Minkä kellon ostaisit ?

ollek

Moi.

Olen aina pitänyt kelloista ja nyt on sen "kunnon" kellon ostaminen edessä......elikkä
Breitling on ollut mulle aina vaihtoehto nr.1. mutta nyt nettiä lukeneena mielipide on harhailluit ties missä.

Ainut kriteeri on että, kellon koneiston pitää olla mekaaninen automaatti, joten nyt haluaisin tietää mitä koneita esim. breitling,certina,longines ym käyttää? Ja mitä muita seikkoja pitää ottaa huomioon kelloa ostaessa?

Tällä hetkellä olen päätymässä Certina ds podium automatic, koska siinä on kuulemma sama kone (ETA 7750 Valjoux) kuin breitlingeissä? Rahaa on käytettävissä 0-4000€ et ehdotuksia kiitos !

66

7518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Longines

      Jos budjettisi venyy neljään tonniin asti, jättäisin sinuna Certinan pois laskuista. Ei siksi, etteikö se olisi laadukas kello vaan sen vuoksi että itse ainakin haluaisin myös annoksen "statusta", joka tiettyihin merkkeihin liitetään. Certinan luokittelisin samaan kastiin Tissotin ja Seikon kanssa. Breitlingilla tuota statusta on riittävästi mutta alusta loppuun sekään ei koneistojaan valmista vaan modifioi valmiskoneistoja samoin kuin monet muutkin ns. huippumerkit. Näihin lukeutunevat myös mainitsemasi merkit. Itselläni on Longines Lindbergh Black Spirit automaattikronografi ja vaikka Longineskin ilmoittaa kaliiperinumeron koneistoilleen, pohjana on joku valmiskoneisto.
      Kokonaan koneistonsa itse valmistavia on aika vähän, mieleen tulee Chopard, Audemars Piquet, Girard-Perregaux ja Jaeger-LeCoultre. Omegallakin oli aikanaan tällaisia koneistoja, Rolexista en ole varma. Joku enemmän tietävä voisi valaista asiaa lisää.

      • Kurt Klaus

        Nyt monella paremmalla merkillä löytyy yhä enemmän omia koneistoja johtuen ETA:n uudesta politiikasta ja näin laatumerkit ovat pakotettuja tekemään koneistonsa alusta alken kokonaan ilman ETA:n aihioita.
        Ja sehän on vaan hyvä asia, tosin hinnat näyttävät olevan nousussa sitämyöten.


      • enemmän tietävä

        Rolex on itsenäinen valmistaja, joka tekee kaiken alusta loppuun in-house.


      • Kelloseppä
        enemmän tietävä kirjoitti:

        Rolex on itsenäinen valmistaja, joka tekee kaiken alusta loppuun in-house.

        Not.Eivät tee vaan käyttävät aihiona Eta:2824-2 koneistoa.


    • juuri nyt

      tuommoinen summa rahaa käytössä valinta ehdottomasti IWC Shaffhausen.

      Minulla on meneillään projekti ko. kellon hankkimiseen lähiaikoina
      Hintaluokka 2500-200000 €

      • Kurt Klaus

        On pojalla hintahaarukka aikas iso. Minkä tyylistä kelloa haet? Mitä materiaali kuoret ja ranneke?


      • Kellokauppaan...
        Kurt Klaus kirjoitti:

        On pojalla hintahaarukka aikas iso. Minkä tyylistä kelloa haet? Mitä materiaali kuoret ja ranneke?

        Onko millaisia kokemuksia TAGeista yleensäkin hintaluokassa 2000 - 4000€?

        Mitäs sanotte TAG Heuer Carrera Day Datesta (n. 3000€)?

        Toinen vaihtoehto olisi Omegan Speedmaster Broad Arrow GMT? Siinä menee hiukan kipukynnyksen yli tuo hinta (n. 4300€)...

        TAGissa vissiin 7750 kone ja Omegassa 3603 (onko tuokin jokin ETAsta rakennettu?)? Onko koneissa miten eroja?


    • omegafaniko?

      Tässä muutama vaihtoehto:

      Omega:
      Laadukas tunnettu merkki, joka käyttää enimmäkseen ETA:n koneistoja (Swatch omistaa sekä Etan että Omegan, joten väljästi tulkiten voisi käyttää termiä in-corporation in-housen sijaan). Omega valmistaa myös itse muutamaa todella laadukasta koneistoa esim cal. 3303 (mm. Speedmaster Broad Arrow -kelloon). Omega caliber 1120 (Eta 2892) on mielestäni yksi parhaista koneistoista valmistajaan katsomatta. Tämän mestariteoksen "arvoa" himmentää ainoastaan valtavat valmistusmäärät / laaja käyttö eri valmistajien taholta joka tekee siitä tavallaan "tusinatuotteen". Löytyy mm. useista Omega, Breitling, IWC -kelloista. SMP:n ("Bond") nykyiset co-axial koneistot ovat mielestäni huonompia (ja kalliimpia) kuin aiemmat 1120 mallit (cal.2500 25200 bph vs. 1120 28800 bph).

      ROLEX:

      Status-arvoltaan kellomaailman kingi. Laadukas kello, jossa joutuu maksamaan hieman nimestä. Tämä tosin näkyy myös jälleenmyyntihinnassa, joten ko. merkki pitää hintansa todella hyvin. Valmistaa nykyisin itse kaikki koneistonsa (Daytonassa oli vielä jokunen vuosi sitten Zenithin valmistama El Primero-koneisto). Teräskellot kovempaa materiaalia (ja kalliimpaa) kuin esim. Breitlingissa tai Omegassa, joten kestää naarmuilta paremmin.

