http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Kysymys papille/papeille
Millä tavalla pappina pitää suhtautua pappislupaukseensa kun lupauksessa on kahdesta herrasta kysymys ettei palvele sielunvihollista Jumala Nimessä???
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Kysymys papille
98
2820
Vastaukset
- tietoa etsivä
noin 80% suomalaisista maksaa kirkollisveroa niin olis hyvä tietää mistä maksaa!
- teitä on petkutettu
teitä on petkutettu aika raskaasti, sillä verojen maksamisestanne huolimatta kukaan ei ole viitsinyt kertoa teille, ettei luterilaisuus ole mikään kirkko eikä siinä ole mitään oikeaa pappeutta. Kaikista pappeuslupauksista huolimatta luterilaisuudessa on vain maallikkosaarnaajia, sillä kristinopin mukainen pappeus ei ole koskaan toteutunut luterilaisuudessa, ja myös luterilainen arkkipiispa on maallikko kristillisessä mielessä.
Teitä luterilaisen kirkollisveron maksajia on siis petkutettu aivan rankimmalla tavalla. Luterilaiset "kirkollisiset" toimitukset ovat kuitenkin päteviä siinä missä muutkin maalliset toimitukset, esim. avioliittoon vihkiminen kelpaa juridisesti aivan samalla tavalla kuin siviilivihkiminenkin. - rakenna
niin turhaan rakentajat vaivaa näkevät. Turha on silloin kirkollisverojakaan maksella, koska tyhjän saa pyytämättäkin.
Aikanaan nämä maksajat tulevat huomaanaan, että heitä on petkutettu monella tasolla. - Oikea pappi
teitä on petkutettu kirjoitti:
teitä on petkutettu aika raskaasti, sillä verojen maksamisestanne huolimatta kukaan ei ole viitsinyt kertoa teille, ettei luterilaisuus ole mikään kirkko eikä siinä ole mitään oikeaa pappeutta. Kaikista pappeuslupauksista huolimatta luterilaisuudessa on vain maallikkosaarnaajia, sillä kristinopin mukainen pappeus ei ole koskaan toteutunut luterilaisuudessa, ja myös luterilainen arkkipiispa on maallikko kristillisessä mielessä.
Teitä luterilaisen kirkollisveron maksajia on siis petkutettu aivan rankimmalla tavalla. Luterilaiset "kirkollisiset" toimitukset ovat kuitenkin päteviä siinä missä muutkin maalliset toimitukset, esim. avioliittoon vihkiminen kelpaa juridisesti aivan samalla tavalla kuin siviilivihkiminenkin.Ainoastaan minä tiedän, mikä on oikeaa pappeutta. Vain minä. MINÄ! Enkä kerro sitä teille muille! Te olette kaikki väärässä. Tietäkää se!
- tietoa etsivä
Oikea pappi kirjoitti:
Ainoastaan minä tiedän, mikä on oikeaa pappeutta. Vain minä. MINÄ! Enkä kerro sitä teille muille! Te olette kaikki väärässä. Tietäkää se!
Mutta Jumala tai Jeesus ei raamatun mukaan ole pappeutta asettanut!!
Mattaeus 24 - lue rauhalisesti asiaan syventyen koko luku!
- tietoa etsivä
eikö kukaan pappi uskalla kantaansa julkaista?
Ellei niin ymmärrän, että esim tämä kohta kohta on tarkoin mietityttänyt:
"...tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa..."
Kun palvelee "Jumalan pyhässä sanassa" omia syyttömiä uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisjärjestön herraa jumalana; niin on varmuudella Jumalan Moosekselle antaman Lain jonka Jeesus vahvisti; hyljännyt. Samalla on hyljännyt Jumalan ja Jeesuksen Heitä Heidän Nimissä pilkaten sekä johtaen ihmisiä herran palvelijoiksi harhauttaen pois Jumalallisuudesta.
Jokainen Jumalallisuuden sielullisuuden omaavalle on selvää, että Lain älä tapa käskykin on voimassa ja että rikkomalla Lain yhtä kohtaa rikkoo samalla koko Lakia.
Näin ollen lupausten antajilla on mahdollisesti syytä miettiä mitä Lain ensimmäin käskyllä Jumala tarkoitti!- maalaismummo
minä en ainakaan tiedä mitään mistään jumalan laista ... ei sellainen Suomessa ole voimassa :)
minä en hyväksy uskovien tapaa toimia jumalan ohjeiden mukaisesti muita ihmisiä kohtaan, kun vielä kehtaavat kehuskella olevansa autuaita.
Ps. 137:9 AUTUAS se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!
Jes. 13:16 Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan. - tietoa etsivä
maalaismummo kirjoitti:
minä en ainakaan tiedä mitään mistään jumalan laista ... ei sellainen Suomessa ole voimassa :)
minä en hyväksy uskovien tapaa toimia jumalan ohjeiden mukaisesti muita ihmisiä kohtaan, kun vielä kehtaavat kehuskella olevansa autuaita.
Ps. 137:9 AUTUAS se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!
Jes. 13:16 Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan.Mummo on hyvä ja ottaa raamatun ja rillit esiin ja lukee Jumalan Moosekselle antaman Lain. Sielä uuden testamentin puolella se on Jeesuksen vahvistamana. Uskossa olevat tuntevat sen 10-käskyä nimellä mut se ei ole ihana sama Luder/Lutherin antamana kuin Jumalan ja Jeesuksen. Jumala ja Jeesus ei ole antanut lupaa kenellekkään esimerkiksi rikkoa älä tapa käskyä niinkuin esim. luterilaisuuden herra antaa. Siinähän sesit tuli selväksi mikä ero on uskolla ja Jumalallisuuden tietoudella, Jeesuskaan ei ollut uskossa, vaikka yritti se saatana sitä; 40 vrk kiusasi Jeesusta... Et silleen...
- PastOri orig.
homma hoituu sillä, että pyrin toteuttamaan vanhan pappisvalan tai nyk pappislupauksen sanoja parhaan taitoni ja kykyni mukaan. Olen miettinyt, ettei ko lupaus ole ristiriidassa Raamatun sanan kanssa. Tällä asenteella olen hoitanut hommaani jo monta kymmentä vuotta.
- tietoa etsivä....
ymmärrän, eli kyseessä on käytöntö josta kansan joukossa olevat käyttää virkailijan nimityksenä "leipäpappi" "leipätyöläinen" "leipäläinen" jne jne...
- PartOri orig
tietoa etsivä.... kirjoitti:
ymmärrän, eli kyseessä on käytöntö josta kansan joukossa olevat käyttää virkailijan nimityksenä "leipäpappi" "leipätyöläinen" "leipäläinen" jne jne...
on asenne ja toimintatapa, millä olen hommia hoidellut. Jumalan sanan mukaan papin vala on ihan oikea
juttu. Ei kirkko muuten papilta kyselisi uskollisuuden perään. Ikoisin ja vapain sydämin sielujen autuudeksi saan toimia. - tietoa etsivä
PartOri orig kirjoitti:
on asenne ja toimintatapa, millä olen hommia hoidellut. Jumalan sanan mukaan papin vala on ihan oikea
juttu. Ei kirkko muuten papilta kyselisi uskollisuuden perään. Ikoisin ja vapain sydämin sielujen autuudeksi saan toimia.Kuinka autuaaksi pappina tulee kun palvelee omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisjärjestön herraa jumalana Jumalan ja Jeesuksen Nimissä ja Heidän Lakia rikkoen?
Jos olisit sielullisesti pappina niin kunnioittaisit Jumalan ja Jeesuksen Lakia edustaen. Esimerkiksi jokainen lapsikaste on lain vasrtainen rikos. Uskon vapaus on jokaisella, lapsellakin. Ja kun syyttömiä lapsia tappaneen rikollisenjärjestön edustjana kastaa lapsia rikollisen palvelukseen niin se on sieluttomuutta! Ja sitä sieluttomuutta osoittaa sekin, että pakkolapsikasteessa rituaalisesti lapsi "tapetaan" asettamalla risti otsaan. Se on pakanallisten herran palvelua se ja se tehdään Jumalaa ja Jeesusta pilkaten. - tietoa etsivä
PartOri orig kirjoitti:
juttu. Ei kirkko muuten papilta kyselisi uskollisuuden perään. Ikoisin ja vapain sydämin sielujen autuudeksi saan toimia.se hengellisyys on lainrikkojan herran, herra saatanan hengellisyyttä josta puuttuu Jumalan valtakunallisuus! Jumala ja Jeesus ei ole lapsia määrännyt kastettavaks ei edes lapsia tappaneen rikollisen toimesta.
- tietoa etsivä
PartOri orig kirjoitti:
juttu. Ei kirkko muuten papilta kyselisi uskollisuuden perään. Ikoisin ja vapain sydämin sielujen autuudeksi saan toimia.Miksi et vastaa?
Jos vastaan niin kerro myös miltä tuntuu antaa Jeesuksen Oman Sanan vastaista väärää todistusta?
Esimerkki: Lapsikasteessa Jeesuksen todistama Jumalan valtakunnan kaltaisen lapsen todistetaan väärää todistusta antamalla syntiseksi ja perisyntiseksi???
Jokainen ymmärtää, ettei Jumalan valtakunnassa ole syntiä eikä perisyntiä kuten väärää todistusta antavat väittävät. - tietoa etsivä
PartOri orig kirjoitti:
juttu. Ei kirkko muuten papilta kyselisi uskollisuuden perään. Ikoisin ja vapain sydämin sielujen autuudeksi saan toimia.Miltä tuntuu leipäpappina toimia Jeesusta pilkaten?
Esimerkiksi ehtoollista jakaen tekemällä/teettämällä toisilla Jeesuksesta ulostetta!!!
Matteus 15:17-20
17. Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
18. Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
20. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Tämä osa on tärkeä huomioida koskien vääriä ja harhaanjohtavia oppeja. Jos juot Jeesuksen verta ja syöt Jeesuksen lihaa, niin ainut mihin olet yhtynyt on uloste. Toinen seikka mihin aina täytyy kinnittää huomiota, on kaikki sanat jotka ovat harhaanjohtavia. Piru mielessä saa ihmisen käyttämään sanoja jotka herjaavat kaikkea mikä on pyhää k.e. että se esittää lapsen olevan syntinen ja perisyntinen. Sen sanat osoittaa aina sellaiseen mikä se voi jossain mielessä viedä k.e. henki, veri, liha, sydän ja taivas, mutta se ei koskaan osoita sieluun.
Kiinnitä aina huomio siihen mitä sanotaan. Riippumatta siiitä mitä Raamattuun on kirjoitettu ja mitä siitä opetetaan, niin ajatukset, sanat ja teot ei kumpua sydämestä, vaan mielestä. Piru ei halua että kiinnität huomion toisen tai omaan mieleesi, koska sinä voit tuhota sen. Jos sanat, oppi tai teot ovat Liiton Lain vastaisia missään mielessä, silloin mielessä on paholainen.
Matteus 26:26-29
Isä ei juo viiniä verenä, mutta juo viiniä viininä kanssamme kun hän tulee.
Markus 14:22-25
Luukas 22:17-20
Johannes 5:48-58
48. Minä olen elämän leipä.
49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Matteuksen, Markuksen Luukkaan ja Johanneksen kirjoitukset yhdistettynä kertoo sinulle sen, että Isä ei syö leipää ruumiina eikä juo viiniä verenä. Jos todella seuraat Isää, sinä et myöskää tee niin. Veri ei ole verta joka virtaa suonissamme, vaan veri vanhassa kielessä tarkoittaa perimää. Isän perimä on Luojasta, Sielujen Valtakunnasta, sinun Jumalasta.
1 Korinttilaiskirje 11:23-29
Korinttilaiskirjeessä kehoitetaan kaikkia henkilökohtaisesti arvoimaan onko ihmisen veren juonti ja ihmisen lihan syönti ihmisestä tai ei. Ihmisen veren juonti ja lihan syönti on kuoleman julistamista, ja se on Luojan ja Sielujen Valtakunnan vastainen oppi. Joka ei osaa erottaa sitä mikä on ihmisestä ja mikä on eläimestä, juo ja syö tuomioksensa. Ei kukaan "yhdy Jeesukseen" hänen verta juomalla ja hänen lihaa syömällä, sillä hän tulee takaisin. Kun hän tulee, viimeistään silloin loppuu m.m. kannibaaliksi opettaminen, siitä voitte olla varmoja. Sopii asiaa miettiessä muistaa, että eläimissäkin on "sielullisesti" niin sivistyneitä, etteivät syö oman lajinsa lihaa puhumattakaan että joisivat lajinsa verta.
Ihminen, joka ymmärtää, tietää mitä vertauskuvat sanat "leipä" ja "veri" tarkoittavat tietää myös sen ettei itselleen tule turmiota syödä tai juoda. - tietoa etsivä
PartOri orig kirjoitti:
juttu. Ei kirkko muuten papilta kyselisi uskollisuuden perään. Ikoisin ja vapain sydämin sielujen autuudeksi saan toimia.Osoittaako hengellisyys tänään kirkoissa, että synnitön, perisynnitön Jumalan valtakunnan kaltainen lapsi on syntinen???
Jos, niin se hengellisyytenne on väärän todistuksen antamista jolla rikotaan Jumalan ja Jeesuksen Lakia. - tietoa etsivä
PartOri orig kirjoitti:
juttu. Ei kirkko muuten papilta kyselisi uskollisuuden perään. Ikoisin ja vapain sydämin sielujen autuudeksi saan toimia.Kerro edes onko kaikki kirkon miehiin tyytymättömät väärässä?
- etsivä-xx
Kiitos sinulle ja muille papeillemme. Siitä seurakunniss tehtävästä työstä ja nettityöstäkin. Kiitos että joku jaksaa lukea tätä palstaa vielä, että joskus voi kysyä oikeaakin asiaa. Nyt ei itsellä ole mutta joskus on ollut. Tänne näyttää nyt ängenneen kaikki muut opit paitsi evankelisluterilainen keskustelu. Silloin kun viimeksi itese tätä palstaa aktiivisesti seurasin oli ateistien kuutelua vaivaksi asti. Tämä nykyinen meno on veilä kiusallisempaa. Eipä taida olla kuin herätysliikkeiden itse ylläpitämät palstat, missä puhtaanapito poistaa, missä voi löytää enää luterilaisuuteen viittaavaakaan keskustelua tai lähteitä käytettävän.
- tietoa etsivä
etsivä-xx kirjoitti:
Kiitos sinulle ja muille papeillemme. Siitä seurakunniss tehtävästä työstä ja nettityöstäkin. Kiitos että joku jaksaa lukea tätä palstaa vielä, että joskus voi kysyä oikeaakin asiaa. Nyt ei itsellä ole mutta joskus on ollut. Tänne näyttää nyt ängenneen kaikki muut opit paitsi evankelisluterilainen keskustelu. Silloin kun viimeksi itese tätä palstaa aktiivisesti seurasin oli ateistien kuutelua vaivaksi asti. Tämä nykyinen meno on veilä kiusallisempaa. Eipä taida olla kuin herätysliikkeiden itse ylläpitämät palstat, missä puhtaanapito poistaa, missä voi löytää enää luterilaisuuteen viittaavaakaan keskustelua tai lähteitä käytettävän.
Näistä asiosta tulisi saada keskustella vakavasti ja kaikilla voimassa olevien Lakien ymmärtämyksellä.
Yleisö on tietoinen, että henkirikokset ovat vanhentumattomia rikoksia ja tuntevat rikollisen järjestön.
Menneisyyttä ei saa takaisin mutta Lakien rikkomiset voi lopettaa ja niitä Lakeja jotka ovat voimassa tulisi asettaan myös kirkoin noudattaviksi.
Suomen Perustuslakia vastaan toimiminen jonku juopon munkin opin mukaan ei ole oikein (Jumalan ja Jeesuksen sekä Suomen Perustuslaki on voimassa) ei edes silloin kun omia uskovaisia tapetaan tai kun laittomasti lapsia kastetaan, lapsilla on samat oikeudet uskonvapauteen kuin aikuisilla, sanokoon luterilaiset tai muut mitä haluaa.
Tiedämme hyvin, että lapsista ja nuorista opetetaan lainrikkojia ja jakomielisiä joten asia on vakava ja olis pitänyt korjata jo aikoja sitten; viimeistää Pariisin rauhansopimuksen (1947) ehtojen tultua suomalaisille tiedoksi. Siinä sopimuksessa Suomi sitoutu mm. poistamaan maasta esim. nk. valtion kirkon toiminan muotoisen rikollisuuden. Lukekaa se ja miettikää asiaa kysymys on siitä mitä "perisyntiä" tulevat sukupolvet saa nyt päätöksiä tekeviltä. - voi fariseuksia
tietoa etsivä.... kirjoitti:
= miksi pappeja arvostelette kunette edes käy ev lut kirkoissa eli ette tiedä mitään??
- tietoa etsivä
voi fariseuksia kirjoitti:
= miksi pappeja arvostelette kunette edes käy ev lut kirkoissa eli ette tiedä mitään??
tykkäätkö että pappien tulee toimia herra epäjumalan palvelijana Jumalan ja Jeesuksen Nimissä Heitä ja Pyhää Henkeä pilkaten?
Ota huomioon, että uskovapaus LAKI sallii palvella Luder/Lutheria jumalana kun tekee sen sen herran omassa nimessä! Joten luterilaisten tulee tunnustaa paitsi uskonsa myös herransa sen omalla nimellä.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA! tuossa herra nimitti itse itsensä (epä)jumalaksi.
"Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida
"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
- kummastelija
miten ihmeessä ilkeää pyytää Jumalalta apua rikollisuuden herraa jumalana palvelemiseksi?
- tietoa etsivä
Ilmeisesti (väärennetystä) raamatusta ei löydy kristinuskon, luterilaisuudenkin rikollisuudelle tukea. Esimerkiksi älä tapa käsky on aina ollut voimassa ja ainoa poikkeus sen rikkomiseen on Jumalan tai/ja Jeesuksen Oman Sanan määräysm käsky tai lupa.
Harvoilla papeilla on sielullisuuden omaatuntoa edes sen vertaa jäljellä, että kertoisivat että esimerkiksi laittomat lapsikasteet ovat Jumalan ja Jeesukse pilkkaamista sekä Heidän Lain ja Suomen perustuslain vastaisia rikoksi joihin nk. uskonvapaus ei anna oikeutta.
Aikuisten kasteet, niinkuin myöskin lapsikasteet eivät yksinkertaisesti voi olla rikollisen, omia syyttömiä uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollis järjestölle Jumalan tai Jeesuksen antama tehtävä vaan sen tehtävä on saatana palvelijoilleen antama rituaali ihmisten harhauttamiseksi.
Kasteen merkitystä harhauttajan toimesta korostetaan mutta eivät kerro saatanan olevan toimeksi antaja!
Jeesus ei tehnyt virkavirhettä ryövärin suhteen, ryöväri ei ollut kastettu eikä kristitty....
Voi olla totuuden ymmärtäviä pappejakin mutta eivät ilmeisesti halua astua esiin Jumalan tai herransa, herra saatanan pelossa.
Jokainen lapsikaste on Jumalan ja Jeesuksen Nimissä tehtynä selvää Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista saatanaa jumalana palvellen. Se, mitä Jumala tai Jeesus ei ole Omalla Sanallaan määrännyt ei ole Heidän tahtoa vaikka saatanaa jumaloiva rikollisen palveluksessa oleva pappi sen tekis.
Etsikää syntyissänne Luojalta saamaanne, Jeesuksen todistaman Jumalan valtakunnan kaltaisuuden sielullisuutta ja tehkää työtänne rehellisinä eikä eksyttäjinä tai palvelkaa avoimesti saatajaa jumalana kun se oikeus on lailla suojattu oikeus. - uskotko?
Kutsumus työstä saatu palkka on ilmeisesti niin pieni, ettei sillä palkalla kannate leipäänsä leipäpappinakaan olevien asiallisiin kysymyksiin vastata.
Seurakuntalaiset tyytyköön vaan uskomaan että jumalia ne ovat lainrikkojienkin jumalatkin... - haluaa tietoa
Joulu rauhaa kristinuskon uskovaisille.
Ja erikoisen rauhallista Joulua kristityille!
Haluan vastauksen papilta tai papeilta.
==
Missä kohtaa raamattua Jumala tai Jeesus on antanut omia uskovaisia tappaneelle kristinuskolle tai sen edustajalle kastaa aikuisia ja lapsia Heidän Nimessään?
==
Vuorisaarnassa, joka tunnetaan myös lähetyskäskynä, Jeesus antoi kastamis oikeuden vain ja ainoastaan omille opetuslapsilleen.
Opetuslapsia ei ole rikollisen kristinuskon palvelukseen Jeesus ottanut vaan opetuslapsikseen Jeesus valitsi Jumalan ja Jeesuksen Laille kuuliaisia ja heidän tehtäväkseen Jeesus antoin oikeuden kastaa Laille kuuliaisia seuraajia itselleen. Kristinuskon toimesta vainottiin ja tapettiin Jeesuksen seuraajat Paavalin tuella joten kristinusko jo siinä vaiheessa lainrikkojana osoitti herrakseen saatanan.
Jeesus ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa.
1/Jeesuksen seuraajat olivat kristittyjä.
2/Jeesuksen seuraajien murhaajat (Paavalin tuella) olivat kristinuskon uskovaisia.
Siis kristityt ja kristinuskon uskovaiset ovat eri ryhmään kuuluvia.
JEESUS ANTOI KASTAMISEN OIKEUDEN OMILLE KRISTITYILLE OPETUSLAPSILLE.
Se selvyys on kaikkien luettavissa raamatussa olevassa Jeesuksen vuorisaarnana tunnetussa luvussa. ”Mänkää kaikkeen maailmaan...” ei tarkoitanut että pitää mennä miekan voimalla pakkokastamaan ja tappamaan kasteesta kieltäytyjät. Lapsikaste, hätälapsikaste, kummi, perisynti jne kasterituaalissa kyätettyjä sanoja ei ole Jumalan eikä Jeesuksen Omalla Sanalla raamatussa joten ne ovat herran tai herrojen keksintöjä. - tietoa etsivä
Onko joukossa joku pappi joka tulevana vuonna, 2010 astuu esiin kysymyksiin vastamaan tai tulee komerosta uskosta luopuneena ja Jumalallisuuden tietouteen liittyneenä ????
- tietoa etsivä
Miksi papin pitää sitoutua opettamaan Luder/Lutherin oppia kun Jumalan Oma Sana kertoo asian oikein ja on raamatussakin Jeesuksen vahvistama???
Kuka on papeille sielun hoitajina antanut oikeuden, kehotuksen jne johtaa ihmisiä pois Jumalasta palvelemaan herraa jumalana?
Jumala antoi Moosekselle Lain ja Jeesus vahvisti tämän:
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani
Luder/Lutheri antoi uskovaisille tämän Lain:
Huomaa että luterilaisuuden opin mukaan herrasta tehdään jumala ja sinulla ei saa olla muita herroja jumalana!
Jos et tuota huomaa niin se on nk. sielullista sokeutta jonka aiheuttaa mieleen manipuloitu uskon herra (epä)jumala. (seuraukset tiedämme, rikollisuus...)
Raamatun Jumalan antaman ja Jeesuksen vahvistaman Lain väärentäminen on rikos! - tietoa etsivä
Lisää kysymyksiä:
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/887B4B4391292965C22575DD002AA954?OpenDocument&lang=FI
Luterilaisuuden ydinkohdat
* Armo: ihminen pelastuu kokonaan Jumalan armon vuoksi, ei omien tekojensa.
######
Onko tuossa nykyajan harhautus?
Luder/Lutherin yllytti rikoksiin näin:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
######
* Usko: yksin usko riittää siihen, että ihminen kelpaa Jumalalle.
######
Riippuu siitä ketä Jumaloi!
Luder/Lutherin katekismuksen ensimmäisen käskyn näin:
Huomatkaa että tuossa tehdään herrasta jumala!
Jumalan Mooseksella antama ja Jeesuksen vahvistama on näin:
Raamatun Jumalan antaman ja Jeesuksen vahvistaman Lain väärentäminen on rikos!
######
* Raamattu: kaikki opilliset kysymykset ja linjaukset perustuvat Raamattuun.
######
...ja ennenkaikkea herraa jumaloiden Luder/Lutherin tulkintaan raamatusta.
######
* Kristus: Jeesus Kristus, hänen toimintansa ja opetuksensa on uskon ja pelastuksen lähtökohta.
######
Ja herraa jumaloiden esim. tappoivat omia uskovaisia, noitarivoillakin Jumalan ja Jeesuksen Lain Älä tapa käskyä herran tahtoa noudattaen.
######
* Hengen hedelmät: oikeasta uskosta Jumalaan syntyvät Lutherin mukaan aidot hyvät työt eli "Hengen hedelmät" (Gal. 5:22).
######
Niiden hengen hedelmien työn tulokset näkyy Jumalan ja Jeesuksen Lain rikkomisina ja ihmisten harhaan johtamisina.
Uskonvapaus lain mukaan saa valita ketä jumalana palvelee mutta se oikeus ei ymmärtääkseni anna oikeutta esim. tappaa, pakkokastaa miekalla voimalla tai lapsiakaan jne.
Koska papisto suomessa alkaa ymmärtämään ja osoittamaan avomielisesti että suomalaisia viedään laittomasti helvettiin????
###### - sana sunnuntaiksi
Onko ihmisten tappaminen pappien mielestä rikos?
Jos on niin miksi palvelette rikollisjärjestön herraa (epä)jumalana?
Perisyntiä levittäville ja uskoville tiedoksi että syntiä tekeviä ovat omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen ja viime vuonnakin afrikassa tappaneen kristinuskon herran palvelijat:
Hesekiel 18:19. Ja vielä te kysytte: "Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. "
Tuohon selvyyteen pitäs lapsikaste asia raamatullisesti olla selvä kaikille perisyntiä levittäville papeille.
Kaikki kasteet, lapsien ristiäiset ja aikuisten kasteet jotka rikollinen kristinusko suorittaa Jumalan ja Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen ovat Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaamista.
Jeesus antoi raamatun mukaan kasteen antamisen oikeuden vain Omille kristillisille (11) opetuslapsilleen.
Jeesus ei missään raamatun kohdassa ole kasteen antamis oikeutta antanut omia uskovisiakin tappaneille rikollisille, ei edes Jeesuksen seuraajien tappajille.
Kuinka monta perisynti, lapsikaste, hätälapsikaste, kummi jne sanaa papit löytävät raamatusta?
Ellei niitä löydy niin voitte olla varmoja että ne sanat ovat herraa jumalana palvelevien sanoja:
Rikolliset, omia uskovaisia tappanee ei ole pitäneet Jumalan ja Jeesuksen Lakia:
Matteus 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
herraa palvelevien luterilaisten ensimmäinen käsky katekismuksessa:
Huomaa, että tuossa tehdään herrasta jumala.
Jumalan Moosekselle ja Jeesukse vahvistaman
sama käsky on näin:
Raamatun Jumalan antaman ja Jeesuksen vahvistaman Lain väärentäminen on rikos ja rikokset ovat syntiä! - tietoa etsivä
Jumalallisuuden kasteen anto oikeuden Jeesus antoi omille opetuslapsilleen ja antoi heille sairaita parantavan voiman ja taidon. Jos oikeus ja taito puuttuu niin on eksyttäjä.
Kuinka monta laittomasti lapsi pakkokastavia pappeja on sokealle antanut näön tai parantanut syöpäsairaan jne???
On Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaamista esiintyä Heidän nimissä herroja jumaloiden. - tietoa etsivä
Raamatumme mukaan Jeesuksen opetuslapsille Jeesus Itse antoi sairaita parantavan voiman, lahjan, taidon ja raamatun mukaan he tekivät niin.
Kysymys:
Kenen opetuslapsia ovat he, jotka kastaa laittomasti lapsia, aikuisiakin ilman Jeesuksen antamaa kastajan oikeutta ja ilman sairaita parantavaa voimaa; omia uskovaisia tappaneen rikollisjärjestön palvelijoina???
Jeesus ei antanut kastajan oikeutta rikollisille vaan antoi sen oikeuden omille,Jumalan ja Jeesuksen Laille ja opetuksille kuuliaisille:
Matt. 28:19-20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
---
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Mark. 6:5
Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen.
Mark. 6:55
ja he riensivät kiertämään koko sitä paikkakuntaa ja rupesivat vuoteilla kantamaan sairaita sinne, missä kuulivat hänen olevan.
Luuk. 4:40
Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.
Luuk. 9:2
Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
Luuk. 9:6
Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla.
Luuk. 13:32
Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.
Joh. 5:3
Niissä makasi suuri joukko sairaita, sokeita, rampoja ja näivetystautisia, jotka odottivat veden liikuttamista.
Ap. t. 5:15
Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä.
Ap. t. 5:16
Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi. - tietoa etsivä
Jumalan ja Jeesuksen Laille kuuliaiset Jeesuksen opetuslapset saivat Jeesukselta oikeuden kastaa, parantaa sairaita ja herättää kuolleista.
Harhauttajan, rikollisen palveluksessa olevia ja valkeuden enkeleinä esiintyviä kastajia on joilla ei ole Jeesuksen heille antamaa oikeutta kastaa, parantaa sairaita tai edes herättää kuolleista ja näin he paljastavat itsensä herra (epä)jumalaa palveleviksi eksyttäjiksi.
Mutta, onko Suomessa yhtään sellaista kastajaa jolla on Jeesuksen antamat oikeudet, lahjat ja taidot?
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Mark. 6:5
Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen.
Mark. 6:55
ja he riensivät kiertämään koko sitä paikkakuntaa ja rupesivat vuoteilla kantamaan sairaita sinne, missä kuulivat hänen olevan.
Luuk. 4:40
Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.
Luuk. 9:2
Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
Luuk. 9:6
Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla.
Luuk. 13:32
Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.
Joh. 5:3
Niissä makasi suuri joukko sairaita, sokeita, rampoja ja näivetystautisia, jotka odottivat veden liikuttamista.
Ap. t. 5:15
Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä.
Ap. t. 5:16
Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi.
Jeesuksen Oman Sanan totuus:
==========================
Matt. 28:19-20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. - tietoa etsivä
Pääsevätkö esim. katolilaisen kirkon jo kuolleet pedofiili isät taivaaseen kun eivät sovittaneet rikoksia / syntejään ennen kuolemaansa?
8:21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
Johannes 8:43-47
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.
1 Johanneksen kirje 3:4-10
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.- liikkeellä!!!!!
Onko palstan aloittaja sama kaveri Limingasta joka työkseen häiriköi täällä luterilaista kirkkoa vastaan?
- tietoa etsivä
liikkeellä!!!!! kirjoitti:
Onko palstan aloittaja sama kaveri Limingasta joka työkseen häiriköi täällä luterilaista kirkkoa vastaan?
eikä taistele luterilaisuutta vastaan vaan Jumalaa, Jeesusta ja Pyhän Henkeä puolustaen!
- muituttaa
Näin pääsiäisen lähestyessä meitä kiinnostaa kovasti vastauksenne jotta voimme vastauksien perusteella miettiä olemmeko oikealla tiellä.
- tietoa edelleen....
On ilmeisesti niin, että moraalittomuuden edustajana papit eivät ole valvollisia eikä halukkaita vastaamaan kysymyksiin.
Jokainen Jeesuksen tahdon vastaisesti kastettu lapsi, vaikka se kaste suoritetaan lapsen vanhemien hyväksyminä, on moraalisesti kastajan tekemä rikos. Jeesus antoi kastajan oikeuden, sairata parantavan lahjat ja kuolleista herattämisen lahjan omille Laille kuuliaisille opetuslapsilleen eikä lapsia noitarovioillakin tappaneelle rikolliselle kristinuskolle jonka edustajina ilmeisesti papit omasta tahdostaan ovat:
Lapsia pakkokasteen rikollisten pedojen orjiksi hengellisesti ja merkitään hengellisesti kuolleiksi asettamalla risri otsaa kuolleen merkiksi!
http://www.hs.fi/keskustelu/"Lapsikaste on kirkolta moraaliton kytnt"/thread.jspa?threadID=234855 - tietoa etsivä
Mitä tapahtuu papille jos hän rupeaa julistamaan esim. Jeesuksen Oman Sanan opetuksia kirkoissa???
1Kor.15:50. Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.
Matteus 15:17-20
17. Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
18. Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
20. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Matteus 26:26-29
Markus 14:22-25
Luukas 22:17-20
Johannes 5:48-58
Matteuksen, Markuksen Luukkaan ja Johanneksen kirjoitukset yhdistettynä kertoo sinulle sen, että Isä ei syö leipää ruumiina eikä juo viiniä verenä. Jos todella seuraat Isää, sinä et myöskää tee niin. Veri ei ole verta joka virtaa suonissamme, vaan veri vanhassa kielessä tarkoittaa perimää. Isän perimä on Luojasta, Sielujen Valtakunnasta, sinun Jumalasta.
1 Korinttilaiskirje 11:23-29
23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Ihminen, joka ymmärtää, tietää mitä vertauskuvat sanat "leipä" ja "veri" tarkoittavat tietää myös sen ettei itselleen tule turmiota syödä tai juoda. - tietoa etsivä
Millainen käsitys sinulla pappina on indoktrinaatiosta?
Onko tuollaisella toiminnalla Jumalan tai/ja Jeesuksen Oman Sanan tuki?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Indoktrinaatio - tietoa etsivä
Nämä sielunhoidolliset nettikeskustelut ei kai sitten ole papeille tärkeitä. Ei ainakaan ole liikaa vastauksia asiallisiin kysymyksiin tullut. Olisko mahdollisesti uudesta raamatun versiosta otettu pois tämä kohta???
Matteuksen evankeliumi:
7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Luukkaan evankeliumi:
11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. - surullista
Tärkeää tuossa pappislupauksessa on huomata eräs asia:
Kun pappi lupaa "tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa", hän tekee petoksen. Eiväthän monetkaan luterilaiset papit tahdo pysyä Jumalan sanassa, vaan korvaavat sen omalla petollisilla opeillaan: "tasa-arvon nimissä naisilla on "oikeus" olla pappi". Tämä on suuri petos ja vääryys Jumalaa kohtaan.
Samoiten eräs toinen kohta: luterilainen kirkko sallii sairaiden ihmisten tappamisen abortissa (=murhassa). Entä Jumalan sana? "Älä tapa", sanoo Jumala.
Papit ovat pettäneet uskonsa ja uskovaiset kirkon jäsenet. En laisinkaan ihmettele, että monet jättävät kirkon.- cvghjkkl
en tiedä jos pettävät... "tahdon" ei tarkoita että "pidän" mutta mutta... sitten on toinenkin puoli asiassa. Jos "jumalana" on herra epäjumala niin silloin pappi täyttää epäjumalan tahdon kun toimii sen tahdon mukaan vaikka se olis rikkois Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen tahtoa vastaan.
Esimerkiksi ev.l pappislupauksen antanu sitoutuu sen opin herra Luder/Lutherin katekismuksen herra epäjumalan palvelijaksi työssää mutta se mitä hän/pappi yksityisesti on sielullisesti emme tiedä.
Katekiskuksen ensimmäinen KÄSKY:
HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama TIETO on näin:
Näin ollen asiasta vähremmän kiinnostuneet vain uskovat ja uskossaan tulevat harhautetuiksi elleivät tietousesti halua palvella epäjumalaa, se ei ole rikos mutta rikos se on silloin kun sitä epäjumalaa palvellaan Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimissä valkeuden enkeinä esiintyen. Vuosia olen kuunnellut, etsinyt ja kysellyt sellaisia kastajia jotka olisivat Jeesuksen opetuslapsia mutta sellaista ei ole vielä löytynyt. Tosin monet, ellei kaikki kastetut uskovat olevansa Jeesuksen opetuslapsia mutta he valehtelevat sillä aidoilla Jeesuksen opetuslapsilla on lahjoja todistaa aitoitensa paranatamalla sairaita, herättämällä kuolleista jne. ja sellaisia ei ole tullut minun tietoon. Ehkä ne kaikki tapettiin noitavainoissa!!!
- tietoa etsivä
Onko papeilla oma raamattu tai herran epäjumalan antamat ohjeet väärän todistuksen antamiseksi?
Olin kirkkohäissä ja pappi ilmoitti, että "Jumala on avioliiton asettanut...." Minun raamatusta ei kyseistä tietoa Jumalan Omasa Sanasta löydy!
Saako pappi uskoa sen tiedon olevan Jumalalta kun sitä ei raamatussakaan ole ilmoitettu?
Jos se on uskon tai lahkon omaa herraa jumaloivien faktaa niin eikö ole väärän todistuksen antamista taqi jopa Jumalan pilkkaamista väittää, että "Jumala on avioliiton asettanut" ???
Jeesus oli Kaanain häissä. Siellä ole paljon häävieraita mutta sielä ei ollut pappeja, fariseukseja jne vaan sinne kokoontui avioituvien suvut ja kutsuvieraat, Jeesuskin. Ja Jeesus ei asettanut avioliittoa!!!
Tuo mielestäni todistaa, että avioliiton solmimisessa on avioituvien sukulaisia läsnä jossa kahden suvun ja kutsuvieraiten läsnä ollessa avioituvat antavat lupauksensa toisilleen.
Onko papit vapautettu tämän tiedon seurauksista???
Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.- vc.fx-dsa
onko Jumala asettanut myös homo avioliiton?
- tietoa etsivä
usein vaadimme lääkäriltä lääkärin koulutuksen saaneen lääkärin apua terveyden hoitoomme. Vaadimme myö esim. matkustaessamme lentokoneessa että koneen kapteenilla on koulutus koneen hallintaan. Mutta onko papin mielestä kohtuutonta ihmisten vaatia, että papilla on Jeesukselta saatu oikeus esim. kastaa, siunata hauttaa jne oikeudet toimia Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimessä jos pappi ei osoita/todista omistavansa Jeesuksen antamia lahjojaan?
Ihmisille on tärkeää tietää kenen palvelija toimii Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä. Kaikille ei riitä että on omia uskovaisia tappaneen kristinuskon pappi vaan heitä joukossa voi olla monta harhauttajaa. Jos esimerkiksi sairaala pappi osoittaa taitonsa sairaalassa Jeesuksen antaman käskyn mukaisesti niin voimme olla varmoja että sellainen pappi on Jeesuksen opetuslapsen oikeudet ja lahjat saanut. - tietoa etsivä
miten on, ehtiskö joku pappi vastamaan?
Kertyy kovasti kysykknyksiä lisää mutta kun noihin perus kysymyksiinkään ei saa vastausta niin alan ihmettelemään miksi vastauksia ei tule...
Monta kuukautta olen vastauksia odottanut ja Juhannuskin on kohta....- EROTKAA KIRKOSTA
Onneksi minä jo lapsena kuulin sanonnan "pili-pali-papit".
Eräs sukulaisenikin leikkii pappia ... kyllä naurattaa! - papeilta
sähköpostilla
- hjgf-tre
papeilta kirjoitti:
sähköpostilla
Asioista on muitakin kiinnostuneita kuin aloituksen tekijä.
- vastaukset
hjgf-tre kirjoitti:
Asioista on muitakin kiinnostuneita kuin aloituksen tekijä.
postata sitten tänne..? ilman vastanneiden henkilöllisyyden paljastamista
- tietoa etsivä
vastaukset kirjoitti:
postata sitten tänne..? ilman vastanneiden henkilöllisyyden paljastamista
mutta papit ovat todennäköisesti herroilleen kuuliaisia. Hyvä ominaisuus sinänänsä mutta ominaisuuden kohdeen hyvyydestä vois keskustella!
Olin odottanut asiallista palautetta virkaa tekeviltä ja jo ehkä eläkkeelle siirtyneiltä papeilta mutta ilmeisesti he eivät tunne kutsumusta olla avomielisiä rehelllisien kysymyksien edessä.
- tietoa etsivät
Erottaako papit työssään "kristillinen" ja "kristitty" ilmaisujen merkitykset?
Esimerkiksi Jeesuksen seuraajat olivat kristillisiä, heillä oli Aito Jumalan ja Jeesuksen Sanan Pyhä Raamattu muisti tietoina ja siksi heidät kristittyjen toimesta tapettiin.
Kristittyjä olivat esimerkiksi Jeesuksen seuraajien murhaajat, ristiretkiä tehneet; pakana vainoja suorittaneet jne ja mm. omien uskovaisten murhaajat (esim. noitavainot) jne.
Jeesus ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa. - tietoa etsivä
onko pappien haluttomuus vastata tulkittava niin, että vastaaminen on virkavirhe?
- Lukutoukka123
Pappi on teologian maisteri. Menkää kirjastoon ja lainatkaa kirjoja teologiasta tai vaikka eksegetiikasta. Ei kysyvä tieltä eksy.
- fxdzsaQ
Jeesus on Jumalallisuuden tietoudessa. Ja Jeesus on ymmärtääkseni varmempi tiedon antaja!!!
Esimerkiksi Jeesuksen antamassa kastekskyssä on selvät tiedot mitkä vaatimukset tulee kastajan ja kastettavan täyttää jotta kaste olis Jumalallisuutta!
Mainitusta käskystä selviää, että molempien tulee olla esim. Jumalan ja Jeesuksen Laille kuuliainen ja että kastajan tulee parantaa sairaita, herättää kuolleita jne osoittaakseen olevansa aito Jeesuksen opetuslapsia. Ellei "lahjaksi anna mitä on lahjaksi saanut" ei ole Jeesuksen opetuslapsi vaan harhauttajan palveluksessa oleva eksyttäjä.
Matt. 28:19 - 20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään KAIKKI, mitä minä olen käskenyt TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
HUOM!! "KAIKKI" tarkoittaa koko Lakia ja Jeesuksen Oman Sanan opetuksia sekä parantaa sairaita jne.
Kysyn sinulta, MONTAKO JEESUKSELTA KASTAJAN OIKEUKSIA JA LAHJOJA SAANUTTA KASTAJAA TIEDÄT OLEVAN?
Ymmärtääkseni rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkoissa ei ole sellaisia pappeja kastajan jotka parantaa sairaita ja herättää kuolleista jne...
Jeesus ei antanut kastajan oikeuksia rikollisille vaan omille opetuslapsille. Näin ollen papit jotka kastaa Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä ovat Heitä pilkkaavia rikollisuuden palveluksessa olevia eksyttäjiä. Ja elleivät papit ole osoittaneen saaneensa parantajan, kuolleista herättävän jne lahjoja niin eivät ole Jeesuksen opetuslapsia. Kaste käskyn täyttäminen Jeesuksen antamien lupauksien toiveessa on välttämätön.
Jos olet asiasta erimieltä niin todista raamatun UT:n Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla minun olevan väärässä.
Matt. 28:19 - 20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään KAIKKI, mitä minä olen käskenyt TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
HUOM!! "KAIKKI" tarkoittaa koko Lakia ja Jeesuksen Oman Sanan opetuksia sekä parantaa sairaita jne.
- tietoa etsivä
olen pyytänyt tänään nettipappia vastauksien antajaksi.
toivotaan että hänellä on aikaa Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen edustajana vastata asiallisiin kysymyksiin!
http://www.nettipappi.fi/ - tietoa etsivä
Onko täällä keskuteluja seuraavaa pappia joka tuntee nk Jeesuksen alkuperäisen lähetys / kastekäskyn?
Saamieni tietojen mukaan raamatussa oleva tieto on törkeästi väärennetty. - Alpo Ahola
Millä tavalla pappina pitää suhtautua pappislupaukseensa kun lupauksessa on kahdesta herrasta kysymys ettei palvele sielunvihollista Jumala Nimessä???
Pappislupaus on myös katsottava siten korostaen, että "Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä"" Ap. t. 5:29. Siis kun kirkkolaki menee sellaiseksi, että se on ristiriidassa Raamatun kanssa, niin silloin tulee seisoa Raamatun takana ja hajoittaa maahan niitä äänenpainoja, jotka kumoavat Raamatun. Siis oikeissa puitteissa kirkkojärjestys on oikein, mutta jo 6.11.1986 naispappeuspäätös on pakanallinen ja mitä onkaan edessä häämöttövä kirkon homoseksuaalistaminen. Niissä on sanottava - se on torjuttava ja kuultava Jumalaa, eikä kirkon harjoittamaa pakanuutta.
Siispä näin rajaten "Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."- yu
Kirkon "homoseksualistaminen" on jo pitkällä-itseasiassa mainittu v.1986,jolloin naispappeudelle avattiin ovet.Kirkkomme johtoon ei yksinkertaisesti pääse enää perinteiseen isien uskoon sitoutuneet papit.Kun kerran kansa haluaa korvasyyhyynsä kuulla sellaista julistusta,jossa syntiä ei synniksi enää sanota,niin lopputuloksena ovat willeriekkisten ja irjaaskoloiden kaltaiset paimenet-eikä paluuta vanhaan enää tule.
- Alpo Ahola
yu kirjoitti:
Kirkon "homoseksualistaminen" on jo pitkällä-itseasiassa mainittu v.1986,jolloin naispappeudelle avattiin ovet.Kirkkomme johtoon ei yksinkertaisesti pääse enää perinteiseen isien uskoon sitoutuneet papit.Kun kerran kansa haluaa korvasyyhyynsä kuulla sellaista julistusta,jossa syntiä ei synniksi enää sanota,niin lopputuloksena ovat willeriekkisten ja irjaaskoloiden kaltaiset paimenet-eikä paluuta vanhaan enää tule.
Olen asiassa kanssasi hyvin pitkälle samaa mieltä ja toisaalta suren sitä tilannetta, ettei kirkossa ole enää tilaa Raamatun linjalle, vaan miehitys on hoidettu langenneiden toimesta. Tulevat, virkaan astuvat piispat ja muut papit ovat edeltäjiään rohkeampia lankeemuksessaan. Pappien joukossa toki on vielä joitain yksilöitä, jotka eivät ole notkistaneet vääryydelle polviaan, mutta heidät tehokkaasti vaijennetaaan ja naurun alaiseksi asetetaan. He joutuvat kirkossa toiminaan ikäänkuin kahdella tuolilla istuen - suren heidän tilannettaan. Tämä on ollut näin kautta historian, mutta nyt on tultu asiassa finaaliin ja paluuta takaisin Raamattuun ei näy etumaastossa olevan ja tulossa esiin. No voidaan kyllä sanoa, että tilanne on Raamatusssa sanottu, että näin tulee tapahtumaan. Nyt ollaan siinä ajassa. Kauanko Jumala tätä sallii ja sitten tulee tuomio.
- tupola
Perkeleen ministerinä levität järjettömyyksiä! Kun järjellisesti turmeltuneet jakaa toistensa oppeja niin eikö se turmeltuminen kertaannu tai ainakin perisyntinä leviä?
Alpo Ahola 9.12.2007 16:09
Turmeltunut järkemme on perkeleen ministeri. Siksi sanassa sanotaan:
2. Kor. 10:5
Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.
Järki tulee alistaa sanan alle. Järjen päätelmät ovat maahan hajotettava. - Alpo Ahola
tupola kirjoitti:
Perkeleen ministerinä levität järjettömyyksiä! Kun järjellisesti turmeltuneet jakaa toistensa oppeja niin eikö se turmeltuminen kertaannu tai ainakin perisyntinä leviä?
Alpo Ahola 9.12.2007 16:09
Turmeltunut järkemme on perkeleen ministeri. Siksi sanassa sanotaan:
2. Kor. 10:5
Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.
Järki tulee alistaa sanan alle. Järjen päätelmät ovat maahan hajotettava.Jaa jotta hylkäät Raamatun todistuksen ja luulet järkesi olevan yhtä kuin Jumalan ajatukset.
Edustat siis jotain ihmisen järjellisesti kyhäämää pakanauskontoa ja yrität sitä istuttaa tänne LUTERILAISUUDEN palstalle. - tupola
Alpo Ahola kirjoitti:
Jaa jotta hylkäät Raamatun todistuksen ja luulet järkesi olevan yhtä kuin Jumalan ajatukset.
Edustat siis jotain ihmisen järjellisesti kyhäämää pakanauskontoa ja yrität sitä istuttaa tänne LUTERILAISUUDEN palstalle.Eiköhän se luterilaisuuskin ole osoittanut hyljänneensä Jumalan ja Jeesuksen omalla rikollisuudellaan vuosi satoja sitten. Se, että turmeltuneille perkeleen ministerin järjellä yritättä pitää herran pelkoa yllä koituu omaksi tuomioksenne. Kahta yritätte palvella pääministerinne johdolla Jumalaa pilkaten.
- ka-ve-ri-ho
yu kirjoitti:
"...johtoon ei yksinkertaisesti pääse enää perinteiseen isien uskoon sitoutuneet papit...."
ja kuitenkin olet kaksinaamaisena tukemassa isien uskon tuhoajia!
- Alpo Ahola
Suurin osa papistosta Raamattuun näheden on sellaisia, jotka eivät suhtaudu kuinkaan vakavasti raamatun opetuksiin. Pappiskoulutus on paljon muutakin, kuin juurruttamista Raamatun ilmoitukseen. kyseisestä piirteestä johtuu sitten se, että Raamattuun nähden liberalisteja ja kriitikkoja on vino pino luterilaisen kirkon papeissa. Se myös on vienyt laajemminkin siihen, että kirkkojärjestys on monessa kohtaa Kirkolliskokousten päätösten nojalla viety Raamatun vastaisuuteen ja muuttuu yhä enemmän maailman moralismin suuntaan. Siis näen, että jos pappina nyt toteuttaisi Raamattua, niin lentisi kirkon virasa ulos kuin leppäkeihäs. Ne jotka toteuttavat pappisvalaansa kirkkojärjestyksen mukaisesti, niin heidät maailman henki ja kirkon johto kruunaa plaketeillaan. Farisealaisuus ja maailman henki kirkossa on sellaista, että Raamattu hylätään opillisessa mielessä vanhanaikaisena. Sille nauretaan ja tuomion loitsut lausutaan.
- =12+8
Jeesus opettaa näin ja luterilaisilla on omat opit:
Luukas 20:
45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion". - Interrogative
=12+8 kirjoitti:
Jeesus opettaa näin ja luterilaisilla on omat opit:
Luukas 20:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".Ymmärrätkö omiin sanoin, mitä lainamasi sanat tarkoittaa? Sillä sitä ei pysty soveltaa omaa elämään, niin Raamatulla ei ole merkitystä, eikä apua.
- tietoa etsivä
Interrogative kirjoitti:
Ymmärrätkö omiin sanoin, mitä lainamasi sanat tarkoittaa? Sillä sitä ei pysty soveltaa omaa elämään, niin Raamatulla ei ole merkitystä, eikä apua.
Jos olet pappi niin olet varmaan lukenut koko luvun! Oletko pappi?
Ymmärrän Jeesuksen antaman varoituksen ja kyseisestä varoituksesta tulee selvästi esille keitä meidän tulee varoa - jos Jeesuksen tahtoa kuuntelemme.
- tietoa etsivä
Onko olemassa niin rehellistä pappia joka Jumalan tai/ja Jeesuksen Sanan perusteilla edes yrittäisi vastata kysymyksiin?
Sain jo peruskoulun aikana pahan olon siitä ettei kukaan vastaa asiallisiin kysymyksiin uskosta ja uskoon liittyvistä asioista vaikka esiintyivät opettajina Jumalan ja Jeesuksen Nimeen opettaen asioita.... - tietoa etsivä
TV:n saamalais uutisissa tuotiin esiin eräs nainen joka keskustelee isä-vainajansa kanssa. Hänellä, siis naiselle on Luoja antanut lahjan ja hänellä on tietoa isä-vainajan välityksellä tuonpuoleisista asioista.
Ohjelmassa esiintyi myös pappi joka sanoin että "raamattu kieltää" tuolaisen.
MUTTA samassa ohjemassa pappi tunnustaa tuon naisen lahjan olemisen.
Mikä on rehellisten pappien kanta asiaan:
-raamattu kieltää mutta raamatussa oleva JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN OMAN SANAN KIELTOA EN LÖYDÄ.
-----------
Kenellä on oikeus asettaa itsensä JUMALAN ANTAMIEN LAHJOJEN ESTÄJÄKSI?
----------
ONKO MAHDOLLISTA, ETTÄ JEESUKSEN SEURAAJAT TAPETTIIN SEN VUOKSI ETTÄ HEILLÄ OLI JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN ANTAMIA LAHJOJA KUTEN OPETUSLAPSILLA?
ONKO MAHDOLLISTA, ETTÄ KYSEISTEN LAHJOJEN VUOKSI NOITAROVIOILLA TAPETTIIN IHMISIÄ JOTKA OLIVAT JUMALAN VALITSEMIA LAHJOJEN OMISTAJIA?
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. - tietoa etsivä
Armeijassa meille sotilaspastori opetti että kaikki esivalta on Jumalalta.
Voisiko joku pappi, sotilaspastori, piispa jne osoittaa missä kohtaa raamatun UT:ssä on Jumalan tai Jeesuksen Oman Sanan tietoa siitä???
Siis en etsi tietoa herran / herrojen antamaa tietoa. Jos Jumala tai Jeesus on sen tiedon antanut niin sen on myös oltava Heidän Omalla Sanalla raamatussa kuten esimerkiksi Jumalan Moosekselle antama Laki on raamatussa ja UT:ssa Jeesuksen vahvistamana!
Jos ja kun Jumalan tai Jeesuksen Nimissä opettaa jotain niin sen on myös oltava Heidän Oman Sanan tietona raamatussa. Ei esim. Paavali ole Jumala!- 23
>> Armeijassa meille sotilaspastori opetti että kaikki esivalta on Jumalalta.
Voisiko joku pappi, sotilaspastori, piispa jne osoittaa missä kohtaa raamatun UT:ssä on Jumalan tai Jeesuksen Oman Sanan tietoa siitä???>>
Raamattu on kokonaan (Pyhän Hengen vaikutuksesta syntynyttä) Jumalan sanaa. Jos et tätä usko et ole "uskova". (Usko tai älä!)
Roomalaiskirje:
13:1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
13:2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
13:3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
13:4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
13:5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
Kunnioittiko Jeesus esivaltaa? Hänhän olisi voinut kieltäytyä rististä.
Kunnioittiko Jeesus aina vanhempiaan? Kunnioitti, sillä muutoinhan Hän ei olisi nousut kuolleista.
- tietoa etsivä
Onko Päivi Räsäsellä erillainen raamattu kuin papeilla?
----------------------------------------------------------------------
Päivin raamatussa on ainakin nämä tietot:
Moosekselle Jumala teki selväksi tahtonsa;
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
Homoparista, kuinka siunattuja saatanallisuuteen ovatkin, ei voi Jumalan tahdon lisääntyminen jatkua joten homous ja sen sen siunaamiset kirkoissakin on Jumalan vastaisuutta. suorastaan pilkkaamista mutta ilmeisesti herra epäjumalan palvelevien oikeus.
1.Mooseksen kirja:
1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."
Yhtään ihmistä ei ole syntynyt siunatusta/vihitystä homoparista!
Homoparit eivät voi täyttää Jumana käsky, "lisääntykää" koska homosta ei synny ihmistä.
9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
Rohkenen ymmärtää Päivi olevan Jumalan Sanan ymmärtäväinen! - tietoa etsivä
Onko Jumalan ja Jeesuksen tahdon mukaista toimintaa tämä???
Jos niin perustelut esiin!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/349/vapaamuurareissa_jasenina_kymmenia_kirkon_tyontekijoita
"Vapaamuurareissa jäseninä kymmeniä kirkon työntekijöitä
Suomen vapaamuurareissa toimii aktiivisesti kymmeniä kirkon työntekijöitä, joista valtaosa on pappeja ja kanttoreja. Määrä on kasvanut merkittävästi kahden viimeksi kuluneen vuosikymmenen aikana.
Vapaamuurijärjestö on salaisia rituaaleja harjoittava seura, johon kuuluu 6700 suomalaismiestä. Vapaamuurarit kieltäytyvät paljastamasta salaisuuksiaan liikkeen ulkopuolisille.
Vapaamuurarien Suomen suurloosissa on kolme astetta: oppilasmuurariaste, veljesmuurariaste ja mestarimuurariaste. Asteet jakautuvat 33 eri tasoon. Tieto liikkeestä ja sen harjoittamista rituaaleista kasvaa muurariuden syvetessä.
- Kukaan vapaamuurari ei tiedä seuraavan tason salaisuuksia ennen kuin hän on sinne edennyt. Saadessani kutsun vapaamuurarioppilaaksi sain hyvin vähän tietoa siitä, mitä vapaamuurarius on. Kysymyksiä oli koko ajan enemmän kuin vastauksia, kertoo vapaamuurareista pari vuotta sitten irrottautunut Juhani Julin.
Lähes kaksikymmentä vuotta vapaamuurareissa vaikuttanut Julin sanoo, että vapaamuurarius on uskonnollisen yhteisön tuntomerkit täyttävä liike, jolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
"Harjoitin tietämättäni jumalanpilkkaa"
Oululainen Julin kertoo kesäkuun Elämään-lehden laajassa haastattelussa, kuinka askelmillaan edenneelle vapaamuurarille paljastetaan vähä vähältä "jumalan" todellinen nimi. Edistynyt vapaamuurari saa kuulla, että maailmankaikkeuden korkeimman arkkitehdin todellinen nimi on Jehovaa tarkoittava Jah yhdistettynä muinaisten kanaanilaisten Baalia tarkoittavaan nimeen Bul ja egyptiläistä mysteerijumalaa Osirista tarkoittavaan nimeen On.
Raamatussa Jumalan vihaamaan Baalin palvontaan yhdistyy viiltelyä, rituaalista prostituutiota ja lasten uhraamista. "
jne.......... - tietoa etsivä
olisko joku pappi niin ystävällinen, että vastaisi kahteen kysymykseen?
Kuka, missä ja milloin kastoi Paavalin?
Kuka, missä ja milloin kastoi Lutherin?- 21
>>Kuka, missä ja milloin kastoi Paavalin?>>
Jeesus Nasaretilainen
>>Kuka, missä ja milloin kastoi Lutherin?>>
Luther ei todennäköisimmin käynyt kasteella, koska vastusti uskovien kastamista.
- tietoa etsivä
Miten papit suhteutuu näihin mietteisiin?
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=da541f0bc564315947aaf9ecfc8c12d4
"....On siis ilmeisen selvää, ettei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen antanut mitään suusanallista käskyä kastaa ketään vedellä. Hän käski ainoastaan saarnaamaan hänen nimessään hyvää uutista ja mielenmuutosta syntien anteeksi saamiseksi. Hän käski myös tekemään mielenmuutokseen suostuvat oppilaikseen, ja opettamaan heitä nimessään hänen käskyjensä pitämiseen. Oppilaaksi tekemiseen kun oli kuulunut koko ajan myös oppilaaksi suostuvien kastaminen, siitä ei tarvinnut erikseen mainita. Lähetyskäskyn jälkeen tuli aikaisempaan kastekäytäntöön verrattuna lisää vain toimituksen yhteydessä Jeesuksen nimen ääneen lausuminen. Tästä Eduard Lohse kirjoittaa osuvasti (jo 1983 suomeksi ilmestyneessä kirjassaan Uuden testamentin sanoma, sivulla 96):...."
Oikea oppinen raamatullisuus ei ole oikea oppista Jumalallisuutta ELLEI jumaliksi lasketa kasteita eritavalla suorittavia kristinuskon yli 3500 lahkojen herrojen jumaloimisia.
Tämä vuorisaarna on ilmeisesti sisällöltään sellainen jonka Jeesus todellisuudessa antoi ja tämä mukaan Jeesus toimi omia opetukseaan noudattaen ryövärin suhteen eli on tämä teollaan vahvistanut:
==============================================
Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikkien kansojen joukosta minulle
opetuslapsia, minun nimessäni opettamalla heitä pitämään
kaiken, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,
minä olen teidän kanssanne kaikki päivät, maailmanajan
loppuun asti.
==============================================
Raamatun väärentäminen on johtanut monia harhaan ja moni ei usko että raamattua väärennetty vaikka esim. vertaamalla 1933/38 raamatun "älä tee huorin" käskyä 1992 vuoden "älä tee aviorikosta" käskyyn on ero saatanallisuuden suuri. Uuden väärennöksen harhauttava tulkinta sallii huoraamisen jos et ole aviossa!!! Sitä ei Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Laki salli!!!
Siis kaste on seurakuntaan kuuluvien oman tahdon tunnustus heitän rituaaleihin ja eksyttäjän tahtoon sekä lasten osalta pakkoliittäminen lapsiakin noitarovioilla tappaneen rikollisuuteen!
Jeesus otti kristillisen kasteensa aikuisena ja ei tietääkseni koskaan ottanut kristinuskon kastetta vaikka saatana kiusasi Jeesusta 40 vrk niin Jeesus pysyi uskollisena Isän Laille. (kristilliset ja kristityt ovat eri ryhmiin kuuluvia)
Jeesus otti kastamattoman ja ei uskossa olevan ryövärin hoiviinsa osoittaakseen meille ettei kaste pelasta. Harhauttajilla on erillaisia näkemyksiä kasteen merkityksestä.
Monet lupaa ja opettaa että kasteessa saa kaikki synnit anteeksi, mutta kukaan ei pysty osoittamaan väitettaan Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla oikeaksi. Ja siksi tuollaiset opetukset ovat harhauttajien valheita, älä anna väärää todistusta käskyn rikkomisia!
Jotku opettaa kasteen olevan hyvän oman tunnon pyytämistä Jumalalta, Jumalan Valtakunnan kaltaiseksi Jeesuksen todistamat lasten ei sellaista pyytämistä tarvitse, perisyntiä ei raamattukaan tunne puhumattakaan että Jumala tai Jeesus oli niin ilmoittanut.
Muita raamattuun kuulumattomia kasteeseen liittyviä sanoja ovat mm. lapsikaste, hätälapsikaste ja kummi. Kun vielä ottaa huomioon sen tosi asian, että kun/jos lasten vanhemmat ovat kirkossa avioon vihittyjä niin yleensä sellaisessa tilaisuudessa pappit sanoo että "Jumala on avioliiton asettanut..." ja tuo on vale. Sellaista ei raamatun mukaan Jumala ole ilmoittanut ja esim. kun Jeesus oli Kaanain häissä niin Jeesuskaan ei avioliittoa asettanut vaan se on kahden suvun välinen asia ja heidän kutsumien vieraiden juhla jossa ei ollut edes fariseuksia!!
Monet ovat tulleet kastetuksi vapaamuurarin kasteella:
http://www.sro.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=1061:entinen-mestarimuurari&catid=104:elaemaeaen-artikkeli&Itemid=550
"Pappien määrä vapaamuurariliikkeessä kasvanut
....Entinen vapaamuurari Juhani Julin tietää Suomen suurloosissa toimivan aktiivisesti kymmeniä kirkon työntekijöitä, joista valtaosa on pappeja ja kanttoreita....." - tietoa etsivä
Matteuksen evankeliumi:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää. - hgftdrm.,
Kumpi huolestuttaa pappeja enemmän, sekö, että kirkon jäsenyydestä luopuu ihmisiä yli 84.000 vuodessa vain sekö että ihmisen alkavat enemmän ja enemmän ymmärtämään että Jumalan ja Jeesuksen tahdon noudattaminen kirkoissa on olematonta Lutherin opin mukaisesti????
Yhä useammat ihmiset ymmärtävät että Lutheri itse itsensä jumalaksi asettaneena ei ole katekismuksen oppeineen Jumala vaan rikollisuutta suomessakin ylläpitävä ihmisiä turmeleva gootti.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
HUOMAA! tuossa herra nimitti itse itsensä (epä)jumalaksi.
"Minä olen Herra," = herra on Lutheri jota pitää jumaloida
"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
--
herra epäjumalan käskyä täydentää hänen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä." - tietoa etsivä
Rippisalaisuus ei ole Jumalan tai Jeesuksen Lain tai opin asettama asia! Ja haluaisin tietää onko sille mitään perusteita edes Suomen Perustuslaissa?
Jos sitä ei ole Suomen Peruslaissakaan jonka alainen on myös kirkkolaki on niin onko kirkkolaki asettunut puolustamaan rippisalaisuus asetuksillaan rikollisia, esim. pedofiilejä?
Jos niin on, niin eihän kirkko silloin toimi Jumalan ja Jeesuksen Lain, tahdon jne mukaan eikä Suomen Perustuslain mukaankaan!!!
MITEN TUOLLAINEN ON MAHDILLISTA VAI OLENKO YMMÄRTÄNYT ASIAN VÄÄRIN???
Pelkään, että kyseessä on mahdollisesti kirkon toimesta rikollisuuden tukeminen ja mielestäni ei ole kyse sielun hoidosta vaan rikolliselle tukea antaminen rikoksien jatkamiseksi!
Mitä mieltä ovat papit asiasta? Jos joku tekee murhan niin annattako synnin anteeksi ja rippisalaisuuden turvin jaatte saaliin!!! Tai jos pedofiili on raiskannut lapsen ja kertoo rippisaslaisuuden..... miten silloin!!!! - tietoa etsivä
Onko tämä sovelias paikka kirkon miehille???
http://www.sro.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=1061:entinen-mestarimuurari&catid=104:elaemaeaen-artikkeli&Itemid=550
Entinen mestarimuurari kertoo
”Kurkkuni leikattakoon poikki, kieleni reväistäköön irti juuria myöten ja haudattakoon meren hiekkaan matalan veden merkin kohtaan, jossa vesi nousee ja laskee kahdesti 24 tunnissa, jos ikinä tieten tai tahtoen loukkaan tätä juhlallista valaani tai velvollisuuttani oppipojaksi otettuna vapaamuurarina. Jumala minua auttakoon ja pitäköön minut järkkymättömänä sen täyttämisessä.”
Valan vakuudeksi kokelas antoi suudelman Pyhän Raamatun kanteen.
– Vähän ilkeää se teki, Julin muistaa. - tietoa etsivä
Miten on, olisko pappien mielestä oikea oppisempaa käyttää "pappi" nimityksen tilalla nimitystä "manipulaattori" sillä sitähän se työ todellisuudessa pääasiallisesti on?
Eihän Jumala tai/ja Jeesus raamatun UT_n mukaan ole papis virkaa asettanut vaikka niin väitetään. Todellisuudessa Jeesus varoitti ihmisiä heistä. Tässä muutama esimerkki:
Luuk. 20:46
"Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
Markuksen evankeliumi:
12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."
Matteuksen evankeliumi:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Matt 24 kokkonaisuudessaan kertoo mielenkiintoista totuutta...
jne.... - pienenpieni mies
Onko rippikoulu Jumalan tai Jeesuksen määräämä?
- fk, ,yk.
Missään kohtaan raamattua ei ole Jumala tai Jeesus määrännyt, käskenut, kehoittanut lapsia tai nuoria lapsiakin noitarovioilla tappaneen rikollisuuden koulutettuvaksi rikolliseksi.
- Ongelmallinen kysymy
Tässä yhteydessä pitää täsmentää, että on olemassa pappeus, mutta se ei toteudu luterilaisuudessa ollenkaan. Silloin pitää puhua aivan erikseen niin sanotusta luterilaisesta pappeudesta, jota ilmeisesti myös esittämänne kysymys koskee. Luterilainen pappeus ei ole oikeaa pappeutta, siksi kaikki luterilaiset papit ovat oikeasti maallikoita.
Luterilainen pappeus on hyvin vapaata ja se voidaan käsittää niin monella tavalla. Tietenkään luterilaisen papin toimitukset eivät ole ollenkaan päteviä kristillisessä mielessä, sellaiset papit toimivat vain mukamas oikean pappeuden mukaa mutta olematta itse oikeita pappeja.- juuri niin
Olet oikeassa. Mikään apostolinen kirkko ei pidä luterilaisuuden "pappeutta" aitona.
Luterilaiset papit vain teeskentelevät pappia, mutta todellinen pappeus heiltä puuttuu. Vain he itse uskovat pappeutensa olevan pätevä.
- tietoa etsivä
Ymmärtävätkö kirkon herrat....
...tämän raamatyun kohdan:
Matteuksen evankeliumi:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - tietoa etsivä
Maailma aikanaan nauroi kun ruotsalaiset opetti että Jeesus oli ollut Upsalassa, niin ja ennen Jeesusta Aatami tietysti oli ruosissa...
Onko suomen papeilla tietoa tämän linkin antamasta tiedosta koskien suomalaisia Kristillisistä??? (he eivät olleet rikollisia kristittyjä)
http://www.fkf.net/Kadonneet/Missionary_Journeys.pdf
Ennen pakkokääntämistä laittomaan Kristinuskoon, Suomalaiset olivat lakia noudattavia Kristillisiä. Simon Pietarin veli, Andeas oli yksi Jeesuksen opetuslapsista, ja kävi Suomessa. Kreikkalainen tutkija ja toimittaja on koonnut apostoli Andreaan lähetysmatkat, joista ilmenee, että Andreas teki viimeisen lähetysmatkansa Laatokan rannoille saakka. - rt-y.ui
Katekismuksen herraan uskovia Jumalan ja Jeesuksen pilkkaajia on monen laisia!
Onko nämä luterilaisuuden sisäpiiri lestadiolaisten opit hyväksyttäviä???
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9947445
Jeesus on tie
23.6.2011 10:23
Kristus on tuo raato, jota ainoastaan rohkeat syövät,
ne jotka imevät elämän nesteensä Jeesuksesta Kristukseta.
Jeesus on tie
24.5.2011 10:35
Mitä vikaa on JUmalan ja Jeesuksen laissa kysyt.
Se lienee suurin vika ettei sellaista lakia ole olemassakaan. :-))))
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9950396#comment-50080057
Jeesus on tie
25.6.2011 15:40
Örvelö puhuu laista tietämättä mitään lain sisällöstä, taikka sen velvoitteista jotka koskevat häntä itseään.
Sama kun me puhuisimme poron papanoista. :-))))
Hänen kirjoituksensa ovat kuin ripulia sairastavan koiran ulostamista veteen.
Hänen kirjoitruksillaa ei ole paskankaan arvoa. :-))))))))))
Mies on kuin rannan kaisla mutta puhuu tulinuitosta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9950396#comment-50080057
Jeesus on tie
25.6.2011 15:40
Örvelö puhuu laista tietämättä mitään lain sisällöstä, taikka sen velvoitteista jotka koskevat häntä itseään.
Sama kun me puhuisimme poron papanoista. :-))))
Hänen kirjoituksensa ovat kuin ripulia sairastavan koiran ulostamista veteen.
Hänen kirjoitruksillaa ei ole paskankaan arvoa. :-))))))))))
Mies on kuin rannan kaisla mutta puhuu tulinuitosta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9818336
Jeesus pelastaa
25.4.2011 13:18
Jokainen pedofiili saa syntinsä anteeksi, jos hän katuu tekoaan ja tahtoo tehdä parannuksen.
jne.................... - Enemmän armahdusta
Jumala yksin tietää, kuinka aitoa kenenkin katumus on, synti kun tahtoo istua meissä kovin lujasti. Varmasti kuka tahansa jostain riippuvaisuudesta kärsinyt tai kärsivä ihminen tajuaa, miten vaikeaa vääristä tottumuksista on päästä eroon. Siksi Jeesuskin sanoi, että parempi olisi, että myllynkivi ripustettaisiin sellaiseen ihmiseen. Parempaa keinoa tuskin ihmisen taidoilla onkaan estää ihmistä pahanteosta, jalkapanta ajaa saman asian. Mutta rukoilla aina voimme lähimmäisemme puolesta, oli hän minkäuskoinen tahansa, että hänellä olisi armahtava Jumala, joka päästäisi hänet pahasta ja että hänen valtapiirissän olevatkin voisivat antaa hänelle kaiken anteeksi.
- tietoa etsivä
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
"...Kristuksen sovitustyön tähden Jumala antaa kaikki synnit anteeksi jokaiselle, joka sitä häneltä pyytää. Jumala ei muistele pahuuttamme, vaan rakastaa meitä lapsinaan...."
MISSÄ KOHTAA RAAMATUN UT:n JUMALA TAI JEESUS ILMOITTAA OMALLA SANALLAAN, ETTÄ "Jumala antaa kaikki synnit anteeksi jokaiselle, joka sitä häneltä pyytää" ???????
ONKO JUMALA TAI/JA JEESUS RAAMATUN UT:SSA ILMOITTANUT, ETTÄ ESIMEKIKSI RIKOLLISEN KRISTINUSKON TEKEMÄT JA TEETTÄMÄT SEKÄ TUKEMAT SADAT MILJOONAT MURHAT OVAT ANTEEKSI ANNETTUJA RIKOKSIA?
JOS JUMALA TAI/JA JEESUS EI OLE TUOLLAISTA katekismuksessa olevaa TIETOA ANTANUT, NIIN OLISKO MAHDOLLISTA, että luciferin palveluksessa olevista jotku esiintyvät JUMALAN JA JEESUKSEN NIMISSÄ HEITÄ PILKATEN JA HEIDÄN NIMISSÄ HEIDÄN ANTAMAA LAKIA VASTAAN RIKKOEN???? - tietoa etsivä
Missä kohtaa raamatun UT:ssa Jeesus on perustanut muka rikollisen kristinuskon seurakuntia?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10300746
Fered.
11.12.2011 18:24
En minä ole niin sanonut , vaan tämä seurakunta pitää
verrata Jeesuksen perustamaan , jos ne havitaan yhdeksi
ja samaksi olemme samaa seurakuntaa .
ROHKENEN EPÄILLÄ ETTÄ JEESUS EI OLE YHTÄÄN RIKOLLISTA SEURAKUNTAA PERUSTANUT!
TUO ON katekismuksen LUKIJAN JEESUSTA PILKKAAVA lucifia palvelevan VALE ELLEI JEESUKSEN OMALLA SANALLA TIETO OLE RAAMATUN UT:ssa. - kyselenpä vain
Kuinka Kuopin hiippakunnan dekaani ja pappi Sakari Häkkinen voi olla vieläpä piispaehdokkaansa koska levittää muuta oppia kuin mitä on valassaan luvannut ? Valhepiispaksiko hän aikoo ? Rahako siinä näyttelee pääosaa. Hyvällä palkalla helmat heiluen tuuliviirin tavoin.
Ei kai Kuopioon toista Riekkistä haluta? Ei ainakaan Kainuuseen, jonka aluetta Kuopin hiippakunta on. - -----------------
ettei vaan ole tuollakin aktiivinen:
http://www.genealogia.fi/hakem/vapaamuurarit1933s.htm - tietoa etsivä
Kuka perusti omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneiden ja raiskanneiden rikollisen kristinuskon seurakunnat???
JEESUS EI SITÄ TEHNYT!!!! - tietoa etsivä
Kuka jakaa piispoille, papeille, kanttoreille jne. virkoja kun Jeesus ei sitä tehnyt?
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Luukas 20:
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko - 21
Tuonko takia Luterilainen Raamattukin on pitänyt viäntää uusiksi?
Vähän niinku Jehovilla?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872