perheen kanssa? Pitäisi tulla syksylomalle sinne mutta uskaltaako, onko sikalunssasia kaikki paikat väärällään?
Lieksan sikalunssatilannne, uskaltaako
15
418
Vastaukset
- Sikainfluenssa ei ol
Tulukkee pois poikkeen ei tiällä vielä oo pahemmin näkynnä. Pahempi tilanne on Savossa ja pohjosessa. Sitäpaitsi se tauti pyyhkäisee yli Suomen, sama se on mistä sen tartunnan saa. Ottakaa rokote jos pelottaa.
Rokote on loppunut toistaiseksi ja ei kannata ruuhkauttaa siten puhelimia ja mennä turhaan jonottamaan Lieksassa.Kiinnostus rokottamiseen yllätti täällä rokotuksista vastaavat.
Juuri keskustelin asiasta vt johtavan lääkärin kanssa joten vielä ei tiedetä milloin keskussairaalan apteeki toimittaa rokotteita ja niiden säilyvyys on heikko kuitenkin ensiviikolla tarkoitus jatkaa.
Itse olen pyrkinyt imeni kohdalla jolloin rokotteet jo aamupäivällä loppui ja sen jälkeen pari kertaa ja aina lopussa rokotteet siksi tein kirjallisen tiedustelun asiasta koska puhelimet tukossa ja asiaa pyöritellään virkailijalta toiselle.
Nyt siis kaupungin nettisivuille tarkkailemaan asiaa ja lehdessä tulee sitten tiedote asiasta.Tämän päivän tiedote ruuhkautti puhelimet ihmisten soitellessa asiasta.
Ehkä vastaisuudessa toimitaan toisin kenellä on ohjat käsissä sen ilmaisin selkeästi äsken puhelimessa vt ylilääkärille. Markku Korpinen sosiaali ja terveyslautakunnan varajäsen riskiryhmään kuuluva henkilö- Kuotta
markkukorpinen kirjoitti:
Rokote on loppunut toistaiseksi ja ei kannata ruuhkauttaa siten puhelimia ja mennä turhaan jonottamaan Lieksassa.Kiinnostus rokottamiseen yllätti täällä rokotuksista vastaavat.
Juuri keskustelin asiasta vt johtavan lääkärin kanssa joten vielä ei tiedetä milloin keskussairaalan apteeki toimittaa rokotteita ja niiden säilyvyys on heikko kuitenkin ensiviikolla tarkoitus jatkaa.
Itse olen pyrkinyt imeni kohdalla jolloin rokotteet jo aamupäivällä loppui ja sen jälkeen pari kertaa ja aina lopussa rokotteet siksi tein kirjallisen tiedustelun asiasta koska puhelimet tukossa ja asiaa pyöritellään virkailijalta toiselle.
Nyt siis kaupungin nettisivuille tarkkailemaan asiaa ja lehdessä tulee sitten tiedote asiasta.Tämän päivän tiedote ruuhkautti puhelimet ihmisten soitellessa asiasta.
Ehkä vastaisuudessa toimitaan toisin kenellä on ohjat käsissä sen ilmaisin selkeästi äsken puhelimessa vt ylilääkärille. Markku Korpinen sosiaali ja terveyslautakunnan varajäsen riskiryhmään kuuluva henkilöMoi!
Tuohan on hyvä että kyselit ja otit asasta selvää markku!
Minulle kävin samoin että en riskiryhmään kuuluvana saanut sikarokotetta!
Olin nimenmukaisen rokotuspäivän aikana petipotilaana ja en voinut silloin käydä piikillä.
Viime viikon perjantaina sitten kömmin neuvolaan mutta rokote oli loppunut .
Kehottivat kysyelemään vasta viikolla 47 tai 48 rokotuksen mahdollisuutta.
Ei tässä viitsi tunkea sinne neuvolaan ihan heti ,sillä vuorossahan on riskiryhmiin kuuluvat lapset kun rokotetta saavat.
Jospa ennen joulua sitten.. - Emäntä 42
Kuotta kirjoitti:
Moi!
Olin nimenmukaisen rokotuspäivän aikana petipotilaana ja en voinut silloin käydä piikillä.
Ei tässä viitsi tunkea sinne neuvolaan ihan heti ,sillä vuorossahan on riskiryhmiin kuuluvat lapset kun rokotetta saavat.
Jospa ennen joulua sitten..Kiva kuulla että minullakin on kohtalontovereita jotka on jääneet rokotteesta paitsi! Itse sairastan allergiaa ja työkiireiden vuoksi ei tullut käytyä riskiryhmille tarkoitetussa rokotuksessa. En yksinkertaisesti päässyt sinä päivänä .
Ihmettelen sitä, miksi tuo uusi influenssaneuvontanumero ei toimi! Soitin siihen päivän aikana ainakin kymmenen kertaa ja varattua tuuttasi!
Olisin vain tiedustellut että milloin aikuisten riskiryhmiä rokotetaan lisää! Emäntä 42 kirjoitti:
Kiva kuulla että minullakin on kohtalontovereita jotka on jääneet rokotteesta paitsi! Itse sairastan allergiaa ja työkiireiden vuoksi ei tullut käytyä riskiryhmille tarkoitetussa rokotuksessa. En yksinkertaisesti päässyt sinä päivänä .
Ihmettelen sitä, miksi tuo uusi influenssaneuvontanumero ei toimi! Soitin siihen päivän aikana ainakin kymmenen kertaa ja varattua tuuttasi!
Olisin vain tiedustellut että milloin aikuisten riskiryhmiä rokotetaan lisää!Nyt kannattaa seurata kaupungin nettisivustoa, juuri soitin ministeriöön ja samaa pallottelua tuntuu olevan hyvin tärkeä täti oli puhelimessa.mutta en ole minäkään ensimmäistä kertaa pappia kyytissä niinkuin voidaan kansanomaisesti sanoa .Eli vastuu siirtyy siten kunnille asiasta ja tiedotuksesta, mutta kuten sanoin aikaisemmin minkä kautta nuo rokotteet tulee on keskussairaalan apteekki ja miten ne tänne sitten jaetaan?
Saamani tiedon mukaan ensiviikolla kenties. MK- Kuotta
Nyt kannattaa seurata kaupungin nettisivustoa, juuri soitin ministeriöön ja samaa pallottelua tuntuu olevan hyvin tärkeä täti oli puhelimessa.mutta en ole minäkään ensimmäistä kertaa pappia kyytissä niinkuin voidaan kansanomaisesti sanoa .Eli vastuu siirtyy siten kunnille asiasta ja tiedotuksesta, mutta kuten sanoin aikaisemmin minkä kautta nuo rokotteet tulee on keskussairaalan apteekki ja miten ne tänne sitten jaetaan?
Saamani tiedon mukaan ensiviikolla kenties. MKIhan ensialkuun terkkuja Lieksan naisille!
Oota työ välillä niin iihannii , jotta meinovaa sepalukset ratketa, ihan miullakkii, teijät nähessä!
Noohh...asiasta toiseen eliin sikapotsilunssaan.
Ei kannata panikoja kenenkään, sillä sikalunssa ei tartu ihan jokaiseen, sillä jjos taati ois tappava, se ois jo vetänyt elottomaksi suuriman osaa maapallon väestöstä!
Vae kirjakieltä pitäs puhhuu ?
Radiossa haastateltiin, erästä maamme johtavaa asiantuntijaa ja häneltä kysyttiin sitä kuinka moni kuolee suomessa tavalliseeen influenssaan vuodessa !
Asiantuntija sanoi että noin 200 vuodessa!
Eli siis ei mitään hätää tulisi olla kelläkään ! - rokotteen jo saanut
Kuotta kirjoitti:
Moi!
Jospa ennen joulua sitten..Olin itse riskiryhmäläisenä jonossa ja sain seurata vierestä, kun yli 65-vuotiaalle, entiselle terveydenhoitoalan työntekijälle, ilmoitettiin ettei hänen vuoronsa vielä olisi.Vasta kolmen viikon kuluttua. Joillekin näin selkeä viesti olisi mennyt perille.
Mutta alkoikin kuumeinen taistelu rokotteesta. En tiedä saiko ko henkilö si-rokotteen, mutta sitkeästi hän jonotti (ja ehkä ihan vähän etuilikin) jonossa ja pääsi rokoyushuoneeseen.
Jos rokotetta ei rahalla saa, niinkuin väittäävät, nii suhteilla ainakin. Nyt harmittaa niiden riskiryhmäläisten puolesta, joille tuota rokotetta ei ole suunnitelman mukaissti riittänyt. Ei kai thl ole ihan huvikseen näitä luokituksia tehnyt! - Vaatikaa
rokotteen jo saanut kirjoitti:
Olin itse riskiryhmäläisenä jonossa ja sain seurata vierestä, kun yli 65-vuotiaalle, entiselle terveydenhoitoalan työntekijälle, ilmoitettiin ettei hänen vuoronsa vielä olisi.Vasta kolmen viikon kuluttua. Joillekin näin selkeä viesti olisi mennyt perille.
Mutta alkoikin kuumeinen taistelu rokotteesta. En tiedä saiko ko henkilö si-rokotteen, mutta sitkeästi hän jonotti (ja ehkä ihan vähän etuilikin) jonossa ja pääsi rokoyushuoneeseen.
Jos rokotetta ei rahalla saa, niinkuin väittäävät, nii suhteilla ainakin. Nyt harmittaa niiden riskiryhmäläisten puolesta, joille tuota rokotetta ei ole suunnitelman mukaissti riittänyt. Ei kai thl ole ihan huvikseen näitä luokituksia tehnyt!Mikäli jotkut riskiryhmään kuuluvat jäi rokottamatta, rokotteen loppumisen tai muun syyn takia, niin teidän tulisi vaatia rokotetta itsellene, sillä laki määrää rokotusjärjestyksen!
Riskiryhmään kuuluville tulisi rokote antaa vikkoina 46-47.
http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/view/1427898#fi - Kuotta
Ehkä vastaisuudessa toimitaan toisin kenellä on ohjat käsissä sen ilmaisin selkeästi äsken puhelimessa vt ylilääkärille. Markku Korpinen sosiaali ja terveyslautakunnan varajäsen riskiryhmään kuuluva henkilöMoi!
Tässä Markulle ja Emäntä 42 nimimerkeille sekä kaikille niille muille, riskiryhmiin kuuluville, jotka jäitte ilman piikkiä!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TERVEYSKESKUS TIEDOTTAA 13.11.2009
PANDEMIAROKOTUKSET A(H1N1)v JATKUVAT SEURAAVASTI:
- sairautensa vuoksi riskiryhmiin kuuluvat
6 kk täyttäneet - alle 65-vuotiaat
- terveet 6 kk - 35 kk ikäiset lapset
Näiden ryhmien rokotukset keskeytyivät viikolla 45 rokotteiden loppumisen vuoksi.
ROKOTUKSET NEUVOLASSA ILMAN AJANVARAUSTA
Ma 16.11.09 klo 8.00-15.00
Ti 17.11.09 klo 8.00-15.00
- Kaikkee on
Sikalunssasta en tiedä mutta kuppaa täällä on paljon. Örveltäjät ramppaa tuolla neukkulassa ja tuovat sieltä tuliaisina vaikka mitä tauteja. Kohta ei uskalla kävellä ees Pielisentiellä kun ei tiedä mikä tauti hyppää vastaantulijasta.
Viimesiään vetelee Lieksa ja lieksalaiset.- Krisse*
Eli rokotteita tulee ja rokotukset jatkuvat ensi maanantaina heti aamusta alkaen. Asiasta tietoa myös Lieksan Lehdessä.
Ei tarvinnut tietoa kysellä vt lääkäriltä eikä ministeriöstä, koska tiedon saa lähempääkin soittamalla... - soitan kans
Krisse* kirjoitti:
Eli rokotteita tulee ja rokotukset jatkuvat ensi maanantaina heti aamusta alkaen. Asiasta tietoa myös Lieksan Lehdessä.
Ei tarvinnut tietoa kysellä vt lääkäriltä eikä ministeriöstä, koska tiedon saa lähempääkin soittamalla...ministerille ja persitentille.
Juma jos ei näin tärkee jätkä saa ministeriä puhelimeen niin johan on markkinat (tai ainakin toripäivät)!
Minä oon senttään hyvinni monesti mainittu ylieriesikoisapulaisvaravaurioraivausvuorovarausratkaisupäällikön apulaisen sijaisen kaima... (noniin, meni vituiks luehan uudelleen).
Olen kotoisin kaukaa pohjoisesta ja syntynyt äderitsipuderitsipuolilautatsijänkhän pohjosrannala. Ihan heti siinnä Hyypiönhäntäkukkurantakamaan takana ja Martiniiskonpalotornin vieresä... Mitä? Häh? - Kuotta
Krisse* kirjoitti:
Ei tarvinnut tietoa kysellä vt lääkäriltä eikä ministeriöstä, koska tiedon saa lähempääkin soittamalla...Australiassa oli sikaflunssan suurin piikki heinäkuussa ja koko kansaa ei edes rokotettu!
Kuolleita oli todella vähän sillä tilasto osoitti, että määrä oli normivuosien lukema jotka on kuolleet tavalliseen influenssaan!
http://www.health.gov.au/internet/main/publishing.nsf/Content/cda-surveil-ozflu-flucurr.htm/$FILE/ozflu-no18-2009.pdf
Siis herääkin kysymys onko koko rokotus tarpeellinen?
Rokotettahan ei vielä kunnolla testattu ja tutkittu ihmisillä kun se tuli markkinoille!
Rokotteen tehon kuulema luvataan alkavan vasta parin viikon päästä rokotuksesta!
Aika sen näyttää kuoleeko juuri riskiryhmään kuuluvia ja miten paljon rokotteen altistamina, sikaflunssan ! - Kuotta
Kuotta kirjoitti:
Australiassa oli sikaflunssan suurin piikki heinäkuussa ja koko kansaa ei edes rokotettu!
Kuolleita oli todella vähän sillä tilasto osoitti, että määrä oli normivuosien lukema jotka on kuolleet tavalliseen influenssaan!
http://www.health.gov.au/internet/main/publishing.nsf/Content/cda-surveil-ozflu-flucurr.htm/$FILE/ozflu-no18-2009.pdf
Siis herääkin kysymys onko koko rokotus tarpeellinen?
Rokotettahan ei vielä kunnolla testattu ja tutkittu ihmisillä kun se tuli markkinoille!
Rokotteen tehon kuulema luvataan alkavan vasta parin viikon päästä rokotuksesta!
Aika sen näyttää kuoleeko juuri riskiryhmään kuuluvia ja miten paljon rokotteen altistamina, sikaflunssan !Sikainfluenssa ei suinkaan ole mikään uusi asia. Siitä ja sitä vastaan rokottamisesta kohistiin Suomessa jo 33 vuotta sitten. Tosin tuolloin rokote oli vielä niin kehittymätön, että siinä missä tauti tappoi yhden ihmisen, rokote tappoi 25.
Asiasta kertoi Jyväskylän kaupunkilehti , joka oli kaivanut esiin Keski-Uusimaa -lehden vuodelta 1976. Sen kannessa komeilee otsikko: Sikainfluenssaa vastaan rokotuksia.
Jutusta selviää, että taudin tulosta Suomeen ei ole vielä merkkejä. Rokotusjärjestys kuitenkin oli jo tuolloin olemassa. Lehden mukaan ensimmäisenä suunniteltiin 50 000 terveydenhoitoalan ammattilaisen rokottamista. Sen jälkeen rokote annettaisiin 150 000 riskiryhmään kuuluvalle. Aivan kuten nytkin.
Vuoden 1976 Keski-Uusimaan mukaan Suomessa oli "valmistettu keväästä asti" rokotetta sikainfluenssaa vastaan. Lehdessä rokotteen kerrotaan olevan niin sanottu viruskolmoisrokote, "joka antaa suojan myö A- ja B-tyyppisiä viruksia vastaan". Mitä tuo rokote tarkalleen oli, sitä juttu ei kerro.
Suomeen pelko sikainfluenssasta tuli Yhdysvalloista, jossa siihen kuoli armeijan tukikohdassa palvellut sotilas. Neljä muuta sairastui myöhemmin.
Tauti otettiin vakavasti ja sitä vastaan rokotettiin peräti 50 miljoonaa ihmistä. Jyväskylän kaupunkilehden mukaan rokotukset lopetettiin, kun niiden todettiin sairastuttaneen ja tappaneen ihmisiä enemmän kuin itse taudin. Uusi virustyyppi tappoi vain yhden alokkaan, mutta rokote tappoi peräti 25 ihmistä. - vastaan?
Krisse* kirjoitti:
Ei tarvinnut tietoa kysellä vt lääkäriltä eikä ministeriöstä, koska tiedon saa lähempääkin soittamalla...Kysyn vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5711972- 93960
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18947Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki3785Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 69728
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74668- 65553