Noheva

Noheva?

Olin baarissa ja valomerkin aikaan pyysin erästä naista hitaille johon hän sanoi,,jos olisit vähän nohevampi niin voisin lähteä..Tarkoittaako noheva naisten suusta että olen ruma vai oliko käytökseni liian tyly häntä kohtaan?

13

2281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Tuskin se bimbo itsekään tajusi mitä sana tarkoittaa. Noheva on armeijaslangia ja tarkoittaa lähinnä ahkeraa ja tunnollista soturia. Luultavasti vosu on joltakin entiseltä inttipoikakundikaveriltaan kuullut sanan ja ajatellut "hei, vähäks kuul sana, tota mä käytänki ens baarireissul niinq". Eli mahdoton sanoa, mitä se bimbo sillä kohdallasi halusi tarkoittaa. Tuskin hän voi tietää, kuinka ahkera olet ja kuinka hyvin täytät armeijassa kapiaisten käskyjä.

• -

Tälläkin palstalla kehotetaan lähestymään naisia rohkeasti,mutta kummasti syö itseluottamusta entisestään kun annetaan pakit tylysti sanoen.

• dsdssvv

"Noheva on armeijaslangia ja tarkoittaa lähinnä ahkeraa ja tunnollista soturia."

Itse muistelisin että se tarkoitti myös pätevää sotilaasta, mutta kukapa näitä slangisanojen todellisia merkityksiä tietää, ne kun yleensä vaihtelevat varuskunnittain, jopa yksiköittäin.

Minusta tuo tyttö oli varmaan tarkoittanut tuolla noheva sanalla tuossa yhteydessä sitä että aloittaja ei ollut tarpeeksi tasokas tai ystävällinen/hyvä tapainen naista kohtaan.

• Minäpä vain
        - kirjoitti:

Tälläkin palstalla kehotetaan lähestymään naisia rohkeasti,mutta kummasti syö itseluottamusta entisestään kun annetaan pakit tylysti sanoen.

Minä (nainen, 28v.) kehotan lähestymään naisia rohkeasti.

Jos lähestyt naista, et ole kaatokännissä vaan asiallinen, et heitä typerää aloitusreplaa ("käytsä usein täällä?") eikä pimpin kuvat kiiltele silmissä, et ole lähtökohtaisesti tehnyt mitään väärää.
        Jos joku nainen haistattaa sulle silti pitkät, niin kysymys on melkoisen epäkypsästä ja humalaisesta tapauksesta. Harvempi selvin päin vastaisi noin. Ei kannata ottaa itseensä, jos jollain kettuuntuneella teinillä on vaippa väärinpäin.

Ennen kaikkea, älä anna tuntemattoman ihmisen vaikuttaa itsetuntoon. Itsetunnon pitäisi lähteä ihmisestä itsestään. Jos saat tuollaisen epäasiallisen vastauksen, sano mielessäsi itsellesi: "olin ihan asiallinen, enkä ansainnut tuollaista käytöstä. En haluaisi edes tutustua noin töykeään ihmiseen".
        Jos todella olet ollut asiallinen, ei sen toisen ihmisen käytös ole sinun syytäsi.

Älä ajattele aiempia rukkasia, kun lähestyt naista. Kuvittele, että aloitat nollasta. Muuten se töykeästi käyttäytynyt, tuntematon nainen, vaikuttaa sinun tekemisiisi jatkossakin. Et voi antaa käydä niin.

Naisille tilanne on varmasti huomattavasti helpompi yleensäkin. Minulle on jäänyt rukkasista usein ihan hyvä fiilis, vaikka harmittaakin että pakit tuli. Iällä on varmasti iso merkitys, kyse on kuitenkin itseäni vanhemmista miehistä. Moni on ollut aidosti iloinen ja otettu siitä, että pyysin heitä ulos. Ja olisivat lähtenytkin, elleivät olisi varattuja. Yksi sanoi, että olisi jo ajat sitten pyytänyt mua ulos, ellei seurustelisi. Yksi taas sanoi, että kyllä hän on aina tykännyt musta. Seurusteli hänkin. Tiedä sitten, tarkoittivatko he jokaista sanaa, mutta se oli silti kiva kuulla.
        No, näistä kumpikin oli vuosien takaisia tuttuja, joka kai osaltaan vaikutti siihen, että he halusivat mulle jäävän tilanteesta mahdollisimman hyvän fiiliksen. On uudet tuttavuudetkin nätisti toivotelleet hyvää jatkoa. Olen ehkä saanut parhaat rukkaset ikinä.

Musta tuntuu, että naiset ei ihan ymmärrä miesten iskuyrityksiä. Naisista se tuntuu siltä, että miehet tosta vaan lähestyy ja melkoisen sattumanvaraisesti. Ei kuitenkaan ymmärretä, että mies voi joutua keräämään rohkeutta pitkäänkin, ennen kuin uskaltaa tehdä siirtonsa.

• M.29.

kuten tuossa yläpuolella jo kerrottiinkin. Itselleni ainakin on jo suhteellisen iso turn off sinällään jos nainen käytttä jotain inttisanontoja... Veikkaan että et menettänyt mitään kovin kummallista siinä naisessa.

• ss

Noheva tarkoittaa sellaista ihmistä, joka luulee olevansa liian nokkela tyyppi. Eli ihminen, joka ehkä tavallaan leveilee omalla nokkeluudellaan.

• ss
        ss kirjoitti:

Noheva tarkoittaa sellaista ihmistä, joka luulee olevansa liian nokkela tyyppi. Eli ihminen, joka ehkä tavallaan leveilee omalla nokkeluudellaan.

Vielä täsmennän, eli tässä tapauksessa naisen korvaan särähti ilmeisesti miehen noheva iskurepliikki. Sinänsähän on aika pinnallista tuomita, ehkä hieman humaltunut mies muutaman ensimmäisen sanan perusteella.

Miestä kuitenkin voi lähestyminen kovasti jännittää ja senkin takia sammakkoja voi pärähtää suusta. Harmi, ettei tätä moni nainen tunnu ymmärtävän vaan tuomitsee hyvin herkästi

• Aloittaja
        ss kirjoitti:

Vielä täsmennän, eli tässä tapauksessa naisen korvaan särähti ilmeisesti miehen noheva iskurepliikki. Sinänsähän on aika pinnallista tuomita, ehkä hieman humaltunut mies muutaman ensimmäisen sanan perusteella.

Miestä kuitenkin voi lähestyminen kovasti jännittää ja senkin takia sammakkoja voi pärähtää suusta. Harmi, ettei tätä moni nainen tunnu ymmärtävän vaan tuomitsee hyvin herkästi

Menin vaan pokkana ja kysyin lähdetkö hitaille itsevarmana en edes sammakoita päästelly suustani..johon hän tarkalleen sanoi (muistan vielä en siis ollut kaatokännissä)..En tykkää kyseisestä kappaleesta ja äijä voisi olla nohevampi lisäten perään ei pahalla!

• ja loukkasit häntä.
        Aloittaja kirjoitti:

Menin vaan pokkana ja kysyin lähdetkö hitaille itsevarmana en edes sammakoita päästelly suustani..johon hän tarkalleen sanoi (muistan vielä en siis ollut kaatokännissä)..En tykkää kyseisestä kappaleesta ja äijä voisi olla nohevampi lisäten perään ei pahalla!

Itseään kunnioittava ja arvossa pitävä nainen kokee loukkauksena ja halveksuntana sen, että mies (etenkin jos nainen on miehestä kiinnostunut) hakee häntä ensimmäisen kerran tanssiin vasta viimeisille. Hän näet tulkkaa sen niin, että pidät häntä kapakan vihoviimeisenä hätävarana, helppona panopuuna, johon sinun ei ruutia kannattanut tuhlata ennen kuin olit yrittänyt kaikki kiinnostavammat naiset ja he olivat antaneet sinulle pakit. Mielenkiintoista naista ei ikinä kannata hakea viimeisille. Säästä haku seuraavan illan ensimmäisille.

Mieti miltä sinusta tuntui, kun koulussa valittiin jotain joukkuetta ja sinut otettiin viimeisenä (vaikka pidit itseäsi parempana pelaajana kuin aiemmin valittuja). Täsmälleen samalta naisesta ehkä tuntui hänen kommentistaan päätellen.

Noheva tarkoittaa nopeaa, oma-aloitteista ja rohkeaa toimijaa. Sinä taas annoit itsestäsi juuri päinvastaisen kuvan, hidas saamaton nahjusteleva arkajalka. Antaa aika säälittävän kuvan jos mies on illan kierrellyt ja kaarrellut naista, mutta vasta pilkun jälkeen tekee ensimmäisen epätoivoisen yrityksen.

Toisaalta, nainen neuvoi sinua ystävällisesti ja antoi vinkin, missä kirveesi karahti kiveen. Ehkäpä hän on sinusta hiukan kiinnostunut :) Mahdollisuutesi eivät siis ole ehkä täysin menetetyt. Lähesty seuraavalla kerralla naista heti alkuillasta ja korjaa vaikutelma, mieluiten huumorilla edelliskertaan viitaten. Tutustu häneen ja tanssitte sitten viimeiset jos aihetta on.

Kolmatta tilaisuutta ei tule, pidä se mielessäsi.

Ne helpot, epätoivoisesti miestä tai seuraa etsivät naiset lähtevät kyllä vaikka mies hakee häntä vasta viimeisille ja ovat siitä jopa kiitollisia. Sinun kohteesi oli selvästi eri kastia.

• inttislangia ole

Noheva on joillain murrealueilla perinteisesti tarkoittanut ja tarkoittaa oma-alotteisesti toimeen tarttuvaa, nopeaa ja aikaansaavaa miestä ja naista. Olisiko termi näistä murteista levinnyt inttislangiin.

Minusta nainen antoi tanssiin hakijasta aivan oikean arvion kun ei mies saanut itseään liikkeelle ennen valomerkkiä.

Missäpäin Suomea tämä episodi lienee tapahtunut?

• is.is.
        ja loukkasit häntä. kirjoitti:

Itseään kunnioittava ja arvossa pitävä nainen kokee loukkauksena ja halveksuntana sen, että mies (etenkin jos nainen on miehestä kiinnostunut) hakee häntä ensimmäisen kerran tanssiin vasta viimeisille. Hän näet tulkkaa sen niin, että pidät häntä kapakan vihoviimeisenä hätävarana, helppona panopuuna, johon sinun ei ruutia kannattanut tuhlata ennen kuin olit yrittänyt kaikki kiinnostavammat naiset ja he olivat antaneet sinulle pakit. Mielenkiintoista naista ei ikinä kannata hakea viimeisille. Säästä haku seuraavan illan ensimmäisille.

Mieti miltä sinusta tuntui, kun koulussa valittiin jotain joukkuetta ja sinut otettiin viimeisenä (vaikka pidit itseäsi parempana pelaajana kuin aiemmin valittuja). Täsmälleen samalta naisesta ehkä tuntui hänen kommentistaan päätellen.

Noheva tarkoittaa nopeaa, oma-aloitteista ja rohkeaa toimijaa. Sinä taas annoit itsestäsi juuri päinvastaisen kuvan, hidas saamaton nahjusteleva arkajalka. Antaa aika säälittävän kuvan jos mies on illan kierrellyt ja kaarrellut naista, mutta vasta pilkun jälkeen tekee ensimmäisen epätoivoisen yrityksen.

Toisaalta, nainen neuvoi sinua ystävällisesti ja antoi vinkin, missä kirveesi karahti kiveen. Ehkäpä hän on sinusta hiukan kiinnostunut :) Mahdollisuutesi eivät siis ole ehkä täysin menetetyt. Lähesty seuraavalla kerralla naista heti alkuillasta ja korjaa vaikutelma, mieluiten huumorilla edelliskertaan viitaten. Tutustu häneen ja tanssitte sitten viimeiset jos aihetta on.

Ne helpot, epätoivoisesti miestä tai seuraa etsivät naiset lähtevät kyllä vaikka mies hakee häntä vasta viimeisille ja ovat siitä jopa kiitollisia. Sinun kohteesi oli selvästi eri kastia.

Et voi puhua kuin omasta puolestasi. Olen itse usein hakenut naisia vasta viimeisille hitaille monestakin syystä: 1) olen tullut itse niin myöhään baariin, että jäljellä ovat vain ne viimeiset hitaat, 2) olen selvitellyt illan aikana, onko nainen mahdollisesti miesseurassa, ts. vähän "kartoittanut" mahdollisuuksiani naiseen, 3) KERÄNNYT ROHKEUTTA. Tuo kohta kolme on tärkein. Te naiset olette usein ilkeitä sellaisia teitä hakemaan tulevia miehiä kohtaan, jotka eivät teitä kiinnosta. Ette varmaankaan tajua, mutta tuntuu todella pahalta saada kyyniset pakit naiselta, josta todella on kiinnostunut. Tietenkään siitä ei saisi lannistua, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Varsinkin nuorten miesten itsetunto ei välttämättä ole vahvistunut vielä parhaimmilleen elämänkokemuksen puutteen vuoksi. Säälistä ei tarvitse tanssiin lähteä, mutta pakit voi antaa ystävällisestikin. Jos itse annan naiselle pakit, teen sen kohteliaasti ja yritän tuoda sanoillani ja eleilläni selväksi, että olen todella otettu, kun nainen on kiinnostunut minusta. Niin kuin toki olenkin, naisen ikään tai ulkonäköön katsomatta.

Ja loppuun vielä, jos olen ASIALLISESTI hakenut naista vasta viimeisille hitaille, ei yksikään nainen ole pahastunut, vaan silminnähden ilahtunut. Sitten onkin lähdetty siitä jatkoille tai vaihdettu puhelinnumeroita, ja homma on siitä lähtenyt eteenpäin. Itse liputan spontaaniuden puolesta naisten lähestymisessä. Viis "sopivista ajankohdista", kerran sitä vain eletään.

Eli ei ole mitään "nyrkkisääntöä", että milloin saa hakea ja milloin ei. Kukin nainen on omanlaisensa ihminen. Ja minulle tulee väkisin mieleen, että viimeisille hitaille hakemisesta pahastuva nainen pitää itseään turhan suuressa arvossa, asettaa itseään toisten yläpuolelle ja saattaapa olla pinnallinen ja turhamainen muutenkin.

• jepulistajee67557
        ja loukkasit häntä. kirjoitti:

"Itseään kunnioittava ja arvossa pitävä nainen kokee loukkauksena ja halveksuntana sen, että mies (etenkin jos nainen on miehestä kiinnostunut) hakee häntä ensimmäisen kerran tanssiin vasta viimeisille."

Soitetaanko niitä hitaita aikaisemminkin kuin sen ensimmäisen ja viimeisen kerran ennen valomerkkiä? Täälläpäin suosituimmat raflat soittaa hitaat KERRAN ja juuri ennen valomerkkiä. En edes muista milloin olisin viimeksi ollut baarissa hitaiden alkaessa soimaan!

Toista se oli 90-luvulla ja 2000-luvun alussa, kun ekat hitaat pyörähti klo 12, sitten klo 14 ja vikat ennen valomerkkiä.

• Slangisti

Noheva tarkoittaa "Nopeasti heti valmis".

Eli nopeaa ja nokkelaa, sekä oma-aloitteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      153
      1872
    2. Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä

Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o
      Ikävä
      51
      1477
    3. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      98
      1423
    4. Kaksi viikkoa enää Rakas...

Tietäisinpä miten toimia...
      Ikävä
      77
      1358
    5. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      57
      1260
    6. Terveisiä lintutornilta

Viipurista nousee kauhea savupatsas. Miksi ?
      Maailman menoa
      60
      1165
    7. Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!

Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      975
    8. Tulisitko kahville..

Jos pyytäisin?
      Ikävä
      67
      954
    9. Siinäpä jäät

Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole
      Ikävä
      78
      822
    10. Tiedätkö että

Olet aika vetävä
      Ikävä
      29
      784
    Aihe