"...pitää kaikki...."

§§§§§§§

Ilmestyskirja:
12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JeesuksenIlmestyskirja:
12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Siis Jeesuksen uskomiseen kuuluu ehdottomasti Jeesuksen vahvistaman Lain pitäminen!

Myös Lain pitäminen on selvä käsky: "...pitämään kaikki"
Matt. 28:19 - 20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

21

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fg.hj,-kl

      älkää pilkatko Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä jakamalla rikoksia/syntejä anteeksi heidän Nimessä!
      Sellainen inhottavuus on tosi häpeällistä myös lestadiolaisille.
      KUKA TEILLE OPETTA TÄTÄ RIKOLLISUUDEN OPPIA?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
      "Jeesuys on pelastus 22.6.2011 01:12
      Jokainen pedofiili saa syntinsä anteeksi jos hän katuu tekoaan ja Jeesuksen nimessä anoo syntiensä anteeksiantoa.
      Saathan sinäkin syntisi anteeksi jos Jeesukselta anot, vaikka olet tuhannen kertaa pahempi kuin pedofiili.
      Sinä olet antikristus, joka on pedon kaveri.
      olet Jeesuksen veren pilkkaaja ja maahan tallaaja
      olet JUmalan sanan vääristelijä ja Kristuksen vainoaja.
      Sinuun verrattuna pedofiili on vielä enkeli, vaikka onkin tehnyt kamalan synnin
      lähimmäistään ja JUmalaa vastaan.
      Pedofiilin armahtamiseen liittyy myös teon sovittaminen vahinkoa kärsineelle, tämä on hyvä myös muistaa, sen synnin korjaaminen ei ole mikään "tuosta vain"- asia!!! "

      JUMALAN VALTAKUNNAN OIKEUKSIA EI IHMISILLE OLE ANNETTU, EI EDES RIKOLLISELLE KRISTINUSKON YLI 3500 LAHKON LAHKOLAISILLE!
      Kaikkia ja kaikkien syntejä Jeesus ei ole sovittanut. Sellainen väite on harhauttajalta joka tarvitsee helvettiin ihmisiä.

      Miksi Jeesus vahvisti Jumalan Moosekselle antamat käskyt, turhaanko??
      Jos kaikki synnit olis Jeesus sovittanut niin ei Hänen olisi tarvinnut Jumalan lkia vahvistaa!! Kai tuollaisen selvyyden kristitty uskovainen ymmärtää.
      Mielestäni on raamatullinen selvyys, että Jeesus sovitti VAIN syntiin pakotettujen synnit! Käskyt ovat voimassa, Jeesuksen vahvistamina. Ja Jeesus Itse lisäsi rakasta lähimmäistäsi käskyn.
      Syntiin pakotettuja ovat esim. sotilaat jotka paha esivalta pakottaa tappamaan ja usein vaihtoehtona kieltäytyjälle oma kuolema. Näin on suomessakin tapettu suomalaisia omien toimesta.

      Jos kaikki ja kaikkien synnit olis sovitettu niin eihän Jeesus olis turhaan käskyjä vahvistanut!
      Ja Jeesus ei koskaa poistanut yhtäkään Jumalan Moosekselle antamista käskyistä, EI EDES ÄLÄ TAPA KÄSKYÄ!

      Olen omalta osaltani vakuuttunut, ettei Jeesus sen vuoksi kärsinyt että saisimme syntiä tehdä niinkuin saatanaa jumalanaan palvelevat kierosti yrittää tähän asian kääntää.

      Jumalan antamat ja Jeesuksen vahvistamat käskyt ovat voimassa ja niitä rikkomaan pahan, saatanallisen esivallan toimesta pakotettujen synnit on Jeesus sovittanut.

      ELLEI NÄIN OLISI, NIIN MEIDÄN PITÄSI HYVÄKSYÄ JUMALAN JA JEESUKSEN TAHDOKSI KAIKKI PAHOJEN ESIVALTOJEN TEKEMÄT JULMUUDEDT KUTEN ESIM. KRISTINUSKON, HITLERIN, HUSSEININ, STALININ JNE JNE jumalattomuudet ja niin ei todellakaan ole vaikka harhauttaja, eksyttäjä, saatanaa jumalanaan palvelevat niin yrittävät saada valheellisen totuuden näyttämään.

      Tappamiset ja tapattamiset ja murhaajan tukemiset ovat Jumalan ja Jeesuksen lain vastaisuuksia vaikka kristinusko niitä tekee, tänäänkin esim. sotilaspappienkin tuella.
      Matteuksen evankeliumi:
      11:1 Ja kun Jeesus oli antanut kahdelletoista opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa.
      19:17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
      Markuksen evankeliumi:
      10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
      Luukkaan evankeliumi:
      18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
      Johanneksen evankeliumi:
      15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      1.Tessalonikalaiskirje:
      4:2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
      Hebrealaiskirje:
      9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,

      • Teuta

        ALÄMARISE , ÖRFVELÖ , :
        SANOT ETTÄ JEESUS ON VAHVISTANUT LAKEJA , JA ETTÄ ON VAHVITANUT MOOSEKSEN LAKEJA , NIIN ON NE 10 KÄSKYLAKIA
        MUITA MOOSEKSEN LAKEJA EI KOSKA NIIDEN AIKA OLI SIIHEN
        ASTI KUIN JEESUS RISTINNAULITTIIN .
        KÄSKYLAIT EI OLLEET MOOSEKSEN , VAAN JUMALAN JA SIKSI
        NE PYSYI VOIMASSA ( NE OLI KYLLÄ MOOSEKSEN KIRJAAMAT
        MUTTA EI LAATIMAT). ,. MOOSES OLI LUKENUT KAIKKI KÄSKYT KANSALLE , MUTTA NE OLI VAIN VOIMASSA SIIHEN ASTI KUN
        PITIKIN , EI PÄTKÄÄKÄÄN YLI .

        ÖRVELÖN , PITÄÄ NYT USKOA , TURHA JAARITTELU EI AUTA
        USKO SINÄ HEIKKO USKOINEN , JOPA EPÄUSKOINEN .
        NYTG EI OLE MUUTA MAHDOLLISUUTTA .

        jOH. 15:10 . JOS TE PIDÄTTE MINUN KÄSKYNI , NIINTE PYSYTTE
        MINUN RAKKAUDESSANI , KUIN MINÄ OLEN PITÄNYT ISÄNI KÄSKYT , JA PYSYN HÄNEN RAKKAUDESSA , AIVAN.
        JEESUS SANOO: UUDEN KÄSKYN MINÄ ANNAN TEILLE . RAKASTAKAA TEITÄNNE. SE PITÄÄ KAIKKI MUUT KÄSKYT .

        MOOSEKSEN KÄSKYISTÄ EI OLE MITÄÄN JÄLJELLÄ ,,SILLÄ
        10 LAKI KÄSKYÄ JOTKA ON VOIMASSA ON JUMALAN ANTAMAT
        EI MOOSEKSEN , HÄN KIRJASI VAIN NE . ELIKKÄ ÖRVELÖ ,
        SINUN PITÄISI JO , OPPIMAAN MITÄ KIRJOITAT , KIRJOITA
        USKOSTA , EI ... VIHASTA.


    • gh.jkl.kl

      1Joh. 2:4

      Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

      Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

    • teuta

      ÄLÄ YRITÄ SUURENNELLA asiaa jota et tiedä . vaan haluaisit tietää
      ja siksi olet joutunut rikkurien sarjaan .

      • savon ukko

        teuta, älä ny kaikkee tuomitse sinäkään. Eikö tuo örväkkeen kaksi viimeistä "sanan partta" pidä paikkansa. Jos hyväksytte jotain hänessä, hänkin hyväksyy jotain teissä.


      • d-ft.y,u

        teuta, huomasitko että Jeesuksen teit rikkuriksi?
        minun tai muiden sanaa ei tuossa ollut!!!!
        OLET JÄLLEEN ITSESI JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ PILKKAAVAKSI ateistipiruksi OSOITTANUT!!!

        lestadiolaiset ovat ilmeisesti onnellisia Jeesusta pilkkaaavan "teutan" ja "Jeesus on tie" nimimerkkien lestadiolaisuuden ateisti pirullisuudesta!!!!


      • teuta
        d-ft.y,u kirjoitti:

        teuta, huomasitko että Jeesuksen teit rikkuriksi?
        minun tai muiden sanaa ei tuossa ollut!!!!
        OLET JÄLLEEN ITSESI JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ PILKKAAVAKSI ateistipiruksi OSOITTANUT!!!

        lestadiolaiset ovat ilmeisesti onnellisia Jeesusta pilkkaaavan "teutan" ja "Jeesus on tie" nimimerkkien lestadiolaisuuden ateisti pirullisuudesta!!!!

        En huomannut ! Joska sinä sen kirjoitit , sinä vastaat siitä,
        meni suteen taikka saveen örvelö on öervelö vaikka koettaa
        saada rimpuilemalla ittensä IKEESTÄ vapaaksi .


    • Jeesus on tie

      Te itseänne täynnä olevat, harhaan johdetut harhaanjohtajat, kuulkaa nyt kerrankin Herran sana:

      Room. 3:19-28

      Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, ...

      xxxxxxxxxx
      ***) ...että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      xxxxxxxxxx

      xxxxxxxxxxxxx
      ***) sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      xxxxxxxxxxxxx

      xxxxxxxxxxxxx
      ***) Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      xxxxxxxxxxxxx

      se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

      Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, ...

      **) ... osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

      Missä siis on kerskaaminen?

      Se on suljettu pois.

      Minkä lain kautta? Tekojenko lain?

      Ei, vaan uskon lain kautta.

      Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

      wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

      Jos luetun teksti ymmärtäminen on tuolla tasolla kun avaajalla on, niin ei ole ihme että eksyy elämän tieltä lihan käsivarren varassa elämään suoryteikköön.

      Olen tämän käynyt useita kymmeniä kertoja lävitse noin 5 vuoden aikana, mitä käskyjen pitäminen merkitsee meille syntisille.

      1. Lain kautta tulee synnintunto. Jos ihminen ei pidä käskyjä, niin hänestä ei tule sellaista syntistä joka voi pelastua ainoastaan
      - Jumalan armosta
      - Kristuksen ansiosta
      - uskon kautta

      Sen sijaan hänestä tulee ns.siivosyntinen, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että sen mitä henkilön omavanhurskaudesta puuttuu, (siis kun hän on kaikkensa yrittänyt tehnyt "parannusta" ja elänyt puritaanista elämää vanhurskaaksi tullakseen), sen Kristus sitten täyttää.

      Tällainen oppi on suraan saatanasta. Kristuksen vanhurskauden puku on kokonainen se on ylhäältä alas asti kudottu, sitä ei jaeta eikä sitä myydä.
      Onnellinen se ihminen jolla arpa lankeaa, ...

      ... hän saa Kristuksen vanhurskauden
      1. ARMOSTA
      2. LAHJAKSI
      3. USKON KAUTTA
      4. ILMAN OMIA TÖITÄ

      HALLELUJAA KIITOS JEESUS SINUN RAKKAUDESTASI MINUA KOHTAAN.
      Sinä lahjoitit minulle armosta iankaikkisen elämän. Ihanaa hallelujaa!!!!

      • g-hj.kl

        olette nauttinut HIV verta ja hillut tapuja nauttineena mielenvikaisena aivopieru ääliönä!
        Kuopion torilla yks manne rukoili kerrat että "Hyvä Jumala, jos teet miust hullun niin elä kehtoo tehä mius lestadiolaist"


      • SU

        älä höpise, olet suurin kerskailija tällä palstalla!


      • teuta
        g-hj.kl kirjoitti:

        olette nauttinut HIV verta ja hillut tapuja nauttineena mielenvikaisena aivopieru ääliönä!
        Kuopion torilla yks manne rukoili kerrat että "Hyvä Jumala, jos teet miust hullun niin elä kehtoo tehä mius lestadiolaist"

        SE OLI VARMAAN SE SAMA MUSTALAINEN .
        joka siitti sunt , sitten sanoi kun kysyttiin häneltä .
        Oletko kuullut koskaan sanan työ ..
        Hai kuulin mie errään kerran , tuol kuopion torilla
        yksi torikauppias kysyi , ostatteko työ .


      • teuta
        SU kirjoitti:

        älä höpise, olet suurin kerskailija tällä palstalla!

        jos oikein ymmärsin sinä nuhtelit örvelöö .
        siitä voisin kiittää.


      • Kristus uskovan tie
        teuta kirjoitti:

        jos oikein ymmärsin sinä nuhtelit örvelöö .
        siitä voisin kiittää.

        Ei kyllä hän minua tarkoitti. Häneen sattuu aivan julmasti kun Jeesuksen veri puhdistaa syntisiä. Tällaisia tekohurskaat aina ovat. Se johtuu siitä että kun he eivät tunne omia syntejään he eivät omasta mielestään tarvitse armoa. Ihminen joka ei itse ole armahdettu syntinen ei näistä asioista käsitä mitään, he elävät tyytyväisinä syntielämää ja kokevat itsensä "riittävän hyviksi kuten savon ukkokin on kirjallisesti todistanut itsestään täällä.

        Savon ukko on sitkeä ukko vastustamaan Kristusta, (Jeesuksen sovintoveri saa hänet oksentamaan vihreätä kuolleen uskon liivaa), ja omakohtaista parannusta.

        Lisäksi hän on ahkera panettelemaan sitä joka häntä kehoittaa kääntymiseen ja parannukseen.

        Ylpeys estää häntä tutkimasta rehellisesti omaa tilaansa ja jan kello tikittää vanhalla miehellä, se on kamalaa katseltavaa.

        Otan taas kerran puheeksi erään ihmetykseni aiheen: Moni kristitty lukee tätä palstaa ja näkee hyvin missä mennään. Luulisi että Kristuksen evankeliumi on kaikille kristityille hyvin tärkeä todistettava ja kristityt ystävät tärkeitä puolustaa myös. Vaan mitä nämä ystävämme tekevät? - He loistavat poissaolollaan!

        Kun Kristuksesta todistetaan, niin he välillä ponkaisevat esiin hätääntyneinä ja todistelevat ettei pelkkä usko Kristukseen pelasta. Heillä on kova pelko siitä, ettei kukaan vaan pääsisi varastamaan Jumalalta armoa. :-))))))))))))))))

        Tämä on sitä lestadiolaisuuden kääntöpuolta ikävimmillään.
        Kun Jumalan sana lävitse koko Pyhän Raamatun tarjoaa Jumalan armoa Jeesuksen Kristuksen kautta vastaanotettavaksi ilman ehtoja, ja kehoittaa uskomaan Kristuksen nimen tähden kaikki synnit anteeksi.

        Niin lestadiolaiset vääntävät päinvastoin, niska limassa he huseeraavat saadakseen kaikki muut Jeesukseen uskovat lakkaamaan uskomasta Jumalan lupauksiin. Ja yrittävät ajaa heidät ulos taivaasta, - paitsi itsensä. Lujaan ääneen he huutavat kateedereilta: Vain me pelastumme!

        Mämmästyttävintä on, että kukaan ei puutu asiaan selkokielisesti. Vaikka tiedetään (osa meistä tietää) että opetus on vastoin Raamattua. Eräs veli kyllä takavuosina puuttui hyvin suorasukaisesti. Hän vastasi lapinvanhimman kysymykseen saarnan laadusta: "Te julistatte korkeinta evankeliumia ja perkeleellistä ihmisoppia sekaisin". Johon lapinvanhin vastasi: Ota sinä se korkein evankeliumi.

        Onko se sitten ihme, jos lapinmiehiä ympäröin suomen saarnaajista muodostuva golleegio, ikäänkun turvamiehet. Muutamia suosia sitten eräs henkilö pyysi päästä nimeltä mainitun vanhimman puheille. Kuinka ollakaan mukaan tuli 3-4 suomen saarnaajaa varmistamnaan turvallisuuden heikkoa naishenkilöä vastaan.

        Muista tapauksen menneiltä vuosikymmeniltä: Lapsemme olivat silloin pieniä.
        Puhelimme lempeän Eevald Larssonin kanssa. Hän kaivoi esiin erittäin kuluneen rahapussinsa ja antoi lapsillemme muutaman kolikon iloisesti nauraen.
        Ei ollut turvamiehiä ei mitään uhkaa vain lempeä rakkaus. Lapin seurat olivat juuri siksi niin ihania kun niissä kaikui Kristuksen evankeliumi lempeänä ja kutsuvana.

        Joku hengellisesti sokea ja kuuro väittää edelleen että nykyiset vanhimmat opettavat samalla tavalla kun ennenkin. Täyttä valetta! Ono iisaksonilaisuus tullut jäädäkseen? Jos näin on, niin porukka pienenee. Toivottavasti Jeesus puuttuu peliin ja nykyiset koettelemukset jotyka Jumala on epäilemättä sallinut tapahtua, muuttavat seurakunnan opetusta syntikeskeisyydesta Kristus- keskeiseksi.


      • g,h.jk
        Kristus uskovan tie kirjoitti:

        Ei kyllä hän minua tarkoitti. Häneen sattuu aivan julmasti kun Jeesuksen veri puhdistaa syntisiä. Tällaisia tekohurskaat aina ovat. Se johtuu siitä että kun he eivät tunne omia syntejään he eivät omasta mielestään tarvitse armoa. Ihminen joka ei itse ole armahdettu syntinen ei näistä asioista käsitä mitään, he elävät tyytyväisinä syntielämää ja kokevat itsensä "riittävän hyviksi kuten savon ukkokin on kirjallisesti todistanut itsestään täällä.

        Savon ukko on sitkeä ukko vastustamaan Kristusta, (Jeesuksen sovintoveri saa hänet oksentamaan vihreätä kuolleen uskon liivaa), ja omakohtaista parannusta.

        Lisäksi hän on ahkera panettelemaan sitä joka häntä kehoittaa kääntymiseen ja parannukseen.

        Ylpeys estää häntä tutkimasta rehellisesti omaa tilaansa ja jan kello tikittää vanhalla miehellä, se on kamalaa katseltavaa.

        Otan taas kerran puheeksi erään ihmetykseni aiheen: Moni kristitty lukee tätä palstaa ja näkee hyvin missä mennään. Luulisi että Kristuksen evankeliumi on kaikille kristityille hyvin tärkeä todistettava ja kristityt ystävät tärkeitä puolustaa myös. Vaan mitä nämä ystävämme tekevät? - He loistavat poissaolollaan!

        Kun Kristuksesta todistetaan, niin he välillä ponkaisevat esiin hätääntyneinä ja todistelevat ettei pelkkä usko Kristukseen pelasta. Heillä on kova pelko siitä, ettei kukaan vaan pääsisi varastamaan Jumalalta armoa. :-))))))))))))))))

        Tämä on sitä lestadiolaisuuden kääntöpuolta ikävimmillään.
        Kun Jumalan sana lävitse koko Pyhän Raamatun tarjoaa Jumalan armoa Jeesuksen Kristuksen kautta vastaanotettavaksi ilman ehtoja, ja kehoittaa uskomaan Kristuksen nimen tähden kaikki synnit anteeksi.

        Niin lestadiolaiset vääntävät päinvastoin, niska limassa he huseeraavat saadakseen kaikki muut Jeesukseen uskovat lakkaamaan uskomasta Jumalan lupauksiin. Ja yrittävät ajaa heidät ulos taivaasta, - paitsi itsensä. Lujaan ääneen he huutavat kateedereilta: Vain me pelastumme!

        Mämmästyttävintä on, että kukaan ei puutu asiaan selkokielisesti. Vaikka tiedetään (osa meistä tietää) että opetus on vastoin Raamattua. Eräs veli kyllä takavuosina puuttui hyvin suorasukaisesti. Hän vastasi lapinvanhimman kysymykseen saarnan laadusta: "Te julistatte korkeinta evankeliumia ja perkeleellistä ihmisoppia sekaisin". Johon lapinvanhin vastasi: Ota sinä se korkein evankeliumi.

        Onko se sitten ihme, jos lapinmiehiä ympäröin suomen saarnaajista muodostuva golleegio, ikäänkun turvamiehet. Muutamia suosia sitten eräs henkilö pyysi päästä nimeltä mainitun vanhimman puheille. Kuinka ollakaan mukaan tuli 3-4 suomen saarnaajaa varmistamnaan turvallisuuden heikkoa naishenkilöä vastaan.

        Muista tapauksen menneiltä vuosikymmeniltä: Lapsemme olivat silloin pieniä.
        Puhelimme lempeän Eevald Larssonin kanssa. Hän kaivoi esiin erittäin kuluneen rahapussinsa ja antoi lapsillemme muutaman kolikon iloisesti nauraen.
        Ei ollut turvamiehiä ei mitään uhkaa vain lempeä rakkaus. Lapin seurat olivat juuri siksi niin ihania kun niissä kaikui Kristuksen evankeliumi lempeänä ja kutsuvana.

        Joku hengellisesti sokea ja kuuro väittää edelleen että nykyiset vanhimmat opettavat samalla tavalla kun ennenkin. Täyttä valetta! Ono iisaksonilaisuus tullut jäädäkseen? Jos näin on, niin porukka pienenee. Toivottavasti Jeesus puuttuu peliin ja nykyiset koettelemukset jotyka Jumala on epäilemättä sallinut tapahtua, muuttavat seurakunnan opetusta syntikeskeisyydesta Kristus- keskeiseksi.

        uskovien tie on harhautettujen tie!
        uskominen on harhauttaja herraa Jumalaksi uskomista/luulemista.
        Jeesus ei ollut uskossa, Jeesus oli ja on Jumallisuuden tietoudessa.
        Jumalan Valtakunnassa ei uskota eikä siellä ole uskovaisia, sielä on Jumalallisuuden tietous.
        uskovaiset uskoo mitä herra käskee rikkoen Jumalan ja Jeesuksen Laki Heitä ja Pyhää Henkeä pilkaten! Esimerkiksi tappaa ja tapattaa kun herra epäjumala käskee vaikka Jumalan ja Jeesus tappamiset kieltää.
        Ja mitä tulee ehtoolliseen niin se on rituaalina törkeää Jeesuksen pilkkaamista jossa Jeesuksesta tehdään ulostetta! Raamatussa on edelleen tarkkaan laitettu tiedot tästä mutta eksyttäjä herra katekismus ei kerro Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan totuutta niinkuin ei älä tapa käskystäkään.

        Tätä totuutta ei katumus katekismus kerro ehtoollisesta!!!


