Vääränmalliset rinnat(kö) ?

oivoi19

Ongelmani on siis se, että tiedän oikean kokoni. Se on 70C.

Minulla on silti kaapissa lojumassa aika mieletön määrä rintaliivejä toimettomana, koska en yksinkertaisesti löydä sopivia rintaliivejä.

Olen huomannut että 70C koko toimii näissä liiveissä joissa ei ole mitään ylimääräisiä täytteitä tuolla alhaalla. Mutta heti kun kokeilen jotain push uppeja tms missä tuota täytettä on, niin rintani pursuavat kupeista ulos käytössä/heti. Tämä on käsittämättömän ärsyttävää. Nännit heti näkyvillä. -.-
Lisäksi myös olen kaupoissa kokeillut aivan tavallisiakin rintaliivejä, jotka vaikuttavat hyviltä niin käytössä niitäkin saa kokoajan korjailla ja huomaan aina jossain vaiheessa että rinta tulee vähän ulos kupista, niinkuin kuppi olisi hieman liian pieni. Olen myös kokeillut 70D kokoa, mutta tuntuu etteivät rintani täytä kuppeja kunnolla. -.-

Ympärysmitan on myös pakko olla tuo 70, koska isommat ympärysmitat sitten liikkuvat päälläni eli ovat liian isoja.

Haluisin kuitenkin hieman jotain mikä kohottaa ja muotoilee rintoja, enkä viitsisi kaikkien paitojen kanssa käyttää tylsiä t-paita liivejä jne. Onko minulla jotenkin ihan vääränmalliset rinnat vai mitä hemmettiä. -.-

38

3509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen..

No ensinnäkin koko eroja on hiukan eri merkeissä. Kannattaa myös kokeilla esim balconette mallia se nostaa/kohottaa rintoja ja näin myös muotoilee hiukan... Suosittelen myös 65 ympärystä ainakin kaupassa kokeilla sillä oikea ympärys parantaa myös kupin istuvuutta, muista valita 65D tai E..
      Itsellänikin vain sattuneista syistä joissakin merkeissä rinnat tuntuu olevan kahden kupin välissä, toinen liian pieni ja seuraava liian iso.. Siksi onkin "hyvä" että merkeittäin koot hiukan vaihtelevat joten voi sitten muista merkeistä löytää ne täydelliset liivit.
      Muistin juuri että kun itse käytin vielä joskus liian isoa ympärystä ei tissit meinannu pysyä kupeissaan vaikka seuraava koko olikin liian suuri, joten jouduin lähes jatkuvasti parantelemaan liivien asentoa, ei enää onneksi tarvitse niin tehdä. Eli kannattaa tosiaan edes kokeilla tuota 65. Esim changesta saa nättejä liivejä kohtuu halvalla riippuen mallistosta ja palvelukin on suomen parasta.

• oivoi19

Juu voisi tuota balconettea kokeilla. Jotenkin tuntuu että noissa push upeissa ei ole tarpeeksi sitä materiaalia siinä kupin reunalla. Tai siis tavallaan kupin pitäisi olla hieman korkeamman mallinen jotenkin, koska noissa rinta jotenkin pulpahtaa esille vaikka tavallaan kuppi kai on oikean kokoinen.

Tuota 65 kokoa en ole missään kaupoissa ikinä nähnyt. 70 kokoakin saa ettiä kuin neulaa heinäsuovasta. -.- Sitten meneekin kaupassa hermot ja loppujen lopuksi käteen jää ne ainoat missä luki 70C ja nekin vääränmalliset tietysti.
        Olen käynyt katselemassa noissa laadukkaammissa liikkeissä, mutta meinaa pyörtyä niihin hintoihin. Alkoi myös ärsyttämään aivan hemmetisti kun liikkeen täti alkoi tyrkyttämään minulle monia 50 euron rintaliivejä. ?!!? Juu opiskelijalla onkin varaa maksaa sellasia summia.

En sitten tiedä saako alle 20 eurolla hyviä rintaliivejä mistään. :/

• suosittelen..
        oivoi19 kirjoitti:

Juu voisi tuota balconettea kokeilla. Jotenkin tuntuu että noissa push upeissa ei ole tarpeeksi sitä materiaalia siinä kupin reunalla. Tai siis tavallaan kupin pitäisi olla hieman korkeamman mallinen jotenkin, koska noissa rinta jotenkin pulpahtaa esille vaikka tavallaan kuppi kai on oikean kokoinen.

Tuota 65 kokoa en ole missään kaupoissa ikinä nähnyt. 70 kokoakin saa ettiä kuin neulaa heinäsuovasta. -.- Sitten meneekin kaupassa hermot ja loppujen lopuksi käteen jää ne ainoat missä luki 70C ja nekin vääränmalliset tietysti.
        Olen käynyt katselemassa noissa laadukkaammissa liikkeissä, mutta meinaa pyörtyä niihin hintoihin. Alkoi myös ärsyttämään aivan hemmetisti kun liikkeen täti alkoi tyrkyttämään minulle monia 50 euron rintaliivejä. ?!!? Juu opiskelijalla onkin varaa maksaa sellasia summia.

Changesta tosiaan saa tota 65 ja 60 ja perusmalliston liivit 30-40€ ja chic malliston n. 20€ ja jos liityt klubiin niin siellä on usein tarjouksia, ainakin loppuvuoden kaikki liivit -50% ja liittyminen on ilmasta. www.change.com löytyy malleja sekä liikkeet. Joissakin sokoksissa myydään myös changen liivejä.
        Myös netistä tosiaan saa melkeen puoleenhintaan postikulujen kera Suomen hintoihin verrattuna, hyviä ovat figleaves.com (erittäin suuri valikoima 70C=32C) ja bravissimo.com (ei niin suuri valikoima) Ainakin joitakin liivejä löytyy Suomen liikkeistä, joten voit esim täällä kokeilemasi liivin tilata netistä huomattavasti halvemmalla.

• Juups :)
        oivoi19 kirjoitti:

Ehdottomasti käy katsastamassa tuo Change! Itsekin opiskelijana tykkään, kun löytyy edullisempiakin liivejä ja kuitenkin ovat kunnollisia ja kokoja löytyy. :)

• niitä!
        oivoi19 kirjoitti:

"En sitten tiedä saako alle 20 eurolla hyviä rintaliivejä mistään."

Tuossa ylempänä tuli joitakin ehdotuksia. Kun olen kaivannut halpoja rintsikoita, olen ostanut niitä Tallinnassa käydessäni. Vanhassa Rotermannissa Adellin myymälässä on valtava valikoima halpoja ja kauniita rintsikoita (ja paljon muitakin vaatteita). Laatu ei ole mitään parhainta, mutta harvoin käytettäviksi juhlaliiveiksi todella paikallaan. Hinnat euroiksi muutettuna taitaa olla tällä hetkellä haarukassa 5-10 €. Keskiviikkona olen menossa päiväristeilylle kun sain ilmaisen matkan, niin pitänee käydä täydentämässä vaatekaappia samalla kun teen jouluostoksia.

• Vaatemyyjä
        oivoi19 kirjoitti:

Näkemättä en muuten ota kantaa liiviasioihisi, mutta siellä kaupassa missä sinulle on "tyrkytetty monia 50 euron rintaliivejä", sanoitko myyjälle alunperin minkä hintaisia liivejä olet etsimässä? Katsos, kun myyjän tehtävä ei ole ulkonäön tai iän perusteella arvioida asiakkaiden varallisuutta, vaan ideana olisi tarjota sellaisia tuotteita mitkä voisi sopia asiakkaan tarpeisiin.

Itselläni käy asiakkaina paljon nuoria, ja osa sanoo heti alkuunsa että budjetti on se ja se, koska ovat opiskelijoita. Se on ihan ok, itsekin olen ollut opiskelija, ja silloin katsomme vain edullisia malleja. Jos taas asiakas sanoo, että on ollut hankalaa löytää kunnollisia liivejä, sovittelemme hinnasta riippumatta juuri hänen kroppaansa sopivia, ellei minulle toisin neuvota.

Nykyään monet asiakkaani vaikka ovatkin kouluiässä, ostavat Calvin Kleinin, DKNY:n ja Tommy Hilfigerin merkkirintaliivejä. Joskus taas sitten "Hienot" lääkäri rouvat alkavat tinkimään alelaarin rämpsyistä..

• tissifriikki

Vaan käytät liian pientä kokoa. Täytteellisten liivien on tarkoitus laittaa rinnat "tarjottimelle", t-paitaliivien yms ei. Eli niiden kanssa rinnan on tarkoitus olla liivin sisällä, eikä pönöttää samalla tavalla tarjottimella kuten push-uppien kanssa.

Kertomasi perusteella arvioisin, että olisit ennemmin tuo 70D, koska silloin rinnat kyllä mahtuvat oikein mitoitettuun liiviin mallista riippumatta, jos liivi ei ole nostava, rinta ei sieltä nouse. Itsekin hain vuosia push-up-efektiä väärällä tavalla eli liian pienillä rintaliiveilla, käytin kokoa 75B ja liivikaupan myyjä korjasi kooksi 70D.

Yksi hyvä mittari oikeaa kuppikokoa arvioitaessa on katsoa rinnan ulkoreunoja. Ulottuuko kupin kaari KOKONAAN rinnan kaaren yli vai vetääkö se rintaa kasaan sisäänpäin ja tuleeko liivi ulkoreunastaan niin etäälle, että se edestä katsottuna on yhtä sivulla kuin rintakin vai pullistuuko kainaloon möykky, joka johtuu siitä, että rinta olisi vapaana leveämmällä kuin liivi.

• kanta-asiakas

Kannattaisi todellakin suhtautua varauksella tuohon oman koon tietämiseen ja alkaa aina sovittaessa kokeilemaan useampia kokoja, useimmiten ihmisillä siis on liian suuri ympärysmitta ja liian pieni kuppi. Tässä yleisimmät viat kuvina:
      http://www.figleaves.com/uk/fitting_room.asp?cat=234&txt=11483

Ja jos käyt Changessa, muista, että sen koot eivät korreloi muiden liivivalmistajien kanssa, vaan ne ovat yleensä pienempiä. Kannattaa vain muistaa, ettei tule virheostoksia puoleen tai toiseen.

Figleavesin edullisemmista liiveistä voisit ehkä katsoa näitä rintaa kohottavia, joista asiakkaat ovat antaneet positiivisia kommentteja:

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Butterfly-Blue-Open-Flower-padded-balconette-bra&product_id=FIG-SS092109&size=32...

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Lepel-Constance-padded-plunge-bra&product_id=LL-19207&size=32d&colour=Black (Tämä tosin ei toimi, jos rinnat ovat roikkuvaa mallia)

• oivoi19

Niin olen myös miettinyt tuota että olisiko sitten push upeissa vain kyseessä se että olen tosiaankin valinnut liian pienen kupin, kun rinta heti ihan pulpahtaa ulos. Isompi kuppikoko varmaan toimisi niissä missä on tuota täytettä hieman enemmän. Mutta kummaa on se, että kun valitsen sellaisen missä on vain ihan vähän täytettä, ei siis mitään hirveitä push up täytteitä, niin C on liian pieni (kuppi tavallaan painaa rintaa niin että jää vähän ruman näköiseksi) ja sitten D taas on liian iso. Mutta tääkin varmaan vaihtelee ihan valmistajasta.

Ja 70D kokoa en ole tosiaankaan löytänyt mistään normaalikaupoista. Ja silloin ympäryksen kai pitäisi mieluiten olla se 65.
        Tuo nettikauppa näyttää aika edulliselta ja hyvältä, mutta tuntuisi hieman tyhmältä ostaa sovittamatta. :/ En asu kovinkaan lähellä Helsinkiä, oliskin helppo mennä sieltä etsimään, mutta ei tosiaankaan kiinnostaisi mennä sinne asti hakemaan jotain rintaliivejä. Miksi ihmeessä normaaleissa kaupoissa ei voi olla kaikenkokoisille liivejä. -.- Täällä päin olen käväissyt joissan ihan liivikaupoissa ja heti samalta istumalta tyrkytetään viittä kappaletta jotain aivan karseita liivejä jotka ovat "vain 50 euroa!". Siinä vaiheessa tekisi mieli vaan sanoa että näytänkö siltä että pulitan näin kamalista liiveistä noin paljon. ??

Voi kamala kun on vaikeaa olla nainen. -.-

• oivoi19
        oivoi19 kirjoitti:

Niin olen myös miettinyt tuota että olisiko sitten push upeissa vain kyseessä se että olen tosiaankin valinnut liian pienen kupin, kun rinta heti ihan pulpahtaa ulos. Isompi kuppikoko varmaan toimisi niissä missä on tuota täytettä hieman enemmän. Mutta kummaa on se, että kun valitsen sellaisen missä on vain ihan vähän täytettä, ei siis mitään hirveitä push up täytteitä, niin C on liian pieni (kuppi tavallaan painaa rintaa niin että jää vähän ruman näköiseksi) ja sitten D taas on liian iso. Mutta tääkin varmaan vaihtelee ihan valmistajasta.

Ja 70D kokoa en ole tosiaankaan löytänyt mistään normaalikaupoista. Ja silloin ympäryksen kai pitäisi mieluiten olla se 65.
        Tuo nettikauppa näyttää aika edulliselta ja hyvältä, mutta tuntuisi hieman tyhmältä ostaa sovittamatta. :/ En asu kovinkaan lähellä Helsinkiä, oliskin helppo mennä sieltä etsimään, mutta ei tosiaankaan kiinnostaisi mennä sinne asti hakemaan jotain rintaliivejä. Miksi ihmeessä normaaleissa kaupoissa ei voi olla kaikenkokoisille liivejä. -.- Täällä päin olen käväissyt joissan ihan liivikaupoissa ja heti samalta istumalta tyrkytetään viittä kappaletta jotain aivan karseita liivejä jotka ovat "vain 50 euroa!". Siinä vaiheessa tekisi mieli vaan sanoa että näytänkö siltä että pulitan näin kamalista liiveistä noin paljon. ??

