Eli työnantaja jatkaisi työntekijän työpäivää 30 min./pvä,vaikka itse ruokailu tapahtuisikin lapsiryhmässä (kyseessä siis päiväkoti). Työntekijä voisi poistua työpaikalta tuon 30 min. ajaksi.Työntekijöiden lepotauot järjestettäisiin porrastetusti. Voi aikoja; mistä kummasta näitä älynväläyksiä oikein tulee? Oletteko kuulleet kyseisestä käytännöstä? Ja mitä mietteitä se herättää?
Työpaikan lepotauot
2
486
Vastaukset
- taukoa!
mutta kirjanpitäjänä minulla oli 30 minuuttia ruokatuntia, jolloin sain poistua työpaikalta. Sitä puolta tuntia ei siis laskettu työaikaan. Alalla oli työaika 7,5 tuntia päivässä . Joten työssä piti olla 8-16.
Normaali menettely jossain muualla. En tiedä, miten soveltuu teille.
Prosessi- ja voimalaitosteollisuudessa ei tunneta ruokatunteja, ruoka- tms taukoja (paitsi tupakoivien erioikeudet) vaan työaika on sen 8 tuntia. Työnantajan on kuitenkin järjestettävä työntekijälle mahdollisuus ruokailla työn lomassa. Aina, varsinkaan seisokkiaikana se ei onnistu, mutta kyllähän duunari joustaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1913145
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.662822- 2032260
- 741896
- 1021803
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91721- 1081575
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191186- 811140
- 951099