Posliinikruunun hintaerot

hikiä pukkaa

Onko tosi että yhdestä posliinikruunusta voidaan kiskoa hintaa jopa yli 400 euroa yli joidenkin yksityisten hinnoista. Eli hintahaarukka melkoisen suuri. Tarkoitan hammaslääkärin osuutta hinnassa.
katsokaa ja verratkaa. http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2431

5

4394

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jn

Tosi on. Siksipä kannattaakin soittaa useampaan hamppiin ja kysellä hintoja. Isoilla hamppiasemilla kaupunkien keskustoissa on yleensä kalliimmat hinnat, johtuen heidän omista maksuista(vuokrat ym kulut). Kaikkein halvintakaan en kumminkaan valitsisi.

• aaaaaaaaaaaaaaa

Vaativa kruunu (hammaslääkärin osuus) on ylipäätään hyvin ympäripyöreä määritelmä. Mikä on vaativa ja mikä vaatimaton on työ? Toiselle kyseinen työ voi olla kovin vaativaa, toiselle vaatimatonta.

Suomessa hinnoittelu on vapaata, kiitos markkinatalouden?, joten ylä- eikä alarajaa hinnoittelulle ei ole.
      Mutta liioittelu ei ole koskaan hyvästä, ei niin hintojen halpuudessa tai kalleudessa.
      Mistä saat yli 400€ erotuksen?
      Ylimmän ja alimman hintaero on 289€ (ylin hinta 449.- Alin hinta 160.- erotus on 289.-)

• vinkit tervetulleita

aika hintavaa on hampaiden kruunuttaminen. kysyin juuri kelasta onko mahdollista saada mitään korvauksia kun pahat kiillevaurioit aiheutuneet refluksista, mutta ei ole. nyt on useampi hammaslääkäri kuitenkin suositellut 6 hampaan kruunuttamista. hinta 6000 euroa protetiikan erikoishammaslääkärillä. Olisi kuulemma hyvä olla erikoishammaslääkäri sillä ristipurentaa. Olen kysynyt yhdestä paikasta Helsingissä ja yhdestä Espoossa eli kallista on....

• Jemppis

Itse soittelin Tampereen yksityisiä hampilääkäreitä läpi. Halvin posliinikruunu oli 300e/hammas ja kallein 1000e/hammas. Järkyttävät hintaerot! Kannattaa soitella ja vertailla!

• YkiNiemi

Posliini on tosiaan laajasti paikatulle tai kuluneelle hampaalle usein paras materiaali. Laajemmassa kokonaishoidoissa purenta kannattaisi ensin hoitaa nätiksi ja toimivaksi/mukavaksi muovilla paikaten. Sitten jos budjetti tuntuu hurjalta, niin kikonaisremontin voi seuraavien vuosien aikana saattaa loppuun vaikka pari-kolme kruunua per vuosi. Jos teen esimerkiksi yhden posliinikruunun sen hinta on 650€.
      Jos taas kerralla teen niitä 8 tai enemmän, on yksikköhinta 480€. Kruunullani on 6 vuoden täystakuu ja pyrin tekemään ne valmiiksi samana päivänä.Eli yksikkömääräkin vaikuttaa. Terv Y Niemi Tre

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5686
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3771
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3313
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2658
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2192
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2137
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163