Olen hakenut jo noin vuoden ajan töitä toiselta paikkakunnalta, siinä kuitenkaan onnistumatta. Haaveilen muutosta Pohjois-Karjalaan, mutta en voi lähetä mikäli en saa töitä. Tiedän, että työpaikat ovat tiukilla siellä, mutta täytyy ihmetellä että en ole vuoden aikana päässyt yhteenkään työhaastatteluun.
Mietinkin, että en varmaankaan osaa kirjoittaa hyvää, ytimekästä ja erottuvaa hakemusta vai onko näin, että palkatut ovat paikkakunnalta tai muutalta maakunnasta? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Mikäli on, olisiko antaa hyviä vinkkejä työnhakuun?
Työnhakeminen toiselta paikkakunnalta
7
3900
Vastaukset
- saat töitä
Jos et sie tunne sieltä kettään eikä kukkaan tunne sinnuu nii et sie pääse ees haastattelluun.
- uskottavaa?
...vaikka kuinka vaahdotaan töiden perässä muuttamisesta, tosiasia on se, että ei etenkään perheellisen muuttamista minnekään pidetä uskottavana.
- suga
Ehkä se on vaan niin, ettei ole oikeanlaisia suhteita ja pätevyyteni hakemiini paikkoihin ei välttämättä ole mikään parhain. Olen kyllä tosissani muuttamassa pois pääkaupunkiseudulta takaisin Pohjois-Karjalaan, mutta voiko työhakemukseen laittaa halua muutta takaisin paikkakunnalle, koska olen aina ajatellut että se on itsestään selvää, jos kyseistä paikka haen, että olen valmis muuttamaan.
Ehkä minun on otettava vaan riski ja mennä kesällä esim. kesätöihin johonkin ja sitä kautta lähteä taas hakemaan muuta hommaa... jos niitä kesätöitäkään saa. - ...kannattaa laittaa
suga kirjoitti:
Ehkä se on vaan niin, ettei ole oikeanlaisia suhteita ja pätevyyteni hakemiini paikkoihin ei välttämättä ole mikään parhain. Olen kyllä tosissani muuttamassa pois pääkaupunkiseudulta takaisin Pohjois-Karjalaan, mutta voiko työhakemukseen laittaa halua muutta takaisin paikkakunnalle, koska olen aina ajatellut että se on itsestään selvää, jos kyseistä paikka haen, että olen valmis muuttamaan.
Ehkä minun on otettava vaan riski ja mennä kesällä esim. kesätöihin johonkin ja sitä kautta lähteä taas hakemaan muuta hommaa... jos niitä kesätöitäkään saa....hakemukseen maninta siitä, että olet mielelläsi muuttamassa takaisin. Voisin jopa sanoa, että sitä suorastaan edellytetään ja nimenomaan lisää uskottavuutta siihen, että tosiaankin olisit paikkaa ottamassa, jos muuten ominaisuudet sopivat.
Mikään ei oel työnhaussa itsestäänselvyys, joten jos oikein korostat vielä tätä paluumuuttoa, se voi jopa nostaa osakkeitasi.
Se nimenomaan kuvaa sitoutumista paikkakuntaan ja paikkakunnalla olevaan työhön. - työn perässä
...kannattaa laittaa kirjoitti:
...hakemukseen maninta siitä, että olet mielelläsi muuttamassa takaisin. Voisin jopa sanoa, että sitä suorastaan edellytetään ja nimenomaan lisää uskottavuutta siihen, että tosiaankin olisit paikkaa ottamassa, jos muuten ominaisuudet sopivat.
Mikään ei oel työnhaussa itsestäänselvyys, joten jos oikein korostat vielä tätä paluumuuttoa, se voi jopa nostaa osakkeitasi.
Se nimenomaan kuvaa sitoutumista paikkakuntaan ja paikkakunnalla olevaan työhön.itse olen käynyt haastattelussa useampaan kertaan eri paikkakunnalla sijaitsevaan työhön. Olen perheellinen ja valmis muuttamaan hyvän työpaikan perässä toiselle paikkakunnalle. Viimeisin haastattelu meni hyvin ja vakuutin haastattelijalle, että olen valmis muuttamaan heti työn perässä tänne, jos valinta osuu minuun. Nyt olen jatkossa toiselle haastattelukierrokselle.
- Suga
Nyt on työpaikka tiedossa ja muuttoauto pakattu. Onnea muille toiselta paikkakunnalta töitä etsiville.
- CelinaBlack
paljon onnee Suga. ITSEKKIN oon haaveillu muuttavani lappiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85892
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57883- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä334664Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74626