Onko tuolla nettisivustolla 30D = 65D ?

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Lepel-Constance-padded-plunge-bra&product_id=LL-19207&size=32d&colour=Black en esimerkiksi tästä osaisi arvioida että pitäisikö ottaa C vai D.
        Voisin olettaa että niissä missä on paljon jotain täytettä niin sen on oltava D ja jos ei ole täytteitä, niin C. Mutta ei tuo näytä niin hirveän täytetyltä kumminkaan.

Onko kukaan tilannut tuolta ikinä. ?

• liivibra
        oivoi19 kirjoitti:

Siellä changen sivuilla on semmonen paikka missä voi ettiä lähimmän mahdollisen myymälän, ja niitä myymälöitä ei ole pelkästään hesassa! kyllä sieltä varmaan joku myymälä läheltä sinuaki löytyy!

onnea liivien etsimiseen! :)

• -mathilde-

Pitkällä kokemuksella voin sanoa, että mittanauhalla otettu mitta on vain ohjeellinen. Riippuu hyvin paljon liivin mallista ja valmistajasta mikä koko sulle istuu.

Eli mitattu koko on se mistä lähdet liivejä kokeilemaan kaupassa, mutta ei välttämättä se ainut oikea joka sitten istuu just sulle.

Liivimalleissa on todella paljon eroja myös: vartalonmallista ja mittasuhteista riippuen tietyt mallit eivät välttämättä sovi sulle lainkaan. Esim. olen itse n. 75E kokoa, enkä ole vielä kuin kerran löytänyt yhdet balconettet joita voin pitää, ja ei taida löytyä ainuitakaan topattuja tai push-uppeja jotka olisivat istuneet mun kumpareille. Puolikuppia en edes lähtisi vetämään päälle.

Mulle sopii lähinnä vain ns. kaarituellinen täysikuppimalli ja niissäkin on suuria eroja valmistajasta riippuen. Joillakin vain kertakaikkiaan on sellaiset kaarituet, etteivät ne meikäläiselle istu. Suomessa myydään isoissa kupeissa usein Primadonnaa, se onkin laadukas liivi, joskin tyyliltään ollut mulle liian pitsinen ja tätimäinen. Ostin kerran heiltä yhdet liivit ja ihan nätit, kokokin on oikea, mutta liivin kaaret ovat jotenkin liian leveät ja syvät, alhaalla kaari hankaa kylkiluuhun ja sivussa tulee liian ulos, jotenkin hankaa käsivartta kainolassa sekä päivän kun on niissä kulkenut, alkaa rintojen kudosta jotenkin jäytää kainalon yläosasta. Ihan kuin ne olisi tehty naiselle jolla on leveämpi ja korkeampi rintakehä - joten turha ostos mulle.

Olen taas huomannut, että eräät ranskalaiset merkit sopivat niin hyvin, että pystyn silmämääräisesti ostamaan jopa netistä ihan hyvät liivit.

Sama tuo on kuin kengissä, ei mun jalkaan ole Eccotkaan istuneet koskaan.

Aloittajalle neuvoksi siis kokeilla eri kokoja ja malleja ennakkoluulottomasti. Kun löydät hyvän mallin, katso mallia tarkkaan, katso mikä sen nimi on, mikä leikkaus siinä on, ja miltä ne näyttävät valmistajan mainoksessa mallin yllä (osaat sitten "nähdä" sulle sopivat mallit, ja kokeile saman valmistajan muita liivejä. Niin se sopiva liivi löytyy.

Valitettavasti hyvät liivit ovat harvoin halpoja, mutta kyllähän ne ovat terveydelle ja itsetunnolle niin tärkeät että kannattaa satsata niihin. Tässä iässä voin jo sanoa, että mikään halpatuote ei kostaudu niin pahasti kuin huonot rintaliivit ja huonot kengät.

• oivoi19

Itse huomasin tänään kun kappahlissa käväisin, niin löysin aika moniakin 70D kokoisia. Yhdet oli kivat push upit ja yllätyin suuresti kun kokeilin. Rinnat eivät pompanneet/tursunneet mitenkään esille ja kuppikin vaikutti tosi hyvältä. Ainoa miinus oli että toi 70 oli ainakin näissä minulle liian löysä. Kokeilin myös balconetteja samalla koolla, sopivat olivat mutta ympärys myös hieman liian löysähkö. Ei paljoa, mutta silti liikaa.

Harmikseni en löytänyt mitään mikä olisi numerolla 65 alkanut, en mistään näistä normaaleista vaateliikkeistä. Ihan alkoi ärsyttää kun ympärillä on paljon ihania ja edullisia liivejä muttei mitään minulle. -.- Tuskin ympärysmittaa kannattaa alkaa itsekään pienentämään.

Eipä tuota Changea tunnu missään kovin lähellä olevan. Kaikki pitää olla näin vaikeaa. Kai se pitää sitten riskillä tilata jostain liivejä. Tietäispä vaan jonkun paikan minne vois myös palauttaa veloituksetta.

• apuja???
        oivoi19 kirjoitti:

Itse huomasin tänään kun kappahlissa käväisin, niin löysin aika moniakin 70D kokoisia. Yhdet oli kivat push upit ja yllätyin suuresti kun kokeilin. Rinnat eivät pompanneet/tursunneet mitenkään esille ja kuppikin vaikutti tosi hyvältä. Ainoa miinus oli että toi 70 oli ainakin näissä minulle liian löysä. Kokeilin myös balconetteja samalla koolla, sopivat olivat mutta ympärys myös hieman liian löysähkö. Ei paljoa, mutta silti liikaa.

Harmikseni en löytänyt mitään mikä olisi numerolla 65 alkanut, en mistään näistä normaaleista vaateliikkeistä. Ihan alkoi ärsyttää kun ympärillä on paljon ihania ja edullisia liivejä muttei mitään minulle. -.- Tuskin ympärysmittaa kannattaa alkaa itsekään pienentämään.

Eipä tuota Changea tunnu missään kovin lähellä olevan. Kaikki pitää olla näin vaikeaa. Kai se pitää sitten riskillä tilata jostain liivejä. Tietäispä vaan jonkun paikan minne vois myös palauttaa veloituksetta.

Eli jos sun kokosi siis onkin 65E tai 65DD, etkä pääse ostoksille mihinkään suurempaan kaupunkiin, niin kyllä netti on varmaan paras vaihtoehto tilata.

Ei se niin vaikeaa ole, voithan tilata kahdet erilaiset liivit tai samaa liiviä kahta eri kokoa. Sitten palautat ne huonoimmin istuvat. Yleensä palauttaminen ei maksa. Jos joudut palauttamaan kaikki tuotteet, menetät tietysti sen kuljetusmaksun, koska tilillesi palautetaan vain tuotteen hinta. Mutta jos siis pidät yhdet liivit, et menetä mitään.

Ainakin Englannissa kuljetusmaksu on sama liivien määrästä riippumatta. Että voihan tilata vaikka kolmet. Siinä on negatiivistä vain se, että kun makstat tuotteet etukäteen, ylimääräisiin liiveihin sijoitettu raha ei ole käytössäsi ennen kuin rahat palautetaan tilillesi.

Mun kokemuksen mukaa brittien verkkoliikkeet ovat luotettavia ja nopeita kaikissa toimissaan. Heillä on myös melko edullisia liivejä, joten satsaus ei ole niin suuri. Kokemusta sekä Figleavisesta että Bravissimosta. Monet käyttävät myös edullista kauppaa nimeltä Brastop.

Sun koko brittiläisenä olisi 70D = 32D tai sitten 65DD tai 65E = 30DD tai 30E.

Suomalaisiakin verkkokauppoja on, eiköhän niissäkin ole sun kokoa vaikka valikoima voi olla pienempi. Lumingerie, Boutique Loulou, alusvaate.fi jne...

• alan espertti

onko sulla näyttää kuvaa itsestäsi/liiveistäsi?
      olisi helpompi neuvoa kuvia nähtyään.

• olla...

todellinen liivialan espertti, alaikäinen pojanjolppi. Eiköhän ole parasta että pysyt siellä Anttilan ja muiden alusasumyyjien nettisivuilla.

• oivoi19
        olla... kirjoitti:

todellinen liivialan espertti, alaikäinen pojanjolppi. Eiköhän ole parasta että pysyt siellä Anttilan ja muiden alusasumyyjien nettisivuilla.

Noniin. Menin ja tilasin Ellokselta liivejä. Nämä toiset on push up malliset ja otin kokoa 65D ja 65DD. Tuo D tuntui liian pieneltä, joten sovitin sitte DD kokoa. Kun puin liivit päälle, niin näytti sopivilta ja olin haltioissani että jee, nyt löysin ne.

Mutta ei ... Olen nyt tässä makoillut ja hyppinyt ja ollut ne vähän aikaa päällä niin SAMA ONGELMA. -.- Tissit pursuaa edestä vaikka kuinka tunkisi ne rinnat sinne kuppeihin. Kun korjaan ryhtini suoraksi, niin jää sellainen "kaksi rintaa" efekti. Nännit melkeen näkyy ulos kupeista. :/ En voisi kuvitella ottavani enää tätä kokoa isompaa, tuntuu että rinnoissani on jotain pahasti vialla kun ei ne mitkään isotkaan ole mutta eivät silti voi noissa kupeissa pysyä.

Toisaalta en sitten tiedä onko Elloksen liivit jotenkin pienempiä, kun olin myös tilannut D kokoa sellaiset pelkät kankaiset liivit tavallaan ja ne muistutti mun päällä lähinnä jotain B kuppia.

Vituttaa kyllä aivan äärettömästi. Ja vituttaa vielä enemmän kun olin lahdessa käymässä ja siellähän se Change olisi ollut. Ihanat liivit olis maksanut sen 14 ja vähän päälle. OI MIKSI ei sitä kauppaa voi olla tässä lähellä. -.-

• oivoi19
        oivoi19 kirjoitti:

Noniin. Menin ja tilasin Ellokselta liivejä. Nämä toiset on push up malliset ja otin kokoa 65D ja 65DD. Tuo D tuntui liian pieneltä, joten sovitin sitte DD kokoa. Kun puin liivit päälle, niin näytti sopivilta ja olin haltioissani että jee, nyt löysin ne.

Mutta ei ... Olen nyt tässä makoillut ja hyppinyt ja ollut ne vähän aikaa päällä niin SAMA ONGELMA. -.- Tissit pursuaa edestä vaikka kuinka tunkisi ne rinnat sinne kuppeihin. Kun korjaan ryhtini suoraksi, niin jää sellainen "kaksi rintaa" efekti. Nännit melkeen näkyy ulos kupeista. :/ En voisi kuvitella ottavani enää tätä kokoa isompaa, tuntuu että rinnoissani on jotain pahasti vialla kun ei ne mitkään isotkaan ole mutta eivät silti voi noissa kupeissa pysyä.

Toisaalta en sitten tiedä onko Elloksen liivit jotenkin pienempiä, kun olin myös tilannut D kokoa sellaiset pelkät kankaiset liivit tavallaan ja ne muistutti mun päällä lähinnä jotain B kuppia.

Vituttaa kyllä aivan äärettömästi. Ja vituttaa vielä enemmän kun olin lahdessa käymässä ja siellähän se Change olisi ollut. Ihanat liivit olis maksanut sen 14 ja vähän päälle. OI MIKSI ei sitä kauppaa voi olla tässä lähellä. -.-

Noitten push uppien malli siis tuntuu jotenkin litistävän rintani. Tuntuu että sivuilla olisi kyllä tilaa, mutta tuo litteys ei anna rintojen mennä sinne tai jotain.

• oivoi19
        oivoi19 kirjoitti:

Noitten push uppien malli siis tuntuu jotenkin litistävän rintani. Tuntuu että sivuilla olisi kyllä tilaa, mutta tuo litteys ei anna rintojen mennä sinne tai jotain.

Siis mitä ihmettä. Kokeilin vielä kerran tota D kokoa, ni tuntuu sopivammalta kuin tuo DD. Ääh. ompas vaikeaa.

• 70G
        oivoi19 kirjoitti:

Jos vedät ryhdin suoraksi, ja tulee kahdet tissit -efekti, ja jos rinnat pullahtelee ulos kupeista, niin kyllä se kuppi sitten vaan on liian pieni. Mallikin voi olla väärä, mutta tuplarinnat kielivät aina liian pienestä kupista.

Miksi et voi kuvitella ottavasi enää isompaa kokoa? Tuota olen ihmetellyt, et ole ensimmäinen joka sanoo noin, vaikka olisi kuinka selvät merkit, että isompaa kuppia tarvittaisiin. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, ei ole ollenkaan harvinaista olla "isoa" kuppia (D -->) ja pientä ympärystä. Ihmisillä on vaan vääristyneitä mielikuvia, minkä kokoiset on minkäkin kupin rinnat. Toi 65DD:hän ei ole mikään iso koko. Onhan se hämäävää, siksi ei monet pienirintaisiksi itsensä kokevat ymmärrä kokeilla isompia kirjaimia pienemmillä ympäryksillä kun luulevat, että jo C-kuppiin tarvitaan isot tissit. Monet eivät tajua, että mitä pienempi ympärys, sen pienempi kuppikin vaikka kirjain olisi "iso". Tai päin vastoin mitä isompi ympärys, sen isompi on kuppikin vaikka kirjain pysyisi "pienenä". Itse olen 70G, enkä ole kovin isorintainen. Näytän useimpien mielestä varmaan C-kuppiselta.

Ehkä nyt vaan kokeilet niitä isompia kuppeja ja erilaisia malleja ja mene nyt ihmeessä sinne Changeen, ota ja lähde uudelle reissulle sinne Lahteen tai johonkin muuhun Change-paikkakunnalle. Itse en löydä Changestä mitään sopivaa, mutta siellä kyllä palvellaan ja he todella pyrkivät panostamaan siihen että asiakas saa oikean kokoiset ja hyvin istuvat liivit. Muista kuitenkin että Changessä on pienempi kuppien mitoitus kuin muissa merkeissä eli saatat huomata ettei siellä riitä E-kuppikaan.

• tissifriikki
        oivoi19 kirjoitti:

Katsopa sieltä Figleavesin sivulta niitä sovittamisohjeita, joku laittoi tähän ketjuun linkin. Tajuat, miltä pitäisi näyttää oikein istuvan liivin. Jos 65 tuntuu ympäryksenä tukevalta, voit luottaa siihen, mutta mene varmuuden vuoksi DD:stä vielä yksi ylöspäin. Toki, push-up-liivit eivät ole parhaat mahdolliset oikean koon hakemisliivit, mutta kyllä pursuavat ja pulpahtelevat rinnat kielivät liian pienestä kupista. Voit aivan hyvin olla 65E tai 65F.

• menee
        70G kirjoitti:

Jos vedät ryhdin suoraksi, ja tulee kahdet tissit -efekti, ja jos rinnat pullahtelee ulos kupeista, niin kyllä se kuppi sitten vaan on liian pieni. Mallikin voi olla väärä, mutta tuplarinnat kielivät aina liian pienestä kupista.

Miksi et voi kuvitella ottavasi enää isompaa kokoa? Tuota olen ihmetellyt, et ole ensimmäinen joka sanoo noin, vaikka olisi kuinka selvät merkit, että isompaa kuppia tarvittaisiin. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, ei ole ollenkaan harvinaista olla "isoa" kuppia (D -->) ja pientä ympärystä. Ihmisillä on vaan vääristyneitä mielikuvia, minkä kokoiset on minkäkin kupin rinnat. Toi 65DD:hän ei ole mikään iso koko. Onhan se hämäävää, siksi ei monet pienirintaisiksi itsensä kokevat ymmärrä kokeilla isompia kirjaimia pienemmillä ympäryksillä kun luulevat, että jo C-kuppiin tarvitaan isot tissit. Monet eivät tajua, että mitä pienempi ympärys, sen pienempi kuppikin vaikka kirjain olisi "iso". Tai päin vastoin mitä isompi ympärys, sen isompi on kuppikin vaikka kirjain pysyisi "pienenä". Itse olen 70G, enkä ole kovin isorintainen. Näytän useimpien mielestä varmaan C-kuppiselta.

Ehkä nyt vaan kokeilet niitä isompia kuppeja ja erilaisia malleja ja mene nyt ihmeessä sinne Changeen, ota ja lähde uudelle reissulle sinne Lahteen tai johonkin muuhun Change-paikkakunnalle. Itse en löydä Changestä mitään sopivaa, mutta siellä kyllä palvellaan ja he todella pyrkivät panostamaan siihen että asiakas saa oikean kokoiset ja hyvin istuvat liivit. Muista kuitenkin että Changessä on pienempi kuppien mitoitus kuin muissa merkeissä eli saatat huomata ettei siellä riitä E-kuppikaan.

"Tai päin vastoin mitä isompi ympärys, sen isompi on kuppikin vaikka kirjain pysyisi "pienenä". Itse olen 70G, enkä ole kovin isorintainen. Näytän useimpien mielestä varmaan C-kuppiselta."

Meillä on ilmeisesti samankokoiset rinnat, jos laskin oikein noita rinnakkaiskokoportaita. Käyttämäni rintaliivit ovat kokoa 90C.

• oivoi19
        tissifriikki kirjoitti:

Katsopa sieltä Figleavesin sivulta niitä sovittamisohjeita, joku laittoi tähän ketjuun linkin. Tajuat, miltä pitäisi näyttää oikein istuvan liivin. Jos 65 tuntuu ympäryksenä tukevalta, voit luottaa siihen, mutta mene varmuuden vuoksi DD:stä vielä yksi ylöspäin. Toki, push-up-liivit eivät ole parhaat mahdolliset oikean koon hakemisliivit, mutta kyllä pursuavat ja pulpahtelevat rinnat kielivät liian pienestä kupista. Voit aivan hyvin olla 65E tai 65F.

Ongelmana oli se, että siis tuo 65D näytti kaikinpuolin sopivalta, eikä mitään hirveitä ongelmia ole käytössä tullut. Tuosta DD;stä rinnat pulpahtivat helpommin ulos, ja kuppi rytistyi kainaloihin. Eli liian iso kuppi minun käsittääkseni. Olivat epämukavat päällä. Ja varmasti sitä isompi kuppi olis ollut huonompi. Voi olla että tuo malli on vähän huonon puoleinen, kupissa pitäisi ehkä olla syvyyttä enemmän kun tuntuvat olevan vähän littanat. Ovat nämä kuitenkin paremmat kuin C kuppi, niistä tissit ihan hyppivät ulos vaikka ei mitään olisi tehnyt.

Eikö push upeissa kuulu vähän rinnan tulla ulos kupista. Siis sillein koholle hieman. ?

• Aloittajaoivoi
        oivoi19 kirjoitti:

Ongelmana oli se, että siis tuo 65D näytti kaikinpuolin sopivalta, eikä mitään hirveitä ongelmia ole käytössä tullut. Tuosta DD;stä rinnat pulpahtivat helpommin ulos, ja kuppi rytistyi kainaloihin. Eli liian iso kuppi minun käsittääkseni. Olivat epämukavat päällä. Ja varmasti sitä isompi kuppi olis ollut huonompi. Voi olla että tuo malli on vähän huonon puoleinen, kupissa pitäisi ehkä olla syvyyttä enemmän kun tuntuvat olevan vähän littanat. Ovat nämä kuitenkin paremmat kuin C kuppi, niistä tissit ihan hyppivät ulos vaikka ei mitään olisi tehnyt.

Eikö push upeissa kuulu vähän rinnan tulla ulos kupista. Siis sillein koholle hieman. ?

Kävin tossa joulun tienoilla Changessa, ostin Chic malliston push up liivit kokoa 65E. Okei, kaupassa näytti hyvältä ja myyjä sano että oikea koko. Olkaimia piti itse lyhentää kun eivät menneet tarpeeksi kireälle.

Nyt kun oon pitempään käyttänyt, häiritsee yksi asia. Kun asettelen liivit kotona päälleni, ne näyttävät sopivilta, rinta täyttää kupin, olkaimet ovat tarpeeksi kireällä jne. Kuitenkin päivän mittaan tuntuu kuin rintani kutistuisivat eivätkä täytä kuppia. Onkohan ongelma liian löysässä ympärysmitassa, koska vaikka pidän viimeisessä hakasessa, niin edessä on hieman tyhjää. siis se liivien etuosa ei painu ihoani vasten. Onko kuppikoko oikea, mutta ympärysmitta hieman liian iso niin että kuppi tavallaan leijailee rinnan päällä hieman? Ympärys ei tunnu hirveän napakalta. Voiskohan tuota itse vähän fixata. ? Seuraavaksi ostan kyllä ympärysmitalta sen 60 kun vain rahaa saa.

• -mathilde-
        Aloittajaoivoi kirjoitti:

Kävin tossa joulun tienoilla Changessa, ostin Chic malliston push up liivit kokoa 65E. Okei, kaupassa näytti hyvältä ja myyjä sano että oikea koko. Olkaimia piti itse lyhentää kun eivät menneet tarpeeksi kireälle.

Nyt kun oon pitempään käyttänyt, häiritsee yksi asia. Kun asettelen liivit kotona päälleni, ne näyttävät sopivilta, rinta täyttää kupin, olkaimet ovat tarpeeksi kireällä jne. Kuitenkin päivän mittaan tuntuu kuin rintani kutistuisivat eivätkä täytä kuppia. Onkohan ongelma liian löysässä ympärysmitassa, koska vaikka pidän viimeisessä hakasessa, niin edessä on hieman tyhjää. siis se liivien etuosa ei painu ihoani vasten. Onko kuppikoko oikea, mutta ympärysmitta hieman liian iso niin että kuppi tavallaan leijailee rinnan päällä hieman? Ympärys ei tunnu hirveän napakalta. Voiskohan tuota itse vähän fixata. ? Seuraavaksi ostan kyllä ympärysmitalta sen 60 kun vain rahaa saa.

Kokeilepa liivejä pukiessasi kumartua eteenpäin ja asetella rinnat kunnolla liiveihin. Saatko sen rintojenvälisen osan menemään napakasti ihoa vasten kuten kuuluu?

Jos et, niin nuo pushup-mallit ei kertakaikkiaan istu sulle. Kokeile joskus muitakin malleja.

• oivoi19
        -mathilde- kirjoitti:

Kokeilepa liivejä pukiessasi kumartua eteenpäin ja asetella rinnat kunnolla liiveihin. Saatko sen rintojenvälisen osan menemään napakasti ihoa vasten kuten kuuluu?

Jos et, niin nuo pushup-mallit ei kertakaikkiaan istu sulle. Kokeile joskus muitakin malleja.

Luulempa että ympärysmitta ei vaan oo tarpeeks napakka. :/ Ei se rintojen välinen osa mene ihoon kiinni, ei vaikka mulla on ympärysmitta säädetty pienimmäksi. Sitten kun olkaimia kiristää niin ne nousee siitä ympäryksen kohdalta. Toivotonta.

Ei mistään voi löytyä mitään 60 D-F kokoa. -.- Ihan itku tulee. Tuntuu etten voi olla oma itteni kun liivit on päin helvettiä. Changessa myyjä ei maininnut mitään siitä että ympärys olisi liian iso, mutta musta vaan käytössä tuntuu siltä. Ehkä sitten ei jaksanut ees huomauttaa. Tosin mitä nyt tiirailin, joku pari mallia sieltä löytyy 60 ympärysmitalla. Mutta ei tietenkään ihonvärisiä. En ole pystynyt käyttämään valkosia paitoja pitkiinpitkiin aikoihin, kun kaikki liivit näkyy läpi. Todellinen haaste on siis löytää ihonväriset liivit 60 ympärysmitalla. -.- Niin ja tietysti alle kolmenkympin. Hohhoijaa ei varmaan tuu ikinä onnistumaan. Oon niin kateellinen niille joiden kokoja on kaupat tulvillaan.

Voiko esim 65 ympärysmittaa itse mennä ompelemaan pienemmäksi, vai meneekö liivit "pilalle" ?

• -mathilde-
        oivoi19 kirjoitti:

Luulempa että ympärysmitta ei vaan oo tarpeeks napakka. :/ Ei se rintojen välinen osa mene ihoon kiinni, ei vaikka mulla on ympärysmitta säädetty pienimmäksi. Sitten kun olkaimia kiristää niin ne nousee siitä ympäryksen kohdalta. Toivotonta.

Ei mistään voi löytyä mitään 60 D-F kokoa. -.- Ihan itku tulee. Tuntuu etten voi olla oma itteni kun liivit on päin helvettiä. Changessa myyjä ei maininnut mitään siitä että ympärys olisi liian iso, mutta musta vaan käytössä tuntuu siltä. Ehkä sitten ei jaksanut ees huomauttaa. Tosin mitä nyt tiirailin, joku pari mallia sieltä löytyy 60 ympärysmitalla. Mutta ei tietenkään ihonvärisiä. En ole pystynyt käyttämään valkosia paitoja pitkiinpitkiin aikoihin, kun kaikki liivit näkyy läpi. Todellinen haaste on siis löytää ihonväriset liivit 60 ympärysmitalla. -.- Niin ja tietysti alle kolmenkympin. Hohhoijaa ei varmaan tuu ikinä onnistumaan. Oon niin kateellinen niille joiden kokoja on kaupat tulvillaan.

Voiko esim 65 ympärysmittaa itse mennä ompelemaan pienemmäksi, vai meneekö liivit "pilalle" ?

Ehkä tuossa nyt kumminkin kannattaisi ensin tarkistaa oikea koko. Voíhan olla että liivi ei asetu keskeltä kunnolla koska kupit ovat liian pienet. Tai sitten kertakaikkiaan liivin pitää olla sulle keskeltä aika leveä, että se istuu.

Jos uskot että ympärysmittaa pitää pienentää, kokeile ensin tehdä harsinlangalla pienet sisäänotot.

Jos et tunnu osaavan itse, ja asut tai käyt Helsingissä, on Arkadiankadulla Viipurin erikoiskorsettiliike, jossa liivejä korjausommellaan.

Kokoa 60 isommalla kupilla löytyy ulkomaisista verkkokaupoista, esim. Bravissimo. Sen hinnat ei ole pahat.

• Matskulla on väliä
        Aloittajaoivoi kirjoitti:

Silläkin saattaa olla merkitystä että kyseessä on juuri Change merkin rintaliivit. Niissä on yleensä ollut pehmeät ja jopa löysät ympärykset ja moni joutuu ottamaan Change liiveistä kokoa pienemmän ympäryksen kuin normaalisti. Se normaali ympärys saattaa kaupassa sovittaessa tuntua hyvältä, mutta lepsun materiaalin takia ympärys venähtää nopeasti liian isoksi. Kupitkin Changellä on pienet joten siinäkin täytyy sitten usein mennä reippaasti ylöspäin. Kerran joku vertasi että Changen koko 70DD vastaa kokoa 75C muissa merkeissä, siinä on melestäni perää.

Käypä vaikka Sokoksella tms. sovittamassa jotain laadukkaampia liivimerkkejä joissa ympärykset ovat napakampaa materiaalia, esim. Freya.

• oivoi19
        Matskulla on väliä kirjoitti:

Silläkin saattaa olla merkitystä että kyseessä on juuri Change merkin rintaliivit. Niissä on yleensä ollut pehmeät ja jopa löysät ympärykset ja moni joutuu ottamaan Change liiveistä kokoa pienemmän ympäryksen kuin normaalisti. Se normaali ympärys saattaa kaupassa sovittaessa tuntua hyvältä, mutta lepsun materiaalin takia ympärys venähtää nopeasti liian isoksi. Kupitkin Changellä on pienet joten siinäkin täytyy sitten usein mennä reippaasti ylöspäin. Kerran joku vertasi että Changen koko 70DD vastaa kokoa 75C muissa merkeissä, siinä on melestäni perää.

Käypä vaikka Sokoksella tms. sovittamassa jotain laadukkaampia liivimerkkejä joissa ympärykset ovat napakampaa materiaalia, esim. Freya.

Kiitos, en tiennytkään että Changessa tuo ympärys menisi noin. Sen tiesin että kuppikoko siellä yleensä suurenee. Melko ärsyttävää vaan se, että myyjä ei maininnut mitään. :/ Minä kun luulin että myyjien pitäisi liikkeissä olla asiantuntevia, mutta minulle ei tarjottu edes apua. Itse sain huudella myyjää, joka tuntui vähän kummalliselta kun yleensä myyjät kyselevät kokoajan että onko hyvä, tuonko toisen koon blabla. Oivoi. Seuraavan kerran jos Changeen menen, niin osaan ainakin valita heti kättelyssä sen pienimmän ympäryksen. Nettikaupasta en mielelläni tilaa, kun tuntuu tosi ongelmaiselta nuo palautus jutut ja kaikki tuolla ulkomaisissa kaupoissa.

• oivoi19
        oivoi19 kirjoitti:

Kiitos, en tiennytkään että Changessa tuo ympärys menisi noin. Sen tiesin että kuppikoko siellä yleensä suurenee. Melko ärsyttävää vaan se, että myyjä ei maininnut mitään. :/ Minä kun luulin että myyjien pitäisi liikkeissä olla asiantuntevia, mutta minulle ei tarjottu edes apua. Itse sain huudella myyjää, joka tuntui vähän kummalliselta kun yleensä myyjät kyselevät kokoajan että onko hyvä, tuonko toisen koon blabla. Oivoi. Seuraavan kerran jos Changeen menen, niin osaan ainakin valita heti kättelyssä sen pienimmän ympäryksen. Nettikaupasta en mielelläni tilaa, kun tuntuu tosi ongelmaiselta nuo palautus jutut ja kaikki tuolla ulkomaisissa kaupoissa.

Jaahas, Changen mallistossa on vain YKSI malli jossa on 60 ympärys. Eihän tästä tule yhtään mitään. Toisaalta vois sitä yhtä mennä metsästämään. Onko tietoa muista edullisista liikkeistä joissa olisi 60-65 ympärystä isoilla kupeilla?

• Matskulla väliä
        oivoi19 kirjoitti:

Jaahas, Changen mallistossa on vain YKSI malli jossa on 60 ympärys. Eihän tästä tule yhtään mitään. Toisaalta vois sitä yhtä mennä metsästämään. Onko tietoa muista edullisista liikkeistä joissa olisi 60-65 ympärystä isoilla kupeilla?

60 ympärys on vielä harvinainen, mutta 65 on alkanut tulla valikoimiin. Pk-seudulla ainakin Funky Lady, Sokos, Viipurin erikoiskorsettiliike (jossa voi myös korjauttaa liivejään esim juuri pienentää ympärystä). Luulen, että sulle saattaisi mennä se 65 ympärys muista laadukkaammista merkeistä kyllä. Ainakin Freya jota Sokos on ottanut myyntiin niin niissä on ollu tosi napakka se ympärysmateriaali ja liivit kestävät käytössä pitkään.

Mielestäni noi Change liivt on ihan yhdentekevät, niin lörppöä materiaalia että se ympärys venähtää liian isoksi parissa kuukaudessa ja niin sait taas yhdet uudet kotiliivit pyykkipäiviksi.... Kaikki ei ole samaa mieltä, jotkuthan on oikeasti kokeneet todella hyviksi nuo Change liivit ja hyvä heille. Mutta melkein se taitaa mennä niin että mitä isompi rintamus sen enemmän on merkitystä sillä että se liivi todella tukee. Ja tukevuus lähtee napakasta ympäryksestä, ja materiaalin tulee olla laadukasta jotta se ei lörpähdä käytössä. Ehkä jos on pienemmät rinnat niin sillä ympäryksen napakkuudella ei ole niin merkitystä.

• oivoi19
        Matskulla väliä kirjoitti:

60 ympärys on vielä harvinainen, mutta 65 on alkanut tulla valikoimiin. Pk-seudulla ainakin Funky Lady, Sokos, Viipurin erikoiskorsettiliike (jossa voi myös korjauttaa liivejään esim juuri pienentää ympärystä). Luulen, että sulle saattaisi mennä se 65 ympärys muista laadukkaammista merkeistä kyllä. Ainakin Freya jota Sokos on ottanut myyntiin niin niissä on ollu tosi napakka se ympärysmateriaali ja liivit kestävät käytössä pitkään.

Mielestäni noi Change liivt on ihan yhdentekevät, niin lörppöä materiaalia että se ympärys venähtää liian isoksi parissa kuukaudessa ja niin sait taas yhdet uudet kotiliivit pyykkipäiviksi.... Kaikki ei ole samaa mieltä, jotkuthan on oikeasti kokeneet todella hyviksi nuo Change liivit ja hyvä heille. Mutta melkein se taitaa mennä niin että mitä isompi rintamus sen enemmän on merkitystä sillä että se liivi todella tukee. Ja tukevuus lähtee napakasta ympäryksestä, ja materiaalin tulee olla laadukasta jotta se ei lörpähdä käytössä. Ehkä jos on pienemmät rinnat niin sillä ympäryksen napakkuudella ei ole niin merkitystä.

Juu luulen että 65 menisi varmasti noista muista merkeistä, koska nytkin mulla on päällä 70 ympärysmitalla varustetut liivit ja ovat hieman napakammat kuin nuo Changen 65. :o Nää on jostain ihan Anttilasta, mutta tavallisissa kaupoissa on se ongelma että edes 70 ympärysmitalla ei ole vaikkapa D kuppia. Ja tää 70 on kans tavallaan liian iso, koska hakaset on ihan viimesimmässä. Sehän tässä pännii kun liivejä valmistetaan niin erilaisia ja sama koko ei tarkota että ne olis samankokoisia. :'o epätoivoista.

Kerrankin jossain "asiantuntevassa" liivikaupassa mulle tyrkytettiin ympärysmitaltaan ihan lötköt liivit. Ympärysmitta ei kuulemma saa olla liian napakka. Just. Onks se sitten tarkotus että ympärys pyörii ihosta irti. Ei mun mielestäni. Toisessa liivikaupassa taas sanottiin että mun ympäryksen koko vois melkein mieluiten olla se 60, eikä siis koko kaupassa ollut sellaisia liivejä mutta kauppias sanoi miten asia oikeasti on eikä vaan yrittänyt myydä jotain paskaa.

Ihmettelen suuresti, kun todella monet naiset on varmaan mun kokoa ympärysmitaltaan, mutta kaupoissa myydään vaan pienimmillään 70 kokoa. Vissiin todella monet kulkee ihan vääränkokosissa liiveissä.

• Matskulla väliä
        oivoi19 kirjoitti:

Juu luulen että 65 menisi varmasti noista muista merkeistä, koska nytkin mulla on päällä 70 ympärysmitalla varustetut liivit ja ovat hieman napakammat kuin nuo Changen 65. :o Nää on jostain ihan Anttilasta, mutta tavallisissa kaupoissa on se ongelma että edes 70 ympärysmitalla ei ole vaikkapa D kuppia. Ja tää 70 on kans tavallaan liian iso, koska hakaset on ihan viimesimmässä. Sehän tässä pännii kun liivejä valmistetaan niin erilaisia ja sama koko ei tarkota että ne olis samankokoisia. :'o epätoivoista.

Kerrankin jossain "asiantuntevassa" liivikaupassa mulle tyrkytettiin ympärysmitaltaan ihan lötköt liivit. Ympärysmitta ei kuulemma saa olla liian napakka. Just. Onks se sitten tarkotus että ympärys pyörii ihosta irti. Ei mun mielestäni. Toisessa liivikaupassa taas sanottiin että mun ympäryksen koko vois melkein mieluiten olla se 60, eikä siis koko kaupassa ollut sellaisia liivejä mutta kauppias sanoi miten asia oikeasti on eikä vaan yrittänyt myydä jotain paskaa.

Ihmettelen suuresti, kun todella monet naiset on varmaan mun kokoa ympärysmitaltaan, mutta kaupoissa myydään vaan pienimmillään 70 kokoa. Vissiin todella monet kulkee ihan vääränkokosissa liiveissä.

Todella monet naiset kulkevat ihan vääränkokoisissa liiveissä. Todella monet. Siis todella, todella monet. Ylivoimaisesti useimmiten heillä on liian suuri ympärys ja liian pieni kuppi.

Itse suosin hieman vanhempia liivimyyjiä. Heillä on yleensä tarpeeksi ammattitaitoa ja he osaavat suhtautua neutraalisti tarvitsi asiakas sitten minkä kokoiset liivit tahansa. Itselläkin on ns. pieni ympärys ja iso kuppi, ja joskus nuoret myyjät tuijottavat oudosti, kun kyselen sellaisia liivejä.

Ja usein nämä nuoret myyjälikat yrittävät tyrkyttää liian isoja ympäryksiä. Sitten eräänkin kerran yksi ihmetteli, miksi sovitan liivini ensimmäisiin eli löysimpiin hakasiin. Hänen mielestään kun liivit pitää sovittaa viimeisiin eli tiukimpiin hakasiin tai ainakin keskimmäisiin hakasiin. En saanut vastausta, että miksi. Liivimyyjänhän jos jonkun tulisi tietää, että uusien rintsikoiden ympäryksen on oltava napakka juuri löysimmissä hakasissaan, ja loput hakaset otetaan käyttöön, kun liivin ympärys pitämisen ja pesemisen myötä hiljalleen löystyy. Liian tiukkahan se ympärys ei tietenkään saa olla, mutta liian tiukka on täysin eri asia kuin sopivan napakka.

Eihän sitä tietysti nuorella ja/tai aloittelevalla myyjällä voi vielä olla ammattitaitoa karttunut ja sen ymmärrän. Mutta sitä ihmettelen, että eikö kaikille opeteta edes helppoja perusasioita ennen kuin pääsevät yksinään asiakkaita neuvomaan.

• T.I.

Mulla sama ongelma. Changella on pieniä ympärysmittoja isoilla kupeilla ja hyvän muotoisilla kupeilla. Ja myyjät auttaa!

• oivoi19

Niinkuin sanoin Changen liivien ympärysmitat ovat liian suuria. Vastaavat sitten varmaan todellisuudella 70 kokoa se pienin. Mulle nuo yhdet 65 ovat todella löysät. :/ Nousevat selästä. Kuppi vaikuttais olevan ok.

Ihan ahdistaa kun ei voi löytää sopivia (kohtuu hintaan). Tuntuu ahdistavalta kun on väärän kokoset liivit päällä.

• oivoi19
        oivoi19 kirjoitti:

Niinkuin sanoin Changen liivien ympärysmitat ovat liian suuria. Vastaavat sitten varmaan todellisuudella 70 kokoa se pienin. Mulle nuo yhdet 65 ovat todella löysät. :/ Nousevat selästä. Kuppi vaikuttais olevan ok.

Ihan ahdistaa kun ei voi löytää sopivia (kohtuu hintaan). Tuntuu ahdistavalta kun on väärän kokoset liivit päällä.

Ja kävin yks pv Jumbon Changessa kysymässä olisko niillä sitä 60 ympärystä. Ei ollut ainoatakaan. Tai no ei niillä ole kun yks malli sellaista, mutta silti.

• oivoi19
        oivoi19 kirjoitti:

Ja kävin yks pv Jumbon Changessa kysymässä olisko niillä sitä 60 ympärystä. Ei ollut ainoatakaan. Tai no ei niillä ole kun yks malli sellaista, mutta silti.

Löytyisköhän Stockmannilta 65 ympäryksellä isoja kuppeja? Ja mihin hintaan?

• -mathilde-
        oivoi19 kirjoitti:

Löytyisköhän Stockmannilta 65 ympäryksellä isoja kuppeja? Ja mihin hintaan?

Stocka myy nykyään Primadonnan uutta nuorekkaampaa Twist-mallistoa. Siinä ainakin valmistetaan muistaakseni 60 cm ympärysmittaa. Se on hieman kallis mutta hyyvälaatuinen merkki, joten kannattaa kyllä satsata, jos kerran liiviasiat on sulle noin tärkeät.

www.affairlingerie.com/lingerie/2192/prima-donna-twist-bra-tea-time-full-cup-biscuit-(sizes-c-e).html

Kun liivejä ostaa, kannattaa testata sitä materiaalia ja sen joustavuutta. Kun kokeilee useita erilaisia matskuja, saa tuntuman eroihin. Se vartalon ympäri menevä kappale on se tärkein, jos se on kuin purukumia käsissäsi kaupassa, niin eihän se tuke rintoja eikä kestä kovin kauaa pesuissa ja kulutuksessa. Liian joustamaton ja kova taas hankaa päällä.

Liiveissä on aina 2 jollei 3 hakasta rivissä. Kun ostaa liivejä, pitäisi liivin olla napakka uloimmassa hakasessa. Sitten kun liiviä käyttää, materiaali hieman venyy, mutta silloin kiinnitetään sisempään hakaseen ja liivi on taas napakampi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3612
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2987
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2794
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2143
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      117
      1332
    Aihe