      BREITLING:

      "Instrumentteja ammattilaisille"-markkinointi on ollut vaikuttavaa. Puhuttelee ilmeisesti nuorempaa harrastajaa erityisesti. Sisällä usein ETA:n 2892 (esim. Chronomat), halvempi 2824 (esim. Super Ocean) tai ETA Valjoux 7750 (esim. Navitimer). Hyviä kelloja siis, mutta jostakin syystä en ole itse mitenkään innostunut näistä, Navitimeria lukuunottamatta.

      Oma valintani olisi:

      Isompi budjetti: Rolex Daytona, Rolex Submariner
      pienempi budjetti: Omega Speedmaster Broad Arrow, Speedmaster "Moon Watch"
      pienin budjetti: Omega Seamaster "Bond" 1120-koneistolla (myin tosin tänään sellaisen pois) ja kyllä vain, jo kaduttaa, mutta tarkoitus on hankkia tilalle Rolex Submariner.

    • ei elvistellä kelloi

      kyllä itse ostaisin ehkä nixonin, jos nyt kellon hankkisin. en hanki, koska camel käy hyvin ja tulee meillekin käymään. turhuutta varustaa rannettaan jollain massiivisella koneella. itse asiassa, aika naurettavaakin.

      • Kurt Klaus

        Tärkeämpää on elvistellä kunnon tuulipuvulla, hankisilla ja kytkykännykällä. Kyllä suomalaisen tunnistaa kuka tahansa ulkomaan elävä tyylikkyydestä, laadukkaasta pukeutumisesta ja jostain Suunnon muovikellosta. VITSI!
        Ihan oikeasta meitä sivistynemmissä kulttuureissa osataan arvostaa laadukasta käsityötä ja tekniikkaa, parhaiten sitä löytyy mm. laatukelloista. Onneksi suomalaiset ovat hieman matkustaneet enemmän muuallakin kuin Rodoksella ja ovat oppineet mitä sivistys on.


      • höh höhö röhö...
        Kurt Klaus kirjoitti:

        Tärkeämpää on elvistellä kunnon tuulipuvulla, hankisilla ja kytkykännykällä. Kyllä suomalaisen tunnistaa kuka tahansa ulkomaan elävä tyylikkyydestä, laadukkaasta pukeutumisesta ja jostain Suunnon muovikellosta. VITSI!
        Ihan oikeasta meitä sivistynemmissä kulttuureissa osataan arvostaa laadukasta käsityötä ja tekniikkaa, parhaiten sitä löytyy mm. laatukelloista. Onneksi suomalaiset ovat hieman matkustaneet enemmän muuallakin kuin Rodoksella ja ovat oppineet mitä sivistys on.

        älä pelkää,ei tämä maa koskaan 'putoa puusta' . suomi on junttimaa ("Ruotsi ja Saksa ja Venäjä huokas, kuin yhdestä suusta, kun Suomi putos puusta....... " NOT! ) suomen väkiluku laskee kuin lehmän häntä ja kohta täällä on 80% eläkeläisiä. luuletko, että he alkavat käyttää jotain laatukelloja tilanteen mukaan... höhöhöhöhö kiitos hyvistä nauruista.

        totuus on että osta kello vaikka kympillä lidlistä, ja ole rehdisti mitä olet... suomalainen juntti. turha yrittää muuta, venäläisetkin yrittävät näyttää maailmalla maailmankansalaisilta, mutta heidät tunnistaa heti...näkee heitä sitten berliinissä, pariisissa tai nykissä. sama pätee suomalaisiin. varsinaisia ufoja ja alineita olemme, muun mailman silmissä.


      • tricky dick

        Se on totta että nixonit on tosi siistejä ja hyvälaatuisia. Tossa linkkiä länsinaapurin sivuille...
        http://www.neowatches.se/nixon-c-27.html
        Itsellä nixon "the key" ja vaikka on saanut joskus vähän siipeensä harrastusten lomassa ei ole tykännyt kyttyrää. Suosittelen, jos arvostaa kestävää, kevyttä, vedenpitävää, laadukasta ja ranteessa mukavaa kelloa.


      • Kultalusikka suussa
        höh höhö röhö... kirjoitti:

        älä pelkää,ei tämä maa koskaan 'putoa puusta' . suomi on junttimaa ("Ruotsi ja Saksa ja Venäjä huokas, kuin yhdestä suusta, kun Suomi putos puusta....... " NOT! ) suomen väkiluku laskee kuin lehmän häntä ja kohta täällä on 80% eläkeläisiä. luuletko, että he alkavat käyttää jotain laatukelloja tilanteen mukaan... höhöhöhöhö kiitos hyvistä nauruista.

        totuus on että osta kello vaikka kympillä lidlistä, ja ole rehdisti mitä olet... suomalainen juntti. turha yrittää muuta, venäläisetkin yrittävät näyttää maailmalla maailmankansalaisilta, mutta heidät tunnistaa heti...näkee heitä sitten berliinissä, pariisissa tai nykissä. sama pätee suomalaisiin. varsinaisia ufoja ja alineita olemme, muun mailman silmissä.

        Ja taas persáukiset mekkaloi. Höh Röhön kannattaa vaan ostaa kellonsa Lidlistä:) On niin pirun helppo parjata meitä ylemmän keskiluokan kansalaisia, jotka maksamme veroja ihan toisella tavalla kuin te Höh Röhöt! Ei tuota kateuttaan suomalainen juntti näköjään osaa kätkeä! Katson edelleenkin ajan Omega Constellationistani, eikä minun tarvitse sillä leveillä. Höh Röhöt joutuu kyllä sellaiseen tienaamaan kauan eikä sossukaan auta tässä asiassa.... Köyhän luuserin kyllä tunnistaa täälläkin jo yhdestä lauseesta, se kateus sitten näkyy heti seuraavana!!! Repikää siitä.


      • Elvispelvis
        Kultalusikka suussa kirjoitti:

        Ja taas persáukiset mekkaloi. Höh Röhön kannattaa vaan ostaa kellonsa Lidlistä:) On niin pirun helppo parjata meitä ylemmän keskiluokan kansalaisia, jotka maksamme veroja ihan toisella tavalla kuin te Höh Röhöt! Ei tuota kateuttaan suomalainen juntti näköjään osaa kätkeä! Katson edelleenkin ajan Omega Constellationistani, eikä minun tarvitse sillä leveillä. Höh Röhöt joutuu kyllä sellaiseen tienaamaan kauan eikä sossukaan auta tässä asiassa.... Köyhän luuserin kyllä tunnistaa täälläkin jo yhdestä lauseesta, se kateus sitten näkyy heti seuraavana!!! Repikää siitä.

        Minulla onkin Rolex submariner, ja valtava kokoelma Bertlingereja ja kaikkea muuta, mitä en edes kehtaa mainita. Tallista löytyy Mersu S ja Bemaria kahta sorttia...mutta jos kuolen tänään, niin sinäkö ne sitten saat? Tuonpuoleisessa en mitään tarvitse, toki saa hautaan heittää arkun perässä.Siksipä en pidä mitään ranteessa ulkona, kun sauvakävelen. Autoakin olen tarvinnut viimeksi kuukausi sitten. Että revi siitä..


      • joku vain
        Kultalusikka suussa kirjoitti:

        Ja taas persáukiset mekkaloi. Höh Röhön kannattaa vaan ostaa kellonsa Lidlistä:) On niin pirun helppo parjata meitä ylemmän keskiluokan kansalaisia, jotka maksamme veroja ihan toisella tavalla kuin te Höh Röhöt! Ei tuota kateuttaan suomalainen juntti näköjään osaa kätkeä! Katson edelleenkin ajan Omega Constellationistani, eikä minun tarvitse sillä leveillä. Höh Röhöt joutuu kyllä sellaiseen tienaamaan kauan eikä sossukaan auta tässä asiassa.... Köyhän luuserin kyllä tunnistaa täälläkin jo yhdestä lauseesta, se kateus sitten näkyy heti seuraavana!!! Repikää siitä.

        Melko välkky olet!


      • sama taas
        Kultalusikka suussa kirjoitti:

        Ja taas persáukiset mekkaloi. Höh Röhön kannattaa vaan ostaa kellonsa Lidlistä:) On niin pirun helppo parjata meitä ylemmän keskiluokan kansalaisia, jotka maksamme veroja ihan toisella tavalla kuin te Höh Röhöt! Ei tuota kateuttaan suomalainen juntti näköjään osaa kätkeä! Katson edelleenkin ajan Omega Constellationistani, eikä minun tarvitse sillä leveillä. Höh Röhöt joutuu kyllä sellaiseen tienaamaan kauan eikä sossukaan auta tässä asiassa.... Köyhän luuserin kyllä tunnistaa täälläkin jo yhdestä lauseesta, se kateus sitten näkyy heti seuraavana!!! Repikää siitä.

        Todella välkky olet!


      • Teologi1
        sama taas kirjoitti:

        Todella välkky olet!

        Niimpä!

        Minä ainakin otan aleladon prolottimen mukaan tuonpuoleiseen.
        Ei lakkaa köyhyys koskaan, ei ikinä!


    • cockpit
    • tähti-zenith

      Omasta mielestäni "maailman paras kello". Zenithin syntytarina, copy-paste:
      ===============
      History of Zenith
      In 1865, under the guidance of Georges Favre-Jacot, one of the most mythical manufacturers of quality watches was born. A 22-year old visionary, he was the first to create the very concept of a watchmaking Manufacture. He brought all artisan watchmakers together under one roof, providing them with heat and light, allowing them thus to dedicate themselves entirely to the design of their timepieces. From the hand of the watchmaker, “manus” in Latin, came the etymology of the word “Manufacture”.

      One evening, Georges Favre-Jacot perfected a movement which he considered almost perfection. He went out into the silver night and lifted his eyes towards the heavenly sky. And the cosmos spoke to him. He saw a gigantic constellation turning around the Pole star, similar in its complexity to the movements of the pivots and the wheels on their axes. He decided then to call his new movement, and its Manufacture, after the word that designates the highest point in the universe, ZENITH. He adopted the star as a symbol, a shining good luck charm, a celestial guide towards a promising destiny.

      From then on, protected by this radiance, the Manufacture with its 2000 golden hands, traversed the 20th century with style. 1565 awards, over 50 mythical calibres, branches throughout the world, from New York to Paris, from Moscow to Tokyo. History is in the making, led by exceptional men and women, who conscious of the treasure they hold in their hands, develop it with love, while keeping true to the founding values: beauty, truth, integrity, precision, and mastery over complexity. Furthermore, not content to simply perpetuate tradition, theyreinvent it.

      Today, the Manufacture continues to meet its challenge: to combine beauty and mechanical perfection, subtly uniting tradition with modernity. In the heavens, the ZENITH star continues to shine, as if Georges Favre-Jacot, from a panoramic vantage point, continues to look after his heritage, observing the work of his successors.
      ======================================

    • Tugendbold

      Junghanssin kellon kun se on on ehta Saksalainen. Ei maksanu kuin 1400 e. suosittelen sullekkkin. jää sitten rahaaa vielä canon mk II:n ostoon.

      Mutta rehellisesti sanoen olistan se Rolexin submariner hyvä. Sitä mietin itsekkin. Mutta tulin siihen tulokseen, että ostan ennen 2 kelloa. Junghanssin ja Luminoxin. Sillä mikään ei olisi niin noloa kuin kaveri jolla on sukellus kello, eikä ole koskaan käynyt lasten allasta syvemmissä vesissä.

      • just joo

        ” Sillä mikään ei olisi niin noloa kuin kaveri jolla on sukellus kello, eikä ole koskaan käynyt lasten allasta syvemmissä vesissä.”. Vielä nolompaa on, kun laatukellon ostajan postaus vilisee kirjoitusvihreitä.


      • Tugendbold
        just joo kirjoitti:

        ” Sillä mikään ei olisi niin noloa kuin kaveri jolla on sukellus kello, eikä ole koskaan käynyt lasten allasta syvemmissä vesissä.”. Vielä nolompaa on, kun laatukellon ostajan postaus vilisee kirjoitusvihreitä.

        kirjotusvirheissä mitää niin noloa ole kuin siinä jos omistaa Rolex Submarinerin eikä ole koskaan käynyt lastenallasta syvemmissä vesissä. Kiitän toki mielipiteestäsi, mutta olen itse eri mieltä. Yleensä silloin vedotaan kirjoitusvirheisiin, kun kirjoittajalta on asia-argumentit lopussa tai siten niitä ei edes ole koskaan ollutkaan. Toki laatukellon voi omistaa vaikka ei osaisi suomea ollenkaan. Mutta jos omistaa sukelluskellon ja ei koskaan ole edes sukeltanut, niin kyllä herättää hämmästystä, kun kello sotii kantajaansa vastaan.


      • Kurt Klaus

        Voi sinnuu pientä. Ei sukeltajan kelloa osteta siksi, että se ranteessa sukelletaan. Moni ostaa kronon vaikka ei tarvitse ikinä tuota kyseistä ominaisuutta. Ostetaanhan sitä muutakin minkä kaikkia ominaisuuksia tule ulosmitattua ikinä. On se vain mukava hankkia sellaista mistä pitää ja haluaa.


      • Tugendbold
        Kurt Klaus kirjoitti:

        Voi sinnuu pientä. Ei sukeltajan kelloa osteta siksi, että se ranteessa sukelletaan. Moni ostaa kronon vaikka ei tarvitse ikinä tuota kyseistä ominaisuutta. Ostetaanhan sitä muutakin minkä kaikkia ominaisuuksia tule ulosmitattua ikinä. On se vain mukava hankkia sellaista mistä pitää ja haluaa.

        speedot jalkaan ja rannalle naisia naurattaan. Ja kyllähän se Rolexi naurattaakin.


      • Kurt Klaus
        Tugendbold kirjoitti:

        speedot jalkaan ja rannalle naisia naurattaan. Ja kyllähän se Rolexi naurattaakin.

        tuo sinun aseteesi. Jos joku haluaa nauttia elemänsä saavutuksista ja hankkii ITSELLEEN kunnon kellon ei sen pitäsi aiheuttaa näin suurta porua. Kysy itseltäsi oletko kateellinen vai muuten kiusaaja luonne.
        Toiset ostaa kalliita merkki vaatteita ja muuta vastaavaa ja sitten huomaa ettei näitä releitä kehtaa puolenvuoden päästä käyttää. Laatukelloa voi sen sijaan käyttää yhden ihmisiän ja antaa sen perinnöksi jälkipolville.


      • snorkkeli-seppo

        mun mielestä ei ole noloa, ei ollenkaan. sukeltajankellossa on paljon hyviä ominaisuuksia muillekin kuin sukeltajille. ite voisin hyvinkin hommata sukeltajankellon, vaikken ui aikuisten allasta syvemmissä vesissä.


      • Tugendbold
        Kurt Klaus kirjoitti:

        tuo sinun aseteesi. Jos joku haluaa nauttia elemänsä saavutuksista ja hankkii ITSELLEEN kunnon kellon ei sen pitäsi aiheuttaa näin suurta porua. Kysy itseltäsi oletko kateellinen vai muuten kiusaaja luonne.
        Toiset ostaa kalliita merkki vaatteita ja muuta vastaavaa ja sitten huomaa ettei näitä releitä kehtaa puolenvuoden päästä käyttää. Laatukelloa voi sen sijaan käyttää yhden ihmisiän ja antaa sen perinnöksi jälkipolville.

        luulin, että tämä on keskustelu foorumi kelloista, jossa vaihdetaan mielipiteitä asiasta.

        Toki kukin saa pitää sellaista kelloa kuin haluaa. Miksi olisin kateellinen? Itse en ostanut Rolexia enkä edes Omegaa, kun en uskonut tarvitsevani. Eikä minulla ole edes kiusaajan luennetta. Mikä vika on keskustelussa? Ja mitä vikaa on siinä että naisia naurattaa? Ei minusta mikään. Eihän siinä ole mitään kiusaamista jos sanon, että ei sitten muuta kuin speedot jalkaan ja naisia naurattamaan rannalle. Varsinkin jos sattuu olemaan vanhempi herrasmies.


      • Kurt Klaus
        Tugendbold kirjoitti:

        luulin, että tämä on keskustelu foorumi kelloista, jossa vaihdetaan mielipiteitä asiasta.

        Toki kukin saa pitää sellaista kelloa kuin haluaa. Miksi olisin kateellinen? Itse en ostanut Rolexia enkä edes Omegaa, kun en uskonut tarvitsevani. Eikä minulla ole edes kiusaajan luennetta. Mikä vika on keskustelussa? Ja mitä vikaa on siinä että naisia naurattaa? Ei minusta mikään. Eihän siinä ole mitään kiusaamista jos sanon, että ei sitten muuta kuin speedot jalkaan ja naisia naurattamaan rannalle. Varsinkin jos sattuu olemaan vanhempi herrasmies.

        No puhutko sinä kelloista vai jostain ihan muusta? Nuo kirjoittamasi viestit eivät juurikaan liity kelloihin vaan johonkin omanlaatuiseen mielipiteeseen ja ennakkoluuloihin, eikä kateuskaan ole jäänyt huomaamatta.
        Mitä kelloja sinulla on ja millaisen haluaisit tai olet hankkimassa? Mikä on sinun märkä unesi kellojen suhteen?
        Älä suotta vedä hernettä nenään, vaan keskustele asiallisesti.


      • tugendbold
        Kurt Klaus kirjoitti:

        No puhutko sinä kelloista vai jostain ihan muusta? Nuo kirjoittamasi viestit eivät juurikaan liity kelloihin vaan johonkin omanlaatuiseen mielipiteeseen ja ennakkoluuloihin, eikä kateuskaan ole jäänyt huomaamatta.
        Mitä kelloja sinulla on ja millaisen haluaisit tai olet hankkimassa? Mikä on sinun märkä unesi kellojen suhteen?
        Älä suotta vedä hernettä nenään, vaan keskustele asiallisesti.

        kyselemäässä kellon ostosta ja iste päädyin Jughanssin Attache gangesresveen. Saa olla aika hyvä syy että se ei riitä. Lisäksi kerroin, että syytä on kiinnittää huomiota kokonaisuuteen. Jos kello sotii omaa imagoa vastaan niin sellaista on turha hommata, vaikka kauppias sellaisen sinulle myy auliisti. On hyvin harva jolle Rolexin Submariner sopii. Tokihan nämä ovat mielipiteitä, mutta kaikki kelloihin liityvät komeentit ovat käytännössä subjektiivisia mielipitetä, vaikka itse olisit erimieltä. En tavitse tälä hetkellä uutta kelloa. Minä hankin kellon tiettyä käyttötarkoitusta varten. Ja kuten rivien välistä olisi pitänyt ilmetä osta ennen 2 kelloa kuin yksi joka ei sinulle sovi. Se, että laittaa "laatukellon" ranteeseen ei muuta sinua yhtään mihinkään. Jos on moukka on moukka. Sivistys ja tyyli on paljon enemmän kuin kello tai puku. Monesti kun seuraa näiden palstojen, tämänkin palstan, keskusteluja näyttää siltä, että tietyn brändin puku tai kello tekee sivistyneeksi tai nostaa tiettyyn ryhmään. Sitä se ei tee. Kello tai puku voi vain korostaa joitakin piirteitäsi. Rehellisesti sanoen jos et kehtaa kävellä Helsingin läpi speedoissa ja sandaaleissa, miten voit kehdata kävellä sen läpi Rolex Submariner ranteessa?


      • tugendbold
        tugendbold kirjoitti:

        kyselemäässä kellon ostosta ja iste päädyin Jughanssin Attache gangesresveen. Saa olla aika hyvä syy että se ei riitä. Lisäksi kerroin, että syytä on kiinnittää huomiota kokonaisuuteen. Jos kello sotii omaa imagoa vastaan niin sellaista on turha hommata, vaikka kauppias sellaisen sinulle myy auliisti. On hyvin harva jolle Rolexin Submariner sopii. Tokihan nämä ovat mielipiteitä, mutta kaikki kelloihin liityvät komeentit ovat käytännössä subjektiivisia mielipitetä, vaikka itse olisit erimieltä. En tavitse tälä hetkellä uutta kelloa. Minä hankin kellon tiettyä käyttötarkoitusta varten. Ja kuten rivien välistä olisi pitänyt ilmetä osta ennen 2 kelloa kuin yksi joka ei sinulle sovi. Se, että laittaa "laatukellon" ranteeseen ei muuta sinua yhtään mihinkään. Jos on moukka on moukka. Sivistys ja tyyli on paljon enemmän kuin kello tai puku. Monesti kun seuraa näiden palstojen, tämänkin palstan, keskusteluja näyttää siltä, että tietyn brändin puku tai kello tekee sivistyneeksi tai nostaa tiettyyn ryhmään. Sitä se ei tee. Kello tai puku voi vain korostaa joitakin piirteitäsi. Rehellisesti sanoen jos et kehtaa kävellä Helsingin läpi speedoissa ja sandaaleissa, miten voit kehdata kävellä sen läpi Rolex Submariner ranteessa?

        miten ironia, sarkasmi ja muut huumorin muodot saavat aikaan sen, että ne suomalaiset, jotka pitävät itseään sivistyneinä vetävät herneet joka reikäänsä. ;)


      • Kurt Klaus
        tugendbold kirjoitti:

        kyselemäässä kellon ostosta ja iste päädyin Jughanssin Attache gangesresveen. Saa olla aika hyvä syy että se ei riitä. Lisäksi kerroin, että syytä on kiinnittää huomiota kokonaisuuteen. Jos kello sotii omaa imagoa vastaan niin sellaista on turha hommata, vaikka kauppias sellaisen sinulle myy auliisti. On hyvin harva jolle Rolexin Submariner sopii. Tokihan nämä ovat mielipiteitä, mutta kaikki kelloihin liityvät komeentit ovat käytännössä subjektiivisia mielipitetä, vaikka itse olisit erimieltä. En tavitse tälä hetkellä uutta kelloa. Minä hankin kellon tiettyä käyttötarkoitusta varten. Ja kuten rivien välistä olisi pitänyt ilmetä osta ennen 2 kelloa kuin yksi joka ei sinulle sovi. Se, että laittaa "laatukellon" ranteeseen ei muuta sinua yhtään mihinkään. Jos on moukka on moukka. Sivistys ja tyyli on paljon enemmän kuin kello tai puku. Monesti kun seuraa näiden palstojen, tämänkin palstan, keskusteluja näyttää siltä, että tietyn brändin puku tai kello tekee sivistyneeksi tai nostaa tiettyyn ryhmään. Sitä se ei tee. Kello tai puku voi vain korostaa joitakin piirteitäsi. Rehellisesti sanoen jos et kehtaa kävellä Helsingin läpi speedoissa ja sandaaleissa, miten voit kehdata kävellä sen läpi Rolex Submariner ranteessa?

        nöyrästi pyydän anteeksi, että täältä muotipalstalta uskoin löytäväni kelloista kiinnostuneita ihmisiä.


      • Subtona
        snorkkeli-seppo kirjoitti:

        mun mielestä ei ole noloa, ei ollenkaan. sukeltajankellossa on paljon hyviä ominaisuuksia muillekin kuin sukeltajille. ite voisin hyvinkin hommata sukeltajankellon, vaikken ui aikuisten allasta syvemmissä vesissä.

        tämän asian suhteen.

        en sukella,vaikka omistan rolex submarinerin.

        saatan joitakuita naurattaa,sillä omistan rolex daytonan.

        no mitä mitä?

        ovat MOLEMMAT minun silmissäni aivan ylivertaisen tyylikkäitä vehkeitä.

        sen lisäksi oikein ostettuna,säilyttävät arvonsa ERITTÄIN HYVIN.

        tämä on minun valintani.enkä ole katunut,hetkeäkään.
        ei arvokasta kelloa,merkistä riippumatta,kannata viimeisillä eeroillaan ostaa.....

        :-)


      • näitähän on...

        Totta, tuo on kyllä minustakin huvittavaa... tekevät itsensä täysiksi pelleiksi


      • Kultalusikka suussa
        Kurt Klaus kirjoitti:

        nöyrästi pyydän anteeksi, että täältä muotipalstalta uskoin löytäväni kelloista kiinnostuneita ihmisiä.

        Älä sinä Kurt Klaus pyytele anteeksi, ei täällä kukaan ihan täysipäinen viitsi kirjoitella fiksuja, kun lähes kaikki ovat psykiatrisia tapauksia. MInä ainakin rentoudun täällä, kun saa kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo. Jos sitten huomaa, että joku kirjoittaa mielenkiintoista asiaa, niin mikä ettei siihenkin voisi lähteä asialinjalla mukaan. Tottahan se on, että ei kellossa ole kuin korkeintaan toinen puoli sitä, että käy tarkkaa aikaa, toinen puoli on sitten tekniikkaa. Ja mitä keskustelua syntyisi, jos alkaisimme keskustella esimerkiksi, että "maksoin Lidlissä kympin kellostani ja käy aikaa" Toinen siihen, että "minä sain Tarjoustavaratalosta kahdeksalla eurolla samanlaisen kellon" Ai että kympin kellon ostajaa harmittaisi! Kaikki on suhteellista ja riippuu ihmisen sivistystasosta ja varallisuudesta!
        Ps. minulle ei ainakaan pääse sanomaan etten kirjoita hyvää suomea! Siitä on jopa mustaa valkoisella - silti en mollaa sellaisia, jotka tekevät kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Yksikin tuntemani miljonääri hädin tuskin osaa lukea, mutta ei se estä häntä olemasta rikas!


    • Plongeur

      Longines Hydroconquest. Vertailujeni pohjalta lyömätön hinta/laatu. Wr 300, joten vankkaa tekoa eikä tarvi hinnan puolesta varoa, kuten jotain Rollea. Laatu kestää vertailun Omegaan, esim. ruuvitapit,ranneke. Tarkkuus hyvä, itellä 3 sek. jatkuvasti ranteessa. Toki brändihypestä saa maksaa monilla paljon enempi jos haluu. Esim. TAG, joka on tällä hetkellä vahvasti ylihinnoiteltu laatuun nähden. Mutta harkitse Lonkkua jos huippulaatu kiinnostaa järkihintaan. Kellot on tehty käytettäviksi eikä windereihin tai lipastoihin.

      • suhteellinen laatu?

        "eikä tarvitse hintansa puolesta varoa", mitähän tuokin tarkoittaa? Kyllä Rolex kestää siinä missä muutkin, ehkä jopa paremminkin kuin monet muut. Kellojahan pitää olla sen verran, että voi valita ranteeseen tilanteeseen sopivat kellon.


      • Jaskara

        Oon miettinyt tuota L Hydraautomaattia itsekin. Miten se kestää arkielämää? Kolhuja magentisoitumista yms.?


    • Plongeur

      Toki, toki. Totta tuokin. Mitä oon vaan seurannut eri kirjoituksia niin tuntuis vaan, että mitä kalliimpi kello niin sen enempi varotaan skraaduja ja railakkaampaa käyttöä. Tokihan esim. Rolle kestää rajuakin käyttöä, jopa paremmin kuin monet muut, kuten sanoit. Tahdoin vain sanoa, että jos ei suuremmin ole kellofriikki ja yhdellä pitäis mennä, niin toi Lonkku on kuitenkin laadukas mutta hinta ei oo niin paha, että skraadut itkettäis tai jos käy joku isompi hasardi niin sellasen kyllä kestää ostaa uuden ilman hammastenkiristystä ja parkua. Toki harrastajalla kelloja on moneen lähtöön mutta se vain ei oo kaikkien juttu. Mun mielestä esim. kitaroita pitää olla sen verran että pärjää eri tilanteissa ja fiiliksissä mut kaikki ei varmaan oo samaa mieltä siitä. No joo, summa summarum. Olipa kello minkä merkkinen hyvänsä niin tärkeetä mun mielestä on et se on mekaaninen ja sellanen että ite on tyytyväinen hankintaansa. Hyvää isänpäivää kaikille isille. Tuleville myös.

      • hyvä alku jo

        Aivan, tärkeintä olla itse tyytyväinen mekaaniseen kelloonsa ja hankintaansa. Tuosta Longinesistä on hyvä mahdollisuus päästä sisään halpaan pikku harrastukseen. Ostappa vielä Kellomies Kirja ja sullakin on hyvä mahdollisuus "hurahtaa".


