nopeat kitaristit

joku33

kumpi on parempi alexi laiho vai zakk wylde

9

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika...

      .... sen on väliä?
      osannet itse vastata tuohon kaikkein parhaiten. Vai meinastiko, että ton tason kavereita voidaan noin vain laittaa järjestykseen. Makuasioistahan tässä on kyse, että kumman soittotyyli kuulosta kenenkin mielestä mukavammalta.

      • Nopeus ei tee hyvää kitaristia, toki hyvä kitaristi voi olla nopea. Noita miljoonaa tiluttavia vinguttajia on maailma täynnä, hyvät ovat sitten erikseen....hehh....


      • Poro.Tallinnasta


      • Poro.Tallinnasta

    • AmKitMuus

      Toinen pitää Laihosta enempi ja toinen Wyldestä enemmän.
      Mitä hemmetin väliä, makuasioita.

      Se mikä ratkaisee on kumman musiikista pidät.

      Hyvyys kitaransoitossakaan ei todellakaan ole pelkän nopeuden varassa vaan ihan muussa.
      Toki monet hyvät kitaristit osaavat ns. tiluttaa nopeasti.

      Maailma on pullollaan ns. nopeita tiluttajia, joista vain osa on todella hyviä, liian paljon on
      esimerkkejä aivan hirveistä tiluttajista joilla ei edes perustekniikka riitä ja soitto on virheitä ja epä-
      puhtauksia täynnä. (en nyt tällä tarkoita että Laiho tai Wylde kuuluu näihin)

      Musiikkihan ei ole pelkkää teknistä suorittamista vaan paljon muutakin.

      Tämän enempää en jaksa tälläiseen vastailla.

      • Monet eivät jaksa kiinnittää huomiota ollenkaan musiikkiin laajemmassa näkökulmassa, vaan keskityyävät alusta alkaen pelkkään yhteen juttuun; tekniikkaan ja siinäkin vain siihen tiluun. No tietenkin kukin omalla tavallaan ja onhan se motivoivampaa opetella sitä, mistä pitää.. mutta väitän, että kitaristeilla, jotka soittavat sooloon harvempia nuotteja, mutta mielekkäästi, on enemmän keikkaa ja arvostusta, kuin näillä 8sormisweeptapping shreddaajilla. Etenkin jos ovat panostaneet sen sijaan aikansa laajalle musiikinymmärtämykselle, teorialle ja komppaukselle. Jännä että 95% soitosta on komppausta, mutta sensijaan yleensä 95% harjoittelusta on soolosoittoa. Mutta toisaalta niinhän mun kitaraopettajakin aina sanoo: mitä nopeampaa, sitä nopeampaa :D.


      • NoJust...
        everlone kirjoitti:

        Monet eivät jaksa kiinnittää huomiota ollenkaan musiikkiin laajemmassa näkökulmassa, vaan keskityyävät alusta alkaen pelkkään yhteen juttuun; tekniikkaan ja siinäkin vain siihen tiluun. No tietenkin kukin omalla tavallaan ja onhan se motivoivampaa opetella sitä, mistä pitää.. mutta väitän, että kitaristeilla, jotka soittavat sooloon harvempia nuotteja, mutta mielekkäästi, on enemmän keikkaa ja arvostusta, kuin näillä 8sormisweeptapping shreddaajilla. Etenkin jos ovat panostaneet sen sijaan aikansa laajalle musiikinymmärtämykselle, teorialle ja komppaukselle. Jännä että 95% soitosta on komppausta, mutta sensijaan yleensä 95% harjoittelusta on soolosoittoa. Mutta toisaalta niinhän mun kitaraopettajakin aina sanoo: mitä nopeampaa, sitä nopeampaa :D.

        vikaa ole, jos sitä käyttää mielenkiintoisesti hyväkseen. Kyllähän näitä esimerkkejä löytyy pilvin pimein.

        Jos sanaa tiluttaja käytetään siinä siinä negatiivisessa mielessä, niin mulle tulee mieleen kitaristit, jotka on opetelleet ison nipun vaikkapa E-molliin perustuvia juoksutuksia(transonointihan toki on kitaralla varsin helppoa). Sitten näitä voi latoa jonkun E-mollista menevän biisin soolokohtaan tietyssä järjestyksessä. Yleensähän ne siihen taustaan sopivat...enemmän tai vähemmän hyvin.
        Lopputulos ainakin omaan korvaan kuulostaa juuri siltä tiluttamiselta...negatiivisessa sävyssä.

        Asiansa osaavat "tiluttajat" pystyy luomaan punaisen langan/melodian jota he vai sitten värittävät nopeilla juoksutuksilla ym. Näiden kitaristien soitto on aina mielenkiintoista, koska kaikella on tarkoituksensa.

        Joku viisas on joskus sanonut, että hyvä soolo on sellainen, että sen voi viheltää ennen soittoa;)
        En tiedä onko ton ajatus se, että ne ylinopeat/tekniset jutut, joita ei pysty viheltämää pitää jättää soittamatta.
        Itse käsitän ton taas niin, että hyvä soittaja ymmärtää mitä on soittamassa, eikä vain lätki valmiiksi opeteltuja lirutuksia järjestyksessä X...kappaleen päälle. Siis on ymmärrystä siitä, mikä kuulostaa mihinkin kohti hyvälle.
        Se on tottakai tekijä, mikä kehittyy ajan kanssa.


      • rtgsghsg
        NoJust... kirjoitti:

        vikaa ole, jos sitä käyttää mielenkiintoisesti hyväkseen. Kyllähän näitä esimerkkejä löytyy pilvin pimein.

        Jos sanaa tiluttaja käytetään siinä siinä negatiivisessa mielessä, niin mulle tulee mieleen kitaristit, jotka on opetelleet ison nipun vaikkapa E-molliin perustuvia juoksutuksia(transonointihan toki on kitaralla varsin helppoa). Sitten näitä voi latoa jonkun E-mollista menevän biisin soolokohtaan tietyssä järjestyksessä. Yleensähän ne siihen taustaan sopivat...enemmän tai vähemmän hyvin.
        Lopputulos ainakin omaan korvaan kuulostaa juuri siltä tiluttamiselta...negatiivisessa sävyssä.

        Asiansa osaavat "tiluttajat" pystyy luomaan punaisen langan/melodian jota he vai sitten värittävät nopeilla juoksutuksilla ym. Näiden kitaristien soitto on aina mielenkiintoista, koska kaikella on tarkoituksensa.

        Joku viisas on joskus sanonut, että hyvä soolo on sellainen, että sen voi viheltää ennen soittoa;)
        En tiedä onko ton ajatus se, että ne ylinopeat/tekniset jutut, joita ei pysty viheltämää pitää jättää soittamatta.
        Itse käsitän ton taas niin, että hyvä soittaja ymmärtää mitä on soittamassa, eikä vain lätki valmiiksi opeteltuja lirutuksia järjestyksessä X...kappaleen päälle. Siis on ymmärrystä siitä, mikä kuulostaa mihinkin kohti hyvälle.
        Se on tottakai tekijä, mikä kehittyy ajan kanssa.

        "Asiansa osaavat "tiluttajat" pystyy luomaan punaisen langan/melodian jota he vai sitten värittävät nopeilla juoksutuksilla ym. Näiden kitaristien soitto on aina mielenkiintoista, koska kaikella on tarkoituksensa."

        Jos tällaista soittoa haluaa kuunnella, kannattaa suunnata pois rock-kitaristeista ja kuunnella vaikkapa jazz-kitaristeja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe