pitäisi kumppaninkin olla.

        Mutta joillekin ihmisille hiukset ei ole yhtä tärkeä osa, ja voi olla että aloittajan tyttöystävällä ei ole itsellään selkeää mielipidettä siitä, mitä haluaisi. Sen takia pieni, kohtelias kannustus kokeilemaan uutta voisi tehdä erittäinkin hyvää. Mutta kuten jo sanottu - tee naisellesi selväksi, että hän saa näyttää siltä miltä haluaa ja välität silti.

        (Ainiin, en kirkkaanpunaisista ja lyhyistä hiuksistani huolimatta ole feministi tai muuta vastaavaa, minusta nämä vain sopivat paremmin!)


    • 21-v mies

      Monilla on se paha ongelma parisuhteessa, ettei asioista pystytä puhumaan tarpeeksi. Liian helposti syttyy kränää, sanaharkkoja ja pahaa mieltä!! Jos kerran haluaisit nähdä tyttöystävälläsi pidemmät hiukset, ilmaise se hänelle. Miksi sen asian sanomista pitäisi jännittää/pelätä? Jos noin pienestä asiasta on syttyäkseen "kolmas maailmansota" (kuten mainitsit), on kyllä ihme! Kerrot vain tyttöystävällesi hienotunteisesti, mitä mieltä olet hänen hiuksistaan, ja että sun mielestäsi hänelle sopisi myös pitkät hiukset todella hyvin.. (etenkin, kun tyttöystäväsi oikein haluaa tietää mielipidettä hiuksistaan!) Muuta ohjetta en oikein osaa antaa =)

    • Tyytyväinen nainen

      Vai on lyhyet hiukset naisella huono? No joo, itselläni Halle Berry-tukka ja vientiä riittää!!!
      Ehkä vähän sama juttu tuo miesten parta tai parrattomuus...

    • peruukkilady

      Miten olisi kompromissiratkaisu: osta hänelle pitkähiusperuukki, laadukas sellainen. Jos naisesi ei haluaisi kasvattaa pitkiä hiuksia ja toisaalta sinua miellyttäisi katsella häntä pitkissä hiuksissa voisit kenties pyytää häntä edes joskus (vaikka kotona ollessa) pitämään peruukkia. Hän saisi samalla näkemyksen siitä miten pitkät hiukset hänelle sopisivat, luultavasti ihastuisi pitkiin hiuksiin jos vain peruukin väri ja malli osuisivat nappiin. Minulla on hyvin ohuet ja puolipitkät omat hiukset jotka vaivoin kasvavat olkapäille asti. Tilasin tänään taas uuden pitkähiusperuukin (hintaan 220 euroa, sisältää mahd. muotoilun). Tämän hintaluokan peruukit ovat jo niin aidon näköisiä ettei uskoisikaan jos ei kokeilisi.

      • jo on kumma

        perkele sentään ku luolamies-ajan ihanteista ei osata päästää vielä 2000-luvulla irti


      • KA

        Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaljut naiset ovat persoonallisia ja kauniita. Miehethän perinteisesti pitävät pitkistä hiuksista (eivät kylläkään kaikki) ja suotakoon se heille. Makuasiat ovat mielipideasioita - jokaisella on omansa.


      • Osma74

        Mistä peruukkisi hankit, ja mitä materiaalia se on? Miten sopivan hankinta onnistuu, jos netin kautta tilaa? Kuinka kauan peruukki kestää käyttöä?

        Itse olen haaveillut peruukista. Hiukseni ovat ohuet ja eivät kunnolla kasva. Pidin muutaman vuoden lähes kaljuna, nyt olen antanut miesten mieliksi kasvaa. Mieluiten pitäisin lyhyenä siilinä ja nättiä peruukkia.


      • peruukkilady
        Osma74 kirjoitti:

        Mistä peruukkisi hankit, ja mitä materiaalia se on? Miten sopivan hankinta onnistuu, jos netin kautta tilaa? Kuinka kauan peruukki kestää käyttöä?

        Itse olen haaveillut peruukista. Hiukseni ovat ohuet ja eivät kunnolla kasva. Pidin muutaman vuoden lähes kaljuna, nyt olen antanut miesten mieliksi kasvaa. Mieluiten pitäisin lyhyenä siilinä ja nättiä peruukkia.

        ensin ihan vaan netin pilailukaupoista, siellä kun hinnat ovat muutamia kymppejä peruukilta mutta peruukeissa on joitakin suht koht siedettävän aidon näköisiä. Eli kokeilin eri malleja ja värejä ensin. Nyt tilasin ensimmäisen "oikean peruukin" pistäytymällä peruukkiliikkeessä. Luonnollisimman näköisen lookin saa valitsemalla mahdollisimman paljon omaa hiustenväriä muistuttavan värisävyn. Tilaamani peruukki on keinomateriaalia. Keinohiusperuukit ovat hyvin helppohoitoisia, niitä ei tarvitse laittaa kuten aidoista hiuksista tehtyjä. Keinohiusperuukit ovat tietenkin myös huomattavasti edullisempia. Kyllä suosittelen kokeilemaan ainakin jos hiuspuolella kyrsii totaalisesti. Piristää mieltä noin tuhat pykälää kun näkee peilistä itsensä pitkissä, paksuissa hiuksissa omien hahtuvaroikkohiusten sijaan.


    • plaah...

      Hyvin hyvin varovasti.

    • auti mies

      Joku pitää lihavista ja toinen laihoista. Minä ilmoitin jo suhteen alussa pitäväni pitkistä hiuksista enemmän niin ei ole siitä enään keskusteltu vaikka poikatukkaa nykyisin katselenkin.

    • peukos billy

      Nainen on kauniimpi kun on pitkät hiukset.Nainen joka kulkee siilipäänä ja vakuuttelee että on niin helppohoitoista eikä mene aikaa eikä ole rasitteena,niin onko tällainen nainen joka hommassa samanlainen jopa kodin arkitehtävissä,(voi voi menee aikaa eikö voisi tehdä helpommalla voi voi.)Ja onko pakko tehdä sitä ja tätä

    • tiutiu

      en tajuu että millanen sukupuolien taisto tästäki ny on lähteny. Mies parka kyselee neuvoa että miten ei yhtä naista suututtais nii saa kimppuusa kasan muita.Halloooojaaaaaaaaaaa! Jos oma mielipide on se että pitkä letti sopisi kyseiselle henkilölle paremmin niin ehdota, kyllä mä ainakin voisin haluta tukkavinkkejä poikkikselta =)

    • pitkälyhytpitkä

      Mikset muka voi sanoa samoin kuin tuossa: Sulle sopivat kyllä lyhyetkin, mutta itse tykkäät eniten pitkistä! Mitä sitten jos tuleekin "sota" ei asia kai siitä muutu. Tai sitten vaan nielet hiljaa.
      Anna mennä vaan ja ole rehellinen! Jos rehellisyys tuhoaa parisuhteen niin minkä arvoinen se onkaan?

    • Eimi_80

      Itse teen tasa tarkkaan omille hiukselleni mitä haluan ja jos siitä on kiinni parisuhde niin olen mieluummin yksin. Hiukseni on todella paksut ja luonnostaan erittäin taipuiset. Suoristusrauta auttaa osittain asiaan, mutta kyllä sieltä jossain vaiheessa päivää alkaa joku ärsyttävä hiustupsuu kääntyy väärään suuntaan.
      Kesällä vielä oli ihan siilit hiukset. Nyt kasvatellaan ja katsotaan kuinka kauan jaksan, kunnes menee hermot. Lyhyet on vaan niin paljon helpommat, vähän vahaa ja menoksi. Omat hiukset on ollut melkein olkapäille, mutta 2:t pidennykset eri tekniikoilla ja sitten peppuun asti olevat pikkuletit rastakuiduista. Leteistä tykkäsin ihan älyttömästi ja sen takia kasvattelen et saisin sellaiset uudestaan, ehkä vuoden päästä.

    • tsimpelix

      ... omana tietonasi. Itse kasvatin pitempiä hiuksia mieheni toivomuksesta /vaatimuksesta n. 10 vuotta. Mutta eihän se onnistunut kun en itse viihtynyt niissä. Tunsin vain itseni riittämättömäksi. Viimeinen pisara oli, kun olisi pitänyt olla vyötärölle saakka. Totesin, että haista huilu ja sen jälkeen on ollut sellaiset hiuksen kuin itse haluan.

      Eikä se ukkokaan alkanut kasvattaa pitkiä hiuksia vaikka kuolasin jonkin tv-sarjan pitkähiuksisen hepun perään ja toivoin miehelleni samanlaisia. Heh heh.

      Mikä koomisinta, kun leikkautin hiukset siihen malliin kun itse halusin, sain parhaat kehut parilta mieheltä jotka tiesin itse vinkuvan vaimolleen pitkiä hiuksia.

    • Pitkistä pitävä

      Lueskelin ketjun läpi ja kylläpä oli monenlaista mielipidettä... Ensiksi lainaan ulkomuistista erästä tutkimusta, jota en tähän hätään löytänyt, mutta lainaan silläkin uhalla: YLEENSÄ miehet hahmottavat maailmaa visuaalisesti ja YLEENSÄ naiset auditiivisesti. Miten tämä nyt sitten liittyy asiaan? No siten, että jos hahmottaa maailmaa visuaalisesti, niin silloin myös sellaiset "pikkujutut", kuin naisten hiukset, ovat merkityksellisiä asioita.

      Viestiketjua lukiessa huomasin, että molemmissa sukupuolissa löytyi ymmärtämystä ja molemmille näkemyksille, maailma ei siis onneksi ole mustavalkoinen. Joten, monenlaisia näkemyksiä asiaan on olemassa... eikä mikään niistä ole oletusarvoisesti väärä. Jokainen voi sanoa vain oman mielipiteensä, ja siitä on ihan turha vetää herneitä nenäänsä. On suorastaan säälittävää lukea mielipiteitä siitä, miten "mies on keskenkasvuinen idiootti, jos ei tykkää lyhythiuksisista naisista", tai, "Nainen ei voi olla kaunis, jos hänellä ei ole pitkiä hiuksia". Itse asiassa molemmat väittämät sisältävät isoja ristiriitoja, mutta se taas on kokonaan eri aihe.

      Kauniiksi lopuksi kerron oman mielipiteeni: minulle naisen hiukset ovat ensimmäinen asia, mihin kiinnitän huomiota. Yleensä pidän paljon enemmän pitkistä hiuksista, mutta poikkeuksiakin on. Luullakseni edustan myös mielipiteissäni enemmistöä. Jos mies ei saa olla mitään mieltä naisen hiuksista, niin se kertoo naisesta jo hyvin paljon, minulle ainakin liikaa. Ja sillä ei ole yhtään mitään tekemistä naisen oikeudesta päättää hiustensa pituudesta. Hyvät naiset, jos huudatte tasa-arvoa, olkaa valmiit siihen itsekin :)

      Ai niin, olen 46 v. eronnut mies (en kuitenkaan hiusten takia eronnut). Ja koska jossakin kirjoituksessa epäiltiin vaatimattomien älynlahjojen korreloivan pitkien hiusten ihannointiin sanon senkin, että se ei taida pitää paikkaansa. Ainakaan jos nykyisin käytettyihin älykkyystesteihin voi yhtään luottaa :)

    • finnalle

      Kerro, että pidät pitkistä hiuksista enemmän, että lyhyet hiukset toki sopivat hänelle, mutta pitkät kehystävät hänen kasvojaan vielä paremmin. Lyhyttäkin pitää hiukan kehaista, sillä jos kehut vain pitkiä hiuksia, hän voi todeta, että "olenko sitten lyhythiuksisena aivan hirveän näköinen, sitäkö sinä tarkoitat?!" tietysti hiukan yleistäen. Eli: lyhyt tukka kaunis, mutta pitkä VIELÄKIN KAUNIIMPI :)

    • kuka.mitä häh

      lähes koko elämäni olen ns.poika hiuksissa kulkenut ja onneksi ei koiraa ole karvoihin katsottu,vaan aina miehet ovat hiuksistani pitäneet,koska varmaan kaikki muu on siis kohdallaa:) Tässä se miesten lapsellisuus taas kerran paljastui tai liekö ollut provokirjoitus mutta ei hiukset ihmissuhdetta ratkase vaan kokonaisuus!!!!!!

    • hh

      Tytöille sopivat pitkät hiukset, entäs vanhemmille naisille? Olen 50-vuotias, hiukset vyötärölle saakka, en kylläkään ole ajatellut leikata.

    • Toisille sopii lyhyt

      Huvittuneena lueskelin näitä vastauksia, eikä voi kun ihmetellä millä paatoksella eräät ihmiset asiaan suhtautuvat. Toiset menevät jopa niin pitkälle että kokevat naisen itsemääräämisoikeuden omista hiuksistaan niin vääräksi miestä kohtaan, että epäilevät naisen rakkautta mikäli ei halua muuttua miehen tahdon mukaiseksi! Järkyttävää! Se että halutaan muuttaa toista ja alistaa tahdottomaksi, sekö on rakkautta? Silläkö mitataan rakkaus kuinka muututaan toisen vuoksi ja uhraudutaan toisen mieliksi? Voi ei...

      Itse olen ollut pitkätukkainen hiukan alle parikymppiseksi, mutta leikkasin sitten hiukset kasvonpiirteilleni sopivimmiksi ja olen pitänyt lyhyttä hiustyyliä jo 15 vuotta. Kaikki minut pitkätukkaisinakin tunteneet sanovat lyhyen mallin sopivan minulle loistavasti ja olen tätä mieltä ollut aina itsekin. Myös miehiltä on kehuja tullut ja olenpa päässyt ihan naimisiin asti lyhythiuksisena. Miehelleni ei onneksi ole koskaan tullut mieleenkään vaatia minua kasvattamaan hiuksiani, kuten en minäkään vaatisi häntä.

      En voi käsittää miten pinnallinen ihminen arvostelee ihmistä hiusten perusteella. Mikäli hiukset ovat puhtaat ja siistit, ei minulla eikä kenelläkään muullakaan pitäisi olla nokankoputtamista kenenkään valitsemaan hiusmalliin. Toki voi sanoa mielipiteensä, mutta se pitää tehdä hienotunteisesti ja tehdä selväksi että valinta on kunkin oma ja hänet hyväksytään sellaisena kuin on. Se on oikeaa rakkautta.

      Monelle naiselle hiukset ovat kruunu, mutta yhtä hyvin se kruunu voi olla lyhytkin hiusmalli. Useimmat, terveen itsetunnon omaavat naiset hoitavat itseään, hiuksiaan ja kroppaansa ihan itsensä takia, eivätkä miesten. Hiustyyli on parhaimmillaan osa persoonaa, ja sellainen mistä henkilö itse pitää ja missä viihtyy. Kenenkään ei tulisi alistua toisen tahtoon tällaisessa asiassa, ja jos toista todella rakastaa, ei häntä edes halua muuttaa. Tälläiset ihmiset katsokoon peiliin ja miettiköön mitkä ovat ne todelliset syyt että toiselta vaaditaan ulkonäön muuttamista.

      • Kellohelma

        n.70 cm pitkät hiukset. Mieheni tykkää pitkistä hiuksista mutta tykkään itsekkin ainakin vielä tällä hetkellä.
        Moni on sanonut minulle että eikös pitkissä hiuksissa ole kova hoitaminen?Voin kertoa että ei ole.Pesen kaksi,kolme kartaa hiukset viikossa ja lopuksi annan niille "kylmähuuhtelun".Harjaan hiukset aina hiusharjalla ja käyn parturissa latvoja leikkauttamassa pari,kolma kertaa vuodessa.
        Eräs vanhempi työkaveri sanoi minulle kerran että vanhempien naisten ei pitäisi pitää pitkiä hiuksia auki!?
        Olen eri mieltä,vaikka ihan käytännön syistä hiuksia on usein pidettävä ainakin osittain kiinni.Laitan hiukseni myös aina letille yöksi mm. pesun jälkeen.Helppoa vai mitä?


      • Diivu87
        Kellohelma kirjoitti:

        n.70 cm pitkät hiukset. Mieheni tykkää pitkistä hiuksista mutta tykkään itsekkin ainakin vielä tällä hetkellä.
        Moni on sanonut minulle että eikös pitkissä hiuksissa ole kova hoitaminen?Voin kertoa että ei ole.Pesen kaksi,kolme kartaa hiukset viikossa ja lopuksi annan niille "kylmähuuhtelun".Harjaan hiukset aina hiusharjalla ja käyn parturissa latvoja leikkauttamassa pari,kolma kertaa vuodessa.
        Eräs vanhempi työkaveri sanoi minulle kerran että vanhempien naisten ei pitäisi pitää pitkiä hiuksia auki!?
        Olen eri mieltä,vaikka ihan käytännön syistä hiuksia on usein pidettävä ainakin osittain kiinni.Laitan hiukseni myös aina letille yöksi mm. pesun jälkeen.Helppoa vai mitä?

        Mulla on ollut alaselkään asiti ylettyvät hiukset eli suht pitkät,unelmoin vielläkin pidemistä.
        Multakin on monia kertoja kysytty että eikö pitkien hiuksein hoito o viakeaa yms.
        Miksi pitkän tukaan pitämine pitäisi olla viakeaa? Ei s eminusta ole sen vaikeampa kuin lyhemmänkään..
        Ehkä lyhyemmät hiukset tarvitsevat vähemmän harjausta,mutta eiminusta oo koskana tuntunnut et olis eroo,paitsi ehkä sit jos olis sellaset tosi lyhyet hiukset mitä ei saa millään tavalla kiinni.
        Milestäni pidemmät hiukset on jopa helpomamt ku (tänhetkiseni) lyhyemmät hiukset,kun ajattelee kampauksia ja kiinnilaittoa. Pitkissä hiuksiss aon niin moni vaihtoehtoja mutta tämän hetkiseni hiukst ainkain otsatukka on erittäin hankala ky se on liian lyhyt! mut toisaalta taas liian pitkä!
        Miksi vanhempien naisten ei pitäsi pitää hiuksiaan auki?? Nyt en ollenkan tajunnut ystäväsi logiikkaan tuossa väitteessä.. Mitä haittaa auki pitmisestä on? Sekö että esim ponhäntä ei rasitä hiuksia?


    • Mie444

      Tyttöystäväsi on sitten "siunattu" tapaus kun hänellä on sinut. Itse olen joutunut yleensä siihen tilanteeseen että poikaystävieni mielestä minun pitäisi leikata hiukset lyhyiksi, yksi oli sitä mieltä että kaljuksi!!--itse olen halunnut aina pitää pitkiä hiuksia.

      • Diivu87

        Pitää pystyy voimaan sanoo rehellisne milipiteen,varsinkin ku sitä on kysytty.
        Musta olis aiankin kiva tietää mielummin rehellinen milipide kuin vältelty kommetti ja se on oikein, että jos pitää niitä nykyisiä hiuksia (niinkuin kysyjän tapauksessa lyhyistä..) myöskin kauniina, että sanoo senkin.
        itse aainkin arvostan rehellistä milipidettä vaikka se ei niin paljoon ainkaan heti miellyttäisi kuuliaa.

        Minulla on ollut aian pitkät hiukset ja tykkään siittä, että naisilla on pitkät hiukset. (mitä pidemmät sen parempi) ,mutta joillekin sipii lyhyet hiukset mitä mainioimmin ja ei lyhyt hiukset rumia ole ainakaan hiusten pituudensa takia. Vaikkakin olen myös sitä mieltä että liian lyhyet on tönköt..

        Kerran eräs miespuleinen ystäväni sanoi, että tykkää enemmän lyhyeistä hiuksista.. ei se ollut mitään miellyttävää kuunneltavaa,mutta se olikin sen milipide. Ei siinnä mitään. Totta kai se on aian kivempi kuulla, että jos toinen tykkää pitkiä hiuksia kauniinpana,jos itsekkin pitää ja itesellään on sellaiset.
        Pitää yhtyä edelliseen kommettiin, että on jokseenki kamalaa kuulla,että jos miesystävä haluasisi, että leikkaisit hiukst tai ajasit ihan kaljuksi! Ite en missään tapuksessa haalua tehdä sitä, se tuntusi kamalalle!
        Hiuksien lyhentäminen tai pidentämine on taas ihan eri juttu ku, et joutuisi pitämään lyhyttä tukkaa.
        Mutta milummin niinettä tekee suhteen alussa tuollaiset asiat selväksi kuin et ties kuin monen vuoden jälkene saa kuulla että tykkään enemmän sellasesta ja tälläsestä tai että olsi jännä nähdämiltä näyttäsit pidempitukkasena. Jokaisen hiukset ovat kutenkin jokaisen oma asia ja en pidä huonona juttuna jos mihillä sattuu oleman pitkät hiukset,tosin kaikille miehillekään pitkät ei sovi.


      • bald is beautiful

        Kaljut naiset ovat kauniita.


    • Rata

      Mielestäni olisi ihan oikein sanoa oma mielipide tuossa tapauksessa jos tyttöystävä itse kerta mielipidettäsi kyselee. Itselläni on välissä ollut pidemmät hiukset ja välissä taas ihan lyhyet, vaikka lyhyet kuulemma sopivat minulle paremmin. Itse olen monta kertaa kysynyt mielipidettä poikaystävältäni, joka aina vaan vastaa että itsehän sinä hiuksistasi päätät. Olisinkin ainakin itse vain iloinen jos hän joskus sanoisi millaiset hiukset minulle haluaisi. Pakkohan ei ole toisen toivetta toteuttaa mutta toisaalta olisi kuitenkin hyvä olla rehellinen ja erityisesti painottaa mielipiteessään ettei nykyisissä lyhyissäkään mitään vikaa ole mutta vaihtelun vuoksi voisi olla kiva nähdä miltä näyttäisit pitkähiuksisena.

    • ei näin!!!!!!!!!!

      sulla on pesänkantoteline ja kehtaatkin vielä pohtia jotain noin joutavanpäiväisiä asioita! sano sille akalle että ei vois vähempää kiinnostaa sun tukkas kuhan annat sillon kun käsken, niin kuin naisen velvollisuuteen kuuluu. ihme neitipelleilyksi mennyt tää nykypullamössöneitipoikien touhuilu, kun annetaan akkojen hyppiä silmille.

      • ...

        Minusta jokainen saa olla sellanenkun on...ja ei taija kovinkaan monta barbimaista ihmistä suomesta löytyä, että näin!


    • raamatullinen ajatus että naisella kuuluu olla pitkät hiukset ja miehillä lyhyemmät, vain erikoispalvelijat kasvattivat leikkaamattomat pitkät hiukset, miehistä, nasiiri, jumalan palvelija. Eli tuo että mies tykkää että naisella olisi kauniit pitkät suortuvat on erittäin vanhaa perua ja varmasti siinä on jokin juttu, jota ei ehkä vieläkään kunnolla tiedetä. Itselläni on ollut sekä ihan lyhyet että aika pitkät. Ja onhan se niin että jos pitkän tukan muutenkin laittaisi kuin ponnarille , on siinä iso työ. Lyhyt hius ei tarvitse kuin pesua ja pitoa. Se että kuinka sanoisit kauniisti että pitäisit pitkistä hiuksista , riippuu tietenkin kumppanistasi. Millaisesta kehusta hän tykkää. Sen ainakin voisit sanoa että sinua viehättävät pitkät hiukset.

    • January85

      "Mun mielestä sulle sopii pitkät hiukset paremmin kuin lyhyet."

      Ja näin kerrotaan oma mielipide.

      • Ootteko kovinkaan moneen barbin kauniiseen naiseen törmännyt???


      • kirjoitti:

        Ootteko kovinkaan moneen barbin kauniiseen naiseen törmännyt???

        Onks barbit muka kauniita?


    • ..............

      Sano suoraan, mutta nätisti ja muista kertoa, että nainen on hyvännäköinen niissä lyhyissä hiuksissakin. Tai siis, kai niin ajattelet, jos kerta oot häneen ihastunutkin.. :)

      Itselläni oli pitkät hiukset, kun tapasin nyk.mieheni. Tykkäsin kovasti hiuksistani ja miehenkin silmissä näytin hyvältä. Kuitenkin kysyessäni mistä hän yleensäottaen naisilla tykkää, vastasi suoraan ja rehellisesti, että tykkää lyhyistä hiuksista. Kysyin voisiko mulle sopia ja sanoi, että voisi sopiakin, mutta näytän ihan yhtä hyvältä pitkissä. Noin puoli vuotta tämän jälkeen halusin itse leikata hiukset lyhyiksi kokeilun vuoksi, kun halusin tietää miltä näyttäisin - ja varsinkin mitä mies tykkäis. Itse rakastuin lyhyisiin hiuksiin ja mieskin tykkää, vaikka aiheesta puhuessamme on sanonutkin, et jos haluan niin tottakai voin kasvattaa pitkät hiukset, kun nekin sopii.. En kuitenkaan halua, kun tykkään tästä tyylistä ja hiusten helppohoitoisuudesta. Varmaan vielä kasvatan pitkätkin, mut voi olla et leikkaan aika nopeesti ko nää on niin kivat :DD

    • 19,80 /kk

      Tärkein naisessa on kuitenkin niitten hiusten alla.

    • kello 6

      Määraile enää yksikään mies tästä asiasta. Eli kuin pitkät tai lyhyet hiukseni ovat. Ex yritti kun oli vaaleat ja lyhyet et pitää olla pitkät. Nyt ovat yli 50 cm ja ruskeat mutta eivät hänen käskystään.

    • suhde kunnossa

      Meillä kävi näin: Leikkautin aiemmin pitkät hiukseni olkapäille ulottuviksi kun oli latvat aika huonossa kunnossa. Mies aikansa katseli ja mietiskeli, kunnes tuumaili että "olethan sinä kaunis muutenkin MUTTA kyllä ne pitkät hiukset sopis sulle paremmin". En suuttunut vaan lupasin miettiä asiaa :) Muille sit tiedoksi, etten ole tossun alla suhteessamme...

      En ymmärrä, miksi ihmiset täällä suuttuivat niin paljon aloituksestasi. Toimivassa parisuhteessa tulee kestää myös kritiikkiä ja ehdotuksia, kunhan ei mene liian pitkälle ja ala väkisin "muokkaamaan" rakastaan mieleisekseen. Kerro tyttöystävällesi miten ihana, kaunis ja upea hän on. Korosta, ettet ole pakottamassa häntä mihinkään ja että hän kelpaa sinulle juuri sellaisena kuin on. Sitten ujutat mukaan vinkin pitkistä hiuksista, tuskin tulee sota :)

      • Piikkitukka

        Elin joskus parisuhteessa, jossa mies päätti myös hiusteni pituuden. Kerran leikkautin hiuksiani lyhyemmiksi (ei lyhyiksi) kysymättä häneltä siihen lupaa, niin hän ei tullut edes samaan vuoteeseen kanssani. Eron jälkeen hiusteni lyheneminen oli minun merkkini itsenäisyydestäni.

        Nykyään leikkautan hiukset erityisen lyhyiksi keväällä (=kesätukka) ja sitten taas loppukesästä. On helpompaa nyppiä hirvikärpäset pois lyhyistä hiuksista kuin pitkistä:) Nykyinen mieheni ei mitenkään puutu hiusteni väriin, pituuteen tai leikkaukseen. Päätän niistä ihan itse. Hän leikkaa partansa, kuten tykkää ja minä hiukseni, kuten tykkään.


    • Nimimerkki >9000

      Toisille sopii pitkät, toisille sopii lyheyt, muutamalle sopii kalju... ihan miten vaan. Jokainen menköön tyylinsä mukaan ja sen mikä itelleen parhaimmalta tuntuu. Tosin välillä tullu ihmeteltyä kun kaikki naiset yleensä 40 tienoilla leikkauttavat tietyn tyyppiset lyheyt hiukset. Itelle se ei ainakaan iske muotitietoisuutena vaan merkkinä et nyt sitten ollaan vanhoja.

      • kauniit hiukset

        Minulla on pitkät tummat ja vahvat hiukset;; jees ja ei ole kuin 1 , siis yksi kateellinen nainen sanonut minulle että leikkaa pois ,että minulle sopisi paremmin lyhkäset hiukset?? En takuulla leikkaa,,


    • Longhair

      Niin, olen huomannut omasta kokemuksestani, että usein hiusten pituus on kampaajasta kiinni. Etsin tosi kauan sellaista kampaajaa, joka ei automaattisesti halua pätkäistä hiuksia vaan ihan oikeasti alkaa suunnitella jotain kivaa pitkää hiusmallia. Eli hyvä pitkien hiusten kampaaja hakuun. Tämä oma kokemus...

    • Miramella

      Tässä keskustelussa on menty metsään jo kauan sitten. Kerronpa nyt kuitenkin, miksi naisilla on ollut pitkä tukka ja miehillä lyhyt. Alkujaanhan molemmilla oli pitkät hiukset (luolamiesaika ja siitä aina antiikin kreikkaan asti). Miesten hiusten pituudesta tuli ihmisten rikastumisen myötä statussymboli. Rikkaat lyhensivät hiuksensa. 1700-luvulla oli myös naisilla lyhyet hiukset, koska peruukkien alla pitkähiukset eivät oikein toimineet.

      Miehillä lyhyt tukka on ollut toimivin sotiessa, metsästäessä ja töitä tehdessä. Pitkä tukka voi jäädä kiinni ikävästi eri paikkoihin. Naisilla pitkätukka on ollut lasten kannalta hyvä. Alkuasukkailla lapset roikkuu tukassa!!

      Mutta nyt eletään tätä päivää. On aivan sama, mikä näyttää hyvältä, on tärkeää, että tukka toimii työoloissa. Pitkät hiukset eivät toimi työssä, jossa sitä pitää aina pitää kiinni (hiukset kuluu), jossa se voi auki ollessaa aiheuttaa riskejä, jonka takia sitä pitää pestä joka päivä (kuluminen taas) ja jossa se kerää tuoksuja (esim. navetta). Perus toimistoduunissa menee kaikki mallit. Lisäksi kaikille ei kasva pitkää tai ei sovi pitkä tai lyhyt.

      Oisko nyt niin, että nainen voisi (vihdoin!!) päättää ihan itse, millaiset hiukset itsellään pitää. Jos tämä ei mielle käy, mies voi etsiä naisen, joka haluaa pitää miehelle mieleiset hiukset. Voi myös kysyä, jääkö vaatimukset hiuksiin. Pitääkö olla viimeisen päälle huoliteltu meikki? Tai kroppa? Mitä jos tulee lapsia ja hiukset ohenevat siinä määrin, että ne on leikattava? Mitä jos tulee rakausarpia ja veltto maha, jota ei liikunnalla korjata? Entäs rinnat? Nehän voi alkaa roikkua?

      Aloittajalle sen verran, että jos nainen kysyy mielipidettä, voit sanoa, että hänelle voisi sopia pitkätkin hiuksen, jos näin todella on. Et kuitenkaan voi yleistää, että kaikille sopisivat pitkät hiukset paremmin, koska näinhän se ei ole. Ole myös kohtelia, äläkä töksäyttele mielipiteitäsi. Kaikesta pitää voida puhua, toinen asia vaan on, miten niistä puhutaan. Hyvällä itsetunnolla varustettu nainen pystyy kyllä käsittelemään kaikkia asioita rakentavasti, kuten myös hyväitsetuntoinen mies.

      Ja loppukertomukseski. Minulla oli kerran mies, joka halusi minulle ehdottomasti lyhyet hiukset. Kieltäydyin, koska ne eivät minulle vaan sovi, kokeiltu on. Joten voi se mennä näinkin päin.

      • lapsia tukassa..

        Siis a) ensinnäkin miten niin lapset roikkuu alkuasukkaiden tukassa ja b) miten se on lasten tai ylipäätään kenenkään kannalta merkityksellistä saati sitten vielä erityisesti hyvä? :D Siskoni päätti lasten tultua leikata tukkansa juuri siitä syystä, että se oli varsin huono, että ne lapset roikkuu siinä tukassa!

        Noh. Minä haluan, että miehelläni on mieluiten niin lyhyt tukka, että oikeastaan on kalju. Niinpä sitten ajelin sen erään kerran kaljuksi ja tykästyi siihen itsekin. Hän taas tykkää, että minulla on pitkä tukka ja nytpä tuo on kasvanut vaikka on se välillä ollut lyhytkin. Olemme molemmat tyytyväisiä näin.

        Jos tämä nainen kerran kysyy mielipidettäsi, niin kerro. ÄLÄ sano, että nyt näytät kyllä aika karseelta, kun on liian lyhyt. Nainen haluaa ymmärtää olevansa kaunis ja naisella on oikeus edes luulla niin! Valehtele siis tarvittaessa: "Näytät hyvältä nytkin. Voisihan se vaihteeksi kasvaakin." (Huomaa: ei sanaa Mutta)


    • shitnator

      Jos tykkäät ottaa tyttös takaa ni sanot et kasvata pidempi tukka ni voin pitää siit kii u know..
      Tai jotain

    • harmaapää jo...

      Itselläni on ollut tavallisesti lyhyehköt hiukset, mutta tässä keski-iässä kasvatin ne hartiapituiseksi ja siten että ne sai soljella nutturaksi tai ponnariksi niskaan. Kun sitten kyllästyin siihen malliin ja leikkautin hiukseni aika lyhyiksi, oli työpaikalla ensimmäinen kommentti, että näytätpä Sinä nyt monen monta vuotta nuoremmalta. Siis kaikille ei sovi pitkät hiukset, siihenkin asiaan pitää olla oma vapaus määrätä, tietysti joku sivullinen voi esittää toiveita, mutta eihän niitä ole pakko noudattaa. Törkeitä ovat ne seuranhakuilmoitukset, jossa mies edellyttää että sillä joka vastaa ilmoitukseen, tulee olla pitkät hiukset, isot rinnat ja muhkea takamus.... silloin tyypin kannattaa ostaa sellainen pumpattava Barbara, pumpata se mieleisekseen ja laittaa sille kiharainen pitkä peruukki niin johan sujuu, tällöinhän ei sillä ole väliä millainen nainen on sisimmältään, luonteeltaan, älykkyydeltään jne, jotka kuitenkin eniten sitten merkitsevät ihmissuhteen onnistumisessa.

      • Olen samaa mieltä sun kanssa siinä, että oma vapaus määrätä
        itsestään on säilytettävä ja sitä on kunnioitettava.
        Kukin toimikoon makunsa mukaan. Sulla vaan pompahtaa
        logiikka siinä, kun sanot että:

        "siihenkin asiaan pitää olla oma vapaus määrätä, tietysti joku
        sivullinen voi esittää toiveita, mutta eihän niitä ole pakko noudattaa"

        ja seuraavassa lauseessa pidät tökerönä sitä, että joku esittää
        oman makunsa mukaisen seuranhakuilmoituksen. Kait sillä
        seuranhakijalla on oltava vapaus hakea makunsa mukaista ihmistä?

        Lisäksi, onko oma kumppani "sivullinen"? Mä luulin aina, että
        kun ollaan kimpassa, niin se kumppani on läheisin ihminen ja
        molemmat tekee vapaaehtoisesti tekee juttuja, joista tietää
        kumppaninsa pitävän. Ei se vapaaehtoisesti miellyttäminen
        mitenkään poista multa mun miehisyyttä, itsemäärämisoikeutta
        tai mitään muutakaan vapautta. Se on merkki siitä, että mä
        olen valmis tekemään parisuhteen eteen juttuja, mitä ne
        nyt sitten voikin olla.

        Jos mä en ole valmis siihen, tai jos mun kumppani ei ole
        valmis siihen, niin sitten on parempi lähteä eri teille.

        Ulkonäkö ei ole, eikä sen edes tarvitse olla, ainut kriteeri
        mutta se ON tärkeä kriteeri ja sitä on turha yrittää
        aliarvioida tai alentaa "pinnalliseksi käyttäytymiseksi".
        On se sääli, että jonkun pitää parisuhteessa pelätä oman
        mielipiteensä ilmaisemista, oli kyseessä sitten nainen tai mies.

        Oman maun ilmaiseminen ei ole mitään määräilyä.
        Se, että joku kokee toisen mielipiteet määräilynä kertoo
        enemmän "määräillystä" kuin "määräilijästä".


      • vuosia pois

        Olen samoilla linjoilla kanssasi: jollekin sopii pitkät, toisille lyhyet hiukset. Ja tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin. Minun mielestäni hiuksissa on tärkeintä se, että malli sopii kantajalleen ja että hiukset ovat siistit, siis puhtaat jne. Miksi on pakko noudattaa jonkun muun määrittelemää kauneusihannetta, jos tyyli ei ole ollenkaan oma..?

        Omat hiukseni ovat luonnonkiharat, hennot ja silkkiset. Pahin yhdistelmä siis. Olisivat edes kunnolla paksut, mutta kun ei. Lyhyempänä kihara on kaunis ja asettuu nätisti, mutta pidempänä hiukseni ovat niin hankalat, että niitä on pakko pitää aina kiinni. Ja se nuttura/ponnari/klipsiviritelmä yhdistettynä hapsottaviin kiharoihin ei tosiaan ole mikään nuorennusniksi nro yksi.

        Leikkautin jo vuosia sitten hiukseni polkaksi ja karistin samalla vuosia harteiltani. Tästä varsin seksistisestä ketjusta sisuuntuneena päätin, että seuraavalla kampaajareissulla kokeilen jotain uutta ja leikkautan hiukseni vieläkin lyhyemmiksi. Annan sitten kiharoideni liehua lyhyinä, villeinä ja vapaina... :)


    • kick moisture

      pidempi hiuspehko nätimpi tyynyllä!

      • Aikuinen mies

        Olemme olleet kolmekymmentävuotta naimisissa ja yhä rakastamme toisiamme.
        Kyllä me molemmat huomauttelemme toisillemme ystävällisesti, mikä näyttää omasta mielestämme toisella paremmalta. Itse pidän että vaimollani on pidemmät hiukset ja hän tietää sen. Välillä hän kokeilee lyhyempiä hiustyylejä ja palaa sitten taas pitempään. Itse olen huomannut että kun olen timmimmässä kunnossa seksielämä on parempaa. Pinallista tai ei mutta parisuhteessa molempien pitää mielyttää myös toista. Vaimoni pukee vaikka Dim Up sukat päälleen jos se minua mielyttää, itse myös yritän pitää itseni fyysisesti kunnossa ja hiukset siisteinä ja puhtaina.

        Hiukset ovat täysin sama asia kuin esimerkiksi suuhygienia, jos se ei ole kunnossa et tosiaankaan edes halua nähdä vaivaa puolisosi eteen. Joskus kun hiukseni ovat kasvaneet pois mallista vaimoni kehoittaa menemään leikkauttamaan ne, toisaalta kun olen kaikin puolin huolitellut ulkonäköni esimerkiksi juhliin mennessä, huomaan hänen yhä olevan jollain tavalla ylpeä puolison valinnastaan ja jopa määrätyillä eleillä näyttävän toisille naisille, että tämä on minun, pidä näppisi erossa :D

        Rakastelemme yhä useammn kerran viikossa ja miellytämme toisiamme myös fyysisesti yli kolmenkymmenen vuodenkin jälkeen. Kumpikin sanoo suoraan, mutta ei ilkeästi mikä sopii toiselle ja suoraan puhuminen helpottaa ja lujittaa parisuhdetta. Emme kumpikaan tajua ihmisiä, miehiä tai naisia jotka eivät vakintuneessa parisuhteessa halua ottaa myös toisen mielipiteitä huomioon.


    • kloonit kunniaan!!!

      Kerrot vaan suoraan mielipiteesi, että tykkäät kun kaikilla tytöillä on sama tyyli eli pitkät hiukset. Samalla kannattaa kysyy et mimmoset hiukset kuuluu kaikilla miehillä olla...ja toivoa sopii et itelläs on just semmoset eikä ne vääränlaiset.
      Ihanaa et me ollaan kaikki persoonallisesti omanlaisiamme, emmekä saman kaavan mukaan...

      • dashar

        rrakastan pitkää tukkaani, enkä voi ymmärtää naista joka haluaa pitää lyhyttä.
        itse ainakin kuuntelen avomieheni mieltipidettä ulkonäössäni, itseäni ja häntä vartenhan laittaudun


    • Tipu66

      niin tykkääkin... Varsinkin keski-ikäisllä naisilla kun näkee pitkiä hiuksia niin he näyttävät ikäistään vanhemmilta!

    • pyhäkolminaisuus

      Oi lapseni, rukoile jeesusta että hän antaa tyttöystävällesi pidemmät hiukset! Jumalan tahto on että naisilla on pitkät hiukset ja että nainen tekee niin kuin mies häneltä vaatii. Jos hän ei suostu kasvattamaan, niin kivitettäköön hänet, sillä hän on jeesuksen silmissä saastainen huora.

      Ja raamatussa ja ikonitöistä saa erittäin hyviä kampaus vinkkejä, sitä paitsi, naista on helpompaa kiskoa hiuksista kirkkoon ja alttarille jos hän ei muuten suostu.

      Jumala olkoon kanssasi ja Jeesus antakoon sinulle valon ja tyttöystävällesi kunniallisen naisen hiukset!

      Aamen!

    • tuimas

      OI SINÄ, MINUN IHANAN OMA RAKAS NAIS IHANTEENI .OLISIN SUOSTUVAINEN KANSSASI KUN HURMAISIT MINUT IHANILLA PITKILLÄ TAIPUVAISEN KIHARILLA HIUKSILLASI..OTTAISIT...KOPPAISIT KÄSIVARRELLE TAIVUTELTAISIIN JA SINUN KIHARAN PITKA TUKKASI BVAIN HULMUAISI MINUN SYLISSÄNI. RAKAS NAINEN KASVATA PITKÄ TUKKA..IHAN TOTTA HALUAN ETTÄ KASVATAT PITKÄN TUKAN!!!SE ON SITTEN TOSI KAUNIS!!!!!MMMUUURRRR.........MUR...MUR...AMORE'

    • Juliett09

      naismielipidettä tulee täältä...

      Itselläni on ollut sekä todella lyhyttä että todella pitkää hiusmallia, tosi vaaleasta aina ihan mustaan ja kaikenlaista siltä väliltä - olen tykännyt kokeilla monenlaista ja etsiä sitä itselle sopivaa. Tällä hetkellä päätä pukee puolipitkä tukka, jota koitan kovasti kasvattaa pitkäksi, koska juuri nyt tuntuu että haluan pitkät hiukset.

      Minä sanoisin oman kokemukseni perusteella, että pitkät hiukset ovat helpompihoitoiset kuin lyhyet. Muistan kaikki ne aamut, kun heräsin se lyhyt tukka toiselta puolelta päätä aivan pystyssä ja toiselta puolelta litteänä kuin lehmän nuolemana. Saadakseni tukkani ns. lähtökuosiin piti se aina pestä, föönätä ja muotoilla, muuten ei ollut ihmisten ilmoille mitään asiaa. Tosi kivannäköinen tukka sitten olikin ja minulla on hoikat kasvot joihin monen mielestä lyhyt malli kuulema sattui.

      Pitkät, lähes takamukselle ulottuvat hiukset olivat monessa mielessä helpompi; riittävästi hoitoaineita ja harjaamista (jonka voi suorittaa vaikka telkkaria katsellen ilman peiliä toisin kuin föönaamisen). Kiharat syntyvät vähän kuin itsestään kun nukkuu yön rullat päässä.

      Pidän silti yhtä paljon molemmista, lyhyistä ja pitkistä. Minusta kyse on juurikin siitä mikä kullekin sopii ja toki täytyy itse "viihtyä omassa päässään".

      Onneksi hiusmalleja on lukemattomia ja maailmassa on niitä rohkeita naisia jotka leikkuuttavat tukkaansa lyhyen mallin vaikka moni vielä pitää pitkiä hiuksia ainoana vaihtoehtona. Jokainen tehköön niin kuin itse katsoo :)

      Aloittajalle vinkki, sano rehellisesti mutta nätisti, että mielestäsi juuri hänelle sopisivat pitkät hiukset. Koita pukea asia niin, että nainen tuntee että olet ajatellut kuinka juuri kaikista maailman naisista hänelle ne pitkät hiukset sopisivat. Mutta muista että nainen päättää itse hiuksistaan ja sano että hän on sinulle yhtä tärkeä oli tukka sitten pitkä tai pätkä. :)

    • jämäkästi vaan

      "Hän kun kyselee mielipidettäni niistä, niin miten sen voisi sanoa, että tykkäisi pidemmistä hiuksista niin ettei syty kolmatta maailmansotaa."

      Ei sinun kannata pelätä sotia noin typerästä asiasta. Et voi elää aina vain myötäilemällä naistasi. Ja mistä tiedät että siitä syntyy kolmas maailmansota?

      Jos minulta kysytään ja mielipidettäni ei arvosteta, sanon aina pilkalliseen sävyyn "Vittuako edes kysyt minulta, jos et kumminkaan halua kuulla vastausta?"

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1635
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1059
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      897
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      694
    Aihe