tuntuu että minua tarkkaillaan

sosiaalipummi

näin siis minusta tuntuu. Tajuan kyllä järjellä että tuskin näin on, mutta tälläinen tunne valtaa minut aina, varsinkin kun astun ovesta ulos. Olen alkanut jännittämään jopa läheisieni kanssa olemista, pelkään että he jotenkin katsovat arvostelevasti. Aina kun olen yleisillä paikoilla, jokainen ilme ja liike on tarkoin harkittu, jännitän aivan hirveästi sosiaalista kanssa käymistä ja pelkään että muut jotenkin näkevät, että olen erilainen tai outo. Vaikka itse tarkkailen itseäni, tunnen sen ikään kuin "ulkopuolisena" tarkkailijana, joka on jokaisen talon ikkunassa ja jokaisessa vastaantulijassa.

Enkä minä ole edes kiinnostava ihminen

9

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matyh

Olisiko kyseessä depersonalisaatio tai derealisaatio?

• Tilaa aika

terkkarista ja pyydä lähete mielenterveystoimistoon. Saat sieltä apua, tuossa on vähän paranoian piirteitä. Vähennä kahvin/kofeiinin käyttöä ja syö perusruoan lisäksi tarpeeksi usein ei liian pitkiä välejä sillä verensokerin nopeat vaihtelut pahentavat tilannetta, sekä sis. ja ulkoinen stressi.

• örkki helminen

Kun ajattelee että esim. vastaantulijat kyylää itseä ja tarkkailee itseä, niin monasti unohtuu se, että tätä miettiessä on tullut tuijotettua sitä vastaantulijaa intensiivisesti pitkän aikaa. Se saattaa hyvinkin ajatella et itse tarkkailen häntä...

Eipä silti. Vaikka et olisikaan vainoharhainen, se ei silti tarkoita sitä etteikö sinua tarkkailtaisi.

• xx..

Sellainen elämä on raskasta. On paljon hauskempaa tarkkailla kaikkea ympärillään. Ehkä sinun pitäisi ostaa kamera ja alkaa valokuvaamaan kaikkea mitä näet. Älä sitten kuvaa vain itsestäsi!

• Revolver2

minulla on vastaavanlaisia ajatuksia ja se haittaa normi-arkea. koen ulkona liikkumisen välillä masentavana. vaikka kyllä tajuan ja tiedostan, ettei ihmiset seuraa tekemisiäni, mutten voi sille mitään. olen 35- vuotias ja tuntuu, että tämä pahenee pahenimistaan.

• Viisas Viesti

Ei ne ihmiset sua seuraa, vaan sateliiteista näkevät jokaisen liikkeesi!!!

Kannataa tehdä foliosta puku sekä hattu ne kun on päällä niin satelliitit ei voi nähdä sua!!!

• Tietysti yksi asia voi kaiken muuttaa. Tapahtuu suuri tiedostumishetki. Heräät tunteeseen, että olet muuttunut "läpinäkyväksi".
      Ei konkreettisesti vaan tulee tunne, että useimmat ihmiset näkevät ajatuksesi ja mielesi läpi. Minulle pääsi käymään noin n 10v sitten.
      Tämä tapahtui päivätorkkujen päätteeksi.

Käsitin siinä, ettei mitään kannata salata ihmisiltä, ne näkee sen kaiken sinusta muutenkin. Eivät kaikki vaan hyvin monet ihmiset.
      Sillä ei ole mitään merkitystä, onko ihminen tuttu tai ventovieras - he vaan näkevät sisimpäsi salat.
      Lähdin siitä asioilleni pikku cityymme. Monet eri-ikäiset ihmiset näyttivät näkevän kaikki ajatukseni. Hyväksyin sen tietysti sellaisenaan.

Uskon, että "näkeviä" silmäpareja on ollut niin kauan kuin on ollut ihmisiäkin. Kokemus tästä ilmiöstä on h ä t k ä h d y t t ä v ä n voimakas elämys.

• : (

Kyllä mulla on ihan samanlaisia "oireita" ,siis ihan samanlaisia. Tuntuu että jokainen vastaantulija tarkkailee, jokaisesta ikkunasta joku tarkkailee, samalla tiedän että se olen vain minä joka tarkkailee.... Ymmärsin vasta vähän aikaa sitten, ettei tällainen ole normaalia, ei todellakaan ole. Vai onko??????

Tämä on jatkunutkin niin kauan että tuntuu normaalilta, vaikka on oikeasti tosi v****maista.Joskus on ollut hetkiä jolloin ns. julkisella paikalla olen voinut keskittyä vain kaikkeen kivaan mitä näen ,enkä siis tähän kuviteltuun tarkkailuun ja jatkuvaan varuillaan oloon ja olen käsittänyt, että tällaiselta tuntui viimeksi lapsena, kun ei koko ajan tarvinnut olla varuillaan.
      Niin ja ei tähän kyllä oikeasti tunnu mistään saavan apua, vähättely on ikävä kyllä yleistä.

• kyllä se siitä

No tottakai teitä tarkkaillaan kun pälyilette paranoidisena ympärillenne, ettei teitä vaan tarkkailtaisi. Näkeehän siitä, ettei kaikki ole hyvin. Jos taas ottaisitte rennommin, niin ongelmaa ei enää ole. Tosin aika vähän ketään oikeasti tarkkaillaan. Ainoastaan todelliset ääripäät saa huomattavaa (positiivista tai negatiivista)huomiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2317
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1423
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1218
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      919
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      841
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      832
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      205
      819
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      17
      802
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      765
    Aihe