anopin kieroilua..

mimmuli83

Olen tassa miettinyt etta olenko tulossa vainoharhaiseksi tulevan anoppini kanssa.. Kerron hieman taustoja.. Olemme seurustelleet avomieheni kanssa noin viisi vuotta ja viimeiset puolivuotta asuneet yhdessa.. olemme 26vuotiaita.. ja tuleva anoppini 60 ja elakkeella. Seurustelumme aikana anoppini on pitanyt minua kuin tyttarenaan mutta kun sitten vihdoin muutimme yhteen niin tuntuu kuin kaikki olisi muuttunut.
Anoppini on aina sekaantunut perheen jasentensa elamaan tai miten sen nyt sanoisi.. ohjannut sita. Han on tottunut asumaan kolmen miehen kanssa (appi, avomieheni ja taman veli). Appiukko ja vanhempi veli ovat riippuvaisia anopistani ja kertovat talle kaiken.. Veli on ollut naimisissa jo 7v mutta edelleen anoppini soittaa hanelle laakariajat, kay heidan puolestaan kaupassa, hoitaa lastenlasta..jne jne.

Avomieheni tiedostaa kylla hyvin aidinsa tarpeen sekaantua muiden elamaan eika koskaan puhukkaan hanelle omista tai meidan asioista. Mina itse olen aina pitanyt hanta laheisena.. (mieheni onkin varoittanut minua kertomasta mitaan aidilleen koska sitten sen tietaa kaikki!)kunnes tana viikonloppuna avokillani nousi korkea kuume ja kaatui sangynpohjalle ja huomasin myos kyhmyn rinnassaan.

No mina lupauduin sitten soittamaan laakarille tai etsimaan klinikan jossahan paasisi utraukseen mahdollisimman pian. Soitinkin paikkaan jossa olin aikoinaan itse kaynyt ja sain ajan viikon paahan tiistaille. Ajattelin ottaa selvaa viela yhdesta toisesta keskuksesta milloin sinne voisi paasta mutta minulle ei tullut mieleen sen nimea joten soitin anopilleni jos han muistaisi paikan nimen.. no kyllahan muistinkin mutta jotenkin hanen aanensa kuulosti hieman omituiselta.. Koska oli lauantain tama toinen klinikka ei ollut auki..
No avokkini sanoi menevansa ensimmaisen paikkaan. Maanantaina anoppini soitti ja sanoi etta han tietaa kylla paremman klinikan ja kylla nyt on parempi etta han hoitaa asian.. tai oli oikeastaan jo hoitanut.
Anoppini oli perunut mieheni ja minun tietamattani ajanvarauksen ja varannut ajan toiselta klinikalta.!!

ei tassa viela kaikki..

Seuraavana iltana anoppini sai taas kilahtamaan paassani.. Tulemme molemmat myohaan toista mutta mina olen aamupaivan vapaa joten usein valmistan illallisen valmiiksi tuolloin..
No anoppini soitti minulle kysyi haluammeko illallistaan heidan kanssaan koska mieheni oli tarkoitus poiketa taman luona hakemaan yhta tyokaluaan isaltaan. Kiitin kutsusta mutta kieltaydyin ja kerroin etta olen jo tehnyt valmiiksi kaiken illaksi mutta ehka sitten seuraavalla kerralla.

Illalla odotan avokkiani kotiin mutta hanta ei nay.. no soitan hanelle.. Han istuu ruokapoydassaan aitinsa luona syomassa!!! Anoppini ei ollut siis kertonut mitaan puhelustamme aikaisemmin..vaan oli antanut ymmartaa juuri pain vastoin.. siis mita minun tulisi tehda.. aargh arsyttavaa...

Kylla miehenikin siita sitten hermostui aidilleen ja sanoi etta tallaisen pitaa loppua.. Sitten kun anopille jotain sanotaan niin han vastaa aina siihen etta kylla veljellesi perhe on aina ollut tarkea ja laheinen..

Siis eihan tammoinen ole normaalia? ..mita tassa voisi tehda.. appeni on todella mukava ja niin oli anoppinikinsiihen saakka kunnes muutimme yhteen...

Kiitos jos jaksoitte lukea.. piti vain paastella hoyryja =)

9

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhanpääsky

      .. toinen jonka anoppi ohjailee lähipiiriään.. ja pyytää illastamaan ja kahville (lue=pakottaa, ellei mene niin kiukuttelee ettei käydä jne)

      Minun anoppi on tälläinen, että spekuloi muitten tekemisiä ja koittaa jotenkin olla suvun "matriarkka". Että häneen hermostuu kyllä. Lisäksi kahvi tai illallispöydässä on erittäin jäykät ja eepämiellyttävät vanhanajan "säännöt". Neuvoja satelee oikeaoppiseen syömiseen jne.

      Minunkaan mieheni ei ole koskaan puhunut anopilleen asioitaan. Itse luotin ja puhun aiemmin, mutten tee niin enää. Sillä ne kaikki mitä puhuin on käännetty muuksi mitä olivat.
      Suosittelen että pidät anopin hieman etäällä, mutta olet ystävällinen kanssakäymisissä. Hätätapauksissa käänny jonkun muun luotettavan hlön puoleen. Vaikutat fiksulta ,joten ehkä anopillesi olet jokin "uhka".

      Voit ystävällisesti kertoa että haluatte ettei teidän perheenne menoja tällätavoin anoppilassa ohjailla, keskustele miehesi kanssa, löydätte varmaan ja toivottavasti ratkaisun. Tämähän on eniten miehesi päänsäky..varmaan ON noloa jos äitikulta sotkee kuvioita tahallaan..

    • Miniäinen

      Onpa sinulle tosiaan osunut ärsyttävä organisaattori-anoppi. Onneksi miehesi sanoo hänelle ettei mikä tahansa käy, kieltää sinuakin kertomasta asioitanne anopille, eikä tekeydy lapseksi kuten veljensä.
      Ei siinä muu auta kuin pitää etäisyyttä ja sanoa tiukasti mutta ystävällisesti jos menee överiksi.

      Mutta kyllä sinäkin teit harkitsemattomasti, kun kysyit sitä klinikan nimeä anopilta, vaikka tiedät millainen hän on! Olisit kysynyt mistä tahansa muualta, vaikka numerotiedustelusta tai katsonut netistä, ja onhan ihan vanhanaikaisessa puhelinluettelossakin lääkäriasemat rivissä keltaisilla sivuilla, sieltä löytyy vaikkei nimeä muistaisi. Ja pitääkö sen muutenkaan olla juuri se anopin suosikkiklinikka?

      Ja miehesikin oli ajattelematon, kun jäi äitinsä luokse syömään soittamatta ensin sinulle tarkistaakseen että mitä on sovittu ja mitä ei, vaikka hänkin tuntee äitinsä metkut.

      Mutta vahingoista viisastuu, vaikutatte kuitenkin ihan täysjärkiseltä pariskunnalta joten etteköhän yhden anopin kanssa pärjää. Tärkeintähän on että pariskunta pitää yhtä. Jos toinen menee äitinsä puolelle puolisoa vastaan, niin sitten on asiat huonosti.

    • Liina Anniina

      Anoppi haluaa koko suvun kaunareiden Stephanie Forrester, oikea matriarkka, joka osaa kaiken, tietää kaiken ja tekee kaiken.
      Oikein teet, jos uskot miehesi varoituksen: pidä anoppi mahdollisimman tietämättömänä asioistanne.

      Jos haluat pitää hänet poissa suhteenne tärkeistä asioista, niin anna hänelle vain pikkutäkyjä puuhattaviksi, sellaisia mitkä eivät sinulle ole tärkeitä.
      Miehesi veljen perhe näyttää hyödyntävän tätä työhullua anoppiasi täysin mitoin: anoppi-piika käy kaupassa, hoitaa lapset jne. Sekin on tapa selviytyä.

      Nuinkin touhon anopin voi tosiaan hyödyntää surutta, omapahan on hänen vastuunsa, kun luulee olevansa korvaamaton maailmassa ja poikiensa perheessä.
      Anopilla voisit pesettää vaikka ikkunat tai muuta vastaavaa. Mattopyykkikin kesällä voisi olla sopivaa. MUTTA... oikeista asioista, ne joiden varaan rakennat suhdettasi mieheesi, niistä pidä anoppi pois. Kaikki perheesi päätökset, mille lääkärille menette, missä asutte ja milloin siivoatte jne. niistä kannattaa näpsäistä anoppia kynsille, jos aikoo ottaa päätöksiänne haltuunne.

      Anna tämän kerran nyt mennä lekurin varaamiset ym. läpi sormien, mutta pidä seuraavalla kerralla varasi. Tämäntyyppinen anoppi on pidettävä aina silmällä. Hän yrittää pujahtaa vaikka mistä raosta sisään huusholliinne. Ja jos sen tekee, silloin ottakaa tilanne haltuunne, töitä voi aina teettää, mutta määräilemään ei saa päästää.

      Hänellähän on taustallaan vallanhalu, omistushalu ja oleminen ykkössijalla.

    • mimmuli83

      asiallisista vstauksista. Laitan varmasti neuvot korvan taakse talteen =)

    • Paskaminiäkö

      Mun anoppi on hirveä määräilijä ja tykkää järjestää muiden asioita. Ex appensa kaikki asiat hoitaa ja melkein 40v tyttärensä! Ja monen muun. Hän elää niistä kehuista mitä saa kun on niin ihana ihminen kun toisten asioita järjestää. Selän takana kuitenkin aina puhuu miten tyhmiä ja laiskoja ihmisiä ja aina häntä vaivaamassa.. Mieheni asioita hän hoiti niinkauan kunnes me muutimme yhteen. Me olemme itse asiamme hoitaneet. En ole hänen apua pyytänyt siivoamiseen tai mihinkään muuhunkaan. Lapsetkin on ihan itse hoidettu. Eikä anoppi kuulemma ehtisi edes olemaan heidän kanssaan. Tämä kauhuanoppi haukkuu minua ympäri kyliä, arvostelee joka asiasta ja miestäni kiristää jos milläkin keinolla.. Kun mieheni oli pidemmällä työreissulla, anoppi teki minusta lastensuojeluilmoituksen. Sossu kävi ja totesi sen aiheettomaksi. Hän myös räväsi minulta polttopuista jolla lämmitin taloamme. Ne oli mieheni metsästä tehty. Hän täytti avioerohakemuksen mieheni nimellä. Asia selvisi kun minulle tuli käräjäoikeudesta kirje. Maksoi sentään peruutusmaksun kun mieheni kävi hakemuksen perumassa. Emme tehneet rikosilmoitusta vaikka sitä suositeltiin. Anoppi oli saanut haltuunsa mieheni pankkitunnukset ja hänen tiedoillaan tehnyt netissä minusta rikosilmoituksen. Hiukan olin puulla päähän lyöty kun poliisi soitti minulle ja pyysi kuulemiseen. Senkin asian mieheni perui eikä anoppia vastaan taaskaan tehty ilmoitusta.

      Saatatte kuvitella, että olen keksinyt joka asian. Kumpa olisinkin! Kaikki on kuitenkin täyttä totta enkä jaksa kirjoittaa kaikkia muita juttuja. Nämä on pahimmasta päästä.

      Mulla on hirviöanoppi. En ole ollut tekemisissä pian kahteen vuoteen. Silti en halua, että mieheni joutuisi minun ja äitinsä välillä valitsemaan. Annan myös lasten käydä mummua katsomassa. Mutta olen kieltänyt miestäni jättämästä heitä mummun kansss kaksin.
      Mua se vaan vihaa. Olen joskus miettinyt syytä, miksi. "vein" hänen poikansa, en tarvitse matriarkalta apua, hoidan itse perheeni.

      • mekkk

        Tuollaista toimintaa anopiltasi niin miehesi pitäisi laittaa äitiään kunnolla turpiin niin oppii tavoille taikka ei.


      • joitakinMietteitä

        Miten anoppisi sai miehesi pankkitunnukset, jotta teki niiden avulla sinusta rikosilmoituksen? Tässä on jo 2 rikoskohtaa, joista pitäisi kustakin saada rangaistus. 1. Omia pankkitunnuksia ei saa pankin sääntöjen mukaan luovuttaa edes omalle vaimolle, ja 2. tekeytyminen niiden avulla toiseksi ihmiseksi.

        Saiko miehesi sinut taipumaan siihen, että ette koskaan enää tee rikosilmoitusta, muistakaan tulevistakaan, asioista?

        Mitä tekosyitä hän käytti suojellakseen äitiään?

        Koska tekosyitä nuo miehesi perustelut ovat.

        Koska itse tunnen hirviöanopin, tai tunsin (emme enää tapaa, eikä hän tapaa enää koskaan Minun miestäni), voin sanoa, että pahin tekosyy on se, että eräällä tavalla valehtelet myös itsellesi. Kestin vuosia, kun kuuntelin miehen äidin nälvintää miehelleni, kun mieheni veli haukkui miestäni (hienovaraisemmin kuin äitinsä), kun mieheni isä ja mieheni sisko ehdotti asioita miehelleni tehtäväksi, ja jätti oman osansa tekemättä, kuten vastavuoroisesti kuuluisi. Kului vuosia, ennen kuin tunnustin, -tunnustimme, että minussa ei ole vikaa, vaan miehen äidissä on, tämän miehessä on, miehen sisaruksissa on.

        Tällä hetkellä anoppisi saa kaiken mitä haluaa, miehesi jakamattoman huomion, koska sinä et ole siellä, ja lastesi huomion, koska sinä et ole siellä tasapainottamassa/suodattamassa sitä tuubaa, mitä hän kertoo heille. Hänelle tämä on paratiisi, koska saa olla heidän kanssa, ilman sinua. Kuvitella kuin sinua ei olisikaan. Uskalla uskoa kun sanon, siihen tällä kaikella tähdätään, sinun ajamiseen pois.


    • Paskaminiäkö

      Mieheni ei ole missään vaiheessa äitiään puolustellut enkä kirjoittanutkaan niin. Jos olisin halunnut, ilmoitus olisi tehty monestakin asiasta. Mutta, en halua lähteä sotaan ja olla yhtä tyhmä.
      Mies ja lapset käy siellä kaksi- kolme kertaa vuodessa. Miehelleni ei minua hauku. Päinvastoin väittää muiden valehtelevan kun mieheni kysyy mitä on tullut puheltua.
      Meitä lähinnä naurattaa enää kun kuulemme hänen uusia keksintöjään. Anoppi on tehnyt itsestään sekoiluineen jo muidenkin silmissä pellen, alkaa kulissit sortumaan :)
      Kirjoituksessasi aika paljon metsään meneviä olettamuksia minun tilanteestani. Onko ne omastasi?
      Minun itsetuntoni on hyvä, eikä minun tarvitse sitä pönkittää sillä, että esim kieltäisin miestäni joskus käymästä äitinsä luona. Äiti se on huonompikin äiti. Ja varmasti olisi raskasta myös miehelleni olla "riidoissa" äitinsä kanssa vaikkei hänen touhujaan hyväksi. Laiha sopu parempi ku lihava riita. Tiedän kyllä asemani mieheni ja lasteni kanssa, enkä pelkää sen horjuvan yhden hullun anopin takia :D
      Niin hyvin anopin kuitenkin tunnen, että tiedän sen sekoovan juuri siitä kun ei reagoida juuri mitenkään. Jää yöt siltä nukkumatta ;)

    • sirpukkansirpukka

      Aloittajalle; usko tai älä, mutta tulevan anoppisi käytös todennäköisesti pahenee ja tulee vain röyhkeämmäksi. Melkoisessa vaa'ankieli asemassa on miehesi; hänen täytyy näyttää/sanoa äidilleen ihan fiksusti asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7877
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      174
      1705
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      968
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      186
      906
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      181
      888
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      793
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe