Mitä vihkisormus tarkoittaa?

stiina-elina

Huomasin eilen yllättäen, että mieheni, tultuaan ravintolaillalliselta mieskaveriensa seurasta, oli ilman vihkisormusta. Minulle hän on aiemmin sanonut , ettei ota sitä koskaan pois.
Hämmennyin aikalailla sillä minulle se sormus tarkoittaa, että olemme uskollisessa parisuhteessa.
Mies kertoi laitaneensa sen pois jo aikoja sitten jonkin erimielisyytemmen seurauksena.
Loukkaannuin vielä enemmän. Olemme eläneet täysin normaalia avioelämää koko ajan ja nyt tiedän ettei hän ole käyttänyt sormusta aikoihin. Minulle hän ei ole puhunut aiemmin asiasta.
Miten muut kokevat tällaisen? Loukkaannunko turhasta?

163

10467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lillja

miehellesi tuo vihkisormus näyttää merkitsevän paljonkin, enemmän varmaankin kuin keskivertomiehelle.

Pitäisikö miehen kanssa ihan selvittää välit,että hän haluaisi taas käyttää sormustaan? Loukkaantuminen molemmin puolin ei varmaan kauheasti edistä avointa keskustelua.

Mihinkään hätiköityihin johtopäätöksiin en sinuna loikkaisi.

• pöppö

kiukuttelee anna välil

• jäbikkä

Itse en voi käyttää sormusta työni takia. yhdesti meinasi mennä sormi poikki sormuksen takia.
        Eikä se ole milloinkaan ollut ongelma rakkaani kanssa.En tarvitse sitä muistuttamaan avioliitosta, muistan sen muutenkin. Sormus ei ole kuitenkaan siveysvyö. Riittää että luottaa toiseen.

• tt
        jäbikkä kirjoitti:

Itse en voi käyttää sormusta työni takia. yhdesti meinasi mennä sormi poikki sormuksen takia.
        Eikä se ole milloinkaan ollut ongelma rakkaani kanssa.En tarvitse sitä muistuttamaan avioliitosta, muistan sen muutenkin. Sormus ei ole kuitenkaan siveysvyö. Riittää että luottaa toiseen.

jos jää vaikka sormus vantteen välii mut luottamus pitää ansaita

• jäbikkä kirjoitti:

Siinä sen jo sanoinkin, otsikossa. Hyvää jatkoa teille molemmille.

• .

• yksi heränneistä
        . kirjoitti:

Täältä löytyy valaistus:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8634074

Hyvä, että teitä (eli meitä) löytyy.
        Nyt alkaisi olla hyvä aika oikeasti tehdä asialle jotain. Helppo tässä on jupista...

• oesjgd

en laita nykyään paljoakaan painoarvoa sormuksen käytölle tai käyttämättä jättämiselle ; ei sormus sormessa toisille merkitse yhtään mitään - pikemminkin päinvastoin. Ja sitten on niitä, jotka pysyvät kaidalla tiellä ilman sormustakin.

Eikös kannattaisi ottaa tuo sormusasia kunnolla puheeksi ja selvittää sekin tilanne, jossa mies sormuksen alunperin pois otti..? Tuskinpa sormuksen pitämättömyys avioliittoanne kaataa, mutta pelisäännöt on varmaankin syytä selvittää!

• Kokki kalmanen

jo on pienestä kiinni, kuin ydestä korusta.....
        Keillä keittiöllä otetaan kaikki sormukset pois, kun työtä tehdään!
        Haluisitkos itse lautasellesi muutaman niistä tuhansista bakteereista, joita pestyjenkin käsien sormusten alustat säilyttävät?
        Itse parisuhteeseen ryhdyttyänni emme alkuunkaan 'rikastuttaneet' kultaseppiä typeryyksillä! Käytimme ne rahat vahvistaen yhteistä rakkauttamme lomamatkan iloilla!
        Emme myöskään tarvitse pappia omaan onneemme. Satusetiä kyllä riittää!
        Kavereillemme kyllä järjesimme juhlan, jossa pohdimme tulevaisuuttamme, yms....
        Miksi on/ei sormus sormessa?
        Miksi käytät stringejä, etkä raappapöksyjä?
        Miksi tupakki palaa? Miksi ja miksi...... Keskity parisuhteeseen, älä pikkumaisuuksiin!

• kyssäri...

vai miten ihmeessä et ole huomannut jos se on otettu pois "jo aikoja sitten"?

Kuten aikaisemmin kommentoitiin, miehele sormus taitaa olla tärkeä. Hän lienee omalta osaltaan loukkaantunut, kun sinä puusilmä et ole edes huomannut hänen selkeätä mielenosoitustaan.

• aloittaja

"miehelle sormus taitaa olla tärkeä" tämä ei oikein avaudu minulle?'
        Entäs minulle? Itse koen, että sormuksen pois ottaminen on kuin yksipuolinen avioero.
        Tunsin tuon sormuksen poistamisen äärimmäisen loukkaavana siksi ettei hän puhnut siitä mitään.
        Olemme olleet hyvin läheisiä kaikki nämä viikot ja kuitenkin hän kulkee vapaana miehenä.
        Ikäänkuin olisi varastanut minulta nuo hellät hetket sillä minä en olisi ollut hänelle ystvällinen jos olisin tienyt että hän on "eronnut" salaa minusta.
        Se, etten huomannut mitään, ei johdu siitä etttemmekö olisi läheisiä. EN minä kyttää päivittäin onko hänellä sormusta, tarkistele itsestäänselvyyksiä? Sitäpaitsi päivät olemme tahoillamme, kiireisinä.

Mitä tarkoittaa puusilmä? Tuollainen nimittely tuntuu tökeröltä.

• Lillja
        aloittaja kirjoitti:

Entäs minulle? Itse koen, että sormuksen pois ottaminen on kuin yksipuolinen avioero.
        Tunsin tuon sormuksen poistamisen äärimmäisen loukkaavana siksi ettei hän puhnut siitä mitään.
        Olemme olleet hyvin läheisiä kaikki nämä viikot ja kuitenkin hän kulkee vapaana miehenä.
        Ikäänkuin olisi varastanut minulta nuo hellät hetket sillä minä en olisi ollut hänelle ystvällinen jos olisin tienyt että hän on "eronnut" salaa minusta.
        Se, etten huomannut mitään, ei johdu siitä etttemmekö olisi läheisiä. EN minä kyttää päivittäin onko hänellä sormusta, tarkistele itsestäänselvyyksiä? Sitäpaitsi päivät olemme tahoillamme, kiireisinä.

itsekeskeisyyteen, joka estää sinua asettumasta toisen ihmisen ns. saappaisiin?

Miehesi halusi osoittaa sinulle teolla, miten paljon jokin tekemäsi tai sanomasi asia on häntä loukannut (=otti sormuksen pois). Teot koetaan voimakkaammiksi kuin sanat. Ulkopuolisen silmin hän halusi kertoa sinulle jotain tärkeää ja olennaista.

Sinun kannattaisi ehkä kuunnella häntä ja/tai pyytää anteeksi?

Mutta sen sijaan, että olisit pahoillasi tekemästäsi loukkauksesta tai huolissasi miehesi tunteista, olet LOUKKAANTUNUT. Kirjoitat kuin tärkein asia olisi se, että miehesi loukkasi sinua pahoittamalla mielensä.

Kommunikaatiotaitonne ja empatiakykysi puuttuminen ei lupaa hyvää tulevaisuudellenne.

• jepulis-
        Lillja kirjoitti:

Miehesi halusi osoittaa sinulle teolla, miten paljon jokin tekemäsi tai sanomasi asia on häntä loukannut (=otti sormuksen pois). Teot koetaan voimakkaammiksi kuin sanat. Ulkopuolisen silmin hän halusi kertoa sinulle jotain tärkeää ja olennaista.

Mutta sen sijaan, että olisit pahoillasi tekemästäsi loukkauksesta tai huolissasi miehesi tunteista, olet LOUKKAANTUNUT. Kirjoitat kuin tärkein asia olisi se, että miehesi loukkasi sinua pahoittamalla mielensä.

Kommunikaatiotaitonne ja empatiakykysi puuttuminen ei lupaa hyvää tulevaisuudellenne.

Vai vielä pitäis pyytää anteeksi. Jos et ole aiemmin huomannut sormuksen puuttuvan, se on varmaan ollut sormessa. Otettu vaan pois ravintolaillan ajaksi. Kuulostaa hätävalheelta, ettei ole pitänyt pitkään aikaan.
        Ja mitähän merkkaa, että otetaan sormus pois ravintolailtana? En halua maalata piruja seinälle mutta mietihän sitä!!!

• aloittaja
        jepulis- kirjoitti:

Vai vielä pitäis pyytää anteeksi. Jos et ole aiemmin huomannut sormuksen puuttuvan, se on varmaan ollut sormessa. Otettu vaan pois ravintolaillan ajaksi. Kuulostaa hätävalheelta, ettei ole pitänyt pitkään aikaan.
        Ja mitähän merkkaa, että otetaan sormus pois ravintolailtana? En halua maalata piruja seinälle mutta mietihän sitä!!!

tähän asti tulikin asialinjaa, varsinkin tuo Lilljan kakkosvastaus joka pani miettimään asioita rakentavasti, kiitos siitä.
        Mutta, Jepulis, minä hain mieheni itse ravintolaillasta , itseasiassa hänet ja samassa suunnassa asuvan (miespuolisen) kolleegansa ja tämä tapahtui siististi kymmenen aikoihin illalla. Sanot ettet maalaa piruja seinälle, no älä tee sitä sitten, : ))

kiitos kaikille, meillä on tilanne jo ohi, selvitetty ja läheisyys palautunut.

• Mörkömania
        Lillja kirjoitti:

Aikan läpikuultavaa tämän liljan kirjoittaminen. Taitaa olla joku miespoloinen, joka kirjoittaa naisen nimimerkillä. Kyllä naisille sormus merkkaa jpaljonkin, siksihän ne on hankittukin. Mikäli mies ei kodin ulkopuolella sitä pidä on syy jotain, mikä ei ehkä ole viatonta. Kannattaa selvittää, tai voithan sinäkin jättää sormuksen pois, jos ei mieskään kerran käytä. Sormus on näkyvä merkki sitoumuksesta yhteen ihmiseen. Näin se on.

• Lillja
        Mörkömania kirjoitti:

Aikan läpikuultavaa tämän liljan kirjoittaminen. Taitaa olla joku miespoloinen, joka kirjoittaa naisen nimimerkillä. Kyllä naisille sormus merkkaa jpaljonkin, siksihän ne on hankittukin. Mikäli mies ei kodin ulkopuolella sitä pidä on syy jotain, mikä ei ehkä ole viatonta. Kannattaa selvittää, tai voithan sinäkin jättää sormuksen pois, jos ei mieskään kerran käytä. Sormus on näkyvä merkki sitoumuksesta yhteen ihmiseen. Näin se on.

Olen nainen. Mutta täydet pisteet yrittämisestä!

• Tavety
        aloittaja kirjoitti:

Pidätkö miestäsi vähän itsestäänselvyytenä? Ei ihme jos kapinoi.

• selväpyy
        Lillja kirjoitti:

loukkaantuminen tapahtunut. Ei tässä voi alkaa syyttää vaimoa yksistään. Pitää ottaa puheeksi, miksi mies otti sormuksen pois. Jos se tykkää ja rakastaa, niin varmasti kertoo ja haluaa selvittää tilanteen. Mikäli ei rakasta varmasti puolestaan rellestää, pettää, salailee ja muuta.

Elikkä selvitä ja molemmat pyydätte anteeksi toistenne tunteiden huomiotta jättämistä.

• YXmies
        aloittaja kirjoitti:

Vaikka joskus puhua miehellesi. Vaikka edes samalla intensiivisyydellä kun tänne kirjoitat.
        Suhde ei voi olla vain LOUKKAANTUMISTA.

• sitoutunu
        Mörkömania kirjoitti:

Itse olen naimisissa, ja mieheni käyttää sormusta, mutta minä en. Siihen ei ole mitään sen kummempaa syytä kun en välitä niin koruista. Kuka tykkää käyttä kuka ei. Jokaisen oma asia.
        Olen silti vakaasti ja vakavasti naimisissa , sekä sitoutunut. Näin se minulla on!!

• tsimpelis
        aloittaja kirjoitti:

...että "miehellesi sormus taitaa olla tärkeä" , koska hän on tarkoituksella ottanut sen pois. Ja miten niin eronnut? Tai ollut "vapaana miehenä". En minäkään pidä sormusta kuin satunnaisesti ja silti olen tiukasti naimisissa. Ollut jo 20 vuotta. Itseasiassa miehenikin sormus on tallessa samassa rasiassa.

Miksi märehdit asiaa itseksesi tai keskustelupalstoilla ? Ota asia reilusti puheeksi ja kerro miksi asia on sinulle tärkeä.

• Sydänjää59
        aloittaja kirjoitti:

Ymmärrän täysin että olet loukkaantunut. Jos on riita, siitä puhutaan eikä oteta sormusta pois. Sormus
        otetaan pois kun erotaan tai siksi aikaa kun työ tai työtehtävä sitä vaatii, ravintolaan meno ilman sor-
        musta on aikomus esittää sinkkua.

• aloittaja kirjoitti:

On kyllä useimmille aika tärkeä,kun naimisiin mennään. Varmaan naisille,koruhan se tavallaan on, tärkeämpi. Äidilleni(jo yli 80v) se on edelleen tärkein koru. Myös minusta sormus kuvaa uskollisuutta. Olen itse aika pahoillani,kun sormukset olisi uusittava,mutta mieheni ei liioin pidä sormusta,koska sai kerran hitsauskipinästä palovammat sormuksen takia. Paljon reissaavana voisi myös olla "poikamiesukko" ilman sormusta,mutta on yksiavioinen. Sinuna yrittäisin selvittää,miksi HÄN haluaa olla ilman sormusta.

• tiina*
        Mörkömania kirjoitti:

sormus naiselle paljon, joillekin tavattomasti (diamonds are a girls best friend... sanotaan laulussakin). Itselleni se oli lähes tärkeintä exliitossani, ihan oikeasti :). Järkytyin, kun salarakkaani kyseenalaisti sen sanomalla "onko sinun nyt ihan välttämätöntä käyttää tuota vihkisormusta". Minulla oli erokin jo vireillä siinä vaiheessa... Ex ei ollut käyttänyt sormusta vuosiin ennen tätä tapahtumaa. Reagoin tähän sillä tavalla, että ostin itse kolme uutta timanttisormusta. Aikuinen lapseni otti mielellään erotessani vihkisormukseni..

Vanhempani, naapurini kautta aikain (?? mistä johtuu??), suurin osa ystävistäni ei ole koskaan käyttänyt vihkisormusta (ml. miehet sekä naiset). Mitä se merkitsee? Sitä, etteivät he tykkää timanteista... tai sormuksista ylipäänsä. Vihkisormuksella on jokaiselle ihan oma merkityksensä tai sitten sillä ei ole merkitystä. Jokatapauksessa hyvä parisuhde on mahdollista ilman sormusta ja huono parisuhdekin on mahdollinen sormuksen kanssa.

• tiina*
        selväpyy kirjoitti:

loukkaantuminen tapahtunut. Ei tässä voi alkaa syyttää vaimoa yksistään. Pitää ottaa puheeksi, miksi mies otti sormuksen pois. Jos se tykkää ja rakastaa, niin varmasti kertoo ja haluaa selvittää tilanteen. Mikäli ei rakasta varmasti puolestaan rellestää, pettää, salailee ja muuta.

Elikkä selvitä ja molemmat pyydätte anteeksi toistenne tunteiden huomiotta jättämistä.

viisas vastaus!

• herätys

vapaana esiintyvä normaali p...un vonkaaja

• Anskuhansetaalla

Minun tapaukseni on jo vanha, ex-mies, nyt jo edesmennyt, oli ollut jo kerran naimisissa ennen minua. Kaikki kuvat, joissa hänet näin, ja kädet oli näkyvissä, hän käytti aina vihkisormustaan. Kun menimme naimisiin, hän ei käyttänyt sormusta hääpäivää lukuunottamatta koskaan. Se kuulemma hankasi ja painoi pahasti autoa ajaessa jne. Eromme jälkeen hän meni vielä kolmannen kerran uudelleen naimisiin. En sen jälkeen nähnyt häntä koskaan ilman sormusta.
      Erosimme, koska en enää kestänyt hänen uskottomuuttaan. En tiedä, oliko ollut uskollinen edellisessä avioliitossaan enkä sitäkään, miten oli minun jälkeeni tulleen kanssa.
      Tämän kokemuksen nojalla sanoisin, että kannattaa olla tarkkana. Laittaa mies "tiukille" ja saada kunnon selvitys, miksi tällainen muutos sormus-asiassa. Minustakin se on selkeästi merkki sitoutumisesta ja uskollisuuden osoituksesta. Eikö sormus-traditio ole siitä syntynytkin?

• kelju k

Siis vai on miehesi eronnut sinusta kun ottanut sormuksen pois? Voi vihne sä tosiaan oot puusilmä. Olet joko tosi nuori tai tyhmä tai molempia. Kuka jaksaa vaahtoo jostai metallinpalasesta.. Ja fakta on et suurinpiirtein kaikki miehet on sikoja ja kenkäisee muita tilaisuuden tullen. Pala metallia ei sido ketään yhtään mihinkään. Erotkaa suosiolla ajoissa ni ei mene parhaat vuodet hukkaan ja tartte katkerana selittää kuin män persiilleen. Puolet avioista päätyy eroon ja teistä tulee vaikutelma molemmista ettette pelaa sillä vahvemmalla puolella kenttää.

• Meillä vaimokaan ei pidä sormusta. Sillä on vain yksi tarkoitus. Olla valmiina jos tulee mielenkiintoisia saalistajia... Ellei ole kullalle allerginen?

• Järki käteen

Jos mies on ravintola illan ajaksi ottanut sormuksen pois,niin mitähän se tarkoittaa, muuta kun sitä että mies haluaa näyttäytyä mukamas vapaana miehenä ravintolassa...!!Typeryys on sallittua mutta suoranainen tyhmyys ei...Maalaisjärkeä saa käyttää,kiitos...!...

• Maamies,,,
        Järki käteen kirjoitti:

Jos mies on ravintola illan ajaksi ottanut sormuksen pois,niin mitähän se tarkoittaa, muuta kun sitä että mies haluaa näyttäytyä mukamas vapaana miehenä ravintolassa...!!Typeryys on sallittua mutta suoranainen tyhmyys ei...Maalaisjärkeä saa käyttää,kiitos...!...

halunnut esiintyä vapaana miehenä. Ehkä halunnut testata olisiko vielä kysyntää. Tai peräti elätellyt totista taka-ajatusta.

• MINTTU55

Olen naisena huomannut, että kun laittaa sormuksen sormeen kun lähtee viettämään tyttöporukalla iltaa, niin saanti on varma. Miehet arvostavat naisissa sormusta, ja huomaavat, et toi on antanut ennenkin, niin miksei nytkin.... Jospa miehet ei ole vielä ymmärtänyt, että sormus sormessa olisi parempi säkä.

• huomattu

tosi on ja toimii. no, asiaan jos kaksi ihmistä haluavat elää toistensa kanssa ei siinä tarvita sormuksia eikä jonkun uskonlahkon edustajan aamenia. eli kaanattais jutella sen ukon kanssa ja kysyä ja selvitellä molempien tavoitteet samalle viivalle. jos se ei ole mahdollista, kannattaa vakavasti miettiä mihin suuntaan haluaa elämäänsä viedä, yksin tai jonkun kanssa.

• oivoiii

että ketju on meidän perheestä jossa eukko kulkee vieraissa miehissä ja mies ei pidä enää sormusta kadessään.....

• silakkapihvi

Mulla on suhde ukkomiehen kanssa ja hän kyllä pitää sormustaan edelleen sormessa, vaikka sormet oliskin mun sisällä. Aivan sama mulle...

• Kirjapeikko

Kyllä fiksut ovat aina tienneet, miten asia menee. Minun miespuolinen työkaverini kertoi, että jo 70-luvulla ravintolaan lähtiessään hänellä oli tapana tuikata sormus sormeen. Flaksi parani kuulemma huomattavasti, kun kädessä oli "kelpoisuusmerkki".

Omassa avoliitossani ei sormuksia ole. Onhan se tavallaan ihan romanttista, mutta tiedän, ettei mieheni pidä mistään koruista, enkä itsekään ole niin kovin ihastunut sormuksien alla asustaviin pöpöihin. Voisin kuvitella, että jatkamme ilman sormuksia sitten avioliitossakin.

• joopa joo

Mintulla vaan pettäminen mielessä, saanti on varmaa kun laittaa sormuksen sormeen. Ei naisillekaan riitä näköjään oma mies. taidat olla joku miesten nielijä voi sun miestä jos se tietäisi.

• Harmistunut

ET voi olla tosissas tuota kirjottaessasi, montako miestä oot kaatanut??? (sormus sormessa)

• HW

Miehillä ja naisilla on monesti erilainen visio tuosta sormuksesta sormessa. Mies, joka hakee yhden yön seikkailua tai salarakasta, valitsee mieluummin naisen, jolla on sormus sormessa (nainen ei todennäköisesti jäisi niin pahasti lahkeeseen roikkumaan kun yö on ohi). Mies, joka hakee itselleen elämänkumppania tositarkoituksella, ei hanakasti ole sormustettujen naisten perässä, ellei halu sillä kertaa mene järjen edelle, niin kuin se monesti menee yöilman huumaamassa vapaudenhurmassa.
        Naisille taas usein tuo sormus miehen sormessa on hetimiten este edetä pidemmälle, varsinkin jos nainen on tyypillinen lajinsa edustaja, eikä mikään polygaminen femakko. Nainen poikkeaa miehestä siinä, että hän on taipuvaisempi ajattelemaan miestä romanttisella tasolla ja kokonaisuutena, kun taas testosteronissa uiskenteleva mies on taipuvainen objektoimaan naisen halunsa tyydyttäväksi vaginaksi. Toinen asia onkin sitten, jos nainen tietentahtoen itse etsii salarakasta, mutta silloinkin mies on naiselle muutakin kuin pelkkä fallos.

• Vihaan kalaa
        silakkapihvi kirjoitti:

Mulla on suhde ukkomiehen kanssa ja hän kyllä pitää sormustaan edelleen sormessa, vaikka sormet oliskin mun sisällä. Aivan sama mulle...

Silakkapihvi vois pitää omat sairaalloiset tarinat itsellään. Todella raukkamainen nainen, kun tekee tuollaista, saatika kehtaa tunnustaa.

Etkö kelpaa kuin ukkomiehille??????

• mä vaan
        silakkapihvi kirjoitti:

Näin on. Olen itekkin sormus sormessa saalistamass (tosin harvoin) mutta silloin kun tekee oikein mieli rietastella. Miehet tietävät että tuon (jonkun vaimon) kanssa ei joudu hankaluuksiin ja antavat oikein olan takaa kyytiä.

• Lillja
        HW kirjoitti:

Miehillä ja naisilla on monesti erilainen visio tuosta sormuksesta sormessa. Mies, joka hakee yhden yön seikkailua tai salarakasta, valitsee mieluummin naisen, jolla on sormus sormessa (nainen ei todennäköisesti jäisi niin pahasti lahkeeseen roikkumaan kun yö on ohi). Mies, joka hakee itselleen elämänkumppania tositarkoituksella, ei hanakasti ole sormustettujen naisten perässä, ellei halu sillä kertaa mene järjen edelle, niin kuin se monesti menee yöilman huumaamassa vapaudenhurmassa.
        Naisille taas usein tuo sormus miehen sormessa on hetimiten este edetä pidemmälle, varsinkin jos nainen on tyypillinen lajinsa edustaja, eikä mikään polygaminen femakko. Nainen poikkeaa miehestä siinä, että hän on taipuvaisempi ajattelemaan miestä romanttisella tasolla ja kokonaisuutena, kun taas testosteronissa uiskenteleva mies on taipuvainen objektoimaan naisen halunsa tyydyttäväksi vaginaksi. Toinen asia onkin sitten, jos nainen tietentahtoen itse etsii salarakasta, mutta silloinkin mies on naiselle muutakin kuin pelkkä fallos.

olet väärässä.

Naisten silmissä se, että mies on varattu, lisää hänen mielenkiintoisuuttaan. Miehillä ei.

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2009102910509749_lz.shtml

Pohjaatko näkemyksesi omiin ajatuksiisi, vai onko sinulla jotain laajempaa tukea niille?

• Eräss
        Lillja kirjoitti:

olet väärässä.

Naisten silmissä se, että mies on varattu, lisää hänen mielenkiintoisuuttaan. Miehillä ei.

Pohjaatko näkemyksesi omiin ajatuksiisi, vai onko sinulla jotain laajempaa tukea niille?

Olen ollut varattu jo vuosikausia ja sormus on sormessa joo, mutta ei mua kukaan ole yrittänyt eikä ees flirttaillut, ei sinne päinkään. No, ehkä en statuksestani huolimatta sitten ole riittävän mielenkiintoinen...

Tutkimuksia on monensorttisia ja aika harva niistä loppujen lopuksi kestää läheisen tarkastelun. Itse uskon kyllä tämän sormuksen viehätyksen (ainakin miehellä) olevan urbaanilegendaa. Kiinnostus suuntautuu ennen kaikkea komeisiin miehiin, oli heillä sormus tai ei. Lähinnä se kai ohjaa naisten valintaa siten, että yhden illan seksiseikkailuun haetaan komeaa rengastettua miestä, mutta tositarkoituksella haetaan sitten sitä sormuksetonta. Vähemmän viehättävien miesten saantia sormus ei lisää, lainkaan.