    • mekaaninen kello

      Kannattaa lopettaa homoilu ja erotu massasta! Osta venäläinen mekaaninen kello. Nitä löytyy joka lähtöön, hintahaarukka on 60€ - XXXXX€. Löytyy vedettäviä ja automaattisia koneistoja (ETA, Poljot,Vostok), jotka ovat kaikki hyviä. Malleja riittää joka lähtöön: lentäjä-/sukeltaja-/24h-/kronografi-/vintage/yms-malleja.

      Jos ryssäfoobia häiritsee, kannattaa kuitenkin kattoa kelloja niin unohtuu se fobiakin vähäksi aikaa. Eli pistäpäs hakusanaksi Aviator, Poljot, Sturmanskie, Moscow Classic, Strela, Denissov, Buran.

      • Lidl on halpa

        Venäjän mekaaniset kellot alk. 60 egua eivät laadullaan häikäise. Jos on niin hetero ettei ole varaa laittaa kelloon tonnia, niin kannattaa ostaa kvartsikelloke.
        Tai sitten kaikkien Härmänjuntttien ykkös valita Proluque kello jota täytyy pitää ranteessa 24/7 ja ihan joka tilanteessa.


      • Aeronavigator
        Lidl on halpa kirjoitti:

        Venäjän mekaaniset kellot alk. 60 egua eivät laadullaan häikäise. Jos on niin hetero ettei ole varaa laittaa kelloon tonnia, niin kannattaa ostaa kvartsikelloke.
        Tai sitten kaikkien Härmänjuntttien ykkös valita Proluque kello jota täytyy pitää ranteessa 24/7 ja ihan joka tilanteessa.

        60 egen kelloissa on se mukava erikoisuus, että ne kestävät. Alle satkun Vostokeissa on erittäin luotettava automaattikone. Yli 200 egestä eteenpäin alkaa tulla vastaan erittäin hienon näköisiä kelloja, joiden ulkomuoto kertoo paljon historiasta. Itse pidän erityisesti pilottimalleista. Se on homojen hommaa ostaa sellainen kello, joka on melkein joka homolla ranteessa. Kunnon heterolle on venäläisten kellojen lisäksi tarjolla myös Steinhart sekä Junkers.


      • fossil on paras
        Aeronavigator kirjoitti:

        60 egen kelloissa on se mukava erikoisuus, että ne kestävät. Alle satkun Vostokeissa on erittäin luotettava automaattikone. Yli 200 egestä eteenpäin alkaa tulla vastaan erittäin hienon näköisiä kelloja, joiden ulkomuoto kertoo paljon historiasta. Itse pidän erityisesti pilottimalleista. Se on homojen hommaa ostaa sellainen kello, joka on melkein joka homolla ranteessa. Kunnon heterolle on venäläisten kellojen lisäksi tarjolla myös Steinhart sekä Junkers.

        Jos sveitsiläistä laatua haluaa niin hinta/laatusuhteeltaan omaa luokkaansa on Fossil. Fossil omistaa parikin sveitsiläistä high-end kellovalmistajaa jotka se on ostanut vuosina 2001 ja 2004, ja suunnittelee itse kalliimpiin yli satasen kelloihin laadukkaat sveitsiläiset in-house automaattikoneistot. Vain halvimmat parinkympin kellot tulevat Fossilin kiinan tehtaalta.

        Vaikka tällainen, on huippulaadukas ja huipputyylikäs:
        http://www.amazon.co.uk/Fossil-Leather-Details--Skeleton-ME1037/dp/B005UCVEDA/ref=sr_1_6?s=watch&ie=UTF8&qid=1322136791&sr=1-6


      • huh, huu ja pahasti
        fossil on paras kirjoitti:

        Jos sveitsiläistä laatua haluaa niin hinta/laatusuhteeltaan omaa luokkaansa on Fossil. Fossil omistaa parikin sveitsiläistä high-end kellovalmistajaa jotka se on ostanut vuosina 2001 ja 2004, ja suunnittelee itse kalliimpiin yli satasen kelloihin laadukkaat sveitsiläiset in-house automaattikoneistot. Vain halvimmat parinkympin kellot tulevat Fossilin kiinan tehtaalta.

        Vaikka tällainen, on huippulaadukas ja huipputyylikäs:
        http://www.amazon.co.uk/Fossil-Leather-Details--Skeleton-ME1037/dp/B005UCVEDA/ref=sr_1_6?s=watch&ie=UTF8&qid=1322136791&sr=1-6

        "Yli satasen kelloihin in-house koneistot ja omistaa high-end merkkejä", nyt ei ihan kuulosta asiantuntijan lausunnolta.


      • Kello on in
        huh, huu ja pahasti kirjoitti:

        "Yli satasen kelloihin in-house koneistot ja omistaa high-end merkkejä", nyt ei ihan kuulosta asiantuntijan lausunnolta.

        Vuoden on ranteessa ollut Rolex Submariner 16610LN ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen hankintaani. Harva edes tajuaa, että ranteessa on arvokas kello ja hyvä niin :) Singaporessa oli kiva vilkuilla ranteisiin, sillä siellä on ihan erilainen kellokulttuuri. Suomessakin käsittääkseni on mekaanisten kellojen suosio kasvussa. Valitettavaa on, että tarjonta on pitkälti yhden helsinkiläisen liikkeen varassa. Eivät edes päivää sanoneet, kun kävelin sisään. Kellon ostin sitten toisaalta.


      • ostajan mieli
        Kello on in kirjoitti:

        Vuoden on ranteessa ollut Rolex Submariner 16610LN ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen hankintaani. Harva edes tajuaa, että ranteessa on arvokas kello ja hyvä niin :) Singaporessa oli kiva vilkuilla ranteisiin, sillä siellä on ihan erilainen kellokulttuuri. Suomessakin käsittääkseni on mekaanisten kellojen suosio kasvussa. Valitettavaa on, että tarjonta on pitkälti yhden helsinkiläisen liikkeen varassa. Eivät edes päivää sanoneet, kun kävelin sisään. Kellon ostin sitten toisaalta.

        Kyllä Hesassa on se toinenkin liike joka myy parempia kelloja, ihan siinä kulman takana.
        Omakohtainen kokemukseni tuosta "yhdestä liikkeestä" on vain positiivista, olikin toisaalta ostamassa ihan vakavissani kelloa, tosin en heti ensimmäisellä kerralla, mutta kaikilla kerroilla kun olen liikkeessä asioinut olen saanut hyvää palvelua ja voin suositella muillakkin. Varmaankin Euroopan halvinpi liikkeitä ja laajimmat valikoimat Suomessa. Tietysti omalla asenteellakin ja habituksella voi olla merkitystä palvelun laatuun.


    • No huh huh!

      Liikkeet, joissa palvelu määräytyy asiakkaan habituksen mukaan, kannattaa kiertää kaukaa.

      • myyjä onkin ihminen

        Niin, Tarkoitin jos esiintyy ylimielisenä ja vastemielisenä, niin palvelukin on sen mukaista. Ihminen on inhimillinen. Kyllä myyjällä loppuu mielenkiinto jos asiakas on joku Citicen ranteessa ja kyselee jotain älyttömyyksiä kelloista. Kyllä aidon ostajan vaistoaa.


    • Ajan merkit
    • tykkäään

      Itsellä löytyy tuo ensimmäisessä viestissä mainittu Certina ds podium automatic, 7750 Valjoux -koneistolla.
      Aivan upea kello, selvästi parempi kuin kalliimpi Romerini. Pysyy ajassa ja on muutenkin komea kello.

    • puhun faktoja

      Itse ostin clas ohlsonista prologuen!
      En ole kertaakaan päätöstäni katunut! Upea kello!

      • huolestunut lähimmäi

        Nyt on Proloquepojalla jäänyt pillerit purkkiin ja muutama yöuni väliin.
        Mene heti terveyskeskukseen, niin saat ensiavun ongelmiisi ja mielenrauhan.


      • minua hulettaa muut
        huolestunut lähimmäi kirjoitti:

        Nyt on Proloquepojalla jäänyt pillerit purkkiin ja muutama yöuni väliin.
        Mene heti terveyskeskukseen, niin saat ensiavun ongelmiisi ja mielenrauhan.

        Porukka on noin helposti trollattavissa. Huh huh.
        Joku tulee (salettiin) läpällä kertomaan jostain vitun ohlsonin kellosta ja kaikki raivopäissään väittää häntä hulluksi.
        Noita röllejä ei oikeasti kannata vakavissaan ottaa.


      • tosi testiä kiitos

        Toimiiko myös hanurissasi? Kokeile ja kerro meille!


    • Tiedän mistä puhun!
      • ryydy pelle

        Halpa ja laadukas?


    • uteliaskellomies

      Minkä kellon ostit?

    • omegaasuosittelen

      Aloittajan budjettihaarukka on aika laaja, joten valinnanvaraa on todella paljon. Nyt jos jotakin pitää suositella niin jättäisin sen ihan yläpään hintaluokan kellon ostamatta turhana hankintana ja sijoittaisin rahat oikeasti järkevällä tavalla. Mutta jos se hipokello pitää saada niin sitten suosittelen Omegan kelloa. Omega on laadukas valmistaja ja kellot tunnetaan toimivina laitteina. Omegasta joku kerkesi kirjoittaa tämän:

      Omega:
      Laadukas tunnettu merkki, joka käyttää enimmäkseen ETA:n koneistoja (Swatch omistaa sekä Etan että Omegan, joten väljästi tulkiten voisi käyttää termiä in-corporation in-housen sijaan). Omega valmistaa myös itse muutamaa todella laadukasta koneistoa esim cal. 3303 (mm. Speedmaster Broad Arrow -kelloon). Omega caliber 1120 (Eta 2892) on mielestäni yksi parhaista koneistoista valmistajaan katsomatta. Tämän mestariteoksen "arvoa" himmentää ainoastaan valtavat valmistusmäärät / laaja käyttö eri valmistajien taholta joka tekee siitä tavallaan "tusinatuotteen". Löytyy mm. useista Omega, Breitling, IWC -kelloista. SMP:n ("Bond") nykyiset co-axial koneistot ovat mielestäni huonompia (ja kalliimpia) kuin aiemmat 1120 mallit (cal.2500 25200 bph vs. 1120 28800 bph).

      • päivitysNykyaikaan

        Olet aika paljon myöhässä ja tietosi on vanhoja Omegan suhteen.
        Omegalla on nykyään aidot omat in-house koneistot 8000 ja 9000 sarjat ja niitä on maailmalla kehuttu todella tarkoiksi ja laadukkaiksi.


    • Kelloneuvos

      www.kelloneuvos.fi

      Myymme, ostamme ja vaihdamme arvokelloja.

      • huhuuMitäMainosta

        nyt meni maku kyseisestä firmasta.


    • Helppohomma

      Omega olisi magee seamaster tai aluksi Oris no miksei Rolex..

    • ottaisinomegan

      Aloittajan tilanteessa valitsisin Omega Seamasterin, ei epäilystäkään siitä. Mutta en ole aloittaja, joten sanon vaan oman mielipiteeni asiasta.

      • aloittajanKiitos

        Kiitos, nyt olen vakuuttunut kahdeksan vuoden odottelun jälkeen. Varsinkin perustelusi sai minut vakuuttumaan.


    • kelloseppä_rolex
    • tuulipukumies

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe