Onko muilla kokemusta siitä miten nielurisojen poistaminen vaikuttaa lauluääneen? Minulta poistettiin risat joitakin vuosia sitten ja kesti todella pitkään (noin pari vuotta) oppia laulamaan "uudella" äänellä. Leikkauksen jälkeen äänialani muuttui korkeampaan suuntaan ja oli todella vaikeaa löytää laulamiseen oikeanlainen tatsi. Laulaessa aluksi ääni ikäänkuin karkasi väkisin liian korkealle. Toinen kirurginen toimenpide joka tietääkseni vaikuttaa lauluääneen on nenän väliseinämän oikaisuleikkaus. Honotus jää pois ja laulaminen helpottuu kun ilmavirta kulkee molemmista sieraimista esteettömästi.
Nielurisojen poisto ja lauluääni
1
1228
Vastaukset
- leikkaukset kokenut
Jos nielurisat ovat olleet isot, niiden poistaminen antaa tilaa nieluun. Resonanssi paranee.
Leikkauksen takia voi syntyä arpikudosta risojen vieressä oleviin lakikaarten lihaksiin, mikä jäykistää niiden toimintaa.
Usein heti leikkauksen jälkeen pehmeä suulaki ei tahdo nousta riittävän ylös, jotta ns. nenäportti menisi kiinni, vaan ääneen tulee nasaalisuutta eli ilmaa menee nenään muissakin kuin nasaalikonsonanteissa. Siitä syystä olisi hyvä venyttää lakikaaria jopa sormella hieroen tai jumpata suulakea kaksoiskonsonanttiharjoituksilla.
Nenän väliseinämän oikaisuleikkaus auttaa tukkoisuuteen, joka ilmenee nasaalikonsonanttien yhteydessä, jolloin nenään menee ilmaa molempiin sieraimiin eli ne saavat normaalin nasaalisoinnin leikkauksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204974
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861762Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881622Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741574Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351207Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121180Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041129Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691111- 931064