Nuvaring- aloitus? riittävä syvyys?

aloittajan ahdistus

Liityn tänne joukkoon vikisemään. :D en vain halua leikkiä näillä asioilla, kun ei ole vauvaa suunnitelmissa hankkia. Pidin siis 5 päivän taukoviikon pillereistä normaalisti ja viimeisenä päivä tuli siis vielä verta hyvinkin paljon - kunnes laitoin renkaan sisään. Sen jälkeen verenvuoto käytännnöllisesti katsoen lakkasi kokonaan. Ihanko näin tämän piti mennä? Toisekseen tuntuu, että lyhyt keskisormenikaan en saanut tungettua sitä sinne "emättimen kapempaan yläosaan" vaan se killuu tossa sormen ulottuvissa. Suurinpiirtein tuossa sormen ison nivelen verran syvällä eli joku sanoisko pari senttiä.. Se tuntuu myös olevan pystyssä ja ihan litissä eli ei vapaunut sellaiseksi renkaaksi takaisin. Oisko pitänyt? Pitäiskö tässä nyt vaikka panna, että se menis kohdilleen syvemmälle? ;D

10

1400

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

Itselläni on tuon laittamisen kanssa vähän samaa ongelmaa. Ei tunnu menevän riittävän syvälle. Lisäksi rengas valuu ulos jatkuvasti (eli ei siis oo varmaan tarpeeksi syvällä) ja saan olla laittamassa sitä koko ajan uudestaan. Ja siis tätä tapahtuu käytännössä koko ajan! En tiedä miten sen saisi tarpeeksi syvälle, jotta pysyisikin siellä. Ja uskon ettei ehkäisytehokaan ole varmaan kovin hyvä jos se on liian "ulkona"... Ärsyttää! Haluan kyllä vaihtaa takas pillereihin! Ja minulla itellä on ainakin sellainen fiilis, että rengas tuntuu yhdynnän aikana :/

• Nuvaring

kyseisen ehkäisymuodon. Itse ainakin olen saanut renkaan erittäin hyvin paikoilleen ja siellä se on pysynyt :) Eikä kumppanikaan ole valittanut sen olemassa oloa. Vuodotkin niukkenivat huomattavasti. Olen siis itse ainakin erittäin tyytyväinen :)

• aloittaja
        Nuvaring kirjoitti:

kyseisen ehkäisymuodon. Itse ainakin olen saanut renkaan erittäin hyvin paikoilleen ja siellä se on pysynyt :) Eikä kumppanikaan ole valittanut sen olemassa oloa. Vuodotkin niukkenivat huomattavasti. Olen siis itse ainakin erittäin tyytyväinen :)

Siis kyllä se mulla sisällä pysyy hyvin, mutta aika tossa suulla. Seksin jälkeen se oli tosi syvällä (en ylettänyt edes sormella) ja ei tuntunut erilaiselta kuulemma miehestäkään ainakaan häiritsevästi. Nyt se on kuitenkin taas alempana.. :/ Osaisko joku kertoa onko se haitallista? Miltään se ei tunnu, mutta huolestuttaa kuitenkin, vaikuttaako se kenties ehkäisytehoon. :/

• Jos..
        aloittaja kirjoitti:

Siis kyllä se mulla sisällä pysyy hyvin, mutta aika tossa suulla. Seksin jälkeen se oli tosi syvällä (en ylettänyt edes sormella) ja ei tuntunut erilaiselta kuulemma miehestäkään ainakaan häiritsevästi. Nyt se on kuitenkin taas alempana.. :/ Osaisko joku kertoa onko se haitallista? Miltään se ei tunnu, mutta huolestuttaa kuitenkin, vaikuttaako se kenties ehkäisytehoon. :/

rengas ei tunnu niin se on ihan oikeassa paikassa..

• minä täällä moi
        Jos.. kirjoitti:

rengas ei tunnu niin se on ihan oikeassa paikassa..

No, mulla se on tossa ihan suulla, muttei tipu. ei tunnu. En oo varma. :/ onko ok?

• Wandawanda

• Emätin..
        minä täällä moi kirjoitti:

No, mulla se on tossa ihan suulla, muttei tipu. ei tunnu. En oo varma. :/ onko ok?

on noin 10cm syvä, kuinka syvälle kuvittelisit että se silloin voi mennä? Ei ole mahdollistakaan että se kovin kauas siitä suulta menisi..

• 90neitonen_

Jos aloitit ohjeiden mukaan niin hyvä. 7 päivää kortsua ja sitten voi olla huoleti. syvyydeksi riittää että emättimessä pysyy. kuulemma syvyydellä ei ole merkitystä. rinkulalla taipumus asettua oikeaan kohtaan itsestään. tosi helppo käyttää, voi ottaa pois emättimestä korkeintaan 3 tunniksi, ei vaikutusta ehkäisytehoon. me otettiin rinkula pois seksin ajaksi. käytin puoli vuotta. oon niin tyytyväinen että en aio enää koskaan käyttää muita ehkäisykeinoja, kun tää sopii mulle niin hyvin. tosiaan syvyydellä ei ole väliä, onhan emätin kokonaan limakalvoa, ja limakalvoltahan vaikuttavat aineet imeytyvät. terkkari kertonu mulle nää jutut. tykkään!!

• onnellinennainen90

oikeesti. ei oo pakko käyttää seksin aikana. hormooni estää ovulaation joten spermassa ei oo mitään pahaa/kamalaa. voi pestä haalealla vedellä aina poisoton jälkeen. mun mies ei panis mua rinkula pimpsassa.

• insanity86
        onnellinennainen90 kirjoitti:

oikeesti. ei oo pakko käyttää seksin aikana. hormooni estää ovulaation joten spermassa ei oo mitään pahaa/kamalaa. voi pestä haalealla vedellä aina poisoton jälkeen. mun mies ei panis mua rinkula pimpsassa.

Itse aloitin tällä viikolla renkaan käytön ja itku pääsi kun yritettiin yhdyntää: tuntui ikävältä. Ketuttaa kaikista eniten kun lääkäri meni vaihtamaan pillerini renkaaseen sanomatta mitään ja tajusin asian vasta apteekissa. Tänään kekkastiin poikaystävän kanssa tuo renkaan pois ottaminen seksin ajaksi. Onko kukaan löytänyt/ kuullut tieteellistä faktaa, että se on ok, vai onko kyseessä 1 x 2-tapaus tulenko paksuksi vai en?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe