Eli mitä pidätte, jos joku ystänne, tuttu tai joku muu tulee kyläilemään ilmoittamatta?
Nykyäänhän tuota ei enää niin paljoa tehdä, mikä on sääli mielestäni. Minä ainakin kaipaan aikoja, jolloin ei tarvinnut aina soittaa ennen kyläilyä. Kyllähän minä vieläkin teen niin muutamien ystävien kanssa, mutta yleisesti se ei taida olla enää tapana. Minusta ainakin siinä on vähän väkinäinen meininki, jos jokaikinen kerta pitää soittaa ennen vierailua. Jos vaikka menen käymään jossain kaupungilla ja menen kaverin kämpän ohi, niin miksei siinä voisi pistäytyä pikaisesti. Kyllä minulle voi ainakin sanoa ovella, että ei sovi juuri nyt tms. eihän se minua haittaa kun kerran muutenkin olen jo liikeellä. Usein olen huomannut, että kavereiden vaimot/tyttöystävät ovat vähän tuiman oloisia joskus. Ei kehtaa, kun on kämppä sekaisin, itsellä rääsyt vaatteet tms.? Minua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset asiat, kiinnostaako muita? Voihan tietysti olla, että heitä ei minun naamakaan kiinnosta, mutta enpä usko tuohon kuitenkaan :-)
Olisi vaan paljon hauskempaa, jos olisi odottamattomia vierailuja enemmän. Ainakin minun mielestäni... tuntuu että kaikki on niin pirun suunniteltua nykyään, ystävyyskin.
Mitäs te muut ajattelette?
Vierailut
21
220
Vastaukset
- scale
Jos ilman ilmoittamista tullaan kylään. No lähinaapurit tietenkin voi tulla ja tuleekin, mutta se on eri asia, koska mekin käydään niillä.
Muuten kyläilyt menee niin, että käydään vuoronperään toisillamme yökylässä ja tietenkin saunotaan. Ollaan sovittu, että mitään ei tarvitse tuoda (no omat saunakaljat tietysti tuodaan).- scale
melkein aina se menee niin, että se kutsuu, kumman vuoro on.
- laskin väärin
scale kirjoitti:
melkein aina se menee niin, että se kutsuu, kumman vuoro on.
Mikä siinä sitten suoranaisesti haittaa?
Juu, tuollainen saunotteluhomma nyt on mielestäni vähän eri asia. Tuota itsekin harrastan, mutta se onkin sellainen mukava tapa enemmän. Muutenkin on kiva käydä moikaamassa joskus.
- Marjelie
..ja niin tuleekin. Naapurit, sukulaiset, ystävät ja tuttavat käyvät meillä useinkin ilmoittamatta, se on täälläpäin tapana. Samaten poiketaan sielläkin vuorostaan, eikä ilmoitella etukäteen. Joskus olen ajatellut että kun kotini on näyttänyt "kaatopaikalta" jostakin syystä että se häiritsee, niin kysyessäni vastaus on ollut: "Ei haittaa, sinuahan me tulimme katsomaan, eikä sitä järjestystä tai vaatteitasi".
Joskus kauppareissuilla tulee tuttavia vastaan ja he pyytävät päiväkahville ja juttelemaan kuulumisista, tai soittavat että tule samantien käymään heillä kun liikut sielläpäin.
Voihan sitä yrittää toisen kerrran jos ei satu(ta) olemaan kotona.
Jotenkin tuntuu liian viralliselta jos ilmoitellaan etukäteen kellon ajat milloin tullaan ja kuinka kauan ollaan. - ;;;;;;;;;
että muijat ei tykkää, jos tulee yllättäen kylään (jos on ollut jotain säpinää tms). On menny moni nais
juttu mönkään, kun sen virheen oon tehnyt. En tee enää. Ei oo varaa mokata, tässä iässä .- laskin väärin
Heh, juu noin varmasti onkin deittisuhteissa, ei tulisi mieleenikään koittaa tuota.
Puhuin nyt ihan kaverisuhteista :-) totuuden siemen. Muistan pari tyyppiä, jotka harrastivat aikoinaan yllätysvierailuja, kun sattuivat kävelemään silloisen kotini ohi. Olivat siis kyllä ihan kaveriasteella ne kuviot. Mutta niihin ne myös jäivät. Jotenkin sellaista ihmistä alkaa pitää enempi kaveri-kaverina, joka näkee aina mut ilman meikkiä ja verkkarit jalassa.
Lisäksi siinä oli myös tietty rasittavuus.momentti. Ei ole aina, joka tilanteessa kiva, jos kiviä ropisee ikkunaan ihan yllättäen. Tai alkaa pelkäämään, että toinen "hyökkää" puskasta, kun käy lähikaupassa.
- zisel
tulis mieleen jos joku täällä ramppais ilmottelematta että se on ylimielinen ja olettaa että tänne saa ja voi tulla koska hänelle sattuu sopimaan. Tosin mä avaan erittäin harvoin oveni jos en tiedä kuka siellä on joten turha tänne on tulla pimpottelee. Asia on eri jos on joku "tilanne päällä" mutta jos sillain "muuten vaan" rupee kyläilee ilmottamatta niin en kyllä tykkää yhtään. Varsinkin jos kävis niin että oisin kamalan väsynyt ja just saanu unen päästä kiinni ja heräis siihen "PIM POM! Moi!!! Mä tulin taas käymään" niin toivottaisin sellasen helvettiin mun elämästä :D
Tehtyäni 12 vuotta kolmivuorotyötä, kaverit oppivat, ettei parane vain tulla ovikelloa soittamaan. Ylensä en joko ollut kotona tai sitten nukuin. Nyttemmin työajat eivät enää ole vuorotyötä, mutta on vaimo. Minulle kyllä passaisi, että joku vain pölähtäisi kylään, mutta vaimo menee aivan säppiin. Pitäisi mukamas siivota, pukeutua, pakkeloida naama, olla tarjottavaa ja ties mitä.
Tosin sama se on monilla muillakin kavereillani. Sitäpaitsi nykyisin kaikilla on kännykkä, joten on helppoa kysäistä, että passaako tulla. Eihän se tarkoita, että pitäisi asiasta sopia viikkoa etukäteen vaan voi pirauttaa ex-temporekin, kun liikkuu lähimaastossa. Eikä siinä minusta välttämättä ole mitään suunniteltua.- Fr.Fionatar
Nyt kun luin aloituksen, tajusin että kaikki mun kaverini tulee soittamatta ja sisälle vaan, siis nämä jotka tulevat lähempää. En välitä vaikka koti olisi vähän sotkuinen, siis nämä jotka tulevat lähempää. Mulle sillä ei ole väliä koska pidän kuitenkin peruspuhtauden yllä kotona jos vaikka leluja on siellä täällä tai pyykit lajittelematta. Keittelen kahvit vaikka olisin viikonloppunan juuri herännyt ja tukka pystyssä ja kukaan ei tule meille ennen kymmentä, viikonloppuna aamulla. He tietää että mä haluan nukkua.
Mulle sillä ei ole merkitystä ilmoitellaanko vaiko ei.
Sukulaiset ilmoittaa aina etukäteen, onneksi.- laskin väärin
Juu, kuka sitä nyt sukulaisia kestäisi ilman rohkaisuryyppyjä ;-)
laskin väärin kirjoitti:
Juu, kuka sitä nyt sukulaisia kestäisi ilman rohkaisuryyppyjä ;-)
Kaato känni olla pitää. :-)
ollaan kai aika nihkeitä yllätysvierailuille. Näin olen antanut itselleni kertoa mm. itä-suomalaisten suusta.
Kyllä mua vähän häiritsee yllärivierailu. Jälkeenpäin saattaa jäädä vähän kurja jossittelu-olo. JOS olis edes puoli tuntia ennen ilmoitettu, niin olisin voinut sitä ja tätä. Yllätysvieraita käy aika harvoin, siis sellaisia, jotka sisälle asti tulevat ja istuvat iltaa, mutta joskus kyllä niitäkin.Ei ainakaan samassa kaupungissa asuvilta.
ihan milloin vain, ihan ilmoittamatta.
- jaa....
No tota kyllä mun ystäväni ainakin tietävät, että mun luokse saa tulla milloin vain ja olen sen heille myös sanonut. Siitä tietysti olen hieman kiusaantunut, jos kämppäni on kuin pommin jäljiltä ja usein se todellakin on sitä, kun joku soittaa yhtäkkiä, että haluaisi tulla kylään. Olen kai vähän sen tyyppinen ihminen, että haluaisin aina hemmotella kylään tulevia ystäviä, joten se tietysti ärsyttää, jollei yllättävän kylävieraan tullessa ole edes kahvimaitoa kaapissa ( siitä kahvista puhumattakaan) ja jos ensimmäisenä vieraan sisälle tullessa suurinpiirtein väärässä paikassa tönöttävä silityslauta kaatuu vieraan naamalle.
Ystäväni kyllä tuntevat mut, eivätkä kieroon katso satunnaista sekasotkuakaan ( muutoin kuin korkeintaan vähän hyväntahtoisesti hymähdellen), mutta sitten tiedän olevan olemassa myös muunlaisia ja niitä toisenlaisia ihmisiä, jotka aina katsovat kiusallisen tarkkaan esimerkiksi sisustuselementtejä tai alkavat ensimmäisenä plarata kirjapinoa, joka on pöydällä...Jos kyse on etäisemmistä tuttavista tai vaikkapa iäkkäistä sukulaisista vierailijoina - niin säälittävää kuin se onkin myöntää, minä yleensä siivoan ainakin kaksi päivää ennen heidän vierailuaan ja haluan lisäksi tietää heidän vierailustaan mieluiten ainakin kaksi päivää etuajassa.
Usein ystävien ja kavereiden kanssa istutaan iltaa muualla, kuin kodeissa. Asujaimistoni ei ole mikään forever-pysyväis-elämänideaali, vaan ainoastaan kämppä, jossa asun tietyn aikaa. ei tulla ilmoittamatta, perhe asia erikseen, silloin voi hiippailla kämpässäki minkä näköisenä tahansa. asiani tehny monesti jo selväksi että ei tulla ellei oo sopinu etukäteen mutta mikäli silti änkeää niin en aukase ja pistän ovikellon pois päältä. elämä on. niin ja itse ilmoitan myös jos jollaki viitsin/jaksan/haluan lähteä käymään, tuntuu jotenki tungettelevalta jos tuosta vaan menee oven taakse ku ei tiiä mikä sielä on tilanne jne.
- Vähän vapaata
Liian paljon töitä
- eijjjaksais
Täääh?
Eikö tämä aloitus muka ollutkaan trolli...?!
*sata tapaa vääntää yksi kysymys* Heh, vanha aloitus. Mut vastaanpa siltikin, että eipä haittaa ylläri vieraat. Harvemmin niitä oven takaa löytyy, ilman puhelinsoittoa et olen kohta siinä. :-) Kai sen tietää lähtiessään, et on ylläri pylläriä tekemässä ja varautuu ettei ketään ole kotona. Tai kotona (kylässä) on kaikki hyrskyn myrskyn ja herrasväki untenmailla.
- alv-liskot
riippuu ihan vieraasta. No oikeastaan vain pari ihmistä voi tulla ilmoittamatta (niin etten ahdistu).
Että jos viittit ilmottaa, niin siivoan noloimmat sotkut pois
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115067Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493312Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853069Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku382248- 811797
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411540450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211464Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1191149- 161109
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431067