Apua tarvitseva naisautoilija

punainen idän ihme

Olisiko vielä olemassa herrasmiestä,joka neuvoisi minua asiassa ,jota en ymärrä,minulla on Samara se idän autojen kaunein malli 3 ovinen viistoperäinen ja ostin siihen uuden akun nyt talvea vasten,mutta kun asennutin ja poistuin korjaamolta,niin siinä kotimatkalla huomasin akun merkkivalon palavan ajaessani,ennen se syttyi vain kun laitoin virran päälle,nyt jo ajaessa,tosin sillä ei ole nyt 2 viikkoon ollut mitään tekemistä toimivuuden kanssa,mutta olisihan se mukavaa,jos olisi joku helppo niksi siihen miten sen saisi ajon ajaksi sammumaan,tosin nuo samaran merkkivalothan nyt kosteilla ilmoilla saattavat palaa useammatkin,mutta ajossa ei huomaa mitään vikaa heh hassujahan nuo ovat,mutta jos osaat neuvoa,niin neuvo vanhaa rouvaa poistamaan se punainen merkkivalo vaikka siten ,että miten saan mittarin irti ,jotta voisin irroittaa sen polttimon vaikka,kiitollisuudella se täti samarasta,joka ajaa punaisella ja kovaa:)
Tuhanet kiitokset sille herrasmiehelle,joka osaa antaa neuvon tuohon vikaan !

3

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krasnaja Lada

      Sen merkkivalolampun poisto ei taida olla paras ja suositeltavin korjaus.. Kun se lamppu palaa, niin normaalisti sen pitäisi tarkoittaa, että laturi ei lataa auton akkua. Se on normaalia että se valo syttyy kun virta laitetaan päälle, mutta sen pitäisi sammua kun moottori käynnistyy. Oletko huomannut esim. valojen kirkkaudesta, lataako auto vai ei?. Jos laturi ei toimi, niin menon pitäisi kyllä loppua ennen 2 viikkoa..?
      Samaraa en niin tarkasti tunne, koska mulla on vain kantti-ladoja, mutta vika voisi olla myöskin latauksen merkkivalon releessä. Tälläinen on ainakin omassa ladassani, ei ole kylläkään koskaan oireillut, vaan aina kun on palanut niin aina on ollut laturissakin jotain korjaamista (hiilet tai lataussäädin).
      Tiedä sitten sekoittiko tämä vaan lisää..

      p.s. Punainen se on mun 21051:kin

    • frangrabba

      melkein varma olen että tarttis laturin hiilet vaihtaa

    • Mitäsitte

      Hyvä nais-autoilija. Jos haluat laadukkaan, kestävän ja käyttökustannuksiltaan edullisen auton, niin unohda nuo itäautot. Siirry sensijaan niin kauas kaukoitään että olet melkein lännessä, eli Japaniin. Toyota Corolla ei ole suotta Suomen ja myös koko maailman myydyin automalli. Länsimainen, tekniikkavarma ja hyvin varusteltu ajopeli jonka uskaltaa ostaa käytettynäkin. Toinen kukkaroystävällinen laatuauto tulee Saksasta, eli Volkswagen Golf. Se onkin hintaluokassaan ainoa suositeltava Euromerkki. Itse ajan viidettä vuotta Honda Civicillä vm-95. Pieniruokainen mutta pippurinen moottori pellin alla. Ei ole harmeja ollut. Pelkästään normaalit määräaikaishuollot. Amerikkamielisenä haluaisin aidon Jenkki-fordin, Chevroletin tai Dodgen mutta tämänhetkinen budjetti ei oikein niihin riitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe