The Hollies

Alcatraz

Kuuntelin juuri Kazaalta tämän vanhan 1960-luvun bändin kappaleita, ja ne olivat todella hyviä!
On suorastaan ihme, että yhtye on saanut niin vähän mainetta.

Kuunnelkaapas kappaleet Stop Stop Stop, Yes I Will ja Bus Stop.
Todella kauniita ja hienoja kappaleita.

28

2697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappa

      Ettäkö on saanut vähän mainetta? Jos olisit elänyt 60-luvulla niin kuin pappa niin tietäisit miten asiat on.

      • Ice

        No ainakaan juuri nyt bändi ei ole nuorison tiedossa. Mutta ehkä upea Yes I Will-biisi nousee joskus vielä uudestaan suosioon.


    • Ice

      Se on kieltämättä aivan mielettömän hieno kappale, mutta muuten bändi ei ole niin ihmmeellinen...Ymmärtääkseni kyseessä on vanha brittiläisbändi.

      • Alcatraz

        Yhtye on/oli kotoisin Manchesterista ja mainitsemieni kappaleiden erikoisuuksiin kuuluu vähän intiaani-tyylisen musiikin soittaminen.
        Siihen aikaan yhteitä oli myös paljon joten tuskinpa heidän suosionsa nyt kovin iso oli.


      • Alcatraz
        Alcatraz kirjoitti:

        Yhtye on/oli kotoisin Manchesterista ja mainitsemieni kappaleiden erikoisuuksiin kuuluu vähän intiaani-tyylisen musiikin soittaminen.
        Siihen aikaan yhteitä oli myös paljon joten tuskinpa heidän suosionsa nyt kovin iso oli.

        Kun täällä nyt niin kehuttiin juuri sitä Yes I Will-kappaletta, niin täytyy kysyä, että pitääkö nimimerkki Pappa siitä kappaleesta?

        Itse arvostan sen myös todella upeaksi.


      • ZZ5

        Tai siis lötytyykö Kazaalta muitakin kuin vaan ne kolme kappaletta?
        Täytyykin käydä kuuntelemassa kun noin nyt kehutaan sitä yhtyettä...


      • ZZ5
        ZZ5 kirjoitti:

        Tai siis lötytyykö Kazaalta muitakin kuin vaan ne kolme kappaletta?
        Täytyykin käydä kuuntelemassa kun noin nyt kehutaan sitä yhtyettä...

        Kuuntelin sitä Stop Stop Stoppia ja Yes I Will-biisiä ja todella hyviä olivat!

        Ensimmäisessä käytettiin kai jonkinalaista banjoa, ja se sai kappaleesta erittäin tunnelmallisen, ja jälkimmäinen oli muuten vaan kaunis!


      • Ap87
        ZZ5 kirjoitti:

        Kuuntelin sitä Stop Stop Stoppia ja Yes I Will-biisiä ja todella hyviä olivat!

        Ensimmäisessä käytettiin kai jonkinalaista banjoa, ja se sai kappaleesta erittäin tunnelmallisen, ja jälkimmäinen oli muuten vaan kaunis!

        Minä en ainakaan muista kuulleeni nimeä aikaisemmin.


      • Jen
        Ap87 kirjoitti:

        Minä en ainakaan muista kuulleeni nimeä aikaisemmin.

        Tosin en tiedä tuntevatko tämän sivun lukijat The Holliesia ollenkaan. Yhdessä The Animalsin ja Tremeloesin kanssa aikansa legendoja.


      • pappa
        Alcatraz kirjoitti:

        Kun täällä nyt niin kehuttiin juuri sitä Yes I Will-kappaletta, niin täytyy kysyä, että pitääkö nimimerkki Pappa siitä kappaleesta?

        Itse arvostan sen myös todella upeaksi.

        Pappa pitää Yes I will-kappaleesta. Ja jos joku on sen netistä löytänyt ja pitää siitä niin kannattaa nähdä vaiva ja käydä vaikka kirjastossa kuuntelemassa vanhoja Holliesin levyjä, ei varmasti pety. Papan oma musiikkimaku tosin 60-luvun jälkeen vinksahti sitten enemmän jatsin ja klassisen puolelle.

        Hollies oli 60-luvulla valtavan suosittu Suomessa, aivan Beatlesin luokkaa. Suosituimpia kappaleita olivat Stop stop stop, Bus stop, Carrie Anne, On a carousel, Sorry Suzanne, Yes I will, Jennifer Eccles ja viimeisenä He ain’t heavy, he’s my brother. Vuonna –74 julkaistu The air that I breathe ei noussut enää yhtä suosituksi.

        Oma suosikkini oli (on) Listen to me. Yes I will on mielestäni aina ollut niin tyypillinen 60-luvun brittipopkappale että se käy lähes karikatyyristä.

        60-luvun lopulla Hollies levytti albumin Bob Dylanin kappaleita niin Dylanin tyylistä poiketen että Graham Nash suivaantui ja lähti bändistä lätkimään muodostaen kavereidensa kanssa kokoonpanon Grosby Stills Nash & Young joka teki myös hienoa musiikkia.

        Nuoriso ei tiedä Holliesin suuresta suosiosta mitään mutta uskokaa pappaa, pappa tietää. Nuoriso unohtaa nykybändejä ihannoidessaan sen tosiasian että me tehtiin ne jutut jo silloin kun nykynuorison vanhemmat kulkivat vielä vaipoissa. Nykybändit ponnistavat siltä pohjalta joka luotiin 60-luvulla. Ja sanokaapa joku nykyinen bändi jonka stemmalaulu on Holliesin luokkaa? Tai Tremeloesin (kuunnelkaa Silence is golden). Beatlesin stemmat soivat upeimmin ehkä Abbey road-levyn Because-kappaleessa.
        Voi voi, meidän nuoruudessamme tehtiin niin tuhottomasti hienoa musiikkia.


      • Alcatraz
        pappa kirjoitti:

        Pappa pitää Yes I will-kappaleesta. Ja jos joku on sen netistä löytänyt ja pitää siitä niin kannattaa nähdä vaiva ja käydä vaikka kirjastossa kuuntelemassa vanhoja Holliesin levyjä, ei varmasti pety. Papan oma musiikkimaku tosin 60-luvun jälkeen vinksahti sitten enemmän jatsin ja klassisen puolelle.

        Hollies oli 60-luvulla valtavan suosittu Suomessa, aivan Beatlesin luokkaa. Suosituimpia kappaleita olivat Stop stop stop, Bus stop, Carrie Anne, On a carousel, Sorry Suzanne, Yes I will, Jennifer Eccles ja viimeisenä He ain’t heavy, he’s my brother. Vuonna –74 julkaistu The air that I breathe ei noussut enää yhtä suosituksi.

        Oma suosikkini oli (on) Listen to me. Yes I will on mielestäni aina ollut niin tyypillinen 60-luvun brittipopkappale että se käy lähes karikatyyristä.

        60-luvun lopulla Hollies levytti albumin Bob Dylanin kappaleita niin Dylanin tyylistä poiketen että Graham Nash suivaantui ja lähti bändistä lätkimään muodostaen kavereidensa kanssa kokoonpanon Grosby Stills Nash & Young joka teki myös hienoa musiikkia.

        Nuoriso ei tiedä Holliesin suuresta suosiosta mitään mutta uskokaa pappaa, pappa tietää. Nuoriso unohtaa nykybändejä ihannoidessaan sen tosiasian että me tehtiin ne jutut jo silloin kun nykynuorison vanhemmat kulkivat vielä vaipoissa. Nykybändit ponnistavat siltä pohjalta joka luotiin 60-luvulla. Ja sanokaapa joku nykyinen bändi jonka stemmalaulu on Holliesin luokkaa? Tai Tremeloesin (kuunnelkaa Silence is golden). Beatlesin stemmat soivat upeimmin ehkä Abbey road-levyn Because-kappaleessa.
        Voi voi, meidän nuoruudessamme tehtiin niin tuhottomasti hienoa musiikkia.

        Se on todellakin myös upea kappale.
        Vanha isäni ja setäni olivat aikoinaan ihan hulluina siihen kappaleeseen.
        On suorastaan uskomatonta, että kolme miestä ja yksi kitara saa aikaan niin hienon laulun.
        The Tremeloes ei tosin muuten tainnut olla kovinkaan hyvä bändi.

        Ehkä avaan sillekin joskus oman otsikon.


      • jose
        ZZ5 kirjoitti:

        Kuuntelin sitä Stop Stop Stoppia ja Yes I Will-biisiä ja todella hyviä olivat!

        Ensimmäisessä käytettiin kai jonkinalaista banjoa, ja se sai kappaleesta erittäin tunnelmallisen, ja jälkimmäinen oli muuten vaan kaunis!

        Banjo tekee esimerkiksi Stop Stop Stop-kappaleesta todella hienon, joten on ihmeellistä, etteivät muut yhtyeet välitä käyttää sitä...


      • star
        pappa kirjoitti:

        Pappa pitää Yes I will-kappaleesta. Ja jos joku on sen netistä löytänyt ja pitää siitä niin kannattaa nähdä vaiva ja käydä vaikka kirjastossa kuuntelemassa vanhoja Holliesin levyjä, ei varmasti pety. Papan oma musiikkimaku tosin 60-luvun jälkeen vinksahti sitten enemmän jatsin ja klassisen puolelle.

        Hollies oli 60-luvulla valtavan suosittu Suomessa, aivan Beatlesin luokkaa. Suosituimpia kappaleita olivat Stop stop stop, Bus stop, Carrie Anne, On a carousel, Sorry Suzanne, Yes I will, Jennifer Eccles ja viimeisenä He ain’t heavy, he’s my brother. Vuonna –74 julkaistu The air that I breathe ei noussut enää yhtä suosituksi.

        Oma suosikkini oli (on) Listen to me. Yes I will on mielestäni aina ollut niin tyypillinen 60-luvun brittipopkappale että se käy lähes karikatyyristä.

        60-luvun lopulla Hollies levytti albumin Bob Dylanin kappaleita niin Dylanin tyylistä poiketen että Graham Nash suivaantui ja lähti bändistä lätkimään muodostaen kavereidensa kanssa kokoonpanon Grosby Stills Nash & Young joka teki myös hienoa musiikkia.

        Nuoriso ei tiedä Holliesin suuresta suosiosta mitään mutta uskokaa pappaa, pappa tietää. Nuoriso unohtaa nykybändejä ihannoidessaan sen tosiasian että me tehtiin ne jutut jo silloin kun nykynuorison vanhemmat kulkivat vielä vaipoissa. Nykybändit ponnistavat siltä pohjalta joka luotiin 60-luvulla. Ja sanokaapa joku nykyinen bändi jonka stemmalaulu on Holliesin luokkaa? Tai Tremeloesin (kuunnelkaa Silence is golden). Beatlesin stemmat soivat upeimmin ehkä Abbey road-levyn Because-kappaleessa.
        Voi voi, meidän nuoruudessamme tehtiin niin tuhottomasti hienoa musiikkia.

        Oli 60-luvulla huonotkin puolensa, kuten Bodomjärven raaka surma.


      • jep
        star kirjoitti:

        Oli 60-luvulla huonotkin puolensa, kuten Bodomjärven raaka surma.

        Ja kuinka paljon jenkit kylvi napalmia Vietnamin lasten niskaan? Kyllähän näitä on mutta jos kuitenkin keskustellaan musiikista.


      • Mäkkihöperö
        Alcatraz kirjoitti:

        Se on todellakin myös upea kappale.
        Vanha isäni ja setäni olivat aikoinaan ihan hulluina siihen kappaleeseen.
        On suorastaan uskomatonta, että kolme miestä ja yksi kitara saa aikaan niin hienon laulun.
        The Tremeloes ei tosin muuten tainnut olla kovinkaan hyvä bändi.

        Ehkä avaan sillekin joskus oman otsikon.

        Tremeloes ei ollut Silence is goldenin alkuperäinen esittäjä vaan amerikkalainen Frankie Valli & the Four Seasons.
        Alunperin Brian Poole & the Tremeloes tuli tunnetuksi nopealla tanssikipaleella: Do you love me?

        Hyvä aihe, mutta tuskin tämä klassista musiikkia on kuten Haydn, Mozart ja Beethoven... Valitettavasti täällä ei voi jatkoa ohjata oikeaan ryhmään kuten kunnon nyysseissä.


      • vanhoja_muistellen
        pappa kirjoitti:

        Pappa pitää Yes I will-kappaleesta. Ja jos joku on sen netistä löytänyt ja pitää siitä niin kannattaa nähdä vaiva ja käydä vaikka kirjastossa kuuntelemassa vanhoja Holliesin levyjä, ei varmasti pety. Papan oma musiikkimaku tosin 60-luvun jälkeen vinksahti sitten enemmän jatsin ja klassisen puolelle.

        Hollies oli 60-luvulla valtavan suosittu Suomessa, aivan Beatlesin luokkaa. Suosituimpia kappaleita olivat Stop stop stop, Bus stop, Carrie Anne, On a carousel, Sorry Suzanne, Yes I will, Jennifer Eccles ja viimeisenä He ain’t heavy, he’s my brother. Vuonna –74 julkaistu The air that I breathe ei noussut enää yhtä suosituksi.

        Oma suosikkini oli (on) Listen to me. Yes I will on mielestäni aina ollut niin tyypillinen 60-luvun brittipopkappale että se käy lähes karikatyyristä.

        60-luvun lopulla Hollies levytti albumin Bob Dylanin kappaleita niin Dylanin tyylistä poiketen että Graham Nash suivaantui ja lähti bändistä lätkimään muodostaen kavereidensa kanssa kokoonpanon Grosby Stills Nash & Young joka teki myös hienoa musiikkia.

        Nuoriso ei tiedä Holliesin suuresta suosiosta mitään mutta uskokaa pappaa, pappa tietää. Nuoriso unohtaa nykybändejä ihannoidessaan sen tosiasian että me tehtiin ne jutut jo silloin kun nykynuorison vanhemmat kulkivat vielä vaipoissa. Nykybändit ponnistavat siltä pohjalta joka luotiin 60-luvulla. Ja sanokaapa joku nykyinen bändi jonka stemmalaulu on Holliesin luokkaa? Tai Tremeloesin (kuunnelkaa Silence is golden). Beatlesin stemmat soivat upeimmin ehkä Abbey road-levyn Because-kappaleessa.
        Voi voi, meidän nuoruudessamme tehtiin niin tuhottomasti hienoa musiikkia.

        Puhut asiaa pappa. Holliesien stemmat soi niin älyttömän hienosti että korvia hivelee! Hollies käväisi huippuaikoinaan myös Suomessa.

        60-luvun nostalgiabuumissa on myös monet suomalaisbändit lämmitelleet vanhoja muistoja. Esim. Turun suunnilla vaikuttanut The Shakin' Madmen kuuluu treenaavan melkein alkuperäiskokoonpanossa, ja meno on kovaa! Alkuaikoina Madmeneilta kuultiin paljon Beatles-musaa, mutta myöhemmin Madmen-nimellä esiintynyt bändi esitti paljon juuri Hollies-tuotantoa. Suomalaisista bändeistä Madmenien Hollies-pätkissä oli ehkä parhaiten aitoa Hollies-fiilistä. Ne tosin ei soittaneet enää "Stop stop stop" aikoihin. Madmeneillä näkyy nykyisin olevan oma nettipaikka http://riikari.net/madmen


        Radiossa muuten on ruvennut kuulemaan aika paljon Hollies-juttuja. Meillä keittiön radion asemallakin soi juuri hetki sitten "Bus stop".


    • pete

      "Ill be true to you, yes i will, ill be true to you, yes i will. I wont look twice when the other girls go by, ill be true to you, yes i will"

      Klassikko :)

      • Woodstock

        Tulee ihan muistot mieleen.


      • Jani
        Woodstock kirjoitti:

        Tulee ihan muistot mieleen.

        ...Vaikkapa Kazaalta, jos ei muualta löydä The Holliesin kappaleita. Toki vanhoja Lp-soittimiakin vielä löytyy.
        Yhtye on osaltaan muuttanut nykyajan musiikkia ja ansaitsee kaiken sen suosion mitä se on saanut. Toivottavasti yhtyettä ei koskaan unohdeta.


    • höh

      Vastauksia??

      • niin

        The Holliesin musan voi ruveta kohta luokittelemaan klassiseksi.


    • Steen

      Se on hyvä

    • uusi

      jees :)

    • ghgfh
    • Nimetön

      Olisko mahdollista saada näitten sivujen osoitteita,koska sieltä löytyy meitin suosikit Hollies yhtenä sellaisena.

    • Anonyymi

      Mikä on Kazaa?

      Ytuubissa on haastattelupätkä vuodelta 1973 jossa itse J.Lennon kehuu brittibändi The Movea jotensakin kuin että se on bändinä parempi ja funkimpi kuin The Hollies.

    • Anonyymi

      Diggaan

    • Yks mun suosikki 1960-luvun bändeistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe