Olen huomannut, että jos nauttii mukillisen kahvia puolisen tuntia ennen laulamista, kulkee ääni selvästi paremmin. Erityisesti korkeiden sävelten laulamiseen siitä on iso apu. Onko muilla kokemuksia kahvin edullisesta vaikutuksesta?
Kahvi helpottaa laulamista
2
636
Vastaukset
- hntt
Voisiko johtua siitä, että kahvi yleensä juodaan lämpimänä? :) Kaikki ylimääräiset limat ynnä muut lähtee liikkeelle.
Itse olen huomannut, että jos juon kahvia tai muuta lämmintä ihan vähän ennen laulamista, niin se vaikeuttaa laulamista juuri tuon liman irtoamisen takia. tuo puoli tuntia on suunnilleen se väli minkä jätän vähintään.
Tietysti kahvissa voi olla joku rentouttava tms. tekijä joka auttaa laulamista...- haarakonttoristi
Muistelen lukeneeni jostakin tutkimuksesta, että kahvi helpottaisi myös astmaatikkojen hengitystä eli ilmeisesti kahvissa on jokin aineosa joka avaa keuhkoputkia jotenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1766733Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1113195Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1041895Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am641676- 191649
"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?381516Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111320Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m151293- 641253
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751143