Olen huomannut, että jos nauttii mukillisen kahvia puolisen tuntia ennen laulamista, kulkee ääni selvästi paremmin. Erityisesti korkeiden sävelten laulamiseen siitä on iso apu. Onko muilla kokemuksia kahvin edullisesta vaikutuksesta?
Kahvi helpottaa laulamista
2
664
Vastaukset
- hntt
Voisiko johtua siitä, että kahvi yleensä juodaan lämpimänä? :) Kaikki ylimääräiset limat ynnä muut lähtee liikkeelle.
Itse olen huomannut, että jos juon kahvia tai muuta lämmintä ihan vähän ennen laulamista, niin se vaikeuttaa laulamista juuri tuon liman irtoamisen takia. tuo puoli tuntia on suunnilleen se väli minkä jätän vähintään.
Tietysti kahvissa voi olla joku rentouttava tms. tekijä joka auttaa laulamista...- haarakonttoristi
Muistelen lukeneeni jostakin tutkimuksesta, että kahvi helpottaisi myös astmaatikkojen hengitystä eli ilmeisesti kahvissa on jokin aineosa joka avaa keuhkoputkia jotenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell492369Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1501950Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581875- 431798
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1151589Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,551201- 721162
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831115Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.143939Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103901