• Lillja
        Eräss kirjoitti:

Olen ollut varattu jo vuosikausia ja sormus on sormessa joo, mutta ei mua kukaan ole yrittänyt eikä ees flirttaillut, ei sinne päinkään. No, ehkä en statuksestani huolimatta sitten ole riittävän mielenkiintoinen...

Tutkimuksia on monensorttisia ja aika harva niistä loppujen lopuksi kestää läheisen tarkastelun. Itse uskon kyllä tämän sormuksen viehätyksen (ainakin miehellä) olevan urbaanilegendaa. Kiinnostus suuntautuu ennen kaikkea komeisiin miehiin, oli heillä sormus tai ei. Lähinnä se kai ohjaa naisten valintaa siten, että yhden illan seksiseikkailuun haetaan komeaa rengastettua miestä, mutta tositarkoituksella haetaan sitten sitä sormuksetonta. Vähemmän viehättävien miesten saantia sormus ei lisää, lainkaan.

että sinusta sinun mielipiteesi painaa vaakakupissa enemmän kuin tieteellisyyteen pyrkivän tutkimuksen tulos.

Ei sinua ainakaan turhasta vaatimattomuudesta sovi syyttää.

• MINTTU55
        joopa joo kirjoitti:

Mintulla vaan pettäminen mielessä, saanti on varmaa kun laittaa sormuksen sormeen. Ei naisillekaan riitä näköjään oma mies. taidat olla joku miesten nielijä voi sun miestä jos se tietäisi.

No eipä ole onneksi ketä pettää, ja voin antaa tussuani ihan milloin - ja kenelle vaan. Riittää ihan tinasormus noille miehille.

• Aviollistaseksiä
        Harmistunut kirjoitti:

ET voi olla tosissas tuota kirjottaessasi, montako miestä oot kaatanut??? (sormus sormessa)

- jotka vaan haluan "syödä" ;)

• 16

koska se ei mahdu enää sormeen eikä ole viitsinyt käydä sitä suurentamassa.

Kumpikin sekä vaimo että minä tiedetään että jos sukset menee ristiin niin siinä ei paljo sormukset paina. Kyllä se on ihan jossain muualla se juttu kuin siinä sormuksessa.

Kannattaisi varmaan selvittää juttelemalla miehesi kanssa.

• Navettapiika

Näin meilläkin. Ei kummallakaan ole sormukset olleet 20v. Työ sellaista ettei voi edes pitää, turhia pöpöjä keräämässä...ja kyllä ne tutut ja muutkin tietää että naimisissa ollaan. Heh.

• Åula

itse en ammattini taki voi sormusta pitää koska se on työturvallisuus riski vaihtoehtona kotiin tulo ilman sormea ja sormusta

• mies 32v

Kyllä sormusta pitää käyttää jos ne on hankittu. Vaikka olisi ollut erimielisyyksiäkin. Ehkä miehesi tutkii tilannetta ja voi omasta mielestään olla"vapaasti" kun ei ole sormusta, eli voi vaikka ravintolasta iskeä jonkun naisen. Toki jotkut ukkomiehet käy miehissäkin, ihan oikeasti sekin voi olla mahdollista vaikka kuinka heteroa esitetäänkin.
      Ei tarvitse kuin gay Chattia katsoa tai gay trefi-ilmoituksia ukkomiehet ympäri Suomea hakee seuraa miehistä vaimolta salaa. Tiedä mitä sun miehesi on puuhstellut tämän mainitsemasi miesystävänsä kanssa.
      Tämä että naimisissa olevat miehet ovat kiinnostuneet miehistä ei ole mitään utta, asia pitäisi nostaa vaan julkisuuteen ja pian.
      Sun täytyy puhua miehesi kanssa siitä mitä sormus merkitsee sinulle, mitä hänelle ja löytää oikea ratkaisu asiaan. Mies 32

• niinpäniin..

Miehesi on uskoton. Ei siinä mitään muuta ole. Tai siis ainakin haluaa olla uskoton.

On kaikenlaisia selityksiä, sormus kutittaa, tuntuu typerältä, sillä saa liikaa ehdotuksia jne jne.

Mitään muuta syytä ei ole kuin että miehesi on uskoton tai toivoisi olevansa sinkku.

Ota miehesi puhutteluun, johan selviää ;)

• sähkömiees

Teknisesti voin kertoa, että jos mies ei pidä sormusta esimerkiksi töissä niin syy on todellakin työturvallisuuden huomioon ottaminen. Olen itse nähnyt livenä kun telinerakentajalta irtosi sormi paikoiltaan hypätessään telineeltä ja sormus jäi telineessä olleeseen kiinnikeraudan taakse ja koko miehen paino rusautti sormen paikoiltaan onneksi se ei repeytynyt irti. Työturvallisuus kurssillakin kerrotaan moisista tapaturmista. Itse olen sähköalalla ja en koskaan pidä metallikelloa tai vihkisormusta töissä ollessani, sähköiskun vaara on liian ilmeinen. Vaimoni ei ensin ymmärtänyt asiaa, mutta kerroin riskit ja näytin muutamasta tällaisesta onnettomuudesta otetut kuvat niin johan asia ymmärrettiin... Tosin voin kokemuksesta myös kertoa sen, että illanvietossa esim baareissa pääsee paljon vähemmällä kun ei ole sormusta. Naimisissa olevat ja sormusta kantavat miehet ovat naisien mielestä huomattavasti kiinnostavampia kuin vapaat. Syy kai on siinä, että "onhan tuo mies kelvannut jollekin muullekkin niin miksei myös minulle". Sitten on nämä yhden illan/yön metsästäjät jotka ajattelevat, että tuo ei tule vonkaamaan jälkikäteen mitään kun on kerran naimisissakin. Tällaisilla arkumenteilla vahvasti perustelen sitä miksi ei aina kannata tuota vihkisormusta kantaa mukanaan.

• Tehnyt töitäkin

On muuten vviimeinen virhe pitää sormuksia tai vaikka rannekelloo auto sähkö asennuksissa mm. kun koje taulun alla räplää seuraus kun hälpää sopivaan kohtaan .SEKÄ KÄSI ETTÄ MITTARI & PIIRIKORTTI TAULU TIETYLTÄ OSIN LOPULLISESTI PALANUT.Ken ei usko niin vahingosta viimmeistään uskot ,maksaa vain maltaita.

• Eräs mies

En minäkkään miesten töissä ollessani käyttänyt sormusta, työkaluja käytettäsessä se ruhjoi sormea, jos hitauskipinä menee väliin, niin sormi palaa pahasti ympäri hetkessä. Olen myös joskus jäänyt kiinni roikkumaan sormuksesta. Sormen irti repeytyminen oli lähellä, mutta sain onneksi heti jalansijan.

Kaikesta em huolimatta pistin sormuksen käteen työpäivän jälkeen. Niinkin voi tehdä.

Totta myös, että siedettävän näköinen siisti mies ei saa olla ravinlassa rauhassa jos on sormus sormessa.

Ketjun aloittaja on miehensä kanssa päättänyt käyttää sormuksia, mutta miehen toiminta viittaa kyllä pettämis tai jättämisaikeisiin.

• lupaus on lupaus

Joo, joo, olen minäkin ollut niissä töissä, missä ei sormusta voi/saa käyttää,-ja moni käyttää silti. Ja on joo nähty onnettomuuksia ja blaa, blaa... Mutta se sormus, jos sitä on luvattu käyttää, menee kyllä sormeen heti työpäivän jälkeen, jos kerran se on.
        Ja jos mies sanoo, että ei ole käyttänyt riidan jälkeen, sehän tarkoittaa ihan selkeesti, että joo, hän tässä otti vähän eroa ja hiippailee vapaalla, koska toinen on niin muka loukannut, ja avioliitosta ei paeta yhdestä eikä kahdestakaan kuhmusta.

Joten lässyn lässyn, ja teknisesti ottaen mäkin voin kertoa, että ihan tasan tarkalleen eri asioita, vai onko ne ukkomiehet, jotka baarissa ovat tulleet iskemään ilman sormusta (joo, joistain sen vaan tietää...) luulleet olevansa töissä?

Ja mitä niihin vonkaajiin tulee, niin joo, kyllä moni niistä kertoo, mutta kun vuosia olen kattellu, niin kyllä se on enemmistö miehiä, jotka vonkaa ja vain niillä muutamilla aina joku roikkuu hihassa (mikä on kyllä ihmeellistä: miten ne onkin aina ne samat miehet?! Vaikkei niissä ois mitään erikoista, niin aina ne on ne samat, joitten kimpussa naiset hilluu... Ihan outoa), että kyllä suurin osa voi käyttää sitä sormusta aivan huoletta, ei roiku metsästäjät kimpussa.

Jos vihkisormusta sovitaan, että käytetään, niin ei sitä yksipuolisesti lakata käyttämästä. Sitten täytyy alunperinkin sopia, ettei käytetä.

Töitä lukuunottamatta, itse otin sormuksen pois siinä vaiheessa, kun olin varma, että eroan. Kumppanini otti sormuksen pois, kun hyväksyi, että me todellakin eroamme.

• ei sormusten herra

menimme 74 naimisiin 20 vuoteen ei kummallakaan ole ollut sormuksia,silti ei ole ollut mitään ongelmia.Ei sormukset hyvää suhdetta tarvitse.Suhde on korvien välissä ei sormuksissa.Näin se vaan on.

• kihloissa:.

Tutkitustihan miehillä käy ravintolassa parempi flaksi jos on sormus sormessa. Sinkkunaiset kun metsästävät aika yleisesti varattuja miehiä. Ikävä kyllä.

• Järki käteen
        kihloissa:. kirjoitti:

Tutkitustihan miehillä käy ravintolassa parempi flaksi jos on sormus sormessa. Sinkkunaiset kun metsästävät aika yleisesti varattuja miehiä. Ikävä kyllä.

Miksi ne sormukset sitten on alunperin pitänyt hankkia, jos ei niillä haluta muille ja toisilleen näyttää että tämä mies tai nainen on sitten varattu...Höpön höpö nyt noita juttuja!!...Ymmärrettävää kyllä että jos ei pari ole 20 vuoteen sormuksia pitänyt niin miksi nytkään,mutta tämä oli että nimenomaan että mies oli VAAN RAVINTOLA ILLAN AJAKSI OTTANUT POIS sormuksen,eli ei ole millään tavalla verrattavissa pariskuntaan joka ei muutoinkaan ikinä sormuksia pidä...Mies haluaa esittää olevansa vapaa siksi ottanut sormuksen ravintola illan aikana pois..Herranen aika ihan selvä tapaus!!

• eroa

Menepä katsomaan tuonne Suomi24 terffisivuille... ja tee haku. Laita siviilisäädyksi avioliitossa. Siellähän niitä onnellisia naimisissa olevia, jotka eivät aio koskaan erota, riittää. Sieltä voit löytää myös miehesi.

• soronoo
        eroa kirjoitti:

Menepä katsomaan tuonne Suomi24 terffisivuille... ja tee haku. Laita siviilisäädyksi avioliitossa. Siellähän niitä onnellisia naimisissa olevia, jotka eivät aio koskaan erota, riittää. Sieltä voit löytää myös miehesi.

Kyllä on suomen kansa romanttista ja "uskollista" kansaa. Todistettu on ja loppuun käsitelty. Mietitään jotain mukavia välillä, jookos! :)

• ...

Vai että "tutkitusti"... Kyllä flaksi on ensisijaisesti kiinni miehestä, eikä sormuksesta. Hyvännäköisillä miehillä käy flaksi oli sormusta tai ei, vähemmän hyvännäköisillä sormus ei vaikuta flaksiin ainakaan positiivisesti.

• Lillja
        ... kirjoitti:

Vai että "tutkitusti"... Kyllä flaksi on ensisijaisesti kiinni miehestä, eikä sormuksesta. Hyvännäköisillä miehillä käy flaksi oli sormusta tai ei, vähemmän hyvännäköisillä sormus ei vaikuta flaksiin ainakaan positiivisesti.

tutkimuksesta, jossa todetaan, että tieto siitä, että mies on varattu lisää naisten kiinnostusta.

• ...
        Lillja kirjoitti:

tutkimuksesta, jossa todetaan, että tieto siitä, että mies on varattu lisää naisten kiinnostusta.

...tai pikemminkin sinulta väärin tulkinta. Sormuksellinen siis on kiinnostavampi kuin sormukseton. Okei, oletetaan että se pitää paikkansa, ja että miehen A kiinnostavuus on abstrakti luku 10 ja miehen B 20, ilman sormusta. Sitten oletetaan, että A:lla onkin sormus, mutta B:llä ei.

Paljonko sormus nostaa miehen kiinnostavuutta? 10 prosenttia? 50? 100?

Jos 10%, miehen A kiinnostavuus nousee 11:een. Jos 50%, tulee arvoksi 15. Vasta 100 prosentin lisäys nostaisi miehen A kiinnostavuuden miehen B kanssa tasoihin.

Oletetaan seuraavaksi, että keskimääräinen kiinnostavuus on 15. A:n ja B:n lisäksi ravintolassa on C, D ja E, jotka kaikki ovat keskimääräisiä 15 pinnan miehiä, kaikki ilman sormusta. Jos se kiinnostavuus lisääntyy sormuksen myötä vaikka 30% (aika paljon siis), on A-parka edelleen vain 13 pinnan mies ja edelleen kiinnostavuudessa peränpitäjänä, vaikka onkin ainoa rengastettu.

Tällä tarkoitan siis ennenkaikkea sitä, että vaikka sormus periaatteessa lisäisikin kiinnostusta, ei ole mitenkään sanottu että se olisi kovinkaan merkittävä kiinnostuksen lisääjä, ainakaan verrattuna moneen muuhun mahdolliseen tekijään kuten esim. pituuteen tai vaatevalintoihin.

Ja oli miten oli: "...naiset kiinnostuivat enemmän miehistä, jotka poseerasivat kuvissa tyttöystävänsä kanssa, kuin miehistä, jotka olivat kuvissa yksin." Harva nainen kuitenkaan tulee iskemään naisen vierestä miestä ja ilman sitä naista mies ei sitten enää olekaan niin kiinnostava, joten ehkäpä tutkimuksessa havaittu kiinnostavuus ei olekaan suoraan sovellettavissa todellisuuteen.

• Lillja
        ... kirjoitti:

...tai pikemminkin sinulta väärin tulkinta. Sormuksellinen siis on kiinnostavampi kuin sormukseton. Okei, oletetaan että se pitää paikkansa, ja että miehen A kiinnostavuus on abstrakti luku 10 ja miehen B 20, ilman sormusta. Sitten oletetaan, että A:lla onkin sormus, mutta B:llä ei.

Paljonko sormus nostaa miehen kiinnostavuutta? 10 prosenttia? 50? 100?

Jos 10%, miehen A kiinnostavuus nousee 11:een. Jos 50%, tulee arvoksi 15. Vasta 100 prosentin lisäys nostaisi miehen A kiinnostavuuden miehen B kanssa tasoihin.

Oletetaan seuraavaksi, että keskimääräinen kiinnostavuus on 15. A:n ja B:n lisäksi ravintolassa on C, D ja E, jotka kaikki ovat keskimääräisiä 15 pinnan miehiä, kaikki ilman sormusta. Jos se kiinnostavuus lisääntyy sormuksen myötä vaikka 30% (aika paljon siis), on A-parka edelleen vain 13 pinnan mies ja edelleen kiinnostavuudessa peränpitäjänä, vaikka onkin ainoa rengastettu.

Tällä tarkoitan siis ennenkaikkea sitä, että vaikka sormus periaatteessa lisäisikin kiinnostusta, ei ole mitenkään sanottu että se olisi kovinkaan merkittävä kiinnostuksen lisääjä, ainakaan verrattuna moneen muuhun mahdolliseen tekijään kuten esim. pituuteen tai vaatevalintoihin.

Ja oli miten oli: "...naiset kiinnostuivat enemmän miehistä, jotka poseerasivat kuvissa tyttöystävänsä kanssa, kuin miehistä, jotka olivat kuvissa yksin." Harva nainen kuitenkaan tulee iskemään naisen vierestä miestä ja ilman sitä naista mies ei sitten enää olekaan niin kiinnostava, joten ehkäpä tutkimuksessa havaittu kiinnostavuus ei olekaan suoraan sovellettavissa todellisuuteen.

ei ole millään lailla pätevä tai vakuuttava. Se ei edes liity asiaan.

Kunnes esität jotain muuta kuin omia mielipiteitäsi, pidän uutisessa mainittua tutkimusta painoarvoltaan suurempana.

Ei pahalla.

• ...
        Lillja kirjoitti:

Kunnes esität jotain muuta kuin omia mielipiteitäsi, pidän uutisessa mainittua tutkimusta painoarvoltaan suurempana.

Ei pahalla.

Luet tutkimuksen, vaikket edes ymmärrä sitä.

Jos sormus tekisi automattisesti miehestä kuin miehestä kiinnostavan, jokaisella miehellä jolla olisi sormus sormessaan kävisi flaksi baarissa. Vaan näinpä ei ole.

• Lillja
        ... kirjoitti:

Luet tutkimuksen, vaikket edes ymmärrä sitä.

Jos sormus tekisi automattisesti miehestä kuin miehestä kiinnostavan, jokaisella miehellä jolla olisi sormus sormessaan kävisi flaksi baarissa. Vaan näinpä ei ole.

Linkkasin uutiseen tutkimuksesta. Tämä tutkimus toteaa, että tieto siitä, että mies on varattu, lisää naisten mielenkiintoa.

En ole vastuussa tutkimuksesta, enkä uutisesta.

Sinun jankuttamisesi omien mielipiteidesi painoarvosta ei vakuuta minua edelleenkään.

• eräs näkemys
        Lillja kirjoitti:

Ei pahalla.

Mulla on aina sormus, kun menen baariin. Vaikka en olekaan menossa ketään naista iskemään, pitäisihän siellä jotain tilanteita silti syntyä, eikö? Jos kerran se sormus yksinään tekee minusta niin vastustamattoman kuin tuo rakas tutkimuksesi antaa ymmärtää, eikö minun pitäisi olla naisten mielestä kiinnostava? Jos olen, niin eikö heidän hitto soikoon pitäisi edes vilkuilla minua edes nähdäkseen sen sormuksen? Vaan niin kun ei tapahdu! Ohi vaan katsovat, eivät vilkaise naamaa ja vielä vähemmän kättä, kuin ilmaa vaan olisin. En selvästi ole riittävän kiinnostava vaikka mulla on se pirun sormus, joten vaikka se kiinnostavuutta lisäisikin, ei näemmä riittävästi.

Eipä sinänsä että kiinnostaisi vieraaseen petiin hypätäkään, mutta naisten kiinnostus kyllä hivelisi itsetuntoa.

• Lillja
        eräs näkemys kirjoitti:

Mulla on aina sormus, kun menen baariin. Vaikka en olekaan menossa ketään naista iskemään, pitäisihän siellä jotain tilanteita silti syntyä, eikö? Jos kerran se sormus yksinään tekee minusta niin vastustamattoman kuin tuo rakas tutkimuksesi antaa ymmärtää, eikö minun pitäisi olla naisten mielestä kiinnostava? Jos olen, niin eikö heidän hitto soikoon pitäisi edes vilkuilla minua edes nähdäkseen sen sormuksen? Vaan niin kun ei tapahdu! Ohi vaan katsovat, eivät vilkaise naamaa ja vielä vähemmän kättä, kuin ilmaa vaan olisin. En selvästi ole riittävän kiinnostava vaikka mulla on se pirun sormus, joten vaikka se kiinnostavuutta lisäisikin, ei näemmä riittävästi.

Eipä sinänsä että kiinnostaisi vieraaseen petiin hypätäkään, mutta naisten kiinnostus kyllä hivelisi itsetuntoa.

ei siinä tutkimuksessa todellakaan luvattu, että KAIKKI miehet olisivat edes sormus sormessa viehättäviä. Sinällään se ei mitenkään todista, etteivätkö naiset pitäisi sinua vähän kiinnostavampana sormus sormessa.

Vai mitä?

• åpoiuyghfgf

Mitää sitten, jos te yhdessä olette asiasta sopineet? On ihan eri asia ottaa sormus pois uhmallaan riidan päätteksi. Mitä vittua sitten että te nyt tiedätte kaiken kun te olette pysyneet yhdessä ja teillä ei sormusta käytetä? Mun mielestä kun kuuntelee, mitä toinen sanoo, tajuaa mikä se todellinen ongelma on, eikä se tässäkään ollut se, että sormuksia olisi pakko käyttää, vaan se, miksi sanotaan, että sormusta on lakattu käyttämästä ja miten se tulee ilmi. Että ei ollut kyse nyt teistä vaan heistä.

• ei varattuja, kiitos
        Lillja kirjoitti:

Joo, todella luotettava lähde, iltalehden maankuulut tutkimukset: sataprosenttista tietoa... kuten helmi-sivusto, ja ne sen englantilaisen lehden "tutkimukset" mitä se sivusto aina lainaa... Joo, iltalehden seksitutkimukset ja putkimukset. Todella, ihan oikeesti, olkaa vähän tyhmempiä vielä.

• Lillja
        ei varattuja, kiitos kirjoitti:

Joo, todella luotettava lähde, iltalehden maankuulut tutkimukset: sataprosenttista tietoa... kuten helmi-sivusto, ja ne sen englantilaisen lehden "tutkimukset" mitä se sivusto aina lainaa... Joo, iltalehden seksitutkimukset ja putkimukset. Todella, ihan oikeesti, olkaa vähän tyhmempiä vielä.

Iltalehti ei tee tutkimuksia. Iltalehti on viihdelehti, joka uutisoi asioista. Yliopistoissa tehdään tutkimusta.

Tämän kyseisen tutkimuksen tekijät ovat professoreita Kalifornian yliopistosta, Yhdysvalloista.

• ?????

"Mies kertoi laitaneensa sen pois jo aikoja sitten jonkin erimielisyytemmen seurauksena" Et siis ollut aiemmin huomannut mitään ? Mikä siinä sormuksessa on sellaista, että sitä pöpöpesää pitäisi kuljetella, ei se mikään uskollisuuden takuu ole, eikä kaikki joilla ei ole sormusta petä.

• sormukseton nainen

olen nainen , enkä käytä sormusta...en tiedä miksi..ehkä se jotenkin kahlitsee ja en halua olla kahleissa..
      en vain osaa pitää sormusta, joskus miehni kysyy ja naljailee sormuksesta kaapissa, mutta siellä se sormus on ja joskus juhliin laitan sen ja kun menen ravintolaan...mutta vuodessa ehkä sormus kiiltää sormessani 10 päivää 365 päivästä.

• Tosi on

Miksi sä olet kihloissa/naimisissa, kun niin kahlitsee? Kyllä nämä selittelijät on vaan ikuisia pettäjiä, jotka kyttää sopivaa hetkeä ja tekee sen mitä me uskolliset pelätään.

• Kirjapeikko
        Tosi on kirjoitti:

Miksi sä olet kihloissa/naimisissa, kun niin kahlitsee? Kyllä nämä selittelijät on vaan ikuisia pettäjiä, jotka kyttää sopivaa hetkeä ja tekee sen mitä me uskolliset pelätään.

Minä en käytä sormusta. Sormus tuntuu sekä epämukavalta ja epähygieeniseltä. En koskaan pettäisi, enkä myöskään usko tulevani petetyksi. Ainoa ero sinuun on, että en myöskään pelkää.

Uskollisuus on kiinni jostakin isommasta asiasta kuin rinkulasta sormessa.

Kirjapeikko kirjoitti:

Minä en käytä sormusta. Sormus tuntuu sekä epämukavalta ja epähygieeniseltä. En koskaan pettäisi, enkä myöskään usko tulevani petetyksi. Ainoa ero sinuun on, että en myöskään pelkää.

sormusten alla sellaiset pöpöt että jos vähäänkään tietää ei niitä sormiinsa laita. Muutenkin on paljon töitä missä ei edes sormuksia saa pitää, jossain hommissa ottaa hengen päälle.

• Sormukseton myös
        Tosi on kirjoitti:

"Kyllä nämä selittelijät on vaan ikuisia pettäjiä, jotka kyttää sopivaa hetkeä ja tekee sen mitä me uskolliset pelätään."

Juu, tai sitten "te uskolliset pelkääjät" hoidatte homman ensin ettei toinen vaan ehdi... Nimim. kokemusta on.

• Tosi on
        Kirjapeikko kirjoitti:

Mikä siitä sormuksesta on yht'äkkiä tehnyt niin "saastaisen", ettei sitä voi enää pitää sormessaan? Kautta aikojen on ihmiset kantaneet sormustaan ylpeänä. Mikä meidän aikamme ihmisille tekee siitä niin EPÄMUKAVAA ja EPÄHYGIEENISTÄ?

Nykymaailmassa tuntuu vaan olevan tärkeintä, kuka ehtii pettää ja ketä.

Sairasta.

• Ihanaa pitää sormust
        ****** kirjoitti:

sormusten alla sellaiset pöpöt että jos vähäänkään tietää ei niitä sormiinsa laita. Muutenkin on paljon töitä missä ei edes sormuksia saa pitää, jossain hommissa ottaa hengen päälle.

Pese kätesi myös sormuksen alta, niin et ole niin saastainen! :)

• Eräs mies

En minäkään aina käytä sormusta, mutta syy siihen on joko se, että se on hukassa, joskus siitä saa fyysistä ihoärsytystä tai joskus en vaan jaksa. Syy on siis aina käytännöllinen, eikä koskaan periaatteellinen. OK, ehkä joskus olen jättänyt sen päiväksi pois, jos olen pahasti ollut vaimon kanssa riidoissa. Sormuksettomuus ei silti saa koskaan minua unohtamaan siviilisäätyäni

Miehesi sormuksettomuus on systemaattista ja tarkoituksellista, ja hän selvästi osoittaa sillä mieltään. Ihmeellistä, jos jokin ongelma on jäänyt hiertämään niin, että ei käytä sormusta enää lainkaan. Se ongelma tuskin kuitenkaan automaattisesti ratkeasi vaikka mies pistäisikin taas sormuksen sormeen. Sormuksettomuus on mieheltä signaali, että kaikki ei ole välillänne hyvin, ja se kyllä pitäisi selvittää. Sormuksettomuus ei ole syy, vaan oire.

• paras*

"Mulla on suhde ukkomiehen kanssa ja hän kyllä pitää sormustaan edelleen sormessa, vaikka sormet oliskin mun sisällä. Aivan sama mulle..."

Päivän paras!

• friteeri

En käytä juurikaan sormusta mm iltaisn ravintolassa kun kirkkoni mukaisesti pidän sitä oikean käden sormessa. Homottelu, kyselyt ja jne on pilannut ravintolaillan tarpeeksi monta kertaa.

Parempi tallessa kotona kuin turpiin kapakassa

• sorja12
        paras* kirjoitti:

"Mulla on suhde ukkomiehen kanssa ja hän kyllä pitää sormustaan edelleen sormessa, vaikka sormet oliskin mun sisällä. Aivan sama mulle..."

Päivän paras!

Kaikki miehet eivät halua käyttää sormusta lainkaan ihan vaan siitä syystä, että sen käyttö tuntuu epämukavalta. Tässä nyt ei varmaan ole kyse siitä, vaan parisuhteen ongelmista. Joten onnea ongelman selvittämiseen. Eiköhän miehesi vielä sormuksen takaisin laita.

• heeh
        paras* kirjoitti:

Päivän paras!

kivasti siinä vaimon ja silakkapihvin eritteet ja bakteerit vaihtavat elinpiiriä :D - Ja herraties kuinka monen muunkin! Toivottavasti yhdyntäehkäisy kuitenkin on kunnossa??

• Jukka@@

Voin kertoa tosi tarinan,itse harvoin käytän sormusta työni takia
      ei saa käyttää,jää vapaa aikanakin helpolla pois.
      Lapissa käynyt kymmeniä kertoja sormuksella varustetun miehenkanssa,
      voiko kovempaa pukkia olla,aina ekana iltana vieraan naisenkanssa
      täkinalla sillai.Minä ilman sormusta lenkkeilen maastoa,minulla uskollinen vaimo
      kotona,en vois palata hänen silmiensäeteen valehdellen,uskollisuus kannattaa.
      Paljon maailmaa nähnyt,ei naiset piittaa onko sormusta,taitaa vaan olla hyväksi.
      Lapissakin monien matkojen jälkeen nähnyt tuttuja rouvia vieraiden miestenkanssa,
      olen seuraaja tyyppiä,siinä näkee selvänä seuratessa,miten liha on heikko.

• miäs81

ole välillä sormusta sormessa. Voi mennä kuukausiakin että pistän sen takaisin sormeen. Kesällä en juurikaan pidä, kun pihalla touhuaa kaikenlaista tai että ihoni on rikkoutunut sormuksen alta lian takia.

sama on vaimolla. sormet turpoavat välillä niin että sormukset on otettava pois.

• hartsuli

Yleensä en tälläsiin aiheisiin vastaa,mutta tökeröistä vastauksista johtuen kirjoitan. Se että miehesi otti sormuksen pois siihen vedoten,että riitelitte jostain asiasta kertoo sen,että miehesi ei ole sovinnonhaluinen ihminen,haluaa huomiota,on pikkumainen halutessaan jonku riidan takia liikkua "vapailla markkinoilla",eikä pidä avioliittoa muutenkaan kovin arvokkaana. Eli itse en ainakaan ottaisi sormusta pois,ellei olis pakko. Oikeastaan miehesi pitää sinua ihan heitukkana,eikä halua nähdä vaivaa takiasi selittääkseen omaa käytöstään sen tarkemmin.

• Lillja

mutta vedät kyllä mutkat ihan tavattoman suoriksi tehdessäsi päätelmiäsi.

Toteat tiivistäen, että itse et ottaisi sormusta pois, ja koska tämä (tuntematon) mies on ottanut sormuksen pois, hän "ei ole sovinnonhaluinen ihminen,haluaa huomiota,on pikkumainen halutessaan jonku riidan takia liikkua "vapailla markkinoilla",eikä pidä avioliittoa muutenkaan kovin arvokkaana. Oikeastaan miehesi pitää sinua ihan heitukkana,eikä halua nähdä vaivaa takiasi selittääkseen omaa käytöstään sen tarkemmin."

Mistä kummasta sinä tämän tiedät?

• yx vaan

ja kysyessäni syytä sanoi, että pelkää sen hukkuvan....joopa joo. Hirveän haloon nosti, kun mäkin sitten kerran shoppailemaan mennessäni jätin sormuksen pöydälle. Nostelin vaan hartioitani ja sanoin ettei mua kiinnostanut sitä käyttää. Ex oli myös minilla keskustelufoorumeilla aina sinkku esim facebookissa statuksena oli, että sinkku. No erohan meille lopulta tulikin ja ihan hyvä niin: en mä luottanut siihen mieheen yhtään.

• aina-ei-osaa

luotit sentään sen verran et menit avioliittoon asti. byyh ja nyyskis.

• M24.

edes saisi sen sormuksen niin kyllä käyttäisin. Mutta pelurit niitä vaan saa ja sitten itketään.

• arlen

Voi että sentään,kun täällä aloitetaan ihan asiallinen ketju,niin kauhee metakka nousee..Toki mielipiteitä täytyy ja saa olla.Ihmettelen ITSE miksi sille sormukselle ei anneta enää arvoa?Kyllä se on sen merkki,että ollaan suhteessa ja sitouduttu toiseen.Olen vanhanaikainen(en vanha)Pitäisin itse,jos sellaisen saisin,tai siis sitoutuisin toiseen.Kuten edellinen kirjoittajakin mainitsi.Kyllä sitä joitain asioita vielä elämässä täytyy arvostaa.."eikä niinkuin,ukkomiehen kans..."yök...Mistä näitä tällasia ihmisiä kehittyy,joilla ei mitään tapoja.

• kerran kihlattu sorm
        arlen kirjoitti:

Voi että sentään,kun täällä aloitetaan ihan asiallinen ketju,niin kauhee metakka nousee..Toki mielipiteitä täytyy ja saa olla.Ihmettelen ITSE miksi sille sormukselle ei anneta enää arvoa?Kyllä se on sen merkki,että ollaan suhteessa ja sitouduttu toiseen.Olen vanhanaikainen(en vanha)Pitäisin itse,jos sellaisen saisin,tai siis sitoutuisin toiseen.Kuten edellinen kirjoittajakin mainitsi.Kyllä sitä joitain asioita vielä elämässä täytyy arvostaa.."eikä niinkuin,ukkomiehen kans..."yök...Mistä näitä tällasia ihmisiä kehittyy,joilla ei mitään tapoja.

kyllä sormus on muuta kuin koru. Sitoutumisen näyttämistä se minullekin merkitsee. Jos lähtee viihteelle ilman sormusta, ei siinä jää arvailujen varaa, miksi.

Nykyinen eronnut miesystäväni kertoi käyttäneensä 20 v. kestäneen avioliittonsa aikana sormusta ehkä viisi kertaa. Jos joskus menemme kihloihin tai jopa naimisiin, hän saa valita onko meillä kummallakaan sormusta. Yksin en nimittäin sitä ala käyttää. Sormus on yhteinen tunnus vaikka toki parisuhde rakentuu melkein sataprosenttisesti muusta kuin sormusten pitämisestä. Romanttisinta olisi, jos sormukset olisivat samanlaiset.

• sitten paljoa

seuraa miehesi tekemisiä! Jos ollu jo kauan ilman sormusta, niin mikä sun sai nyt sitte sen huomaamaan? Mustiskohtausko tuli, kyllä se on ihan omasta itsestä kiinni se uskollisuus, oli sormus sormessa tai ei.

• Vihkiriipus

Ei kannata loukkaantua! Oma ukkoni hukkasi sormuksensa kesämökin pihalle jonnekkin ja loppujen lopuksi oli varmasti asiasta vain helpottunut. Kertoi sen monesti olleen tiellä esim.maalaushommissa yms. Uusia ei osteta enää turhaan hukattavaksi! Voisithan ajatella sormukset vaikkapa riipuksina kaulalla! Ostakaa samankaltaiset kaulakejut toisillenne ja riipuksena voisi olla joku rakkaalle tärkeä asia. Persoonallinen, näkyvillä, hygienisempikin!

• kat-ri-na

Jos ihminen ei ole kykeneväinen sitoutumaan toiseen henkisesti ja fyysisesti täysin, ilman että pappi sanoo aamen ja on sormus/sormukset sormessa niin kannattaa miettiä minkä takia sitä toiseen ihmiseen oikein sitoutuu. Rakkaudesta vai statuksen saamisesta? Mulle on aivan sama vaikkei oma mies käyttäisi sormusta jos naimisiin mentäisiin ja voi olla, etten minäkään aina. Henkisesti kuin fyysisestikin olen itse sitoutunt omaan mieheeni niinkuin hän minuun, eikä meillä ole tarvis edes mennä naimisiin vuosien yhdessä olon jälkeen. Ei parisuhdetta ja kumppanuutta naimisiinmeno ja sormukset paranna.

• Järki käteen
        kat-ri-na kirjoitti:

Jos ihminen ei ole kykeneväinen sitoutumaan toiseen henkisesti ja fyysisesti täysin, ilman että pappi sanoo aamen ja on sormus/sormukset sormessa niin kannattaa miettiä minkä takia sitä toiseen ihmiseen oikein sitoutuu. Rakkaudesta vai statuksen saamisesta? Mulle on aivan sama vaikkei oma mies käyttäisi sormusta jos naimisiin mentäisiin ja voi olla, etten minäkään aina. Henkisesti kuin fyysisestikin olen itse sitoutunt omaan mieheeni niinkuin hän minuun, eikä meillä ole tarvis edes mennä naimisiin vuosien yhdessä olon jälkeen. Ei parisuhdetta ja kumppanuutta naimisiinmeno ja sormukset paranna.

Ei tuossa asiassa mielestäni ole mitään epäselvää...Jos itse jättäisin sormuksen just sinä iltana kotiin kun lähden ystävättärien kanssa kapakka iltaa viettämään niin kyllä minä silloin haluan esittää vapaata riistaa muille miehille...Että näin on...!

• sormukset kaapissa.

en oikeastaan osaa sanoa, miten kokisin tuollaisen, koska me emme kumpikaan ole käyttäneet sormuksia koko aikana (vuosia jo ollut naimisissa).
      Meillä oli sormukset kyllä toimituksen aikana, koska se kuuluu asiaan, mutta emme kumpikaan koe, että sormukset näyttäisivät/osoittaisivat/takaisivat mitään sellaista, mitä ei tunteet ja lupaukset toisillemme itsessään näyttäisivät/osoittaisivat/takaisivat.

Kun sittemmin sain myös huomata, että tyttöjen kanssa käydessä baarissa sain olla rauhassa silloin kun en käyttänyt sormuksia, olen jättänyt ne kokonaan käytöstä pois. Käytin nimittäin ensin niitä käydessä tyttöporukalla baareissa syystä, että ajattelin näin kaikkien näkevän minun olevan varattu.
      Valitettavasti niin kovin monet miehet hakevat kuitenkin vain turvallista seksiä baareista, ja naimisissa olevilla ei yleensä ole sukupuolitauteja ym. riesaa, näin ollen minunkin perässä oltiin enemmän sormukset sormessa kuin ilman niitä.

Teillä taas jos jonkin riidan päätteeksi heitetty sormukset nurkkaan, niin voisi olettaa, että näin on haluttu tuoda esille "vapaudenhalua" ja näyttää, että tehdyt lupaukset eivät enää päde.
      Ehkä näin ollen jos olisin vastaavassa tilanteessa, kuin sinä nyt, olisin erittäin loukkaantunut ja keskustelisin vakavasti asiasta mieheni kanssa.

• Vapaa lintu

Näitä lukiessa poikamieselämä alkaa yllättäen tuntua varsin rauhaisalta ja helpolta.

Mutta miksi tällaiset viestit päätyvät lähes aina Suomi24:n etusivulle? En ymmärrä.

• juustoko

se on kato kaupallista. paha kuuluu aina kauas..

• elämää nähnyt mummo

ei se sormus tee miehestäsi uskollista!oma mieheni ei voi (haluaisi kyllä)pitää sormusta allergian vuoksi,eikä se minua haittaa,vaikka itselläni onkin vihki- ja kihlasormukset aina.ex-mieheni käytti sormusta,otti pois aina,kun meni kavereiden kanssa johonkin,joskus oli sormuskin ja silti petti.eli älä tee turhaa numeroa sormuksesta,se ei ole uskollisuuden merkki.ehkä miehesi puhuu totta,eikä asiassa ole sen kummempaa..!

• joppe101

Itse en tykkää käyttää mitään koruja. Naimisissa ollessamme käytin sormustakin vain välillä ja suhde toimi 9 vuotta ihan loistavasti - ei se nyt voi sormuksen pidosta olla kiinni. T. Mies

• lintu-kala-63

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja syyksi tuli se, että mieheni hakee uutta suhdetta. Olin aivan hämilläni, mutta minä myös pistin sormuksen pois. Nyt olen saanut hetki sitten avioeron ja oikeastaan olen tyytyväinen tilanteeseeni.
      Neuvon sinua kuitenkin keskustelemaan ennekuin teet mitään harkitsematonta. Jos pulma keskustelun saamiseksi, niin älä epäröi ottaa ulkopuolista apua vastaan. Tarkoitan avioliittoneuvontaa ja parisuhdeterapiaa, käytä kaikki olejenkorren jos ei ole liian myöhäistä!

• Järki käteen

Hei..Itse olen sitä mieltä, että kyllä jokaisen naisen pitää osata sanoa miehille jotka piirittävät sormuksellista naista että voisitko ystävällisesti lopettaa ja häipyä...Itse ainakin sanon ystävällisesti aina kun joku pyrkii iskemään, ja niin suoraan että mies kyllä jättää rauhaan samantien..Mukavahan se on huomioita saada,sitä ei voi kukaan kieltää,mutta en sentäs sen takia jätä sormusta kotiin...kuulostaa selittelyltä..

• sormukset kaapissa..
        Järki käteen kirjoitti:

Hei..Itse olen sitä mieltä, että kyllä jokaisen naisen pitää osata sanoa miehille jotka piirittävät sormuksellista naista että voisitko ystävällisesti lopettaa ja häipyä...Itse ainakin sanon ystävällisesti aina kun joku pyrkii iskemään, ja niin suoraan että mies kyllä jättää rauhaan samantien..Mukavahan se on huomioita saada,sitä ei voi kukaan kieltää,mutta en sentäs sen takia jätä sormusta kotiin...kuulostaa selittelyltä..

lue uudestaan niin ymmärrät mistä puhuin. Kun menen ulos tyttöjen kanssa baariin, en todellakaan mene sinne huomiota saamaan, vaan viettämään yhteistä iltaa tyttökavereideni kanssa paikassa, jossa saa juomaa ja ruokaa, eikä kenenkään meistä tarvitse passata ja valmistaa itse.

Tuo , että ei tarvitse hätyytellä miehiä pois seurastamme oli siis mukava lisäbonus, joten kun emme muutenkaan käytä sormuksia, eikä siitä ole hyötyä edes näyttääkseen olevan varattuna ja saisi olla rauhassa, niin on niitä turha käytttää edes silloin.

Uskotko tosissaan, että sormukset suojaavat sinua ja/tai miehesi uskottomuudelta. Onko sormuksissa jokin ihmeellinen taika :)
        Ei, kyllä se on ihan asenteestasi kiinni ja halustasi pitää kiinni antamastasi lupauksesta miehellesi avioon astuessasi.

• Järki käteen
        sormukset kaapissa.. kirjoitti:

lue uudestaan niin ymmärrät mistä puhuin. Kun menen ulos tyttöjen kanssa baariin, en todellakaan mene sinne huomiota saamaan, vaan viettämään yhteistä iltaa tyttökavereideni kanssa paikassa, jossa saa juomaa ja ruokaa, eikä kenenkään meistä tarvitse passata ja valmistaa itse.

Tuo , että ei tarvitse hätyytellä miehiä pois seurastamme oli siis mukava lisäbonus, joten kun emme muutenkaan käytä sormuksia, eikä siitä ole hyötyä edes näyttääkseen olevan varattuna ja saisi olla rauhassa, niin on niitä turha käytttää edes silloin.

Uskotko tosissaan, että sormukset suojaavat sinua ja/tai miehesi uskottomuudelta. Onko sormuksissa jokin ihmeellinen taika :)
        Ei, kyllä se on ihan asenteestasi kiinni ja halustasi pitää kiinni antamastasi lupauksesta miehellesi avioon astuessasi.

Tottahan se on kuten sanoit että rauhassa illan vietto ystävien kesken, ilman miesten häiriköintiä on sitä parasta ystävien kesken vieteltyä aikaa ja iltaa..Mutta en silti ymmärrä miksi sormukset pitää jättää kyseisinä iltoina pois,en vaikka miltä ja kenen kannalta tahansa asiaa katson..Ei tietenkään sormukset suojaa uskottomuudelta,eikä niissä ole kuvaamasi ihmeellistä taikaa:):),en vain itse käsitä miksi jättäisin sormuksen kapakka illaksi kotiin, jos muutoin pitäisin sitä arkena ja muissa tapauksissa sormessani...Onko siis näin,että on täysin hyväksyttävää joka kerta kun lähden kapakkaan "tyttöjen"iltaa viettämään niin sujauttaa sormus johonkin piiloon...??..Miksi piilotella ja peitellä...??...

• sormukset kaapissa
        Järki käteen kirjoitti:

Tottahan se on kuten sanoit että rauhassa illan vietto ystävien kesken, ilman miesten häiriköintiä on sitä parasta ystävien kesken vieteltyä aikaa ja iltaa..Mutta en silti ymmärrä miksi sormukset pitää jättää kyseisinä iltoina pois,en vaikka miltä ja kenen kannalta tahansa asiaa katson..Ei tietenkään sormukset suojaa uskottomuudelta,eikä niissä ole kuvaamasi ihmeellistä taikaa:):),en vain itse käsitä miksi jättäisin sormuksen kapakka illaksi kotiin, jos muutoin pitäisin sitä arkena ja muissa tapauksissa sormessani...Onko siis näin,että on täysin hyväksyttävää joka kerta kun lähden kapakkaan "tyttöjen"iltaa viettämään niin sujauttaa sormus johonkin piiloon...??..Miksi piilotella ja peitellä...??...

juu, no ei tietenkään siinä tapauksessa, että muutenkin pidät sormuksia aina, ei niitä tietenkään silloin oteta pois, kun mennään iltaa istumaan.

Minä ja mieheni ei vaan olla koskaan pidetty niitä, mutta sain sitten älyväläyksen, että pistänpä nyt sormeen, että kaikki mahdolliset näkevät minun olevan naimisissa ja ymmärtäisivät etten ole iskupuuhissa siellä baarissa, vaan kavereideni kanssa viettämässä iltaa. Ja tämähän luulo osoittautui vääräksi :)

Siitä syystä päätin, että kerta en muutenkaan niitä käytä, niin en sitten käytä kaveri-illoissakaan. Ja usko tai älä, tämä tepsi miesten karkottamiseen.

• järki käteen
        sormukset kaapissa kirjoitti:

juu, no ei tietenkään siinä tapauksessa, että muutenkin pidät sormuksia aina, ei niitä tietenkään silloin oteta pois, kun mennään iltaa istumaan.

Minä ja mieheni ei vaan olla koskaan pidetty niitä, mutta sain sitten älyväläyksen, että pistänpä nyt sormeen, että kaikki mahdolliset näkevät minun olevan naimisissa ja ymmärtäisivät etten ole iskupuuhissa siellä baarissa, vaan kavereideni kanssa viettämässä iltaa. Ja tämähän luulo osoittautui vääräksi :)

Siitä syystä päätin, että kerta en muutenkaan niitä käytä, niin en sitten käytä kaveri-illoissakaan. Ja usko tai älä, tämä tepsi miesten karkottamiseen.

Juu,on se vaan jännä juttu...:)...Mukavaa jatkoa sinulle ja teille:)

• wiisas neitsyt

suosittelen tutustumista sosiologiaan: uskollisia miehiä ei kertakaikkiaan ole!
      mies haluaa vaihtelua - ihan samoin kuin nainen. samaan partneriin kyllästyy viim. 2v tai 200 panon jälkeen, useimmat paljon aikaisemmin.
      parisuhde on ihan kiva.toimii huolto- ym. jutut, mutta seksuaalisesti viriili ihminen haluaa paaaaljon muitakin kokemuksia kuin sen, jonka kanssa on joskus hormonihumalassa sormukset vaihtanut.
      sitten kun sekä miehet että naiset pääsevät vaihdevuosien yli , voi alkaa keksittyä mukavuussyistä yhteen partneriin.
      näin se nyt vain on.

• Eräs mies

Taas näitä besserwissereitä jotka ovat tietävinään kaiken miehistä vaikka ovatkin naisia...
        1. vaikka mies haluaisikin vaihtelua, ei hän sitä välttämättä saa. Koskaan.
        2. vaikka samaan partneriin kyllästyisikin, ei sitä silti välttämättä tarvitse vaihtaa.
        3. vaikka tarvitsisikin vaihtaa, ei sitä kaikki tee lomittamalla suhteita toistensa päälle.
        4. entäs impotentit miehet? mitäs he hyötyisivät paria vaihtamalla?
        5. naimisiinmenon tyypillinen aikataulu on n. 1 vuosi. Siinä ehtii jo saamaan hormonikrapulankin
        6. nykyään yhä enemmän lapset tehdään avoliitossa ja naimisiin mennään sitten joskus sen jälkeen. Miksi, jos halu uskollisuuteen ei olisi aito?

• Lillja

Minusta vaikuttaa siltä, että mitä enemmän mutua ja höttöä mielipide sisältää, sitä varmemmin se päättyy toteamukseen "näin se nyt vain on".

Ihan kuin kirjoittaja haluaisi jo etukäteen torpata mahdolliset vastaväitteet tietäessään, ettei hänellä oikeasti ole mitään perusteluja väitteilleen.

• Eräs mies
        Eräs mies kirjoitti:

Taas näitä besserwissereitä jotka ovat tietävinään kaiken miehistä vaikka ovatkin naisia...
        1. vaikka mies haluaisikin vaihtelua, ei hän sitä välttämättä saa. Koskaan.
        2. vaikka samaan partneriin kyllästyisikin, ei sitä silti välttämättä tarvitse vaihtaa.
        3. vaikka tarvitsisikin vaihtaa, ei sitä kaikki tee lomittamalla suhteita toistensa päälle.
        4. entäs impotentit miehet? mitäs he hyötyisivät paria vaihtamalla?
        5. naimisiinmenon tyypillinen aikataulu on n. 1 vuosi. Siinä ehtii jo saamaan hormonikrapulankin
        6. nykyään yhä enemmän lapset tehdään avoliitossa ja naimisiin mennään sitten joskus sen jälkeen. Miksi, jos halu uskollisuuteen ei olisi aito?

1 1/2: vaikka mies haluaisikin vaihtelua, ei välttämättä riittävästi, että lähtisi tosissaan vonkaamaan vierasta tavaraa.

• viriili mies

Ei kannata "wiisaan" neitsyen käyttää liian vaikeita sivistyssanoja, joitten merkityksestä ei ole hajuakaan!

Viriili tulee latinan sanasta vir = mies. Viriili tarkoittaa miehekästä, miesmäistä, mieskuntoista.

Toki nainenkin voi olla viriili, mutta silloin hänellä on viikset, rintakarvat, miestyyppinen alapään karvoitus ja iso klitoris...

• Sosormi

Minä olen pitänyt sormusta sormessa 20 vuotta. Totuttautuminen kesti muutaman vuoden ja sen jälkeen sormusta ei ole saanut pois sormesta. En siis ole ottanut sitä pois muutakuin alussa totuttelun aikana. Muuten se on yötä päivää paikoillaan 365 päivää vuodessa. Niin leikkaussalissa kuin töissäkin. Se ei häiritse mitenkään. Se kasvaa kiinni. Minun mielestä sormus kuvaa suhdetta vaimooni. Aina rakas, josta en luovu.

• mies 54v.

Sinisilmäistä vaimoa älytetään jos kertoo muuta kuin että oli tyrkyllä ja etsiskeli vierasta naisseuraa. Ehkä hnellä onkin jo toinen "pito" - mieskaveri oli vain "todistaja" jos täytyy väittää muuta kuin että oli pettämässä vaimoaan. Kokemusta on, koska aikoinaan käytin samaa temppua kun petin vaimoani. Hävettää....

• avainasiakas

Minun mieheni ei saa sormusta pois kun on niin lihonut. Mutta ei näytä leskirouvia eikä perheen lapsia haittaavan. Ruokapöydässä muina miehinä sormus sormessa ja uusioperhe hyväksyy kaiken.

• Valkokulta pettää

Parisuhdetta, mutta Timolla ei ainakaan uskollisuutta.

• aviovaimo

Ollaan oltu onnellisesti naimisissa 25-vuotta. Mieheni on käyttänyt vihkisormusta tuosta ajasta ehkä kuukauden. Keskinäinen luottamus ei ole siitä sormuksesta kiinni. Jos pettää niin se on aivan sama onko se sormus sormessa vai ei. Monissa ammateissahan sormusta on jopa vaarallista käyttää, tai sitä ei saakkaan käyttää, jolloin se helposti unohtuu pöydälle myös vapaa-aikana. Heitä sinäkin sormus kotiin kun lähdet tyttöjen kanssa bailaamaan, silloinhan se puntit tasoittuu ja näet mitä miehesi siitä asiasta sanoo.

• öhkö

Akkojen vöyhötyksiä tuollaiset sormukset. Ei niillä ole mitään painoarvoa normaalissa elämässä. Se mitä päänsisällä liikkuu on paljon enempi. Naisista sormukset on muutenkin niin hienoja, että se tuntuu hyvälle pitää kalliita killuttimia sormissaan. Miehillä ei mitään väliä

• E

Kyse on keskinäisestä luottamuksesta ja läheisyydestä parisuhteessa. Pelkkä sormus ei ole merkki suhteenne laadusta. Toki se kertoo teille itsellenne ja muille konkreettisesti, että olette lupautuneet toisillenne. Mutta muistathan, että kyse on sinusta ja hänestä ja rakkaudestanne. Keskustelkaa asiasta perinpohjin jos asia noin kovasti pahoittaa mielesi. Minä ja puolisomme emme kumpikaan käytä arkena sormusta kummankin työn takia (ja joskus vapaalla se sitten unohtuu kummaltakin pujottaa sormeen). Toki olisi mukava kun avioliiton merkkiä voisi käyttää jokaisena hetkenä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia.

• Jerppu

Koska rakkaus ei ole elämää, vaan tunnetila joka ei ole aina päällä.

• onnellinen ja vapaa

mitähän vaikuttaa tuollaista itkee, sehän on selvä että kapakassa kun sormus lentää taskuun, mies haluaa näytellä vapaata ja ihan varmaan on kans valmis kaikkeen mitä vapaus tarkoittaa! Itse aikaan olin sokea kun mieheni lopetti sormuksen käyttämisen, kun vyyhti purkaantua, hänellä oli jo kaksi naista pyörityksessä. Olin ihan shokissa kun kaikki selvis minulle. Liittomme purkaantui. Aikani nysväsin neljän seinän sisällä ennen kuin itse lähden edes baareihin. Ja mikä minä siellä odotti! Ihan sama onko ukko varattu vai vapaa, suhteita haetaan ja olla valmiita pettämään omaa muijaa! Arvatkaan vaan, luotanko enää miehiin, ei, vaan lainaan teidän miehiä, arvon varatut naiset, silloin kun miestä haluan! Enää ei tarvitse itkeä että oma mies pettää!!!!

• siirii

olet sika naiseksi!!!!

• miksisittennaimisiin

Hei! Kyllä ne sormukset laitetaan sitä varten ,kuten papin sanomana ;nämä sormukset olkoot merkkinä liitostanne...yms. Joten en itse ainakaa ymmärrä ,pois ottoa ,missään tilanteessa. Tietty on töitä joissa ei voi pitaa..mutta,muuten en ymmärrä. Jollei,sovita toisin.

• On näitä nähty

Jaa että hän on näitä miehiä. Tuolla ravintoloissa ollessamme mieheni kanssa näitä tällaisia tapauksia tapaa aina silloin tällöin. Hän valehtelee sinulle kuin sika näköjään. Tällä lailla hän viestittää vastakkaiselle sukupuolelle olevansa vapaa ja tarkoitus on vain saada pettää sinua. Älä ole noin hyväuskoinen ja sinisilmäinen.

• dfrhdg

Hmm.. en halua ilkeillä, mutta kuulostaa kyllä epäilyttävältä, jos tulee ravintolasta ilman sormusta.. :(

• Aviomies123

Turhaako tota pienestä hermostuu.. sormushan se vain on. Itsekkin miehenä otan aina poikain kans ravintolaan mennessä sormuksen pois sormesta, normi käytäntö.. vaimoa pitää vähä aina juksata, kuhan muistaa sen sormuksen pistää sitten takaisin sormeen ku kotia tulee.. Joskus unohtunu, mutta ei vaimo onneks ole huomannu.

• mukseton

Miehesi on ottanut sormuksen pois VAIN ravintolassa ollessaan? Tarina ei kerro, mistä sormus löytyi. Jos kaveri olisi ottanut sen pois "aikoja sitten" se olisi löytynyt miehen yöpöydän laatikosta tai korulippaasta. Epäilenpä, että se löytyi a) farkkujen taskusta b) lompakosta. Hyvä, ettei löytynyt portsarilta, kun miehesi on antanut tippiä.

Miehesi on ottanut sormuksen pois siksi, että voisi näytellä vapaata miestä. En tietenkään tiedä, mihin tällainen näytelmä voisi johtaa, mutta nyt on otettava nuo laput pois silmiltä.

Minusta se sormus sinällään ei tee kenestäkään uskollista tai sen puute uskotonta, kuten kaikki kirjoittajat ovat täällä todistaneet. Minusta on niin, että miehesi tarkoitus on ollut olla "kertauskoton", jos ilmaus sallitaan. Tarkoitan sitä, että ei sormusta, ei nimeä ja pieni peli/flirtti ja hmm riippuen miehesi taidoista, hyvän yön suukko tai sitten...

Se ei ole vakavaa eikä sitä asiaa kannata enempää vatvoa. Olen varma, että miehesi on seuraavan kerran tarkempi ja muistaa laittaa sormuksen sormeen ennen kotiin tuloa.

JOS miehesi on ottanut sormuksen pois jonkun riidan päätteeksi, hän on vain yksinkertaisesti pelle. Minulle tämä käy sellaiseksi selitykseksi, jonka siinä hädässä voi keksiä. :-))))

Avainkysymys on: Missä se sormus oli, kun sen puuttuminen huomattiin?

• vaimoniorja

Mies yleensä pitää sormusta,mikäli työt sallivat.Ravintola on taas on eriasia,sormus otetaan pois jos meinataan jatkoille naistenkanssa.

• näinkö on

Kyllä siinä nyt vain kävi niin, että miehesi ei siinä "hädässä" keksinyt sanoa muuta kuin, että on ottanut sen pois "jo aikoja sitten" niin ei tarvinnut kertoa totuutta ja sai sinut muihin mietteisiin. Sormus vain on otettu pois ravintola-illan aikana, kun mielenkiintoisia naisia on pörrännyt ympärillä... Ei siinä sen kummempaa ole tarvinnut tapahtua, siis mitään pidemmälle menemistä... Olisi se kumma, jos et olisi huomannut sormuksen puuttumista aikaisemmin. Ja jos se on oikeasti puuttunut sormesta jo pitkään niin sitten sinun kannattaa mennä "peilin eteen"....

• yli 30 v aviossa

ihmisen käsi muuttuu iän myötä.. Ei mullekkaan sovi enää sormus joka sormeeni laitettiin silloin kun menin vihille vuosikymmeniä sitten.. Sormeni ovat paljon paksummat kuin silloin.. Olisko tuossa yksi syy? Pitäskö teidän teettää ihka uudet sormukset?

Ja eikait tuollaisesta tarvi loukkaantua.. höpö, höpö.. kaikkiaan...

• naitu

Jos miehesi on todella tehnyt ja sanonut kuten kerroit, on syytäkin loukkaantua. Lasten touhua ja antaa itsestään erittäin huonon kuvan. Noin sitten yleisluontoisesti vihkisormuksesta; avioliiton merkiksi se vihkikaavassa annetaan, mutta ei suhteeseen sitouduta sormuksella vaan tunteilla. Mieheni ei ole koskaan ottanut sormusta sormestaan ja kerran on ollut kiusaus pettämiseen, joka tuli ilmi.Puhuttiin asia ja se siitä. Itse olen hoitoalalla, jossa käytetään huuhteita enkä osaa nukkua sormusten kanssa. En myöskään ole koskaan osannut pitää koruja wc:n peililla vaan laitan ne ainakorurasiaan. No, se korurasia on laatikossa ja aamulla en taas muista ottaa sormuksia sieltä ja en niitä voisi töissä pitääkään. Olen siis ollut ilman sormusta jo vuosikausia, mutta ei se vaikuta minuun. Olen naimisissa oli sormus sormessa tai ei ja sitoutunut tähän liittoon lähes 30v:n ajan.

• sinisilmäinen olin

Et todellakaan. Valitettavasti tuo tie vie hankaluuksiin. Miehet toimii näin silloin kun KOKEILEVAT CHARMIAAN JA HALUAVAT OLLA KÄYTETTÄVISSÄ. Mietippäs miehesi käyttäytymistä lähiaikoina. Onko ollut mitään erikoista? Harmi, mutta usein näistä asioista ei oikein paluuta löydy muuta kuin ikävyyksien (jopa erojen) kautta.

• tapahtuma

Itse seurustelin kerran miehen kanssa joka oli ollut aiemmin naimisissa, ja muutama kuukausi ennen minun tapaamistani eronnut. No oli aika yllätys kun mies oli viikonlopun tallinnan risteilyllä, ja tuli sitten maanantaina työpaikalleni, vihkisormus sormessa... Ihmettelin että mitä hittoa, oli kuulemma laittanut sen sen takia, matkan ajaksi, että ei tule naiset vokottelemaan, että saa kuulemma olla rauhassa kun on sormus.. No joo, ehkä mua kusetettii, puoli vuotta meidän eron jälkeen tää entinen pariskunta oli taas yhdessä....

• Tosi rakkaus

Ensimmäinen mieheni ei käyttänyt sormusta koskaan. Se loukkasi minua kovasti, hän vain nauroi kun yritin puhua. Toinenkaan mieheni ei käyttänyt vuosiin, vaikka huomautin joskus. Kylään lähtiessä saattoi laittaa, kun pyysin. Sitten puhuin asiasta pitempään ja sanoin, että se on minulle todella tärkeä yksityiskohta. Aina, kun katseeni osuus hänen nimettömäänsä, niin sormuksen näkeminen siinä saa aikaan hyvän mielen, yhteenkuuluvaisuuden tunteen. Fiiliksen, että siinä on minun mieheni, joka välittää minusta, on sitoutunut ja haluaa osoittaa sen myös muille. Viesti meni perille. Nyt hän on sitten pitänytsitä uskollisesti jo ehkä pari vuotta. Tämä on jotenkin selittämätön juttu, mutta se pieni rinkula saa minussa jopa hormonit hyrräämään. Uskomatonta, vai mitä?

• Mies..

Olen mies ja pidän sormusta ajoittain, ja muut ajat se on nätissä telineessä kodin kirjahyllyssä. Se saattaa unohtua siihen välillä pitkiksikin ajoiksi. Enhän pidä muitakaan koruja. Ei sormusta tarvitse ajatella noin vanhanaikaisesti jonkinlaisena taikaesineenä! Joka pettää, se pettää sormuksesta riippumatta. Itse en ole pettänyt.

• Homsantuulia

Miehesi halusi olla ravintolailtanasa ajan rauhassa naisten tungettelulta. Vihkisormus nimittäin vetää naisia puoleensa kuin mesi mehiläisiä. "Poikamiehet" eivät tee kauppaansa niin hyvin kuin ukkomiehet - yhdeksi illaksi. Ja kieltämättä ukkomiehet ovat helpoimpia.

Yllättävän moni naimisissa oleva mies on ilman sormusta. En sitten tiedä mitä se tarkoittaa.

• arlen

Miksiköhän sitä mennään yleensä kihloihin ja naimisiin!!! Kukapa kertoisi sen.Ei ole vielä mennyt tuonne"yläkertaan"asia..Olenkohan niin yksinkertainen.Olettaisin,että rakkaudesta.Kun näitä tekstejä lukee,niin ihan jokunen voi olla sitoutunut toiseen,sen verran älytöntä tekstiä.Eihän sitä sormusta tarvi ensinnäkään laittaa sormeen,edes kihlapäivänä!!No,ehkei mun tarvi ymmärtääkään.Miten olen voinut säästyäkin moiseslta..Toki olen sen verran 2kk.ollut kihloissa ja se riitti siltä erää ja loppui myös suhdekin.Muista syistä kylläkin,kun pettämisestä,mutta se on jo aivan eri asia.bv

• Elämä on ihanaa

Olemme olleet melkeen 40 vuotta avioliitossa, mieheni ei ole käyttänyt sormusta oikeestaan koskaan!
      Syy siihen oli alussa ammatti, koska sormi voi jäädä kiinni mihin vaan ja jälki voi olla pahaakin, sen jälkeen kun sormi on menny ei ainakaan käytä sormusta.
      No, mutta olen ajatellu, ei se sormus ole mikään tae siittä että onko uskollinen, kyllä se pitää olla molemmin puolinen luottamus ja rumat ne koruilla koreilee.
      Älä ainakaan hermostu moisesta ja näkeehän sen sormesta onko siinä sormuksen jälki, että onko ollu kauan pois vai ei.
      Miksi riitoja tollaisesta otetaan, kun ihmisillä on suurempiakin ongelmia, pitää luottaa keskinäiseen tunteeseen ja sen huomaa jos mies käy vieraissa.
      Sitäpaitsi itsekkään en pidä sormuksia, koska ne on käyny jo pieneksi.
      Pitää katsoo itseesä peiliin, enen kun epäilee ja asioista voi keskustella asiallisesti, ei ne ole yleisö palstajuttuja sieltä saa vaikka mitä kimmoketta ja elämä on silloin aivan penkin alla.

• woi ettäs

mutta pala metallia se useimmiten on. Lapsellinen mies sinulla ainakin on jos sormuksen pois otto on se hoitokeino riiratilanteeseen. Äkkiseltään epäilisin että hänellä on uusi suhde hakusessa, johtuuko sitten erimielisyydestänne.
      Niin, tai mitä jos miehesi kosi mieskaveriaan baariillan huipuksi ja sai myöntävän vastauksen, sormus katosi sen tein?

• skinnydipper

Älä ole huolissasi. Uskollinen mies jättää vihkisormuksen kotiin, koska vihkisormus sormessa miehet saavat huomattavasti helpommin vierasta pillua.

• karate

mun mieheni ei ole koskaan käyttänyt sormusta ja vaikka se ensialkuun hämmensikin olen nyttemmin huomannut, että harva mies joka tekee käsillään töitä koneitten kans, käyttää sormusta. Kun mun ukkoni on sitten muutaman kerran laittanut sormuksen esim. juhliin, huomaan, että se häiritsee mieheni oloa, on ikäänkuin " tiellä" Kokeilin itse olla ilman sormuksia ja alkuun oli outo tunne kun on jo melkein 20 vuotta pitänyt yötäpäivää, mutta sitten siihen tottui. Eikä kuitenkaan meno ole mennyt yhtään villimmäksi, parisuhdeuskollisuus on päästä kiinni, ei sormuksesta, että pidä ittes viileänä vaan, sormuksettomuus ei ole merkki uskottomuudesta, ainakaan tämän rouvan mielestä!! :)

• näkijätär

olisit varmaankin huomannut, jos mies olisi todella ottanut aiemmin sormuksen pois.
      ja ravintola illan jälkeen ei sormusta ollutkaan..
      toivottavasti miehelläsi ei vaan ole toista naista..minua ainakin alkaisi epäilyttää,jos omani olisikin ilman sormusta ravintolasta tultuaan.
      toivottvasti saat miehesi kanssa asian selvitettyä ja miehesi on rehellinen.

• K.O.E

Mies ottaa sormuksen pois kertoakseen, että on vapaa.. Baarissa "yleensä" tutustutaan vatakkaiseen sukupuoleen ja kun on yksin, niin on helppoa ja vapaata lähteä jatkoille.. Arki unohtuu.. Onneks en enään toimi noin.

• anelmien poikamies

Omien havaintojen mukaan sormuksen kanssa saa baarissa paljon helpommin pillua kuin ilman sitä. Toisiaan puukottavat naiset tulee ehdottaan ihan suoraan panemista pienen rupattelun jälkeen, ilman sormusta naiset on huomattavasti varautuneempia ikään kuin miehessä olisi jotain vikaa kun se ei ole varattu :D

En olisi erityisen huolissani sormuksen puuttumisesta, se on vain pala metallia. Se mistä olisi huolissani on se että äijä otti sen pois riidan takia ettekä vieläkään ole saaneet sitä sovittua, olet siis loukannut toista niin paljon että hän on symbolisesti valmis lähtemään suhteesta. Kun ex kihlattu otti sormuksensa pois niin ero tuli parin kuukauden sisään.

• gwelkjtga

Aika lapsellinen äijä jos laittaa jonku riidan takia vihkisormuksen hyllylle. Hohhoijaa. Tekosyitä, metsästää luultavasti pillua baarisa poikien kans. Jätä se!

• jampa22

sormen paksuunnuttua alkoi vaivaamaan siinä, ei meinannut enää lähteä pois, joten harvoin enää sitä pidän. t. aviomies

• Rengastettu

Panin sormuksen sormeeni 37 vuotta sitten. Sain sen viimeksi irti ehkä 25 vuotta sitten (saippuan ja tuskallisen ähellyksen avulla). Sen jälkeen sormusta on ollut turha yrittääkään irrottaa. Joko sormus tai sormi on katkaistava. Sormus on osa minua, se on tehnyt itselleen syvän uran paksunneeseen sormeeni.

Vaimoni taas ei ole voinut käyttää sormuksia kymmeniin vuosiin. Hänellä on ollut käsiensä ihon kanssa tarpeeksi ongelmia ilman sormuksiakin.

Näillä asioilla ei ole ollut mielestäni minkäänlaista merkitystä aviosuhteemme kannalta.

• Sinkkunaisena pitää sen verran kommentoida, että aina kun tapaan jonkun mielenkiintoisen miehen niin ensimmäiseksi kyllä katson onko hänellä sormusta ja jos on niin en ota kantaktia. Jos sormusta ei ole ja juttu luistaa ja on mukavaa yhdessa ja sitten jonkin ajan kuluttua käy ilmi, että hän onkin varattu niin kyllä ottaa päähän hukkaan heitetty aika. Haluan tavata vapaan miehen, en kenenkään toisen...

Tiina

• ...

Hauskan varatun miehen kanssa vietetty hauska ilta (ilman seksiä) on siis hukkaan heitettyä aikaa? Perhana, aina ne naiset on saalistamassa...

Et varmaan harrastuksissakaan puhu varatuille, ettei mene aika hukkaan?

• ... kirjoitti:

Hauskan varatun miehen kanssa vietetty hauska ilta (ilman seksiä) on siis hukkaan heitettyä aikaa? Perhana, aina ne naiset on saalistamassa...

Et varmaan harrastuksissakaan puhu varatuille, ettei mene aika hukkaan?

En tarkoittanut asiaa ihan niin pahasti mitä kuvittelet. Toki juttelen ja olen tekemisissä naimisissa olevien miesten kanssa mutta tarkoitin lähinnä sitä jos kumpikin osoittaa mielenkiintoaan toisiaan kohtaan ja se tuntuu mukavalta ja jopa menee puhumista pidemmälle ja sitten käy ilmi, että mies on naimisissa niin kyllä se harmittaa.

• Speelmanni

Sormus ja muut varatun miehen merkit saavat vieraat naiset hanakammin lyöttäytymään seuraan. Sinkkumiehestä eivät ole kiinnostuneita muut kuin keski-ikäiset siilitukkaiset läskit.

• kaikki viestit luin.

mitä juttuja. Olen ollut naimisissa 40v. ilman sormuksia kumpikin. Ja hyvin on mennyt, ja menee jatkossakin. Kummallisia kyttäyksiä sormuksista. Pah.

• lojalisti
        kaikki viestit luin. kirjoitti:

mitä juttuja. Olen ollut naimisissa 40v. ilman sormuksia kumpikin. Ja hyvin on mennyt, ja menee jatkossakin. Kummallisia kyttäyksiä sormuksista. Pah.

Miehesi haluaa viestittää naisille että on vapaa,PETTÄÄ SUA SATAVARMASTI JA ON VARMASTI JO PETTÄNYTKIN....VARO ETTET SAA TAUTEJA MIEHELTÄSI,vaadi käyttämään kumia kun pamputtaa sinua

• Kirsikka vaan =)
        lojalisti kirjoitti:

Miehesi haluaa viestittää naisille että on vapaa,PETTÄÄ SUA SATAVARMASTI JA ON VARMASTI JO PETTÄNYTKIN....VARO ETTET SAA TAUTEJA MIEHELTÄSI,vaadi käyttämään kumia kun pamputtaa sinua

Ja kaikkien näiden juttujen perusteella... Ihmettelen suuresti miksi kummastellaan että avioeroja on niin paljon, jos noin monelle se vala merkitsee noin vähän. Eläkää sinkkuina jos ette ole halukkaita sitoutumaan. Ei se sormus pääasia ole vaan se mitä se symboloi. Luottamus se tärkein on. Puhukaa ihmiset asiat selviksi!! Liian monesti niitä eroja tulee vain liian pitkälle päästettyjen riitojen/loukkauksien sekä väärinkäsitysten takia, joita ei ole osattu selvittää puhumalla, vaan mieluummin on vain mökötetty, piruiltu lisää, kostettu... Surullista.. =/

• vihitty

Mieheni ei pitänyt koko avioliittomme 26 vuoden ajan sormustaan. Vetosi työhönsä ja silti kolleegansa pitivät. Vihdoin otin omat sormukseni pois ja sanoin, etteivät palaa siihen ennenkuin miehellä on omansa sormessaan. Johan tuli kiire löytää sormus sormeensa ja siitä alkaen on ollut paikallaan.

• avioliittoaan

Mutta ei ole vielä uutta löytänyt tilalle jotta voisi erota. Hyvä vanhanaikainen tapa olisi nyt sinun hankkiutua paksuksi nopeasti :D

• HeNu-88

...sormus on myös hyvin tärkeä. Loukkaantuisin itsekin, jos puolisoni olisi ottanut sormuksen pois "jo aikoja sitten". Tilanteita on tietysti erilaisia, jos työt tai muut estää sormuksen käytön, niin totta kai sen ymmärrän. Juuri vastakin puolisoni joutui ottamaan sormuksensa pois niveltulehduksen vuoksi ja sehän on tietysti aivan itsestäänselvä asia. Onneksi olemme kuitenkin puolisoni kanssa samoilla linjoilla tämän asian suhteen.

Neuvoisin selvittämään asian miehesi kanssa. Ymmärrän, että kaikille ihmisille sormus ei merkitse niin paljoa kuin esimerkiksi minulle ja sinulle. Kerro miehellesi, miten tärkeänä pidät sormusta ja miten paljon loukkasi kun hän otti sen pois. Pääsette varmasti yhteisymmärrykseen :)

Tsemppiä!

• Onnellinen vaimo

Meillä on yleensä toisinpäin. Minä vaimona käytän todella harvoin sormusta työni takia. Mutta se ei silti tarkoita, ettenkö olisi uskollinen. Miehelleni vitsailen, että menin sinun kanssasi jälleen naimisiin.
      Mutta teidän tapauksessa keskustelkaa mikä kaihertaa, niin mekin teemme.

• SitäSaaMitäTilaa

olen tehnyt tuon saman...huomattuani että silloinen mieheni meni laivalle ilman sormusta vaikka sormus vielä kyydissä ollessa oli sormessa. Laivan welcome-kuva paljasti että pois oli jo siinä vaiheessa.

• Eräs mies

Olen pahoillani, mutta mikään uskollisuuden ja sitoutumisen merkki sormuksettomana ravintolassa olo ei ole.

Et loukkaantunut turhasta, koska miehesi toimii epäreilusti ja epämiehekkäästi.

Välienne selvittämisen sijaan hän on luultavasti harkinnut jättämistä, pettämistä tai haluaa pelotella sinua jättämisellä tulemalla ilman sormusta kotiin ravintolasta.

• sormus takas

Joo, kyllä munkin mielestä ois keskustelun paikka, nimittäin ihan kokemuksesta, ne miehet, joitten tietää olevan varattuja jostain syystä, ketkä baarissa on tulleet iskemään (ja lopulta tunnustuskin asiasta tullut) ovat olleet niitä, joilla ei ole sormusta ja "menee huonosti liitossa" ja blaa, blaa... Riita tai ei, mutta ainoa syy ottaa sormus pois on työturvallisuus, siis itsellänikin on ala, missä sormusta ei saa eikä voi pitää, mutta se menee takaisin sormeen heti työpäivän jälkeen.
      Riitojen takia sormuksesta ei luovuta, on todella lapsellista.

Minä loukkaantuisin kyllä, monestakin syystä ja todellakin olisi keskustelun paikka. Ei käy tommonen.

• Mestarileipuri

Sormus olisikin pullien pyörittelyssä vain haittana ja töiden jälkeen sormikin on jo niin turvoksissa, ettei sormus enää sovi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3364
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      360
      2435
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      16
      2415
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      80
      1688
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1375
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1060
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      69
      956
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      73
      896
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      25
      732
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      684
    Aihe