Onko tällanen prosessori riittävä: AMD Turion II M520 2.3 GHz ???
Tulis lähinnä nettisurffailuun ja ERITTÄIN kevyeen lomavideoiden muokkaamiseen.
Ei pelaamista ollenkaan.
Minkälainen prosessori?
49
790
Vastaukset
lukee turion tai celeron tai sempron, mitä niitä nyt onkaan, kannattaa välttää.
riittäähän tuo mainiosti nettisurffailuun ja kirjoituskoneeksi ja ehkäpä vielä ERITTÄIN kevyeen videomuokkaukseen.Kannattaa välttää neuvojia, jotka neuvovat välttämään tuota Turionia. Kuitenkin aika moni Intelin Core 2 Duo jää tuon taakse suorituskyvyssä.
Kunhan pidät huoli, ettei se Turion ole minkään HP:n rimpulahelistimen sisuksissa. HP saa kullankin muuttumaan paskaksi.- guupee_horo
hp=hewletisti pashkaa
harrastelijakirurgi kirjoitti:
turionissa olen eri mieltä sun kanssa. nehän ovat riisuttuja malleja.
No kerrohan sitten, mistä ne on "riisuttu"?
Dr.xyz kirjoitti:
No kerrohan sitten, mistä ne on "riisuttu"?
väylänopeus alhaisempi. karvalakkimalli.
väylänopeus alhaisempi. karvalakkimalli.
Muistat varmaan, että Turion II on AMD:n huippumalli mobiilipuolella?
Ettet vain olisi riisunut aivojasi sieltä karvalakin alta, ennen kuin aloit vastailemaan?Dr.xyz kirjoitti:
Muistat varmaan, että Turion II on AMD:n huippumalli mobiilipuolella?
Ettet vain olisi riisunut aivojasi sieltä karvalakin alta, ennen kuin aloit vastailemaan?hyvinkin olla vaikkei olekaan karvalakkia :)
tai sitten elän jossain vuodessa nuijasota.
runsas oluenjuontikin voi tehdä tuota.
en ala väitteleen koska luultavasti olen hakoteillä.
Videomuokkauksessa kait muun laitteistonkin tehot jotain merkkaa, mutta ilmeisesti tuo on lievästi alimittainen prosessori. Nopea keskusmuisti ja kiintolevy (2.) sekä riittävä näytönohjain kompensoinevat tuota.
Olisko tuo vanha käytetty kannettava kone, vai myydäänkö vielä tuollaisia? Kovalevykapasiteetti voi tulla sitten vastaan kans.
Niin nettisurfailuun käy kait vanhat silitysraudatkin, jos vähän virittää.Noita kaikkia mallinumeroita muista. Sehän olikin tuplaydin vehjas, eikä niin vanhakaan. Niin kyllä se riittää sitten prosessorinsa puolesta varmaankin.
- Minna81
vaan ihan uutta kannettavaa. Muistia tuossa läppärissä ois 4GB DDR3-1066, näytönohjain ATI Radeon HD 4650 1GB ja kiintolevy 500GB 7200rpm.
Tämän hetkisessä koneessani on prosessorina AMD Turion X2 TL-60 2000Mhz ja RAM 2 gigaa.
Näytönohjaimena Nvidia Geforce Go 7200 ja hemmetin hyvin on riittänyt tämäkin meikäläisen kevyeen videonmuokkaukseen. 2,5 vuotta vanha kone. - ihan
Minna81 kirjoitti:
vaan ihan uutta kannettavaa. Muistia tuossa läppärissä ois 4GB DDR3-1066, näytönohjain ATI Radeon HD 4650 1GB ja kiintolevy 500GB 7200rpm.
Tämän hetkisessä koneessani on prosessorina AMD Turion X2 TL-60 2000Mhz ja RAM 2 gigaa.
Näytönohjaimena Nvidia Geforce Go 7200 ja hemmetin hyvin on riittänyt tämäkin meikäläisen kevyeen videonmuokkaukseen. 2,5 vuotta vanha kone.tykki kannettavaksi koneeksi jonka mainitset tuossa.
"Muistia tuossa läppärissä ois 4GB DDR3-1066, näytönohjain ATI Radeon HD 4650 1GB ja kiintolevy 500GB 7200rpm."
Paljonko on hintapyynti?
ihan mielenkiintoista olisi kuulla. Minna81 kirjoitti:
Näytönohjaimena Nvidia Geforce Go 7200 ja hemmetin hyvin on riittänyt tämäkin meikäläisen kevyeen videonmuokkaukseen. 2,5 vuotta vanha kone.Miksi olet vaihtamassa, jos entinen riittää "hemmetin hyvin"? Miksi olet ostamassa konetta, jossa on pelinäytönohjain, jos käyttösi on noin kevyttä, "Ei pelaamista ollenkaan".
Ilmeisesti kyseessä on HP DV6, joka on kasa paskaa. Miksi haluat kasan paskaa?
Jotenkin ihmettelen ihmisten järjenjuoksua, ostetaan joku katiska missä on paljon tingeltangelia ja vilkkuvaloja ja jälkeen päin itketään, kun ei se kestänytkään kuin just just takuuajan ehjänä.- Minna81
ihan kirjoitti:
tykki kannettavaksi koneeksi jonka mainitset tuossa.
"Muistia tuossa läppärissä ois 4GB DDR3-1066, näytönohjain ATI Radeon HD 4650 1GB ja kiintolevy 500GB 7200rpm."
Paljonko on hintapyynti?
ihan mielenkiintoista olisi kuulla.tulee olemaan noin 700 euroa. Pikkasen yli tai pikkasen alle riippuen mistä ostaa.
- Minna81
Dr.xyz kirjoitti:
Miksi olet vaihtamassa, jos entinen riittää "hemmetin hyvin"? Miksi olet ostamassa konetta, jossa on pelinäytönohjain, jos käyttösi on noin kevyttä, "Ei pelaamista ollenkaan".
Ilmeisesti kyseessä on HP DV6, joka on kasa paskaa. Miksi haluat kasan paskaa?
Jotenkin ihmettelen ihmisten järjenjuoksua, ostetaan joku katiska missä on paljon tingeltangelia ja vilkkuvaloja ja jälkeen päin itketään, kun ei se kestänytkään kuin just just takuuajan ehjänä."Miksi olet vaihtamassa, jos entinen riittää "hemmetin hyvin"?"
Koska haluan uuden ja entinen myydään sukulaislapselle.
"Miksi haluat kasan paskaa?"
Hyvinpä tuo kasa paskaa on vaan aina toiminut! Että ihan sen takia. Kokemusta löytyy useasta HP:sta, yhdestä Asuksesta ja yhdestä Acerista.
"Jotenkin ihmettelen ihmisten järjenjuoksua..."
Ihmettele ihan rauhassa. - En kyllä
Minna81 kirjoitti:
tulee olemaan noin 700 euroa. Pikkasen yli tai pikkasen alle riippuen mistä ostaa.
minäkään suosittele tietokoneeksi, vaikka mulla on kyllä HP:n lasertulostin johon olen tyytyväinen.
Jollei sitten HP:n tietokoneiden laatu ole parantunut takavuosista, en tosin tiedä onko mainitsemasi kone HP, mutta DR.xyz kylvi epäilyksen siemenen ;)
Speksit on kyllä hyvät tuossa mainitsemassasi koneessa, niiden puolesta ei kyllä kone hidastele se on varma. Minna81 kirjoitti:
"Miksi olet vaihtamassa, jos entinen riittää "hemmetin hyvin"?"
Koska haluan uuden ja entinen myydään sukulaislapselle.
"Miksi haluat kasan paskaa?"
Hyvinpä tuo kasa paskaa on vaan aina toiminut! Että ihan sen takia. Kokemusta löytyy useasta HP:sta, yhdestä Asuksesta ja yhdestä Acerista.
"Jotenkin ihmettelen ihmisten järjenjuoksua..."
Ihmettele ihan rauhassa.-Koska haluan uuden .-
mulla runsaan vuoden vanha ja jo olen haikailemassa munanjatketta että saa leveillä kavereille.
-ja entinen myydään sukulaislapselle.-
MYYDÄÄN?
eikä jumalauta sukulaisten lapseille ANNETA vanha kone jos ostaa uuden.
sinähän ahne ihminen olet.- Minna81
En kyllä kirjoitti:
minäkään suosittele tietokoneeksi, vaikka mulla on kyllä HP:n lasertulostin johon olen tyytyväinen.
Jollei sitten HP:n tietokoneiden laatu ole parantunut takavuosista, en tosin tiedä onko mainitsemasi kone HP, mutta DR.xyz kylvi epäilyksen siemenen ;)
Speksit on kyllä hyvät tuossa mainitsemassasi koneessa, niiden puolesta ei kyllä kone hidastele se on varma.se on just se HP ja vieläpä se joidenkin suuresti kammoksuma Pavilion! : )
Tässä linkki erityisesti nimimerkille "ihan":
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=46604 - Minna81
-Koska haluan uuden .-
mulla runsaan vuoden vanha ja jo olen haikailemassa munanjatketta että saa leveillä kavereille.
MYYDÄÄN?
sinähän ahne ihminen olet." -Koska haluan uuden .-
MYYDÄÄN?
sinähän ahne ihminen olet."
Mitä hemmettiä se sulle kuuluu vaikka hankkisin joka kuukausi sen uuden koneen!?? Minna81 kirjoitti:
" -Koska haluan uuden .-
MYYDÄÄN?
Mitä hemmettiä se sulle kuuluu vaikka hankkisin joka kuukausi sen uuden koneen!??haittaakaan.
muutu silti ihmiseksi ja ANNA vanha koneesi sukulaislapselle. älä MYY ja vie lapsen taskurahoja.
no tuo varmaankin menee hukkaan ja kysymys ei ollut enää tietsikkahankinnoista vaan ihan jostain muusta.Minna81 kirjoitti:
" -Koska haluan uuden .-
MYYDÄÄN?
Mitä hemmettiä se sulle kuuluu vaikka hankkisin joka kuukausi sen uuden koneen!??itse kuitenkin tappelet sikainfluenssarokotusjonossa kun saat jotain ILMAISEKSI.
- ihan
Minna81 kirjoitti:
se on just se HP ja vieläpä se joidenkin suuresti kammoksuma Pavilion! : )
Tässä linkki erityisesti nimimerkille "ihan":
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=46604...kone, tuo HP vaan saa aikaan kylmiä väristyksiä ;)
mutta jos just tää kone on se joka kestää ainakin 10 vuotta.
Tuolle häviää varmasti moni pöytäkonekkin suorituskyvyssä. - Minna81
haittaakaan.
muutu silti ihmiseksi ja ANNA vanha koneesi sukulaislapselle. älä MYY ja vie lapsen taskurahoja.
no tuo varmaankin menee hukkaan ja kysymys ei ollut enää tietsikkahankinnoista vaan ihan jostain muusta."älä MYY ja vie lapsen taskurahoja."
En todellakaan ole vielä sukulaislapsen enkä kenenkään muunkaan taskurahoja vaan lapsen isä haluaa itse ostaa sen jälkikasvulleen. Että se siitä. - Minna81
itse kuitenkin tappelet sikainfluenssarokotusjonossa kun saat jotain ILMAISEKSI.
ole muuten siellä sikarokotusjonossakaan! :D
Enkä mene.
Tää "harrastelijakirurgi" näyttää olevan harrastelija muussakin kuin kirurgiassa.... Minna81 kirjoitti:
ole muuten siellä sikarokotusjonossakaan! :D
Enkä mene.
Tää "harrastelijakirurgi" näyttää olevan harrastelija muussakin kuin kirurgiassa....se isä antaa kersalleen viikkorahaa kun ryöstät sen isän.
tosta kyllä pointsit sulle ettet ota mengelepiikkiä.- ihan
Minna81 kirjoitti:
"älä MYY ja vie lapsen taskurahoja."
En todellakaan ole vielä sukulaislapsen enkä kenenkään muunkaan taskurahoja vaan lapsen isä haluaa itse ostaa sen jälkikasvulleen. Että se siitä.... se sitten menee, kyllä se sukulaislapsi sillä koneella hyvinkin harjoittelee ja kun
on viel toiminutkin hyvin.
Ja saat sinäkin pikkasen rahaa sitten tuota uutta konetta varten, onnea uudelle koneelle
oli se sitten mikä tahansa merkistä riippumatta : ) ihan kirjoitti:
... se sitten menee, kyllä se sukulaislapsi sillä koneella hyvinkin harjoittelee ja kun
Ja saat sinäkin pikkasen rahaa sitten tuota uutta konetta varten, onnea uudelle koneelle
oli se sitten mikä tahansa merkistä riippumatta : )ja tasa-arvo tasapäistää.
Minna81 kirjoitti:
"älä MYY ja vie lapsen taskurahoja."
En todellakaan ole vielä sukulaislapsen enkä kenenkään muunkaan taskurahoja vaan lapsen isä haluaa itse ostaa sen jälkikasvulleen. Että se siitä.Ei kai se nykyinen koneesi ole joku HP DV6000?
Monesko emolevy menossa? Tuon myyminen jollekin kertomatta, että kyseessä on ehkä maailmanhistorian epäonnistunein kone, täyttää törkeän petoksen tunnusmerkit.- Minna81
Dr.xyz kirjoitti:
Ei kai se nykyinen koneesi ole joku HP DV6000?
Monesko emolevy menossa? Tuon myyminen jollekin kertomatta, että kyseessä on ehkä maailmanhistorian epäonnistunein kone, täyttää törkeän petoksen tunnusmerkit.Bingo, MUTTA olen kyllä kertonut että tässä sarjassa on tyyppivika. Joten tiedossa on ostajalla! Älä menetä yöuniasi sen takia.
Ja menossa on ihan eka emolevy eli se alkuperäinen.
Ja seuraavaksihan sä kyselet, että kuinka suurella summalla mä tätä petokseen perustuvaa kauppaa käyn...joten tulkoon sekin kerrottua. Summa on niinkin huikaiseva kuin satanen.
Ja mun osalta tää keskustelu loppuu tähän. Sain jopa mutaman järkevä vastauksen, mutta muuten meni kyllä taas niiiiiiiiin aiheen vierestä, että huh-heijaa.... - Minna81
ihan kirjoitti:
... se sitten menee, kyllä se sukulaislapsi sillä koneella hyvinkin harjoittelee ja kun
oli se sitten mikä tahansa merkistä riippumatta : )Mietin tässä vielä jonkin aikaa ennen kuin päätökseni teen. Voi olla tuo kone, mutta voi olla jokin muukin.
Minna81 kirjoitti:
Bingo, MUTTA olen kyllä kertonut että tässä sarjassa on tyyppivika. Joten tiedossa on ostajalla! Älä menetä yöuniasi sen takia.
Ja seuraavaksihan sä kyselet, että kuinka suurella summalla mä tätä petokseen perustuvaa kauppaa käyn...joten tulkoon sekin kerrottua. Summa on niinkin huikaiseva kuin satanen.
Ja mun osalta tää keskustelu loppuu tähän. Sain jopa mutaman järkevä vastauksen, mutta muuten meni kyllä taas niiiiiiiiin aiheen vierestä, että huh-heijaa....se satanen sulle huikaiseva, kun kehtaat edes pyytää.
pieni on sielusi.Minna81 kirjoitti:
Bingo, MUTTA olen kyllä kertonut että tässä sarjassa on tyyppivika. Joten tiedossa on ostajalla! Älä menetä yöuniasi sen takia.
Ja mun osalta tää keskustelu loppuu tähän. Sain jopa mutaman järkevä vastauksen, mutta muuten meni kyllä taas niiiiiiiiin aiheen vierestä, että huh-heijaa....Kaipa se muutaman kuukauden ehjänä vielä kestää, mutta aika noloa on myydä tunnetusti viallinen kone, vieläpä sukulaiselle.
Sitä en kyllä vieläkään käsitä, miksi haluat uuden vastaavan riesaksesi. Toista kertaa tuskin sattuu niin hyvä tuuri, että noin pitkään toimii.- ihan
ihan kirjoitti:
oli se sitten mikä tahansa merkistä riippumatta : )... -syy jonka vuoksi karsastan sitä = ostin vuosia sitten käytetyn HP Omnibooke xe3 kannettavan n.1-2kk käytössä ja emolevy hajosi, sain tilalle pikkurahalla käytetyn IBM kannettavan, joka pelaa vielä tänäpäivänäkin.
-Eräs tuttuni osti uutena HP:n kannettavan, kone kesti vähän toista vuotta ja hajosi takuuajan jälkeen.
Tosin hajoaahan ne varmaan muutkin merkit, ja voihan jollain toisella olla HP:sta aivan toisenlaisetkin kokemukset.
Mutta kuten sanottu, tuo HP Laserjet 1022 lasertulostimeni on täyttänyt kaikki odotukseni, se on toiminut erinomaisesti.
Prosessori on yleensä laitteiston vähiten merkitsevä osa, että älä nyt sen mukaan pelkästään konetta osta..
- on ..
paskapuhetta, kyllä mulle ainankin prossa on se mistä lähetään, muut osat valitaan sitten sen mukaan, se prossakin oli sitten mikä tahansa kellotetaan heti tapppiin.
Käytelkää köyhät vaan celluja ja sempronenja.. on .. kirjoitti:
paskapuhetta, kyllä mulle ainankin prossa on se mistä lähetään, muut osat valitaan sitten sen mukaan, se prossakin oli sitten mikä tahansa kellotetaan heti tapppiin.
Käytelkää köyhät vaan celluja ja sempronenja..Fiksut ihmiset lähtee asioista mitä koneella on tarkoitus tehdä. Useimmissa käyttötarkoituksissa prosessorilla ei ole yhtään mitään merkitystä.
Itse taas alikellotin Atomia niin akku kestää pidempään ja kone on passiivijäähytetty, tehoa kun riittää ihan tarpeeksi vaikka pyöriikin 800MHz.
- AMD romut...
Intteliä ainoastaan. AMD voi huoletta unohtaa. Siis aito Intel ei mitään romuja.
intel ja näyttispuolelta radeon.
Intel prossussa ja näyttiksessä on hyvä yhdistelmä. Jos haluaa jotain vähävirtaisempaa ja tehottomampaa konetta niin sitten joku AMD ja integroitu ATI.
Jos haluaa enemmän tehoa niin Intelin prossu ja nVidian ohjain. Erillinen Radeon on lähinnä pelikonsoliin eikä normaaliin käyttöön.M-Kar kirjoitti:
Intel prossussa ja näyttiksessä on hyvä yhdistelmä. Jos haluaa jotain vähävirtaisempaa ja tehottomampaa konetta niin sitten joku AMD ja integroitu ATI.
Jos haluaa enemmän tehoa niin Intelin prossu ja nVidian ohjain. Erillinen Radeon on lähinnä pelikonsoliin eikä normaaliin käyttöön.radeon on lähinnä pelikonsoliin eikä normaaliin käyttöön? tarkenna mitä tarkoitat.
radeon on lähinnä pelikonsoliin eikä normaaliin käyttöön? tarkenna mitä tarkoitat.
OpenGL toimivuus kuraa, ajureita ei tueta erityisen pitkään ja Linux-pohjaisilla käyttöjärjestelmillä ajurit on olleet heikkolaatuiset. Ovat sellaisia "pelikortteja".. Halvalla tehoa pelimyllyyn mitä käytetään pari vuotta mutta ei laatua.
Parannusta on nyt tapahtunut merkittävästi tässä parin vuoden aikana mutta ei tulisi mieleenkään ostaa mihinkään normikoneeseen raatoa.M-Kar kirjoitti:
OpenGL toimivuus kuraa, ajureita ei tueta erityisen pitkään ja Linux-pohjaisilla käyttöjärjestelmillä ajurit on olleet heikkolaatuiset. Ovat sellaisia "pelikortteja".. Halvalla tehoa pelimyllyyn mitä käytetään pari vuotta mutta ei laatua.
Parannusta on nyt tapahtunut merkittävästi tässä parin vuoden aikana mutta ei tulisi mieleenkään ostaa mihinkään normikoneeseen raatoa.vähän epäilinkin. eli jos ei toimi kunnolla linuxpohjaisilla niin on paskaa?
itsellä raato enkä pelkästään pelaa. toimii ihan moitteettomasti vidoeditoinneissa sun muissa. käyttis XP.
eikös laatu ole sitä että tuote kestää? vanhassa koneessa ollut jo 7 vuotta raato eikä mitään ongelmia, edelleen toimii. nykyisessäkin raato, kestosta en sano vielä mitään koska ollut vasta vähän toista vuotta.- PowerPC1
M-Kar kirjoitti:
Parannusta on nyt tapahtunut merkittävästi tässä parin vuoden aikana mutta ei tulisi mieleenkään ostaa mihinkään normikoneeseen raatoa."OpenGL toimivuus kuraa"
http://www.techspot.com/articles-info/198/bench/ETQW_03.png
Eli riippuu ihan mitä softaa käytät ja miten se on tehty, esim. tuo ET Quake Wars näemmä tykkää Radeon HD:stä.
Tässä taas sitten eri tilanne:
http://www.techspot.com/articles-info/198/bench/Crysis_03.png
Huomiotavaa kuitenkin että GTX 295:ssä on kaksi piiriä ja HD 5870:ssä yksi, Radeon HD X2 5870 sitten varmaankin ohittaa 295:nkin.
Virrankulutusta katsottaessa GTX 295 vie kyllä mukavasti, HD 4870 X2 on jo vanhentunutta tekniikkaa muttta jokatapauksessa haukkaa aika hemmetisti. GTX 260 ja 280 ovat epäonnistuneita tuotteita koska syövät yhtä paljon kuin HD 5870 ollen silti hitaampia.
Minäkään en nyt ymmärrä miten tätä tilannetta tarkastellessa ATI on laaduton lelu ja Nvidia laatua. - PowerPC1
PowerPC1 kirjoitti:
"OpenGL toimivuus kuraa"
Eli riippuu ihan mitä softaa käytät ja miten se on tehty, esim. tuo ET Quake Wars näemmä tykkää Radeon HD:stä.
Huomiotavaa kuitenkin että GTX 295:ssä on kaksi piiriä ja HD 5870:ssä yksi, Radeon HD X2 5870 sitten varmaankin ohittaa 295:nkin.
Virrankulutusta katsottaessa GTX 295 vie kyllä mukavasti, HD 4870 X2 on jo vanhentunutta tekniikkaa muttta jokatapauksessa haukkaa aika hemmetisti. GTX 260 ja 280 ovat epäonnistuneita tuotteita koska syövät yhtä paljon kuin HD 5870 ollen silti hitaampia.
Minäkään en nyt ymmärrä miten tätä tilannetta tarkastellessa ATI on laaduton lelu ja Nvidia laatua.Muita testituloksia katsomalla yleistilanne näyttäs DirectX:n osalta kuitenkin olevan että Nvidialla on parempi suorituskyky 9:ssä ja ATIlla taas sitten selkeästi 10:ssä.
vähän epäilinkin. eli jos ei toimi kunnolla linuxpohjaisilla niin on paskaa?
itsellä raato enkä pelkästään pelaa. toimii ihan moitteettomasti vidoeditoinneissa sun muissa. käyttis XP.
eikös laatu ole sitä että tuote kestää? vanhassa koneessa ollut jo 7 vuotta raato eikä mitään ongelmia, edelleen toimii. nykyisessäkin raato, kestosta en sano vielä mitään koska ollut vasta vähän toista vuotta."eli jos ei toimi kunnolla linuxpohjaisilla niin on paskaa?"
Mutta kun ei toimi kunnolla ammattiohjelmissakaan ja ei ole varmuutta, että onko parin vuoden päästä ajureita ylläpidetty. Ja linuxeja taas käytetään paljon ammattikäytössä niin iso miinus sekin. Kyllä ne siihen pelikonsoliin sopii, en kiellä.
"eikös laatu ole sitä että tuote kestää?"
Eihän se silloin kestä jos ajureita ei ylläpidetä ja jos joku isompi päivitys hajottaa ajurin niin kortti on sen jälkeen käyttökelvoton.
Tietokonelaitteilla ei ole pelkästään fyysinen kesto vaan softan kesto, kun softat elää kokoajan ja jotain voi hajota, että jos niitä ei kukaan ylläpidä niin homma voi hajota sitten siihen.
Radeon HD -sarja kyllä ollut selvästi parannosta aikaisempaan ATI:n kuraan joka suhteessa, että aika näyttää onko siitä mihinkään ammattikäytössä.
Kaveri on muuten puoliammattilainen ja sillä on Radeon HD 4xxx kortti ja valittaa kovasti epävakaudesta kun on aika monenlaista softaa sillä päällä mitkä käyttää kortin kiihdytyksiä. No, onhan se korttikin kyllä aika tuoretta polvea, että yleensä ihan työkäyttöön otetaankin jotain varmaksi koettua tekniikkaa. Kattoo jos vaikka ensi vuonna HD 2xxx korttien ajureita ylläpidetään edelleen ja ei ole ongelmia niin ehkä noita sitten voisi uskaltaa hankkia kun on näyttöä siitä, että hommia ylläpidetään.PowerPC1 kirjoitti:
"OpenGL toimivuus kuraa"
Minäkään en nyt ymmärrä miten tätä tilannetta tarkastellessa ATI on laaduton lelu ja Nvidia laatua.Ei suorituskyky ole toimivuutta. Kiinnostaa enemmän se, että onko grafiikkahäiriöitä tai tuleeko bluescreeniä IKINÄ raskaassa käytössä kun koko päivän pyörittelee hommia.
Intelin X4500 on erittäin laadukas, vaikka onkin hidas mutta se on erittäin toimintavarma eikä ole pelkoa sitten mistään bluescreenistä. Se äärimmäinen suorituskyky mutta vähemmän hyvä laatu on juurikin pelikorttien juttu. Ammattikäyttöön otetaan helposti edellisen sukupolven kortti että saadaan varmuutta. En minä nVidiaa ostaisi kuin korkeintaan GeForce 9600:sta ja jos pitäisi johonkin ATI:n tyytyä niin varmaan joku HD 3xxx. Tärkeätä on se että kone ei ikinä kaadu, ei edes kuukausien 24/7 käytössä. Pelikäytössä se ei haittaa vaikka bluescreen tulisikin kerran päivässä vaikka minua vituttaisi sekin.
Kelpasihan se Windows 9x:tkin lelukäyttöön vaikka olivatkin yleensä kerran päivässä nurin. Ei tuollaista paskaa kuitenkana ammattikäyttöön huoli eikä oikein normikäyttöönkään jos kerran voi valita parempaa. Microsoftilla sitten olikin NT4 sitä varten.PowerPC1 kirjoitti:
Muita testituloksia katsomalla yleistilanne näyttäs DirectX:n osalta kuitenkin olevan että Nvidialla on parempi suorituskyky 9:ssä ja ATIlla taas sitten selkeästi 10:ssä.
Mutta kun sillä ei ole paskankaa väliä kun ammattiohjelmat käyttää yleensä OpenGL:ää ja pienet suorituskykyheitot ei tuottavuutta paranna.
- metsään..
M-Kar kirjoitti:
Ei suorituskyky ole toimivuutta. Kiinnostaa enemmän se, että onko grafiikkahäiriöitä tai tuleeko bluescreeniä IKINÄ raskaassa käytössä kun koko päivän pyörittelee hommia.
Intelin X4500 on erittäin laadukas, vaikka onkin hidas mutta se on erittäin toimintavarma eikä ole pelkoa sitten mistään bluescreenistä. Se äärimmäinen suorituskyky mutta vähemmän hyvä laatu on juurikin pelikorttien juttu. Ammattikäyttöön otetaan helposti edellisen sukupolven kortti että saadaan varmuutta. En minä nVidiaa ostaisi kuin korkeintaan GeForce 9600:sta ja jos pitäisi johonkin ATI:n tyytyä niin varmaan joku HD 3xxx. Tärkeätä on se että kone ei ikinä kaadu, ei edes kuukausien 24/7 käytössä. Pelikäytössä se ei haittaa vaikka bluescreen tulisikin kerran päivässä vaikka minua vituttaisi sekin.
Kelpasihan se Windows 9x:tkin lelukäyttöön vaikka olivatkin yleensä kerran päivässä nurin. Ei tuollaista paskaa kuitenkana ammattikäyttöön huoli eikä oikein normikäyttöönkään jos kerran voi valita parempaa. Microsoftilla sitten olikin NT4 sitä varten.tämä(kin) ketju, alunperin kysyttiin prossasta ja nyt väitellään jo näyttisten laatusta ym. noh onhan tähän tällä palstalla totuttu.
- poikavaam
metsään.. kirjoitti:
tämä(kin) ketju, alunperin kysyttiin prossasta ja nyt väitellään jo näyttisten laatusta ym. noh onhan tähän tällä palstalla totuttu.
useastikin tällä palstalla.
Kaikkee muuta paskaa jauhetaan, mutta ei vastata kysyjän esittämään kysymykseen.
Onneks on parempiakin palstoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162078Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1621571Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551384- 551158
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1641141Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75976Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62882Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36877- 52864
- 56821