Linja-auto matkailuautona

Minkä ajokorttiluokan vaatii matkailuautoksi muunnettu linja-auto?

13

2388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dethleffs

Painonsa puolesta kuorma-auton ajoon oikeuutavan lisenssin.

• rahamies

Että kulutus on 30 litraa/100 km. ja Nafta maksaa taas kohta 1.50 litra..ja sen ylläpito on muutenkin hyviiin arvokasta. Mutta ethän sä tätä edes kysynyt

• buss buss

niin C riittää.

Sitten toinen juttu. Toivottavasti on kuiva kesä! Olen nähnyt kun "asuntoautobussi" peruuttaa nurmikoolle ja sinne se uppoo. Kas kun painaa jonkunverran mutta varmaan tämän olet ottanut jo huomioon.

• äöp

Kai menit auttamaan, kun kaverin asuntobussin pyörät vajosivat nurmikkoon!

• pausikaikka
        äöp kirjoitti:

Kai menit auttamaan, kun kaverin asuntobussin pyörät vajosivat nurmikkoon!

Ei sen bussin pyörät uponneet. Bussiseurue ryhtyi kausipaikkalaiseksi.

• huomioon

myös että se on pitkä ja siinä on isot pyörät?
      Vaan ethän sinä sitä kysynyt, kyllä C -kortti sitten riittää.

• Rekkamiäsh

jos se on telillä,ja yli 12 meetriäh.Elikä jos on Van Hool kaks kerroksinen dösä.

• Lahti32

C-kortilla 1 8 paikkaiset ja D1-kortilla 1 16 paikkaiset. Kortissa ei ole paino tai pituusrajoja. Kulutus 18-28 litraa sadalle, minun 13 metrinen Volvo kuluttaa 20-24 litraa. Saa sen upotettua nurmikolle jos on niin äkkinäinen kuski ettei katso mihin ajelee.

Mukava peli. Tilaa riittää ja ajettavuus on aivan loistava.

• linja-autosta

Ei kannata hankkia/rakentaa linja-autosta tehtyä asuntoautoa, koska se aiheuttaaa SUUNNATONTA kateutta karavaanarien ja varsinkin kausipaikkalaisten keskuudessa! He ovat erittäin kateellisia, koska itsellä heillä ole tilaa tupperware-vehkeissään ja itse ovat täysin kädettömiä rakentamaan vastaavia laitteita.

Jos haluaa todella paljon ärsyttää kausipaikkalaisia, on ajaa tällainen vanha linja-auto aivan heidän paikkansa viereen, vielä niin päin että linja-auton pakoputki osoittaa suoraan soliferin ovelle. Sitten aamulla kun kausipaikkalaiset ovat aamukahvilla, vanha Wiima täräytetään tulille. Ensin koko tienoo peittyy savuun ja savutus jatkuu kun yritetään nostaa jarrujen paineita jotta päästään liikenteeseen. Itse harrastan tätä, ihan vain vittuilu mielessä. Kyllä toisten ilmeitä saa nauraa. Yleensä laitan vielä pumpun pakkosyötölle jolloin savua todella riittää!! HAH HAH

• topias22
        linja-autosta kirjoitti:

Ei kannata hankkia/rakentaa linja-autosta tehtyä asuntoautoa, koska se aiheuttaaa SUUNNATONTA kateutta karavaanarien ja varsinkin kausipaikkalaisten keskuudessa! He ovat erittäin kateellisia, koska itsellä heillä ole tilaa tupperware-vehkeissään ja itse ovat täysin kädettömiä rakentamaan vastaavia laitteita.

Jos haluaa todella paljon ärsyttää kausipaikkalaisia, on ajaa tällainen vanha linja-auto aivan heidän paikkansa viereen, vielä niin päin että linja-auton pakoputki osoittaa suoraan soliferin ovelle. Sitten aamulla kun kausipaikkalaiset ovat aamukahvilla, vanha Wiima täräytetään tulille. Ensin koko tienoo peittyy savuun ja savutus jatkuu kun yritetään nostaa jarrujen paineita jotta päästään liikenteeseen. Itse harrastan tätä, ihan vain vittuilu mielessä. Kyllä toisten ilmeitä saa nauraa. Yleensä laitan vielä pumpun pakkosyötölle jolloin savua todella riittää!! HAH HAH

Joo mullakin on linja-autosta tehty kanikka.
        On kanssa hienoauto.On oikein viisivärinenkin ,kun en ole ehtinyt maalaamaan vielä autoa.Kyljessäkin lukee Satakunnanliikenne vielä
        Kuljetan sillä arkipäivänä hevosia raveihin ja viikonloppuisin sitten mennään treffeille.
        Olen itse oikein sisustanutkin sen ,laittanut vanhaa aaltopeltiä sisäseiniin ja heiniä väliin .Kyllä on lämmin kun vanha Porin Matti puhisee nurkassa.
        Lavereitakin olen itse värkä'nnyt sisään.Lavereiden alla on säilytystilaa kaljakoreille
        Ainoa vika on vielä autossa ,kun autossa toimii vain yksi hehkutulppa,kun anoppi ei ole vielä ehtinyt vaihtaa hehkua.
        Nytkin ollaan Marokossa koslalla Tompan ja anopin kanssa .
        Kyllä täälläkin kateita riittää Kanikalle
        Piti matkalla poiketa Jorseekin katsomassa ,mutta anoppi ajoikin suoraan Marokkoon.
        Kivaa täälläkin on ollut.Anopillekin ostettiin samanlaiset kuteet kuin muillakin akoilla täällä on.

Ei muutakun rupea vaan värkkään autoa itsellesi.
        Meillekin taisi jäädä sitä vanhaa aaltopeltiä jäljelle,että pääsisit alkuun rakennuspuuhissa,Nupeja sulla varmaan itselläsikin on
        Ota kunnan rakennustarkastajaan vaan yhteys että saat luvat projektillesi

Ei muutakun terkkuja Marokosta

Topias

• Saldo-Ellu
        linja-autosta kirjoitti:

Onkohan se nyt tosiaan ihan pakko kaikille paljastaa, ettei ole kasvanut aikuiseksi vaan elää vielä lapsen uhmaikää.

• Tom Tomppa
        Saldo-Ellu kirjoitti:

Onkohan se nyt tosiaan ihan pakko kaikille paljastaa, ettei ole kasvanut aikuiseksi vaan elää vielä lapsen uhmaikää.

, kun on meillä Topiaksen kanssa lapsenmieli, niin kaikki on ihan hyvin.
        Mutta jos huomaat että me ollaan joskus vaipumassa melankoliaan, niin sitten jo kannattaa sinunkin oikeesti huolestua meistä.

Usotko tuon SaldomiinusEllu.

• topias22
        Tom Tomppa kirjoitti:

, kun on meillä Topiaksen kanssa lapsenmieli, niin kaikki on ihan hyvin.
        Mutta jos huomaat että me ollaan joskus vaipumassa melankoliaan, niin sitten jo kannattaa sinunkin oikeesti huolestua meistä.

Usotko tuon SaldomiinusEllu.

Kyllä pitää olla vähän lapsellinen,kun jaksaa täällä talven makoilla .
        Välillä tulee aika tosi pitkäksi,kun kaipaa että pääsisi takaisin työelämään lintujatoppaan.
        Osaatkos muuten Ellu virkata? Voisit teidän tulevaan linja-autoon virkkailla matot ja pöytäliinat ja verhot
        Teidänkin Wiimasta tulisi tosi kodikas peli.
        Tulkaa nopeasti tänne Marokkoon kanssa ,ja tuokaa samalla moottorikäyttöinen ruohonleikkurikin.
        Heinä kasvaa kohisten täällä.
        Täytyisi vähän Kanikan vieressä olevaa nurmikkoa leikata.
        Ostakaa Tallinnasta Virukankeeta muutama pänikkä ja laarseenia .
        Pidetään grilli bärttyyt sitten kun tulette.
        Varmaan tulet anopin kanssa toimeen.Tomppakin olisi mielissää että tulisi toinenkin missi seuraksi.
        Ei kuulemma aina jaksa anopin kanssa puhjata
        Laita sitten jotain korsettia päällesi ,kun Tomppa on niihion korsettiin ja vekkihameeseen ihastunut kovasti
        Olisi paljon kerrottavaa sinulle ,kun et vaan rupea niuhottamaan,kun täällä ei ole tepapna murjottaa.

Soittele sitten matkalta kuinka reissu edistyy

Topias

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe