Pihi mies

Saana_84

Tutustuin tässä vähän aikaa sitten mieheen, joka heti treffeillä paljastui vähän pihiksi. Tuli kahvilaan omat vedet mukana kun kahvi oli niin kallista.
Miehen seurassa kun käyn ostoksilla, niin mitä ikinä katsonkin niin vakiokommentti on että "se on niin kallista, älä sitä osta". Joka ikisessä tapauksessa, aina, ruokakauppaa myöten.
Alussa oli edes vähän hiljaisempi, mutta nyt parin kuukauden tapaamisen jälkeen riittää kun kävelee kauppakeskuksen tai tavaratalon ohi niin mies pohtii ääneen että miten kaikki voi olla niin kallista. Seksiäkin piti odottaa kun miehen mielestä kondomit oli niin kalliita, ja kielsi myös minua ostamasta niitä!
Mies sitten... hyvässä ja turvallisessa ammatissa, mutta siitä huolimatta tyyliin paikkailee käytännössä kaikkia vaatteitaan. Plussana tekee mahdollisimman paljon itse kotona, ja käsittää mitkä työt kuuluu ammattilaiselle vaikka kallista onkin.
Mielenkiintoista kuitenkin se että miehen talouskäyttäytyminen ei tunnu omalta osaltaan olevan pihiä, vaan "korkeintaan" "vähän taloudellista". Olen itse opiskellut, ja olen tulenut huomattavasti vähemmällä toimeen kun mies nyt.
Tavallaan rasittavaa tuollainen pihistely vailla merkitystä, mutta pidän kuitenkin muuten miehestä.

7

1435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhuhhuh

Mieti vakavasti häntä kumppanina. Tuo on sellainen asia joka tulee esille joka päivä ja useasti jaksatko todella kuulla joka päivä samaa valitusta, tuollainen käytös rajoittaa jo elämää ja menee ihan äärimmäisyyksiin tuo kondoomijuttukin...ja entäs jos miehen säästämis into vaan kasvaa? En tiedä minkä ikäinen olet ym, mutta mieti jos asuist hänen kanssaan yhdessä tai teille tulisi lapsia, teillä varmaan käytettäisiin wc-paperikin uudestaan...Mies rajottaa toiminnallaan koko perheen toimintaa, ja mitä edes uskaltaa ostaa ja mitä ei, miehenhän pitäisi olla koko ajan mukana, ettet vaan osta mitään liian kallista ym ja miettii minkälaiset riidat siitäkin aiheutuisi ja ylipäätänsä rahan käytöstä, Mitä se mies niillä rahoilla siellä haudassa enää tekee?

• Antti28v

Kyllä säästäväisyys on ihmisessä hieno piirre, mutta kohtuus kaikessa.

Mulla on ollut säästäväinen tyttöystävä. Rasittavaa oli tosiaan se, että mitään ei saanut tehdä. oikeen koskaan. niin kauan ku joku toimi niin sitä et tarvinnut uusia. Klassikoksi muodostui televisiotapaus, jossa 25 vuotta vanha ASA kelpaa palvelukseen koska siinä ei ole mitään vikaa. Eihän siinä mitään vikaa olekaan, itse olen vain hieman huolissani että jokohan tuo kohta syttyy palamaan...

Autokin oli ihan hyvä vaikka jättikin silloin tällöin tielle. Tietokonetta ei tarvinnut uusia vaikka iltalehden lukemiseen meni helposti tunti.

Yhdessä asuminen meni ihan hyvin, ainoa ongelma aiheutui siitä kun en saanut tyttöä tajuamaan että joissain hankinnoissa on halvempaa ostaa yksi kallis ja hyvä, kuin kolme halpaa.

Ei se tyttö sentään noin paha ollut kuin ko mies. Loppujen lopuksi aivan ihana ihminen.

Nykyisin sitten olen poikamies. Tietokone ja auto on mennyt vaihtoon, ASA palvelee edelleen.

Mun mielestä kannattaa elää täysillä silloinkun siihen on mahdollisuus. Eli nyt.

• 6+16

No mun mielestä tässä maailmassa tuo on lähinnä hurmaava vika. Itse olen seurustellut pakkomielteisen tuhlaajan kanssa. Auton, vaatteiden ja parturin piti olla aina "se paras", kännykän, läppärin, taulu TVn jne ne muodikkaimmat. Kun tuli vieraita viinit oli kalliita ja pihvit paksuja.... Visa vinkui ja kaikki laskut maksettiin myöhässä, jotkut ehtivät perintäänkin mutta luottotiedot ei menneet kun vietiin vaikka läppäri kaniin jotta saatiin laskunmaksuraha (huoltoon oli selitys muille ja sen jälkeen hirveä paasaus siitä kuinka paska kone oli...mistä muodostuikin sitten totuus millä "oikeutettiin" vaihto taas uudempaan sen sijaan että olis lunastettu pantti jne...).

Se oli jotenkin tyrmistyttävää, en aluksi voinut ymmärtää että totuus oli se, miksi olin alkanut sitä epäilemäänkin, eli että toinen eli kuilun partaalla. Kaikki näytti hyvälle mutta totuus oli, että kaikki pyöri paniikinomaisesti, koko ajan taiteillen taloudellisen romahduksen partaalla. Mitään oikeasti arvokasta omaisuutta ei ollut, kaikki raha oli kiinni autossa ja viihde-elektroniikassa ja kaikki muu meni "näyttävään" elämään. Itsellänikin on velkaa, mutta asunnosta ja hieman remontista minkä tein siihen ja pari tonnia vielä opintolainan jämääkin. En meinannut uskoa, että mies eli niin, että yritti nyysiä vessapaperinkin jostain kun ei itse halunnut eikä pystynyt sitä välillä maksamaan.

Eli jos mies on muuten ihana ja kohtelee sua hyvin niin ota hänen pihiys pikemminkin vastuunkantamisena ja huolenpitona ja positiivisena asiana. Toki parisuhteessa pitää jutella asioista, etenkin siitä, että äärimmäisyydet tekevät elämän vaikeaksi. Eli voi olla pihi, mutta esimerkiksi toi kondomijuttu oli jo koomista. Voithan kertoa hänelle, mistä voisi säästää näppärämmin esim noissa talousmenoissa jotta saat rahankäytön puheeksi. Samalla johdattelet keskustelun siihen, missä sun mielestä on terveen säästeliäisyyden raja. Itselleni kyllä kelpaisi pikkusen pihikin mies mieluummin kuin mies, jonka kanssa elämä on kuilun partaalla elämistä, miten sellaisen kanssa voi rakentaa mitään jolle ulkoinen on kaikki kaikessa ja jolle tulevaisuus on ensi viikonloppu ja mistä tempaista rahat vieraiden "sopivaan" kestitykseen?

• ...........

Jos teillä on yhtään samansuuntaiset ajatukset säästeliäisyydestä niin voihan toi toimiakin. Mulla menee kyllä raja jossain niillä main kun miehen pihiyttä saa jo hävetä (omat vedet kahvilassa), tai käytännön järki alkaa hukkumaan pihiyden alle (ei osteta kondomeja).

Sinänsä ihan positiivista että mies pitää huolta kuitenkin sinunkin rahankäytöstä, monet pihit miehet kun ovat pihejä vain omien rahojen suhteen mutta maksattavat kyllä mielellään naisella kaikenlaista. Toivottavasti jaksat kuunnella nalkutusta ostoksista, tai sitten rupeat itsekin sentinvenyttäjäksi.

• Kokemusta on

Haluatko olla pihin kanssa koska pinttyneet tavat ja luonne vaan voimistuu iän myötä, kokemusta on!

• pahasta!

Pihiys on kamala tauti! Alkuhuumassa pihiys voi tuntua söpöltä ja "säästäminen" fiksulta, mutta missä vaiheessa tulee se piste, että asia alkaa vaivata sinua koko ajan? Huomaat jatkuvasti, kuinka mies pihistää rahojaan, marmattaa maksuista ja kaiken kalleudesta..? Ja nalkuttaa sinunkin ostoksistasi? Vuoden tai parin päästä saatat jo repiä harmaantuneita hiuksiasi. Ja entä jos saisitte lapsia? Kun parin euron viikkorahakin on miehestä kamala, vaikka itse maksaisit sen lapsillesi mielelläsi? Tai entä, jos lähdette matkoille? Pakkaatte luultavasti tarjouspinaattilätyt matkalaukkuun Kanarialle vietäväksi, kuten appiukkoni teki joskus. (Elämälle kiitos siitä, että oma mieheni on ihan normaali, vaikka appiukolla onkin pihiysgeeni!)

Kannatan kyllä järkevää ja säästäväistäkin elämäntapaa, varsinkin, jos rahaa ei ole joka paikkaan leviteltäväksi. Mutta sekä liiallinen pihiys että pakkomielteinen tuhlaaminen viittaavat minun mielestäni jonkinlaiseen häiriöön päänupissa.

• ex-miehestä hupia

Entinen ukkoni valitti, että käytän liikaa wc-paperia ! Sen piti kuitenkin olla satin royalia, koska hän oli kovatuloinen ja arkapeppuinen ;-) myös. Olisi kelvannut pirkka paperi minulle, mutta ei miehelle toki. Mieheni oli kovapalkkainen, maksoin silti kaiken puoliksi, myöskin ruoat ostimme molemmat omat. Työttömäksi kun jäin niin sain kituuttaa helvetikseen, mies osteli taulutv:tä ja uusi sohvia ym. Onneksi olen sinkku nyt. Otan huonotuloisen, mutta suloisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3545
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      31
      2307
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2243
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2111
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1484
    6. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1396
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      957
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      47
      927
    9. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      817
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      813
    Aihe