Mitä kappaleita suosittelisitte laulettavaksi aloittelijalle, joka ei ole koskaan laulanut karaokea?
Itse olen ajatellut niin, että itsellä kun on aika matala lauluääni niin ainakaan semmoista biisiä en menisi tod.näköisesti vetämään, missä joutuisi laulamaan korkealta. Suosisin myös semmoisia biisejä joissa ei ole kauheasti sanoituksia (miel. kaksi säkeistöä kertosäe tai jotain tuohon tyyliin).
Ehdotuksia?
Helppo karaokebiisi miehelle?
16
6511
Vastaukset
- Pekka perttelistä
varmaan
toi Gröönin empun
oon ehkä perhonen leikkien laulaen jne.
en muista kappaleen nimee.
Mä luulen kuiteskin,että on Empun ihan samnlainen ääni. - olemassakaan
kappaleita, jotka kävisivät erikseen sellaiselle, joka ei ole koskaan laulanut karaokea.
Eikähän se kannata vaan etsiä joku tuttu biisi, jonka osaat, ja josta tykkäät, ja koittaa sellaisella.- okuoj!
Se on vaan hiukan ongelmallista, että kun on ollut pari mieleistä biisiä mielessä, mitä olisi voinut laulaa niin niitä ei ole löytynytkään listasta. Eikä listan ulkopuolelta ole voinut tilata kyseisiä kappaleita.
Täytyy jatkaa etsintää! - ne sitten
okuoj! kirjoitti:
Se on vaan hiukan ongelmallista, että kun on ollut pari mieleistä biisiä mielessä, mitä olisi voinut laulaa niin niitä ei ole löytynytkään listasta. Eikä listan ulkopuolelta ole voinut tilata kyseisiä kappaleita.
Täytyy jatkaa etsintää!on, niin voidaan suositella paria vastaavaa, jotka löytyy listalta.
- ...
Hurriganesin biisi, tehoo aina, helppo teksti.
- p.possu
mikä kenellekkään sopii
mut toi putte-possun nimpparit
on sitten sikamakee kappale
paas opettelle se
nenekun määt yleiselle paikalle
laulaa
meinaan - tilletalle
kanssa pohdittiin tätä juttua eilen illalla. Miesten kappaleet perustuvat valitettavan usein vain juuri tuohon A ja B osioiden jankkaamiseen. Hävettäisi ihan oikeasti vetää jotain kappaletta (miehenäkin) jossa A jälkeen tulee kertosäe, b ja sen jälkeen taas A ja loputtomasti B osioita. Itse feidaan laulajan helpotukseksi jossain vaiheessa kappaleen loppumaan, koska kukaan ei jaksa jäädä odottamaan sitä viidettä kertaa samaa kertsiä.
Eikä sellaisella laululle jaksa kukaan taputtaa, kun lopahtaa halu kuunnella. Moni hyvä kappale on pilattu pakkopidennyksillä. Juuri miesten kappaleissa...
Verrattiin naisten ja miesten kappaleita. Naisten kappaleissa on jotain haastetta. Tosin muutamissa miehstenkin kappaleissa. Mutta onko karaokeen valittu miesten kappaleet sen mukaan, että oletetaan, että miehet eivät osaa laulaa milloinkaan? Tai opi milloinkaan, ennenkuin näännytetään laulu(puhe)pakko ulos ukkeleista. No toki tykkään monista uusista miesten kappaleista, mutta arvoisat säveltäjät, sovittajat, sanoittajat - tehkää hiukan mielenkiintoisempia miesten kappaleista.
Kuuntelin yhtä em. laulajaa, sanat ovat kappaleissa hyviä, sävel sopivan korni, mutta viisi kertaa samaa säkeistöä. Dippadai, Titanic, Jos laulaisit Frederikin kappaleita, ei tarvitse muuta kuin päästä alkuun oikeassa kohdassa ja jonkinlaista lukutaitoa. Humpat, suomalaiset suosikkilaulut, ne ovat helppo oppia jopa sanojen puolesta ulkoa. Humppa sinällään ei oo yhtä helppoa laulaa kuin em. artistin kappaleet...
Onneksi on tullut heviä, kunnon rockia, vanhempia 70 ---90 luvun suosikkikappaleita, jossa on sanallisesti sanomaa ja todellakin vaatii tulkintaa. On näin mummonakin kiva elää musiikin sisällä.... Uusi virtaus, että yhdistetään rankempaa rockia poppiin, iskelmiin --- on hiton hyvä juttu. Meidän uusien idolsien myötä on muuten vaativuustaso noussut ja artistit ovat lähteneet kaikki uudistumaan. Hienoa!
Miesten kappaleet on hitaasti kierähtäneet samaan rattaaseen, pisaroiden muutaman siipirattaan avulla.. Joo. Mutta tosia-asia aloittaja on: Se joka on toiselle helppoa voi olla toiselle ylivoimaista. Joten täytyy vain rohkeasti yrittää --- Siihen oppii parhaiten tietyn kokemuskaavion kautta - joka alkaa kannustuksesta kehityksen myötä haukkumiseen. Joten kehotan pysymään karaokessa kaidalla tiellä, ettei tule turhia nuotittomia arvostelijoita, suoraan sieltä. - Hermannit
Ehdottomasti helpoimpia miesten biisejä on janne tulkin esim.kulkurinkuu tai sinisen taivaan sateenkaari. Ne löytyvät aika usein paskemmistakin listoista. Niillä kannattaa aloittaa harrastus.
- vaikia on löytää
meinaan oikialle miehelle kappaleita.
Valtaosa nykymusiikista on täyttä paskaa ja kun siihen hinttiääninen kaveri ta joku känninen kaveri
laitetaan mikin taakse on toi putte possu juhla-kamaa.
Vaikia on.Riippuu tietenkin mikä sun äänilaji on.
Tuolla suomen"tähtitaivaalla" on naispuolisissa miehekkäämpiä laulajia,kuin sukukunnna varsinaisissa edustajissa. - d.d
vaikia on löytää kirjoitti:
meinaan oikialle miehelle kappaleita.
Valtaosa nykymusiikista on täyttä paskaa ja kun siihen hinttiääninen kaveri ta joku känninen kaveri
laitetaan mikin taakse on toi putte possu juhla-kamaa.
Vaikia on.Riippuu tietenkin mikä sun äänilaji on.
Tuolla suomen"tähtitaivaalla" on naispuolisissa miehekkäämpiä laulajia,kuin sukukunnna varsinaisissa edustajissa.Kyllä ne ovat kauhiata kuunnella. Mutta oon samaa mieltä sun kanssas, ei noita klooniääniä enää erota toisistaan. Tämä on todellista tuotteistamista. "fordeja liukuhihnalta". Tai sitten vöörtejä.
Oon törmännyt laulaviin munakkaisiin. Jösses ko ne vetää jotain zipaleita miinus 5 tai kuudella. Voi kun kuulisivat ittensä. Siis kyse on siis miehekkäästi laulavista yöperhosista, jotka yrittävät taittaa päivällä matkaansa sokein silmin ja kuuroin korvin... tilletalle. Mulla kaatu toi.... enkä jaksa nyt kaivaa salasanojani, on ne tallessa kuitekin tai jos jaksan teen sen pian....
Hei täällähän on erinomaisen rauhallista. Munkin viestejä poistellaan sopivasti, ja olen siitä iloinen, nääs kokeilin missä mun rajani kulkee. Kiitos ylläpidolle. Saanks mä vieläkään ketään haastamaan itseäni oikeuden eteen? Ainakin silloin tulisin kuulluksi..? No en mä ala kiroilee, manailee nyt - en jaksa! - tilletalle
d.d kirjoitti:
Kyllä ne ovat kauhiata kuunnella. Mutta oon samaa mieltä sun kanssas, ei noita klooniääniä enää erota toisistaan. Tämä on todellista tuotteistamista. "fordeja liukuhihnalta". Tai sitten vöörtejä.
Oon törmännyt laulaviin munakkaisiin. Jösses ko ne vetää jotain zipaleita miinus 5 tai kuudella. Voi kun kuulisivat ittensä. Siis kyse on siis miehekkäästi laulavista yöperhosista, jotka yrittävät taittaa päivällä matkaansa sokein silmin ja kuuroin korvin... tilletalle. Mulla kaatu toi.... enkä jaksa nyt kaivaa salasanojani, on ne tallessa kuitekin tai jos jaksan teen sen pian....
Hei täällähän on erinomaisen rauhallista. Munkin viestejä poistellaan sopivasti, ja olen siitä iloinen, nääs kokeilin missä mun rajani kulkee. Kiitos ylläpidolle. Saanks mä vieläkään ketään haastamaan itseäni oikeuden eteen? Ainakin silloin tulisin kuulluksi..? No en mä ala kiroilee, manailee nyt - en jaksa!virtaa. Noi oli mun kirjoituksiani ja kirjoitan taas ihan omalla nickillä, jos nyt yleensä vaivaudun kirjoittamaan. Kunhan purin taas tänne tyhmyyttäni ja siirsin työtekoani hiukan. Nyt on pakko taas pitää lataukset omien töiden tekemiseen. Heippa. Mulla oli jollekin terveisiä, vaan en muista - mutta kaikille sitten!
- minusta
helpohko biisi on suuret setelit, jos biisi vaan on tuttu.
- heleppooo!
on oma suosikkini TÄMÄ YÖ alottelele vaik siintä , tais olla myös melplayn kotilevyllä nro 11
- suomirock
Radio Finland on helppo, löytyy tästä osoitteesta:)
http://radiofinland.blogspot.com/ - Heaven86
karaoke-emäntänä voin sanoa,että hieno juttu,että olet innokas aloittamaan uuden harrastuksen. :) Laulanta kannattaa aloittaa itselle tutulla biisillä,koska kun siinä onnistuu,uskaltaa alkaa kokeilemaan lisää uusia kappaleita. ja jos ei tiedä,mikä olisi se tuttu biisi,niin kannattaa mennä ihan vaan kuuntelemaan karaokea jonnekin karaokepaikkaan. sillä lailla minä ainakin ongin uusia kappaleita itselleni.
mutta jos joitakin helppoja kappaleita,matala ääniselle miehelle pitäisi ehdottaa,voisin suositella ensimmäisenä
Moskovan Valot.
ja lisää helppoja,joita luulisi löytyvän melki mistä vaan:
- rentun ruusu
- kotiviini
- suuret setelit
jne jne...
Mutta suosittelen,että menet paikan päälle. Ja jos on vain yhtään ammattitaitoinen karaokejuontaja,löydätte varmasti yhdessä juuri Sulle sopivat biisit.
Tsemppia uuden harrastuksesi kanssa! - helpoista tässä.
Mamba: Lauantai-ilta
Hector: Lumi teki enkelin eteiseen
Kari Tapio: Myrskyn jälkeen
Juice: Viidestoista yö
Juice: Syksyn sävel
Juice: Kaksoiselämää
Leevi and the Leavings: Pohjois-Karjala
Frederik: Kolmekymppinen
Taiska: Mombasa (naisen laulu mutta käy miehelle)
Tapio Rautavaara: Isoisän olkihattu
Tapio Rautavaara: Rosvo-Roope
Lasse Hoikka: Lumiperhonen
Yölintu: Pienen pojan haaveet
Danny: Salattu suru
Jouko ja Kosti: Muisto vain jää
Kari Tapio: Viisitoista kesää
Kai Hyttinen: Dirlanda
Juha Vainio: Vanhojapoikia viiksekkäitä
Georg Ots: Moskovan valot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809