kokemusta laakarissa kaynnista briteissa?? onko host-perhe maksanut kulut vai te itse?? mita maksaa perus laakarintarkastus?? entapa jos kay ihan gynella?? miten ajanvaraus??? kertokaa jos tiedatte. ei ole nyt aikaa etsia infoa muualta. pikaisesti tarvis paasta norm. laakarin juttusille. kiitan etukateen.
kuka maksaa??
10
502
Vastaukset
- hoost mamyyyy
Kuka maksaa peruslääkärillä käynnin? Suomen Valtio. Jos olet väliaikaisesti poissa Suomesta ja sinulla on oikeus mennä julkisen palvelun lääkärille vrt. omalääkäri (ilmaiseksi tai lähes). En osaa sanoa miten tämä Briteissä toimii.
Luulen että erikoislääkäreissä asioiminen kuuluu jokaisen maksaa itse.- helppia
nii no en kylla muista etta koska viimeeks olisin suomessakaan ilmatteeks laakarissa kayny.
nyt en kaipaa ymparipyoreita vastauksia vaan tarkkoja faktoja poytaan muuten voi jattaa vastaamatta. - auppari briteis
helppia kirjoitti:
nii no en kylla muista etta koska viimeeks olisin suomessakaan ilmatteeks laakarissa kayny.
nyt en kaipaa ymparipyoreita vastauksia vaan tarkkoja faktoja poytaan muuten voi jattaa vastaamatta.Oon nyt 2 kertaa käynyt ihan perus terveyskeskuslääkärillä täällä, ekalla kertaa hakemassa pillerireseptin ja tokalla kertaa flunssan takia. Kummallakaan kerralla ei tarvinut maksaa mitään.
Ekalla kertaa siis vain marssin sinne paikkaan, kerroin asiani, sain käteeni potilaaksi rekisteröitymispaperit jotka täytin ja sain lääkäriajan. Tän jälkeen postissa tuli NHS:n sellanen potilaskortti tai mikä sen nimi nyt lieneekään, josta näkyy mm. oma NHS numero ja omalääkäri. - helppia
auppari briteis kirjoitti:
Oon nyt 2 kertaa käynyt ihan perus terveyskeskuslääkärillä täällä, ekalla kertaa hakemassa pillerireseptin ja tokalla kertaa flunssan takia. Kummallakaan kerralla ei tarvinut maksaa mitään.
Ekalla kertaa siis vain marssin sinne paikkaan, kerroin asiani, sain käteeni potilaaksi rekisteröitymispaperit jotka täytin ja sain lääkäriajan. Tän jälkeen postissa tuli NHS:n sellanen potilaskortti tai mikä sen nimi nyt lieneekään, josta näkyy mm. oma NHS numero ja omalääkäri.kiitos infosta!
- k
helppia kirjoitti:
kiitos infosta!
lääkärikäynti ei maksa mitään, resepti maksaa aikuisille. varaa aika lääkäriin, täytät siellä yhteys- ja henkilötietolapun ja sillä selvä. Itse maksat tottakai omat lääkkeesi, ei se perheen asia musta ole.
- Minna Kettunen
"En osaa sanoa miten tämä Briteissä toimii.
Luulen että erikoislääkäreissä asioiminen kuuluu jokaisen maksaa itse."
Luulen onkin vastauksissasi se varsinainen asia.
Erikoislaakarit eivat maksa briteissa mitaan. 6kk sairaalassa oleminen briteissa ei maksa mitaan.
Jos kerran vain luulet mutta et tieda niin miksi ihmeessa pitaa toitottaa naita "tietoja"?? En ymmarra. - huh huh
Minna Kettunen kirjoitti:
"En osaa sanoa miten tämä Briteissä toimii.
Luulen että erikoislääkäreissä asioiminen kuuluu jokaisen maksaa itse."
Luulen onkin vastauksissasi se varsinainen asia.
Erikoislaakarit eivat maksa briteissa mitaan. 6kk sairaalassa oleminen briteissa ei maksa mitaan.
Jos kerran vain luulet mutta et tieda niin miksi ihmeessa pitaa toitottaa naita "tietoja"?? En ymmarra.sinä näsäviisas kettunen,
lue itse kelan sivuilta :
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/alias/ulkomailla/$File/jos sairastut.pdf?OpenElement - liian nuori ymmärtäm
huh huh kirjoitti:
sinä näsäviisas kettunen,
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/alias/ulkomailla/$File/jos sairastut.pdf?OpenElementedelliseen lisätietoa:
Eurooppalaisen sairaanhoitokortin voi tilata verkossa
Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa sairaanhoitoon EU- ja ETA-maissa sekä Sveitsissä. Kortin voi nyt tilata Kelan internetsivuilta.
Kortti (European Health Insurance Card) oikeuttaa saamaan sairaanhoitoa EU- ja ETA-maissa sekä Sveitsissä äkillisen sairastumisen yhteydessä. Kortin saavat maksutta kaikki Suomen sairausvakuutukseen kuuluvat henkilöt.
Kortin voi tilata Kelan internetsivuilta http://www.kelafi/asiointi omilla verkkopankkitunnuksilla tai sähköisellä henkilökortilla. Palvelusta asiakas voi myös jälkikäteen katsoa, milloin hän on jättänyt tilauksensa.
Kortti lähetetään asiakkaalle noin 1–2 viikossa. Vaihtoehtoisesti asiakas voi pyytää toimittamaan kortin haluamaansa Kelan toimistoon.
Eurooppalainen sairaanhoitokortti on voimassa kaksi vuotta. Kela uusii kortin automaattisesti, kun se on umpeutumassa. Asiointipalvelussa voi myös ilmoittaa, jos ei halua uutta korttia.
Vuonna 2008 kortteja myönnettiin lähes 300 000. Uuden palvelun myötä korttien määrän uskotaan kasvavan.
Kortilla saa välttämättömän hoidon
Eurooppalainen sairaanhoitokortti kelpaa ulkomailla julkisessa terveydenhuollossa sekä lisäksi sosiaalivakuutuksen piiriin kuuluvissa yksityisissä lääkäreissä ja sairaaloissa. Esittämällä kortin saa sairauteensa välttämättömän sairaanhoidon samoilla maksuilla ja samojen käytäntöjen mukaan kuin kyseisen maan omat kansalaiset. Näin sairauden vuoksi ei tarvitse palata ulkomailta Suomeen hoitoa saamaan. Kortilla ei saa oikeutta sairaanhoitoon, jos varta vasten hakeutuu ulkomaille saamaan hoitoa.
Verkossa voi jo hakea useita etuuksia
Kelan asiointipalvelu on laajentunut merkittävästi viime vuosien aikana. Nyt verkossa voi jo hakea useita eri etuuksia ja tehdä ilmoituksia. Viime vuonna palveluun tunnistauduttiin ennätyksellisesti 2,5 miljoonaa kertaa.
Lisätietoja:
Kela, Terveysosasto - Kelataas taas
huh huh kirjoitti:
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/alias/ulkomailla/$File/jos sairastut.pdf?OpenElementEdelleenkin sairaanhoito on ilmaista Englannissa suomalaiselle
Myoskin hammashoito on ilmaista suomalaiselle au pairille Englannissa.
Samoin ehkaisyvalineet ja rokotukset jne.
Ja laakkeethan ovat sitten kertaluokkia halvempia kuin Suomessa. Joten Pirkan piilarinesteiden kuskaaminen ei ehka kannata... - Tietäjä Iänikuinen
huh huh kirjoitti:
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/alias/ulkomailla/$File/jos sairastut.pdf?OpenElementKela otti tuon linkin pois kun huomautin että mikään ei pitänyt sivulla kutiansa.
Mutta täällä englannissa kukaan ei ole kiinnostunut Kelan korteista. Kukaan ei edes tiedä mikä Kela on. Sen sijaan passilla saat kaiken ilmaiseksi. Myös hammastuet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279