Apua tarvitseva naisautoilija

punainen idän ihme

Olisiko vielä olemassa herrasmiestä,joka neuvoisi minua asiassa ,jota en ymärrä,minulla on Samara se idän autojen kaunein malli 3 ovinen viistoperäinen ja ostin siihen uuden akun nyt talvea vasten,mutta kun asennutin ja poistuin korjaamolta,niin siinä kotimatkalla huomasin akun merkkivalon palavan ajaessani,ennen se syttyi vain kun laitoin virran päälle,nyt jo ajaessa,tosin sillä ei ole nyt 2 viikkoon ollut mitään tekemistä toimivuuden kanssa,mutta olisihan se mukavaa,jos olisi joku helppo niksi siihen miten sen saisi ajon ajaksi sammumaan,tosin nuo samaran merkkivalothan nyt kosteilla ilmoilla saattavat palaa useammatkin,mutta ajossa ei huomaa mitään vikaa heh hassujahan nuo ovat,mutta jos osaat neuvoa,niin neuvo vanhaa rouvaa poistamaan se punainen merkkivalo vaikka siten ,että miten saan mittarin irti ,jotta voisin irroittaa sen polttimon vaikka,kiitollisuudella se täti samarasta,joka ajaa punaisella ja kovaa:)
Tuhanet kiitokset sille herrasmiehelle,joka osaa antaa neuvon tuohon vikaan !

3

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krasnaja Lada

Sen merkkivalolampun poisto ei taida olla paras ja suositeltavin korjaus.. Kun se lamppu palaa, niin normaalisti sen pitäisi tarkoittaa, että laturi ei lataa auton akkua. Se on normaalia että se valo syttyy kun virta laitetaan päälle, mutta sen pitäisi sammua kun moottori käynnistyy. Oletko huomannut esim. valojen kirkkaudesta, lataako auto vai ei?. Jos laturi ei toimi, niin menon pitäisi kyllä loppua ennen 2 viikkoa..?
      Samaraa en niin tarkasti tunne, koska mulla on vain kantti-ladoja, mutta vika voisi olla myöskin latauksen merkkivalon releessä. Tälläinen on ainakin omassa ladassani, ei ole kylläkään koskaan oireillut, vaan aina kun on palanut niin aina on ollut laturissakin jotain korjaamista (hiilet tai lataussäädin).
      Tiedä sitten sekoittiko tämä vaan lisää..

p.s. Punainen se on mun 21051:kin

• frangrabba

melkein varma olen että tarttis laturin hiilet vaihtaa

• Mitäsitte

Hyvä nais-autoilija. Jos haluat laadukkaan, kestävän ja käyttökustannuksiltaan edullisen auton, niin unohda nuo itäautot. Siirry sensijaan niin kauas kaukoitään että olet melkein lännessä, eli Japaniin. Toyota Corolla ei ole suotta Suomen ja myös koko maailman myydyin automalli. Länsimainen, tekniikkavarma ja hyvin varusteltu ajopeli jonka uskaltaa ostaa käytettynäkin. Toinen kukkaroystävällinen laatuauto tulee Saksasta, eli Volkswagen Golf. Se onkin hintaluokassaan ainoa suositeltava Euromerkki. Itse ajan viidettä vuotta Honda Civicillä vm-95. Pieniruokainen mutta pippurinen moottori pellin alla. Ei ole harmeja ollut. Pelkästään normaalit määräaikaishuollot. Amerikkamielisenä haluaisin aidon Jenkki-fordin, Chevroletin tai Dodgen mutta tämänhetkinen budjetti ei oikein niihin riitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      93
      3970
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3337
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      130
      2654
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      215
      2063
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      89
      1826
    6. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      21
      1809
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      99
      1780
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      114
      1607
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1311
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1222
    Aihe