        Jeesuksen kertoma vertaus:

        27 Ja hän otti maljan, ja kiitti, antoi heille ja sanoi: Juokaa tästä kaikki,

        28 sillä tämä on minun perimä; sen Uuden Testamentin malja, jonka tähden monien syyttömien verta vuodatetaan synneistä jotka ei heille kuulu.

        29 Mutta minä sanon teille: En suinkaan minä teidän verta juo tästä viinipuun hedelmästä, sitä juodaan verenä siihen saakka, kunnes minä jälleen juon teidän kanssanne viinin viininä, Uuden Liiton mukaisesti, minun maallisen ja sielullisen Isäni valtakunnassa.


        TÄSSÄ TIETO ETTÄ KYSEESSÄ ON VERTAUS:

        Markus 4:11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,

        Markus 4:12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".

        HUOM: Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?


        TÄSTÄ SELVIÄÄ ETTÄ NK. pyhä ehtoollinen ON JEESUKSEN PILKKAAMISTA JOSSA HÄNESTÄ TEHDÄÄN ULOSTETTA:

        16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?

        17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?




        ON VARMAAN VAIKEA TUNNUSTAA, ETTÄ EHTOOLLINEN ON JEESUKSEN PILKKAAMISTA MUTTA TE OLETTE HARHAUTETTUJA!!!

        Olen usein saanut "turpiin" nk. pyhän ehtoollisen "pilkkaamisesta" kuten monet teistä ovat asian ilmaisseet mutta laitan taas kerran esille Jeesuksen Oman Sanan todisteet kantani tueksi. En pilkkaa ehtoolistanne vaan sitä, että tuon Jeesusta pilkkaavan rituaalinne suoritatte Hänen Nimessä Häntä pilkaten!

        Lukekaa joskus raamattua ottakaa vastaan Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedot Laki mukaan lukien niin tiedätte ketä palvelette!

        Uskonvapaus Laki sallii, että saatte palvella herraanne niin palvelkaa sitä Luder/Lutheria epäjumalanne sen herran omalla nimellä JA JÄTTÄKÄÄ JUMALAN JA JEESUKSEN SEKÄ PYHÄN HENGEN NIMISSÄ TEKEMÄNNE RITUAALIT, OPETUKSET JNE POIS NIIN ETTE PILKKAA SIELULLISESTI JUMALAN JA JEESUKSEN OMAAVIEN MIELTÄ JA HAASTATTE TARPEETTOMASTI RIITAISUUTTA.

        Tarkkaavainen lukija huomasi Jeesuksen Oman Sanan lauseen:
        "Uuden Liiton mukaisesti, minun maallisen ja sielullisen Isäni valtakunnassa."
        Tuolla opetuksella tulee selväksi että Jeesuksen pilkkaaminen on sieluttomien touhua!
        ja
        Opetus: "että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi" tuolla tarkoitetaan, että vertaus on annettu että sieluttomat saisivat mahdollisuuden KÄÄNTYÄ ja saisivat mahdollisuude saada anteeksi! Siis sielullista sokeuttaa jatkaville on turmion tie!!!

        sekä
        "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset"
        Pietari ei aluksi ymmärtänyt Jeesuksen kertomaa vertausta ja sen vuoksi Pietari kysyi oppiakseen ymmärtämään:
        http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=mat 15

        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."

        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?

        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään menee vatsaan ja ulostuu?

        Pietari oppi ymmärtämään, koska te opitte ymmärtämään?
        Jos te elätte vertauskuviin uskovina niin miksi ette anna esim. pedofiileille myllynkiviä?!!!! jne...

        herran malja on epäjumala herran malja
        27. Niinpä se, joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta, tekee syntiä Herran ruumista ja verta vastaan.

        Tätä tietoa ei ole raamatussa vaan eksyttöjö herran sanassa:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.

        "Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida

        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!

        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!


    • j-uhb,

      rikollisuuden orjille:
      8:47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

    • g-.hj-.lk,

      24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."



      http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

      • Jeesus on tie

        Kristus on tuo raato, jota ainoastaan rohkeat syövät,
        ne jotka imevät elämän nesteensä Jeesuksesta Kristukseta.

        Ei tunne häirikkömme Jeesusta ollenkaan toistaiseksi. Hänen oma todistuksensa kertoo synkkää viestiä. Eikä Pyhää Raamattua ollenkaan.


        Luuk. 17:33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen;
        mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.

        Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."

        Luuk. 17:37 Ja he vastasivat ja sanoivat hänelle: "Missä, Herra?"
        Niin hän sanoi heille: "Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat."


        Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

        Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, ...

        ***) ...... niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.


      • d.f-ghj,kl
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Kristus on tuo raato, jota ainoastaan rohkeat syövät,
        ne jotka imevät elämän nesteensä Jeesuksesta Kristukseta.

        Ei tunne häirikkömme Jeesusta ollenkaan toistaiseksi. Hänen oma todistuksensa kertoo synkkää viestiä. Eikä Pyhää Raamattua ollenkaan.


        Luuk. 17:33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen;
        mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.

        Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."

        Luuk. 17:37 Ja he vastasivat ja sanoivat hänelle: "Missä, Herra?"
        Niin hän sanoi heille: "Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat."


        Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

        Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, ...

        ***) ...... niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

        uskovaiset ja "hyenat" syö saastaisia raatoja!
        Jeesusuksen opetuksia ymmärtävät sielulliset ymmärtävät myös Jeesuksen opetukset, älä tapa käskynkin JA ENNEN KAIKKEA JEESUS EI OLE SIELULLISILLE RAATO VAAN YLÖSNOUSSUT!

        Jeesuksen Omaa Sanaa Pietarille ja sieluttomille uskovaisille:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään menee vatsaan ja ulostuu?

        1Kor.15:50. Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.

        Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?


      • savon ukko
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Kristus on tuo raato, jota ainoastaan rohkeat syövät,
        ne jotka imevät elämän nesteensä Jeesuksesta Kristukseta.

        Ei tunne häirikkömme Jeesusta ollenkaan toistaiseksi. Hänen oma todistuksensa kertoo synkkää viestiä. Eikä Pyhää Raamattua ollenkaan.


        Luuk. 17:33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen;
        mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.

        Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."

        Luuk. 17:37 Ja he vastasivat ja sanoivat hänelle: "Missä, Herra?"
        Niin hän sanoi heille: "Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat."


        Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

        Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, ...

        ***) ...... niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

        Tepastelija hei, mitä ne naiset jauhaa siinä yhdessä mitä Luukas 17: 35 tarkoittaa?


    • Jeesus on tie

      Totuus ei pala tulessakaan. Lain pitämisen suhteen asia on juuri niin kun kirjoitin.

      Mitä minuun tulee, niin kyllä minä Kristuksesta kerskaan julkeasti vähääkään häpeämättä. Hän on johtanut elämääni jo yli 61 vuotta eikä päivääkään tarvitse katua. Synnit on anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja minulla on rauha Jumalan kanssa.

      Et turhaan minua vihaa ja kadehdi savon ukko. Jeesus tarjoaisi sinulle ihan saman mahdollisuuden, mutta sinä vain syljet häntä kasvoille ja kiroat.

      Etkö tiedä millainen loppu kohtaa epauskoista ihmistä, joka tallaa maahan Jeesuksen veren ja pitää häntä ja hänen omiaan pilkkanaan? Vai etkö usko?

      Ellet sinä tee parannusta, niin sinä menet helvettiin ukko paha!

      • g.h-jk

        Jumalan Valtakunnan oikeuksia ei ole annettu rikollisille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      441
      2062
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      211
      1786
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      186
      1499
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1481
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      51
      1193
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1161
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      139
      1120
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1022
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      988
    Aihe