Epäviralliset treffit?

tyttönen30

Miten tehdä ero treffien ja kaverin kanssa hengailun välille? Siis jos lähden leffaan yms. jonkun miehen kanssa, enkä halua, että kyseessä on treffit (siinä mielessä, että olisin mahdollisesti kiinnostunut suhteesta.)
Tykkään hengailla uusien tuttavuuksien kanssa aina ensin kaverina. Vasta sen jälkeen kun olen tutustunut paremmin, voin lähteä ns. oikeille treffeille. Minua vaan jotenkin niin ahdistaa koko treffailu. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta kun ajattelen, että tässä ollaan vaan kavereina liikkeellä, eikä kummallakaan ole mitään odotuksia, tutustuminen toiseen on paljon helpompaa.

Vai pitääkö oikeasti heti tietää onko toinen ihminen kiinnostava seurustelumielessä? Olen yrittänyt kohteliaasti kertoa mielille, että lähden kyllä ulos kaverina, josta on ollut melkein aina seurauksena, että ei lähdetä ollenkaan. Minä vaan olen hitaasti syttyvä. Tämä kaverina lähteminen ei minun kohdallani tarkoita, että mies ei olisi kiinnostava. Silloin en lähtisi ollenkaan. Ymmärrän, että miehet varmasti tulkitsevat tämän niin, etten ole kiinnostunut. Vai onko miehille ongelmallista se, että kaveriksi ajateltu nainen onkin vähän ajan päästä ihastunut?

22

2270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noviisikokö

Eli miten hienovaraisesti vihjailla että haluaisi muutakin kuin ihan pelkkää kaveriseuraa tulevaisuudessa? Tällä viikolla pitäisi yhtä tyyppiä miitata ja ihan kaveripohjalta olemme menossa, eli "treffit" -ilmausta ei ole tullut käytettyä. Jotain pientä eikä ihan tyyliin "käynpä tästä suoraan kiinni haaroväliin", ettei sitten kaikki kaadu siihen jos ei herraa niin sytytäkään.

• Sulle asiaa

Ongelmasi on seuraava:

Miehet haluavat tietää missä mennään etteivät joudu pettymään.

Tärkein syy kuitenkin on että miehet ovat tottuneet siihen naisten kohdalla että jos ollaan vain kavereita niin nainen ei kiinnostu sinusta myöhemminkään.

Tämä johtaa sitten siihen että mies on aktiivinen, seksuaalisesti virittynynt ja haluaa treffata virallisesti heti koska miehet ovat yleisesti huomanneet että muuten nainen ei "syty" miehestä.

Olen mies ja itse samaa sorttia kuin sinä eli sytyn hitaasti mutta tahdon silti virallisille treffeille koska on turhauttavaa kuulla että kelpaa vain kaveriksi ja arvuutella että mikäköhän se tilanne on.

Olen myös liikaa tavannut naisia joilla on näitä "mieskavereita" pikkaisen liikaa eli että "epävirallisillta treffeillä" käydään vähän kenen sun toisen kanssa eikä oikein koskaan tiedä että mitä nainen puuhaa niillä treffeillä. Vähän kuin nainen yrittäisi peitellä että treffaa useampaa miestä yhtä aikaa.

Ohjeeni on jonka itse ottaisin mielihyvin vastaan on että nainen sanoisi "en kiinnostu kovin nopeasti joten mennään ensin rennolla mielellä muuten vain mutta voisin olla kiinnostunut sinusta seurustelumielessä" tai jotain vastaavaa.

Itse kun olen myös tuota hitaampaa sorttia niin olisin hyvilläni tuosta vaikka tietysti hieman huolestuttaisi että millä tavalla se nainen sitten syttyy ja millä tavalla naiseen voi tehdä vaikutusta. Eli ettei vaan käy niin että nainen toteaa "ollaan vain kavereita" joka johtuu sitten siitä ettei mies ollutkaan niin aktiivinen kuin nainen odotti vaikka sanoi muuta.

Ymmärrät ehkä ongelman laajuuden kun luet viestini kokonaisuudessaan.
      Pointti on se totta helvetissä sinun täytyy muutakin sanoa kuin että "lähdetään kavereina" vaan osoittaa että olet kiinnostunut.

On paljon vaihtoehtoja virallisten tönkkötreffien ja epävirallisten kaverihengailujen välissä. Tee selväksi että siitä voi kehittyä jotakin mutta toistaiseksi katsotaan mitä tulee.

Itselläni tosiaan on se ongelma myös etten syty nopeasti naisesta jolloin kiinnostuksen osoittaminen toista kohtaan muuttuu hankalaksi. Kovin moni nainenkaan innostu ajatuksesta että "mennään vain kavereina ensin" tai vaikka lähtisikin niin johtaa auttamatta lähes poikkeuksetta siihen että naisen tunteet eivät herää ja miehestä tulee vain kaveri.

Nykyään varsinkin nopeasti syttyvät syövät hitaasti syttyvät, ei mahda mitään.

• tyttönen30

"Miehet haluavat tietää missä mennään etteivät joudu pettymään."

Aivan, tämän takia olenkin ilmaissut, jos lähden kanssasi ulos, niin lähden kaverina. Ja samalla otan tietoisen riskin, että seurustelu myöhemmässä vaiheessa ei enää jätkää kiinnosta, koska hän pitää minua edelleen kaverina, vaikka minä olisin kiinnostunut.

Tuli näistä vastauksista nyt sellainen kuva, että jätkät eivät halua naispuoleisia kavereita. Onkohän tää nyt näinkään? Naispuoleisen kanssa ei voi vaan hengailla? Minä nyt satun olemaan ns. hyvä jätkä ja viihdyn jätkäseurassa. Harmi.

• m.45.norm.
        tyttönen30 kirjoitti:

Aivan, tämän takia olenkin ilmaissut, jos lähden kanssasi ulos, niin lähden kaverina. Ja samalla otan tietoisen riskin, että seurustelu myöhemmässä vaiheessa ei enää jätkää kiinnosta, koska hän pitää minua edelleen kaverina, vaikka minä olisin kiinnostunut.

Tuli näistä vastauksista nyt sellainen kuva, että jätkät eivät halua naispuoleisia kavereita. Onkohän tää nyt näinkään? Naispuoleisen kanssa ei voi vaan hengailla? Minä nyt satun olemaan ns. hyvä jätkä ja viihdyn jätkäseurassa. Harmi.

Jos tuo vastaaja olisi kirjoittanut, että "minä haluan tietää, missä mennään...", hän olisi voinut vaikuttaa uskottavammalta. Sanomalla että "Miehet ..." hän heti vetää itseltään maton alta. Olen mies, voin olla naisen kanssa ystävä, se todistaa jo tuon aloituksen vääräksi. Ihmiset ovat yksilöitä ja sen jälkeen vasta (ehkä) jonkun ryhmän edustajia.

En kuitenkaan ole jätkä. Se on sana, jota en vain saa sopimaan itseeni. Olen mieluummin ihminen, mies, ystävä tai kaveri. Olen toisten ihmisten kanssa, jos heidän kanssaan oleminen tuntuu mukavalta. Olenko siis outo mies? Tunnen ja tunnustan sen vielä.

Ihan turhaa yrittää määritellä jokaista tilannetta johonkin kategoriaan. Treffit-tapaaminen-hengailu? Missä ero? Onko aina oltava ero? Paitsi jos tapaamiset alkavat treffipalstalta, silloin ehkä ihan selvyyden vuoksi todella kannattaa kertoa jos ei koe olevansa treffeillä. Lähtökohtaisesti treffipalstoilla ihmiset uskovat löytävänsä treffiseuraa. Outoa?

• Tuulalle
        tyttönen30 kirjoitti:

>Silleen ,että lähdin Tuulan kanssa elokuviin ,minkä hän oli valinnut.Kysymyksessä oli rakkauskuva..
        .Menimme vähän salin laitaan,missä ei ollut muita lähellä..Alkoi tulla helliä kohtauksia,jossa Tuula
        laittoi kätensä polvilleni ja käsi alkoi mennä ylöspäin. Käsi saapui haaroihin ja minulla alkoi hiljalleen
        kaveri heräämään. Tuula kysyi saanko laittaa käden housuista sisälle ja lupasin..Hän avasi vyöni ja
        laittoi kätensä kalulleni ,tunsin kuinka hengitykseni kiihtyi..Laitoin oman käteni Tuulan hameen alle
        ja käteni pesälle,,sanoin hälle saanko ottaa pikku housusi pois, hän nosti jalkoja ja housut lähti.
        Laitoin sormen sisälle ja aloin leikittään häntä..Hetken leikittelin häntä sisään ulos sormella, jolloin hän
        tuli..tuula puri korvaani ettei huuto kuulu..Tuula oli kaivanut minun kaluni ulos,ja otti siinä suuhun..

Minä yritin pidätellä ettei kukaan näkisi tapahtumaa,mutta en huomannut kun lähettyville oli tullut
        pariskunta ,joka seurasi tapahtumaa ja varmaankin näki. Minä laukesin tuulan suuhun oikein rajusti
        enkä välittänyt,vaikka kuka näkisi niin hyvää se teki..Tuula sanoi ,että mennään hänen luokseni
        lisää rakastelemaan,ja niin tehtiin.. Lähdimme elokuvista ja lähellä oleva pariskunta sanoi ,että
        varmaan nautitte elokuvasta ,elittähän aivan REAALIAJASSA, ja nauroi päälle...

• Tree'Ehvit

No asia nyt vaan on niin, että valtaosa miehistä ei pidä mistään ihme pelleilystä tai leikkimisestä. Jos mies on tosissaan kiinnostunut naisesta, niin ei hön silloin ole intona pelkästä kaverisuhteesta. Se taas on pelkkää itsekkyyttä, jos lupailee miehelle, että "ehkä joskus mahdollisesti voidaan olla jotain muutakin kuin kavereita". Se on tosi epäreilua toista kohtaan, jos odottaa että toisen pitäisi vain kiltisti treffailla sinua kaverina, kun sinä et osaa päättää kiinnostaako vai ei.

"Olen yrittänyt kohteliaasti kertoa mielille, että lähden kyllä ulos kaverina, josta on ollut melkein aina seurauksena, että ei lähdetä ollenkaan."

No mikäs ihme tuo on? Jos mies on kiinnostunut, mutta sinua kiinnostaa vain kaveruus, niin miksi ihmeessä mies lähtisi kanssasi ulos? On paljon järkevämpää miehen kannalta käydä ulkona niiden naisten kanssa, joita kiinnostaa muukin kuin kaveruus. Se taas ei ole miesten vika, jos sinä et osaa päättää kiinnostaako kaveruus vai jokin muukin, etkä voi olla niin itsekäs, että roikotat miehiä kaveristatuksella ties kuinka pitkään ja mietit että mahtaisko joskus kiinnostaa vai ei.

Reilu peli: Jos et ole miehestä "siinä mielessä" kiinnostunut, niin sano että pelkkä kaveruus kiinnostaa. Mies tekee sitten omat päätöksensä sen perusteella ja jos sinua mahdollisesti alkaa joskus kiinnostamaan, niin sitten voit ilmoitella miehelle. Näin miehen ei tarvitse elätellä turhia toiveita, vaan hän voi keskittyä kiinnostuneenpiin naisiin.

Jos taas mies hiukan kiinnostaa muutenkin kuin kaverina, niin mitä kaameaa siinä on, jos lähdette "oikeille treffeille"? Treffithän ovat nimenomaan tutustumista varten, eikä parilla treffillä käyminen sinua heti mihinkään suhteeseen velvoita. Jos treffailun aikana alkaa tuntumaan ettei juttu etene, niin sitten lopetatte treffailun ja jatkatte mahdollisesti kavereina, tai sitten ette.

"Vai pitääkö oikeasti heti tietää onko toinen ihminen kiinnostava seurustelumielessä?"

Ei. Kuten äsken totesin: Treffailu on nimenomaan sitä varten, että katsotaan ollaanko toisistaan kiinnostuneita seurustelumielessä vai ei. Täytyyhän siihen ihmiseen ensin tutustua jotenkin. Eiväthän treffailevat mikään pari vielä ole.

• Korjaus

"Ei. Kuten äsken totesin: Treffailu on nimenomaan sitä varten, että katsotaan ollaanko toisistaan kiinnostuneita seurustelumielessä vai ei."

Minusta kyllä treffailu on nimenomaan vihjaus siihen suuntaan. Ei lupaus mutta "ehkä".

Sehän se ap:n ongelma onkin. Hän ei lupaa eikä edes vihjaa mitään seurustelusta joten tuloksena on "anti-treffit".

• Tree'Ehvit
        Korjaus kirjoitti:

"Ei. Kuten äsken totesin: Treffailu on nimenomaan sitä varten, että katsotaan ollaanko toisistaan kiinnostuneita seurustelumielessä vai ei."

Minusta kyllä treffailu on nimenomaan vihjaus siihen suuntaan. Ei lupaus mutta "ehkä".

Sehän se ap:n ongelma onkin. Hän ei lupaa eikä edes vihjaa mitään seurustelusta joten tuloksena on "anti-treffit".

Sehän tässä onkin ristiriitaista. Nainen sanoo, että ei kuitenkaan tarkoita ettei olisi miehestä kiinnostunut. Tavallaan siis halutaan vain roikottaa jonkinlaista kaverimiehien haaremia, samalla kun itse arvotaan että kenestä sitä ehkä joskus voisi kiinnostua.

Jos halutaan vain kaveruutta, niin eikös silloin olisi kaikille reilumpaa hengailla sellaisten miesten seurassa, joita itseäkään ei kiinnosta muu kuin kaveruus? Minusta ainakin on vähän itsekästä roikottaa miehiä jonkinlaisessa talutushihnassa. Jos kerran on kuitenkin jossain mielessä kiinnostunut, niin miksei muka voi käydä treffeillä ja katsoa miltä sitten tuntuu? Mitä kamalaa siinä "ehkä" -jutussa on ja mikä pointti on ylipäätään hengata miesten kanssa, joille on vain kaveri, siis jos kuitenkin elättelee myös muita toiveita.

Jotenkin vain näissä tapauksissa näyttää olevan niin, että nainen kerää näitä kaverimiehiä ja olettaa heidän kaikkien jotenkin jonottavan kiltisti kun nainen arpoo mitä tekisi. Jos joku näistä "kavereista" kertookin vaikka että oli treffeillä tosi ihanan naisen kanssa, niin silloin seurauksena on yleensä välien viileneminen tai mustasukkaisuuskohtaus, vaikka nainen sanoikin että "ollaan vaan kavereita". Reilu meininki sitten tässäkin. Kaverimiehellä on täysi oikeus treffata muitakin naisia, vaikka ihan oikeillakin treffeillä.

Noh, tämä juttu tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus varsinkin hiukan nätimpien naisten kohdalla. Kun olisi miehiä joka sormelle, niin ei edes haluta koitta mitään mahdollisesti vakavempaa, vaan pelleillään vuorotellen jokaisen "kaverimiehen" kanssa ja oletetaan että jokainen odottaa kiltisti vuoroaan.

• dfagdadfa

mies ei lähde kanssasi ulos, johtuu siitä kaveri-sanasta. Kukaan ei halua olla vain kaveri, jos kiinnostaa muu. Olet selvästi ns kaverityttö, jotka on vaikeinta lajia naisista. Koskaan et tiedä milloin tämä mystinen kaveruus alkaa ja milloin loppuu ja jos sitten lähdet kaverina ulos ja käyttäydyt kuin kaveri, niin 100% varmuudella jäätkin kaveriksi tällaiselle kaveritytölle. Jos taas käyttäydyt, kuten treffeillä, niin mitäs kaveruutta se sitten olisi? Myöskin, kuten tuo toinen mainitsi, kaveritytöillä on aina useampia näitä mystisiä "kavereita", joten siksikään ei kiinnosta mikään kilpailu muiden suhteeseen tähtäävien "kavereiden" kanssa.

Kaiken kaikkiaan kaveritytöissä ei ole yhtään syytä miksi vaivautua. Niiden kanssa lähinnä vittuuntuu hengiltä ja särkee sydämensä siihen jahkailuun ja iänikuiseen miettimiseen, ees taas venkoiluun, kaikenlaiseen kaveripelleilyyn ja tytön "kaveri"-paljouteen. Annetaan ymmärtää, mutta ollaan niin saamarin hankalia aina ja iänkaikkisesti. Koskaan en ole itseäni särkenyt yhtä lahjakkaasti, kuin tuossa kaveripelleilyssä yhden sinunlaisen kanssa. Sitten kun tuntuu tosi pahalta, niin kaverityttö hymyilee enkelimäisesti ja toteaa vain "mehän oltiin vain kavereita", vaikka oltiin kyllä ihan muuta ainakin ulkopuolisten silmissä.

Ei kiitos ikinä kaverityttöjä minulle, yksi riitti. Juoksen ja hemmetin lujaa, jos joku tyttö minulle mistään kaveruudesta alkaa hourailemaan!

• tyttönen30

Tarkoitatko nyt ettet pysty olemaan kaverina naisten kanssa? Onko muka niin, että tytön kanssa voi hengailla ja viettää aikaa kuin ainoastaan treffailumielessä?
        Vai siis että jos olet kiinnostunut tytöstä, ja hän ei sinusta, niin et pysty olemaan edes kaveri hänen kanssaan?

• Sivustaseuraaja
        tyttönen30 kirjoitti:

Tarkoitatko nyt ettet pysty olemaan kaverina naisten kanssa? Onko muka niin, että tytön kanssa voi hengailla ja viettää aikaa kuin ainoastaan treffailumielessä?
        Vai siis että jos olet kiinnostunut tytöstä, ja hän ei sinusta, niin et pysty olemaan edes kaveri hänen kanssaan?

vain kaveruus onnistuu silloin, kun ei voisi vähempää kiinnostaa nainen siinä mielessä. Uusia naispuoleisia kavereita ei synny, kuin korkeintaan työkuvioissa, tai vaikkapa puolison kavereiden muodossa.

Harvemmin mies kohtaa muissa merkeissä naisen ja haluaa olla sen kanssa kaveri. Itselläni on ainakin niin että jos kohtaan naisen jossakin mualla, kuin töissä tai enemmän tai vähemmän sukulaisuusmerkeissä, niin joko nainen kiinnostaa=ei kaveri, tai ei kiinnosta=en halua olla missään tekemisissä. Nykyään, kun olen parisuhteessa, en tietenkään pyri tekemään mitään kontakteja vieraisiin naisiin. Hyvänpäivän tuttuja tietty on, mutta ei sellaisia, joiden kanssa hengailisin kahdestaan.

Oikeasti esim minulla kaikki naispuoleiset tuttavat ovat puolison siskoja tai puolison kavereita. Ei minulla mitään omaa tyttö-"kaveria" ole ja monilla on juuri näin. On niitäkin, jotka kaveeraavat naisten kanssa, mutta ne ovat aina enemmän tai vähemmän häilyviä kaveruuksia. Tunnen erään naisen, jonka mies kaveerasi naisten kanssa ja seksiksihän se meni ja ero tuli. Harvoilla ja valituilla kaveruus sukupuolten välillä toimii niinkuin sen pitäisi.

Kaveruus uuden naispuoleisen henkilön kanssa, josta on kiinnostunut seurustelumielessä on jo sitten täysi mahdottomuus ja tämä pitää sinunkin ymmärtää. Jos tapaat jonkun miehen, niin mikä hiivatti siinä on että et kykene tapailemaan sitä oikeilla nimillä, vaan pitää naamioida tilanne hillittömän epäselväksi miehen kannalta? Jos et uskalla treffailla, niin pitäisiköhän sinun sitten pysytellä koko hommasta erossa. Ei tuollaisista kaverikuvioista mitään tule. Tuo kaveritouhu on monella tavalla epäreilua toista kohtaan ja on ihan turhaa ja tarpeetonta pelleilyä. Tunnen erään naisen työkuvioista, joka harrastaa samaa, kuin ilmeisesti sinä ja sillä on useita kaverimiehiä kierrossa kokoajan, mutta suuttuu, jos mieskaveri tapailee muita. Eikö ole ihan sekopäistä? Miksi itse pitää valehdella itselleen jostakin kaveruudesta, jos se ei ole sitä millään muotoa? Miksi tällaista? Onko tuo tapa tehdä monien kanssa yhtäaikaa treffailu hyväksyttäväksi naamioimalla meininki "kaveruudeksi"?

Kaverit on kavereita ja niiden ei kuulu alkaa pariutumaan keskenään. Jos olet sellainen, joka kykenee muodostamaan parisuhteen vain kaveruuden kautta, niin otan osaa. Halukkaita kavereita tuollaiseen on jokseenkin harvassa ja niistäkin valtaosa kierrättäjiä, pelimiehiä, sun muita, jotka nimenomaan haluavat vapaat kädet reuhkata naisten kanssa miten päin huvittaa. Sitoutumiskykyisiä miehiä ei kaveruuteen ole jonoksi asti tarjolla, olen pahoillani tästä sinun kannalta. Toisaalta taidat itsekin olla sitoutumiskyvytön, koska koko touhu pelottaa sinua monella eri tavalla.

Ymmärrän tuota, jolle nyt vastasit. Hänen kohtalokseen on selvästi koitunut kohdata kiva tyttö, johon on kovasti ihastunut ja sitten satuttanut itsensä kaveritytön kanssa. Kirjoituksesta oli selvästi luettavissa se että tämä kaverityttö on pidellyt toista löysässä lieassa, ollut kaikella tavalla seurustelunomaisessa tilassa (ulkopuoliset luulivat heidän olleen yhdessä), mutta koko homma onkin ollut jotakin kummallista kaverimeininkiä naisen puolelta. Tuollainen meininki pitäisi kieltää lailla, niin hirveää toisella leikkimistä se on!

• Komppi-tsaari

Yhden kesän vehtasin sellaisen kaveritytön kanssa, vaikka itse toivoin siitä koko ajan seurustelua. Inhotti koko ajan, kun ei tiennyt missä mennään. Lopulta kysyin, että mitä hän minusta oikein haluaa. Eipä tuo tiennyt itsekään, mutta minulle riitti. Ei suhteen aloittamisen pitäisi olla niin vaikeaa ja tuntua niin pahalta.

• dgj,dgj,

On erittäin harvinaista, että kaksi vastakkaista sukupuolta olevaa sinkkua pystyy olemaan kavereita keskenään ilman että ainakin toisella olisi jonkinlaisia haaveita muustakin kuin kaveruudesta. Näitä haaveita ei ko. kaveruussuhteissa koskaan lausuta ääneen, joten saattaa muodostua illuusio, että tällaisiakin onnellisia kaveruuksia on paljon :)

• Heee

Paskat on.

Se on harvinaista ehkä juntti-Suomessa mutta noin yleisesti siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Tuollaisia "haaveita" nyt voi olla kenestä tahansa ja sinun vihjaus että ystävyys on sen takia olemassa että toisella on tuollaisia "haaveita" on roskaa.

• sheriff86

toi muijien kaveripelleily on pahinta paskaa mitä voi olla. miettikää vähän, ennenkuin lähdette särkemään jonkun tolla arpomisellanne.

itse olen kerran antanut yhden muijan vedättää itteäni tolla leikillä. oli kiinnostunu ja sitten ei taas ollutkaan. ja sama leikki jatku ja jatku, parin-kolmen kuukauden taukoja välissä. jossain välissä olin jo miltei unohtanu koko muijan kun se taas otti yhteyttä ja oli niin olevinaan kiinnostunu.. kunnes lopulta paljastui että sillä olikin sitten joku toinen. ja mulle se ei tietenkää sanonu mitään, lopetti vaan yhteydenpidon eräs kaunis päivä. arvaa tunsinko itteni häpäistyksi sen jälkeen? ei ollu sanoja ees kuvaamaan koko tunnetta.

eri asia on se, jos sinulla ja miehellä ei ole minkäänlaisia tunteita toista kohtaan. silloin se kaverisuhde toimii mutta harvoinpa tälläisten muijien kanssa tulee kahdestaan mihinkään lähdettyä. ellei sitten johonkin yhteisiin harrastuksiin tai vastaavaan, jossa se pääpaino on siinä itse toiminnassa, ei muijan seurassa.

• miax

"mutta harvoinpa tälläisten muijien kanssa tulee kahdestaan mihinkään lähdettyä. ellei sitten johonkin yhteisiin harrastuksiin tai vastaavaan, jossa se pääpaino on siinä itse toiminnassa, ei muijan seurassa."

Onko todella niin, että suurinta osaa miehissä kiinnostaa naisessa ainoastaan pillu ja mahdollisesti kohtu?

Itselläni on useampiakin miespuolisia kavereita ja nämä kyllä käsittääkseni ihan omasta tahdostaan ottavat yhteyttä ja pyytävät vaikka baariin tai keikalle jne. Olen tuntenut kaverit vuosia ja mitään panojuttuja ei ole ikinä ollut, vaikka pojat olisivatkin olleet välillä sinkkuja. Tällä hetkellä kaikki ovat avoliitossa ja tunnen heidän tyttöystävänsä. Silti käydään ulkona ja soitellaan. No, ehkä olenkin väärässä ja ko. kundeja ei voisi vähempää kiinnostaa olla seurassani?

• dfgdfgdfdg
        miax kirjoitti:

"mutta harvoinpa tälläisten muijien kanssa tulee kahdestaan mihinkään lähdettyä. ellei sitten johonkin yhteisiin harrastuksiin tai vastaavaan, jossa se pääpaino on siinä itse toiminnassa, ei muijan seurassa."

Onko todella niin, että suurinta osaa miehissä kiinnostaa naisessa ainoastaan pillu ja mahdollisesti kohtu?

Itselläni on useampiakin miespuolisia kavereita ja nämä kyllä käsittääkseni ihan omasta tahdostaan ottavat yhteyttä ja pyytävät vaikka baariin tai keikalle jne. Olen tuntenut kaverit vuosia ja mitään panojuttuja ei ole ikinä ollut, vaikka pojat olisivatkin olleet välillä sinkkuja. Tällä hetkellä kaikki ovat avoliitossa ja tunnen heidän tyttöystävänsä. Silti käydään ulkona ja soitellaan. No, ehkä olenkin väärässä ja ko. kundeja ei voisi vähempää kiinnostaa olla seurassani?

"Onko todella niin, että suurinta osaa miehissä kiinnostaa naisessa ainoastaan pillu ja mahdollisesti kohtu?

Itselläni on useampiakin miespuolisia kavereita ja nämä kyllä käsittääkseni ihan omasta tahdostaan ottavat yhteyttä ja pyytävät vaikka baariin tai keikalle jne. "

Jos kuvittelet että olet niille kaikille ihan puhdas kaveri, niin pahasti erehdyt. Voit testata sitä helposti antamalla ymmärtää, aivan varmasti tulee heti vastakaikua. Toki varatuilla miehillä se yleensä vaatii jonkun kriisin ykkössuhteeseen.

• miax
        dfgdfgdfdg kirjoitti:

"Onko todella niin, että suurinta osaa miehissä kiinnostaa naisessa ainoastaan pillu ja mahdollisesti kohtu?

Itselläni on useampiakin miespuolisia kavereita ja nämä kyllä käsittääkseni ihan omasta tahdostaan ottavat yhteyttä ja pyytävät vaikka baariin tai keikalle jne. "

Jos kuvittelet että olet niille kaikille ihan puhdas kaveri, niin pahasti erehdyt. Voit testata sitä helposti antamalla ymmärtää, aivan varmasti tulee heti vastakaikua. Toki varatuilla miehillä se yleensä vaatii jonkun kriisin ykkössuhteeseen.

"Jos kuvittelet että olet niille kaikille ihan puhdas kaveri, niin pahasti erehdyt. Voit testata sitä helposti antamalla ymmärtää, aivan varmasti tulee heti vastakaikua. Toki varatuilla miehillä se yleensä vaatii jonkun kriisin ykkössuhteeseen."''

No olen ollut yhteen kaveriin ihastunutkin ja siitä huolimatta että tämä oli siihen aikaan sinkku niin sain pakit. Ei edes irtopano miehelle kelvannut :)

• Vähän järkeä.

Mietippä omalla kohdallasi jos olisit itse kiinnostunut jo valmiiksi jostakin miehestä ja hän sanoisi että "lähdette vain kavereina".

Jokaisella tapaamisella miettisit että seuraakohan siitä mitään. Sitten joku päivä huomaisit että siitä ei tule mitään. Jos mennään kavereina niin mennään. Jos mennään jonain muuna niin se tehdään selväksi.

Tärkeintä on kuitenkin tehdä miehelle selväksi että mikä tilanne on. Tuo on kyllä vähän sellainen tilanne että jos sanot että menette kavereina niin voi olla ettei mies enää ole kiinnostunut kun sitten kerrot ihastuneesi.

Toisaalta jos nainen toteaisi että lähdetäänkö ihan kavereina leffaan jne. niin ei minua haittaisi. En herkästi ihastu mutta jos nainen sitten ihastuu itse niin se on taas harkinnassa että mitä teen. Turha odottaa että sitten mies kapsahtaa heti kaulaan jos on oltu vain kavereita siihen asti.

• keski-ikäinen n.

on se vähän niinkin, että sinne ekatreffeille mennään katsomaan, onko tyyppi se, mitä on kirjoiteltu. (Puolin ja toisin siis!) Livejuttelu on kuitenkin ihan eri asia. Tähän ikään mennessä on jo huomannut, että jotkut ovat virtuaalisesti erittäin lahjakkaita, vaikka livessä huomaa tyypin olevan rapajuoppo tms. "Tavataan kavereina" tarkottaa siis sitä, että en koe huonoa omatuntoa siitä, että sanonkin "Kiitos ei" sen tapaamisen jälkeen. Vaikka se tekstailu, mese ym. olis ollut kuinka hienon oloista tahansa.
      Vedättäminen on sitten ihan eri asia. Kyllä sen on loputtava kokonaan sit eka tapaamisen jälkeen, jos ei mielenkiinto syty...
      Mut miks se pelko ja kaveriselitys...juur siksi, ettei se (mahdollisesti eitoivottu)tyyppi sit jäisi roikkumaan, kun mitään ei ole "luvattu" jatkosta. Se on vaan ennakkovarmistelua...

• 5+14=?

Ehkä tuon "kaverina" paikalle voisi laittaa "tutustumis mielessä" niin se olisi kaikille miedompi käsite ja antaisi mahdollisuuden uusintaankin ilman pahempaa loukkaamista.

• Pelleily seis
        5+14=? kirjoitti:

Ehkä tuon "kaverina" paikalle voisi laittaa "tutustumis mielessä" niin se olisi kaikille miedompi käsite ja antaisi mahdollisuuden uusintaankin ilman pahempaa loukkaamista.

Mitäs muuta kuin tutustumista varten ne treffit ylipäätään ovat? Älkää nyt oikeasti ihmiset tehkö yksinkertaisista asioista liian vaikeita. Jos mies ei kiinnosta kuin keverina, niin olkaa sitten vain kaveri, älkääkö lupailko muuta. Jos mies tuntuu jollain tapaa muutenkin kiinnostavalta, niin käykää treffeillä. Tutustukaa treffeillä ja katsokaa tuleeko hommasta mitään. Jos ei tule, niin lopettakaa tapailu ja jos molemille sopii, niin jatkatte kavereina.

Sitä ette voi vaatia, että muusta kuin kaveruudesta kiinnostunut roikkuisi seurassanne kaverina siksi kun että itse osaa päättää. Täytyy muistaa myös se, että se kaverimies saa ihan vapaasti tapailla muita naisia. Tehän ette ole mitään muuta kuin kavereita. Moni tällainen "kaverityttöhän" vetää ihan hirveät mustasukkaisuuskohtaukset kun kuulee että mies tapailee jotain muuta naista, vaikka "kaverityttö" itse on sanonut, että haluaa olla vain kaveri. Ei naisilla ole mitään oikeutta varata miehiä jonoon "kavereiksi" siksi aikaa kun arpoo että kenen kaverimiehen kanssa sitä alkaisi seurustelemaan.

Mies ja nainen voivat olla vain kavereita, mutta silloin pelin hengen pitää olla molemmille selvä. Homma ei toimi niin että toinen on tulisesti ihastunut ja toivoisi muutakin, mutta toinen haluaa olla vain kaveri. Tällaisessa tilanteessa ei kannata viettää paljon aikaa yhdessä kavereina, koska se rikkoo sen toisen sydämen. Kun kumpikaan ei odota muuta kuin kaveruutta, niin homma toimii. Kaikkein julminta on se kun toinen huomaa että toinen on ihastunut, käyttäytyy välillä kuin oltaisiin joku pari ja sitten vetoaa tuohon "mehän ollaan vaan kavereita" -lauseeseen. Kavereiden kanssa ei toimita kuin seurusteleva pari. Kaveri ei ole sitä varten että hänen kanssaan voi leikkiä seurustelua tai tyydyttää läheisyydentarvettaan sillä välin kun etsii kiinnostavampaa miestä. Kaveri on vain kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe