huoh..

...,

olen luullut että mulla on anoppikokelaani kanssa hyvät välit ja että hän pitää minusta.. kunnes pari päivää sitten kultani sai äidiltään puhelun joka käsitteli minua. olen kuulemma huono nainen ja hänen pitäisi alkaa katselemaan muita! syynä tähän on se, että mies joutuu siivoamaan omassa kodissaan!! anoppi kun on sitä mieltä että naisen tehtävä on siivota jotta mies voi keskittyä "menestymiseen". meistä kumpikaan ei ole niin turhan tarkka siisteydestä, toisin kuin anoppi joka on todellinen siivousfriikki. ongelmat alkoivat kun hän kävi meillä ja ei ollut siistiä, ja se oli ilmeisesti yksin mun syy.. puolustuksekseni sanon että olin aikaisemmin 2 kertana siivonnut koko kämpän katosta lattiaan yksin (koska mies oli töissä) kun hänen piti tulla kylään mutta ei sitten omilta kiireiltään ehtinytkään. sen 2. kerran jälkeen ilmoitin kultsille etten enää siivoa sen takia, kompastukoon äiti vaikka paskaan mun puolesta... ja niinhän siinä sitten kuvainnollisesti kävikin (ja osui omaan nilkaan niin että napsahti!).
anoppi ei myöskään pidä meidän karvaisista lapsista jotka elävät 100% häkitöntä elämää meillä. hän kehtasi lähettää mulle viestin että asioihin on tultava muutos ja eläimet aidattava yhteen nurkkaan koska "ne ei ole pomoja, te olette!" o.O no en todellakaan ala laittamaan häkkejä tai aitauksia!!
hän haluaisi lapsenlapsia, me ei haluta lapsia.. tästä on kuulemma ollut puhetta jo paljonkin, tosin eiköhän se lopu nyt tähän kun tuskin kelpaan hänen lastenlastensa äidiksi enää ;D
mitä ihmettä mä teen tälle asialle kun haluaisin että meillä olisi hyvät välit ja että hän arvostaisi minua ja meidän suhdetta joka on kaikin puolin loistava! ja tämä anoppikin varmasti tietää että olemme onnellisia.. tai ehkä ei. hänen mielestään ei voi olla onnellinen jos ei ole putipuhdasta aina ja molemmat hoida "omia hommiaan". miksi minä joudun syylliseksi siitä ettemme elä sellaista elämää kun hän haluaisi?? ei mun mies sen enempää lukisi lääkäriksi vaikkei joutuisikaan tekemään kotihommia, rokkari kun on :) eikö tämä anoppi tajua ettei hänellä ole oikeutta puuttua siihen ketä hänen poikansa tapailee (röyhkeää edes ehdotella että katselisi muita!!), miten me lemmikeistämme huolehditaan, missä kunnossa meidän koti on tai teemmekö lapsia ja koska. tekisi mieli sanoa suoraan, vaikka mieheni on nämä asiat jo sanonutkin ja kertoa hänelle että hän loukkasi mua sillä ehdotuksella katsella muita naisia. ei mieheni edes tahdo mitään edustavaa pikkuvaimoa, vaan minut vaikken mikään kodin hengetär olekkaan :D mutta mutta, jos sanon niin varmaan ottaa nokkiinsa ja päättelee vielä että olen röyhkeä tms.. what to do??

80

3379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä vaan

      Annat loukkaantua. Omapa on vikansa kun on sinua kerta loukannut.

      Mitä sitten, jos hän ei vähään aikaan "pistäydy kylään" kutsumatta, ilmoittamatta? Ettehän te siinä mitään menetä, saatte vain olla enemmän rauhassa.

      • ...,

        en minä tahdo että hän loukkaantuu. ei siitä tämä tilanne parane yhtään, päinvastoin! tahdon vaan hyvät asialliset välit ja vähän arvostusta itseäni ja meidän suhdetta kohtaan..


      • -siisti-
        ..., kirjoitti:

        en minä tahdo että hän loukkaantuu. ei siitä tämä tilanne parane yhtään, päinvastoin! tahdon vaan hyvät asialliset välit ja vähän arvostusta itseäni ja meidän suhdetta kohtaan..

        mutta oletko valmis itse näkemään ja kunnioittamaan toisen tahtoa. Jos anoppisi ei viihdy paskan keskellä, niin ei viihdy vaikka sinä kuinka tahtoisit.
        Anoppisi haluaa pojalleen normaalin ja sinua topakamman vaimon sekä jälkikasvua. ala siivota ahkerammin ja katso mitä tapahtuu... kokeile edes.


      • ...,
        -siisti- kirjoitti:

        mutta oletko valmis itse näkemään ja kunnioittamaan toisen tahtoa. Jos anoppisi ei viihdy paskan keskellä, niin ei viihdy vaikka sinä kuinka tahtoisit.
        Anoppisi haluaa pojalleen normaalin ja sinua topakamman vaimon sekä jälkikasvua. ala siivota ahkerammin ja katso mitä tapahtuu... kokeile edes.

        anopilla kun ei ikävä kyllä ole mitään sanavaltaa siihen millaisen naisen kanssa hänen poikansa tahtoo viettää elämästä, eikä mitään oikeutta moisia ehdotella. jos meillekin joskus sitä jälkikasvua tulee niin kyllä on anoppi surullinen kun ei saa sitä lasta sinne aivopestäväksi, mutta itse sitä soppaa tässä keittelee. varmaan 10000. kertaa, on koitettu. kiitos vaan omaperäisestä ja hyödyllisestä vinkistä ;D


      • Anonyymi
        ..., kirjoitti:

        anopilla kun ei ikävä kyllä ole mitään sanavaltaa siihen millaisen naisen kanssa hänen poikansa tahtoo viettää elämästä, eikä mitään oikeutta moisia ehdotella. jos meillekin joskus sitä jälkikasvua tulee niin kyllä on anoppi surullinen kun ei saa sitä lasta sinne aivopestäväksi, mutta itse sitä soppaa tässä keittelee. varmaan 10000. kertaa, on koitettu. kiitos vaan omaperäisestä ja hyödyllisestä vinkistä ;D

        Ihan sama, jätä sen kommentit omaan arvoonsa. Tärkeintä että miehesi rakastaa sinua


    • Liina Anniina 32

      Käsi sydämelle, miksi anopin moite kolahti sinuun niin pahasti? Katselehan ympärillesi tosi rehellisesti, ilman että ajattelisit anoppiasi ollenkaan, onko teillä oikeasti siivotonta?

      Kerrot että teillä on lemmikkejä kotona. Meille muille jäi epäselväksi, ovatko ne kissoja vai koiria, marsuja... siis karvaisia kuitenkin?
      Karvaeläimien pito vaatii jokapäiväisen lattioiden imuroinnin, jos aikoo pitää siisteyttä. Kissojen sisähiekat alkavat helposti haista. Ei tarvitse olla edes anoppi, jos kissanpissa tuoksahtaa nenään, kyllä se haisee rokkarikavereidenkin nessukkaan.
      Siis hajuelimet käyttöön ja tutkimaan, olisko se anoppi sittenkin oikeassa.
      No juu, ei tarvitse olla kodinhengetär, hygieeninen voi silti olla... :)

      Anopin lapsenlapsitoiveen voi jotenkin ymmärtää. Anoppi on ilmeisesti 50, ja nuinkin vanhat ihmiset alkaa katsella elämää toiselta kantilta kun oma jalka kököttää jo haudassa. Ne haluaisi nähdä, että sukupolviketju jatkuu, ja niiden elämällä olikin tarkoitus. Nyt sie sitten ilmoittelit anopille, että ei jatku, ei sinun osalta se tule tapahtumaan, että heidän poikansa geenit siirtyisi eteenpäin.
      Vähemmästäkin tulee vanhukselle sitten mieleen, että joku toinen tytteli voisi iloissaan jatkaa sukua ja siinä välissä leipoa vaikka pullaa, ja olla rokkarin vaimona.

      • ...,

        kyllä meillä oli silloin siivotonta, ihan omastakin mielestäni en sitä kiistä ollenkaan. meillä on frettejä, jotka paskoo melkoisesti ja oli muutamat kikkareet nurkissa, mutta ei meillä nyt sentään ole lattiat täynnä paskaa tai mitään. ja tavarat oli sikin sokin, mutta mitä sitten? jos meitä ei haittaa että sohvapöytä notkuu tyhjistä laseista ja kaukosäätimistä niin onko se muka anopin asia? pölyjäkään ei oltu pyyhitty pariin viikkoon... mutta olisi ottanut sitten rätin käteen itse tai sanonut pojalleen että siivoaa. ärsyttää se ajatus että hänen mielestään VAIN MINÄ olen syyllinen tähän sotkuun! yhtä paljon/vähän hänen poikansa siivoaa mutta häntä ei moitittu, vain minua ja sekin selän takana :( vaikka hänen mielestään miehen homma ei ole siivota vaan naisen, hänen tulisi kunnioittaa meidän tapaamme jossa molemmat tekee tasapuolisesti (tai jos laiskottaa niin voi tehdä huomennakin)
        ja noista lapsista, en ole hänelle sanonut koskaan aiheesta yhtään mitään! kultsi kyllä on sanonut että ei ainakaan vielä pitkään aikaan ja miksei olisi sanonut kun se on totta? pitäisikö meidän muka olla tekemässä lasta anopin mieliksi?? hulluahan se olisi jos tehtäisiin vaikkei itse olla likimainkaan valmiita ottamaan sellaista vastuuta!! ollaanko me muka jotenkin velvolliset jatkamaan sukua hänen mielikseen?


      • Liina Anniina 32 vee
        ..., kirjoitti:

        kyllä meillä oli silloin siivotonta, ihan omastakin mielestäni en sitä kiistä ollenkaan. meillä on frettejä, jotka paskoo melkoisesti ja oli muutamat kikkareet nurkissa, mutta ei meillä nyt sentään ole lattiat täynnä paskaa tai mitään. ja tavarat oli sikin sokin, mutta mitä sitten? jos meitä ei haittaa että sohvapöytä notkuu tyhjistä laseista ja kaukosäätimistä niin onko se muka anopin asia? pölyjäkään ei oltu pyyhitty pariin viikkoon... mutta olisi ottanut sitten rätin käteen itse tai sanonut pojalleen että siivoaa. ärsyttää se ajatus että hänen mielestään VAIN MINÄ olen syyllinen tähän sotkuun! yhtä paljon/vähän hänen poikansa siivoaa mutta häntä ei moitittu, vain minua ja sekin selän takana :( vaikka hänen mielestään miehen homma ei ole siivota vaan naisen, hänen tulisi kunnioittaa meidän tapaamme jossa molemmat tekee tasapuolisesti (tai jos laiskottaa niin voi tehdä huomennakin)
        ja noista lapsista, en ole hänelle sanonut koskaan aiheesta yhtään mitään! kultsi kyllä on sanonut että ei ainakaan vielä pitkään aikaan ja miksei olisi sanonut kun se on totta? pitäisikö meidän muka olla tekemässä lasta anopin mieliksi?? hulluahan se olisi jos tehtäisiin vaikkei itse olla likimainkaan valmiita ottamaan sellaista vastuuta!! ollaanko me muka jotenkin velvolliset jatkamaan sukua hänen mielikseen?

        Noh ja jaah, murrosikäisille kuuluu olla vastaan koko maailmaa ja uhmata auktoriteetteja. Joillekin jää uhmelevy päälle soimaan vähän pitemmäksi aikaa. On tullut särö jossain vaiheessa lapsuudessa kunnioittamisen suhteen.
        Kunnioitus on katoava luonnonvara. Sitä mukaa kun perheyhteisöt pienentyvät ja yhteisöllisyys pirstoutuu, katoaa halu kunnioittaa muita. Varsinkin vanhoja.

        Vaikka olen nuori (32v) tulee mieleen eräs vanha käsky: kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit ja menestyisit maan päällä.
        Miehesi äiti on sinun anoppisi ja tavallaan äiti sinullekin. Sinä sanot:"Olisi ottanut rätin käteen ja siivonnut".
        Oletat siis että vanha nainen joutaisi paremmin siivoamaan frettisi kikkareet, pyyhkimään pari viikkoa seisseet pölyt, korjaamaan notkuvasta soffapöydästä tyjät cokislasit...
        voin mielikuvitukseni silmin nähdä leiskuvat silmäsi, joilla tuijotat vanhaa äiti-anoppia. Oletat, että tämä enemmän elämää nähnyt ryömii luoksesi anteeksi pyydellen ja sinulta armoa anellen, että uskalsi ottaa siivouksen puheenaiheeksi.
        Oletko pienoisjumala maailmassasi, jonka olet luonut?

        Näillä eväin tulet luultavasti vielä törmäämään moniin vanhoihin mammoihin ja pappoihin ja yleensä tavallisten ihmisten tavalliseen arkeen sekä siivousmoppeihin että pölynimuroihin.


      • ...,
        Liina Anniina 32 vee kirjoitti:

        Noh ja jaah, murrosikäisille kuuluu olla vastaan koko maailmaa ja uhmata auktoriteetteja. Joillekin jää uhmelevy päälle soimaan vähän pitemmäksi aikaa. On tullut särö jossain vaiheessa lapsuudessa kunnioittamisen suhteen.
        Kunnioitus on katoava luonnonvara. Sitä mukaa kun perheyhteisöt pienentyvät ja yhteisöllisyys pirstoutuu, katoaa halu kunnioittaa muita. Varsinkin vanhoja.

        Vaikka olen nuori (32v) tulee mieleen eräs vanha käsky: kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit ja menestyisit maan päällä.
        Miehesi äiti on sinun anoppisi ja tavallaan äiti sinullekin. Sinä sanot:"Olisi ottanut rätin käteen ja siivonnut".
        Oletat siis että vanha nainen joutaisi paremmin siivoamaan frettisi kikkareet, pyyhkimään pari viikkoa seisseet pölyt, korjaamaan notkuvasta soffapöydästä tyjät cokislasit...
        voin mielikuvitukseni silmin nähdä leiskuvat silmäsi, joilla tuijotat vanhaa äiti-anoppia. Oletat, että tämä enemmän elämää nähnyt ryömii luoksesi anteeksi pyydellen ja sinulta armoa anellen, että uskalsi ottaa siivouksen puheenaiheeksi.
        Oletko pienoisjumala maailmassasi, jonka olet luonut?

        Näillä eväin tulet luultavasti vielä törmäämään moniin vanhoihin mammoihin ja pappoihin ja yleensä tavallisten ihmisten tavalliseen arkeen sekä siivousmoppeihin että pölynimuroihin.

        siis mitä helverttiä?? mun pointti on se (lue nyt tarkkaan) että se on meidän kahden (minun ja mieheni) asia missä kunnossa meidän kämppä on. ja jos anoppia harmittaa niin siivotkoon itse, koska meitä ei häiritse. kyllä kunnioitan vanhempia ihmisiä, mutta en minä niiden persettä ala nuolemaan. eikä mun silmät kyllä leisku kun häntä katson! naurettava väite. jos olisit lukenut mitä olen tänne kirjoittanut olisit ehkä saattanut ymmärtää myös että olen tästä tilanteesta todella pahoillani ja haluaisin että meillä olisi hyvät välit kuten olen luullut olevan, ja omalta puoleltani on edelleen. mutta sä haluat ottaa valikoivasti täältä yhden lauseen: "olisi ottanut rätin käteen ja siivonnut itse" ja perustaa mielipiteeni minusta ja suhtautumisestani anoppiini (ja kaikkiin vanhempiin ihmisiin) pelkästään tähän vedoten. ja en kyllä ole sanonut että hänen pitäisi madellen edessäni pyytää anteeksi (mistähän sä taas tämänkin repäisit??), mutta mielestäni hän voisi pyytää anteeksi ihan normaalisti sitä, että hän koittaa saada poikansa etsimään uutta eukkoa, eli siis yrittää erottaa minut pojastaan joka rakastaa minua ja minä häntä. ja kyllä, omassa kodissani saan olla ihan niin pienoisjumala kuin itse haluan ;) ihmetyttää tämä suoranainen hyökkäys minua kohtaan täältäkin... kun koitan vaan kysyä että mitä tälläisessä tilanteessa pitäisi tehdä ja miten siihen suhtautua juuri siksi että pidän anopistani ja minulle on tärkeää ettei mieheni joudu ikävään tilanteeseen joissa oma rakas ja oma äiti on jotenkin "vastakkain". minulla ei ole anoppiani vastaan yhtään mitään, olen vain loukkaantunut ja ymmälläni miksi hän pitää minua niin huonona yhtäkkiä vaikken ole mitään pahaa hänelle tehnyt.


      • anopin kaimako?

        Miksi siivoaminen olisi ap:n risti, siitä kai oli kysymys. Ja ainakin itse sain käsityksen että kyse on siis siivousintoilijasta, ei normaali-siististä ihmisestä. Ja kukapa meistä ei olisi antanut huushollin rapistua joskus siinä toivossa että se mieskin puuttuisi kotitöihin välillä. Meillä tuo lääke joskus toimiikin, ja mies tunnustaa häpeilleen ettei ole tehnyt omaa osuuttaan. Miksi naisen sitten pitäisi oma työnsä lisäksi hoitaa vielä kotikin? Oletko sinä naisena sitä mieltä että sinut on tarkoitettu tekemään töitä nonstoppina, ja toinen voi tehdä niin kuin huvittaa????

        Todella outoa että voit puolustella noin epähienoa ja toisen arvoa alentavaa käytöstä. Vai onko mielestäsi jotenkin sopivaa ehdottaa katselemaan muita naisia tai tivata toisten lasten teosta??? Lapsen teko on tänä päivänä monelle turhaa sitä yrittävälle todella arka aihe, joten siitä ääneen laukominen on jo todella sivistymätöntä ja loukkaavaa. Enkä ymmärrä kuinka joku toinen nainen voisi puolustella noin erottelevaa ja alistavaa ajatusvirtaa...ellet sitten ole keskellä metsää kasvanut tai yli 60 vuotias.


      • ...,

        tässä muuten sun omaa tekstiä (oletan) toisesta ketjusta: "Toisen kontrollointi liittyy sellaiseen piirteeseen kuin halu olla jumalan asemassa, määrätä tekemiset ja menemiset."
        taidat olla itse anoppi joka vihaa miniäänsä, ja olet aina anopin puolella ja haukut aloittajat itsekkäiksi, narsistisiksi idiooteiksi joilla on jumalakompleksi ;) koska jos sä olet tätä mieltä niin sun pitäis ymmärtää mun pointti joka on juurikin se, että tämä on minun ja minun rakkani elämä eikä anopin elämä. jos hän haluaa olla mukana siinä, hän on erittäin tervetullut, mutta jos hän ei anna meille tilaa tehdä asioita omalla tavallamme hän joutuu väkisinkin ulkopuolelle. koska ei se tuo iloa kenenkään elämään jos täytyy väkisin olla tekemisissä vaikkei pidä toisesta.. ja tämä on nimenomaan anopin, ei minun puolelta. pidän anopistani kovasti ihmisenä. arvostan suuresti häntä monen asian takia, ennen kaikkea siksi että hän on kasvattanut hienon pojan. tämä tilanne loukkaa ja surettaa minua kovasti, en tiedä mitä hän ajattelee.. tuskin hänkään on onnellinen tästä :(
        olen yrittänyt tehdä kaiken minkä voin aidosti ja omana itsenäni tehdä, olen jopa liittynyt amwayhin (saa tilata ;) ) koska se on hänelle tärkeää ja hän sitä toivoi. tein tämän rakkaani pyynnöstä (olla lähtemättä mukaan) huolimatta koska ajattelin että se tekisi hänet iloiseksi. täytyy kuitenkin myöntää ettei minusta ole hänelle ollut siinä apua, yritin kyllä mutta ei se suoraan sanottuna voisi vähempää kiinnostaa ystäväpiiriäni. ilman että kukaan lähtee mukaan ei se verkosto kasva, vaikka hän ja minä miten toivottaisiin. mun ystävät vaan naureskelee mulle siitä (hei, onhan tästä edes vähän iloa seurannut! :) ) eikä lähde mukaan. enkä mä aio niitä alkaa painostamaan yhtään! koin itse sen todella ahdistavaksi ja ei mulla oikein ollut muutakaan vaihtoehtoa kuin lähteä mukaan. tässä olen myös siis epäonnistunut hänen mielestään uskoisin... olen itseasiassa vähän huolissani, koska hän sanoi kerran että sellaiset ystävät jotka ei halua auttaa mua (liittymällä mun verkostoon) ei ole oikeita ystäviä :(
        jos todella olet anoppi niin please!! anna mulle järkeviä neuvoja miten mä voin saada välit kuntoon oman anoppini kanssa! mutta näyttelemään en ala! mielestäni ihmissuhteissa täytyy voida olla aidosti oma itsensä jotta voi todella antaa parastaan. kaikki oikeat neuvot (kaikilta) otetaan vastaan :)


      • kypsää!
        Liina Anniina 32 vee kirjoitti:

        Noh ja jaah, murrosikäisille kuuluu olla vastaan koko maailmaa ja uhmata auktoriteetteja. Joillekin jää uhmelevy päälle soimaan vähän pitemmäksi aikaa. On tullut särö jossain vaiheessa lapsuudessa kunnioittamisen suhteen.
        Kunnioitus on katoava luonnonvara. Sitä mukaa kun perheyhteisöt pienentyvät ja yhteisöllisyys pirstoutuu, katoaa halu kunnioittaa muita. Varsinkin vanhoja.

        Vaikka olen nuori (32v) tulee mieleen eräs vanha käsky: kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit ja menestyisit maan päällä.
        Miehesi äiti on sinun anoppisi ja tavallaan äiti sinullekin. Sinä sanot:"Olisi ottanut rätin käteen ja siivonnut".
        Oletat siis että vanha nainen joutaisi paremmin siivoamaan frettisi kikkareet, pyyhkimään pari viikkoa seisseet pölyt, korjaamaan notkuvasta soffapöydästä tyjät cokislasit...
        voin mielikuvitukseni silmin nähdä leiskuvat silmäsi, joilla tuijotat vanhaa äiti-anoppia. Oletat, että tämä enemmän elämää nähnyt ryömii luoksesi anteeksi pyydellen ja sinulta armoa anellen, että uskalsi ottaa siivouksen puheenaiheeksi.
        Oletko pienoisjumala maailmassasi, jonka olet luonut?

        Näillä eväin tulet luultavasti vielä törmäämään moniin vanhoihin mammoihin ja pappoihin ja yleensä tavallisten ihmisten tavalliseen arkeen sekä siivousmoppeihin että pölynimuroihin.

        Jokainen muu lukija on varmasti sisäistänyt ap:n pointin, mutta sinä tunnut nyt vaan kaikkivanhana todistelevan ikivanhoja, ja täysin turhia elämän totuuksia, jotka olet ilmeisesti itse niellyt kuin pesusieni koskaan kyseenalaistamatta mitään? Olenko oikeassa?

        Itse olen näin 37 ikävuoteen mennessä oppinut sen että kunnioitus on ansaittava ja että loukkaavaa käytöstä ei tarvitse keneltäkään sietää, oli vanha tai ei. Eri asia jos ihminen on vanha ja sairas, mutta jos kyse on vain halusta arvostella ja loukata muita, kuten ilmeisesti itselläsi on ap.n suhteen, sellaista ei ole kukaan, siivoton tai ei, ansainnut.

        Ei voi kun vain ihmetellä miten paha olo itselläsi mahtaa olla. Oletko vihainen siitä, että ap uskaltaa käydä vastaan epäoikeudenmukaisuutta, vai siitä että hän ei elä omalla tavallasi?? Joka tapauksessa todella pikkumaista ja suppeata ajatusvuonaa sinulta. Osaisit edes hävetä kieroa tulkintaa naiseudestasi, ja sitä mitä itse sisällytät siihen.


      • ...,
        anopin kaimako? kirjoitti:

        Miksi siivoaminen olisi ap:n risti, siitä kai oli kysymys. Ja ainakin itse sain käsityksen että kyse on siis siivousintoilijasta, ei normaali-siististä ihmisestä. Ja kukapa meistä ei olisi antanut huushollin rapistua joskus siinä toivossa että se mieskin puuttuisi kotitöihin välillä. Meillä tuo lääke joskus toimiikin, ja mies tunnustaa häpeilleen ettei ole tehnyt omaa osuuttaan. Miksi naisen sitten pitäisi oma työnsä lisäksi hoitaa vielä kotikin? Oletko sinä naisena sitä mieltä että sinut on tarkoitettu tekemään töitä nonstoppina, ja toinen voi tehdä niin kuin huvittaa????

        Todella outoa että voit puolustella noin epähienoa ja toisen arvoa alentavaa käytöstä. Vai onko mielestäsi jotenkin sopivaa ehdottaa katselemaan muita naisia tai tivata toisten lasten teosta??? Lapsen teko on tänä päivänä monelle turhaa sitä yrittävälle todella arka aihe, joten siitä ääneen laukominen on jo todella sivistymätöntä ja loukkaavaa. Enkä ymmärrä kuinka joku toinen nainen voisi puolustella noin erottelevaa ja alistavaa ajatusvirtaa...ellet sitten ole keskellä metsää kasvanut tai yli 60 vuotias.

        alkoi jo ahdistaa että olenko mä todella aivan väärässä ja kitisen turhaan! anoppi on todellakin siistein ihminen mitä maa päällään kantaa, ja me taas... no aika kaukana siitä :D ja meillä kyllä mies tekee enemmän. hän tekee melkein aina ruoan ja tiskaa, imuroi ja pesee lattiat. mun hommia on pölyjen pyyhintä, järjesteleminen ja eläinten kikkarat. kumpikaan meistä ei hoida näitä "velvollisuuksiaan" mitenkään säännöllisesti (paitsi kakat toki) ja aina tämä kämppä jotenkin leviää kunnes alkaa itseä vituttaa ja sitten siivotaan :) mielestäni näin saa olla, koska tämä on meidän koti siitä huolimatta ettei se muita ihmisiä aina viihdytä. meille ei ole pakko tulla, ja meillä saa alkaa kyllä pesemään lattioita jos mieli tekee ;) kyllä meille kaveritkin tästä välillä piruilee, mutta loppujen lopuksi tää on aika rento paikka jossa on mukava olla.
        ihanaa, että löysit mun pointin noista muistakin asioista :) mä aloin jo lukemaan noita että olinko niin sekava ettei sieltä pysty löytämään mitään järkeä :D


      • edell.
        ..., kirjoitti:

        alkoi jo ahdistaa että olenko mä todella aivan väärässä ja kitisen turhaan! anoppi on todellakin siistein ihminen mitä maa päällään kantaa, ja me taas... no aika kaukana siitä :D ja meillä kyllä mies tekee enemmän. hän tekee melkein aina ruoan ja tiskaa, imuroi ja pesee lattiat. mun hommia on pölyjen pyyhintä, järjesteleminen ja eläinten kikkarat. kumpikaan meistä ei hoida näitä "velvollisuuksiaan" mitenkään säännöllisesti (paitsi kakat toki) ja aina tämä kämppä jotenkin leviää kunnes alkaa itseä vituttaa ja sitten siivotaan :) mielestäni näin saa olla, koska tämä on meidän koti siitä huolimatta ettei se muita ihmisiä aina viihdytä. meille ei ole pakko tulla, ja meillä saa alkaa kyllä pesemään lattioita jos mieli tekee ;) kyllä meille kaveritkin tästä välillä piruilee, mutta loppujen lopuksi tää on aika rento paikka jossa on mukava olla.
        ihanaa, että löysit mun pointin noista muistakin asioista :) mä aloin jo lukemaan noita että olinko niin sekava ettei sieltä pysty löytämään mitään järkeä :D

        Jep. Älä välitä näistä vanhoillislestadiolaisista ja peripitäjien kasvateista. Jokainen keskinormaali parisuhteessa elävä nainen tietää kyllä tasan mitä tarkoitat ja myötäelää sitä.

        Itse olen oppinut omassa anoppisuhteessa tekonaurua aina ikävän puheenaiheen yllättäessä ja tietenkin sen perinteisen, toisesta sisään, toisesta ulos. Ja lapsiasia oli meilläkin kova paikka anopille, eikä oikein vieläkään tunnu ymmärtävän ettei tule muita kuin karvaisia lapsia. Mutta se on hänen ongelmansa ei meidän. Vasta kuuden vuoden jälkeen sitä on oppinut ettei pidä yrittää miellyttää, vaan yrittää vain olla yksinkertaisesti kohtelias oma itsensä, vaikkei toinen pystyisikään samaan.

        Anopeissa on lisäksi se yleisvika, että he nousevat takajaloille kun oivaltavat menettäneen poikansa. Ja sehän vaan kertoo jotain hyvää teidän parisuhteen tilasta ;)

        Parempia hetkiä anopin kanssa toivotellen, ja vielä parempi hetkiä teille yhdessä!


      • Nutturatäti
        ..., kirjoitti:

        alkoi jo ahdistaa että olenko mä todella aivan väärässä ja kitisen turhaan! anoppi on todellakin siistein ihminen mitä maa päällään kantaa, ja me taas... no aika kaukana siitä :D ja meillä kyllä mies tekee enemmän. hän tekee melkein aina ruoan ja tiskaa, imuroi ja pesee lattiat. mun hommia on pölyjen pyyhintä, järjesteleminen ja eläinten kikkarat. kumpikaan meistä ei hoida näitä "velvollisuuksiaan" mitenkään säännöllisesti (paitsi kakat toki) ja aina tämä kämppä jotenkin leviää kunnes alkaa itseä vituttaa ja sitten siivotaan :) mielestäni näin saa olla, koska tämä on meidän koti siitä huolimatta ettei se muita ihmisiä aina viihdytä. meille ei ole pakko tulla, ja meillä saa alkaa kyllä pesemään lattioita jos mieli tekee ;) kyllä meille kaveritkin tästä välillä piruilee, mutta loppujen lopuksi tää on aika rento paikka jossa on mukava olla.
        ihanaa, että löysit mun pointin noista muistakin asioista :) mä aloin jo lukemaan noita että olinko niin sekava ettei sieltä pysty löytämään mitään järkeä :D

        Olet aivan oikeassa, että sinä ja miehesi voitte pitää oman kotinne juuri niin siistinä tai sotkuisena kuin itse haluatte eikä se kuulu anopille. Eikä sekään, jos ette halua lapsia. Mutta minua ihmetytti se, kun sinua ärsytti vain anoppisi mielipide, että siivoaminen olisi vain naisen velvollisuus, ja sinulle olisi ollut ihan ok jos anoppi olisi itse ruvenut teillä luuttuamaan.

        Jos minun anoppini tupsahtelisi kutsumatta kylään ja vielä arvostelisi sotkuja, tai jopa rupeaisi itse rätin kanssa huiskimaan, niin saisi lähteä tiehensä saman tien. Sen sijaan jos hän ilmoittaisi että minun kuuluu siivota jotta mies voi keskittyä tärkeämpiin asioihin, niin vastaisin vain rauhallisesti, että meilläpä siivotaan yhdessä jos/kun siivotaan, koska kummallakin on niitä tärkeämpiä asioita eikä siivoojaakaan ole varaa palkata. Mitä tuosta suuttumaan? Anoppisi on ehkä katkera kun on oman elämänsä kuluttanut jynssäämiseen, pikemminkin säälittävää kuin ärsyttävää.


      • Liina Anniina 32
        ..., kirjoitti:

        tässä muuten sun omaa tekstiä (oletan) toisesta ketjusta: "Toisen kontrollointi liittyy sellaiseen piirteeseen kuin halu olla jumalan asemassa, määrätä tekemiset ja menemiset."
        taidat olla itse anoppi joka vihaa miniäänsä, ja olet aina anopin puolella ja haukut aloittajat itsekkäiksi, narsistisiksi idiooteiksi joilla on jumalakompleksi ;) koska jos sä olet tätä mieltä niin sun pitäis ymmärtää mun pointti joka on juurikin se, että tämä on minun ja minun rakkani elämä eikä anopin elämä. jos hän haluaa olla mukana siinä, hän on erittäin tervetullut, mutta jos hän ei anna meille tilaa tehdä asioita omalla tavallamme hän joutuu väkisinkin ulkopuolelle. koska ei se tuo iloa kenenkään elämään jos täytyy väkisin olla tekemisissä vaikkei pidä toisesta.. ja tämä on nimenomaan anopin, ei minun puolelta. pidän anopistani kovasti ihmisenä. arvostan suuresti häntä monen asian takia, ennen kaikkea siksi että hän on kasvattanut hienon pojan. tämä tilanne loukkaa ja surettaa minua kovasti, en tiedä mitä hän ajattelee.. tuskin hänkään on onnellinen tästä :(
        olen yrittänyt tehdä kaiken minkä voin aidosti ja omana itsenäni tehdä, olen jopa liittynyt amwayhin (saa tilata ;) ) koska se on hänelle tärkeää ja hän sitä toivoi. tein tämän rakkaani pyynnöstä (olla lähtemättä mukaan) huolimatta koska ajattelin että se tekisi hänet iloiseksi. täytyy kuitenkin myöntää ettei minusta ole hänelle ollut siinä apua, yritin kyllä mutta ei se suoraan sanottuna voisi vähempää kiinnostaa ystäväpiiriäni. ilman että kukaan lähtee mukaan ei se verkosto kasva, vaikka hän ja minä miten toivottaisiin. mun ystävät vaan naureskelee mulle siitä (hei, onhan tästä edes vähän iloa seurannut! :) ) eikä lähde mukaan. enkä mä aio niitä alkaa painostamaan yhtään! koin itse sen todella ahdistavaksi ja ei mulla oikein ollut muutakaan vaihtoehtoa kuin lähteä mukaan. tässä olen myös siis epäonnistunut hänen mielestään uskoisin... olen itseasiassa vähän huolissani, koska hän sanoi kerran että sellaiset ystävät jotka ei halua auttaa mua (liittymällä mun verkostoon) ei ole oikeita ystäviä :(
        jos todella olet anoppi niin please!! anna mulle järkeviä neuvoja miten mä voin saada välit kuntoon oman anoppini kanssa! mutta näyttelemään en ala! mielestäni ihmissuhteissa täytyy voida olla aidosti oma itsensä jotta voi todella antaa parastaan. kaikki oikeat neuvot (kaikilta) otetaan vastaan :)

        No en nyt sentäs ole anopiksi päässyt kolmekymppisenä!
        Se, miksi olen juuri sattunut jossain viesteissä antamaan "huutia" miniälle, on pelkkä sattuma. Voin kyllä puolustaa miniääkin, jos niikseen osuu mielipiteiden kanssa.
        Minulle on se ja sama, onko henkilö miniä vai anoppi. Molemmissa on luonnonlahjakkuuksia riitapukareiksi sekä kelpo uhreiksi. Sitten on vielä joukko murrosikää eläviä miniöitä ja vaihdevuotisia anoppia toistensa niskavilloihin takertuneina viha-rakkaussuhteessa. Ja oma lukunsa kynsiä pureskelevia neurootikoita, joilla menossa ties kuinka mones parisuhde, joissa yritetään räpeltää ja etsiä syyllisiä.

        Kukaanhan harvoin menee itseensä. Mikähän siinä on? Suomi täynnä 99% erinomaisia, fiksuja, henkisesti kypsiä, kaikkensa yrittäneitä, aidosti rakastavia omana itsenään, jotka eivät muuta toivo kuin että muut muuttuisivat. Kun itsessä ei ole vikaa. Kuin ihan vähän. Tosi vähän.

        Mitähän neuvoja mahdat tarvita? Tai mitä neuvoja sinulle saa antaa? Olet jo saanut muilta nämä kliseisimmät, joilla mielistellään ja silitellään sinua. Uskotko, että ongelmasi ratkeavat noilla neuvoilla? Oikeasti?

        Noh, voin antaa sinulle neuvon, mutta se ei miellytä sinua.
        Yksi on tämä: älä provosoidu olemaan siivoamatta, kun sinulle siivoamisesta on huomautettu. Jos todella haluat ylittää itsesi, niin lähetä anopille postikortti, jossa kerrot tämän kaiken, eli että arvostat häntä, koska hän on kasvattanut hienon pojan. Kerrot myös, että yrität pitää parempaa siivoa yllä, kiität hienoista ohjeista. Voit kyllä lisätä, että koska rakastat eläimiäsi, annat niiden olla edelleen irrallaan, mutta tulet huolehtimaan huolellisemmin kodistasi sekä sen siivouksesta.

        Voin kuvitella, että tämä neuvoni oksettaa sinua, koska en halua miellyttää sinua, vaan auttaa sinua todellisesti pääsemään sopuun anoppisi kanssa.


      • Liina Anniina 32
        kypsää! kirjoitti:

        Jokainen muu lukija on varmasti sisäistänyt ap:n pointin, mutta sinä tunnut nyt vaan kaikkivanhana todistelevan ikivanhoja, ja täysin turhia elämän totuuksia, jotka olet ilmeisesti itse niellyt kuin pesusieni koskaan kyseenalaistamatta mitään? Olenko oikeassa?

        Itse olen näin 37 ikävuoteen mennessä oppinut sen että kunnioitus on ansaittava ja että loukkaavaa käytöstä ei tarvitse keneltäkään sietää, oli vanha tai ei. Eri asia jos ihminen on vanha ja sairas, mutta jos kyse on vain halusta arvostella ja loukata muita, kuten ilmeisesti itselläsi on ap.n suhteen, sellaista ei ole kukaan, siivoton tai ei, ansainnut.

        Ei voi kun vain ihmetellä miten paha olo itselläsi mahtaa olla. Oletko vihainen siitä, että ap uskaltaa käydä vastaan epäoikeudenmukaisuutta, vai siitä että hän ei elä omalla tavallasi?? Joka tapauksessa todella pikkumaista ja suppeata ajatusvuonaa sinulta. Osaisit edes hävetä kieroa tulkintaa naiseudestasi, ja sitä mitä itse sisällytät siihen.

        Lue tuolla alla oleva tekstini:"Tehokkaiden neuvojen ei tarvitse olla miellyttäviä". Jos kiinnostaa.

        Mikähän mahtaa olla ikivanha, ja täysin turha elämäntotuus? Se nimittäin jäi sinulta määrittelemättä.
        Nyt kun olen käsittänyt niin, että anoppi on tuohtunut nuoren parin siivottomuudesta, niin arvailen, että olisitko tähän viitannut.
        Ilmeisesti tarkoittanet, että tässä tapauksessa miniä vapautettaisiin siivousvastuusta, ja vastuu olisi pelkästään anopin pojalla. Tästä näkökulmasta katsoen nimenomaan.
        Naiseuteenhan ei enää kuulu siivous ja kodinhuolto?

        Anoppi näkee asiat tietysti omalta kantiltaan ja historialtaan, ehkä vääristyneenä ehkä ei. Emme oikeasti tunne hänen ajatuksiaan. Anopilla on ollut haaveensa (ehkä katteettomat) pojan tulevaisuuden suhteen. Nyt hänen edessään on kirjaimellisesti kauhistuksen kanahäkki, jossa seikkailevat vapaana temmeltävät fretit jätöksineen, soffapöydän täyttävät likaiset lasit, tuhnuiset sohvat, tunkkainen ilma, jossa leijuu harmaa pöly ja elikoiden karva.

        Me näemme surkean, parkuvan miniäuhrin, joka haluaa elää omaa elämäänsä niin kuin kokee itseään huvittavan... tosin uskonkin, että tämä miniä-tyttöystävä on aika nuori henkilö.


      • ...,
        Nutturatäti kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, että sinä ja miehesi voitte pitää oman kotinne juuri niin siistinä tai sotkuisena kuin itse haluatte eikä se kuulu anopille. Eikä sekään, jos ette halua lapsia. Mutta minua ihmetytti se, kun sinua ärsytti vain anoppisi mielipide, että siivoaminen olisi vain naisen velvollisuus, ja sinulle olisi ollut ihan ok jos anoppi olisi itse ruvenut teillä luuttuamaan.

        Jos minun anoppini tupsahtelisi kutsumatta kylään ja vielä arvostelisi sotkuja, tai jopa rupeaisi itse rätin kanssa huiskimaan, niin saisi lähteä tiehensä saman tien. Sen sijaan jos hän ilmoittaisi että minun kuuluu siivota jotta mies voi keskittyä tärkeämpiin asioihin, niin vastaisin vain rauhallisesti, että meilläpä siivotaan yhdessä jos/kun siivotaan, koska kummallakin on niitä tärkeämpiä asioita eikä siivoojaakaan ole varaa palkata. Mitä tuosta suuttumaan? Anoppisi on ehkä katkera kun on oman elämänsä kuluttanut jynssäämiseen, pikemminkin säälittävää kuin ärsyttävää.

        kyllä mä olen lyönyt ihan kirjaimellisesti omalle isälleni myös rätin käteen kun hän on valittanut miten pölyistä mun kämpässä oli, että ei se asenne koske vain naisia vaan kaikkia jotka valittavat asiasta :D kun mä olen sitä mieltä että jos jokin asia harmittaa, niin on hyvä vaan ja tekee asialle jotain (jos pystyy)


      • ...,
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        No en nyt sentäs ole anopiksi päässyt kolmekymppisenä!
        Se, miksi olen juuri sattunut jossain viesteissä antamaan "huutia" miniälle, on pelkkä sattuma. Voin kyllä puolustaa miniääkin, jos niikseen osuu mielipiteiden kanssa.
        Minulle on se ja sama, onko henkilö miniä vai anoppi. Molemmissa on luonnonlahjakkuuksia riitapukareiksi sekä kelpo uhreiksi. Sitten on vielä joukko murrosikää eläviä miniöitä ja vaihdevuotisia anoppia toistensa niskavilloihin takertuneina viha-rakkaussuhteessa. Ja oma lukunsa kynsiä pureskelevia neurootikoita, joilla menossa ties kuinka mones parisuhde, joissa yritetään räpeltää ja etsiä syyllisiä.

        Kukaanhan harvoin menee itseensä. Mikähän siinä on? Suomi täynnä 99% erinomaisia, fiksuja, henkisesti kypsiä, kaikkensa yrittäneitä, aidosti rakastavia omana itsenään, jotka eivät muuta toivo kuin että muut muuttuisivat. Kun itsessä ei ole vikaa. Kuin ihan vähän. Tosi vähän.

        Mitähän neuvoja mahdat tarvita? Tai mitä neuvoja sinulle saa antaa? Olet jo saanut muilta nämä kliseisimmät, joilla mielistellään ja silitellään sinua. Uskotko, että ongelmasi ratkeavat noilla neuvoilla? Oikeasti?

        Noh, voin antaa sinulle neuvon, mutta se ei miellytä sinua.
        Yksi on tämä: älä provosoidu olemaan siivoamatta, kun sinulle siivoamisesta on huomautettu. Jos todella haluat ylittää itsesi, niin lähetä anopille postikortti, jossa kerrot tämän kaiken, eli että arvostat häntä, koska hän on kasvattanut hienon pojan. Kerrot myös, että yrität pitää parempaa siivoa yllä, kiität hienoista ohjeista. Voit kyllä lisätä, että koska rakastat eläimiäsi, annat niiden olla edelleen irrallaan, mutta tulet huolehtimaan huolellisemmin kodistasi sekä sen siivouksesta.

        Voin kuvitella, että tämä neuvoni oksettaa sinua, koska en halua miellyttää sinua, vaan auttaa sinua todellisesti pääsemään sopuun anoppisi kanssa.

        itse asiassa olen kirjoittanut anopille kirjeen, mutta en tiedä vielä annanko sitä hänelle kun pelkään että hän siitä suuttuu.. siinä ei kyllä lue mitään siitä että hänen takiaan koitan ruveta siivoamaan, koska se ei olisi totta. lähinnä kaipaan neuvoja siitä, miten esittää nämä asiat hänelle niin ettei hän loukkaannu mutta ymmärtää että nämä on meidän omia asioita, ei hänen. kuten täällä jo aikaisemminkin kirjoitin, en aio alkaa esittämään hänelle muuta kuin olen, sun mielestä se on varmaan teini-ikäisen (olen muuten 24) kapinointia, mutta omasta mielestäni se on aitoa ja rehellistä. mä olen nähnyt ihan tarpeeksi sellaista ihme näyttelemistä ihmissuhteissa ja huomannut ettei se pitemmän päälle toimi kuitenkaan.. jossain vaiheessa se todellinen karva kuitenkin paljastuu ja kun niin lopulta käy, on seuraukset yleensä tuhoisat. en jaksa nyt enempää provosoitua sun jutuista enää... hyvää jatkoa! :)


      • ...,
        ..., kirjoitti:

        itse asiassa olen kirjoittanut anopille kirjeen, mutta en tiedä vielä annanko sitä hänelle kun pelkään että hän siitä suuttuu.. siinä ei kyllä lue mitään siitä että hänen takiaan koitan ruveta siivoamaan, koska se ei olisi totta. lähinnä kaipaan neuvoja siitä, miten esittää nämä asiat hänelle niin ettei hän loukkaannu mutta ymmärtää että nämä on meidän omia asioita, ei hänen. kuten täällä jo aikaisemminkin kirjoitin, en aio alkaa esittämään hänelle muuta kuin olen, sun mielestä se on varmaan teini-ikäisen (olen muuten 24) kapinointia, mutta omasta mielestäni se on aitoa ja rehellistä. mä olen nähnyt ihan tarpeeksi sellaista ihme näyttelemistä ihmissuhteissa ja huomannut ettei se pitemmän päälle toimi kuitenkaan.. jossain vaiheessa se todellinen karva kuitenkin paljastuu ja kun niin lopulta käy, on seuraukset yleensä tuhoisat. en jaksa nyt enempää provosoitua sun jutuista enää... hyvää jatkoa! :)

        niin enkä mä todellakaan sen takia ole siivoomatta että joku käskee siivota! :D mä siivoan edelleen juuri silloin kun alkaa itseään sotku haittaamaan.


      • Liina Anniina 32
        ..., kirjoitti:

        kyllä mä olen lyönyt ihan kirjaimellisesti omalle isälleni myös rätin käteen kun hän on valittanut miten pölyistä mun kämpässä oli, että ei se asenne koske vain naisia vaan kaikkia jotka valittavat asiasta :D kun mä olen sitä mieltä että jos jokin asia harmittaa, niin on hyvä vaan ja tekee asialle jotain (jos pystyy)

        Jassoo, oliskos nyt kuitenkin kaikitenkin niin, että tytsy on ympäristössään fretteineen oikea ongelma, koska isäkin on valittanut pölyistäsi.
        Ja pokkana lyöt vanhan miehen käteen rätin! Kysehän on SINUN vastuustasi eli vastuuttomuudesta... :/

        Eipä tulis itselleni mieleenkään tehdä omalle isälleni samoin. Kunnioitan häntä, etten tuolla lailla häpäisisi. Kun isäni tulee vierailulle, pidän todella hänet vieraana, enkä läjäyttele räteillä.
        Isäni ei ole tarvinnut huomauttaa siivottomuudesta. Minulla on kissa, jonka ulostejätöksiä ei löydy huushollista hygieniasyistä.
        Elukan hoidosta en lyö laimin, elukan kikkareita ei tosiaan löydy nurkista.

        Joka päivä imuroin, ei ole suuri vaiva. Pari kertaa viikossa käyn tasot läpi rätillä, työ kestää vajaan 10 min. Likaiset astiat kerätään tiskialtaaseen sitä mukaa kun kertyy, kerran päivässä tiskataan.
        Nämä kotihommat ei tosiaan vie päivästä kuin tunnin.


      • maan tavalla
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Jassoo, oliskos nyt kuitenkin kaikitenkin niin, että tytsy on ympäristössään fretteineen oikea ongelma, koska isäkin on valittanut pölyistäsi.
        Ja pokkana lyöt vanhan miehen käteen rätin! Kysehän on SINUN vastuustasi eli vastuuttomuudesta... :/

        Eipä tulis itselleni mieleenkään tehdä omalle isälleni samoin. Kunnioitan häntä, etten tuolla lailla häpäisisi. Kun isäni tulee vierailulle, pidän todella hänet vieraana, enkä läjäyttele räteillä.
        Isäni ei ole tarvinnut huomauttaa siivottomuudesta. Minulla on kissa, jonka ulostejätöksiä ei löydy huushollista hygieniasyistä.
        Elukan hoidosta en lyö laimin, elukan kikkareita ei tosiaan löydy nurkista.

        Joka päivä imuroin, ei ole suuri vaiva. Pari kertaa viikossa käyn tasot läpi rätillä, työ kestää vajaan 10 min. Likaiset astiat kerätään tiskialtaaseen sitä mukaa kun kertyy, kerran päivässä tiskataan.
        Nämä kotihommat ei tosiaan vie päivästä kuin tunnin.

        En siis usko edelleenkään että voit olla noin yksinkertainen. Taidat vain vetää hyvää näytöstä. Siis jos ap:n kotona on toisten mielestä epäsiistiä, eiköhän se ole yksin heidän oma ongelmansa. Muuthan voi pysyä pois, jos eivät kestä sitä, että kaikki eivät elä omien siisteysstandardien mukaisesti. Kyllä itsekin esittelisin siivouskaappini sille, joka kehtaisi arvostella asuntomme kuntoa.

        Äläkä nyt taas käsitä väärin, sillä oma kotini on järjestyksessä ja puhdas. Mutta silti en lähde tuputtamaan omia tapojani muille. Esim. oma siskoni on todella epäsiisti, eikä kuulemma pese lattioitakaan kuin kerran puoleen vuoteen. Ja täytyy sanoa, että näihin silmiin se näkyy erittäin hyvin. Mutta, en ole järjestyspoliisi tai siivousetsivä, vaan pysyn mielummin poissa, kuin irvistelen. Eiköhän tämä ole tapana jokaisella sivistyneellä ihmisellä.

        Saako muuten hoitokodissa apua siivoamiseen, vai kannustetaanko todella siivoamaan itse?


      • oppimalla uutta
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Lue tuolla alla oleva tekstini:"Tehokkaiden neuvojen ei tarvitse olla miellyttäviä". Jos kiinnostaa.

        Mikähän mahtaa olla ikivanha, ja täysin turha elämäntotuus? Se nimittäin jäi sinulta määrittelemättä.
        Nyt kun olen käsittänyt niin, että anoppi on tuohtunut nuoren parin siivottomuudesta, niin arvailen, että olisitko tähän viitannut.
        Ilmeisesti tarkoittanet, että tässä tapauksessa miniä vapautettaisiin siivousvastuusta, ja vastuu olisi pelkästään anopin pojalla. Tästä näkökulmasta katsoen nimenomaan.
        Naiseuteenhan ei enää kuulu siivous ja kodinhuolto?

        Anoppi näkee asiat tietysti omalta kantiltaan ja historialtaan, ehkä vääristyneenä ehkä ei. Emme oikeasti tunne hänen ajatuksiaan. Anopilla on ollut haaveensa (ehkä katteettomat) pojan tulevaisuuden suhteen. Nyt hänen edessään on kirjaimellisesti kauhistuksen kanahäkki, jossa seikkailevat vapaana temmeltävät fretit jätöksineen, soffapöydän täyttävät likaiset lasit, tuhnuiset sohvat, tunkkainen ilma, jossa leijuu harmaa pöly ja elikoiden karva.

        Me näemme surkean, parkuvan miniäuhrin, joka haluaa elää omaa elämäänsä niin kuin kokee itseään huvittavan... tosin uskonkin, että tämä miniä-tyttöystävä on aika nuori henkilö.

        Miksi ap ei saisi elää omaa elämäänsä miehensä kanssaan? Mitä tämä kaikki kuuluu anopille? Erittäin hyviä kysymyksiä mielestäni, johon voisit vihdoin vastata. Onko käytös todella kunnioittavaa jos arvostelee toista ja tämän kotia ääneen?

        Ikivanha täysin turha elämäntotuus sinulla tuntuu olevan se, että vanhempi opettaa nuorempaa. Jos oikeasti olisit opetellut elämää muutenkin kuin siivoustoimintojen kautta, käsittäisit että myös nuorempi opettaa vanhempaa.

        Onhan teillä hotokodissakin todennäköisesti jo nuorempia ohjaajia, hoitajia, jotka opettaa teitä elämään uudelleen ja kohtaamaan ne psyykkiset harhat mielessään...


      • sienar
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        No en nyt sentäs ole anopiksi päässyt kolmekymppisenä!
        Se, miksi olen juuri sattunut jossain viesteissä antamaan "huutia" miniälle, on pelkkä sattuma. Voin kyllä puolustaa miniääkin, jos niikseen osuu mielipiteiden kanssa.
        Minulle on se ja sama, onko henkilö miniä vai anoppi. Molemmissa on luonnonlahjakkuuksia riitapukareiksi sekä kelpo uhreiksi. Sitten on vielä joukko murrosikää eläviä miniöitä ja vaihdevuotisia anoppia toistensa niskavilloihin takertuneina viha-rakkaussuhteessa. Ja oma lukunsa kynsiä pureskelevia neurootikoita, joilla menossa ties kuinka mones parisuhde, joissa yritetään räpeltää ja etsiä syyllisiä.

        Kukaanhan harvoin menee itseensä. Mikähän siinä on? Suomi täynnä 99% erinomaisia, fiksuja, henkisesti kypsiä, kaikkensa yrittäneitä, aidosti rakastavia omana itsenään, jotka eivät muuta toivo kuin että muut muuttuisivat. Kun itsessä ei ole vikaa. Kuin ihan vähän. Tosi vähän.

        Mitähän neuvoja mahdat tarvita? Tai mitä neuvoja sinulle saa antaa? Olet jo saanut muilta nämä kliseisimmät, joilla mielistellään ja silitellään sinua. Uskotko, että ongelmasi ratkeavat noilla neuvoilla? Oikeasti?

        Noh, voin antaa sinulle neuvon, mutta se ei miellytä sinua.
        Yksi on tämä: älä provosoidu olemaan siivoamatta, kun sinulle siivoamisesta on huomautettu. Jos todella haluat ylittää itsesi, niin lähetä anopille postikortti, jossa kerrot tämän kaiken, eli että arvostat häntä, koska hän on kasvattanut hienon pojan. Kerrot myös, että yrität pitää parempaa siivoa yllä, kiität hienoista ohjeista. Voit kyllä lisätä, että koska rakastat eläimiäsi, annat niiden olla edelleen irrallaan, mutta tulet huolehtimaan huolellisemmin kodistasi sekä sen siivouksesta.

        Voin kuvitella, että tämä neuvoni oksettaa sinua, koska en halua miellyttää sinua, vaan auttaa sinua todellisesti pääsemään sopuun anoppisi kanssa.

        Et nyt oikein ole kunnossa ja käyttäydyt aika rumasti, mutta kyllä se hopeareunuskin sieltä aikanaan näkyy. Tiedän, tänne on välillä hyvä purkaa pahaa oloaan syyttömiin, mutta sinulla taisi kyllä jo raja hiukan ylittyä. Ei hätää. saat heti paremman mielen kun osaat pyytää anteeksi. Harjoittele vaikka ensin peilin ääressä. Luulen, että AP:kin jo käsittää ongelmasi, eikä enää hermostuta sinua turhaan. Vanhat tavat voi pysyä niin tiukassa, ja välillä sitä sortuu ohjailemaan muita.

        Kyllä se tästä. Hyvää syksyä sinulle!


      • Liina Anniina 32
        oppimalla uutta kirjoitti:

        Miksi ap ei saisi elää omaa elämäänsä miehensä kanssaan? Mitä tämä kaikki kuuluu anopille? Erittäin hyviä kysymyksiä mielestäni, johon voisit vihdoin vastata. Onko käytös todella kunnioittavaa jos arvostelee toista ja tämän kotia ääneen?

        Ikivanha täysin turha elämäntotuus sinulla tuntuu olevan se, että vanhempi opettaa nuorempaa. Jos oikeasti olisit opetellut elämää muutenkin kuin siivoustoimintojen kautta, käsittäisit että myös nuorempi opettaa vanhempaa.

        Onhan teillä hotokodissakin todennäköisesti jo nuorempia ohjaajia, hoitajia, jotka opettaa teitä elämään uudelleen ja kohtaamaan ne psyykkiset harhat mielessään...

        Tämä ap. kyseli neuvoja suhteensa parantamiseksi anoppiin ja miten saisi anopin pitämään itsestään. Kukaan ei hänelle NÄITÄ neuvoja antanut, ainoastaan neuvoja miten saada suhde entistä epätoivoisempaan tilanteeseen.

        Minulla on kyllä ollut työssäni varaa kuunnella itseäni vanhempien elämänkokemusta. En minä siitä rikki mene, jos 40 vuotta työelämässä ollut minua neuvoo tai jopa oikoo.

        Olen saanut aikanaan vanhemmiltani paljon rakkautta, että itsetuntoni ei ole sen varassa, jos minua oiotaan tai neuvotaan. Joskus neuvot tuntuvat pahalta, varsinkin jos koen tehneeni virheen. Kun ylittää nuo tunteet ja toimii, niin huomaa että kannatti kuunnella toista ihmistä.


      • ...,
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Jassoo, oliskos nyt kuitenkin kaikitenkin niin, että tytsy on ympäristössään fretteineen oikea ongelma, koska isäkin on valittanut pölyistäsi.
        Ja pokkana lyöt vanhan miehen käteen rätin! Kysehän on SINUN vastuustasi eli vastuuttomuudesta... :/

        Eipä tulis itselleni mieleenkään tehdä omalle isälleni samoin. Kunnioitan häntä, etten tuolla lailla häpäisisi. Kun isäni tulee vierailulle, pidän todella hänet vieraana, enkä läjäyttele räteillä.
        Isäni ei ole tarvinnut huomauttaa siivottomuudesta. Minulla on kissa, jonka ulostejätöksiä ei löydy huushollista hygieniasyistä.
        Elukan hoidosta en lyö laimin, elukan kikkareita ei tosiaan löydy nurkista.

        Joka päivä imuroin, ei ole suuri vaiva. Pari kertaa viikossa käyn tasot läpi rätillä, työ kestää vajaan 10 min. Likaiset astiat kerätään tiskialtaaseen sitä mukaa kun kertyy, kerran päivässä tiskataan.
        Nämä kotihommat ei tosiaan vie päivästä kuin tunnin.

        voi herra jumala sun kanssas! :D mä en ole kiistänyt että olisin sotkuinen, mä olen sen myöntänyt monta kertaa. miksi sä reagoit siihen yhtäkkiä tolla tavalla, aivan kuin se olisi joku paljastus? kyse on taaskin kyse siitä että en mä sotke niiden kodissa, jolloin se olisi heidän ongelmansa vaan omassani jossa se asia kuuluu vain minulle ja rakkaalleni. onko selvä?
        ja mulla ei ole tapana "läjäytellä" ketään räteillä :D sä olet selkeesti ahkerampi siivooja, hyvä sulle! mutta se on sun tapasi joka eroaa mun omastani, voisitko lakata arvostelemasta mua siitä ja pitää huolen omista tavoistasi?
        nytkö mä jo lyön laimin mun lemmikeitä?! haluatko sä tehdä tosta ihan virallisen syytöksen vai pitää taaskin huolen omasta kissastasi? sä et tiedä mun eläintenpidosta muuta kun sen, etten mä siivoa joka kikkaraa erikseen, joten lopetat tollasten vakavien syytösten esittämisen ja vihjailun! kuka tahansa joka tulee meille näkee että meidän lapset viettää hyvää elämää, jopa parempaa kuin keskivertoperheessä. katsos, meille nämä karvaiset On niitä Omia Lapsia. siinä myös syy miksi älähdin ennen kuin alat vihjailemaan että taas "kalikka kalahti"
        kiva kuulla miten sä hoidat siivoushommat, pidä kiinni siitä jos se tuntuu hyvältä! :)


      • Tytti Kyllikki
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Tämä ap. kyseli neuvoja suhteensa parantamiseksi anoppiin ja miten saisi anopin pitämään itsestään. Kukaan ei hänelle NÄITÄ neuvoja antanut, ainoastaan neuvoja miten saada suhde entistä epätoivoisempaan tilanteeseen.

        Minulla on kyllä ollut työssäni varaa kuunnella itseäni vanhempien elämänkokemusta. En minä siitä rikki mene, jos 40 vuotta työelämässä ollut minua neuvoo tai jopa oikoo.

        Olen saanut aikanaan vanhemmiltani paljon rakkautta, että itsetuntoni ei ole sen varassa, jos minua oiotaan tai neuvotaan. Joskus neuvot tuntuvat pahalta, varsinkin jos koen tehneeni virheen. Kun ylittää nuo tunteet ja toimii, niin huomaa että kannatti kuunnella toista ihmistä.

        Eli jos toinen pitää sinun kotiasi epäsiistinä ja kehtaa sen vielä ääneen laukoa, sinä se vaan siivoat...??? Teetkö ne lapsetkin, kun äiti ja isi niin toivoo?
        Onkohan sulla oikeasti nyt kaikki palikat tallella?? Taitaa luo laitospuheet olla lähellä totuutta.


      • Liina Anniina
        ..., kirjoitti:

        voi herra jumala sun kanssas! :D mä en ole kiistänyt että olisin sotkuinen, mä olen sen myöntänyt monta kertaa. miksi sä reagoit siihen yhtäkkiä tolla tavalla, aivan kuin se olisi joku paljastus? kyse on taaskin kyse siitä että en mä sotke niiden kodissa, jolloin se olisi heidän ongelmansa vaan omassani jossa se asia kuuluu vain minulle ja rakkaalleni. onko selvä?
        ja mulla ei ole tapana "läjäytellä" ketään räteillä :D sä olet selkeesti ahkerampi siivooja, hyvä sulle! mutta se on sun tapasi joka eroaa mun omastani, voisitko lakata arvostelemasta mua siitä ja pitää huolen omista tavoistasi?
        nytkö mä jo lyön laimin mun lemmikeitä?! haluatko sä tehdä tosta ihan virallisen syytöksen vai pitää taaskin huolen omasta kissastasi? sä et tiedä mun eläintenpidosta muuta kun sen, etten mä siivoa joka kikkaraa erikseen, joten lopetat tollasten vakavien syytösten esittämisen ja vihjailun! kuka tahansa joka tulee meille näkee että meidän lapset viettää hyvää elämää, jopa parempaa kuin keskivertoperheessä. katsos, meille nämä karvaiset On niitä Omia Lapsia. siinä myös syy miksi älähdin ennen kuin alat vihjailemaan että taas "kalikka kalahti"
        kiva kuulla miten sä hoidat siivoushommat, pidä kiinni siitä jos se tuntuu hyvältä! :)

        Tällä lailla kirjoitit:
        "kyllä mä olen lyönyt ihan kirjaimellisesti omalle isälleni myös rätin käteen kun hän on valittanut miten pölyistä mun kämpässä oli,"

        Nyt sitten sanot:
        "ja mulla ei ole tapana "läjäytellä" ketään räteillä"

        Miten se meni? Läjäytitkö rätin isäsi käteen vai et?

        Sanot: "mä en ole kiistänyt että olisin sotkuinen, mä olen sen myöntänyt"

        No niin, mitä tästä voi päätellä. Olet sotkuinen ja olet läjäyttänyt rätin isäsi käteen.
        Lemmikkien laiminlyöntinä pidän sitä, jos niitä kikkareita on pitkin kämppää, se on myös itsesi laiminlyöntiä. Uskon, että olet tosi hellä frettejäsi kohtaan. En sellaista arvostele ja ihka varmasti syötät ja hoivailet niitä.

        Mutta toi siivoaminen taitaa olla jotenkin kuuma aihe sinulle? Ei sinua KUKAAN VOI pakottaa sinua. Ei siis ole pakko, jos ei haluu.
        Joten olepa täysin vapaa siitä. Paha täti Liina Anniina on vain kertonut omat mielipiteensä. Sinä saat puolestani elää täysin vapaata elämää, miten parhaaksi näet.

        Hyviä jatkoja sinulle ja onnellista elämää oikean oikeasti! :))


      • Liina Anniina
        Tytti Kyllikki kirjoitti:

        Eli jos toinen pitää sinun kotiasi epäsiistinä ja kehtaa sen vielä ääneen laukoa, sinä se vaan siivoat...??? Teetkö ne lapsetkin, kun äiti ja isi niin toivoo?
        Onkohan sulla oikeasti nyt kaikki palikat tallella?? Taitaa luo laitospuheet olla lähellä totuutta.

        Laitospuheet? Oletko asiantuntija psykiatristen sairauksien suhteen? Sitäkö tarkoitat palikoilla?

        Jos kerron, että otan työssäni vastaan negatiivisen palautteen, jos ja kun olen tehnyt virheen, niin tämä tarkoittaa, että olen psykiatrisesti sairastunut?
        Minusta asia on päinvastoin. Psykiatrisesti sairas ei käsitä tekemiään "virheitä" eli todellisuudentajunsa menettämistä.

        Jos lattialtani löytyisi frettien ulosteita ja joku niistä huomauttaisi, niin minua nolottaisi ja keräisin ulosteet pois. Jos joku huomauttaisi, esimerkiksi isäni, että onpas sinulla pölyistä, niin tuntisin häpeää. Pitäisi huolen, että olisi siistimpää.
        Jos varsinkin mies huomaa pölyisyyden, niin silloin täytyy olla todella pölyistä. Miehet eivät sitä niin helposti yleensä noteeraa.

        Lapset olen jo tehnyt, ei tarvitse vanhempieni esittää hartaita toiveita. En pidä pahana sitä, että vanhat vanhemmat huokailevat, ja toivovat lapsenlapsia. Eivät he sillä mitään pahaa tarkoita ilmaistessaan haaveitaan.
        En minä sellaisesta lähtisi sotimaan ja vetämään palkoja sieraimiin.


      • Saan käsityksen että ainoastaan vaimon kuuluu siivota?
        Siivotkoon mies jos äitinsä on tulossa.
        Olen anoppi ja iso-mummi, myös minun anoppillani oli aikoinaan eri käsitys siivoamisesta.
        Se piti naisen suorittaa, aina samana päivänä viikosta ja samalla tavalla, kaikki ulos ja joka paikka kuurattava.
        Itselläni ei ole likaista, mutta siivoan ainostaan silloin kun siihen on aihetta. En saanut miestäni enkä poikaani oppimaan taloustöihin, niin syvälle minuun iskostettiin mikä kuuluu naiselle.
        Onneksi tyttäreni on viisaampi, hänen miehensä on jopa parempi ruuanlaittaja kun tytär.
        Olihan anopillani sekin etu puolellaan että hän oli kotirouva, itse olen käynyt aina ansiotyössä.


      • hengitä syvään...
        Nutturatäti kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, että sinä ja miehesi voitte pitää oman kotinne juuri niin siistinä tai sotkuisena kuin itse haluatte eikä se kuulu anopille. Eikä sekään, jos ette halua lapsia. Mutta minua ihmetytti se, kun sinua ärsytti vain anoppisi mielipide, että siivoaminen olisi vain naisen velvollisuus, ja sinulle olisi ollut ihan ok jos anoppi olisi itse ruvenut teillä luuttuamaan.

        Jos minun anoppini tupsahtelisi kutsumatta kylään ja vielä arvostelisi sotkuja, tai jopa rupeaisi itse rätin kanssa huiskimaan, niin saisi lähteä tiehensä saman tien. Sen sijaan jos hän ilmoittaisi että minun kuuluu siivota jotta mies voi keskittyä tärkeämpiin asioihin, niin vastaisin vain rauhallisesti, että meilläpä siivotaan yhdessä jos/kun siivotaan, koska kummallakin on niitä tärkeämpiä asioita eikä siivoojaakaan ole varaa palkata. Mitä tuosta suuttumaan? Anoppisi on ehkä katkera kun on oman elämänsä kuluttanut jynssäämiseen, pikemminkin säälittävää kuin ärsyttävää.

        Jos minun anoppini tupsahtaisi keskelle sekasotkua (kuten usein käy) ja alkaisi huomautella vaikka notkuvasta tiskipöydästä, niin sanoisin, että "rouva on hyvä ja tiskaa, jos se niin kamalasti häiritsee".
        Olen kerran niin sanonutkin ja anoppi on jo vuosien saatossa oppinut, että paree olla huomauttelematta ja puuttumatta, tai täältä kyllä pesee takaisin. Koskaan emme ole anopin kanssa riidelleet, osaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tarvittaessa. Sitä en tiedä, mitä anoppi selkäni takana minusta muille puhuu, eikä kiinnostakaan tietää. Elän elämääni omalla tavallani, en toisten määräysten mukaan. Eläköön anoppi omalla tavallaan ja jos hän tulee onnelliseksi kuuratessaan paikkoja alvariinsa, niin sitten tulee. Ei ole minun päänsärkyni, eikä häpeäni, etten pysty samaan.

        En häpeä sottaisuutta ympärilläni, kerään vain pahimmat rojut tuoleilta, että istumaan pääsee. Ja raivaan pöydän, että kahvit saadaan juotua. Voin huomauttaa anopille, että sori, on nyt ollut muuta kiirettä, on siivoukset jäänyt tekemäti, mutta kyllä me sekaan vielä mahdutaan. Ja nauru päälle. En yritä etsimällä etsiä anopin kasvoilta kriittistä ilmettä tapojani kohtaan. Ajatelkoon mitä lystää, kunhan muuten toimeen tullaan.

        Alkuperäinen kirjoittaja kyseli, mitä voisi tehdä ja on saanut kyllä päälleen tekstiä jos toistakin. Tässä on menty kyllä ihan asian viereen. Jospa alkuperäinen kirjoittaja yrittäisi ottaa huumorilla ja rennolla meiningillä myös anoppinsa. Jos elätte boheemisti, niin ajatelkaa myös boheemisti. Anopille voisit sanoa suoraan, että sinua loukkasi kuulla hänen ehdotuksensa pojalleen toisesta naisesta. Ja lapsista. Ja myös naisen velvollisuuksista.
        Anoppia taitaa ketuttaa, kun poika ei olekaan ihan sitä, mihin hän on haaveissaan sortunut uskomaan, vaan rokkarityylinen rennompi jätkä. Olisiko anoppi kaivannut jotain siistiä lakimiestyyliä tai muuta "arvokasta". Teillä o kuitenkin oikeus olla sellaisia kuin haluatte, kunhan ette vahingoita muita ihmisiä. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä siihen anoppisuhteeseen.


      • laihan miehen vaimo.
        ..., kirjoitti:

        alkoi jo ahdistaa että olenko mä todella aivan väärässä ja kitisen turhaan! anoppi on todellakin siistein ihminen mitä maa päällään kantaa, ja me taas... no aika kaukana siitä :D ja meillä kyllä mies tekee enemmän. hän tekee melkein aina ruoan ja tiskaa, imuroi ja pesee lattiat. mun hommia on pölyjen pyyhintä, järjesteleminen ja eläinten kikkarat. kumpikaan meistä ei hoida näitä "velvollisuuksiaan" mitenkään säännöllisesti (paitsi kakat toki) ja aina tämä kämppä jotenkin leviää kunnes alkaa itseä vituttaa ja sitten siivotaan :) mielestäni näin saa olla, koska tämä on meidän koti siitä huolimatta ettei se muita ihmisiä aina viihdytä. meille ei ole pakko tulla, ja meillä saa alkaa kyllä pesemään lattioita jos mieli tekee ;) kyllä meille kaveritkin tästä välillä piruilee, mutta loppujen lopuksi tää on aika rento paikka jossa on mukava olla.
        ihanaa, että löysit mun pointin noista muistakin asioista :) mä aloin jo lukemaan noita että olinko niin sekava ettei sieltä pysty löytämään mitään järkeä :D

        elä ota sen anopin juttuja niin tosissas. tuskin miehesikään otti, vai??
        samnalaista on kyllä monen nuoren tytön ensitaival uuden anopin kanssa.
        no, meillä kyllä on suht siistiä aina, mielestäni. mutta ihan siksi koska haluan itse niin.
        meillä anoppi arvosteli mun kokkaustaitoja ja sanoi että pidän poikaansa nälässä. :/
        kyllä nyt iso mies osaa syödä tarpeeksi, ettei nälkää näe.
        ja ihan tavis ruokaa söimme.
        pointtini on että kyllä ne anopit halutessaan löytävät vaikka minkä syyn, jostanyppiä/haukkua.
        anna mennä toisesta sisään ja toisesta ulos ja eläkää niin että olette onnellisia.
        anopilla oma elämä.


      • Liina Anniina 32
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Lue tuolla alla oleva tekstini:"Tehokkaiden neuvojen ei tarvitse olla miellyttäviä". Jos kiinnostaa.

        Mikähän mahtaa olla ikivanha, ja täysin turha elämäntotuus? Se nimittäin jäi sinulta määrittelemättä.
        Nyt kun olen käsittänyt niin, että anoppi on tuohtunut nuoren parin siivottomuudesta, niin arvailen, että olisitko tähän viitannut.
        Ilmeisesti tarkoittanet, että tässä tapauksessa miniä vapautettaisiin siivousvastuusta, ja vastuu olisi pelkästään anopin pojalla. Tästä näkökulmasta katsoen nimenomaan.
        Naiseuteenhan ei enää kuulu siivous ja kodinhuolto?

        Anoppi näkee asiat tietysti omalta kantiltaan ja historialtaan, ehkä vääristyneenä ehkä ei. Emme oikeasti tunne hänen ajatuksiaan. Anopilla on ollut haaveensa (ehkä katteettomat) pojan tulevaisuuden suhteen. Nyt hänen edessään on kirjaimellisesti kauhistuksen kanahäkki, jossa seikkailevat vapaana temmeltävät fretit jätöksineen, soffapöydän täyttävät likaiset lasit, tuhnuiset sohvat, tunkkainen ilma, jossa leijuu harmaa pöly ja elikoiden karva.

        Me näemme surkean, parkuvan miniäuhrin, joka haluaa elää omaa elämäänsä niin kuin kokee itseään huvittavan... tosin uskonkin, että tämä miniä-tyttöystävä on aika nuori henkilö.

        Nielin nimittäin appiukkoni mällit. Hän pyysi meitä saunaan mutta kun mieheni joutui lähtemään harkkoihin ja anoppi sammui (taas) minua alkoi himottamaan. Mieheni nimittäin syö liikaa proteiineja harjoitellessaan kääpiönheittoa. Ja kosk appiukolla tuolla vanhalla luuskalla ei seiso muuten oli pakko ottaa kunnon imutukset. Kylläpä vanhan miehen mälli maistuu pahalta, hyh hyh.

        No, parempaakin olen saanut. Lukioaikoina sammui jääkiekkojoukkueen pukuhuoneeseen ja kun eivät uskaltaneet panna minua (olin aika tautipesä jo silloin;) heittivät kaikki jätkät päälleni mällit. siinä oli aamulla kiva herätä suihkun lattialta yltäpäältä spermassa. Huh huh!


