Kuinka monta solarium-käyntiä auttaa akneen jo?
Onko parempi käydä harvoin vai muutaman keeran usein ja sitten pitää taukoa, rusketuksen kannalta?
Luulisi, että yhdellä kerralla tullut väri ei pysy, jos ei käy muutaman kerran usein?! Ja minulla ei yhdestä kerrasta huomaa edes mitään, kun olen vitivalkoinen väriltäni
Akne ja solarium
5
10756
Vastaukset
- marjatta
käytä akneesi esim. roaccutania?
Tiesitkö, että akne on talirauhasten sairaus?
Solauriumit yms. voivat auttaa hetkellisesti, mutta eivät poista aknea. Lisäksi aurinko (ja myö siis solarium) kiihdyttävät mustapäiden lisääntymistä.
Olisit edes järkevä, ja hankkisit akneesi lääkkeitä, ei tarvitsisi turhaan juosta itseään ruskettamassa.- Sipuli_81
myös rusketuksenkin.
Ja olen menossa ihotautilääkärille ja pyytää roaccutanin, vaan ei ole sekään terveellinen kuuri.
Tuskin minulle mustapäitä tulee solariumista, kun en ole koskaan sellaista nähnytkään itselläni. - Manna
Sipuli_81 kirjoitti:
myös rusketuksenkin.
Ja olen menossa ihotautilääkärille ja pyytää roaccutanin, vaan ei ole sekään terveellinen kuuri.
Tuskin minulle mustapäitä tulee solariumista, kun en ole koskaan sellaista nähnytkään itselläni.mä olen syönyt jokunen vuosi sitten tota roaccutania ehkä puolen vuoden ajan. Se on tosi rankka kuuri tarkkoine ruokavalioineen ja labrakontrolleineen. Lisäksi se on älyttömän kallis. Vieläkin finnejä tulee eli en välttämättä lähtis uutta kuuria syömään kovin kevein perustein. Mieluummin menisin solariumiin ja hankkisin upean rusketuksen!
- Minna
Manna kirjoitti:
mä olen syönyt jokunen vuosi sitten tota roaccutania ehkä puolen vuoden ajan. Se on tosi rankka kuuri tarkkoine ruokavalioineen ja labrakontrolleineen. Lisäksi se on älyttömän kallis. Vieläkin finnejä tulee eli en välttämättä lähtis uutta kuuria syömään kovin kevein perustein. Mieluummin menisin solariumiin ja hankkisin upean rusketuksen!
Kosmetologille, sieltä saat sopivat puhdistusaineet aknen hoitoon. Mulla se on ainakin auttanut tosi paljon. Lisäksi se on miedompi vaihtoehto kuin lääkekuurit. Olen syönyt akneen monia eri lääkkeitä, mutta mikään niistä ei ole auttanut. Kosmetologille mentyäni ihosta tuli paljon paremman näköinen, ja aknekin on jo melkein kokonaan poissa!
Käytä itseruskettavia voiteita ruskettamiseen.Ja syö porkkanaa :) - iines__
Sipuli_81 kirjoitti:
myös rusketuksenkin.
Tuskin minulle mustapäitä tulee solariumista, kun en ole koskaan sellaista nähnytkään itselläni.No itse oon käynyt talvisin solariumissa juuri iho-ongelmien vuoksi silleen, että oon käynyt noin kerran kuussa (siis talvella loka-maalis/huhti, en kesällä). Mielestäni valo on auttanut. Itselläni on tosin sellainen ihotyyppi, että päivetyn/rusketun vähän jo tuosta yhdestä kerrasta ja kun ihossa on vähän väriä, ei finnit näy niin selvästi... En oo kuitenkaan halunnut näkyvää rusketusta talvella.
Jos taas haluat kunnon rusketuksen käy 3-4 kertaa 15 min noin kolmen päivän välein ja sitten taukoa. Tämäkin tosin riippuu ihotyypistä, sillä toiset ruskettuu helpommin. Itseään ei kannata alkaa polttamaan solariumissa eli jos olet herkkä ihoinen, ole aluksi vain 5-10 min. Kannattaa käyttää mahdollisimman uutta laitetta, vaikka se olisikin vähän kalliimpi kuin se 80-luvun muinaismuisto, koska uudet on tehokkaampia ja niissä saa saman tuloksen lyhyemmällä ajalla, jolloin säteilyn määrä jää vähäisemmäksi.
HUOM! Jos sinulla on jokin voimakas lääkekuuri esim. roaccutanin älä mene solariumiin, sillä nämä lääkkeet vaikuttavat ihon kykyyn suojata säteilyltä ja uusiutua. Ihosi myös palaa herkemmin. Aknelääkkeiden kanssa minua itseäni on ainakin kehotettu välttämään aurinkoa ja kielletty käymään solariumissa.
Joillekin tiedoksi...solarium ei ole hoitokeino akneen, mutta pahan aknen kanssa on ikävä elää, eikä akne parane lääkkeilläkään kuin taika iskusta. Itse ainakin olen käyttänyt solariumia ja hyväksi havainnut ihon kannalta. Ennen kärsin talvisin kivuliaista isoista pateista, mutta valon muun hoidon ansiosta iho on nyt hyvä. Kohtuu kaikessa tietenkin, mutta kenenkään joka ei tämän vaivan kanssa joudu päivittäin taistelemaan ei kannattaisi tulla latelemaan neuvoja ja totuuksia, niinkuin ei minkään muunkaan sairauden kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713