Tietääkö/tunteeko kukaan tätä lääkettä

Lapseni aloitti n.vuosi sitten Concerta nimisen lääkkeen tarkkaavaisuuden takia, kun hänellä on AD/HD diaknoosi ja nyt hän valittaa jastkuvasti vatsaa ja ruokahaluttomuutta eikä jaksa kuitenkaan koulussa, kun ei jaksa ja eikä se kai ihme jos ei syö mitään. Auttakaa pliis jos te tiedätte tosta lääkkeestä jotain niin kommenttii vaan. Pojalleni on muuten lääkkeestä hyötyä ja se auttaa jaksamaan kokonaiset koulupäivät, mutta jos ei ota lääkettä koulupäivät menis pelleillessä ja kavereiden kanssa riidellessä ja muuten tosi levottomissa merkeissä. Lääke siis on hyödyllinen, mutta toi ruokahaluttomuus huolettaa, kun on kysymys kasvavasta 11 vuotiaasta pojasta. enkä toivois, et kasvu pysähtyis. Lääkärin kanssa neuvoteltiin lääkkeestä ja hän määräsi pienemmän määrän ja siltikin on samoja oireita eli se ei auttanut siltikään.
4143
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Omalla pojallani myös ADHD-diagnoosi annettu 12-vuotiaana,tällä hetkellä 17v.Kyseinen lääke myös hänellä oli käytössä satunnaisesti ja toimikin ihan suht hyvin mutta juuri sama ongelma kuin sinun pojallasi eli lääke vei ruokahalun täysin ja iltaisin oli päänsärkyä.Meillä myös kokeiltiin annoksen pienentämistä mutta ei vaikuttanut ruokahaluttomuuteen.Tehtiin sitten sillä tavalla ettei poika ottanut lääkettä ihan joka päivä eli välipäiviä pidettiin että tulisi syötyäkin jotain.Ja viikonloppuisin ja lomilla lääkettä ei käytetty.Tällä hetkellä poikani opiskelee ja pärjää jo ilman lääkettä eli ikä ainakin meidän tapauksessa lievittää oireilua.Olin yhteydessä neurologiin viimeksi keväällä ja hän kertoi jostain uudesta ADHD-lääkkeestä jota voisi kokeilla jos lääkkeen tarvista vielä tulee koska tuo Conserta tekee nuo hankalat sivuvaikutukset!!Otappa yhteys lääkäriin ja kysele mahdollisista muista lääkkeistä ja vaihtoehdoista.Poikasi on siinä iässä että todella pitäisi saada syötyä että kasvu ja kehitys ei häiriintyisi ja eihän sitä hyvänen aika jaksa kouluakaan käydä syömättä.Jaksamista teille,kyllä se elämä siitä vielä helpottaa ADHD lapsenkin kanssa vaikka välillä se on todella raskastakin!!!

Äänestä
  • Maistui myöhään ruoka vasta laitoin leipää ja kaakaota söi ja meni nukkumaan huomena 3 h koulupäivä joten mietin jos jättäisin lääkkeen antamatta, että söisi edes huomena kunnolla.
    Opettaja tuntuu vihaselta ja tuskaiselta, kun hän kokee, että lääke on ainut mahdollisuus lapseni kohdalla.
    Lääkärikin vaihtuu seuraava aika lääkärille on enskuussa ja sielä otan kyllä puheeksi tämän ruokahaluttomuuden. Voi kun tuntuis siltä, että asiat vielä muuttuis parempaan vielä ei siltä tunnu.
    Lääkäri kiisti, että lääke olis huumetta vaikka tiedän sen sisältävän jonkinlaista huumetta.

    Äänestä

  • AD/HD:n lasta ainakaan meidän lasta. Mulla alkaa oleen pinna nyt niin kireellä, että lopetan lääkityksen kohta tähän paikkaan poikani jää vielä kääpiöksi tätä menoa ja sitten ainakin kärsii lopun ikää.

    Äänestä

Ritalin aiheuttavat ruokahaluttomuutta, se on kyllä mainittu ihan lääk.pak.ohjeissakin, ainakin omissani.
Olen aikuinen ADHD:n ja käytän nykyisin Ritalinia, aiemmin Concertaa.

Oikea infon antaja ja teidän tilanteenne paras kartoittaja on tietysti lapsen psykiatri tai neurologi, kumpi sen lääkkeen nyt sitten onkaan määrännyt. Onhan muitakin vaihtoehtoja lääkitykseen kuin Ritalin tai Concerta indikaatiolla ADHD.

*Mitä muuta haluat tietää lääkkeestä, siis sen lisäksi mitä pakkauksen ohjeissa kerrotaan?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


toivoton äiti kirjoitti:

Lapseni aloitti n.vuosi sitten Concerta nimisen lääkkeen tarkkaavaisuuden takia, kun hänellä on AD/HD diaknoosi ja nyt hän valittaa jastkuvasti vatsaa ja ruokahaluttomuutta eikä jaksa kuitenkaan koulussa, kun ei jaksa ja eikä se kai ihme jos ei syö mitään. Auttakaa pliis jos te tiedätte tosta lääkkeestä jotain niin kommenttii vaan. Pojalleni on muuten lääkkeestä hyötyä ja se auttaa jaksamaan kokonaiset koulupäivät, mutta jos ei ota lääkettä koulupäivät menis pelleillessä ja kavereiden kanssa riidellessä ja muuten tosi levottomissa merkeissä. Lääke siis on hyödyllinen, mutta toi ruokahaluttomuus huolettaa, kun on kysymys kasvavasta 11 vuotiaasta pojasta. enkä toivois, et kasvu pysähtyis. Lääkärin kanssa neuvoteltiin lääkkeestä ja hän määräsi pienemmän määrän ja siltikin on samoja oireita eli se ei auttanut siltikään.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu