Erosin syksyllä vuoden suhteesta turkkilaisen miehen kanssa ja ennen häntä tapailin pariakin tyyppiä samaisesta maasta. Kaikissa näissä suhteissa olen törmännyt ilmiöön, että valehtelu on jollain tavalla aiheuttanut epäluottamusta ihmiseen. Viimeisin oli siinä taitavampi kuin aikaisemmat, toisinaan valheet ovat olleet hyvinkin mitättömiä ja turhan tuntuisia, ja välillä taas aika pahojakin, joilla on peitelty esimerkiksi uskottomuutta. Joku joskus kirjoitti täällä, että Turkissa valehtelu on usein tapa selvitä
tukalista tilanteista "kunnialla" tai säilyttää rauha ihmisten välillä, siksikö siis? Kun tulee konflikteja tai muita epämiellyttäviä tilanteita joista he eivät hymyllä ja lepertelyllä enää selviä, niin sitten on tarjolla valheita, puolitotuuksia, vaikenemista, vastakysymyksiä tai totaalista tunteiden kuumenemista. Onko se siellä kulttuurillisesti hyväksytty tapa eikä siis millään muotoa tuomittavaa?
Kertokaa muut, onko tämä kulttuuri-/uskontojuttu vai olenko vain tavannut kusipäitä?
Kysymys turkkilaisuudesta
28
583
Vastaukset
- .............,,
uskonnosta ole kiinni.Eiköhän itse kullakin ole tapana suoltaa tuubaa tarvittaessa selvitäkseen epämukavasta tilanteesta ulos.
- Astrogirlie
No itselleni ei ainakaan tulisi mieleeni valehdella vaikeissakaan paikoissa vaan onhan asiat pystyttyvä käymään läpi ja sitä odotan läheisiltänikin. Jos otan keskiarvon kaikista tapailemistani/seurustelemistani miehistä (10-15 suomalaista, 3 turkkilaista, 1 britti), niin täytyy todeta että kyllä tää keskimmäinen kolmikko oli ihan oma lukunsa tässä asiassa. Siksi kyselen, kun tämä asia on jäänyt vaivaamaan.
- kopkpoj
Astrogirlie kirjoitti:
No itselleni ei ainakaan tulisi mieleeni valehdella vaikeissakaan paikoissa vaan onhan asiat pystyttyvä käymään läpi ja sitä odotan läheisiltänikin. Jos otan keskiarvon kaikista tapailemistani/seurustelemistani miehistä (10-15 suomalaista, 3 turkkilaista, 1 britti), niin täytyy todeta että kyllä tää keskimmäinen kolmikko oli ihan oma lukunsa tässä asiassa. Siksi kyselen, kun tämä asia on jäänyt vaivaamaan.
Ei voi sanoa että turkkilaiset ovat kovia valehtelijoita tai että suomalaiset ovat sinisilmäisiä ääliöitä. Turkissa viranomasikulttuuri on aika erilaista, maassa lähtökohdat ovat jo hieman erilaiset, kannattaa tutustua asiaan sosiaalikulttuurin kannalta. Turkissa ei mennä naimisiin luokkarajojen yli joten todennäköisesti olit väärä tyttö alusta lähtien ja silloin sinulle voi valehdella. Oliko kyseessä turkkilainen vai kurdi?
- Siis???
Astrogirlie kirjoitti:
Huh huh, olet seurustellut/tapaillut liki 20 miestä? Minkä ikäinen olet? Itse olen päälle 40 ja mulla ollut vain yksi suomalainen aviomies ja ennen häntä 2 tosi kilttiä nuorta suhdetta ja nyt orastava suhde ulkomaalaiseen.
Mulla kai on tarve olla välillä yksinkin, oletko ollut yhtään yksin ja selventänyt tunteitasi? - Yotu
kopkpoj kirjoitti:
Ei voi sanoa että turkkilaiset ovat kovia valehtelijoita tai että suomalaiset ovat sinisilmäisiä ääliöitä. Turkissa viranomasikulttuuri on aika erilaista, maassa lähtökohdat ovat jo hieman erilaiset, kannattaa tutustua asiaan sosiaalikulttuurin kannalta. Turkissa ei mennä naimisiin luokkarajojen yli joten todennäköisesti olit väärä tyttö alusta lähtien ja silloin sinulle voi valehdella. Oliko kyseessä turkkilainen vai kurdi?
Itsekin Turkin kurdin ex-vaimona jäi vääjäämättä vaikutelma että kyllä valehtelu on sallittu tietyn päämäärän saavuttaakseen.
Exäni takia olisin ajautunut vararikkoon ensinnäkin, koska hän ovelasti ketkutteli multa rahaa, oli aina varaton ja laittamassa rahaa Turkkiin perheelleen.
Sen lisäksi havahduin hänessä piirteeseen, miten hän tosiaan eli omaa elämäänsä sivussa ilmeisesti, kerran sain hänet melkein kiinni jostain keskellä kirkasta päivää kesällä -07, mutta mun oli erittäin vaikea saada häntä kiinni koska hän kyllä tiesi konstinsa mistä narusta vetää mua taas saadakseen hätävalheen läpi. Tosin tein kyllä hänelle ns. temput takaisin ja hän lähti joksikin aikaa kotoa käpälämäkeen. Ihan vaan provotakseni häntä että kyllä mäkin osaan halutessani.
Se 2 vuotta hänen kanssaan oli aikamoista helvettiä avioliitossa, hän kyllä osoitti sen että mikä kaveri se on. Lopulta suhde oli täysin tulehtunut välillämme ja mä olin kyllä itsekin loppu hänen kanssaan siihen ketkutteluun ja rahavedätyksiin.
En liioin kyllä luota enää ulkomaalaisiin enkä juuri anna painoarvoa näille mokkamunille.
Hesassa varmaan on suurin todennäköisyys näihin törmätä.
Mä suorastaan kummastelen mikä näissä miehissä vetää, kun suurin osa niistä on rahan perässä täällä ja useissa tapauksissa saattaa olla oma oikea vaimo Turkissa tai missä vaan muuallakin.
Oon kuullut tapauksista että joku on Suomessa asuvankin vaimon edessä kulkenut toisen naisen kanssa avoimesti.
Mä en missään nimessä suosittele ketään tällaista miestä, joka ei ole omaksunut länsimaalaista elintapaa, tapaa pitää naista samanarvoisena tuskin keltään muslimiukolta löytyy.
En ole juuri kuullut kovin hyvää näistä Turkkilaisista saati kurdeista.
Voihan joukossa olla peräti 1% peräti rehellisiä, mutta kun heidät on kasvatettu siihen tyyliin elää että nainen on alemmassa asemassa reilusti ja naista voi alistaa.
Vaikka oma exäni olikin nuorta sukupolvea, kyllä hänelläkin hyvin paistoi se oma kulttuuri tapoineen läpi, naisen mielipiteen huomiointi oli sula mahdottomuus mikäli hänellä oli joku "hyvä" idea.
Jos oikean ja tasavertaisen suhteen tahtoo löytää ja rakkautta, niin en kyllä kääntyisi kenenkään muslimin ja ulkomaalaisen puoleen.
Hyvin harvoissa tapauksissa voi olla että muslimimies olisi vähän liberaalimpi.
Kannattaa tutustua ensimmäisenä tarkoin myös kriittisellä silmällä miehen uskontoon ja käsityksiin elämästä. Sieltä löytyy kyllä sitten jo tietoa, missä asemassa nainen on hänen maassaan, tuskin hän päästää suominaista sen helpommalla juurikaan.
Puheet voivat olla täynnä kauniita lupauksia mutta niihin ei kande kyl luottaa.
En osaa suositella muita kansallisuuksia, mutta ei kannata suomitytön lumoutua kenestäkään muslimista ainakaan.
Meillä tapakulttuuri on yhä sitä että sen on oltava totta mitä suustaan päästää, mutta kun lähtee Suomen rajojen ulkopuolelle etelään tai itään, alkaa tämäkin olla sitä ettei ihmiset ole niin suoria ja saattavat kaunistella ja yrittää miellyttää, puhua itsensä kauniisti jostain tilanteesta esimerkiksi.
Suomalainen kun on täsmällinen ja tottunut että voi luottaa puheisiin jne. niin etelässäkin (Italiassa, Espanjassa) voi olla jo tämäkin puhe sinne päin, kaunistelua ja mielistelyä.
Islamilaiseenkin kulttuuriin kuuluu päälle päin miellyttäminen ja kasvojen säilyttäminen.
Pahan silmän pelko on totta ja sitä on meidän myös vaikea käsittää, mistä on kysymys.
Kadehtiminen on heille arkipäivää mutta he pitävät sitä tuhoisana ja kirouksena, jos kadehtii.
Maailmankuva on vain niin erilainen kuin meillä, sitä ei oo helppo ymmärtää mikäli ei heidän kanssaan elä arjessa. Kannattaa siis tutustua, millainen on yleensä heidän maailmankuvansa ja sopiiko se oman kanssa yhteen vai ei.
Alkuromantiikan osaavat kaikki toki ja viehätyksen läpi käydä. Huh huh...tästäpä saa paljon asiaa. - ghujkl
Yotu kirjoitti:
Itsekin Turkin kurdin ex-vaimona jäi vääjäämättä vaikutelma että kyllä valehtelu on sallittu tietyn päämäärän saavuttaakseen.
Exäni takia olisin ajautunut vararikkoon ensinnäkin, koska hän ovelasti ketkutteli multa rahaa, oli aina varaton ja laittamassa rahaa Turkkiin perheelleen.
Sen lisäksi havahduin hänessä piirteeseen, miten hän tosiaan eli omaa elämäänsä sivussa ilmeisesti, kerran sain hänet melkein kiinni jostain keskellä kirkasta päivää kesällä -07, mutta mun oli erittäin vaikea saada häntä kiinni koska hän kyllä tiesi konstinsa mistä narusta vetää mua taas saadakseen hätävalheen läpi. Tosin tein kyllä hänelle ns. temput takaisin ja hän lähti joksikin aikaa kotoa käpälämäkeen. Ihan vaan provotakseni häntä että kyllä mäkin osaan halutessani.
Se 2 vuotta hänen kanssaan oli aikamoista helvettiä avioliitossa, hän kyllä osoitti sen että mikä kaveri se on. Lopulta suhde oli täysin tulehtunut välillämme ja mä olin kyllä itsekin loppu hänen kanssaan siihen ketkutteluun ja rahavedätyksiin.
En liioin kyllä luota enää ulkomaalaisiin enkä juuri anna painoarvoa näille mokkamunille.
Mä suorastaan kummastelen mikä näissä miehissä vetää, kun suurin osa niistä on rahan perässä täällä ja useissa tapauksissa saattaa olla oma oikea vaimo Turkissa tai missä vaan muuallakin.
Oon kuullut tapauksista että joku on Suomessa asuvankin vaimon edessä kulkenut toisen naisen kanssa avoimesti.
Mä en missään nimessä suosittele ketään tällaista miestä, joka ei ole omaksunut länsimaalaista elintapaa, tapaa pitää naista samanarvoisena tuskin keltään muslimiukolta löytyy.
Voihan joukossa olla peräti 1% peräti rehellisiä, mutta kun heidät on kasvatettu siihen tyyliin elää että nainen on alemmassa asemassa reilusti ja naista voi alistaa.
Vaikka oma exäni olikin nuorta sukupolvea, kyllä hänelläkin hyvin paistoi se oma kulttuuri tapoineen läpi, naisen mielipiteen huomiointi oli sula mahdottomuus mikäli hänellä oli joku "hyvä" idea.
Jos oikean ja tasavertaisen suhteen tahtoo löytää ja rakkautta, niin en kyllä kääntyisi kenenkään muslimin ja ulkomaalaisen puoleen.
Kannattaa tutustua ensimmäisenä tarkoin myös kriittisellä silmällä miehen uskontoon ja käsityksiin elämästä. Sieltä löytyy kyllä sitten jo tietoa, missä asemassa nainen on hänen maassaan, tuskin hän päästää suominaista sen helpommalla juurikaan.
En osaa suositella muita kansallisuuksia, mutta ei kannata suomitytön lumoutua kenestäkään muslimista ainakaan.
Meillä tapakulttuuri on yhä sitä että sen on oltava totta mitä suustaan päästää, mutta kun lähtee Suomen rajojen ulkopuolelle etelään tai itään, alkaa tämäkin olla sitä ettei ihmiset ole niin suoria ja saattavat kaunistella ja yrittää miellyttää, puhua itsensä kauniisti jostain tilanteesta esimerkiksi.
Suomalainen kun on täsmällinen ja tottunut että voi luottaa puheisiin jne. niin etelässäkin (Italiassa, Espanjassa) voi olla jo tämäkin puhe sinne päin, kaunistelua ja mielistelyä.
Islamilaiseenkin kulttuuriin kuuluu päälle päin miellyttäminen ja kasvojen säilyttäminen.
Pahan silmän pelko on totta ja sitä on meidän myös vaikea käsittää, mistä on kysymys.
Kadehtiminen on heille arkipäivää mutta he pitävät sitä tuhoisana ja kirouksena, jos kadehtii.
Maailmankuva on vain niin erilainen kuin meillä, sitä ei oo helppo ymmärtää mikäli ei heidän kanssaan elä arjessa. Kannattaa siis tutustua, millainen on yleensä heidän maailmankuvansa ja sopiiko se oman kanssa yhteen vai ei.
Alkuromantiikan osaavat kaikki toki ja viehätyksen läpi käydä. Huh huh...tästäpä saa paljon asiaa." mun oli erittäin vaikea saada häntä kiinni koska hän kyllä tiesi konstinsa mistä narusta vetää mua taas saadakseen hätävalheen läpi. Tosin tein kyllä hänelle ns. temput takaisin ja hän lähti joksikin aikaa kotoa käpälämäkeen. Ihan vaan provotakseni häntä että kyllä mäkin osaan halutessani."
Ja sinäkö muka olit rehellinen ja viaton kaikkeen? Tekstisi perusteella vaikutat kyllä ihan samanlaiselta pelurilta. Aina te jaksatte samalla virrellä veisata toisen petollisuudesta, mutta omassa käytöksessä ette vaan huomaa mitään. - ytesia
Yotu kirjoitti:
Alkuromantiikan osaavat kaikki toki ja viehätyksen läpi käydä. Huh huh...tästäpä saa paljon asiaa.Osanottoni, tuollaisia paskojahan ne on. Ikävää, että osui kohdalle, otathan opiksesi.
- BTDT
Yotu kirjoitti:
Alkuromantiikan osaavat kaikki toki ja viehätyksen läpi käydä. Huh huh...tästäpä saa paljon asiaa.Kyllä se on yhtä helvettiä gigolomuslimin kanssa, kannattaa ehkä jättää koittamatta.
- sdfghjk
Kun kolme turkkilaista kymmenistä miljoonista turkkilaisista on sinulle valehdellut, kysyt onko valehtelu millään tavalla tuomittavaa siinä kulttuurissa. Tää on suunnilleen sama kuin joku kysyy, että kolme suomalaista ei ollutkaan rehellisiä. Onko se maassa hyväksyttävää? Mit itse vastaisit?
- sayonaraa
Siis olen "seurustellut" yhen kanssa ja tavannut muutamia suomessa asuvia turkkilaisia. Siis sen valheellisempia ihmisiä en tiedä. Lisäksi tämä kaksinaamaisuus ottaa päähän. Ollaan muka niin hyviä miehiä vaikka oikeasti pyöritellään useampia. Ei oo muuta kuin seksi mielessä. Parempi pysyä erossa näistä turilaista. Eivät arvosta suomalaisia naisia. Lepertelevät kyllä mutta haluavat vain seksiä.
- öppöpöpp
sayonaraa kirjoitti:
Siis olen "seurustellut" yhen kanssa ja tavannut muutamia suomessa asuvia turkkilaisia. Siis sen valheellisempia ihmisiä en tiedä. Lisäksi tämä kaksinaamaisuus ottaa päähän. Ollaan muka niin hyviä miehiä vaikka oikeasti pyöritellään useampia. Ei oo muuta kuin seksi mielessä. Parempi pysyä erossa näistä turilaista. Eivät arvosta suomalaisia naisia. Lepertelevät kyllä mutta haluavat vain seksiä.
Voivoi, kannattaisi käydä kurkkaamassa maailmalla millaista on asua eri kulttuureissa. Ihan vinkkinä. Niin ja luulenpa että olet tavannut kurdeja Suomessa, et turkkilaisia.
- dfghjk
sayonaraa kirjoitti:
et siis osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseen. Ei kait sinun sitten auta muu kuin uskoa omiin omituisiin ajatuksiisi.
- Astrogirlie
dfghjk kirjoitti:
et siis osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseen. Ei kait sinun sitten auta muu kuin uskoa omiin omituisiin ajatuksiisi.
"Kun kolme turkkilaista kymmenistä miljoonista turkkilaisista on sinulle valehdellut, kysyt onko valehtelu millään tavalla tuomittavaa siinä kulttuurissa. Tää on suunnilleen sama kuin joku kysyy, että kolme suomalaista ei ollutkaan rehellisiä. Onko se maassa hyväksyttävää? Mit itse vastaisit?"
Olen oikeasti ollut tekemisissä vain kolmen turkkilaisen miehen kanssa, kahden kanssa tapailtiin muutamia viikkoja ja yhden kanssa peräti seurustelin vuoden verran. Suomalaisia miehiä olen tavannut ja tuntenut erilaisten verkostojen kautta useita satoja (koulu, harrasteet, perhe, ystävät jne), mutta siltikään en ole törmännyt vastaavaan vedättelyyn mitä näiden turkkilaisten kanssa. ok, myönnän että kaksi näistä kavereista oli lomakohteiden kundeja (ja kurdeja), jotka joutuivat työkseen ja elääkseen vedättämään ja loruilemaan jonkin verran. Mutta tämä kolmas, hyvin koulutettu Istanbulilalinen, jonka kanssa seurustelin vuoden, miksi hänkin valehteli pettämisestään kuukausien ajan, en ymmärrä.
Sitä paitsi, olen perehtynyt nytten aiheeseen jonkin verran, islaminuskoiset eivät välttämättä tuomitse vääräuskoisille valehtelua tai ainakaan sitä ei pidetä kovinkaan paheksuttavana. Ja sitähän minä kristittynä tietenkin olin, vääräuskoinen jolle voidaan valehdella. - miten olisi?
Astrogirlie kirjoitti:
"Kun kolme turkkilaista kymmenistä miljoonista turkkilaisista on sinulle valehdellut, kysyt onko valehtelu millään tavalla tuomittavaa siinä kulttuurissa. Tää on suunnilleen sama kuin joku kysyy, että kolme suomalaista ei ollutkaan rehellisiä. Onko se maassa hyväksyttävää? Mit itse vastaisit?"
Olen oikeasti ollut tekemisissä vain kolmen turkkilaisen miehen kanssa, kahden kanssa tapailtiin muutamia viikkoja ja yhden kanssa peräti seurustelin vuoden verran. Suomalaisia miehiä olen tavannut ja tuntenut erilaisten verkostojen kautta useita satoja (koulu, harrasteet, perhe, ystävät jne), mutta siltikään en ole törmännyt vastaavaan vedättelyyn mitä näiden turkkilaisten kanssa. ok, myönnän että kaksi näistä kavereista oli lomakohteiden kundeja (ja kurdeja), jotka joutuivat työkseen ja elääkseen vedättämään ja loruilemaan jonkin verran. Mutta tämä kolmas, hyvin koulutettu Istanbulilalinen, jonka kanssa seurustelin vuoden, miksi hänkin valehteli pettämisestään kuukausien ajan, en ymmärrä.
Sitä paitsi, olen perehtynyt nytten aiheeseen jonkin verran, islaminuskoiset eivät välttämättä tuomitse vääräuskoisille valehtelua tai ainakaan sitä ei pidetä kovinkaan paheksuttavana. Ja sitähän minä kristittynä tietenkin olin, vääräuskoinen jolle voidaan valehdella.että sinä et ole ollut heille mieluinen ja eivät ole tunteneet sinua kohtaan oikeastaan mitään.
Toisekseen jos sinä olet ollut sellainen riippakivi heille, että jos olet väkisin roikkunut heissä kiinni niin
tottahan jokainen ihminen elää omaa elämäänsä mikäli toinen ei kiinnosta pätkääkään.
Sorry nyt pudottaa sinut kuvitelmistasi mutta itse tunnen muutaman muslimin jotka rakastuessaan eivät koskaan, painotan sanaa koskaan, halua loukata rakkaintaan.
Toivon itsekin joskun löytäväni miehen joka on yhtä rehellinen kuin he.
On ehkä vähän eri asia jos vertaat perheesi, sukulais- ja ystävämiehiä näihin turkkilaisiin miehiin, jotka sinulla näkyy olevan ihan pakkomielle.
Helppo ratkaisu elämääsi, älä enää katso, älä puhu, älä ota yhteyttä yhteenkään turkkilaiseen ja mikäli joku turkkilainen pysähtyy sinulta jotain kysymään niin vastaat vain ystävällisesti ja menet matkoihisi.
Koska luultavammin tämäkin kysyjä ei halua sulta muuta kuin ainoastaan vastauksen kysymykseensä esim. tietä johonkin.
Etsi suomalainen mies, mutta mikäli hän sitten ei miellytäkään niin sovitaanko ettet tule tänne haukkumaan vaan pysähdy miettimään olisiko vika ehkä sittenkin sinussa itsessäsi.
Hyvää jatkoa.... - Undero
miten olisi? kirjoitti:
että sinä et ole ollut heille mieluinen ja eivät ole tunteneet sinua kohtaan oikeastaan mitään.
Toisekseen jos sinä olet ollut sellainen riippakivi heille, että jos olet väkisin roikkunut heissä kiinni niin
tottahan jokainen ihminen elää omaa elämäänsä mikäli toinen ei kiinnosta pätkääkään.
Sorry nyt pudottaa sinut kuvitelmistasi mutta itse tunnen muutaman muslimin jotka rakastuessaan eivät koskaan, painotan sanaa koskaan, halua loukata rakkaintaan.
Toivon itsekin joskun löytäväni miehen joka on yhtä rehellinen kuin he.
On ehkä vähän eri asia jos vertaat perheesi, sukulais- ja ystävämiehiä näihin turkkilaisiin miehiin, jotka sinulla näkyy olevan ihan pakkomielle.
Helppo ratkaisu elämääsi, älä enää katso, älä puhu, älä ota yhteyttä yhteenkään turkkilaiseen ja mikäli joku turkkilainen pysähtyy sinulta jotain kysymään niin vastaat vain ystävällisesti ja menet matkoihisi.
Koska luultavammin tämäkin kysyjä ei halua sulta muuta kuin ainoastaan vastauksen kysymykseensä esim. tietä johonkin.
Etsi suomalainen mies, mutta mikäli hän sitten ei miellytäkään niin sovitaanko ettet tule tänne haukkumaan vaan pysähdy miettimään olisiko vika ehkä sittenkin sinussa itsessäsi.
Hyvää jatkoa...."Sorry nyt pudottaa sinut kuvitelmistasi mutta itse tunnen muutaman muslimin jotka rakastuessaan eivät koskaan, painotan sanaa koskaan, halua loukata rakkaintaan."
Se että ei ole mieluinen jollekin, niin ei varmaankaan anna kuitenkaan oikeutta valehdella?
No ei tuo sinunkaan otoksesi (muutama muslimi), anteeks nyt vaan, kata ehkä ihan kaikkia maailman muslimeja. Eikä toi likka mitään roikkumisesta tai riippakivenä olemisesta puhunu viesteissään, mistä sä ton vedit? Ihme jossittelua tuo sunkin viesti alkuosa. - Hepsis
öppöpöpp kirjoitti:
Voivoi, kannattaisi käydä kurkkaamassa maailmalla millaista on asua eri kulttuureissa. Ihan vinkkinä. Niin ja luulenpa että olet tavannut kurdeja Suomessa, et turkkilaisia.
(ainaskin baarissa) etsii todella usein vain seksiä...ei vain turkkilaiset.
Kaverini (40v.) on sinkku ja etsii vakavempaa suhdetta, mutta lähes aina häntä lähestyvät miehet vain seksi mielessä, siis suomalaiset.
- _Pau_la59
Mietitäänpä mistä tulee sanonta : Valehtelee kun turkkilainen...
- :))
aivan uusi sanonta tulee.
Vanha sanonta on, että kiroilee kuin turkkilainen tai tupakoi kuin turkkilainen. - mokeli
Ihan tuttu sanonta on toi että "valehtelee kuin turkkilainen", eiks toi oo yleisesti käytössä tuolla maahanmuuttoviraston oleskelulupahakemusten käsittelyosastolla?
- älä valehtele
Nyt itse valehtelet, ei tuollaista sanontaa ole !
- heta83
älä valehtele kirjoitti:
Nyt itse valehtelet, ei tuollaista sanontaa ole !
Hei, kuule kyllä on, ja jopa turkkilaislla itselläänkin. Mun exä (turkkilainen) sanoi aina jäätyään valehtelusta kiinni, että tottakai hän valehtelee, kaikki turkkilaiset valehtelee.. Sen huomasin myös hänen veljistään ja sedistään, kaikki syöttivät pajunköyttä huolimatta siitä, että se oli jo valheeksi todistettu. Näille miehillä ei ole minkäänlaista moraalikäsitystä, tai on omanlaisensa joka on täysin karvaisesta perseestä.
- yugej
heta83 kirjoitti:
Hei, kuule kyllä on, ja jopa turkkilaislla itselläänkin. Mun exä (turkkilainen) sanoi aina jäätyään valehtelusta kiinni, että tottakai hän valehtelee, kaikki turkkilaiset valehtelee.. Sen huomasin myös hänen veljistään ja sedistään, kaikki syöttivät pajunköyttä huolimatta siitä, että se oli jo valheeksi todistettu. Näille miehillä ei ole minkäänlaista moraalikäsitystä, tai on omanlaisensa joka on täysin karvaisesta perseestä.
Hyvää tekstiä, sanon minä!
- lkgjk
Suomen maahanmuuttovirastosta tuo sanonta tulee.
- öljkhh
yugej kirjoitti:
Hyvää tekstiä, sanon minä!
ja valehtelet.
- nais---ihminen
lkgjk kirjoitti:
Suomen maahanmuuttovirastosta tuo sanonta tulee.
Koraanissa on tälle joku ihan oma sanansa, siellä kehotetaan ihan valehtelemaa vääräuskoisille koska muslimit pitävät vääräuskoisia sen verraan alhaisessa arvossa että kaikki huijaus ja heidän hyödyntämisensä on ihan kunnia-asia ja uskonnossakin kehoitettu juttu.
Sitten on vielä naisten suhteen se oletus että naisella on vain puolet siitä älystä joka muka miehellä on.
raha-asioita eikä muitakaan "miestren juttuja" naisille kerrota vaan jos nainen kysyy jotain hänet pidetään pimennossa ihan vaikka millaisilla peitetarinoilla. Miehelle olisi häpeäksi kavereidensa edessä se että nainen olisi tietoinen miehensä bisneksistä tms. vaan naisen kuuluu vaan olla hiljaa, opettaa laoset pitämään isäänsä puolijumalana ja palvella kaikissa käytännön asioissa mihin hänen vajavainen älynsä hyvin riittää.
Tämän kokemuksen sain kylläkin erään toisen muslimimaan miehistä mutta uskoisin turkkilaisten olevan samaa tyyppiä tässä naisten roolin määrittämisessä. - Clara Roomasta
Ranskalaisten sanonnat:
TETE DE TURC: itsepäinen kuin turkkilainen
FORT COMME UN TURC: vahva kuin turkkilainen
MAMMA LI TURCHI :Italialaiset pelottelevat lapsia turkkilaisilla ihan kuten Suomessa on peloteltu mustalaisilla. Samoin italialaiset tuntevat ne perinteiset tupakoi kuin turkkilainen, vahva kuin turkkilainen ja kiroilee kuin turkkilainen.
Tätä palstalaisten uutta sanontaa, valehtelee kuin turkkilainen, ei tiettävästi tunneta muualla. - Alyssa118
nais---ihminen kirjoitti:
Koraanissa on tälle joku ihan oma sanansa, siellä kehotetaan ihan valehtelemaa vääräuskoisille koska muslimit pitävät vääräuskoisia sen verraan alhaisessa arvossa että kaikki huijaus ja heidän hyödyntämisensä on ihan kunnia-asia ja uskonnossakin kehoitettu juttu.
Sitten on vielä naisten suhteen se oletus että naisella on vain puolet siitä älystä joka muka miehellä on.
raha-asioita eikä muitakaan "miestren juttuja" naisille kerrota vaan jos nainen kysyy jotain hänet pidetään pimennossa ihan vaikka millaisilla peitetarinoilla. Miehelle olisi häpeäksi kavereidensa edessä se että nainen olisi tietoinen miehensä bisneksistä tms. vaan naisen kuuluu vaan olla hiljaa, opettaa laoset pitämään isäänsä puolijumalana ja palvella kaikissa käytännön asioissa mihin hänen vajavainen älynsä hyvin riittää.
Tämän kokemuksen sain kylläkin erään toisen muslimimaan miehistä mutta uskoisin turkkilaisten olevan samaa tyyppiä tässä naisten roolin määrittämisessä."Koraanissa on tälle joku ihan oma sanansa, siellä kehotetaan ihan valehtelemaa vääräuskoisille koska muslimit pitävät vääräuskoisia sen verraan alhaisessa arvossa että kaikki huijaus ja heidän hyödyntämisensä on ihan kunnia-asia ja uskonnossakin kehoitettu juttu.
Tämän kokemuksen sain kylläkin erään toisen muslimimaan miehistä mutta uskoisin turkkilaisten olevan samaa tyyppiä tässä naisten roolin määrittämisessä."
Kerrankin hyvä kirjoitus, tästä on vaiettu pitkään. - Turgigirl
Clara Roomasta kirjoitti:
Ranskalaisten sanonnat:
TETE DE TURC: itsepäinen kuin turkkilainen
FORT COMME UN TURC: vahva kuin turkkilainen
MAMMA LI TURCHI :Italialaiset pelottelevat lapsia turkkilaisilla ihan kuten Suomessa on peloteltu mustalaisilla. Samoin italialaiset tuntevat ne perinteiset tupakoi kuin turkkilainen, vahva kuin turkkilainen ja kiroilee kuin turkkilainen.
Tätä palstalaisten uutta sanontaa, valehtelee kuin turkkilainen, ei tiettävästi tunneta muualla.Valehtelu opitaan, kun pitää myydä ylihintaista paskaa bazaareissa tyhmille turisteille ja sitä jatketaan, kunnes tyhmän eurooppalaisen naisen avulla on oleskelulupa taskussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749