      • ...,
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Nielin nimittäin appiukkoni mällit. Hän pyysi meitä saunaan mutta kun mieheni joutui lähtemään harkkoihin ja anoppi sammui (taas) minua alkoi himottamaan. Mieheni nimittäin syö liikaa proteiineja harjoitellessaan kääpiönheittoa. Ja kosk appiukolla tuolla vanhalla luuskalla ei seiso muuten oli pakko ottaa kunnon imutukset. Kylläpä vanhan miehen mälli maistuu pahalta, hyh hyh.

        No, parempaakin olen saanut. Lukioaikoina sammui jääkiekkojoukkueen pukuhuoneeseen ja kun eivät uskaltaneet panna minua (olin aika tautipesä jo silloin;) heittivät kaikki jätkät päälleni mällit. siinä oli aamulla kiva herätä suihkun lattialta yltäpäältä spermassa. Huh huh!

        ai näitä on lisää... en kyllä usko että olet Liina Anniina itse. hyi sinua, toisen nimimerkillä kirjoitat törkyä!! hyi hyi sanoo ...,-täti!


      • (((

        " 50 ja nuinkin vanhat ihmiset alkaa katsella elämää toiselta kantilta kun oma jalka kököttää jo haudassa " Katkeran ihmisen kirjoitusta, jösses sentään.


    • erfgh

      kyl se näin on et omas kotona saa vaikka seistä vaikka päällään alasti eikä ole kenenkään asia.. koti on silloin koti kun siellä on mukava olla.

      mutta anopin tullessa käymään yms muiden vieraiden on ihan hyväkin siivota ja pistää parastaan.. ja vaikka leipoa muutaman pullan.

      mutta jokainen tavallaan!

      • ...,

        niin munkin mielestä. ja tosiaan, kyllä täällä on siivottu häntä varten jo 2 kertaa (pyyhin pölyt ikkunalistojen päältä ynnä muuta mitä en muuten tekisi). en vaan millään voinut jaksaa 7 aamulla alkaa siivoomaan jo 3. kertaa häntä varten että ehtii saada niin puhtaaksi kun hän edellyttää, koska käyn yötyössä josta pääsen kotiin 2 aikoihin... kun kokemuksen mukaan se saattaa hyvinkin olla turhaa. enkä tiedä miten voisin enää siivota paremmin! ne kerrat kun hän on ollut käymässä ja ollaan tehty suursiivo, ollaan myöhemmin kuultu että hän on valittanut muille ihmisille miten likaista meillä on silti!! kyllä se vähän syö miestä kun tekee kovan homman 2 kertaa täysin turhaan, ja monta kertaa mielestään hyvin, muttei kelpaa silti :(


      • +#))) NN
        ..., kirjoitti:

        niin munkin mielestä. ja tosiaan, kyllä täällä on siivottu häntä varten jo 2 kertaa (pyyhin pölyt ikkunalistojen päältä ynnä muuta mitä en muuten tekisi). en vaan millään voinut jaksaa 7 aamulla alkaa siivoomaan jo 3. kertaa häntä varten että ehtii saada niin puhtaaksi kun hän edellyttää, koska käyn yötyössä josta pääsen kotiin 2 aikoihin... kun kokemuksen mukaan se saattaa hyvinkin olla turhaa. enkä tiedä miten voisin enää siivota paremmin! ne kerrat kun hän on ollut käymässä ja ollaan tehty suursiivo, ollaan myöhemmin kuultu että hän on valittanut muille ihmisille miten likaista meillä on silti!! kyllä se vähän syö miestä kun tekee kovan homman 2 kertaa täysin turhaan, ja monta kertaa mielestään hyvin, muttei kelpaa silti :(

        Taas on tultu siihen että pojalle/tytölle ei koskaan löydy sitä sopivaa olkoon vaikka kuinka rakas sille pojalle/tytölle. Miksi mennä hääräämään kenenkään kotiin. Oli sitten mitä mieltä siellä olevista asioista tahansa. Edes sanallisesti. Ei ketään voida edellyttää elävän elämäänsä samalla lailla kun itse elää ja siinä sitten tehtäisiin turhaksi elämän rikkaus ja monimuotoisuus. Joten te jotka parisuhteessa elätte puhaltakaa yhteiseen hiileen ja jättäkää huomiotta tuommoinen. Te siellä elätte ei kukaan anoppi/appi.


      • Liina Anniina 32
        +#))) NN kirjoitti:

        Taas on tultu siihen että pojalle/tytölle ei koskaan löydy sitä sopivaa olkoon vaikka kuinka rakas sille pojalle/tytölle. Miksi mennä hääräämään kenenkään kotiin. Oli sitten mitä mieltä siellä olevista asioista tahansa. Edes sanallisesti. Ei ketään voida edellyttää elävän elämäänsä samalla lailla kun itse elää ja siinä sitten tehtäisiin turhaksi elämän rikkaus ja monimuotoisuus. Joten te jotka parisuhteessa elätte puhaltakaa yhteiseen hiileen ja jättäkää huomiotta tuommoinen. Te siellä elätte ei kukaan anoppi/appi.

        Niin, niin. Kellekään ei kuulu "mun oma elämäntapa" ja muahan ei tulla arvosteleen. Tämä on nykysuuntaus. Minä ite. Tosin aika hienot sanat noin elämärikkaus ja monimuotoisuus.
        Ehkä siihen rikkauteen kuuluvat myös vankilat, rikollisuus, pettämiset, jättämiset, vastuuttomuus, kovasydämisyys, ahneus. Se on sitä monimuotoa. :D


      • +**NN
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Niin, niin. Kellekään ei kuulu "mun oma elämäntapa" ja muahan ei tulla arvosteleen. Tämä on nykysuuntaus. Minä ite. Tosin aika hienot sanat noin elämärikkaus ja monimuotoisuus.
        Ehkä siihen rikkauteen kuuluvat myös vankilat, rikollisuus, pettämiset, jättämiset, vastuuttomuus, kovasydämisyys, ahneus. Se on sitä monimuotoa. :D

        no vankilaan ja rikollisuuteen johtaa monet tiet. Ihmisten eriarvoisuus ja toimeentulon huononeminen tavallisella ihmisellä, keinottelu. Niihin sen kummemmin puuttumatta. Jo kauan on ollut suuntaus avioeroihin ja myöskin pettämiseen ja jättämiseen. Kovasydämisyydestä nyt puhumattakaan. Mutta sellaista se on elämä. Jokainen etsii oman selviytymis keinonsa ja mihin se johtaa niin se on sitten valinnoista kiinni. :D


      • ...,
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Niin, niin. Kellekään ei kuulu "mun oma elämäntapa" ja muahan ei tulla arvosteleen. Tämä on nykysuuntaus. Minä ite. Tosin aika hienot sanat noin elämärikkaus ja monimuotoisuus.
        Ehkä siihen rikkauteen kuuluvat myös vankilat, rikollisuus, pettämiset, jättämiset, vastuuttomuus, kovasydämisyys, ahneus. Se on sitä monimuotoa. :D

        ei kuulukkaan. eikä nuo asiat mitä luettelit kuulu tähän asiaan. säkö sitten haluat/hyväksyt että joku muu kertoo sulle miten sun tulisi elää? me eletään niin kuin halutaan eikä siinä ole mitään väärää koska me emme toiminnallamme vahingoita ketään. eri asia olisi jos me narkattais, eläimet olis vajaalla hoidolla, varasteltais tms. silloin jonkun tulisi puuttua meidän elämään, mutta me elämme ihan normaalia elämää josta ei ole kenellekään mitään haittaa, hoidamme siis asiamme hyvin ja why fix what ain´t broken??


      • Liina Anniina 32
        ..., kirjoitti:

        ei kuulukkaan. eikä nuo asiat mitä luettelit kuulu tähän asiaan. säkö sitten haluat/hyväksyt että joku muu kertoo sulle miten sun tulisi elää? me eletään niin kuin halutaan eikä siinä ole mitään väärää koska me emme toiminnallamme vahingoita ketään. eri asia olisi jos me narkattais, eläimet olis vajaalla hoidolla, varasteltais tms. silloin jonkun tulisi puuttua meidän elämään, mutta me elämme ihan normaalia elämää josta ei ole kenellekään mitään haittaa, hoidamme siis asiamme hyvin ja why fix what ain´t broken??

        Itse olet täältä neuvoja ja apuja kysellyt, ja niitä olet saanut. Sellaiset neuvot otat vastaan, millä sinua silitellään ja kehoitetaan jatkamaan samaa ongelmallista rataa.
        Ne neuvot, joilla oikeasti alkaisisit ratkoa ongelmiasi, eivät kelpaa. Miksi? Vastaan puolestasi: koska et halua muuttua.

        Haluat paremmat välit anopin kanssa.Niitähän et tule saamaan, mikäli omalla jääräpäisellä linjallasi jatkat. Jos anoppi inhoaa pölyjäsi, frettisi kikkareita, tunkkaista elukanhajua, elukoiden karvoja, likaista astiakasaa soffapöydällä, niin valinta on selvä.

        Nuhjuisa huusholli tai anoppi. Sinä valitset ensimmäisen vaihtoehdon. Ei siis kantsi turhaa valittaa, omat valintansa pitää kestää. Jossain sanotaan, että pitää kantaa ristinsä. Tää on vissiin sun ja ihan ite valittu. Älä siis valita.


      • Luuttu
        ..., kirjoitti:

        niin munkin mielestä. ja tosiaan, kyllä täällä on siivottu häntä varten jo 2 kertaa (pyyhin pölyt ikkunalistojen päältä ynnä muuta mitä en muuten tekisi). en vaan millään voinut jaksaa 7 aamulla alkaa siivoomaan jo 3. kertaa häntä varten että ehtii saada niin puhtaaksi kun hän edellyttää, koska käyn yötyössä josta pääsen kotiin 2 aikoihin... kun kokemuksen mukaan se saattaa hyvinkin olla turhaa. enkä tiedä miten voisin enää siivota paremmin! ne kerrat kun hän on ollut käymässä ja ollaan tehty suursiivo, ollaan myöhemmin kuultu että hän on valittanut muille ihmisille miten likaista meillä on silti!! kyllä se vähän syö miestä kun tekee kovan homman 2 kertaa täysin turhaan, ja monta kertaa mielestään hyvin, muttei kelpaa silti :(

        ..."kyllä se vähän syö miestä kun tekee kovan homman 2 kertaa täysin turhaan,"...

        Jaa, jos on turhaa, että olet kotisi siivonnut, niin älä odota, että anoppi sen kummemmaksi muuttuu.
        Anoppisi on käsittänyt, että siivous teillä tapahtuu vain hänen tai muiden niuhojen takia.
        Itse viihdytte läävässä.

        Ei tämä tilanne ole mitenkään anopin vika. Hän ei kestä teidän huushollianne, pysyy siis poissa, ja välinne ovat nihkeät. Kohteliaisuus jo muitakin perheenjäseniä kohtaan edellyttää, että kotona ei haise.


      • ...,
        Luuttu kirjoitti:

        ..."kyllä se vähän syö miestä kun tekee kovan homman 2 kertaa täysin turhaan,"...

        Jaa, jos on turhaa, että olet kotisi siivonnut, niin älä odota, että anoppi sen kummemmaksi muuttuu.
        Anoppisi on käsittänyt, että siivous teillä tapahtuu vain hänen tai muiden niuhojen takia.
        Itse viihdytte läävässä.

        Ei tämä tilanne ole mitenkään anopin vika. Hän ei kestä teidän huushollianne, pysyy siis poissa, ja välinne ovat nihkeät. Kohteliaisuus jo muitakin perheenjäseniä kohtaan edellyttää, että kotona ei haise.

        ei tämä nyt mikään läävä ole, meidän mielstä ainakaan ja sen pitäisi riittää. kyllä me siivotaan itsemmekin takia, tietysti. mutta silloin kuin meille sopii. kyse ei siis todellakaan ole siitä että täällä on lattiat täynnä paskaa (tai haisee paska) tai lojuisi jotain kuukauden vanhoja tiskejä pitkin sohvia! ja kuten sanottu (varmaan 10 kertaa) täällä on häntä varten siivottu kattoja myöten! kyse on siis siivousintoilijasta.


      • siis mitä
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Niin, niin. Kellekään ei kuulu "mun oma elämäntapa" ja muahan ei tulla arvosteleen. Tämä on nykysuuntaus. Minä ite. Tosin aika hienot sanat noin elämärikkaus ja monimuotoisuus.
        Ehkä siihen rikkauteen kuuluvat myös vankilat, rikollisuus, pettämiset, jättämiset, vastuuttomuus, kovasydämisyys, ahneus. Se on sitä monimuotoa. :D

        ja miten muka sitten pitäisi ajatella? Oletkohan nyt ihan täysin seko, vai mitä????-

        Miten vankilat, rikollisuus, pettämiset ja muut liittyy siihen, että haluaa elää omalla tavallaan ihan omassa rytmissä siivoten ja ihan itse päättäen siitä että tekeekö ne lapset vai ei?

        Nyt taitaa kyllä jollain heittää iso pyörä ja pahasti!


      • Liina Anniina 32
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        Niin, niin. Kellekään ei kuulu "mun oma elämäntapa" ja muahan ei tulla arvosteleen. Tämä on nykysuuntaus. Minä ite. Tosin aika hienot sanat noin elämärikkaus ja monimuotoisuus.
        Ehkä siihen rikkauteen kuuluvat myös vankilat, rikollisuus, pettämiset, jättämiset, vastuuttomuus, kovasydämisyys, ahneus. Se on sitä monimuotoa. :D

        ennen kun oli kuolemanrangaistus ja jumalanpelko ei ollut rikoksia, no maatiaisia kuoli 3 kertaa enemmän kuin nykyään, mutta ne oli taviksia.
        ja isättömiä lapsia syntyi rippikoululaisille joka vuosi, pappi sai ehtoollisella turpaansa muttei huomannut mitään kun oli jo sammunut. se oli aikaa ennen oli kaikki paremmin nämä ovat niii-in vaikeita asioita.

        mutta minä en ole kovasydäminen , en.


    • 2000 luvulla eletään

      että elämänne EI kuulu millään lailla miehesi äidille. Pysyköön poissa jos on valittamista.
      Turhaan murehdit koko asiaa vaan keskitytte elämäänne. Sivistynyt ja hienotunteinen äitihän ei mene pojalleen tuollaisia sanomaan.

    • anoppi vieraana

      Et voi alkaa miellyttämään anoppia, koska se tie ei vaan lopu koskaan ja saat olla jalkarättinä koko ikäsi.

      Joten pidät vaan tiukasti oman linjasi. Yrität olla kohtelias anopille, mutta jos menee henkilökohtaisuuksiin, vaihda puheenaihetta tai ryhdy vaikka laulamaan, tai ole vain totaalisen hiljaa kunnes aihe vaihtuu. Paha ruokkii itseään vain toisen pahalla, ja sille tielle ei kannata lähteä. Et voi mitään sille, että olet saanut itsellesi sivistymättömän ja huonosti käyttäytyvän anopin, joka ei selvästi arvosta sinua. Tai...voihan olla niin, että on sinua vastaan kun käsittää että sinä ole vihdoin se nainen, joka häneltä sen pojan vie lopulliesti. Eli poikansa rakastaa sinua anopin silmissä enemmän.

      Yhtä kaikki. Käyttäydy viileän kohteliaasti ja ajattele mielessäsi anoppisi olevan vain puutteellinen, vajaa, niin voit suhtautua häneen mukavammin ja vähän holhotenkin. Voihan olla että sitä juuri toivookin.

      • Liina Anniina

        Viileän kohteliaasti voi ajatella olevansa itse se täydellinen ja anoppi on vajaa. Tästähän on hyvä alkaa lähteä suhdetta rakentamaan. Tällä pohjalla kai useimmat suhteet toimivat?


      • ...,

        ongelma on se että oikeasti pidän anopista ja haluan aidosti hyvät välit häneen. ei hän ole mitenkään vajaa tai viallinen. hän on vain erilainen kuin me, eikä suostu ymmärtämään että vaikka elämme eri tavalla olemme onnellisia ja emme halua samanlaista elämää kuin hänellä (sitä vähättelemättä). ei ole yhtä oikeaa tapaa elää, se hänen täytyisi ymmärtää. häneltä myös muutti viimeinenkin lapsi pois kotoa, ja tiedän jo oman äitini kohdalta että se on vaikeaa. haluaisin sellaiset välit häneen kuin meillä oli vähän aikaa sitten, kävimme kahvilla ja juttelimme. minä tosiaan luulin että hän piti minusta :( mutta tosiaankin, en voi lähteä sille tielle että alan muuttumaan sellaiseksi kun hän haluaa vain hänen mielikseen. mitäköhän minun ja hänen poikansakin suhteelle vielä kävisi jos alkaisin joksikin pikkuvaimoksi yhtäkkiä... veikkaampa ettei mitään hyvää :D olen myös miettinyt tuota että pelkääkö että vien häneltä pojan, mutta rakkaallani on ollut paljon pidempiäkin suhteita kuin tämä niin en oikein usko siihenkään.


      • kukk...uu
        Liina Anniina kirjoitti:

        Viileän kohteliaasti voi ajatella olevansa itse se täydellinen ja anoppi on vajaa. Tästähän on hyvä alkaa lähteä suhdetta rakentamaan. Tällä pohjalla kai useimmat suhteet toimivat?

        Jaa suora moukkamaisuusko on parempi vaihtoehto mielestäsi? Ilmeisesti. Sitähän täällä näytät itsekin harrastavan....Good luck fo that!


      • Liina Anniina
        ..., kirjoitti:

        ongelma on se että oikeasti pidän anopista ja haluan aidosti hyvät välit häneen. ei hän ole mitenkään vajaa tai viallinen. hän on vain erilainen kuin me, eikä suostu ymmärtämään että vaikka elämme eri tavalla olemme onnellisia ja emme halua samanlaista elämää kuin hänellä (sitä vähättelemättä). ei ole yhtä oikeaa tapaa elää, se hänen täytyisi ymmärtää. häneltä myös muutti viimeinenkin lapsi pois kotoa, ja tiedän jo oman äitini kohdalta että se on vaikeaa. haluaisin sellaiset välit häneen kuin meillä oli vähän aikaa sitten, kävimme kahvilla ja juttelimme. minä tosiaan luulin että hän piti minusta :( mutta tosiaankin, en voi lähteä sille tielle että alan muuttumaan sellaiseksi kun hän haluaa vain hänen mielikseen. mitäköhän minun ja hänen poikansakin suhteelle vielä kävisi jos alkaisin joksikin pikkuvaimoksi yhtäkkiä... veikkaampa ettei mitään hyvää :D olen myös miettinyt tuota että pelkääkö että vien häneltä pojan, mutta rakkaallani on ollut paljon pidempiäkin suhteita kuin tämä niin en oikein usko siihenkään.

        Ihan uteliaisuudesta kyselen, mitä merkitsee pikkuvaimona oleminen?


      • ...,
        Liina Anniina kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta kyselen, mitä merkitsee pikkuvaimona oleminen?

        pikkuvaimo on sellainen nainen joka tekee kaikki kotihommat, kasvattaa siistit ja hyvin käyttäytyvät lapset siinä sivussa yksin eikä koskaan valita :)


      • Liina Anniina
        ..., kirjoitti:

        pikkuvaimo on sellainen nainen joka tekee kaikki kotihommat, kasvattaa siistit ja hyvin käyttäytyvät lapset siinä sivussa yksin eikä koskaan valita :)

        Jos kasvattaa siistit ja hyvinkäyttäytyvät lapset, niin pikkuvaimous on hieno juttu.
        Ympäristölle on kiva sellainen pikkuriikkivaimonen, ettei valita... olisi rauha talossa ja miehellä kivempi olla.

        Aika raskasta tosin tehdä kaikki kotihommat yksin, kuten renkaanvaihdot, kodin rempat, lavuaarien hajulukkojen putsaukset, lamppujen vaihdot, ym. Pikkuvaimo voisi kyllmaar ne siirtää miehensä hartioille. :D


      • ...,
        Liina Anniina kirjoitti:

        Jos kasvattaa siistit ja hyvinkäyttäytyvät lapset, niin pikkuvaimous on hieno juttu.
        Ympäristölle on kiva sellainen pikkuriikkivaimonen, ettei valita... olisi rauha talossa ja miehellä kivempi olla.

        Aika raskasta tosin tehdä kaikki kotihommat yksin, kuten renkaanvaihdot, kodin rempat, lavuaarien hajulukkojen putsaukset, lamppujen vaihdot, ym. Pikkuvaimo voisi kyllmaar ne siirtää miehensä hartioille. :D

        "kasvattaa siistit ja hyvin käyttäytyvät lapset siinä sivussa yksin" näinkö sen sun mielestä kuuluu mennä? mä muuten tyhjennän hajulukot siinä missä miehenikin, lampunkin vaihto onnistuu... ja arvaa mitä? ei tule sulakkeenvaihdonkaan kanssa ongelmaa!! kyllä mä nyt oon äijä! ;) autoa meillä ei ole, joten se siitä. meillä ei ole "naisten" tai "miesten" töitä, vaan töitä jotka tekee se joka ehtii ja jaksaa. tämäkö on huonompi verrattuna tuohon "pikkuvaimo"-asetteluun?


      • sivulliset uhrit
        Liina Anniina kirjoitti:

        Jos kasvattaa siistit ja hyvinkäyttäytyvät lapset, niin pikkuvaimous on hieno juttu.
        Ympäristölle on kiva sellainen pikkuriikkivaimonen, ettei valita... olisi rauha talossa ja miehellä kivempi olla.

        Aika raskasta tosin tehdä kaikki kotihommat yksin, kuten renkaanvaihdot, kodin rempat, lavuaarien hajulukkojen putsaukset, lamppujen vaihdot, ym. Pikkuvaimo voisi kyllmaar ne siirtää miehensä hartioille. :D

        onko sulla kaikki ok?


      • Liina Anniina 32
        Liina Anniina kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta kyselen, mitä merkitsee pikkuvaimona oleminen?

        siivotaan pikkuhepenissä ja isännän röhnöttäessä sohvalla kaljaa juoden ja jääkiekkoa katsellen, kumarrutaan pyyhkimään pölyjä. Ja mikäs pikkukisu siletä pilkahtaakaan sisäkön hameen alta. kohta isoisäntä lykkii pikkuvaimoa takaapäin.ei tarvitse pikkuvaimon yksinäisyyttään tuuppia itseään shampoo-pullolla shakkinappula pepussa.
        hauskinta olisi jos isoisäntä panisi kakkoseen, appi ois alla ja lankomiehet antais samalla suihin.


      • ...,
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        siivotaan pikkuhepenissä ja isännän röhnöttäessä sohvalla kaljaa juoden ja jääkiekkoa katsellen, kumarrutaan pyyhkimään pölyjä. Ja mikäs pikkukisu siletä pilkahtaakaan sisäkön hameen alta. kohta isoisäntä lykkii pikkuvaimoa takaapäin.ei tarvitse pikkuvaimon yksinäisyyttään tuuppia itseään shampoo-pullolla shakkinappula pepussa.
        hauskinta olisi jos isoisäntä panisi kakkoseen, appi ois alla ja lankomiehet antais samalla suihin.

        WHOOOT?! :D aika rankka läppä, toivottavasti ei lapset lue tätä!! :D


      • moniko meni halpaan
        Liina Anniina 32 kirjoitti:

        siivotaan pikkuhepenissä ja isännän röhnöttäessä sohvalla kaljaa juoden ja jääkiekkoa katsellen, kumarrutaan pyyhkimään pölyjä. Ja mikäs pikkukisu siletä pilkahtaakaan sisäkön hameen alta. kohta isoisäntä lykkii pikkuvaimoa takaapäin.ei tarvitse pikkuvaimon yksinäisyyttään tuuppia itseään shampoo-pullolla shakkinappula pepussa.
        hauskinta olisi jos isoisäntä panisi kakkoseen, appi ois alla ja lankomiehet antais samalla suihin.

        Tätä vähän ajattelinkin. Että sellainen Liina Anniina 32 cm. Räävitön kirjoitustyyli ei voi johtaa kuin huonoihin sisäkköfantasioihin mieheltä joka lukee liikaa suhdepalstoja.


    • warzone-member

      Aikä törkeää käytöstä anopiltasi. Ja onhan teidän asia mitä kotonanne kasvatatte, ellei anoppi sitten satu olemaan vuokraemäntänne.

      Ja mitä noihin kikkareisiin tulee, ei niitä voi joka hetki olla luuttuamassa. Meillä on kani vapaana, vaikkakin rajattu omaan huoneeseen, mutta ei sielläkään olla koko ajan kontallaan kikkareita korjaamassa.

      Ja siis oikeasti lähetti sinulle siis viestin, että tilanteeseen on tultava muutos. Jaa siksikö, ettei voi vierailla teillä, kun fretit on vapaana? Sen kyllä ymmärtää, mutta sitä ei, että teidän pitää muuttaa elämäntapanne siitä syystä. Miksette vaan voisi vierailla anoppisi luona... Onko hänen pakko tulla teille?

      Niin, ja tuo lapsiasia...Se on aina varmasti yhtä rankka jokaiselle anopille, jos niitä lapsenlapsia ei kuulu. Toiset vaan hoitaa tämänkin asian hienotunteisemmin kuin toiset.

      Mitään muuta apukeinoa tilanteeseenne ei voi ehdottaa kuin se, että ystävällisesti selitätte muille, että tämä on teidän tapanne elää, ja jos he eivät viihdy luonanne, voitte aina käydä kylässä heidän luonaan.
      Anopin kanssa pitäisi välit neutraalina, ja muodollisen kohteliaina. Tuttavallinen suhde johtaa varmasti tuollaisen anopin kanssa vaan siihen, että pyrkii jakamaan muutosehdotuksia teille aina ja ikuisesti.

      • ...,

        kiitos asiallisesta vastauksesta :)
        tosiaan joo käski aitaamaan fretit yhteen nurkkaan ettei tee tuhojaan ympäri kämppää.... hänen vierailun ajaksi on eläimet laitettukin eri huoneeseen, ihan jo siksi että meillä on kaksi pientä villiä lasta joidenka mielestä hyvä tapa kutsua leikkiin on "hellästi" puraista varpaasta :D
        tuo oli hyvä neuvo, että vierailtaisiin hänen luonaan vaan! kiitos! kun eihän se ole kivaa kellekkään jos hänen mielestään meillä on kamalan likaista eikä hän viiyhdy.
        lapsista, me ollaan vasta reilu vuosi oltu tämän miehen kanssa yhdessä, ja tuntuisi tällä hetkellä hullulta alkaa mitään lapsia suunnittelemaan! kyllä minä sen ymmärrän että hän haluaa lapsenlapsia, mutta vähintäänkin kärsivällisyyttä häneltä vähän toivon. itse en ole koskaan haaveillut lapsista, vaan ennemminkin ollut sitä mieltä etten niitä koskaan tee.. tätä hän ei kyllä tiedä, eikä kerrotakkaan. kyllä mä tiesin että jossain vaiheessa alkaa kysellä vauvojen perään, mutta tämä tuli kyllä aika nopeasti mielestäni!
        voi miten paljon toivon että voitaisiin olla ihan oikeesti ystäviä hänen kanssaan, mutta kun nyt saisi edes ne kohteliaat välit ensin :)


      • Liina Anniina
        ..., kirjoitti:

        kiitos asiallisesta vastauksesta :)
        tosiaan joo käski aitaamaan fretit yhteen nurkkaan ettei tee tuhojaan ympäri kämppää.... hänen vierailun ajaksi on eläimet laitettukin eri huoneeseen, ihan jo siksi että meillä on kaksi pientä villiä lasta joidenka mielestä hyvä tapa kutsua leikkiin on "hellästi" puraista varpaasta :D
        tuo oli hyvä neuvo, että vierailtaisiin hänen luonaan vaan! kiitos! kun eihän se ole kivaa kellekkään jos hänen mielestään meillä on kamalan likaista eikä hän viiyhdy.
        lapsista, me ollaan vasta reilu vuosi oltu tämän miehen kanssa yhdessä, ja tuntuisi tällä hetkellä hullulta alkaa mitään lapsia suunnittelemaan! kyllä minä sen ymmärrän että hän haluaa lapsenlapsia, mutta vähintäänkin kärsivällisyyttä häneltä vähän toivon. itse en ole koskaan haaveillut lapsista, vaan ennemminkin ollut sitä mieltä etten niitä koskaan tee.. tätä hän ei kyllä tiedä, eikä kerrotakkaan. kyllä mä tiesin että jossain vaiheessa alkaa kysellä vauvojen perään, mutta tämä tuli kyllä aika nopeasti mielestäni!
        voi miten paljon toivon että voitaisiin olla ihan oikeesti ystäviä hänen kanssaan, mutta kun nyt saisi edes ne kohteliaat välit ensin :)

        Nyt voimme kaikki mennä rauhassa nukkumaan ja olla hyvillä mielin. Jopa minä. Olen puolestasi iloinen, että sait vihdoinkin mieleisesi vastauksen, johon minä en kyennyt, enkä kykene.
        Hyvää jatkoa elämällesi. Sanon tämän ilman sarvia ja hampaita.
        Kaikki jatkukoon meidän kunkin kohdalla ennallaan.
        Vointeja myös freteillesi.

        Älä muista Liina Anniinaakaan hirvittävän pahalla mielein, hyvää sinulle tarkoitin loppupelissä! Moikkaliini


      • ...,
        Liina Anniina kirjoitti:

        Nyt voimme kaikki mennä rauhassa nukkumaan ja olla hyvillä mielin. Jopa minä. Olen puolestasi iloinen, että sait vihdoinkin mieleisesi vastauksen, johon minä en kyennyt, enkä kykene.
        Hyvää jatkoa elämällesi. Sanon tämän ilman sarvia ja hampaita.
        Kaikki jatkukoon meidän kunkin kohdalla ennallaan.
        Vointeja myös freteillesi.

        Älä muista Liina Anniinaakaan hirvittävän pahalla mielein, hyvää sinulle tarkoitin loppupelissä! Moikkaliini

        siinä oli tosiaan oikea vinkki eikä mitään piruilua :)
        en minä sinua pahalla ajattele, itseasiassa aloin jo innolla odottaa uusia viestejäsi :D sinun kanssa ongelmaksi muodostui se, että laitoit sanoja mun suuhun ja käskit mielistelemään anoppia (sen sijasta että palavin silmin häntä tuijottaisin yms.) sen sijaan että olisit antanut mitään neuvoa saada häntä hyväksymään minua poikansa kumppanina omista toivomuksistaan miniän suhteen joita en sattunut täyttämään.

        btw. nyt tilanne on parempi. kävi selville, että anoppi oli käsittänyt minut ihan väärin viimeksi kun nähtiin! :D kun liityin siihen amwayhin, kysyin että JOS meille tulee hänen poikansa kanssa ero, jatkaako hän minun sponsorina, vai siirrynkö siskolleni kun hänkin kuului siihen firmaan. hän oli raukka luullut että minä jo suunnittelen jättäväni rakkaani! siitä suuttuneena hän on käyttäytynyt oudosti, mutta eiköhän se tästä nyt kun hän tietää etten ole suunnitellut mitään eroa :) tästä voisin vain päätellä että hän todella pitääkin minusta kuten jo tiesinkin (ja kuvittelin luulleeni) ja on onnellinen meidän suhteestamme. olen todella helpottunut tästä, ja taidampa ottaa rätin käteen ja laittaa oikein ruokapöydän olohuoneeseen (ja fretit keittiöön ;) ) ja tehdä kullan kanssa anopille oikein juhla-aterian. toivottavasti tällä kertaa onnistumme siivoamaan tarpeeksi hyvin (vaikka vähän epäilen :D) ja ruoka on hyvää ja seura loistavaa!!


      • piruntoivotus
        Liina Anniina kirjoitti:

        Nyt voimme kaikki mennä rauhassa nukkumaan ja olla hyvillä mielin. Jopa minä. Olen puolestasi iloinen, että sait vihdoinkin mieleisesi vastauksen, johon minä en kyennyt, enkä kykene.
        Hyvää jatkoa elämällesi. Sanon tämän ilman sarvia ja hampaita.
        Kaikki jatkukoon meidän kunkin kohdalla ennallaan.
        Vointeja myös freteillesi.

        Älä muista Liina Anniinaakaan hirvittävän pahalla mielein, hyvää sinulle tarkoitin loppupelissä! Moikkaliini

        Miksi ihmeessä sinun täytyy vielä jatkaa tätä? Kuinka paha sisälläsi oikein asuu? Mitä ap on sinulle tehnyt ansaitakseen tämän ajojahdin? Hertkää nyt muutkin jo huomaamaan miten sairasta tämä jo on.

        ap on kertonut tilanteen ja saanut ihan asiallisiakin neuvoja, mutta sinä se jatkat peiteltyä parjaamistasi. Miksi ihmeessä? Kerrot miten aikuinen olet ja käyttäydyt näin? Vai onko sinun vaan aina sanottava se viimeinen sana? Siksikö miehesikin sinut jätti?


      • Pudd
        Liina Anniina kirjoitti:

        Nyt voimme kaikki mennä rauhassa nukkumaan ja olla hyvillä mielin. Jopa minä. Olen puolestasi iloinen, että sait vihdoinkin mieleisesi vastauksen, johon minä en kyennyt, enkä kykene.
        Hyvää jatkoa elämällesi. Sanon tämän ilman sarvia ja hampaita.
        Kaikki jatkukoon meidän kunkin kohdalla ennallaan.
        Vointeja myös freteillesi.

        Älä muista Liina Anniinaakaan hirvittävän pahalla mielein, hyvää sinulle tarkoitin loppupelissä! Moikkaliini

        "johon minä en kyennyt, enkä kykene." Et osaa siis antaa asiallista vastausta herjaamatta ja heittämällä muista omia luonnekuvauksia. Kyllä puolet sun jutuista täällä on ollut aika skeidaa, sori vaa!
        Olet kai aika ikävä ihminen..................


      • Liina Anniina
        Pudd kirjoitti:

        "johon minä en kyennyt, enkä kykene." Et osaa siis antaa asiallista vastausta herjaamatta ja heittämällä muista omia luonnekuvauksia. Kyllä puolet sun jutuista täällä on ollut aika skeidaa, sori vaa!
        Olet kai aika ikävä ihminen..................

        ... eikä mitään skeidaa. Olkoon tämä nyt vihonviimeinen viestini.

        Alkuperäisellä menee jo paremmin! Onneksi. Hyvää jatkoa hänelle täydestä sydämestäni ja vilpittömästi.


      • no hei
        Liina Anniina kirjoitti:

        ... eikä mitään skeidaa. Olkoon tämä nyt vihonviimeinen viestini.

        Alkuperäisellä menee jo paremmin! Onneksi. Hyvää jatkoa hänelle täydestä sydämestäni ja vilpittömästi.

        ei kukaan imuroi joka päivä.


      • höpöä
        no hei kirjoitti:

        ei kukaan imuroi joka päivä.

        No hohhoijakkaa..jokainen elää omassa huushollissaan just niinkun tykkää,ei siihen asiaa oo anopeilla mitään nokan koputtamista!On varmasti katkera ku on itse joutunu ukkosa sotkut ym siivoamaan mutta sun ei tarvitse semmoseen ruveta.Niitä anoppeja vaan ärsyttää ku me nykyajan miniät voidaan tehdä just niinkun meitä huvittaa eikä tarvi ottaa neuvoja vastaan katkeroituneilta anopeilta!


      • -siisti-
        höpöä kirjoitti:

        No hohhoijakkaa..jokainen elää omassa huushollissaan just niinkun tykkää,ei siihen asiaa oo anopeilla mitään nokan koputtamista!On varmasti katkera ku on itse joutunu ukkosa sotkut ym siivoamaan mutta sun ei tarvitse semmoseen ruveta.Niitä anoppeja vaan ärsyttää ku me nykyajan miniät voidaan tehdä just niinkun meitä huvittaa eikä tarvi ottaa neuvoja vastaan katkeroituneilta anopeilta!

        nyky nuoret-naiset tykkää lillua paskassa... ja siistiin kotiin tottuneet miehet kyllästyvät passaamaan näitä itsensä passauttajia ja lähtevät vetämään. Kiva elämä eikö?


      • ...,
        -siisti- kirjoitti:

        nyky nuoret-naiset tykkää lillua paskassa... ja siistiin kotiin tottuneet miehet kyllästyvät passaamaan näitä itsensä passauttajia ja lähtevät vetämään. Kiva elämä eikö?

        no meillä ei ole kyllä tälläistä odotettavissa :) ja tohon aikaisempaan viestiisi, kyllä on siivottukin kuten olen jo kertonutkin moneen kertaan. viimeksi kun siivottiin ja tehtiin tuntikausia jouluruokaa niin anoppi kieltäytyi edellisenä yönä tulemasta vaikka edellisenä päivänä oli käymässä ja näki sen kokkailu- ja siivoiluprojektin... että sellaista. ei anopin tosiaankaan tarvitse viihtyä paskassa, mutta omatpahan ovat paskamme omassa kodissamme ja me viihdymme. ja vielä; paskalla tarkoitan pölyä ja hujan hajan olevia tavaroita, en paskaa kirjaimellisesti. mutta kiitos nyt vielä sinullekin tuosta siivoomisneuvosta ;D


    • älä välitä siis

      Koti elää tavallaa, vieraat tulee ajallaan. Mikään ei ole inhottavampaa kuin ilmoittamatta kylään tulevat sukulaiset. Meillä oli joskus ollut juuri kolmella lapsella mahatauti ja sen jälkeen tulin minä kipeäksi. En siis ollut jaksanut pestä kotia, oksennusta löytyi muutamasta paikkaa, kylppärissä kasa likaisia (kakkaa ja oksua) vuodevaatteita. Eiköhän "rakkaat" tätini tulleet kylään.!! Sen jälkeen olin siivoton ja huono äidiksi ihminen tätieni silmissä. Ajattelin että olkoon, ihan sama mitä nekin ajattelee. Molemmilla luurangot komeroissa.. ja luultavasti vielä mahatautikin lahjana. =P

    • anoppi vaihtoon

      Repesin ap:n sanasta ANOPPIKOKELAS

      Etsiikö ap tuossa itselleen anoppia? Viestiketju on vuodelta 2009, paniko ap anopin vaihtoon? Vieläkö sama anoppi vaikuttaa ap:n elämässä?

      • Valinnanvarat

        Miehen voisinkin pitää, mutta anopin tilalle pitää vaihtaa toinen.


      • siinä se totuus!
        Valinnanvarat kirjoitti:

        Miehen voisinkin pitää, mutta anopin tilalle pitää vaihtaa toinen.

        "Miehen voisinkin pitää, mutta anopin tilalle pitää vaihtaa toinen. "

        Se on voi voi.... akan voi vaihtaa milloin vain ja vaikka kuinka monta kertaa elämässään, mutta äitiä EI!


      • Anonyymi

        Anoppikokelas lienee osuvampi nimitys kuin anoppi, jos ap ei ole naimisissa kyseisen naishenkilön jälkeläisen kanssa.

        Vai mitä nimitystä itse käyttäisit, jos et olisi naimisissa kyseisen naishenkilön lapsen kanssa? Itse ainakin kutsun oman mieheni äitiä anoppikokelaaksi, kun en ole hänen poikansa kanssa naimisissa. Ja kutsuupa tuo itsekkin minua miniäkokelaaksi vain, ei miniäksi.


    • oppeliini1

      Eiko todellakin olisi parasta että tapaisit/tapaisitte anopin kotinne ulkopuolelle. Tehkää yhdessä kavelylenkki jonka päätteeksi lähikahvilaan pullakahville. Tai vain kahvilaan kahville.
      Vaikka sinä/jamiehesi maksaisitte kahvitarjoilun, se on hyvin pieni hinta perherauhan säilyyttämiseksi.

      Varaa edeltäpäin keskusteluaiheita joita voit vatäistä HETI kun anoppi edes ajattelee sanoa siivouksesta tai kotieläimistä.

    • äidit riippakiviäkin

      Apua! Tunnistan itseni tästä, olen ollut tytärtäni kohtaan tuommoinen ja tunkeutunut hänen elämäänsä juuri noin, tosin hieman eri asioissa. Onneksi olen todellakin itse alkanut miettiä ja antanut hälle viimeinkin oman elämän, hän on 22-vuotias, joten hällä on vielä aikaa nauttia omasta elämästään. Olen myös erittäin helpottunut, että ei minun tarvitse miettiä hänen asioitaan, suorastaan huojentunut. Vaati tosin melkoisen tempauksen tyttäreni puolelta, että tajusin katsella omaakin käytöstäni, mutta en sitä tempausta nyt tässä enempiä selitä.
      Ja olakaa ja eläkää omaa elämäänne, toivottavasti sun anoppisi tajuaa myös irrottaa ottensa ja ylisuojelunsa lapsestaan, ihan vain kaikkien osapuolten takia ja kaikkien onneksi.Minun tyttöni on ihan normaali töissä käyvä veronmaksaja, hieman impulsiivinen vain ja menee päätä pahkaa kaikenmaailman hullutuksiin mukaan vapaa-ajallaan. Mitähän hän ei ole vielä kokeillut? Siksi äidin sydän on ollut kovilla, mutta todella, kun ymmärsin, että hänen elämä, ei mun ja jos on itse onnellinen, mitäpä tuosta?

    • Wileda

      Vai että anoppikokelas.
      Se se jotain on. Et taida päästää häntä läpi kokeissa?

      Ilmeisesti kuitenkin on hän aivan oikeassa, jos tosiaan olet yhteiselonne aikana 2 kertaa siivonnut "lattiasta kattoon". Elikoita vapaana huoneissa ja ilmeisesti kakkakasat eivät ole vitsi. Moni pitelisi nenäänsä ulko-ovelta.

      Mutta jos mieskin on boheemi, niin onhan hänen äitinsä aika itsekäs, kun ajattelee, että miehen pitäisi löytää joku siivousvimmaisa kotihengetär pitämään huushollia poikakullalle elikoineen.

      Mitä siisti ja tarkka vaimoke siitä hyötyisi.

      Olkoon anoppi iloinen, että vakka on kantensa valinnut. Sääli vuokranantajaa.

    • Anonyymi

      Minulla on minun "anopin" kanssa vähän vastaavanlainen tilanne, että naamatusten se teeskentelee että tykkää minusta ja on minun puolella. Mutta näin kahdeksan vuoden yhteiselon jälkeen minun miehen kanssa on "anopin" kuori alkanut rakoilemaan ja minä huomaan sen miten inhottava ihminen se on oikeasti: haukkuu seläntakana minun vaatetusta, elopainoa, luonnetta, kyseenalaistaa minun elämäntarinan ja väittääpä tuo vielä kaupanpäälle että minä olen manipuloija ja manipuloin kaikkia ympärilläni. Tosin totuus on kyllä se, että tämä henkilö itse manipuloi toisia sen minkä ehtii ja yrittipä tuo selittää jostain naisellisin keinoin tehtävästä manipuloinnistakin, mutta kun en taipunut siihen niin selkäänpuukotus senkun jatkui vain.

      Hakeudu hyvä ihminen kauas tuollaisista ihmisistä vielä, kun sinun mielenterveys on edes jollain tavoin tallella, minä ainakin aion hakeutua omasta "anopistani" vähintään 900km päähän. Ja kaikista minun miehen inhottavista sukulaisista ja miehestä itsestäänkin, kun se ei puolusta minua äitiään vastaan vaikka tietää itsekkin sen että hänen äidin käytös ei ole tervetta.

      • Anonyymi

        Mukavaa kuulla, että en ole ainoa jolla on inhottava "anoppi", vaikka teidän toisten kannalta kyllä inhottavaa, että olette joutuneet samanlaiseen tilanteeseen kuin minä. -.-"

        Ihmetyttää, että mitä ne naiset jotka on inhottavia anoppeja oikein luulevat saavuttavansa sillä että ovat inhottavia omia miniöitä/miniä kokelaitaan kohtaan. Pelkääkö ne sitä, että ne ei olekkaan enään poikansa elämässä niitä ykkösnaisia ja ovat mustasukkaisia vai iskeekö ikäkriisi kun se oma poika onkin yhtäkkiä aikuinen ihminen ja äiti ei enään päätäkkään kaikesta mahdollisesta?

        Nyt viimeisimpänä tempauksena tämä minun "anoppi" syytti minua siitä, että hänen poika ei haluaa viettää hänen kanssa aikaa. Eikä näe omassa käytöksessä mitään syytä sille, että miksi hänen kanssa ei haluta viettää aikaa. O.o Sekin oli hänen mielestä minun torpedointi heidän yhteiselle ajalle, kun kutsuin hänet kahville, kun hän halusi nähdä minun asunnon. X.x Voi luoja sanon minä,

        Toivottavasti saan pian asunnon toiselta puolen suomea niin muutan kyllä kauas tuollaisesta ihmisestä... -.-"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe