Mistä LAADUKKAITA KENKIÄ?

Arghh kenk friikk

Olen ilman talvikenkiä, mä en kyl enään IKINÄ osta Andiamosta, Dinskosta tai nää muista kaupoista koska eivät kestä ollenkaan.

Miksi ne tuo tänne kartonki pohjaisia kenkiä jotka ovat liimalla kiinni? ja viel pohja katkee?
Miten se selviätte Suomen talvisäästä semmoisissa kengissä?

Pitäis olla hienot kengät jotka kans KESTÄVÄT VETTÄ SEKÄ LUNTA! ja viel semmoisia jotka eivät liuku sisätiloissa.

Minne laatu on hävinnyt? äidillä on kenkiä jotka ovat kestäneet 30 vuotta ja vieläki kestävät.

Ehkä pitäisi suutarille mennä teettää 250 eurol kenkiä mut ainakin kestävät ja ovat tyylikkäitä

20

8872

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanos muuta!

Olet harvinaisen oikeassa. Suomessa on Euroopan kalleimmat mutta varmasti myös huonoimmat kengät myynnissä.

Suomessa ei ole enää monta kenkävalmistajaa, joten valinnanvaraa on vähän. Jos vielä etsii kenkiä, jotka on säälle sopivat, terveelliset ja leveällä lestillä sekä kivan näköiset, on todella tuskissaan.

Talvikenkiä valmistaa ainakin Pomarfinn, Aaltonen, Janita ja Sievi. Noiden suunnittelu on suomalaista luulisin, mutta valmistus ainakin kahden ekan osalta ei ole kokoaan Suomessa. En tiedä vaikuttaako se laatuun. Sitten on Pertti Palmrothin kengät, vähän fiinimpää sorttia, heillähän on sellaisia jokasäänsaappaita.

Mun henkkoht ongelma on, ettei noiden valikoimista löydy sopivian leveitä ja tilavia mun lyhyeen mutta arkaan jalkaani. Lisäksi terveelliset kengät tuppaavaat aina olemaan aivan lättänöitä, ei korkoa ollenkaan, se ei taas mulle sovi, kun pitäisi olla 3,5 cm korko.

Löydän ulkomailta syyskenkää, mutta kunnon talvikenkiä on vähän. Viime vuoden kengät ovat Gaborin. Ne ovat ihan laadukkaita. Mutta itävaltalaisia, muistaakseni.

Keski-Euroopassa vaan valmistetaan kovin kaupunkimaisen kevyeen lämpimään talveen saappaita... joten paras toinen vaihtoehto on siirtyä urheilullisimpiin jalkineisiin, eräkaupat ja urheilukaupat myyvät sellaisia Gore-tex vaelluskenkiä. Mutta joo, ei varmaan paras ratkaisu sisätiloihin eikä sovi monen tyyliin.

• argh kenk friik

ihanaa että on muitakin jotka ovat samaa mieltä.

Se on just tää että sit semmoset tosi hyvät kengät ovat sit erittäin rumia urheilu vaellus kenkiä.
        Mutta siis mä haluaisin nilkkuri bootseja missä on korko, Andiamo ja Dinsko ovat ihan uppotäynnä niitä bootsei mutta ei niitä voi ostaa koska eivät kestä vettä ja ovat kartonki pohjaisia.

Mä kunnioitan laadukkaita tuotteita, mutta se että kallis tuote on laadukas on vain historiaa!!
        Mieheni osti 150 euron kengät jotka menivät rikki 2kk aikana.

Kerran sitten ostin saappaat Andiamosta jotka maksoivat 10 euro ja kestävät mitä vain! ne on pelastanut talveni jo 3 kertaa.

• marinamaija

painavat rintavaa jalkaa. Minä saan niistä päänsärkyä.

• koulufriikki._.

Björn Borgilta ostin ainakin hyvät lenkkarit, lämpimät jne.. mutta talvikengistä en tiiä..

• farfallina

Olen ostanut yhdet Timmberlandin saappaat ja nyt jo 4 talvi niillä mennään. Lähtöhinta oli kyllä yli 200€ reippaasti mutta ostin alesta joulun jälkeen puoleen hintaan(vai oliko peräti -70% ale?). Kunnon kenkiä ei oikein alle 100€ suomesta saa. Ulkomailta ostan usein, esim Espanjassa hyvät kengät. En ikinä osta tekonahkaisia muovikenkiä(poikkeus crocs ja varvastossu Havaianas).
      Hienostelupuolen kengät ostan yleensä Dumond-merkkiä. Brasilialaiset. Jalkani on aikas kapea, että se lesti sopii minulle, mutta ei tietenkään kaikille. Monet kauniit juhlakengät ovat tajuttoman korkeakorkoisia. jalka väsyy. Ne voi madalluttaa kätevästi suutarilla! Ja taas mennään! Usein jo senttikin pois niin käyttömukavuus lisääntyy.
      Netissä Brandos myy laajan valikoiman eri hintaisia ja laatuisia kenkiä. Luulisi löytyvän!

• 101paria

Tasan kerran kokeilin koron madaltamista puolivahingossa ja huono oli lopputulos. Tämä kokemus tuli, kun saappaista katkesi korko, eikä suutarilla on ollut yhtä korkeaa tilalle. Kokeilimme sitten tätä sentin matalampaa ja päälle päin se näytti ihan hyvältä. Kävely sitten paljasti, että kengän asento oli muuttunut aivan vääräksi, eikä kävelystä tullut enää mitään. Suutari yritti vielä laittaa paksumman korkolapun, mutta sekään ei auttanut riittävästi, koska sen kuluminen oli tavallista nopeampaa. Hylkäsin saappaat sitten tuon talven jälkeen.

Dumondit ovat ihan ok kenkiä ja ostin niitä aikoinaan aika monet (kaapissa varmaan 20 paria), mutta niiden hinnat ovat kohonneet kohtuuttomiksi. Aivan kuin maahantuoja olisi tullut ahneeksi merkin maineen kasvettua. Parina viime vuotena en olekaan ostanut enää kuin alennuksista ja maahantuojan ystävämyynnistä.

• Elliina75
        101paria kirjoitti:

Tasan kerran kokeilin koron madaltamista puolivahingossa ja huono oli lopputulos. Tämä kokemus tuli, kun saappaista katkesi korko, eikä suutarilla on ollut yhtä korkeaa tilalle. Kokeilimme sitten tätä sentin matalampaa ja päälle päin se näytti ihan hyvältä. Kävely sitten paljasti, että kengän asento oli muuttunut aivan vääräksi, eikä kävelystä tullut enää mitään. Suutari yritti vielä laittaa paksumman korkolapun, mutta sekään ei auttanut riittävästi, koska sen kuluminen oli tavallista nopeampaa. Hylkäsin saappaat sitten tuon talven jälkeen.

Dumondit ovat ihan ok kenkiä ja ostin niitä aikoinaan aika monet (kaapissa varmaan 20 paria), mutta niiden hinnat ovat kohonneet kohtuuttomiksi. Aivan kuin maahantuoja olisi tullut ahneeksi merkin maineen kasvettua. Parina viime vuotena en olekaan ostanut enää kuin alennuksista ja maahantuojan ystävämyynnistä.

Itselläni on myös monet Dumondin kengät. Mielestäni laatu ja koko mallistokin on parantunut paljon viime sesongeissa, tiestysti se näkyy myös hinnoissa. Maahantuoja tuskin itse vaikuttaa hintojen nousuun, eiköhän se ole tehdas tuotteiden takana. Kyllähän muidenkin parempien merkkien kohdalla nousua on hinnoissa tapahtunut, jos verrataan nyt ja viisi vuotta sitten.

Ystävämyynneistä löytyy kyllä mallipareja mukavasti ja edullisesti, niinkuin muidenkin merkkien maahantuojien malliparimyyynneissä, mutta harmi vaan en itse ole mallikokoa =(

• ...

Diskosta en tiedä, mutta Andiamosta saa laadukkaitakin kenkiä, pitää vaan jättää ne "pirkkakengät" sinne hyllyyn ja ostaa merkkikengät. Andiamo on myynyt tuota ketjussa mainittua Gaboriakin, ja muita hyväksi laadukkaaksi tunnustettuja merkkejä. Itselläni on talvijalkineet kestäneet poikkeuksetta vähintään 3 talvea, lyhytikäisimmissä oli ohut kumipohja, ja mokkainen kenkäosa oli liimattu siihen kiinni. Kun kävelin kengillä kevätloskassa rupesi liimaukset neljäntenä keväänä aukeamaan ja jalat kastuivat. Kaikki muut kengät ovat kestäneet siis viidettä talvea.

• .-.

etsin kokonahkaisia Eccoja, en löytänyt. Kengistä voin maksaa paljon, jos hyvät, vaikka muuten ostan usein halpisvaatteita.

• 101paria

Valitettavasti edes merkkeihin ei voi luottaa. Moni aikoinaan hyvänä pitämäni merkki on muuttunut roskaksi. Asiakas vain ei ole valmis maksamaan kuin muutaman kympin ja tätä rahaa vastaan sitten tehdään liikaa kompromisseja. Kaiken lisäksi kenkien hintataso Suomessa on aivan järkyttävä, eikä edes alennusmyyntien kohdalla käytetä sellaisia prosentteja kuin muualla maailmassa. Hintapuristuksessa monet merkit ovatkin luoneet halpalinjoja tai premium-tuotteita vanhojen rinnalle. Länsimaissa valuutasta riippumatta sen suuren kansan kipupiste menee jossain hintaluokassa 70-80. Aika harva on valmis maksamaan yli 100 rahaa kengistään.

Tähän todellisuuteen heräsin viitisen vuotta sitten käytyäni Espanjan kenkäalueilla, jossa myytiin edellisen kauden tuotteita, siis jo ainakin 2kk vanhaa mallia, alle 10 euron hintaan ja muovisia kenkiä sai 3 paria samaan hintaan. Samoja kenkiä olin nähnyt ennen matkaa Suomen kenkäkaupoissa ja hinnat olivat olleet 40-100. Mainitakseni vaikka merkeistä Bronx ja Mustang.

• .-.
        101paria kirjoitti:

Valitettavasti edes merkkeihin ei voi luottaa. Moni aikoinaan hyvänä pitämäni merkki on muuttunut roskaksi. Asiakas vain ei ole valmis maksamaan kuin muutaman kympin ja tätä rahaa vastaan sitten tehdään liikaa kompromisseja. Kaiken lisäksi kenkien hintataso Suomessa on aivan järkyttävä, eikä edes alennusmyyntien kohdalla käytetä sellaisia prosentteja kuin muualla maailmassa. Hintapuristuksessa monet merkit ovatkin luoneet halpalinjoja tai premium-tuotteita vanhojen rinnalle. Länsimaissa valuutasta riippumatta sen suuren kansan kipupiste menee jossain hintaluokassa 70-80. Aika harva on valmis maksamaan yli 100 rahaa kengistään.

Tähän todellisuuteen heräsin viitisen vuotta sitten käytyäni Espanjan kenkäalueilla, jossa myytiin edellisen kauden tuotteita, siis jo ainakin 2kk vanhaa mallia, alle 10 euron hintaan ja muovisia kenkiä sai 3 paria samaan hintaan. Samoja kenkiä olin nähnyt ennen matkaa Suomen kenkäkaupoissa ja hinnat olivat olleet 40-100. Mainitakseni vaikka merkeistä Bronx ja Mustang.

250 euroa nahkaisista Eccoista, vaikka olen köyhä ja joutuisin säästämään vuoden. Ei vain löydy mistään.

• ...
        .-. kirjoitti:

250 euroa nahkaisista Eccoista, vaikka olen köyhä ja joutuisin säästämään vuoden. Ei vain löydy mistään.

Mulla on tänä talvena mennyt jo kolmet korolliset nahkasaappaat rikki! Kaksista hajosi pohja muutamassa kuukaudessa jota ei enää voinut korjata ja kolmansista vuori oli täysin riekaleina kahden(!) viikon käytön jälkeen. Ja nämä kaikki yli 200 euron saappaita. Olen kyllä niin turhautunut siihen, että oikeasti nykyään ei enää löydy kestäviä kenkiä. Tai sitten ne kaikki kestävät on jotain matalia mummokenkiä jotka on yksinkertaisesti niin rumia ettei niitä halua edes käyttää. Mistäköhän oikeasti löytyisi hyvännäköisiä ja kestäviä kenkiä, mietin vaan...

• Kunnollisia kenkiä?

Jep, sama ongelma. Itsellä mennyt kolmet kengät tänä talvena rikki, joista yhdet tosin oli jo seitsemisen vuotta vanhat ja toisetkin pari vuotta. Ne kolmannet ostin Kenkämarskista tänä vuonna, ja ovat jo ehtineet hajota(!) (äänestän muuten tästä lähtien jaloillani ja ostan muualta, koska myyjän mukaan uusien kenkien hajoaminen ei kuulu heille!?). En ole siis löytänyt kunnollisia ja hyvännäköisiä kenkiä mistään, näyttää siltä, että Goretexit on ainoat, jotka kestää, mutta kun niiden ulkonäkö ei vaan ole kauhean houkutteleva.

• akadghjk

olen kuullut tota se ei ole kaupan ongelma jos kengät hajoavat heti!

Ja sekin vielä, kun ostat paskakaupassa kengät myyjät sanovat että vaihta korot ja pohja samantien. huhhuhh

• vaatikaa korvausta
        akadghjk kirjoitti:

olen kuullut tota se ei ole kaupan ongelma jos kengät hajoavat heti!

Ja sekin vielä, kun ostat paskakaupassa kengät myyjät sanovat että vaihta korot ja pohja samantien. huhhuhh

Vai ei uusien kenkien hajoaminen kuulu myyjälle... Huh, huh. Valetta.

Jos kengät on oikeaoppisesti pidetyt, eli esim siroilla, juhlavilla kengillä ei rämmitä kilometritolkulla jossain kivikössä/kurakossa ja ne hajoaa heti, niin takuulla kuuluu myyjälle. Myyjien "velvollisuus" on myydä ehjää, käyttökelpoista tavaraa ja kenkien oletettu käyttöikä on sen verran pitkä, että tapauksesta riippuen korvauksen voisi saada vielä parinkin kk kuluttua (en tiedä tarkkaa aikarajaa, onko sellaista edes). Siis esim ihan käyttökengiksi tarkoitut kengät (saapikkaat, maiharit...) ja näkee että käytetty kuten kuuluu, mutta pohjat irtoaa, saumat ratkee, vetoketju hajalla tms, niin pitäisi kyllä saada korvaus.

Lain mukaan myyjä on velvollinen ensin korjaamaan tuotteen, mikäli ei onnistu, niin vastaava tilalle, jos ei löydy/onnistu, niin lopuksi rahat takaisin. Eli kun ehdotetaan suutarikäyntiä kengille, niin älkää vetäkö herneitä nenään, siinä tehdään just kuten laissa sanotaan. Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan/hyvittämään mitään muuta, jos pystyy korjaamaan (korjauttamaan) tuotteen käyttökelpoiseksi. Siis hyväksykää se suutarilla käyttäminen, muuten ette välttämättä saa mitään korvausta (ellei myyjä huvikseen jakele).

Ja, mikäli myyjä väittää ettei kuulu heille jos uudet kengät hajoaa, pyytäkää pomoa tms paikalle. Jos sillä on sama mielipide, niin sitten vain yhteyttä korkeampaan tahoon, mikäs se on... joku kuluttajansuojaviranomainen, mikälie nimeltään.

Ja menkää kanssa niiden uusien hajonneiden kenkien kanssa vaatimaan korvausta myyjältä. Jos kukaan ei valita, niin saman pa...n myynti jatkuu lopulta pahempana. Mutta, ne korkolaput on kulutusosa (ja tehdastekoiset useimmiten halpaa, kovaa muovia mikä ei kestä) eli niiden hajoaminen vaikka samana päivänä ei sitten enää olekaan korvattava asia.

• ..................

Olen kans ollu sitä mieltä, että vaikka mistä ostais ja mitä maksais, ni aina saa pelkkää pas**a. Tilasin nyt tuolta yhdestä nettikaupasta (eka kerta ku edes tilasin netistä kenkiä), kysyin eka sähköpostilla kenkien kokoja ku niitten koko taulukko oli vähän sekava ja tilasin ekat kengät sieltä ( http://www.beautyqueen.fi/saapas-varivaihtoehtoa-p-1725.html , noi beiget). Ok kengät makso n. 50 €, mutta materiaali parempaa mitä suomesta saa edes 100 eurolla. Materiaali vaikuttaa ihan oikealta nahalta, ja vielä hyvältä sellaselta se karva osa on todella pehmeetä ja kenkä on muutenki todella laadukas, koko talven olen käyttäny niitä ja muuta ei ole niille tapahtunu ku valkonen karva ei ole enää puhtaan valkonen mut valkonen kuitenki :) Noitten jälkeen olen tilannu äkkiä laskettuna 5 paria kenkiä sieltä, reisisaappaat, kahdet muut saappaat, nilkkurit ja yhdet korkkarit. Niitä reisisaappaita olen käyttäny myös todella usein ja korko lappu on edelleen tallella, eikä suutaria tarvita vielä pitkään aikaan. Normaalisti ku korkolappu pitää vaihtaa jo alle 10 käyttökerran jälkeen. Eli laatua on ja todella kestää kulutusta, paremmin ku kengät tähän asti. Sellanen miinus tossa paikassa kyllä on, että kengät tulee mun käsittääkseni jostain päin eurooppaa (ehkä saksasta) suoraan, et toimitus aika oli mulla ainaki noin 2 viikkoo.

• Korot kunniaan

Onko pakko mainostaa joka paikkaan samaa nettikauppaa? Muovia noi on.

• laatukengät

Mä ainakin käytän kuomia ja sit pomar kenkiä. Jos ostaa kirpparilta voi saada alle 20 € TOSI HYVÄT KENGÄT!!!!

• kestävät kengät

Osta rauskunnahkakengät, niin ei tarvitse enää ikinä hankkia sen jälkeen uusia kenkiä, esim. tuollaiset:
      http://www.amazon.co.uk/Patrick-Cox-Stingray-Brogue-Brown/dp/B002YK5SU6/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1299234223&sr=8-1

Rauskunnahka on tuollaista kestävää panssarinahkaa, josta lähinnä samurait ovat valmistaneet haarniskoja. Tuollaiset kengät eivät kulu eivätkä edes ryppyynny tai kulahda. Tietysti muutaman vuoden välein pitää ostaa uudet kengännauhat, ja välillä suutarilla pitää vaihtaa uudet pohjat.

Sitten vanhana ukkina voi antaa kengät pojanpojalleen, joka edelleen antaa kengät pojanpojalleen jne. Ei tarvitse koko suvussa enää ikinä shoppailla kenkiä.

• ,.,..,.,.,.,.,

Pakko sanoa että ihan säälittävää p*skaa ne myy... Jotain tekonahkaisia kurttuja jotka ei kestä kun sen yhen talven jos sitäkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7654
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5979
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3538
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1997
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1875
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1698
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1579
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe