Seurustelen mahtavan naisen kanssa. Kaikki on hienosti ja fyysisesti hän on unelma. Kuitenkin usein hänen hengityksensä haisee todella pahalle - aivan kuin suussa olisi mädäntynyttä lihaa. Hampaiden peseminen ei juuri auta ongelmaan.
Mielestäni tämä ei ole yleinen ongelma, sillä hän on ensimmäinen tuntemani nainen, jolla on tällainen ongelma. Tyttöystäväni on tosi mahtava ja tämä ei saisi olla mitenkään ratkaiseva tekijä....
Miten ihmeessä saan ongelman parannettua ilman, että vain töksäytän asian jotenkin tökerösti hänelle? Täytyyhän nyt jokin kikka olla... Samanlaisessa tilanteessa olleita? Miten asia parani?
Haiseva hengitys
12
934
Vastaukset
- valkosipulipelastus
... voisi olla vaikka sellainen, että kysäisisit tyttöystäsvältäsi, että tuliko eilen syötyä valkosipulia? Kaikki tietää, että valkosipuli haisee kamalalta seuraavana päivänä varsinkin. Jos hän ei ole valkosipulia syönyt luulisi epäluulon heräävän omaa hengitystä kohtaan...Olen joskus käyttänyt tätä keinoa menestyksekkäästi.
- -.-.-.-
Valkosipulihengitys on yksi asia, mutta tavallista pahanhajuista hengitystä ei voi siihen sotkea kukaan. Haju on täysin erilainen. Jos miesystävä epäilee naistaan valkosipulinsyönnistä vaikka tämä ei ole sitä syönyt, nainen saattaa epäillä miehen haistavan hallusinaatioita.
Tuo on ikävä tilanne, siihen ei oikein helposti auta muu kuin sanoa suoraan. Mitä tuoreempi suhde, sitä kiusallisempaa siitä on sanoa.
Apteekista saatava desinfioiva suuvesi kylppärin hyllyyn on hyvä idea. Jos kerrot ostaneesi sitä kun olet huomanut oman henkesi joskus haisevan, hän ehkä ottaa tavakseen kurlata suuvettä.
- Apu apteekista
Ottakaa yhteiseen käyttöön Hp12 apteekista.
- gjdtgjnct
nuo suuvedet sun muut on ihan höpö höpöjä! aina on joku syy miksi hengitys haisee, eikä se poistu millään suuvesillä. Ehkä hetkellisesti, mutta kyllä se sieltä alta se haju tulee, jos et joka sekunti ole suuvettä laittamassa.
Eikun lääkäriin, että ongleman SYY selviäisi!
- ex-risainen
tekee juuri tuollaisen kammottavan löyhkän eikä siihen ole mitään muuta hoitokeinoa kuin nielurisojen poistaminen. Nielurisoista lähtee painettaessa pahanhajuisia kikkareita, joskus niitä irtoilee itsestäänkin. Kyllä sinun täytyy vaan rohkeasti ottaa asia esille. Voisit vaikka aloittaa varovasti kysymällä, että onko hän huomannut sinun henkesi haisevan pahalle.
- kasikasikasi
On hienoa että ajattelet asiaa juuri noin että et halua loukata.
Tiedän itse saman kokeneen että myös vatsassa saattaa olla jotakin...ja juuri nielurisat.
HB12 on saatavana myös purkkana,laita sitä esille,on hyvän makuistakin,jospa hän jäisi siihen "koukkuun",
ja todella suuvesi sinne kylppäriin näkyville,ja käytä sitä itsekin mutta anna vaan hänen huomata se,älä sano mitään,innosta sitten jossain vaiheessa kokeilemaa kehumalla ainetta tms. - gigiigipö
onko hän atkinsin dieetillä, tai siis karppaaja? Jos syö proteiinipitoisesti, tyyliin melkein pelkkää lihaa ja rasvaa, se laihduttaa, mutta saa hengityksen haisemaan todella pahalle.
Näin olen kuullut.. Se on ainakin hyvin tunnettu pahanhajuisen hengityksen syy.- Hampilainen
Jos hengitys lemahtaa, siihen on usein ihan selvä syy, esim. jos on hammaskiveä tai pinttynyttä likaa hampaissa niin se löyhkää, jos on reikiä, ientulehdusta, puutteellinen hammashygienia. Vaikka pesisi hampaat aamuin illoin, ei välttämättä pese kunnolla, saati käytä hammaslankaa. Sitten voi olla tuo nielu ja syömistottumuksetkin voi vaikuttaa. Kielessä voi olla hiivaa. Syitä on lukemattomia. Eikä niihin ole mitään hyötyä pureskella jotain hengityksenraikastajapurkkaa tai kulkea suuvesi taskussa. Ongelma ei niillä poistu.
Ja ihan hoopoa yrittää manipuloida toista ihmistä edellämainituilla tavoilla.. "jätä vaivihkaa suuvesi näkyville, josko tarttuis syöttiin" hehheh.
Mulla on ihan omakohtainen kokemus tuosta asiasta, koska mun hengitys lemahti myös. Olin kyllä huomannut sen itsekin, mutta yritin peitellä sitä purkalla... No eihän se auttanut tietenkään. No, kumppani kysyi kerran varovasti, että olenko huomannut muuten että joskus hengityksesi tuoksahtaa hieman, voisiko sulla olla vaikka reikä tai jotain? No minähän nolostuin siitä ensin tietenkin, mutta vedin sen sit huumoriksi. Lopulta ihmeteltiin sitä yhdessä ja varasin hammaslääkäriajan heti seuraavana päivänä. Mulla oli kaksi reikää ja hammaskiveä. Niiden hoitaminen vei hajut pois. Pesen myös hampaitani huolellisemmin kuin ennen, että se vaikutus siinä kans oli. Se on tietenkin hyvä mun hampaille, ja kiinnitän huomiota asiaan nykyään. Mutta on se kyllä aika epämiellyttävää jos toisen hengitys haisee.
Toki riippuu niin ihmisestä jaj pariskunnan keskinäisestä suhteesta miten sen ottaa, joku tosi nuori tai epävarma voi loukkaantua tosi paljon, kun taas toinen on kiitollinen tai kolmas joka voi suuttua ja haukkua sut lyttyyn "että omas haisee" :).
- Eräs nuori nainen
Koska haisevaan hengitykseen on aina jokin syy joka voi olla vakavaa!!!
Itselläni haisi aikoinaan hengitys märänneelle. Minulla alkoi ilmetä aivan järkyttävän kauheita särkytiloja suussa ja lopulta sitten paineen vaikutuksesta suun sisällä "räjähti" mätää.
Menin hammaslääkäriin ja röntgen kuvista ilmeni että minulla oli ollut suussa vuosia jätti mätä pesäke, joka oli ajan kanssa syönyt hammasta ja luuta. Pesäke leikattiin välittömästi pois.
Pesäke oli aikoinaan tullut siitä kun hampaan juuri oli katkennut iskusta ja silloin en tiennyt siitä.
Silloinen poikaystäväni ei uskaltanut kertoa minulle että hengitykseni löyhkää märänneelle ja itse en huomannut mitään. Jälkeen päin poikaystävä myönsi että häntä inhotti aivan kauheasti suudella minua ja silti oli vain kärsinyt tilantesta.
Rohkaisen kertomaan ongelmasta tyttöystävällesi hienotunteisesti, jotta voidaan selvittää ettei kyse ole vakavammasta asiasta. - Kieli pesuun ensin
Musta tuntuu että syy voisi olla kieli!! Kielen päälipinnan pesu/vetäisy harjalla (hampaanpesun yhteydessä, kun harja on jo huuhdeltu hammastahnasta) tai kielen pesimellä joita joissakin hammaharjoissa on, voisi auttaa. Kokeilepa itsekin aamulla ennen pesua vetäistä sormella kielen pintaa ja haista - niin ymmärrät mistä puhun. Kielen pinta on nystyräinen ja näin oiva aluspinta bakteereille. Voithan vaikka heittää kumppanillesi, että "mä muuten luin lehdestä, että kielikin pitää pestä ihan vaan puhtaalla harjalla pari-kolme kertaa vetäisemällä. No, kokeilin sitä ja ihan totta. Mielestäni hengitykseni raikastui - oletko sinä huomannut!" Ehkäpä naisesi ymmärtää yskän. Onnea yritykseen jos tartut tähän.
- Kärsinyt...
Ja ongelma ohitettu. Saa apteekista.
- hemppan
auttaa, mutta siinä ei auta mikään hammasharjalla vähän sutasu -> ei ole ideaa vatkata sitä kielen pinnan bakteerimassaa edestakaisin siinä kielellä harjalla. Vaan puhdistukseen on käytettävä apteekista saatavaa (~4€) kielenpuhdistinta, jolla vedetään bakteerimassa kieleltä aamuin illoin. Eron huomaa heti, sillä suun bakteerimassasta 80% on kielen päällä ja jos tätä ei koskaan puhdisteta, niin....
Kielenpuhdistuksen jälkeen on hyvä käyttää suuvettä esim. SB12 on erittäin tehokas. Jos tämän jälkeen ei hengitys raikastu niin sitten vaan lekurin juttusille.
Ja ihan suoraan tästä kannattaisi mielestäni sille tyttikselle jutella, ajattele miten monelta nololta tilanteelta hänet pelastat, kun kerrot mitä pikimmin hänelle hänen ongelmastaan. Niin minunkin mieheni teki, eikä tullut mieleenkään loukkaantua. Päinvastoin hyvä kun kertoi niin tiesin alkaa toimenpiteisiin löyhkän taltuttamiseksi. Olisi ollut hieman noloa kärsiä siitä tietämättään kuukausi tolkulla ja ihmetellä miksi ihmiset karttelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat7814176Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purran eroa ministerin tehtävästä
Riikka Purra on toistuvalla valehtelullaan osoittanut olevansa epärehellinen henkilö. Perustuslain kohdassa 60 § edell877082Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"
"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."793868Toksinen persuvasemmisto
Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k252897Rikkaiden ja yritysten veroaleen ei ole varaa
Ei pieni Suomi pysty elättämään vanhenevaa väestöä nykyisellä veroasteella. Ainakin 5-prosenttiyksikköä pitää kokonaisve402513- 782036
"Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen"
Voiko lausunnosta päätellä lainkaan mikä puolue saattaisi ajaa tuollaisen kansalaisen elämäntavan mahdollistamista? htt901989Mitä Purra oikeasti sanoi ennen vaaleja...
...pienituloisten leikkaamisesta? Tässä se on. "Esimerkiksi se, mistä aiotaan leikata, perussuomalaisten ero muun muass1051871Huomentaaaa
Hyvää huomenta.... Tiiätkö kuinka vaikeata susta on ottaa mitään selvää ja ymmärtää yhtään mitään? Mukavaa päivää... sil321811Tikkunenällä on kovat luulot itsestään
Mut ei tarjottavana muuta kuin katkeruutta, ilkeyttä ja ilkeä luonne hyih.. oikea miesten nielijä Onneksi kaivatullani131669