Miten sanoa ''ei'' kiltisti?

vaikeapaikkaon

Jos mies pyydät ihastustasi ulos ja tämä ei ole kiinnostunut, mikä olisi mieletänne ystävällisin tapa sanoa ''ei kiitos''? Olet siis jutellut naisen kanssa usein enemmänkin, tiedät ettei hän seurustele yms. Mikä olisi siis sellainen vastaus, josta ei jäisi pska maku suuhun - vai onko sellaista vastausta edes?

16

1732

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie<40

Kerrot olevasi otettu, mutta sanot vaikka ettei välillänne tunnu olevan kuitenkaan sinun mielestäsi sellaista kemiaa, mitä pitäisi. Miksi pilata hyvää ystävyyttä/kaverisuhdetta siis.

Huonoin vaihtoehto on sanoa jotain, ettet juuri nyt ole kiinnostunut parisuhteesta kenenkään kanssa tjsp. ja sitten löydätkin seuraavalla viikolla sen elämäsi miehen.. eli yritä pysyä totuudessa, mutta sano kuitenkin selvästi ei, jos ei kerran nappaa.

• Blokattu

Riippuu siitä miten tunnet kyseisen miehen.

Noin yleisesti pitäisi riittää että "en ole kiinnostunut". Sitten voi sanoa että "et ole minun tyyppiäni".

Kuten tuossa jo sanottiin niin ei kannata valehdella ettet ole kiinnostunut parisuhteesta kenenkään kanssa tai sitten että olet varattu!

"Kerrot olevasi otettu, mutta sanot vaikka ettei välillänne tunnu olevan kuitenkaan sinun mielestäsi sellaista kemiaa, mitä pitäisi. Miksi pilata hyvää ystävyyttä/kaverisuhdetta siis."

Minusta tuota kemia-sanaa ei kyllä kannattaisi käyttää. Se on niin epäselvä ja toiselle voi tulla olo ettei ole seksuaalisesti haluttava tai että mikä mättää jos itse on ihan "kemioissa".

On parempi kertoa vain suoraan että etsii jonkinlaista toisenlaista tyyppiä ja jotakuta toista kuin nimenomaan tätä henkilöä.

Mutta paljon riippuu siitä miten toisen tuntee miten asia tulisi esitellä.

Itse en tuntenut erästä naista kovin hyvin taannoin mutta tiesin ettei hän ole varattu kun sen olin etukäteen varattuna. Toinen sitten valehtelee silmät päästään edessäni kuinka hän ei ole vapaana. Oli aikamoisen ikävä kokemus. Tuli olo että olen niin kauhea että pitää oikein valehdella etten vaan saa käsitystä että hän voisi jotenkin olla kiinnostunut.

• jumppis872

Kunhan et lähe kiertelemään ja kaartelemaan asioista. Mikään ei ole paskamaisempaa ku tietää että toinen valehtelee sulle päin naamaa. Varsinkin kun tunteita on pelissä niin haluaisin ainakin itse suoran vastauksen. Vaikka se voikin tuntua karmealta siinä tilanteessa, niin parempi se kuin että elättelee toivoa sitten myöhemmässä vaiheessa. Röyhkeä ei tietenkää saa olla, ethän sinäkään haluaisi että kukaan sanoisi sulle "painu vittuun ääliö" tai vastaavaa. Tyytyisin itse ainakin sellaiseen että "sori, mut en oo kiinnostunut tutustuu suhun paremmin" Se kiltisti sanominen lähtee enemmänkin siitä miten sä sanot asian, ilmeillä ja äänentasolla.

Ongelmana tässä on se että miten sinä tai tässä tilanteessa hypoteesissa oleva nainen on ollut tämän miehen kanssa aikaisemmin. Onko heillä ollut mitään aikaisempaa säpinää. Onko he viettänyt paljon aikaa toistensa kanssa, siten että toiselle tulee luonnostaan jo mieli että hei tästä tulee jotain. Koska siinä tapauksessa sitä tulee petetyksi tuntemisen olo, kun on uhrannut niin paljon aikaa naiseen joka on omasta mielestäni esittänyt selkeitä viitteitä kiinnostuksesta.

• rtåpråpt

Tuo "Et ole minun tyyppiäni" on aika hyvä ja pitäisi riittää. Joku "En usko että meillä synkkaisi/toimisi" voisi kanssa olla ihan ok. Mun mielestä olennaista on, ettei ala pilkkaamaan miestä tai naureskelemaan tilanteessa, varsinkin jos kaveri näyttää olevan tosissaan ihastunut.

Sitten taitaa olla näitä jänkkääjämiehiä, jotka jäävät loputtomasti kyselemään, että miksi ei muka toimi ja mitä tarkoitat, mutta sen ymmärtääkin, että heihin palaa jossain vaiheessa käämi. Parempi ehkä vain lähteä pois paikalta ajoissa silloin.

• vaikeapaikkaon

Kiitos teille vastauksista, laittakaa toki mielellään kaikki lisää ystävällisiä torjuntatapoja. Tiedän että erään tuttavamieheni kanssa tällainen tilanne on tod.näk. pian tulossa (sillä olen kerran onnistunut kömpelöllä verukkeella välttämään ulospyytämisen ja kohdannut muutamia suorahkoja kyselyjä häneltä (''onko sinulla poikaystävää'', ''millaisia ominaisuuksia etsit poikaystävässäsi'', ''minä ainakin kohtelisin tyttöystävääni kuin kukkaa kämmenellä'' jne. jne.)) En ole koskaan flirttaillut miehelle tai ''antanut ymmärtää'' mitään, joten mistään vedättämisestäkään ei ole kyse.

Olen yleensä käyttänyt ''valitettavasti seurustelen jo, mutta lähtisin muuten kyllä kanssasi ulos'', mutta nyt tämä ei toimi. Olen aina ajatellut että se on kiltti tapa, niin ettei toiselle tule olo, että hänessä nyt olisi jotain vikaa :(

Mutta jos sanoo miehelle, ettei usko että meillä toimisi, niin eihän siitä tule sellainen olo miehelle, että hänessä nyt olisi jotain vikaa? Ko. mies on todella kiltti ja mukava, joten en hauaisi loukata häntä.''Et ole minun tyyppiäni'' - tuleeko tästä jotenkin vähän ''olen niin pskantärkeä, ettei tuollainen jolppi minulle kelpaa''.olo? Htto, kun on nyt taas vaikeaa :(

• rtåp
        vaikeapaikkaon kirjoitti:

Kiitos teille vastauksista, laittakaa toki mielellään kaikki lisää ystävällisiä torjuntatapoja. Tiedän että erään tuttavamieheni kanssa tällainen tilanne on tod.näk. pian tulossa (sillä olen kerran onnistunut kömpelöllä verukkeella välttämään ulospyytämisen ja kohdannut muutamia suorahkoja kyselyjä häneltä (''onko sinulla poikaystävää'', ''millaisia ominaisuuksia etsit poikaystävässäsi'', ''minä ainakin kohtelisin tyttöystävääni kuin kukkaa kämmenellä'' jne. jne.)) En ole koskaan flirttaillut miehelle tai ''antanut ymmärtää'' mitään, joten mistään vedättämisestäkään ei ole kyse.

Olen yleensä käyttänyt ''valitettavasti seurustelen jo, mutta lähtisin muuten kyllä kanssasi ulos'', mutta nyt tämä ei toimi. Olen aina ajatellut että se on kiltti tapa, niin ettei toiselle tule olo, että hänessä nyt olisi jotain vikaa :(

Mutta jos sanoo miehelle, ettei usko että meillä toimisi, niin eihän siitä tule sellainen olo miehelle, että hänessä nyt olisi jotain vikaa? Ko. mies on todella kiltti ja mukava, joten en hauaisi loukata häntä.''Et ole minun tyyppiäni'' - tuleeko tästä jotenkin vähän ''olen niin pskantärkeä, ettei tuollainen jolppi minulle kelpaa''.olo? Htto, kun on nyt taas vaikeaa :(

Vaikutat kiltiltä naiselta, joten varmasti keksit jotain sopivaa. Itse olen yli 3-kymppinen ja mut on torjuttu kymmenillä tavoilla ja jätetty myös torjumatta, joten tietty etäisyys tai suhteellisuudentaju on ehkä tullut näihin asioihin. Mun mielestä herkkien nuorien kollienkin pitäisi kestää mukisematta tuollaiset "ei sovita mun mielestä yhteen" -tyyppiset pakit. Jos se suututtaa jonkun kaverin, niin hänen pitäisi opetella lisää suhteellisuudentajua. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta antaa seksiä tai seurustella toisen kanssa vain siksi, että hän on aika mukava tyyppi tai jotain sen puoleen.

Mun mielestä "Et ole minun tyyppiäni" tai "en usko että toimisi" on ihan peruskamaa, jokaisella kuitenkin on joku tai jotkut omat "tyyppinsä". Ei siitä pitäisi mun mielestä suuttua.

• Blokattu

Jos tunnet tyypin ennestään niin tuo "en usko että meidän suhde toimisi sillä tavoin" olisi parempi kuin tuo "et ole minun tyyppiäni" koska tunnethan hänet jo ja hän kaverina on "sinun tyyppiäsi" kuitenkin.

Sano vaikka sitten lisää että "etsitään varmaan eri asioita ja ei sovita yhteen. Oot huippukaveri jne. mutta musta tuntuu ettei meidän juttu toimisi ja emme olisi toisillemme sopivia".

• take a hike

Joudun kaikille sanomaan et häipyisitkö elämästäni.Se toimii,lyhyt fraasi!

• ouhkih

eistä ei jää paska maku sanoi sen miten tahansa! Siitä jää, jos ei suoraan sano, että ei kiinnosta, vaan sanoo että katellaan tms, vaikka ei todellisuudessa missään tapauksessa aio lähtee koskaan ulos

• vaikeapaikkaon

No niin, eilen se tilanne sitten tuli eteen, tuttuva mies pyysi ulos ja sanoin ''etten usko että meillä toimisi''. Mies ei suhtautunut hyvin... Alkoi jankkaaminen että mistä johtuu, onko hänessä jtn. vikaa, eikö ulkonäkö kelpaa ja taidan olla aika lumikuningatar kun annoin hänen tutulleenkin pakit n.kolme kuukautta sitten ja taidan luulla olevani muitten yläpuolella. Jankkaaminen jatkui viisitoista minuuttia, kunnes tuskastuin ja kivahdin että ''koska olet tuollainen akkamainen vänkkääjä, en lähde kanssasi ulos'' :( Joo, joten kiitos neuvoista, pilasin koko hienon hommani sitten tuolla räjähtämisellä (mutta voin sanoa että kyllä oikeasti alkoi jo suututtaa!)

• aryjary

No niin, eilen se tilanne sitten tuli eteen, tuttuva mies pyysi ulos ja sanoin ''etten usko että meillä toimisi''. Mies ei suhtautunut hyvin... Alkoi jankkaaminen että mistä johtuu, onko hänessä jtn. vikaa, eikö ulkonäkö kelpaa ja taidan olla aika lumikuningatar kun annoin hänen tutulleenkin pakit n.kolme kuukautta sitten ja taidan luulla olevani muitten yläpuolella. Jankkaaminen jatkui viisitoista minuuttia, kunnes tuskastuin ja kivahdin että ''koska olet tuollainen akkamainen vänkkääjä, en lähde kanssasi ulos'' :( Joo, joten kiitos neuvoista, pilasin koko hienon hommani sitten tuolla räjähtämisellä (mutta voin sanoa että kyllä oikeasti alkoi jo suututtaa!)

sittenhän kaikki on hyvin, ei varmaan kysy toista kertaa :)

• rtåp

Lol, eipä ollut tuo meikäläisen neuvo näköjään paras mahdollinen. Huvittavasti kaveri alkoi jauhamaan asiaa ennakoituun tyyliin. Itse olisin ottanut asian eri tavoin.

• sanotaanko

"etten usko että meillä toimisi''.

Tämä lause minusta ainakin saa nimenomaan ihmisen kysymään miksei toimisi, koska mikä tulevaisuudenlukija se toinen ihminen voi kuvitella olevansa. Ja myös aika ärsyttävä lause, kuulostaa juuri siltä kuin pitäisi itseään parempana ja alentaa toisen täysin.

• g,mjgn
        sanotaanko kirjoitti:

"etten usko että meillä toimisi''.

Tämä lause minusta ainakin saa nimenomaan ihmisen kysymään miksei toimisi, koska mikä tulevaisuudenlukija se toinen ihminen voi kuvitella olevansa. Ja myös aika ärsyttävä lause, kuulostaa juuri siltä kuin pitäisi itseään parempana ja alentaa toisen täysin.

Olet oikeassa. Miks ei voisi sanoa, että et ole minun tyyppiäni? Jokaisella on kuitenkin se joku tyyppi, joka viehättää enemmän kuin toiset. Itse en ainakaan loukkaantuisi noista sanoista, koska tiedän, että en voi mitenkään ulkoisesti viehättää kaikkia maailman naisia.

• vaikeapaikkaon
        g,mjgn kirjoitti:

Olet oikeassa. Miks ei voisi sanoa, että et ole minun tyyppiäni? Jokaisella on kuitenkin se joku tyyppi, joka viehättää enemmän kuin toiset. Itse en ainakaan loukkaantuisi noista sanoista, koska tiedän, että en voi mitenkään ulkoisesti viehättää kaikkia maailman naisia.

... niin että asia on kyllä enemmän minusta kiinni. Niin kuin se tietyllä tasolla onkin, takana tosi, tosi pieleen mennyt suhde, ja toin tämän seikan kyllä ihan heti esille.

Minulle itselleni taas tulisi ''et ole minun tyyppiäni'' mieleen, että olen toiselle liian huono. Kai me kaikki koetaan asiat eri tavoin. Mutta ihan oikeasti, kiitos neuvoista, ilman niitä olisin varmaan töräyttänyt ''olen lesbo'' tai jotain muuta yhtä viksua.

Ja jos joku ihmetteli ikiämme, niin arvasitte oikein, olemme nuoria, molemmat juuri ja juuri päälle 20.

• vaikka näin

Kaikkein hienoin tapa antaa pakit, jonka oon kuullu, on sellainen, että antaa samalla miehen tuntea itsensä miehekkääksi (torjuttaessa mies helposti tuntee, että ei kelpaa, koska ei oo riittävän "mies"). Ennestään tutulle miehelle siis vaikka näin:

"Sä oot ihana mies, mutta mä oon aina pitänyt sua kuin isoveljenä..."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66