Hammasraudat ja syöminen.

.LuLu.

Voiko muroja ja sipsejä syödä vaikka on raudat? Vai ovatko nekin kiellettyjä silloin? :) Ja saako minkäänlaista suklaatakaan syödä? :D

Kiitos vastauksista. :))

34

9974

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meiksä

      Minä jätin kokonaan kaikki karkit pois, mutta suklaata syön kyllä. Täytyyhän sitä nyt joskus saada herkutellakin! Sipsitkin menee ihan hyvin alas. Täytyy vaan hyvin muistaa puhdistaa, helposti jää rautojen kolosiin kiinni terävät perunoiden osaset. Oma hammaslääkäri ei ainakaan näiden syömistä kieltänyt, sitkeät karkit etenkin salmiakki on pahimmat. Mutta kyllä tämä tästä:) Suklaan voimalla kyllä jaksaa!

      • .LuLu.

        Jee, eka vastaus. :) Joo oon kans ite syöny sipsejä ja sitte yhtä tiettyä suklaata, minkä saa helposti syötyä. :) Mä yleensäki syön eniten suklaata, harvemmin muita karkkeja nii ei sitte kamalan vaikeaa sitten ollu tää niistä luopuminen. :) Onneks sieltä sai erikoishammasharjan, nii sillä on hyvä puhdistaa ne raudat. :)


      • 9+7
        .LuLu. kirjoitti:

        Jee, eka vastaus. :) Joo oon kans ite syöny sipsejä ja sitte yhtä tiettyä suklaata, minkä saa helposti syötyä. :) Mä yleensäki syön eniten suklaata, harvemmin muita karkkeja nii ei sitte kamalan vaikeaa sitten ollu tää niistä luopuminen. :) Onneks sieltä sai erikoishammasharjan, nii sillä on hyvä puhdistaa ne raudat. :)

        raudat niin voi syödä mitä vaan ;)


      • .LuLu.
        9+7 kirjoitti:

        raudat niin voi syödä mitä vaan ;)

        Aika kätevää. xD Mulla on kitalaessa jotkut raudat, mitkä menee poskihampaisii kiinni ja kulmahammasta vedetään jollai jousella oikeelle paikalleen.. Poistettii 1 poskihammas... Sitte sen jälkee saan ylös tavalliset raudat.. :D Sipsejä ostin just tänää. :D


    • syöminen

      ite en voi syyä mitää kovaa...

      • Enosaa

        itte en pysty syödä ku sattuu niin saat**** paljon ku yritäm, eikä voi nielaista kunnolla


      • Jiiiiit
        Enosaa kirjoitti:

        itte en pysty syödä ku sattuu niin saat**** paljon ku yritäm, eikä voi nielaista kunnolla

        Pari ekaa päivää rautojen laiton jälkeen voi olla hampaat arkoina, samoin sen jälkeen kun rautoja kiristetään. Mut kyllä se siitä parin päivän jälkeen helpottaa :)


    • onskuponskudinskudon

      Rautojen kanssa kai voi syödä mitä vaan paitsi kaikkia sitkeitä karkkeja, kuten toffeeta ja salmiakkia yms. Omenoitakaan hammaslääkäri ei suositellut. Mutta sipsit ja suklaa on kai ok, jos vaa pesee kunnolla hampaat. Kannattaa joka aterian jälkeen käydä purskuttamassa kaikki tähteet suusta vedellä pois.
      Ite sain raudat kaks päivää, sitten, hammaslääkäri kerto että hampaat voi olla 3-4 päivää todella kipeet (en voi tällä hetkellä syödä mitää kovaa, kun puree niin tuntuu että hampaat tippuu) paitsi että kipu lähtisi muutaman päivän sisällä pois ja että rautoihin tottuisi.
      Raudat on kai ihan ok, kunhan niihin vain tottuu. Aluksi vain pitää kestää, ja joka kiristyksen jälkeen myös, mutta sitten on suorat naissit hampaat.

      • gfsf

        Kaikkea voi syödä, kunhan pureskelee rauhassa ja pesee hampaat huolella. Aina puhutaan jostain pähkinöistä tai kovasta kiviuunileivästä, mutta onhan vaikka sipsitkin suhteellisen kovaa.


    • jokuoutotyyppi0

      Mulla jää mikä vaan ruoka kitalakirauotoihin .-. et tosi kiva :) Mut nää on mulla ollu kohta vasta 3 päivää ettei suu ole vielä tottunut..

    • Anonyymi

      Kyllä saa

    • Anonyymi

      Mut saako?

    • Anonyymi

      MITÄ VOI KUN ON RAUDAT T.SARA

      • Anonyymi

        MITÄ VOIT SYÖDÄ KUIN ON RAUDAT T.SARA 🦷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ VOIT SYÖDÄ KUIN ON RAUDAT T.SARA 🦷

        Mä sain just eilen ja sattuu ihan sikana, mut itte oon vedelly muroi ja kaikkee aika normisti :)


    • Anonyymi

      sain elien raudat ja syön tummaa suklaata nyt! :) sattuu vähän pariin hampaaseen mutta kyllä se tästä!!! :DD

    • Anonyymi

      itellä oli sillee ku laitettiin viime keskiviikkona raudat ettei ollu mitään mieltä syödä tai muuta ja oksetti kun söi esim edes ihan perunamuusia, mut nyt on ollu se 4pv nii tää on helpompaa. ite syön esim dumbleja takahampailla vaikka ei ihan ehkä kannattais. XDD

      • Anonyymi

        "vaikka ei ihan ehkä kannattais. XDD"

        ei todella kannattais.


    • Anonyymi

      Ku kerroin mun kaveril et saan raudat ens viikol luokas mun takana istuva sano et ei siin kauheest pysty syömään ja ne sattuu pari päivee

    • Anonyymi

      Sain raudat eilen ja pystyn syömään ainaki suklaata ja tälläsii "normi" ruokii eli just niinku pastaa mutta syön rauhallisesti ja on siinäki oma haasteensa. Suosittelen joka aterian jälkeen purskuttelemaan suun ja putsaamaan raudat ensinnäkin koloista ettei tuu reikii. Ja tietty harjaamaan hampaat hyvin.😊🦷

    • Anonyymi

      Itellä ollu ylä raudat jo parivuotta ja sain pari päivää sitten alakin ja ongelma on se että ei voi syödä enää ilman että jää jotain ruoan murusia ympäri suuta ja aina kestää joku puoltuntii yrittää saaha pois niitä ku on nii vitun vaikeeta nii ei ois kellää heittää vinkkejä tähä? :D

    • Anonyymi

      Ite mietin et saaks suklaat syödä ku sain edellispäivänä raudat ja hampaat kyl sattuu mut oon vedelly kaikkee pehmeet ruokaa ku kovaa sattuu. Mietin vaa et saaks suklaat syödä ku tiiän ettei mitää kiinteet saa esim salmiakki ja toffee:) mut entä suklaa? Syön sitä tällä hetkellä

    • Anonyymi

      Olen syönyt sipsejä juonut limsaa ja muuta mutta en mitään tahmaista tai tosi kovaa

    • Anonyymi

      Suklaa ja murot ovat ok mutta kaikki kovat ja tahmeat karkit ovat niitä joita ei kannata ottaa mutta pehmeät karkit ovat hyvät karkit joita syödä

    • Anonyymi

      Raudat ollut vasta vähän aikaa ja sipsejä söin jo ekana päivänä ihan turvallista kuulemma!

    • Anonyymi

      Heippa! Sain eilen raudat ja kaikki hampaat sattu. (Sain ne ” Junakiskot” raudat lempinimeltään ylähampaisiin) eli en tiedä mitään niistä, muutakuin ei kannata syödä kovaa, sitkeää tai tahmeeta ruokaa. Onko kenelläkään mitään tietoa, mitä kaikkea saa syödä ja mitä ei. Pohdiskelen, mitä karkkeja saa syödä sipsin ja suklaan lisäksi. Kiitos jos joku kertoisi. 🥹🙂 T: nimetön tyttö. 😂 LOL miksi laiton ton : nimetön tyttö, mut moikka!

    • Anonyymi

      Mä saan ehkä raudat ja en tiedä mikä ois hyvä kun en yleensä muista pestä hampaita🫣😳 niin jos jollakin ois vinkkejä miten muistaa ja miten se innostaisi🥺😩

    • Anonyymi

      voinko syödä rautojen kanssa lehmä toffeeta?

    • Anonyymi

      Voiko ässä karkkeja syödä rautojen kanssa

    • Anonyymi

      Mulla on ollu raudat jo viisi päivää mä en saa syödä mitään kovia enkä sitkeitä ja tarttuvia ruokia ja mä en saa syödä tikkareita ja mulla ehkä poistetaan jossain vaiheessa kaksi hammasta Nella kirjoitti tämän

    • Anonyymi

      EI SIPSEJÄ!!!!!

      • Anonyymi
        UUSI

        Tälläkin hetkellä syön😅😅😅


    • Anonyymi

      VoikoDumlea syödä jos on raudat

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei todellakaan!!! 😬 En todellakaan suosittele jos et haluu että tulee ongelmia😅


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe