Mua on ihan oikeasti alkanut ärsyttään mun isoveljen käytös. Vielä pari vuotta sitten sain olla rauhassa omassa huoneessa koneella, katsoa telkkari YKSIN rauhassa, ottaa päiväunet sohvalla, ottaa jääkaapista mitä halusin... MUTTA NYT!
Nykyään mä herään viikonloppuisin aamuyöstä siihen, kun veljeni könyää pelkissä boxereissa mun huoneen koneelle ja alkaa nauramaan siinä kavereidensa mese-jutuille ja alkaa mässyttämään leivällä(se mulkku myös jättää aina paskaset astiansa mun huoneeseen). Iltaisin veljeni on valloittanut sohvan ja koko telkkarin ja ainoastaan arkiaamuisin, jolloin mulla on aikaisin koulu, mun veli nukkuu pitkään. Ja yllätys yllätys, veli on JOKA KERTA kotona, kun mä tulen koulusta. Jos mä tallennan vaikka jonkun ohjelman digiboxille, niin mun veli yleensä katsottuaan poistaa sen, olin ehtinyt katsoo sen, tai en.
En ole mikään 12v, vaikka se vois helposti jutun perusteella kuvitellakkin, olen 16v ja tää voi kuulostaa pelkältä tyhjältä valitukselta, mutta just noi telkkarin katsomiset ja koneella olot oli niitä mukavia rutiineita, jotka piti mut täysjärkisenä. Nyt, vaikka mulla onkin enemmän aikaa kavereille, mun elämä tuntuu paljon tyhjemmältä, kun en viitsi kavereillekkaan pelkästään katsomaan TV:tä.
Olen yrittänyt sanoa veljelle, että lopettais edes sen maiskutuksen, mutta vastaukseksi tulee aina vittuilua tyyliin: "Viu Viu, enkö mäkään saa olla koskaan koneella!", "Häiritseekö meidän pikku prinsessaa, kun et ole ainoa, joka syö leipää?!?", "Turpa kiinni, vitun apina, ota banaani!"
Ei helvetti uskois, että se kusipää on jo 19v... alkaa se raamatun Kain ja Aabel juttu vaikuttaa hyvältä ratkaisulta...
Isoveljeni on ärsyttävä luuseri-pummi!
78
10520
Vastaukset
- energiasyöppö
... heti!!!
Onko kateellinen sulle?? Käske sen hankkii oma elämä! Eikö veljellä ole omaa tietsikkaa? Jos kone on yhteinen niin parempi on sitten kone siirtää pois sun huoneesta. Kysy suoraan mikä risoo ja voitko auttaa? Jos veli nauraa tai pottuilee sano että mee psykologille keskustelee...
Mutta kuten sanoin vanhempien tai toisen vanhemmista vedettävä peli poikki. Jos kundi ei usko niin häätö kodista!!! On jo täysikäinen ja voi lähtee pois jos ei pysty tulee kotiväen kanssa toimeen!- mskh
kuuluu oma tietsikka vaikka vuoraamalla mitä noi minipömpelit nykyään maksaakaan ja vuokramokkula päälle muuta ei elämässä tartte pysyköön jokainen omalla koneellaan !!!!
- tiatamaton
mskh kirjoitti:
kuuluu oma tietsikka vaikka vuoraamalla mitä noi minipömpelit nykyään maksaakaan ja vuokramokkula päälle muuta ei elämässä tartte pysyköön jokainen omalla koneellaan !!!!
mihin hemmetin perusoikeuksiin kuuluu oma tietsikka???
en oo viä semmosee lakipykälään törmänny.... - Hatshiih
tiatamaton kirjoitti:
en oo viä semmosee lakipykälään törmänny....Se on se sama pykälä, joka takaa jokaiselle punaisen avoferrarin kahdenmaattavalla vesisängyllä!!
- (-.-)
tiatamaton kirjoitti:
en oo viä semmosee lakipykälään törmänny....No ehdota eduskunnalle ;D
- huomiova.plösö
mskh kirjoitti:
Siis toihan on ihan kun jostain eri maailmasta. Täytyy sanoa että tää nykyajan nuorisi on ihan pilalle tavaralla hemmoteltu.On omat kännyt ja tietsikat,ei oo tarvinu kun mankuu ja tiristä ja mutsit ja faijat on pikkupuppeleille ostaneet vehkeet ja vermeet. Ja ne pikkunössöt pitää niitä päivänselvinä.
Elikkä mitä opimme emme yhtään mitään penskat on pilalle hemmoteltu koulua eivät kunnolla käy käyvät jos huvittaa roikkuvat netissä valittavat rahapulaansa.Ovat vanhemmileen tottelematomia,jonninjoutavia ruikuttajia. Mitä me olemme nuorista narisevia keski-ikäisiä vaihdevuosien vaivaamia pallukoita joissa on ihmisyyden ulkokuori mutta sisältä täynä itsekeskeisyytämme omia himoja.
Tarttis tehdä jotain .......................itselle,ennekuin on myöhäistä.Taidampa aloitaa sen nyt en narise kuin itselleni,saate toiset olla rauhassa.
- 16+20
Ota jotain johtojairti koneesta/telkkarista, ja piilota niitä. Ei varmana ole niilä kun ei saa edes toimimaan niitä.
Ja hommaa oveen lukko. Munalukon asennus on helppoa, ja takaa yörauhan, kun sitä kaipaa. Onko veljesi kenties juuri amiksesta valmistunut paska, joka ei päässyt töihin? Käske sen tunkea käpy perseeseen ja tanssia sambaa.- sakka.kl
eli ota omista tärkeistä tiedoista kopio ja sitten vain joku kerta kun se ei kotona kirjoitat Käynnistä/suorita valikkoon format C: /fs:ntfs ja ok siinä ihmettelyä kun koko kone tyhjä.Vastaat jotta varmaan joku viirus:=)
- voi voi
sakka.kl kirjoitti:
eli ota omista tärkeistä tiedoista kopio ja sitten vain joku kerta kun se ei kotona kirjoitat Käynnistä/suorita valikkoon format C: /fs:ntfs ja ok siinä ihmettelyä kun koko kone tyhjä.Vastaat jotta varmaan joku viirus:=)
tossahan ei onneks oo paljoo vaivaa??? jyrää ja asentaa päivittäin jep jep. kivat sulle...
Ei veljelläsi ole aamuyöstä mitään asiaa sinun huoneeseesi koska sinä nukut ja vanhempiesi on puututtava tilanteeseen kun jokaisella on oikeus nukkua yöllä ja seuraavan kerran kun veljesi tulee aamuyöstä huoneeseesi niin saat sellaisen hepulin ja rupeat vaikka kirkumaan että kaikki herää ja sanot vanhemmillesi että et siedä sitä että luuseri veljesi tulee sinun huoneeseesi. Jos vanhempasi ei puutu tilanteeseen niin soita lastensuojelutoimistoon niin asia hoituu koska heidän on puututtava tilanteeseen. Tietokoneesta joku tärkeä johto kuten netti, virta tai muu johto pois ja piiloon niin ei tule koneen käytöstä mitään. Hiiri on myös oiva tapa piilottaa niin ilman sitä ei pysty nykykonetta käyttämään. Yksi hyvä on laitta lukko tai joku muu estin oveen ettei sinun huoneeseesi kukaan pääse sopimattomaan aikaan. Tsemppiä yrityksellesi.
- turhaa täällä itket
taitaa olla kirjoittajan päässä jotain vikaa ku tänne itkee tommosta, jo tuo kertoo paljon et telkkarin katsominen ja koneella olot oli niitä mukavia rutiineja jotka pitää sut täys järkisenä, ni et ole sit vissii enää täysjärkinen vai?? eiköhän se ole huoltajien tehtävä puuttua veljes käytökseen, ei suomi24.fi:n käyttäjien.
- pleierinainen :)
"jo tuo kertoo paljon et telkkarin katsominen ja koneella olot oli niitä mukavia rutiineja jotka pitää sut täys järkisenä"
Jos nuo pitää jonku täysjärkisenä niin sitten pitää, kuka sinä olet siellä arvostelemaan kirjoittajan mielenterveyttä...Henkilökohtaisesti itselläni Nintendo ds:n pelaamininen rentouttaa ja virkistää arjen oravanpyörässä (olen 30 v. nainen). Vie saunan taakse. - :D.......
pleierinainen :) kirjoitti:
"jo tuo kertoo paljon et telkkarin katsominen ja koneella olot oli niitä mukavia rutiineja jotka pitää sut täys järkisenä"
Jos nuo pitää jonku täysjärkisenä niin sitten pitää, kuka sinä olet siellä arvostelemaan kirjoittajan mielenterveyttä...Henkilökohtaisesti itselläni Nintendo ds:n pelaamininen rentouttaa ja virkistää arjen oravanpyörässä (olen 30 v. nainen). Vie saunan taakse.rentoudun pleikka 2 parissa joko pelaten tai laulaen ;)
Tv katson myös, että haista sinä musru paska, ja tee iha mitä tykkäät!
Mut älä tule tänne avautuu omista skismoistas!!
Aloitajalle, kokeile sitä hiiren piilottamista vaikka kalsari laatikkoon ;)
Vanhemmille kuitenkin auttas kanssa vihjasta, itse muutin kanssa kotoa 19v .
Ja jos ei auta , niin saunan taakse vaan !
ja mä oon kans 30v nainen XD - mk
Jos toinen henkilä nukkuu huoneessa niin ei sinne mennä tietokoneelle kännissä klo 3-5 aikaan aamuyöstä aloittajan kirjoutuksen perusteella ja jos kyseessä on 19v isoveli niin ei sellaisella ole mitään asiaa aamuyöstä pikkusiskon huoneeseen koska jokaisella on yöaikaan nukkumarauha ja tullainen 19v luuserin pitäisi vanhempien laITTAA JO OMAAN ASUNTOON jos ei osaa normaaleja sääntöjä noudattaa.
- Laosin lootuskukka
Noh, eihän täällä kukaan PUUTU tällaseen asiaan, täällä KESKUSTELLAAN tästäkin kuten tuhansista muista asioista- sen takiahan tänne ihmiset kirjottaa että täällä asioita ruoditaan ja sitä miten edetä jossain tilanteessa ennen kuin siihen PUUTUTAAN.
Vai onks sun mielestä tällaset palstat pelkästään erilaisen tunnelmoinnin ja lässyttämisen takia olemassa? Tai vaihdetaan mielipiteitä mitkä on maailman parhaat Top Ten-sitä sun tätä...
Joillakin ihmisillä on ihan konkreettisia ongelmia ja tänä päivänä niistä myös keskustellaan netissä. - ps2
Jos nuo pitää jonku täysjärkisenä niin sitten pitää, kuka sinä olet siellä arvostelemaan kirjoittajan mielenterveyttä...Henkilökohtaisesti itselläni Nintendo ds:n pelaamininen rentouttaa ja virkistää arjen oravanpyörässä (olen 30 v. nainen). Vie saunan taakse.itsekkin hakkaan pleikkaa (nhl, hitman, sly racoon) rentoutumis syistä :) siihen samaan pari jointtia ja aaaaaaaaaah relaxin time
T nainen 24v - Seekndestroy
:D....... kirjoitti:
rentoudun pleikka 2 parissa joko pelaten tai laulaen ;)
Tv katson myös, että haista sinä musru paska, ja tee iha mitä tykkäät!
Mut älä tule tänne avautuu omista skismoistas!!
Aloitajalle, kokeile sitä hiiren piilottamista vaikka kalsari laatikkoon ;)
Vanhemmille kuitenkin auttas kanssa vihjasta, itse muutin kanssa kotoa 19v .
Ja jos ei auta , niin saunan taakse vaan !
ja mä oon kans 30v nainen XDOon ollu koneella nyt 84 tuntia putkeen kahvin voimalla. :D Oon sellanen ihminen, joka nukkuu kerran viikossa.. :D Et älä valita. http://www.fatalfailblog.com/
- rentouttavaa.
Jos nuo pitää jonku täysjärkisenä niin sitten pitää, kuka sinä olet siellä arvostelemaan kirjoittajan mielenterveyttä...Henkilökohtaisesti itselläni Nintendo ds:n pelaamininen rentouttaa ja virkistää arjen oravanpyörässä (olen 30 v. nainen). Vie saunan taakse.ite rentoudun pitkän koulupäivän jälkee koneella/pleikalla. jokaisella omat 'rutiinit'.. jokainen elää eri tavalla. huhh?
- 20/6
että veli tosi vastenmielinen tapaus, taitaa olla psykiatrisen hoidon tarpeessa, tai muutama litsari tekisi varmaan hyvää 19v apinalle.
- lalalaa
Oikeasti vanhemmat voisivat vaikuttaa näihin sisarusten välisiin skismoihin todella paljon.
Muistan elävästi ajan kun itse olin noin 15-vuotias ja pikkusiskoni 11-vuotias. Isä halusi hemmotella pikkuprinsessaa ja laittoi tämän huoneeseen tietokoneen: vaikkei 11-vuotias sillä vielä mitään tehnyt. Itselläni puolestaan alkoi olemaan jo erilaisia koulujuttuja mitä sai yläasteen lopussa ja lukion alussa tehdä koneella, joten tietokoneen puuttuminen häiritsi tosissaan. Ja pikkusiskon ja minun välille tottakai tuli riitaa siitä kun änkesin tämän huoneeseen rämppäilemään tietokonetta.. olisimme kummatkin halunneet että tietokone on missä tahansa muualla kuin hänen huoneessa (esim työhuoneessa missä kukatahansa voi sitä vuorollaan käyttää). Eli ihan vanhempien v-mäisyys aiheutti aiheutti aiheettoman riidan minun ja siskoni väliin tuolloin. Nykyään kun olemme jo paljon vanhempia, tulemme tottakai loistavasti toimeen. Isääni vihaan kylmästi varmaan hautaan saakka, mutta se johtunee hakkauksesta enemmän kuin näistä tietokone-ratkaisuista. - mk
lalalaa kirjoitti:
Oikeasti vanhemmat voisivat vaikuttaa näihin sisarusten välisiin skismoihin todella paljon.
Muistan elävästi ajan kun itse olin noin 15-vuotias ja pikkusiskoni 11-vuotias. Isä halusi hemmotella pikkuprinsessaa ja laittoi tämän huoneeseen tietokoneen: vaikkei 11-vuotias sillä vielä mitään tehnyt. Itselläni puolestaan alkoi olemaan jo erilaisia koulujuttuja mitä sai yläasteen lopussa ja lukion alussa tehdä koneella, joten tietokoneen puuttuminen häiritsi tosissaan. Ja pikkusiskon ja minun välille tottakai tuli riitaa siitä kun änkesin tämän huoneeseen rämppäilemään tietokonetta.. olisimme kummatkin halunneet että tietokone on missä tahansa muualla kuin hänen huoneessa (esim työhuoneessa missä kukatahansa voi sitä vuorollaan käyttää). Eli ihan vanhempien v-mäisyys aiheutti aiheutti aiheettoman riidan minun ja siskoni väliin tuolloin. Nykyään kun olemme jo paljon vanhempia, tulemme tottakai loistavasti toimeen. Isääni vihaan kylmästi varmaan hautaan saakka, mutta se johtunee hakkauksesta enemmän kuin näistä tietokone-ratkaisuista.Nyt kun olet aikuinen ja isäsi on sinua lapsena hakannut niin laitappa joskus isääsi kunnolla turpiin niin helpottaa ja sanot vielä syynkin .
- Jeesus on Herra!
ole rauhassa Herra on sinun kanssasi
- kotoa pois
Eli muuta siis kotoa. Itsekin muutin sinun ikäisenäsi omilleni kun perhe alkoi vituttaa.
Jos opiskelet on sinulla oikeus asua oppilasasuntolassa. Ainoa mahdollinen este, voivat olla vanhemmat, jotka eivät anna alaikäiselle lapselleen lupaa muuttaa tai vuokravakuu rahojen saaminen kokoon.
Pois muutto ratkaisee kyllä monet ongelmat! - göyyhä
kotoa pois kirjoitti:
Eli muuta siis kotoa. Itsekin muutin sinun ikäisenäsi omilleni kun perhe alkoi vituttaa.
Jos opiskelet on sinulla oikeus asua oppilasasuntolassa. Ainoa mahdollinen este, voivat olla vanhemmat, jotka eivät anna alaikäiselle lapselleen lupaa muuttaa tai vuokravakuu rahojen saaminen kokoon.
Pois muutto ratkaisee kyllä monet ongelmat!Niin se on, pois muutto ratkaisee kyllä totaalisesti em. ongelmat ainakin täällä pk-seudulla missä pienimmästä pienintäkään yksiötä ei pysty vuokraamaan alle 500 euron/kk; siinä ei sitten muita ongelmia olekaan kun funtsia miten riittää rahat vuokraan ja ruokaan. Jää kaukaiseen menneisyyteen kuvatun kaltaset mässytys- ja videointiongelmat.
-----
Mulla ois kuitenkin sellanen järkevämpi ehdotus että tässä nyt pyydettäis vanhempien interventiota ja yhdessä vanhempien, puoliks lapsia kun vielä ollaan, kanssa tehdään selvät pelisäännöt, vaikka mustaa valkosella, siitä että milloin videoidaan, kuka saa tai ei saa poistaa toisen videointia, kuka tulee kenenkin huoneeseen mihin aikaa ja pidetäänkö ovi lukittuna, kenelle kuuluu minkä huoneen yksityisyys ja milloin on oikeus omaan rauhaan ja milloin koneita käytetään.
Se on yksinkertaista jos niin haluaa. Jos vanhemmat ei halua puuttua tähän tilanteeseen voi ottaa yhteyttä sosiaalivirkailijaan.
- ällysähly
eikös ne teidän tietokone,jääkappi,ruuat ja digibox ole veronmaksajien rahoilla ostettu niin kuin kaikki mamujen roinat.
- The_Evil_Of_Silence
Olen samassa aaltopituudessa kanssasi, mutta vielä pahempaa! Veljeni (5 vuotta vanhempi) oli aiheuttanut jatkuvasti väkivaltaista kaltoinkohtelun minua kohtaan kun olin varhaisteininä. Niin kuin viimeksi sanoin kuolemantoiveesta pizzalla tai hampurilaisella juhlimisella, jos hän kuolisi onnettomuuteen tai tappoon joka ei ole minun aikaansaannoksista, se toisi suurta syntiä! Ei siksi että tehdään konkreettista tappoa, vaan siitä että ajatukset tappaisivat! Olisi "ratkaisevampaa" jos yrittää antaa ihmisilleen anteeksi ja lisämahdollisuuksia, niin kuin yritinkin tehdä koko ajan, mutta jatkuvan pettämisen vuoksi jouduin luopumaan toivosta. Ei ihminen (pahantekijä) voi tuolla tavoin tehdä jatkuvasti ilkeyksiä ja sitten pyydellään anteeksi kepeästi ja tehdään ilkeyksiä uudestaan. Siitä kärsii kaikki ikäihmiset, aikuisetkin! Haloo!!!
- SO HÄR
Joo kuulostaapa tutulta... Tyttärelläni on aivan sama ongelms, eli et ole asiassasi yksin. Nuoriso on teitä muutaman vuoden vanhempia ja iso veli on käynyt jo armejankin, mutta muutosta ei ole asiaan tullut.
Joku luonnevika nuorilla miehillä taitaa olla?? Liekö syynä ENERGIA juomien jälkeinen holismi? - järjestelyitä
Ja miksi se kone on juuri sinulla sinun huoneessa? Eikö veljelläsi ole samaa oikeutta koneen käyttöön ja eikö teitä rajoiteta koneen käytössä? Nehän syö sähköäkin. Vilkaiskaapa vanhempienne sähkölaskuja ja miettikää sitäkin, mutta niin saisivat vanhempannekin miettiä tuota, mihin kone on sijoitettu, jos veljesi kömpii milloin sattuu huoneeseesi. Aika erikoista. Mutta ei sun kannata nyt veljeäsi vihaamaan alkaa.
Onhan se aika kakara, jos se ei ymmärrä sulle anta rauhaa sun huoneessa, mutta niin on vanhempannekin ajattelemattomia näköjään. Kait teillä nyt kämpässä muitakin paikkoja sille koneelle järjestyy?- eräs mamma
Ihan normaalia pehe-elämää tuo on... Nykyään valitetaan vain niin helposti joka asiasta, kai nykyajan kakaroilla on vain liian vähän harrastuksia ja liikaa aikaa vetelehtiä kotona ja ärsyyntyä joka asiasta.
Hankki tytteli joku kiva harrastus tai parikin, niin ei tarvitse aina kotona olla ja hermostua kaikesta pienestä, näe kavereita, tee jotain... Oma elämäsi helpoittuu ja huomaat, että elämää on muuallakin kuin sun ja veljesi ympärillä.
Kautta aikain sisarrukset ovat riidelleet, siitä se tasaantuu, kun järkeä tulee lisää! eräs mamma kirjoitti:
Ihan normaalia pehe-elämää tuo on... Nykyään valitetaan vain niin helposti joka asiasta, kai nykyajan kakaroilla on vain liian vähän harrastuksia ja liikaa aikaa vetelehtiä kotona ja ärsyyntyä joka asiasta.
Hankki tytteli joku kiva harrastus tai parikin, niin ei tarvitse aina kotona olla ja hermostua kaikesta pienestä, näe kavereita, tee jotain... Oma elämäsi helpoittuu ja huomaat, että elämää on muuallakin kuin sun ja veljesi ympärillä.
Kautta aikain sisarrukset ovat riidelleet, siitä se tasaantuu, kun järkeä tulee lisää!että näkee kavereita enemmän. Hyvä nimimerkki eräs mamma, etkö sinä muka valittaisi, jos kone olisi sinun makuukamarissasi ja joku tulisi sinne hörisemään ja sotkemaan kun nukut? :)
- ja lue 20v päästä
Voit arvata, että meistä moni on ollut samassa tilanteessa... Mutta niin vaan on sisaruksia ja vanhempia ja kavereita kestetty...
Löysin vanhan päiväkirjan, johon olin kirjoitellut kaikenlaista 13-16-vuotiaana. On muuten lystiä lukea jälkikäteen. :))))))))))))))) - ´+09oi7ytgfc
Joo, voisit yrittää keskustella asiasta vanhempiesi kanssa ja siis asiallisesti, eli ilman rähjäämistä ilmoittaa veljelesi, että hän alkaa jo olla siinä iässä, että voisi muuttaa omilleen ja mässyttää leipää ihan itsenäisesti: turhaan hän enää sulle itkee ja kotona turhautuu. Kyllä tommonen käytös onkin todella lapsellista ja ois ehkä korkea aika linnun lentää pesästä.
Mun mielestä asiasta ois kyllä syytä pitää pieni perhekokous, koska oli viikonloppu tai ei, hänellä ei ole oikeutta häiritä sun yöunia, ja voisi mennä töihin, hankkia omaan huoneeseensa oman koneen ja mesetellä siellä. Sullakin on oikeus yksityisyyteen. Lisäksi astioitten korjaaminen kyllä kuuluu ihan miespuoleisillekin, on todella törkeetä, että hän katsoo oikeudekseen sotkea sun huonetta: hän on liian aikuinen siihen. 19-vuotiaan pitää jo tajuta omaa vastuuta omista sotkuistaan ja tehdä muutakin kun löhötä päivät sohvalla.
Hän ei yhtään huomioi sinua ja voisit kysyä etä miksi ja mistä hän on kateellinen, selkeästi tuo "prinsessa" nimitys viittaa siihen, että huomiotta hän nyt on jäänyt. Kohtelee huonosti ja nimittelee, eli on kateellinen ja kostaa nyt sinulle jotain. Mun mielestä sulla on oikeus puhua asiasta ja pyytää selitystä, mutta psyykkaa itsesi niin, että pysyt asiassa, etkä ala huutamaan, etkä ala hysterisoimaan, vaan tuli mitä tuli, pysyt asiassa ja näissä asiaväitteissä: hän yrittää saada sinut hermostumaan ja todistaa kiukuttelevaksi pikkukakaraksi, koska se on tehokkain ase nuorempaa vastaan.
Ihminen regressoituu sellaisten asioitten takia kun turhautuminen, kateus ja mustasukkaisuus. Ihminen on vaan sellainen, siis aikuisetkin vajoaa aivan lapsen tasolle esim. mustasukkaisuusriidoissa. Tätä kautta on ehkä helpompi ymmärtää, veljesi kun ei kuitenkaan ihan aikuinen ole: aivot kehittyvät tuonne pariin kymppiin saakka, joten ihminen on keskenkasvuinen kuitenkin vielä 19-vuotiaana, vaikka tavallaan onkin jo aikuinen. Asioita voi silti jo alkaa vaatimaan ja pyytämään, mutta hermot kestää paremmin, kun muistaa tosiasiat. Niitten kanssa sitten pitää vaan tasapainotella.
Yritä keskustella asioista pitkäjänteisesti ja pyydä apua vanhemmiltasi: tuo on kyllä väärin sinua kohtaan. Yrittäkää päästä johonkin kompromissiin ja yritä myös kuunnella, mitä vastapuoli sanoo ja voitko jotenkin helpottaa itse tilannetta. Onnea yritykselle! - liisa16v
Suosittelen sitä mitä itse tein samanlaisen asian suhteen. Eli veljesi ei todennäköisesti ole ikinä päässyt sänkyhommiin naisen kanssa joten hommaa iso tekomuna ja liimaa se penkkiin pystyasentoon. Sen jälkeen tee huoneen lamppu toimimattomaksi ja kun se luuseri seuraavan kerran tulee koneelle, kokee hän melkoisen yllätyksen ison tekomunan perseraiskatessa sitä. Sitten voit vaan naureskella, että en tiennytkään vittu et jätkä on homo.
- varma keino
Kyllä se siitä hiljenee kun vedät sitä turpaan.
- Ma(i)steri
Taidatte olla molemmat melkoisia luusereita, jos elämän sisältö on tuossa. Vanhempanne määräävät, keitä teillä asuu. Sinä et voi päättää, asuuko luuseriveljesi teillä, vaikka hän olisikin täysi-ikäinen. Helppo sanoa, että muuttakoon omaan kämppään. Onko sillä koulut vielä kesken, onko se persaukinen ja oletko itse lähdössä heti, kun mahdollista? Ärsyyntyminen yms. ovat aivan aivan normaalia perhe-elämää tilanteessa, että ollaan liian tiiviisti yhdessä. Olkaa välillä erillännekin. Maailma ei pyöri sinunkaan ympärilläsi.
Koneen voi siirtää myös pois huoneestasi. En tosin tiedä, millainen asunto teillä on. Tietenkin veljesi "yökönyämisiin" voi puuttua vanhempasikin, koska hän asuu kotona, mutta sinulla ei taida olla paljoa asiaan sanomista. Ehdota konetta siirrettäväksi veljesi huoneeseen.
"Iltaisin veljeni on valloittanut sohvan ja koko telkkarin".
-Jos veljesi asuu kotona, eikö hänelläkin ole oikeus katsoa telkkaria sohvalla vai onko se sinun yksinoikeutesi.
"Jos mä tallennan vaikka jonkun ohjelman digiboxille, niin mun veli yleensä katsottuaan poistaa sen, olin ehtinyt katsoo sen, tai en."
-Onko veljesi tämä toiminta aivan järjestelmällistä kiusantekoa vai onko digiboksi täynnä sinun tallentamiasi ohjelmia, etteivät muut voi tallentaa mitään. Onko tilanne sellainen, että sinä olet tähän asti maannut illat sohvalla katsellen televisiota ja nauhoittanut muita kanavia terrorisoiden koko perhettä ja kontrolloiden heidän television katsomisiaan.
"tää voi kuulostaa pelkältä tyhjältä valitukselta, mutta just noi telkkarin katsomiset ja koneella olot oli niitä mukavia rutiineita, jotka piti mut täysjärkisenä."
-Tyhjää valitusta se onkin. Jos elämän sisältö teinillä ovat vain tietokone ja televisio, eivät kaikki asiat ole kunnossa. Hankkiudu itsekin välillä kodin ulkopuolelle.
"Olen yrittänyt sanoa veljelle, että lopettais edes sen maiskutuksen, mutta vastaukseksi tulee aina vittuilua tyyliin: "Viu Viu, enkö mäkään saa olla koskaan koneella!", "Häiritseekö meidän pikku prinsessaa, kun et ole ainoa, joka syö leipää?!?", "Turpa kiinni, vitun apina, ota banaani!""
-Sinulla itselläsi ei ilmeisesti ole tapoja, jotka ärsyttävät muita?
Vittuilut ym. nokkelat sanailut ovat aivan tyypillistä perhe-elämää. ne ovat kaikille teinien vanhemmille tuttuja juttuja. Voisivat sisarukset tietenkin olla paremmissakin väleissä keskenään. Olet ilmeisesti ollut se perheen lellivauva, joka ei toiselle soisi samoja oikeuksia kuin itsellään on. Sinä itsekin voisit hankkia kodin ulkopuolisia harrastuksia, joita veljelläsi sentään näyttää olevan, ainakin viikonloppuryyppääminen. Toisaalta onhan veljesi sinulle hyvänä esimerkkinä siitä, millaiseksi ei kannata tulla, joten siinä sinulle tavoitetta. Sinulla ovat asiat liiankin hyvin, koska näytät käyttävän aikasi toisten tekemisten seuraamiseen.
Tämä on toisaalta sinun versiosi. Asioilla on puolensa riippuen siitä, kuka ne kertoo. Millainenhan mahtaisi olla veljesi versio?
Jos veljesi on mielestäsi täysin sietämätön, eivätkä vanhempasi halua puuttua asiaan, voisitko itse mennä opiskelemaan kotipaikkakuntasi ulkopuolelle ja hakea sieltä oman kämpän. Olethan jo peruskoulun jälkeisen opiskelun iässä. Ai niin, mutta silloinhan täysihoito ei pelaisi. Vai suunnitteletko olevasi vanhempiesi ilona lopun ikääsi?- new york
Kuulostaa kyllä NIIN tutulta.
- lukio ensin
Ei pääkaupunkiseudulla yleensä muuteta vielä 16-vuotiaana "oma paikkakuntasi ulkopuolelle" käymään koulua loppuun, yleensä koulu käydään loppuun siinä kaupungissa missä se on alotettukin ja 16-vuotias on liian nuori asumaan yksin ja käymään koulua, vanhemmat joutuu kuitenkin kustantamaan siinä tapauksessa vuokrat ja kaikki muut, ei kai kukaan nyt jaksa koulun käynnin ohessa vielä töissä käydä siinä iässä , ei mitään järkeä.
Maaseudulla muutetaan tossa iässä jonnekkin lukioon ja oheiseen asuntolaan jos omalla paikkakunnalla ei lukiota ole.
- jjkloi
oonko oikeessa??????
- whoot
Muihin en jaksa ottaa kantaa, mutta jos digiboksissa on mahdollista lukita tallennettavat ohjelmat ajastuksen yhteydessä, kannattaa tehdä niin. :D Etsit vaikka ohjekirjasta, miten lukituksen yhteydessä kysyttävän koodin voi säätää oman mielensä mukaiseksi, jottei se sitten ole mikään 0000 tai 1234, jotka ovat naurettavan helppoja arvata. Loppuupa poistelut ja ohjelmiesi katselut kertaheitolla. :D Jos taas haluat säilyttää joitakin ohjelmia, tee niille oma kansio ja lukitse sekin. Lukittua kansiota ei voi poistaa, koska siellä on ohjelmia (joita veljesi ei pääse näkemään). ;)
- btrjrejry
hyvä että nimittelet veljeäsi tuollaisilla nimityksillä ja että keskinäinen kielenkäyttönne on rumaa.
Veljelläsi ei ole mitään tekoa tulla huoneeseesi yöllä. Sinulla on oikeus nukkumarauhaan.
Eikö konetta voi siirtää vaikka eteisen nurkkaan, keittiöön tai olohuoneeseen, jossa se olisi molempien käytössä yhtä lailla?
Jos ei sitten veljellesi pystytä omaa konetta ostamaan, tai hän ostamaan itse itselleen konetta?
Joku tolkullinen ratkaisu tuollaiseen täytyy tulla. Vanhempanne ovat vastuussa asiasta.
Mutta nykynuoret näyttävät olevan paljon ilkeämpiä kuin entisaikaiset. Missä on yhteishenki perheen lasten kesken? En koskaan ole nimitellyt siskojani tai veljiäni tuolla tavoin rumasti, vaikka heihin joskus kiukustuinkin. Nykynuoret kasvattavat itselleen rumaa ajatusmaailmaa. Rumat sanat ruokkivat rumia ajatuksia, ja tekoja.
- 20 + 5
No onpa todella outoa käytöstä kyllä veljeltäsi, että tulee AAMUYÖSTÄ ja SUN huoneeseen koneelle naureskelemaan!! Kuulostaa lähinnä kiusanteolta tai todella itsekkäältä kusipäältä noiden muidenkin juttujen perusteella. Kyllä hänen pitäisi ymmärtää, ettei yöllä mennä siskon huoneeseen. Miksi hän ei muuten ole koulussa tai työssä? Miksi vanhempasi eivät puutu asiaan?
Vaikka olenkin puolellasi, niin toivon että löydät elämääsi silti muutakin sisältöä kuin telkkari ja tietokone.
Elämässä on paljon muitakin hyviä asioita mihin käyttää aikaansa. Silloin telkkari unohtuu nopeasti ja moni tekeminen on oikeasti hauskempaa kuin ruudun katsominen. - greas
"... just noi telkkarin katsomiset ja koneella olot oli niitä mukavia rutiineita, jotka piti mut täysjärkisenä."
Get a life!- BeenThereDoneThat
Jep samantapaista paskaa olen itsekkin kokenut, hankin lukon huoneeseeni ja sillä se paska melkein kokonaan loppumaan, suosittelen sinullekkin.
- -----
Hauskaa tekstiä, mutta...
"alkaa se raamatun Kain ja Aabel juttu vaikuttaa hyvältä ratkaisulta..."
Eikö tuossa ollut ideana että isoveli murhasi pikkuveljen. (jos oikein muistan)
No, tietenkin se ratkaisisi kyllä sinun ongelmasi. - heheheheee
"Turpa kiinni, vitun apina, ota banaani!"
hehehe... ei huono! - Hymyä huuleen
Katsohan tämä niin piristyt :D
http://www.youtube.com/watch?v=DVJKHSP7NGA&feature=related - tjoh
Taitaa jätkä olla pahasti vielä lapsellisuuden rajoilla ( vaikka itekki oon "vasta" 22v)..On muuten melkosen pelle ikäsekseen vai eikö ole saanu leikkiä pienenä et pitää sit isompana alkaa kettuilee, kieltämättä ihme sankari. Mun mielestä vanhemmilla on tässä kohtaa vastuu puuttua. Ja jos ei vanhemmat puutu, miksi ei? Onko kasvatus niin leväperäistä tai huoletonta ettei yhtä pientä kakaraa saada kuriin. Hävettäisi omistaa ko. veli, sori nyt vaan. Käske hankkia töitä tai lähteköö vapaaehtoistyöhön, kiusaamasta muita. Erittäin naurettavaa käytöstä!!!!!!
- herrajaan
Ei tuo ole normaalia perhe-elämää. Normaaliin perhe-elämään toki kuuluu kähinät sisarusten välillä, mutta jokaiselle pitää taata oikeus yöuniin. Se, että veli poistaa ohjelmia katsottuaan ne, on silkkaa pahantahtoisuutta, varsinkin jos olet siitä huomauttanut hänelle. Monen muun tavoin olen sitä mieltä, että vanhempien tulisi puuttua tilanteeseen. Selvittää asia kummankin kannalta ja luoda perheen järjestyssääntöjä. Jos tietokone on perheen ainut ja se on sinun huoneessasi, niin sen paikka olisi hyvä olla jossain muualla. Noista yöllisistä hetkistä kun mainitset vanhemmillesi, että sinua häiritsee kun veljesi tulee huoneeseen katsomaan pornoa ja runkkaamaan, ja katselemaan sinua, niin luulisi vanhempienkin jo puuttuvan. Tämän ei siis tarvitse olla totta..
- asdf3
no me pojat ollaan poikia :)
- asdf3
Minä olin kotona 4 vuotta vanhempi kuin sisko ja tykkäsin kuunnella musiikkia lujalla seinän takana sentään, kun oli omat huoneet.
Mutta joo.... alkoi hakkaamaan sitä seinää siinä aina se sisko jos vähänkään kuuntelin musiikkia...
Ja viimein meni siskon kanssa hermot... "poistin" siskon omat stereot sieltä.
Ja justiin joo..."poistin" mutta joo tuollainen on aika tavallista, kunhan vaan hermot säilyy kunnes saa oman asunnon. - daadaadaa
se halua päästä panee sua
- voivoi..
meillä on nyt isoveljen kans hyvät välit. En oo nähny koko tyyppiä neljään vuoteen. Ilmeisesti viesti meni perille, kun tarjos luuvitosta.
Suosittelen! - Jaakko1979
moi, joo ei toi kenenkään teinin valitukslta vaikuta. eli sen teinin jolla on kuvakkeessa 100 posekuvaa ja jättää sen amatsun/tai jopa lukion kesken ensimmäisenä lukuvuonna kun on niin rankkaa.
mut jos tietokone on sun huoneessa ja velipoikaskin haluaa käyttää sitä sun huone ole oikee paikka. yks vaihtoehto on et porukat hommaa veljelles uuden koneen, kohtuu hyvän kannettavan saa jo n.500 eurolla ja siihen päälle mokkula alkaen kympin kuussa. niin ja tätä konetta veljes LYHENTÄIS porukoilles JOKA KK. ja lyhennys suunnitelma ilman korkoo PAPERILLE. niin oppis rahankäyttöö.. kauheen erikoista konetta veljes ei tarvii jos ei mitään toitä sillä teekään. meseen ja facebookiin pääsee vähän huokeemmallaki koneella......;)
kaiketi veljes ei ole töissä eikä opiskele jos on kotosalla vaan?? ehkä senkin olis aika kasvaa aikuiseks jne? mä olen ite 30 v edellinen suhde kesti 4,5 vuotta nykyinen 3vuotta nyt ja pitää sanoo et ehkä vasta ny on kasvanu enemmän aikuiseks..:) nyt osaa esim siivota ne leivänmurut pois jne.. ja antaa toisenkin kattoo telkusta jotain mitä se haluaa..
eli huomaa et veljes on kyllä täys kakara koska jos se seurustelis muijillekin noi asiat olis just niitä tarkeitä, et pitää huomioida toistakin vähän, on se sitte sisko, vaimo, äiti kuka vaan.
ai nii sulle ny saa jonkun pienen telkkarin omaan huoneeseen käytettynä vaikka kirppikseltä tai netistä jostain palstalta esim. 24 on tori jne...... onhan näitä siis.. SEURAA ite telkkujen ilmoituksia ja SOITA ite ja kysy voiko järjestää kuljetuksen.. hyvä pieni vanhanajan kuvaputki telkku on yleensä vaan muutamis kympeis.. OSOITA porukoilles et PYSTYT hankkiin telkun siinä missä veljes EI PYSTY hankkiin konetta ilman niitä.. - rinkka_
Toivottavasti ymmärrät olla kiitollinen helposta elämästäsi jossa isoin ongelmasi on veljesi käytös ja leivänmurut pöydällä.. moni olisi jo kiitollinen niistä muruista siinä pöydällä.
Onhan se toki harmi että ei saa nukutuksi jos joku apina istuu nauraa koneella, vaan et kyllä osoita kovinkaan kypsää käytöstä omasta puolestasikaan kun tänne pitää tulla asiasta itkemään, etkä osaa hoitaa onglmaa itse.
"..maailma on hightechii, sekö teki meistä kyvyttömii, tään uuden aika kauden nimi on, UUS AVUTON! UUS AVUTON! UUS AVUTON!"- Tounas-veli
Onnittelut aloittajalle: paras TROLLI moneen kuukauteen.Vilpittömät onnittelut:)
- greatsuccess
Tounas-veli kirjoitti:
Onnittelut aloittajalle: paras TROLLI moneen kuukauteen.Vilpittömät onnittelut:)
Trollihan se siellä http://www.youtube.com/watch?v=40GaKNseZjw
- kULLITTAJA
Tounas-veli kirjoitti:
Kun aamulla heräsin auringon nousuun huomasin orkkujen tulleen jo housuun vaivasi yhä mua potenssi luja seisoi mun peli,kuin tobrahuja raotin hiljaa mä siskoni ovea jos hyväkseni käyttäisin oman suvun LOVEA.
- viil viil
kaikesta ihmisten tartteekin valittaa:P
- banaania ota
Tarkoituksenani ei ole olla ilkeä, mutta kovin pieniltä vaikuttavat asiat jotka häiritsevät.
Tosin teini-iässä tulee muutenkin joka asiasta tehtyä vaikeampia kuin ne ovat. Vanhempana sitten tulee varmaankin isompia vaikeuksia eteen, jos et aio erakoitua....mutta silloin niitä ei vain enää ainakaan normaalisti tule suurenneltua niin paljoa.
Ja "jo 19-vuotias..." Kyllä tuon ikäinen poika on useimmiten vielä täysi nulikka, eikä osaa täysin ottaa muita huomioon.- etsisit.
Itsellesi harrastuksia,silloin ei tarvitsisi istua niin paljoa netissä ja silloin veljesikään ei sinua harmittaisi.
Teillä on tyypillinen tavisperhe,elämä etenee omalla painollaan ja elämän kohokohdat ovat telkku ja tietokone ja se on todellakin surullista. Samoin on hyvin surullista,että joudut kertomaan asioista ventovieraille netin välityksellä,vaikka sinun pitäisi osata kertoa ja ratkoa ongelmasi perheesi kesken. - aamukaste82
"Ja "jo 19-vuotias..." Kyllä tuon ikäinen poika on useimmiten vielä täysi nulikka, eikä osaa täysin ottaa muita huomioon."
Kyllä tuon ikäsen pitäis jo osata...
Tulee mieleen, että ei vaan halua tehdä oikein, varmaan taustalla muutakin kuin mitä aloittaja kertoi.
Kun mun sisko oli 16, sekin oli aikamoinen valittaja, ja hirvee suustaan. Meillä on ikäeroa n. 6v. Ok, on se varmaan vieläkin sellainen, mutten luojan kiitos enää asu kotona vanhempieni ja tän nuoremman siskon kanssa. Nyt se on melkein 20v. ja asuu edelleen kotona. Mut koskaan en voinut kotona rentoutua. Jos tuli kotiin myöhään, piti hipihiljaa sipsuttaa ovesta yläkertaan ja omaan huoneeseen, koska pikkusisko nukkui siinä yläkerran oven vieressä ja kiljui kuin pistetty eläin jos joku kassi kahahti tai jotain kolahti. Ymmärtäähän sen että toinen haluaa nukkua jos täytyy herätä aamulla kouluun mutta se miten se reagoi, otti kyllä aivoon niin, etten viitsinyt enää hemmotella vanhempiemme "pikkuprinsessaa" enempää yrittämällä rajoittaa elämääni lisää vaan tein mitä tein, parhaani mukaan. Töitä ei mistään vaan löytynyt ja hermot oli ihan tarpeeksi kireällä muutenkin. Onneks ei tarvii kestää sitä enää, yksin, kun löysin onneni - ja töitä.
Toinen asia on se, etten mä usko parhaalla tahdollakaan että kovin moni 16v. tyttö jaksais keskustella järkevästi (huutamatta, kiljumatta, toista osapuolta haukkumatta ym.) tilanteesta jossa häntä niin kovasti ärsyttää joku pienikin asia. Omaan kokemukseeni perustuen ton ikäset ajattelee vain itseään, sitä kuinka heitä niin hirveän paljon ärsyttää. Kahden teinin (siskojeni) kasvamista katselleena ja muutaman tavanneena tiedän. Ja tietää moni muukin.
Vanhempien asennetta ei voi kun ihmetellä, kun annetaan yhdelle erivapauksia (tietokone huoneeseen) ja toinen menee sitten sinne kun haluaa, nukkui siellä joku tai ei... Kasvatuksesta se olis kiinni.
salasana, sellainen, mikä ei ole arvattavissa.
Ei siis lempikirjailija, syntymäaika, kaverin nimi.
Joihinkin digiboxeihin saa myös salasanan.- me pidämme yhtä
Hyväkään koulumenestys ja luokanopettajan pätevyys ei ole tehnyt luuseri-siskostani oikeaa ihmistä.
Hänelle tuntuu olevan tärkeämpää yrittää tuhota muiden perheenjäsenten elämä ja ihmissuhteet.
Pikkusiskoni poikaystävän hän melkein onnistui karkoittamaan kertomalla perättömiä juttuja ja lähettelemällä sairaita tekstiviestejä.
Me nuoremmat sisaret pystyimme yhteistyössä torjumaan tuon hirviön. Olemme muuttaneet pois lapsuudenkodistamme ja asumme toisiamme lähellä naapuripaikkakunnalla. Kyllähän isosisko sinnekin yritti tunkeutua, mutta kun emme avanneet ovea vaan soitimme virkavallan paikalle, niin johan luuseri sai kintut alleen. Siellä se nyt kiusaa vanhempiamme mitään työtä tekemättä, lihoaa päivä päivältä. Itsehän on tiensä valinnut.- Brooidiis
johdot likasten pikkupökien joukkoon mut heti ne löysin kun käyn aina haistelemassa niitä..!Heh,ota bansku....
- OMG!
ja luksitse kone salasanalla ja laita bugi träppi ovelle. Jos kone ei ole yksin sinun niin sirrä se muualle ja osta oma kone. Kun olet siirtänyt telkan muualle veljesi katsoo telkkaa muualla. Osta vielä koneeseen TV tikku. Suosittelen, että ostat Mac book pron ja ja Elgaton Eye TV Hybridin. Kannattaa hommata vielä erillinen näyttö ja pari ulkoista 1-2 TB kovalevyä.
Jos ei auta keskustele vanhempiesi kanssa. Jos ei auta ota yhteys poliisiin.- 5yryd
sille kiihkeää seksiä.
se joko peljästyy, eikä ikinä tule huoneeseesi, tai sitten tarttuu ehdotukseesi.
kävi miten kävi, se on win-win.
- JAFC
Broidis on JOKERIFANI! Siitä se luuserius johtuu. Varo sitä pervoa.
- tuomas´´
Luepa Bill Wiesen 23 minuuttia helvetissä ja luetuta veljelläsikin. Tässä hieman alkua...
Kalifornialainen Bill Wiese matkasi ajan rajan toiselle puolen - kadotukseen 23.11.1998. Jumala näytti hänelle Helvetin, jotta tämä voisi varoittaa ihmisiä. Kirjoitan osan tuosta todistuksesta tänne jatkaakseni Jumalan varoitusta.
Bill Wiese:
Sunnuntaina marraskuun 22. päivänä 1998 vaimoni Annette ja minä olimme viettämässä iltaa erään läheisen ystävämme kotona. Tuossa illassa ei ollut mitään epätavallista. Läksimme kotiin noin kello 23 ja menimme vuoteeseen hiukan ennen kello kahtatoista täysin tietämättöminä siitä, että eräs tapahtuma, jota minun on vieläkin vaikea selittää, muuttaisi elämäni ikuisiksi ajoiksi. Noin kello kolme aamulla havahduin äkkiä siihen, että minua kiidätettiin läpi ilman kovaa vauhtia. Jonkin ajan kuluttua aloin pudota kohti maata täysin hallitsemattomasti. Päädyin jonnekin joka vaikutti vankiselliltä. Sellin seinät oli louhittu kallioon ja ovena oli paksu kalteriovi. Olin täysin alasti, mikä vain lisäsi vankeuden tuskaa. Tämä ei ollut unta - minä todella olin tässä oudossa paikassa. Vaikka olin täydin hereillä ja tietoinen ympäristöstäni, minulla ei ollut aavistustakaan siitä, mitä oli tapahtunut, miten olin matkustanut, tai miksi olin siellä missä olin. Kaikki nämä asiat näytettiin ja selitettiin minulle vasta matkani myöhemmässä vaiheessa. Ensimmäinen merkille panemani asia oli lämpötila. Ympärilläni oli todella kuumaa - niin kuumaa, ettei mikään elämä kykenisi selviytymään sellaisissa olosuhteissa. Oli niin kuumaa, että mietin: Miten olen edelleen hengissä? Miten kykenen kestämään tällaista kuumuutta? Lihani varmaan irtoaisi luistani millä hetkellä hyvänsä. Mutta todellisuudessa niin ei käynyt. Tämä ei ollut painajaisunta, se oli todellista. Ankara kuumuus vei minulta kaikki voimat. En ollut vielä tietoinen siitä - mutta olin suistunut helvettiin.
Jos olet kuten suurin osa ihmisistä, silloin olet avannut tämän kirjan pelkästä uteliaisuudesta. Jossakin syvällä sisimmässäsi saatat kysellä: Menikö tämä mies todella helvettiin - tuliseen, polttavaan ja kiduttavaan helvettiin? Ehkäpä ajattelet, että olen keksinyt koko jutun, koska kukaan ei voi mennä helvettiin ja palata takaisin kertomaan siitä. Tai ehkä et usko koko helvetin olemassaoloon. Jos taas uskot kirjaimelliseen helvettiin, ajattelet luultavasti, että ainoa syy, miksi Jumala lähettäisi jonkun ihmisen helvettiin on se, että tuo ihminen oli paha ja ansaitsi sen. Minun tapauksessani mikään edellä olevista vaihtoehdoista ei pidä paikkaansa. Kyllä, minut vietiin kirjaimelliseen palavaan helvettiin, ja ei, sillä ei ollut mitään tekemistä hyvänä ja pahana olemisen kanssa. Syy miksi minulle näytettiin tämä paikka oli se, että palaisin sieltä takaisin varoittavan sanoman kanssa. Kertomukseni tarkoituksena ei ole tuomita tai syyttää, vaan pikemminkin kertoa sinulle siitä, että helvetti on todellinen paikka - se on olemassa. Jumala ei halua kenenkään joutuvan sinne. Mutta tästä huolimatta surullinen tosiasia on, että joka ikinen päivä ihmiset valitsevat vapaaehtoisesti helvetin.
Tämän päivän yhteiskunnassa varoitusten tarkoituksena on suojella meitä vahingoilta tai onnettomuuksilta. Varoitukset eivät ole pelkkiä tervetulleita ohjeita, vaan me odotamme, että niitä on asetettu lähes kaikkialle alkaen hammastahnaputkista ja päätyen vaikkapa kiinteistöihin. Esimerkiksi talon rakentamisessa sopimukset kirjoitetaan suojelemaan ostajia, ja niihin sisällytetään kaikki ostajan tarvitsema tieto. Ostaja jopa raivostuisi, jollei hänelle annettaisi kaikkia hänen tarvitsemiaan tietoja.
Kuka rakastava isä tai äiti ei varoittaisi lastaan leikkimästä vilkkaasti liikennöidyllä kadulla?
Kun taivas muuttuu mustaksi ja tuulet voimistuvat, me katsomme paikallista säätiedotusta saadaksemme tietoja lähestyvästä myrskystä tai trombista.
Miksi me kuitenkin väitämme Jumalaa lyhytnäköiseksi tai syyttäväksi Jumalaksi, kun Hän varoittaa meitä siitä, mitä tapahtuu, kun valitsemme väärän tien? Tai sanomme, että Hän on tuomitseva Jumala! Totuus on, että Jumala varoittaa meitä sen vuoksi, että Hän on hyvä Jumala. Hän rakastaa meitä ja haluaa auttaa, ohjata ja suojella meitä. Minä ainakin toivotan tervetulleiksi kaikki Hänen varoituksensa.
Tämä kokemus ei ollut jotakin, jota pyysin tai halusin elämääni. Olen luonteeltani vanhoillinen enkä halua elämääni mitään näin radikaalia tai epämukavaa. Siitä huolimatta pystyn tarkastelemaan tätä epämieluisaa kokemustani Jumalan kaikenkattavasta näkökulmasta. Kokemukseni jälkeen olen huomannut, että se pitää yhtä sen kanssa, mitä Raamattu sanoo helvetistä. Tämä on paljon merkityksellisempää kuin se, mitä minulla itselläni on sanottavana. - Kalle777
Minusta vaikuttaa, että veljesi on runkkari ja sukurutsaaja, joka haluaa nähdä sinut pikkareissa.
- ISOveli20
Nykyään työnhaussa on hyvä että on ammattitutkinto alla. se ei takaa työtä,mutta vielä vähemmän sen takaa lukio. ja jos teillä on yhteinen tietokone niin tehkää tietokone vuorot. Jos veli herää aikasemmin nii minkä hän sille voi,vissiin jäänyt armeija heräämiset päälle tai sit hän treenaa niitä:)) ei sitä pidä vkl valvoo koko päivää pilalle. osta oma kone ni ei tarvii vinkua:) ja ehkä ne omat ohjelmat on hyvä katsoa pois eikä jättää roikkumaan tallenttujen joukkoon ''odottaen huonoa päivää'', koska sitä ei taida pikku prinsessalla olla:))
- D::::
EI VITTU MIKÄ PASKA SÄÄ OOT KUUNTELE ITTEEs SAATANAN PELLE!!!!!! D::: LOLOLOLOLLLLL
- mies 70
potkaise sitä palleihin ja sano että menee vittu muualle haiseen ja hankkii elämän
- lintsukki
mun isoveli on myös ärsyttävä. varastelee tavaroita mun kädestä, ärsyttää a kattoo telkkarista juttuja esim. sarjoja sekä leffoja
- lintsukki
mun isoveli on myös ärsyttävä. varastelee tavaroita mun kädestä, kattoo telkkarista isoille tarvkotettuja juttuja esim. leffoja
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4173598Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1141432
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851399Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991358Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591316- 501236
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891159Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331027- 39950