Eli työnantaja jatkaisi työntekijän työpäivää 30 min./pvä,vaikka itse ruokailu tapahtuisikin lapsiryhmässä (kyseessä siis päiväkoti). Työntekijä voisi poistua työpaikalta tuon 30 min. ajaksi.Työntekijöiden lepotauot järjestettäisiin porrastetusti. Voi aikoja; mistä kummasta näitä älynväläyksiä oikein tulee? Oletteko kuulleet kyseisestä käytännöstä? Ja mitä mietteitä se herättää?
Työpaikan lepotauot
2
491
Vastaukset
- taukoa!
mutta kirjanpitäjänä minulla oli 30 minuuttia ruokatuntia, jolloin sain poistua työpaikalta. Sitä puolta tuntia ei siis laskettu työaikaan. Alalla oli työaika 7,5 tuntia päivässä . Joten työssä piti olla 8-16.
Normaali menettely jossain muualla. En tiedä, miten soveltuu teille.
Prosessi- ja voimalaitosteollisuudessa ei tunneta ruokatunteja, ruoka- tms taukoja (paitsi tupakoivien erioikeudet) vaan työaika on sen 8 tuntia. Työnantajan on kuitenkin järjestettävä työntekijälle mahdollisuus ruokailla työn lomassa. Aina, varsinkaan seisokkiaikana se ei onnistu, mutta kyllähän duunari joustaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614448KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1533303Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?572602Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492564- 1122335
- 241903
- 241691
- 301636
- 1691550
- 361275