Kilpailut karaoke

monta kisaa

Täällä on monta kertaa tullut esille kun on karaokekilpailu joka on nimenomaan tarkoitettu amatöörille ei ammattilaisille ja kisoihin osallistuu silti ammattilaisia joka toimii orkesterin solisteina ja musiikkialalla vakinaisesti saa palkkioita on ohjelmatoimistojen listoilla josta markkinoidaan keikkoja ( tai itse markkinoi).
Mielestäni kaikki ammattimuusikot ja -laulajat ehdottomasti pois karaokekilpailuista heidän paikka on aivan muissa kilpailuissa jotka ovat tarkoitettu ammattilaisille. Lisäksi karaokekilpailun järjestävät tahot tulisi estää heidän osallistumisen tai ei ainakaa valita semi tai finaalin, mm kultakurkku , legenda, hakkivox, ll-viihde, tähtiartisti jne.

19

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäännös

      Jos kilpailun säänöisä sanotaan, että kisa on kaikille avoin, niin se on. Mitä siitä vikisemään. Toisin on, jos nimenomaan sanotaan, ei ammattilaisille. No,mikä sitten on ammattilainen- semmonen henkilö, joka elättää itsensä laulamisella! Ikuisuuskysymys.

      • ei kumpikaan

        ei minusta kukaan vikise tai muuten ulise, vaan mielestäni kysymys on siitä että urheilussakin ns ammattilaiset ovat omissa kisoissa ja amatöörit omissaan, silloin kaikilla on tasapuolista.


      • kanssa mukana
        ei kumpikaan kirjoitti:

        ei minusta kukaan vikise tai muuten ulise, vaan mielestäni kysymys on siitä että urheilussakin ns ammattilaiset ovat omissa kisoissa ja amatöörit omissaan, silloin kaikilla on tasapuolista.

        Samaa mieltä olen edellisen kirjoittajan kanssa. Tässä asian ydin ja piste!


      • ammattilainen

        Se on vain niin että ammatilainen ei ole mikään minun mielestä ikuisuuskysymys, kun on ylittänyt ns kynnyksen ammattilaiseksi amatöörin sijasta, ottaa maksun esiintymisestä ja keikkaillee jne.
        näin se homman nimi on. Siinä olen kyllä samaa mieltä että ei ammattilaisten ole mitenkään järkevää osallistua karaokekisaa jossa on amatöörit kisaamassa, se on heille tarkoitettu ponnahduslauta tänne laulajien maailmaan. Toki on joitain kilpailuja jossa ei ole rajoitteita siihen on ammattilainen vai ei, silloin voi osallistua jos mieli tekee, itse olen sitä mieltä että jos on päässyt esiintyväksi keikkaa tekeväksi laulajaksi ei ole järkevää osallistua näihin kisoihin vaan osallistuu oman alan tarkoitettuihin laulukilpailuhin ja niitäkin on monia, ellei sitten ole palaamassa takaisin niinsanotusti lähtöruutuunsa kun ei ole menestynytkään tässä viihdemaailman kovassa kilpailussa.


      • Ei palkkalistoilla
        ammattilainen kirjoitti:

        Se on vain niin että ammatilainen ei ole mikään minun mielestä ikuisuuskysymys, kun on ylittänyt ns kynnyksen ammattilaiseksi amatöörin sijasta, ottaa maksun esiintymisestä ja keikkaillee jne.
        näin se homman nimi on. Siinä olen kyllä samaa mieltä että ei ammattilaisten ole mitenkään järkevää osallistua karaokekisaa jossa on amatöörit kisaamassa, se on heille tarkoitettu ponnahduslauta tänne laulajien maailmaan. Toki on joitain kilpailuja jossa ei ole rajoitteita siihen on ammattilainen vai ei, silloin voi osallistua jos mieli tekee, itse olen sitä mieltä että jos on päässyt esiintyväksi keikkaa tekeväksi laulajaksi ei ole järkevää osallistua näihin kisoihin vaan osallistuu oman alan tarkoitettuihin laulukilpailuhin ja niitäkin on monia, ellei sitten ole palaamassa takaisin niinsanotusti lähtöruutuunsa kun ei ole menestynytkään tässä viihdemaailman kovassa kilpailussa.

        Kerrankin tosi järkevä kannanotto. Ehkä se tuo sana "ammattilainen" kalskahtaa joittenkin korvaan, pitäisikö olla vaikka " keikkaa tekevä laulaja", silloinhan ei kukaan pääse sanomaan, jos päätyökseen tekee muuta ja sivutyönä keikkailee palkan edestä, siinä olisi se raja, josta aina kiistellään.


      • laulaa karaokea
        ammattilainen kirjoitti:

        Se on vain niin että ammatilainen ei ole mikään minun mielestä ikuisuuskysymys, kun on ylittänyt ns kynnyksen ammattilaiseksi amatöörin sijasta, ottaa maksun esiintymisestä ja keikkaillee jne.
        näin se homman nimi on. Siinä olen kyllä samaa mieltä että ei ammattilaisten ole mitenkään järkevää osallistua karaokekisaa jossa on amatöörit kisaamassa, se on heille tarkoitettu ponnahduslauta tänne laulajien maailmaan. Toki on joitain kilpailuja jossa ei ole rajoitteita siihen on ammattilainen vai ei, silloin voi osallistua jos mieli tekee, itse olen sitä mieltä että jos on päässyt esiintyväksi keikkaa tekeväksi laulajaksi ei ole järkevää osallistua näihin kisoihin vaan osallistuu oman alan tarkoitettuihin laulukilpailuhin ja niitäkin on monia, ellei sitten ole palaamassa takaisin niinsanotusti lähtöruutuunsa kun ei ole menestynytkään tässä viihdemaailman kovassa kilpailussa.

        että vihdoinkin on järkevää ajatusta näistä, siitä nyt jokainen tekee omantunnoin kysymyksen osallistuuko vai ei, sillä me niinsanotut karaokelaulajat tiedetään kuka on ammattilainen tai keikkaa tekevä laulaja. toivoisin että myöskin karaokekilpailuja järjestävät tahot ottavat huomioon todella nämä seikat.


    • #?&¤#&%#¤""#%

      p***karääkyjät valitatten kun teitä ei edes valita amatöörikisoissa voittajiksi !
      opetelkaa laulamaan ja esiintymään ja lopettakaa ainainen valitus niin ehkä sitten
      joskus itsekin olette niitä "ammattilaisia"
      t: musicamaestro

      • Ei palkkalistoilla

        mihin kalikka kalahtaa. Minusta tämä ketju on ollut asiallinen ennen tätä. Ei oo tainnu esitykset mennä nappiin itelläkään, kun pitää kateuksissa karaokelaulajia rääkkyjiksi haukkua.
        Minusta k-kilpailuissa on ollut tosi hyviä laulajia ja esiintyjiä, ei rääkkyjiä, niitä on yleensä vain juottoloissa.
        Nimimerkillä ei keikkaileva karaokeharrastaja, yhden voitto- ja yhden kakkospokaalin pokannut, (lisää vielä haalitaan ainakin yksi on päämääränä) esiintymisistä kiitosta saanut karaokelaulaja.


      • musicamaestro
        Ei palkkalistoilla kirjoitti:

        mihin kalikka kalahtaa. Minusta tämä ketju on ollut asiallinen ennen tätä. Ei oo tainnu esitykset mennä nappiin itelläkään, kun pitää kateuksissa karaokelaulajia rääkkyjiksi haukkua.
        Minusta k-kilpailuissa on ollut tosi hyviä laulajia ja esiintyjiä, ei rääkkyjiä, niitä on yleensä vain juottoloissa.
        Nimimerkillä ei keikkaileva karaokeharrastaja, yhden voitto- ja yhden kakkospokaalin pokannut, (lisää vielä haalitaan ainakin yksi on päämääränä) esiintymisistä kiitosta saanut karaokelaulaja.

        noin 500 000 levyä myyneenä ja yli 40vuotisen uran tehneenä taiteilijaeläkettä nauttivana tiedän mistä puhun, ei ne asiuat siitä mikskään muutu!


      • Ei palkkalistoilla
        musicamaestro kirjoitti:

        noin 500 000 levyä myyneenä ja yli 40vuotisen uran tehneenä taiteilijaeläkettä nauttivana tiedän mistä puhun, ei ne asiuat siitä mikskään muutu!

        Mua vain niin kenkuttaa kun useasti (meinasin sanoa aina, mutta ei aina ja kaikki) sanotaan karaokelaulajista "rääkkyjät". Noissa kilpailuissa on todella hienoja laulajia, itsekään en totisesti rääky, mutta en ole missään vaiheessa yrittämässäkään mihinkään palkkalistoille, ainoastaan vain nautin laulamisesta ja tuon omat tunteeni sillä esiintymisellä ulos, siis pidän karaokelaulamisen vain harrastuksena. Nautin suunnattomasti jos yleisö pitää laulusta ja sen kyllä huomaa milloin.
        Karaokekilpailut ovat hyviä juuri siinä, että yleisö tulee kuuntelemaan nimenomaan laulajia tai itse osallistumaan.
        Eihän tietenkään voi verrata ammattilaulajia ja karaokelaulajia keskenään, muuten kuin että molemmat antavat parhaimmillaan jotain itsestään yleisölle (no ei voi kyllä yleistää tätäkään).
        Siitähän sitä pahaa mieltä tulee jos keikkailevat ammattilaulajat tulevat karaoken harrastajien kilpailuihin ja näin vievät pokaalit päältä, kyllä minusta se on toisen varpaille polkemista ja käy kipeää.
        Sori, jos loukkasin Sinua, ei ollut tarkoitus, vain tuo sanonta "rääkyjä" loukkasi taas minun lempiharrastustani.


    • prokoojii

      tänään oli hyvä esimerkki "huonosta" kilpailijasta joka pätee hyvin myös karaokekilpailuun.
      tarkoitan sitä että, tässä tapauksessa alan ns. ammattilainen sortuu amatöörimäisyyteen ja
      laulaa alkueristä lähtien vain yhden ja saman kappaleen, ja sen myöskin finaalissa?

      tämä osoittaa mielestäni sitä amatöörimäisyyttä jota myös on karaokessa ja karaokekilpailuissa on.
      osataan laulaa vain pari kappaletta oikein ja kuvitellaan että sillä muka pärjäisi tai voittaisi
      kilpailuja , kyllä täytyisi jokaisen "ammattilaisen" ja amatöörin katsoa peiliin ja kehittää omaa
      osaamistaan niin paljon että lähes kappale kuin kappale pystytään laulamaan edes nuotillisesti
      ja sävellajisesti oikein , myös vähintään 2 kielellä eikä aina syytetä tuomaristoa omasta epäonnistumisestaan.

      mielestäni tämänpäiväinen Talent finaali oli todella säälittävä ja epätoivoinen yritys pärjätä kisassa!

    • sitten...

      ...muutama laulukilpailu, jotka on tarkoitettu ammattilaisille? Kotimaiset ja ulkomaiset käy. Euroviisuja ei lasketa, koska se on lauluntekijäkilpailu (song contest).

      • Oon mikä oon

        Tässäpä muutama kilpailu nimenomaan laulajille, ei vain karaoken harrastajille:
        Tangokuningas ja kuningatar
        Lappeenrannan valtakunnalliset laulukilpailut
        Mirjam Helin –laulukilpailu
        Valtakunnallisen nuorten TZAAH® 2009 –laulukilpailun
        Lappeenrannan valtakunnallinen laulukilpailu
        Karaoke/laulukilpailuissa mm. Tähtiartistikisassa ei enää ole säännöissä harrastajat
        Onko enää Legendassa ja Kultakurkussakaan.


        Mutta jos säännöissä erikseen sanotaan, niin se pitäisi pitää.


      • kilpailuista
        Oon mikä oon kirjoitti:

        Tässäpä muutama kilpailu nimenomaan laulajille, ei vain karaoken harrastajille:
        Tangokuningas ja kuningatar
        Lappeenrannan valtakunnalliset laulukilpailut
        Mirjam Helin –laulukilpailu
        Valtakunnallisen nuorten TZAAH® 2009 –laulukilpailun
        Lappeenrannan valtakunnallinen laulukilpailu
        Karaoke/laulukilpailuissa mm. Tähtiartistikisassa ei enää ole säännöissä harrastajat
        Onko enää Legendassa ja Kultakurkussakaan.


        Mutta jos säännöissä erikseen sanotaan, niin se pitäisi pitää.

        ovat sellaisia, joihin ammattilaiset osallistuvat? Ei ainakaan Tangomarkkinat, jonka mainitsit ensimmäisenä. Mitä eroa on ei-ammattilaisella laulajalla ja karaoken harrastajalla, joka haluaa kilpailla laulamisessa? Miten tuo asia voidaan määritellä kilpailun säännöissä?


      • Oon mikä oon
        kilpailuista kirjoitti:

        ovat sellaisia, joihin ammattilaiset osallistuvat? Ei ainakaan Tangomarkkinat, jonka mainitsit ensimmäisenä. Mitä eroa on ei-ammattilaisella laulajalla ja karaoken harrastajalla, joka haluaa kilpailla laulamisessa? Miten tuo asia voidaan määritellä kilpailun säännöissä?

        taitaa häilyä aika pahasti, mutta oma mielipiteeni on, että laulaja, joka keikkailee säännöllisesti, saa siis siitä palkkaa, tai on levyttänyt (en tarkoita nyt omajulkaisuja) on minusta ammattilaisiin kuuluva, koska tekee sitä ammatinharjoittajana.
        Samoin kaikki, jotka ovat suorittaneet jonkin musiikkialan tutkinnon, ovat mielestäni pitkän linjan muusikoita, ammattilaisia. Voihan olla muitakin kriteereitä, mutta tässä tuli mielestäni tärkeimmät.
        Kyllä tangomarkkinoiden osallistujista hyvin moni on keikkaillut vuosia, tehnyt siis sitä työkseen, on aivan varmasti ammattilainen (sanotaanko niissä säännöissä ettei saa tällainen osallistua) .
        Sitä en sano onko ollut siinä hyvä ja onko saanut sitä mainetta, mutta ammattilainen on muurari, suutari, pappikin jne., vaikkeivät aina niin hyviä tuloksia olisi saavuttaneetkaan.
        No se moraali taas, toisilla sitä on ja toisilla ei, jos osallistutaan selvästi karaokeharrastajille tarkoitettuun kilpailuun.
        Siis, jos säännöissä sanotaan, että kilpailu on avoin kaikille.. niin se on, mutta jos siellä sanotaan, että kilpailu on tarkoitettu harrastajille, niin siinä on vissi ero.
        Olen nähnyt senkin että tällainen pitkänlinjan muusikko on osallistunut ja suuttunut, kun ei olekaan "ymmärretty" kuinka hyvä laulaja on, eikä ole saanut pokaalia, niin että suo siellä vetelä täällä.

        Tämä on näköjään ikuisuuskysymys ja tuottaa pahaa mieltä, hiven maalaisjärkeä voisi käyttää itsekukin.

        Kysyit mitä eroa on ei-ammattilaisella laulajalla ja karaoken harrastajalla, ei mitään, nythän onkin puhuttu ammattilaisuudesta ja harrastajista.


      • vastaa ammattilainen
        Oon mikä oon kirjoitti:

        taitaa häilyä aika pahasti, mutta oma mielipiteeni on, että laulaja, joka keikkailee säännöllisesti, saa siis siitä palkkaa, tai on levyttänyt (en tarkoita nyt omajulkaisuja) on minusta ammattilaisiin kuuluva, koska tekee sitä ammatinharjoittajana.
        Samoin kaikki, jotka ovat suorittaneet jonkin musiikkialan tutkinnon, ovat mielestäni pitkän linjan muusikoita, ammattilaisia. Voihan olla muitakin kriteereitä, mutta tässä tuli mielestäni tärkeimmät.
        Kyllä tangomarkkinoiden osallistujista hyvin moni on keikkaillut vuosia, tehnyt siis sitä työkseen, on aivan varmasti ammattilainen (sanotaanko niissä säännöissä ettei saa tällainen osallistua) .
        Sitä en sano onko ollut siinä hyvä ja onko saanut sitä mainetta, mutta ammattilainen on muurari, suutari, pappikin jne., vaikkeivät aina niin hyviä tuloksia olisi saavuttaneetkaan.
        No se moraali taas, toisilla sitä on ja toisilla ei, jos osallistutaan selvästi karaokeharrastajille tarkoitettuun kilpailuun.
        Siis, jos säännöissä sanotaan, että kilpailu on avoin kaikille.. niin se on, mutta jos siellä sanotaan, että kilpailu on tarkoitettu harrastajille, niin siinä on vissi ero.
        Olen nähnyt senkin että tällainen pitkänlinjan muusikko on osallistunut ja suuttunut, kun ei olekaan "ymmärretty" kuinka hyvä laulaja on, eikä ole saanut pokaalia, niin että suo siellä vetelä täällä.

        Tämä on näköjään ikuisuuskysymys ja tuottaa pahaa mieltä, hiven maalaisjärkeä voisi käyttää itsekukin.

        Kysyit mitä eroa on ei-ammattilaisella laulajalla ja karaoken harrastajalla, ei mitään, nythän onkin puhuttu ammattilaisuudesta ja harrastajista.

        Tässä on se mitä itsekin ajattelin, ei tarvitse lisätä eikä ottaa mitään pois. Niinkuin jo aikaisemmin kirjoitin se on omantunnon kysymys meneekö mukaan vai ei, itse en sitä tee.


      • osallistumisesta
        Oon mikä oon kirjoitti:

        taitaa häilyä aika pahasti, mutta oma mielipiteeni on, että laulaja, joka keikkailee säännöllisesti, saa siis siitä palkkaa, tai on levyttänyt (en tarkoita nyt omajulkaisuja) on minusta ammattilaisiin kuuluva, koska tekee sitä ammatinharjoittajana.
        Samoin kaikki, jotka ovat suorittaneet jonkin musiikkialan tutkinnon, ovat mielestäni pitkän linjan muusikoita, ammattilaisia. Voihan olla muitakin kriteereitä, mutta tässä tuli mielestäni tärkeimmät.
        Kyllä tangomarkkinoiden osallistujista hyvin moni on keikkaillut vuosia, tehnyt siis sitä työkseen, on aivan varmasti ammattilainen (sanotaanko niissä säännöissä ettei saa tällainen osallistua) .
        Sitä en sano onko ollut siinä hyvä ja onko saanut sitä mainetta, mutta ammattilainen on muurari, suutari, pappikin jne., vaikkeivät aina niin hyviä tuloksia olisi saavuttaneetkaan.
        No se moraali taas, toisilla sitä on ja toisilla ei, jos osallistutaan selvästi karaokeharrastajille tarkoitettuun kilpailuun.
        Siis, jos säännöissä sanotaan, että kilpailu on avoin kaikille.. niin se on, mutta jos siellä sanotaan, että kilpailu on tarkoitettu harrastajille, niin siinä on vissi ero.
        Olen nähnyt senkin että tällainen pitkänlinjan muusikko on osallistunut ja suuttunut, kun ei olekaan "ymmärretty" kuinka hyvä laulaja on, eikä ole saanut pokaalia, niin että suo siellä vetelä täällä.

        Tämä on näköjään ikuisuuskysymys ja tuottaa pahaa mieltä, hiven maalaisjärkeä voisi käyttää itsekukin.

        Kysyit mitä eroa on ei-ammattilaisella laulajalla ja karaoken harrastajalla, ei mitään, nythän onkin puhuttu ammattilaisuudesta ja harrastajista.

        Olen sitä mieltä, ettei ammattilaisen pidä antaa osallistua kilpailuun, jos ei voi siinä pärjätä. Olen kuullut tapauksista, joissa kilpailun selvästi paras laulaja (siis niin ylivoimaisesti, ettei asiasta tarvitse edes keskustella) ei ole sijoittunut palkinnoille.

        Asian ydin on, että sääntöjä ei voi muuttaa kesken kilpailun. Se on moraalitonta kisan järjestäjältä.

        Jos ammattilainen ei voi pärjätä, tästä pitäisi mainita säännöissä erikseen ja mieluiten kieltää ammattilaisen osallistuminen. Tai sitten jos käytetään pistelaskua, ammattilaisille voisi soveltaa jotain hyvityspistemenetelmää, jossa harrastelijalla on lähtötilanteessa pieni etu. Samoin pitää määritellä sääntöihin mikä on ammattilainen. Ja tämän kaiken pitää olla julkista tietoa, esim. kilpailun sivuilta luettavissa.


      • Oon mikä oon
        osallistumisesta kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, ettei ammattilaisen pidä antaa osallistua kilpailuun, jos ei voi siinä pärjätä. Olen kuullut tapauksista, joissa kilpailun selvästi paras laulaja (siis niin ylivoimaisesti, ettei asiasta tarvitse edes keskustella) ei ole sijoittunut palkinnoille.

        Asian ydin on, että sääntöjä ei voi muuttaa kesken kilpailun. Se on moraalitonta kisan järjestäjältä.

        Jos ammattilainen ei voi pärjätä, tästä pitäisi mainita säännöissä erikseen ja mieluiten kieltää ammattilaisen osallistuminen. Tai sitten jos käytetään pistelaskua, ammattilaisille voisi soveltaa jotain hyvityspistemenetelmää, jossa harrastelijalla on lähtötilanteessa pieni etu. Samoin pitää määritellä sääntöihin mikä on ammattilainen. Ja tämän kaiken pitää olla julkista tietoa, esim. kilpailun sivuilta luettavissa.

        Mitä tarkoitat, että jos ammattilainen ei voi pärjätä ja että siitä pitäisi säännöissä sanoa. Eikö se ole jo naurettava ajatus. Miksi ammattilainen sitten osallistuu, jos säännöissä selvästi sanotaan, että kilpailu on tarkoitettu harrastajille, ei ammattilaisille?
        Ei siitä pidä nokkaantua, jos sitten harrastaja laulaakin paremmin kuin ammattilainen, siis oikeastikin näin saattaa olla, olen itse kuullut.
        Sellaiset kilpailut, missä säännöissä sanotaan; avoin kaikille, ei mielestäni tarvitse mitään hyvityspisteitä kenellekään, sillä myös harrastajat tietävät (ainakin pitäisi) että näihin saattaa osallistua ammattilaisetkin, siinähän on sitä haastetta laulajalle voittaa tällaiset ja joskus ovat voittaneetkin.
        Katsoisin, että kaikkein eniten noissa kisoissa häviää ns. ammattilaulaja, joka ei ole kovin tasokas omassa työssään. Itse en menisi silloin edes osallistumaan, sen verran pitäisi olla itsekritiikkiä.
        Kyllä jokaisen ammattia harjoittavan ja koulun käyneen pitää ITSE tietää, onko ammattilainen.
        Isoissa kisoissa ei aina järjestäjä tule ottaneensa huomioon kilpailijan taustaa, ei aina edes tiedä, mutta jos joku on hänelle sen vihjaissut, niin silloin mielestäni kisan vetäjän pitäisi tarkistaa henkilöltä itseltään, jos on kyseessä vain harrastajien kisa.
        Itse luen kilpailujen sivuilta säännöt ja olen huomannut että jotkut ovat jättäneet tuon sanan "harrastajille" pois tai muuttaneet lauseen, että kilpailu on avoin kaikille. Toiset ovat taas lisänneet ikäsarjoja, mikä minusta on hatun nostoinen juttu, sillä esim. pari-kolmekymppiset ja viisi-kuusi- ja seitsemänkymppiset eivät mielestäni koskaan voi kilpailla keskenään tasa-arvoisesti.


    • Champion -12

      Jos on harrastaja, niin se ei ole saanut ottaa vastaan äyrin kuvaakaan mistään karaokekilpailuista. tänä vuonna täällä ruotsissa kävi näin ja se suljettiin kilpailuista ja minä pääsin varasijalta jatkoon ja sitten Amorella laivalla voitin miesten yleisen sarjan. joten nämä kisat ovat tarkat. näin pienessä suomalaisten yhteiskunnassa täällä ruotsissa kyllä otetaan siitä selvää. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe