MILLÄ SAA MIEHEN VIELÄ RAKASTUMAAN UUDELLEEN???

PERHE PELISSÄ

Mitä hittoa mä teen!! 12 vuotta liittoa takana ja miehellä kaikki tunteet kuolleet, käytös sitten sen mukaista, kohtelusta puhumattakaan. Kaiken lisäksi meillä 2 vuotias lapsi, ja siitä se ongelma juontaakin. Jo etääntyneeseen suhteeseen mentiin sitten tekemään lapsi, jolloin arjen kestäminen kävi vielä sietämättömäksi. Kai ylipäänsä pahin ongelma on se, että meillä ei tunnu enää olevan mitään yhteistä aikuisina ja sitten vielä töllötetään toisiamme kaiket päivät kun olen hoitovapaalla ja mies käy paljon kotitoimistollaan...Kaikki meni mönkään meillä, mutta miten tästä eteenpäin??

Vaihtoehtona ero tai suhteen elvyttäminen. Pakko perhana sitä elvyttämistä on kokeilla. Jos mieheen saisi hiukan puhtia, motivaatiota, meillä alkaisi edes asteella asiat parantua, koska siten myös mulla motivaatio nousisi (tosin mulla tässä näyttää motivaatiota vielä olevan jäljellä kun edes yritän parantaa asioita). Motivaatiot ruokkivat toinen toisiaan, nyt vaan negatiivisuudet ruokkivat toinen toistaan...

Millä oma mies saadaan kiinnostumaan uudestaan? Mitä mies haluaa??? En ole tuon mieheni kanssa kovin juttu väleissä niin en voi suoraan kysyä, eikä varmaan vastaisikaan, mutta jos jonkun yleisneuvon saisin. Mulla nousisi motivaatio samantien jos mies olisi vielä joskus ystävällinen, jopa ehkä iloinen ja olisi kiinnostunut mun ja lapsen asioista...tällä hetkellä me ollaan ilmaa...Millä saan hänet huomaamaan minut taas??

20

10291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäsä2

Kirjoituksestas päätellen ei se mies halua elvyttää enää mitään. Etkä taida sinäkään hirveesti haluta.
      Taitaa sillä sydän jo sykkiä jollekin toiselle, valitettavasti. Mutta katso totuutta silmiin ja myönnä ettet sinäkään enää häntä rakasta...
      Itsenne piinaamista vaan jos ette myönnä totuutta. Ite sain uuden elämän eron jälkeen, ihanan sellaisen jossa todella tunnen olevani rakastettu ja Haluttu!!!

• zippaduida

hei!
      olen nainen ja samassa tilanteessa, ainoa poikkeus on, että mie oon se, jolla on tunteet kuollu... voin sanoa ainakin omasta puolestani, että tuskin se haluaa enää mitään elvyttää... itelläni ei oo mitään kiinnostusta mieheen, vaikka se nyt tahtoisi tehdä/panostaa/jnejne meihin/perheeseen. mie pyysin sitä n.3v sitten pariterapiaan, mutta mies oli silloin sitä mieltä, että minnekään ulkopuoliselle ei mennä, jos ei saada kahestaan selvitettyä, ni sitten lusikat jakoon. oon siis sen ajan nyt katsonut ja odottanut, mutta nyt riitti. mie lähen tästä ihan just. NYT mies sitten tahtoo terapioihin ym.... minä en... ei enää kiinnosta... liikaa kuormaa tullut tämän 10v aikana, ei auta vaikka miten mentäs mitä puhumaan, miuta on loukattu niin paljon, ettei mikään mahti maailmassa saa näitä solmuja auki.
      ei varmaan auttanut, mutta kerroinpa vaan, mitä miun pään sisällä pyörii.

• kylmä/kuuma

Tunteet on vähän sellainen juttu, että niitä joko on tai sitten ei. Tuskin on olemassa mitään sellaista keinoa millä niitä voisi mitenkään elvyttää, tai niihin voisi ites edes mitenkään vaikuttaa puhumattakaan että joku muu niihin muutosta saisi aikaan.

• fagj

tätä. On tunteita mutta ei ehkä sellaisia kuin pitäisi. Tosin arki voi ajaa siihen että tunteet kuolee..

• Nutturatäti

Kyllä tuo viestisi kuulostaa siltä, että te olette molemmat jo aikoja sitten tappaneet tunteenne, eikä niitä voi enää millään elvyttää. Teitte vielä sen klassisen perusvirheen, että yrititte paikata huonoa suhdetta lapsella ja lopputulos oli että elämä kävi entistäkin sietämättömämmäksi. Voi kun samaa suunnittelevat ihmiset lukisivat tämänkin aloituksen ja uskoisivat, ettei se koskaan toimi.

Vaikka rakkaus loppuu, niin silti toista voi arvostaa ja olla hyvissä puheväleissä. Jos te ette edes ole puheväleissä, niin toivotonta on. Miten olette päätyneet tuollaiseen tilanteeseen? Rakkaus olisi voinut olla elvytettävissä vuosia sitten, mutta ei enää nyt. Riviesi välistä jotenkin kuultaa, että et sinäkään sitä oikeasti halua, vaan haluaisit vain että sinulla on saman katon alla joku joka jakaa kanssasi lapsenhoitohommat.

• Itsekin aviossa

Itse ajattelen, että avioliitto on instituutio johon sitoudutaan loppu elämäksi, riippumatta siitä sisältyykö siihen tunteite vai ei, tämä nyt on vähän karrikoitua, mutta perusidea on kuitenkin se että avioliittoa ei pureta vaikka tunteet olisivatkin suvantovaiheessa. Ehkä miestäsi kannattaisi muistuttaa avioliittolupauksesta, yrittänyttä ei laiteta. On olemassa erilaisia keinoja elvyttää avioliitto, sehän on vain itsestä kiinni luovuttaako vai jatkaako. Onnea matkaan!

• Reptilians revolteth

Rakastuminen omaan puolisoon on maailman simppelein resepti! Raaka-aineet vain ovat vaikeasti saatavissa.
        Jokainen meistä pitää itsestään selvänä, että kaksi toisensa tapaavaa teiniä rakastuu. Se mekanismi ei häviä iän myötä mihinkään.

Eiköhän se Nutturatäti nyt ota vähän liian skeptisen kannan tähän asiaan. Tuhannet parit ovat löytäneet toisensa uudestaan, kun vaan ovat halunneet yrittää ja ovat saaneet apua. Tunteet ovat asia, joka voi olla pitkään piilossa. Jopa 10 vuoden helvetin jälkeen ne voivat pulpahtaa takaisin. Ehkeivät ne vanhat tunteet, mutta ah niin ihanat täysin uudet tunteet.

Jokaisella on syynsä, miksi toiseen rakastui. Kaikki niistä eivät olleet vain vaaleanpunaista.

Rakastuminen omaan puolisoon tapahtuu siten, että molemmat kohtaavat toistensa tärkeimmät emotionaaliset tarpeet. Se ei tapahdu itsestään. Suhde ei ole sitä, että erotaan sitten, kun toisen emotionaalisten tarpeiden kohtaaminen ei tunnu enää luontevalta. Rakastuneena se sitä on. Myöhemmin se vaatii vähän panostusta, kun ärsyttävät realiteetit tulevat vastaan.

Suurin osa meistä ei ole enää lapsia, jotka vetävät maitoa ja karkkia. Perunat ja liha on keitettävä ja huolehdittava terveydestään. Sama pätee ihmissuhteisiin. Emme voi siirtyä aina seuraavaan karkkiaskiin. Se ei kasvata meitä eikä anna samaa voimaa mitä kunnon ruoka.

• yktiikc j

rivien välistä kuultaa, että nainen kyllä haluaisi saada suhteen toimimaan. Mutta ehkä hän on jotenkin arka ilmaisemaan omia toiveitaan ja tarpeitaan, hän tarvitsisi siihen jotain rohkaisua mieheltä! Sellaista rohkaisua, että mies sanoisi, tekisi jotain sellaista mistä voisi päätellä hänen haluavan jatkaa yhdessä.
        Kyllä minäkin uskon, että ulkopuolisen avun voimin tunteita voi elvyttää.

Mutta moni tekee sen virheen (tai en tiedä voiko sitä virheeksi kutsua..mutta niin se vain menee) että lyö hanskat tiskiin, ja eletään jotenkuten kämppiksinä vain tai riidellen. Sitten kun siihen kohdalle osuu joku muu, niin ihastutaan ja aletaan pettämään. Sitten onkin jo asiat monesti liian solmussa että mitään on pelastettavissa.

Mutta näillä ei ole kai mitään pettämistä vielä ollut, joten hyvä olisi vielä nyt alkaa sitä suhdetta korjaamaan! Omin voimin ei tunnu onnistuvan, joten terapia voisi toimia.

• ex2
        Reptilians revolteth kirjoitti:

Rakastuminen omaan puolisoon on maailman simppelein resepti! Raaka-aineet vain ovat vaikeasti saatavissa.
        Jokainen meistä pitää itsestään selvänä, että kaksi toisensa tapaavaa teiniä rakastuu. Se mekanismi ei häviä iän myötä mihinkään.

Eiköhän se Nutturatäti nyt ota vähän liian skeptisen kannan tähän asiaan. Tuhannet parit ovat löytäneet toisensa uudestaan, kun vaan ovat halunneet yrittää ja ovat saaneet apua. Tunteet ovat asia, joka voi olla pitkään piilossa. Jopa 10 vuoden helvetin jälkeen ne voivat pulpahtaa takaisin. Ehkeivät ne vanhat tunteet, mutta ah niin ihanat täysin uudet tunteet.

Jokaisella on syynsä, miksi toiseen rakastui. Kaikki niistä eivät olleet vain vaaleanpunaista.

Rakastuminen omaan puolisoon tapahtuu siten, että molemmat kohtaavat toistensa tärkeimmät emotionaaliset tarpeet. Se ei tapahdu itsestään. Suhde ei ole sitä, että erotaan sitten, kun toisen emotionaalisten tarpeiden kohtaaminen ei tunnu enää luontevalta. Rakastuneena se sitä on. Myöhemmin se vaatii vähän panostusta, kun ärsyttävät realiteetit tulevat vastaan.

Suurin osa meistä ei ole enää lapsia, jotka vetävät maitoa ja karkkia. Perunat ja liha on keitettävä ja huolehdittava terveydestään. Sama pätee ihmissuhteisiin. Emme voi siirtyä aina seuraavaan karkkiaskiin. Se ei kasvata meitä eikä anna samaa voimaa mitä kunnon ruoka.

en jaksanut lukea edes kokonaan, jäin tuohon jopa 10vuoden jälkeen voi tunteet pulpahtaa.. sanoit onneksi, että ei ne vanhat, vaan täysin uudet. Siinähän sitä sitten ollaan, kun 10 tuhlatun vuoden jälkeen tajuaa, että täysin uudet tunteet vie voiton. Yleensä uudet tunteet tarkoittaa uutta suhdettakin. Aika positiivisoptimistinen pitää olla, jos jatkaa vaan helvettiään läpi varttuen ihmeitten tapahtumista. Jokainen päivä on ainutkertainen, 10vuotta helvetissä on 10vuotta helvetissä, ei sitä mikään muuta.

Avioliittolupaus, tästä ei lähdetä vaikka mikä olisi voi olla jonkun ajattelukanta, mutta kuinka moni oikeasti on halukas vääntämään sellaisessa missä mitään ei ole; naimisiin mennään niin omituisista syistä, jopa siksi, että luulee papin aamenen korjaavan sellaista millä ei ole elinmahdollisuuksia ollut alkunperinkään. Elämällä ainutta elämäänsä helvetissä ei käteen jää yhtään mitään muuta kuin katkeruus.

• Reptilians revolteth

Meillä liiton kriisiä saatiin hyvin nopeasti paranneltua ihan vaan kirkon ilmaisessa parisuhdeterapiassa. Siispä suosittelen sitä noin alkuun. Ei maksa mitään paitsi oman panoksen. Kahdestaan asioita voi olla vaikea selvittää kun toinen ei osaa kysyä oikeita kysymyksiä saati suhtautua vastauksiin.

Vaimona kannattaa ottaa puheeksi avioliittoneuvonta siten, että esittää iloista. Esittää, että nauttii ja pitää todella miehestään ja osoittaa sen. Iloiselta vaimolta on helpompi kuulla, että mentäiskö parantamaan liittoa.

Terapiassa käydään läpi tilannetta molempien mielestä. Sitten kaivetaan esiin ongelmat ja sen jälkkeen lähdetään työstämään asia kerrallaan. Käynnit vaihtelevat ja terapia kyllä kestää ja siihen kannattaa varata oikeaa asennetta ja pitkäjänteisyyttä. Myöskään ei saa lopettaa, vaikka jo piankin saattaa alkaa TUNTUA siltä, että nythän kaikki on hyvin ja tunteet toista kohtaan herätä. Tämä on erittäin tärkeä pointti ihan oikeasti, koska ongelmat eivät ole hävinneet mihinkään oikeasti vaikka tunnepuoli olisi kunnossa.

Mies uppoutuu töihin ja teillä kodin ja toimiston yhdistäminen on erityisen huono asia. Mies saattaa lokeroitua työvaihteelle ja siihen ei vaimo ja lapset sovi. Lisäksi kun miehet ovat monesti niin vähään tyytyväisiä, eivät tajua, että nainen saattaisi tarvita muutakin kuin vieressä nukkumista.

Te ette tule pääsemään omin nokkinenne tuosta ongelmasta. Liian arkaa.

• T-paita pesuun

Onko tullut pihdattua,kiristettyä piirakalla, marmatettua, käytetty lasta valituksiin...jospa heräisit ja pistaisit sen hertta-sarjan pois ja alkaisit hommiin.....imuta vaikka ensitöiksesi !

• hiillosmakkara

Sammuneita hiiliä ei saa enää tuleen vaikka kuinka puhaltaisi. Suuntaapa katseesi tulevaisuuteen ja uusiin mahdollisuuksiin elämässä.

• simppeliä

1. Koita saada teille kahden keskistä aikaa
      2. Lapsi hoitoon, mielellään vähintään viikonlopun.
      3. Teidän yhteisellä ajalla ei keskustella lausettakaan lapsesta
      4. Laita itsesi nätiksi ja seksiä kehiin, mummoalkkarit polttoon.
      5. Teidän ajalla ei mitää kotihommia tai sukulaisjuttuja tv sarjoja, sukulaisia tai kavereita
      6 Tunteet sinua kohtaan ja lasta kohtaan ovat kaksi täysin eri asiaa, ei minkäänlaista kiinnekohtaa
      7. Tehkää joskus jotain ihan pelkästään miehen edoilla.
      8. Jos on mahdollisuus laitaa lapsi johonkin ( sukulaisetm, tuttavat, vaikka maksaa lapsenlikalle ) niin ottakaa viikon loma ja menkää kahdestaan ja unohtakaa kun painatte ulko-oven kiinni kaikki mitä jäi selän taakse.
      9. Miehen pitää päästä unohtamaan se arki ja nauttimaan edes joskus
      10. Miehelle on suhteellisen sama menetääkö hän vaimon jos se elämä on pelkkää paskavaipan ruokkoomista ja arkea.

Useimmalle miehelle lapsi on enemmän velvoite kun ilo. Minä en koskaan ole ymärtännyt mitä söpöä tai niin hienoa on oksentavalla ja paskat housuissa olevassa käärössä. Kun minä silloin tällöin oksenssin, kävelin päissäni miten sattuu, riitelin ja käyttäydyin kun pieni kakara, pidettiikö minua söpönä. Miksi alle 10 kg se on niiiiiiin hienoa monista naisista ja he kuvittelevat miehen nauttivan sellaisesta. Kun kakara tulee menee elämästä lähes kaikki mukava ( seksi ja vapaus ) ja tilalle tulee rääkyminen ja alituinen rahan meno ( pitää saada, isääää anna rahaa )

Mies tyytyy vähään hyvää ruokaa ja helvetisti seksiä. Kun lapset ovat pieniä moni vaimo pilaa suhteen kun roikkuu siinä lapsessa kiinni 24/7/52 , ei jaksa laittaa itseä, katsoo nenä kiinni tv:tä, raahaa miestä sukuloimaan ja kylään tai kauppoihin ja seksiä saa kerran pari viikossa. Ja pahimillaan vaimo lihoo siitä mitä oltiin naimisiin mennessä kymmenen kiloa, jopa enemmänkin.

• isä ja poika

Puhu vaan omasta puolestas. Olen isä ja lapsi on mulle tärkeintä maailmassa. Muijan kanssa ei ole mitään muuta yhteistä enää. Peuhaan pojan kanssa niin paljon kun mahdollista ettei tarvi pohtia paskaa parisuhdetta

• anonym
        isä ja poika kirjoitti:

Puhu vaan omasta puolestas. Olen isä ja lapsi on mulle tärkeintä maailmassa. Muijan kanssa ei ole mitään muuta yhteistä enää. Peuhaan pojan kanssa niin paljon kun mahdollista ettei tarvi pohtia paskaa parisuhdetta

Tässäpä ketjussa on ollut paljon asiaa, mutta "lastenvuoksi" ja/tai "säälisuhteissa" ja/tai "tottumussuhteissa" on turha elää. Niissä vaan kuihduttaa oman ja toisen elämänilon sekä samalla kiusaa omia lapsiaan. Lapset nimittäin ovat paljon viisaampia kuin me aikuiset. Ne ovat oppineet tulkitsemaan omat vanhemmat tunteiden kautta jo silloin, kun eivät vielä osanneet puhua ja lukevat vanhempiaan näiden tunteiden mukaisesti. Vaikka yrittäisitte itse peitellä tunteitanne tai kieltää ne, niin lapset vaistoavat ja ymmärtävät.

Ihmiset muuttuvat ja heidän mielipiteensä muuttuvat, eikä siihen muutokseen mitkään poppakonstit auta. Antakaa aikuisten ihmisten mennä, olla ja elää tätä ainutlaatuista elämää ja antakaa kaikille lupa (myös itselle) surra, mennä ja selvitä. Ei tänne olla tultu hampaat irvessä kahlaamaan, vaan tuntemaan ja tunnustamaan omat tarpeemme ja tunteemme.

Kaikki tunteet ovat sallittuja niin kuin esimerkiksi tuon, joka on suuttunut aivan aiheellisesti ikävistä muutoksista parisuhteessa.

• yrittäjäpyrittäjä

Älä ainakaan kuuntele näitä negatiivisimpia täällä. Tunteet kuolee ajoittain, mutta ne voi olla vain juurikin sitä sytyttämistä vaille. Mun mielestä on hienoa, että joku tajuaa esimerkiksi sen, että negatiivisuus ruokkii itseään ja ne ruokkii toisiaan. Se on hyvä alku, koska nyt sä tiedät, mihin suuntaan sun on käänettävä oma kelkkas, että se toinen lähtee mukaan: eikä se lähde heti, mutta...

Sun pitää repiä se motivaatio niistä ajoista, kun oli vielä mukavaa. Ei sun tarvitse kysyä siltä, voisko se olla ystävällisempi tai muuta, vaan just, itse alkaa huomioida enemmän, sanoa että rakastat, pyytää lapsen ja sun kanssa kävelylle tai leikkipuistoon. Totta, ei se ensin lähdekään, mutta kysyt aina vaan, koska silloin huomioit. Sanoa vaan, että rakastat, koska sen se tajuaa, eikä se heti vastaa, mutta kun se asia lisääntyy aina, mitä hokee, ja mihin keskittyy: jos keskittyy eniten ongelmiin ja negatiivisuuteen, keskittyy syyttelyyn ja ja ongelmat lisääntyy. Älä vielä luovuta, jos tilanne paranee, voitte paremmassa hengessä selvittää asioita.

Pienen lapsen kanssa on rankkaa sillai, että sitä aikaa ei just ole ja monesti miehet regressoituu, kun jää ilman huomiota. Kysy voisitteko laittaa lapsen hoitoon ja viettää yhteisen viikonlopun. Laita kaunista päälle ja huomioi vain hänet: sunkin vuoro tulee kyllä, jos hyvin menee.
      Ala piristää itseäsi, ei sun tarvitse kotona koko ajan möllöttää, käy lenkeillä, jumpassa, harrasta lapsen kanssa,-ja pyydä mies mukaan, mutta älä vaadi.
      Keitä kahvit, tee pullaa, ja pikkujuttuja.

Miksi just sinä? No, kun itseään voi muuttaa, toista ei. Itsensä voi laittaa tekemään, toiselta voi vaan toivoa. Jokatapauksessa tuloksena on tyytyväisempi sinä, kävi teille mitä vaan. Mies ei huomaa heti mitään, mutta muista että myös ystävällisyys tarttuu.
      Seksi on hyvä juttu, keskimäärin 11 minuuttia, mutta se, mitä se voi antaa parisuhteelle... Se ei ole kovakaan "uhraus", mutta voipi olla yrittämisen arvoista. Jokainen haluaa tuntea olevansa rakastettu ja haluttu. Se kasvaa, mihin kiinnittää huomiota.

Yritä ainakin vuosi vielä, siis päätät, että käännytät itsesi nyt ja heti, alat muuttaa omaa asennettasi ja elämääsi parempaan, kohtelemaan paremmin, vaikka mitä tulisi, ja et vaadi, vaan toivot, mutta itse teet. Sitten kun oma asenne on kohdillaan, voi jo pienesti kysyä, voisiko toinen ja haluaisiko toinen vielä. Että mitä jos laitettaisiin meidän asiat kuntoon, me voidaan olla vielä tyytyväisiä ja onnellisia. Siihen pitää vaan uskoa itse.
      Sitten sä olet ainakin kaikkesi tehnyt, ja jos ero tulee, eikä asiat mene, sun ei tarvitse jossitella, vaan voit hyväksyä sen, että todella, kaikki tuli yritettyä, mutta ei toimi.
      Rakkaus voi syttyä uudelleen, pitää vaan muistaa mistä se lähti.

- Vie kukkia (oikeesti), keitä kahvit, laita hieman hienompaa ruokaa (myös itsellesi, että ilahdut!)
      - Ala harrastamaan ja tee itsestäsi kiinnostava tekemällä jotain kiinnostavaa
      - Paranna omaakin elämää ja asennetta, hanki aikaa itsellesi, - ja myös miehellesi
      - Pyydä treffeille, leffaan tai vaikka ulos syömään (liian moni unohtaa miten kivaa on käydä treffeillä)
      - Kysy mitä kuuluu. Tää kysymys on niin väheksytty, mutta on ihanaa, jos joku vilpittömästi on kiinnostunut siitä, mitä kuuluu, miten menee ja kuuntelee. Sillä sen puhe yhteyden saa auki, kun alkaa kuuntelemaan.
      - tehkää jotain kivaa perheenä, kyllä moni isä olisi isä, jos osaisi, jotkut vaatii hieman apua
      - Parantakaa seksielämäänne ja tee siihen aloite. Yksi hyvä olisi tehdä lahjaksi "kylpylä", hieman palvella rakastaan (vaikkei se just nyt rakkaalta tuntuisi), laita jalkakylpy, kynttilöitä palamaan, seksikkäät vaatteet, hiero hartiat ja muutakin, ole hetki se, mikä olit silloin kun te rakastuitte. Silloin aina haluaa tehdä toiselle hyvää, voisiko sitä muistella nytkin hetken..?
      - Muista myös, että itse olet edelleen rakastettava, ja voit sen näyttää
      - Älä laita lasta ongelmaksi, perhe on oikeasti kiva juttu kun sen oikein oivaltaa, lapsen kanssa voi molemmat harrastaa ja lapsien kanssa on monta kivaa juttua, ja siitä voi saada paljonkin iloa, kun apsi kehittyy, oppii juttuja, on niin vilpitön ja sellainen kun lapset nyt on. Miehenkin voi saada näkemään sen, jos hän pääsee mukaan, ja kerrotaan juttuja, pyydetään asioihin mukaan, ja perheen kanssa on hauskaa.
      - Tottakai jos menette yhdessä terapiaan se voi auttaa, mutta sua vois auttaa sekin, että sä menet. Saat siellä purkaa tuntojasi ja näkemystä, saat keskittyä itseesi, että jaksat tsempata parisuhteessa. Saat apuja ja neuvoja... Siis sun kannattaa, se voi auttaa sua todella paljon, monessakin suhteessa. Myös silloin, jos suhde vaan ei kertakaikkiaan ala toimimaan sen vuodenkaan jälkeen, koska silloin sä olet saanut käsitellä asioita ja sun ei tarvitse erota katkerana.

Älä siis jätät asioita kesken, älä jätä yrittämättä, älä luovuta vielä. Erota ehtii myöhemminkin ;)

• Anonyymi

Paskaa. Ihme skeidaa ja liirum laarumia.
        Mua ei kiinnosta jonkun typerän naudan tunteet, kaksi asiaa riittää:
        Kassit tyhjäksi ja maha täyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskaa. Ihme skeidaa ja liirum laarumia.
        Mua ei kiinnosta jonkun typerän naudan tunteet, kaksi asiaa riittää:
        Kassit tyhjäksi ja maha täyteen.

Tokko oletkin se pikku poika ala koulussa

• Anonyymi

Rakkausloitsu voittaa miehesi takaisin toiselta naiselta, älä itke enää pappi adu on todellinen ja todellinen meedio Hän toi takaisin ex-mieheni 7 päivän sisällä jälleennäkemisestä, lähetä hänelle sähköposti tänään ja oma ihmeesi. https://solutiontemple.info

• Anonyymi

Noilla kilometreillä pitäisi kaikki olla kunnossa.Lapsi
      on ihana lahja,joka on kotona vain hetken.Sinulle sanoisin,että timmaa itsesi vielä paremmaksi,jos
      miehesi kanssa menee Banks,niin muita on tulossa
      jonoksi asti ja tämän asian kun miehesi tiedostaa
      niin se on siinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe