olen täys mulkku

Kärsivä

Olen 20-vuotias, ja olen avolititossa samanikäisen naisen kanssa. Riitelemme lähes päivittäin. Olen ihan jumissa. En tiedä, mitä tehdä. Vaikeinta tästä tekee sen, että rakastan häntä valtavasti. Olemme seurustelleet kaksi vuotta, mutta olemme riidelleet lähes jatkuvasti puolen vuoden seurustelun jälkeen. Minusta syy on molemmissa, vaikka riidat saavat alkunsa minun virheistäni. Myönnän, että olen tehnyt paljon virheitä, mutta hän ei unohda niitä koskaan ja nostaa asiat usein esille. Riidat ovat liittyneet pääosin minun uhkapelaamiseeni ja juomiseeni.
Nyt olen ollut juomatta 5 kuukauuta ja olen halunnut aloittaa juomisen taas, koska mielestäni en pysty luomaan uusia ihmissuhteita ilman juhlimista uudessa koulussani, ja pidän oikeasti tosi paljon juhlimisesta. Ennen juomiseni lopettamista joimme suunnilleen joka toinen viikonloppu, mikä on mielestäni normaalia tässä iässä. Riitelimme sen aikana pljon, koska tein humalassa aina muka kaikki väärin. Hän aina alkoi valittaa, kun olimme juomassa ja ilta päättyi riitaan. Lopulta yhden riidan päätteeksi heitin hänet ulos omasta kotoani yöllä, jossa hän ei siis asu. Hän asui lähellä minua. Sen jälkeen lopetin juomisen. Mielestäni molemmeissa on vikaa. En vain kestänyt sitä, kujn olin väsynyt. En ole väkivaltainen.
Pelaamatta olen ollut nyt 2 kuukautta ja minun tekisi kovasti mieli aloittaa taas, mutta en ole puhunut siitä vielä. Pelasin suhteemme alussa ja lopetin pelaamisen siitten vuodeksi, koska tyttöystäväni mielestä pelasin liikaa. Pelasin tässä välissä ja sanoin siitä .Riitahan siitä nousi. Sitten lopetin vuodeksi ja aloitin taas hänen suostumuksellaan. Jankkasin siitä niin paljon, että viimein hän myöntyi. Nyt olen lopettanut, kun pelasin vähän aikaa ja hävisin paljon. tämä johtui siitä, koska minulla ei ollut kuin lupa tehdä yksi talletus, ja kun hävisin sen niin tein useita, koska pelaamisen lopettamisen pelko nousi. Nyt olen lopettanut kun hävisin noin 1500 euroa. Osaisin hallita jos minulla olisi ilman valvontaa mahdollisuus pelata. Olen kertonut asioita joita minä olen tehnyt, mutten mitä hän. Tiedän että olen tehnyt väärin, mutta hän on niin pitkävihainen joka asiaan. Vaikea selittää näitä asioita.
En voi lähteä esim. kavereiden kanssa ulkomaille, mutta hän voi. hän soittelee usein jos menen kaverin mökille ja itkee että tulisin jo jne. En voi rentoutua ikinä. Kaikki pitäisi hänen mielen mukaan mennä kuten sisustus. haluan olla hänen kanssa koska rakastan häntä niin paljon mutten jaksa enää. Hän on myös mustasukkainen siitä, kun käyn facebookissa.

12

2145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pause II

Mitä jos et olisi noin dramaattinen noissa muutoksissasi? "Join liikaa, lopetin juomisen, pelasin liikaa lopetin pelaamisen". Siitähän tulee sinulle tabu ja himo molempia aktiviteetteja kohtaan kasvaa vain, jos kiellät molemmat kokonaan. Ja tyttöystäväsi muuttuu kohta mielessäsi määrääväksi nalkuttajaksi. Mikset tee molempia kohtuudella? Pelaat vaikka tunnin viikossa ja käyt juhlimassa kerran kuussa. Näin voit näyttää tyttöystävällesi että vaikka teet niin, niin et lipsahda liiallisuuksiin. Ja näin suhteenne ei kärsisi. Tyttöystäväsi täytyisi kuitenkin tulla vastaan ja luottaa sinuun. Vai onko kyse siitä että et osaa hillitä itseäsi? Monilla nuorilla miehillä tuntuu olevan kausiluontoista tuo ajattelu, tehdään ja ajatellaan vain yhtä asiaa kerrallaan. Jos pelasit eilen, ei ole pakko pelata koko viikkoa..

• kärsivä

osaisin kyllä pelata jos saisin siihen mahdollisuuden, ja myös juoda kohtuudella. mutta kun emäntä on kieltäny sen kokonaan niin aika vaikeeta silloin. kun pelasin niin sain tehdä vain yhden talletuksen ja kun rahat oli hävitty niin tietenkin siinä iski minulle tunne että nyt se on ohi ja sen takia laitoin lisää rahaa sinne. mitä noita selittelemään.

• Tane oikealta

"En voi rentoutua ikinä"...justiinsa...kouluikänen valittaa, ettei voi rentoutua. Joopa joo. Sitten, kun sinulla on oikeasti stressiä, tule sitten itkemään.

-siis häviät jopa 1500 erkkiä kerrallaan uhkapelissä, ja ihmettelet? "Osaisin hallita jos minulla olisi ilman valvontaa mahdollisuus pelata"...täyttä paskapuhetta, ja tiedät sen itsekin!!!

-ryyppäät jo sen verta, että tyttökaverisi pelkää puolestasi? "Riitelimme sen aikana pljon, koska tein humalassa aina muka kaikki väärin" "Lopulta yhden riidan päätteeksi heitin hänet ulos"

Kuulostat NIIN paljon tulevalla alkkikselle, että oksat pois. "Minusta syy on molemmissa"...höpö-löpö, syy on SINUSSA, ainahan juoppo vierittää syyn muille, kuin itselleen.

Eikö järkesi sano mitään? Tämä tie vie sinut tuhoon, se on vissi.

• kärsivä

alkoholisti. hah. en oo juonu pitkiin aikoihin ja silloin kun join niin join pari kertaa kuussa maksimissaan.

• Anonyymi
        kärsivä kirjoitti:

alkoholisti. hah. en oo juonu pitkiin aikoihin ja silloin kun join niin join pari kertaa kuussa maksimissaan.

Ryyppäämistä saattaa saada Kankkunen, joka on hirweettä!!

• ihmetteliä.......

että olet alkoholisti. se, että et ole juonut nyt vähään aikaan ei tarkoita sitä, ettetkö olisi alkoholisti enään. tekstistäsi paljastuu ennenkaikkea silloin se että olet alkoholisti, kun sanot, ettet voi luoda ihmissuhteita mukamas ilman alkoholia. ovat alkoholistit, jotka ovat lopettaneet alkoholin juomisen yhä alkoholisteja.

sama menee tuohon pelaamseen. 1500euroa on ihan helvetin paljon rahaa ja haluat sitten vielä pelata? etkö voisi pelata pelejä jossa pelataan vaikka leikkirahalla? pitääkö sitä ihan oikealla rahalla pelata? valehtelet itsellesi luullessasi että ilman valvomatta pystyisit hallitsemaan peliäsi. valehtelet paljon tekstissäsi itsellesi ja yrität vierittää muiden niskaan syitä.

en tarkoita että kaikkea pitäisi lopettaa kokonaan. esimerkiksi miksi et voisi juoda kavereittesi kanssa silloin tällöin ja kohtuudella, pitääkö sitä vetää sellaisia övereitä että menet heittämään tyttöystävääsi ulos talosta?

• holisti?

anna mennä vaan!

• Naikkonen25

Minusta et vaikuta alkoholistilta. Tuon ikäiseltä tuo on ihan normaalia, kahden viikon välein juominen ei tuossa elämänvaiheessa ole mielestäni liikaa. Tuossa iässä opiskellessani kävin itse juhlimassa torstaista lauantaihin lähes joka viikko. Joskus join enemmän, joskus vähemmän. Näin ovat tehneet kaikki kaverinikin. Eikä meistä nykyään kukaan ole juoppo vaan käymme normaalisti töissä klo 8-16 ja elämme tavallista nuorten aikuisten elämää. Osalla on lapsia ja osalla vasta suunnitteilla. Juhlimishalusi on mielestäni ihan normaalia ikään ja olosuhteisiin nähden. Sen sijaan naisesi kuulostaa tiukkapipoiselta ja omistushaluiselta. Hän vaikuttaa myös hyvin epävarmalta omasta asemastaan sinun elämässäsi. Jatkuva peräänsoittelu ja kotiin vinkuminen ovat merkki läheisriippuvuudesta. Ei tuosta suhteesta pidemmän päälle ole kummallekaan mitään iloa, jos ette oikeasti yhdessä ratko näitä ongelmia.

• 35464767

Kyllä syy on ihan molemmissa, kahden kauppahan toi suhde on

Mutta haluaisin muistuttaa että jos hän ei näistä asioista "valittaisi" hän ei välittäisi.. Ellikkä hän rakastaa sua. Nää nämä rakkauden tekoina.. koska sitä ne ovat.

Mikä on oma laitasi? Välitätkö hänestä, huolehditko kunnolla? Siis ihan pohtimis kannalta.. en väitä ettei niin olis, tekee vaa hyvää pohtia joskus ihan muutenkin omia fiiliksiä

Siinä tyttösi menee metsään kun kavereita haluaisi estää tapaamasta, ja se on väärin. Selvitä miksi. Pelottaako häntä jokin? Haluaisiko hän joskus mukaan?

Sisustus.. siinä pitäisi huomioida molemmat jos se on molemmille tärkeää, puhu tästä

Toiv saatte yhteisen luottamuksen pelaamaan. :)

ja lopeta ne pelit, ei niistä pitkällä tähtäimellä mitään voita, hyvin hyvin harvoin. ;) tiet sen kyl ittekkin siellä sisimmässäs

Tsemii!

• minäääääwer

Tyttöystäväsi kuulostaa kovasti minulta seurusteluni alkuaikana. Olin silloin kovasti masentunut mutta nykyään minulla on hyvä lääkitys ja olen saanut itseni suht koht kuntoon. En ala arvuuttelemaan syitä riitoihinne ja tyttöystäväsi mustasukkaiseen ja kieltämättä kahlitsevaan käytökseen, mutta sen vain haluan sinulle sanoa että saatte asiat kuntoon jos molemmilla on tahtoa. Pääasia nyt olisi että puhuisitte, puhuisitte ja puhuisitte. En usko että tyttöystävälläsi on mitään sitä vastaan että juhlit. Vika on siinä millainen olet humalassa. Saattaa olla että puhut alentuvasti ja olet ilkeä tyttöystävällesi. Olen seurustellut kaksi vuotta maailman ihanimman ja rehellisimmän, kunnollisimman miehen kanssa. Kukaan ei usko edellistä, kun teen tämän "paljastuksen" mutta silti... Mieheni oli aikanaan humalassa väkivaltainen. Hän kuristi minua, viskoi pitkin seiniä ja muuta. Erosimme monta kertaa, mutta nyt mieheni juominen on hallinnassa ja ongelmat kadonneet. Tiedän että hän sydämestään häpeää ja katuu käytöstään. Hän käy terapeutilla juttelemassa vihanhallinnasta ja muista asioista ja kaikki menee hienosti. Parisuhde voi siis selvitä noinkin rankasta jutusta jos molemmat vain haluavat. Haluan korostaa että mieheni ei ole tuon aikakauden jälkeen enää koskaan ollut minua kohtaan väkivaltainen, eikä kyllä ketään muutakaan. Teillä on kaikki mahdollisuudet edessänne, sillä olet itsekin havainnut ongelman etkä ole käyttänyt väkivaltaa!

• wishuthebest

kuulostaa hyvinkin tutulta, itselläni oli samantyylisiä ongelmia omassa suhteessani kun olin saman ikäinen. Et todellakaan ole alkoholisti jos juot pari kertaa kuukaudessa. Ja ymmärrän myös, että sosiaalisia suhteita on helpompi luoda pienessä humalassa. Mutta mikäli kuitenkin tuo alkoholi ei ole tuon suurempi ongelma, niin en näe mitään syytä miksi olisit kokonaan ilman, vaan teette yhdessä "pelisäännöt" kaikesta tuommoisesta. Tyttöystäväsi kuulostaa hieman omistushaluiselta, itsekkin olin joskus tuossa kyseisessä suhteessa, mutta vain koska olin niin epävarma sen miehen tunteista yms koska hän ei ollut sitä puhuvinta sorttia. Hän tosin mokaili sen verran humalassa, että unohti tulla kotiin yms, joten tuo suhde ei sitten toiminut. Mun mielestä nuoren elämään kuuluu juhliminen, vaikka tunnen myös ihmisiä ketkä osaavat juhlia ilman alkoholia, mutta se onkin sitten jokaisen oma asia. Epävarma nainen on varmasti todella vaikea, olen itsekkin ollut sitä joskus. Hän tulee luottamaan suhun ainoastaan, sillä että näytät hänelle että olet sen arvoinen. Mulle myös joskus tuo puhuminen ollut vaikeaa, joten olen sitten sähköpostin kautta kertonut kumppanilleni tunteistani ja miltä mikäkin tuntuu. tuo on auttanut siinä, että olen oppinut itsekin kertomaan tunteistani ja nylyään osaan jo puhuakin niistä. mitä pelaamiseen tulee, en sitäkään nyt näe niin pahana asiana, kuhan se pysyy kohtuudessa. Elikkäs siihenkin voisitte ratkaisuksi keksiä jonkun tietyn summan millä voit esimerkiksi pelata kuukaudessa, tietenkin teidän taloudellisten kykyjen mukaan. Jatkuva riitely on todella raskasta henkisesti :p

• Anonyymi

itsekkin tunnen itseni paskaksi. Mun sydän on vaan paskottu jo nuorena, ja vaikka koitan jotain hyvää tehdä, suhteissakin, nii mun päälle kävellään tai koen niin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe