Olen huomannut, että jos nauttii mukillisen kahvia puolisen tuntia ennen laulamista, kulkee ääni selvästi paremmin. Erityisesti korkeiden sävelten laulamiseen siitä on iso apu. Onko muilla kokemuksia kahvin edullisesta vaikutuksesta?
Kahvi helpottaa laulamista
2
542
Vastaukset
- hntt
Voisiko johtua siitä, että kahvi yleensä juodaan lämpimänä? :) Kaikki ylimääräiset limat ynnä muut lähtee liikkeelle.
Itse olen huomannut, että jos juon kahvia tai muuta lämmintä ihan vähän ennen laulamista, niin se vaikeuttaa laulamista juuri tuon liman irtoamisen takia. tuo puoli tuntia on suunnilleen se väli minkä jätän vähintään.
Tietysti kahvissa voi olla joku rentouttava tms. tekijä joka auttaa laulamista...- haarakonttoristi
Muistelen lukeneeni jostakin tutkimuksesta, että kahvi helpottaisi myös astmaatikkojen hengitystä eli ilmeisesti kahvissa on jokin aineosa joka avaa keuhkoputkia jotenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047