Rakennekynsien hoito kotona

Riina111

Hei!

Mulla on ollu tässä muutaman kuukauden geelikynnet, enkä ole saannut kotihoito-ohjeita kynsiteknikolta.

Mulla käy välillä oma kynsi repsottamaan rakennekynnen alta. Millä välineellä repsottava osa olisi hyvä leikata pois? Voiko leikata kynsinauhaleikkurilla?

Minkä karheuksisella viilalla olisi hyvä viilata geelikynsien kasvurajaa? Saako kiillon takaisin jollakin kiillotusviilalla?

Mikä on rakennekynsilakka? Netissä joissakin huolto-ohjeissa sanottiin, että tätä lakkaa pitäisi laittaa aina sen jälkeen, kun viilaa kynttä.

3

3388

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsirppaa

No siis periaatteessa ei niille tarvitsisi mitään tehdä jos ne on hyvin tehdyt ja pysyy hyvin.
      Vasta iha viimeisellä viikolla voisi ajatella reunojen ns. nousevan...toki jos on ihan uudet kynnet voi mennä pari huoltoa ennekuin ne pysyvät kauniisti.

..jos ne nousee niin voi ollla ilmaa alla jne.

Itse nyt lähinnä öljyän kynsinauhoja ja voihan rajaa ihan viilalla viilata jos se pahasti erottuu. Kiiltoa ei tosin rakenne osaan saa kuin ehkä päällyslakalla. Mutta kynsien ideahan on, että ne näyttäisivät hyvältä ilman, että niitä tarvitsee hoitaa. :) Pitäisi riittää se, että 3-4vko (toki riippuu kynnen kasvunopeudesta) käy huollossa.

• tsirppaa

Minulla ainakin joka huollossa kynsien aluset porataan niin, ettei oma kynsi sieltä näy rumasti, vaikka toki se sen 3vkon aikana kasvaa. Niitä ei kyllä kannata alkaa repimään ettei tipit/geeli irtoa siitä omasta kynnestä.

• klkklklklklk
        tsirppaa kirjoitti:

Minulla ainakin joka huollossa kynsien aluset porataan niin, ettei oma kynsi sieltä näy rumasti, vaikka toki se sen 3vkon aikana kasvaa. Niitä ei kyllä kannata alkaa repimään ettei tipit/geeli irtoa siitä omasta kynnestä.

Kotihoito-ohjeet sisältävät muutakin tietoa rakennekynsistä, ei pelkästään varsinaisia hoito-ohjeita. Jos kynnet haluaa kauniina pitää, niin kyllä niille on hyvä tehdä jotain huoltojen välilläkin. Rakennekynsien idea ei ole, ettei kynsille tarvitsisi tehdä itse mitään, vaan että sinulla ylipäätään olisi aina kauniit ja kestävät kynnet myös kotihoito-ohjeita noudattamalla. Onkin outoa, jos et kotihoito-ohjeita ole saanut.

Kynsiöljy muuten on ehdoton kotihoitotuote, eikä tosiaankaan niitä kynsinauhoja varten, vaikka hoituuhan nekin siinä sivussa. Rakennekynsi on joustavampi ja kestää paremmin, myös huoltoraja häipyy kauniimmin kun käytät öljyä joka päivä. Kynsi pitää öljytä myös alta, jos siellä on omaa kynttä näkyvissä, siten se ei kuivu, eikä lähde irtoilemaan. Kynsiteknikko huomaa heti onko öljyä käytetty vai ei. Usein asiakkaat, jotka sitä käyttävät ja noudattavat ohjeita muutenkin saavat huollon yhteydessä katkenneiden kynsien korjaukset veloituksetta, näin ainakin itse toimin. Myös kynsiöljyn annan kaupan päälle, että sitä varmasti käytettäisiin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe