Ebookers -kokemuksia?

Ei entistä kokemusta

En ole koskaan varannut matkaa tuota kautta, mutta näyttäisi olevan edullisin tapa esim. lento hotellivaraukseen New Yorkiin. Onko mitään erityistä huomioitavaa? Saako hotelliin voucherin vai miten hoituu?

28

1755

Vastaukset

  • Lähinnä lentoja olen varannut ebookersin kautta, mutta pari kertaa myös hotellin. Hyvin vaivatonta tuo on, hinnat näytetään heti kokonaishintoina, joten loppuvaiheessa ei tule mitään yllätyksiä enää. Hotellivoucherin saa kätevästi tulostettua.

  • Hyvin toimii ja on luotettava. Tarvittaessa saa palvelua puhelimitse suomen kielellä (tosin puheli maksaa).

  • Muutaman kerran olen ottanut reissun Ebookersin kautta. He ovat hoitaneet hyvin matka-asiat ja olen saanut hyvää palvelua, jos on ollut erikoisempia juttuja. Viimeinen reissu kuukausi sitten Kauko-Itään risteilemään tehtiin Ebookersin kautta. Kaikki lento-, hotelli, ja risteilyvoucherit hoituivat hienosti. Tarvittavat viisumitiedot saimme myös sieltä.

    Omilla tunnareilla voi katsoa matkaansa omalta tililtä. Tosin meidän viimeinen reissu ei näkynyt netissä, kun varasimme sen puhelimitse tilaamalla omien toivomustemme takia.

  • Ebookers on ottanut luottokorttimaksuille lisämaksun 6 EUROA per varaus. Tämä on törkeän paljon esim. jos vuokraat esim. vuorokaudeksi auton, joka maksaa n. 30e...Huonoon suuntaan ollaan taas viemässä hyviä palveluja. Lisäksi heidän kautta on varannut hotellin ja joudut sen perumaan niin peruutuskulut oli muistaakseni 40e, kun se monella matkatoimistolla on ilmaista!

    • Suomalinen E-ticket perii luottokortin käytöstä yli 18 € per varaus. Että sillä lailla.


    • JormaT kirjoitti:

      Suomalinen E-ticket perii luottokortin käytöstä yli 18 € per varaus. Että sillä lailla.

      Eticket.fi tarjoaa kuitenkin maksutapoina KAIKKI kotimaiset verkkopankit, joten fiksu ei maksa tyhjästä vaan maksaa turvallisesti ja helposti oman verkkopankin kautta.


    • Peku9 kirjoitti:

      Eticket.fi tarjoaa kuitenkin maksutapoina KAIKKI kotimaiset verkkopankit, joten fiksu ei maksa tyhjästä vaan maksaa turvallisesti ja helposti oman verkkopankin kautta.

      jos on maksanut verkkopankin kautta. Luottokortilla maksaneet saavat rahansa takaisin kortin myöntäjältä, verkkopankin kautta maksaneet vain jos suurimpien velkojien jälkeen konkurssipesällä on enää varoja jäljellä.


    • ei suojaa kirjoitti:

      jos on maksanut verkkopankin kautta. Luottokortilla maksaneet saavat rahansa takaisin kortin myöntäjältä, verkkopankin kautta maksaneet vain jos suurimpien velkojien jälkeen konkurssipesällä on enää varoja jäljellä.

      Luottokortilla maksanut saa rahansa takaisin jos ei pääse matkalle sen vuoksi että matkan myynyt yritys menee konkkaan. Mutta tätä nykyä suurin konkurssiriski on lentoyhtiöillä. Jos lentoyhtiö menee konkkaan, niin asia ei ole niin selvä. Matkatoimisto on myynyt lentoliput asiallisesti, mutta jos lentoyhtiö menee konkkaan, ei rahoja voi vaatia takaisin matkatoimistolta. Eiköhän ole aina järkevintä ostaa luotettavien vakavaraisten lentoyhtiöiden liput sieltä mistä ne saa halvimmalla.


    • Halvat lennot - https://search.jetradar.com/?marker=15048&currency=EUR&locale=fi
      Jetradar on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Jetradar hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.


    • Kansalaiset, nyt tarkkana, on surullista, että ebookers tulos ja liikevaihto on romahtanut, tekee kovaa tappiota!!, Viimeistä tilinpäätöstä ei edes haluta julkistaa, pelkään pahoin, että konkurssi odottaa nurkan takana. Tätä vahvistaa se, että eivät ole enää kykeneviä hoitamaan edes pientä reklamaatiota jossa vaadin vain ebookersin kautta maksetun majoituksen rahojen palautusta kun hotelli ei ollut kykenevä majoittamaan.


  • Aika kusetuspaikalta Ebookers tuntuu. Hetken selaat jotain hotelleja niin äkkiä hinnat pompsahtaakin: Aiemmin valitsemasi hinta on noussut paikkatilanteen muuttumisen takia. Mitä järkeä, menetätte vaan varauksen ja kaikki tulevat varaukset tällä lailla. Kusettajan maine on lyhyt ja lähtee leviämään. Ihan kuin en osaisi Trivagoa käyttää halvemman hinnan saamiseen. Miksi tukisin paikkaa joka ehdoin tahdoin haluaa vaan tuhlata mun aikaa?

    Joku toinenkin kirjoittaa asiasta täällä:
    http://tbap.blogspot.fi/2013/04/kl.html

    "Matkaa varten teimme melkoisen määrän taustatyötä saadaksemme edullisimmat diilit. Mistään matkatoimistosta ei löytynyt ensinnäkään meille sopivilla päivillä, lennoilla tai hinnalla olevaa reissua, päädyimme siis taas kerran valitsemaan lennot ja hotellit erikseen ja säästimme tämän matkan ollessa kyseessä pitkän pennin. Olen aiemminkin ostanut matka-kokoomasivusto Ebookersilta jotain ja tuolloin homma on mennyt ihan hyvin. Nyt kyllä totesimme, että siltä firmalta ei ihan heti mitään ostoksia tehdä... Tästä aiheesta oli ilmeisesti tullut joku dokumenttikin ihan hiljattain, itse kuulin asiasta vasta jälkeenpäin. Mutta siis lyhykäisyydessään sivuston toimintaperiaate on se, että mitä useammin samaa matkaa selaa ja klikkailee, niin sitä korkeammaksi muodostuu hinta. Sivusto ilmeisesti seuraa tietokoneen IP-osoitetta ja nostaa hintaa ajatuksella "haa, tuo hölmö tuolla haluaa vissiin Kuala Lumpuriin, nostetaanpa hinta pilviin, kun asiakas ostaa matkan lopuksi kuitenkin" :D Ja tämä ei ole mitään puppua, vaan siis esim: ekalla kerralla matkan hinta on sanotaan vaikka tuhat euroa. Menet siis ekaa kertaa nettisivulle, valitset päivämäärät vaikka ma-pe, ja alat klikkailla. Hinta siis se tonni. Kun hetken on klikkaillut, kokeillut eri päivämääriä, ja palannut sitten takaisin alkuperäisiin päiviin, niin alkuperäisen matkan hinta onkin noussut esim. 300€. Näin kävi meille. Aivan tismalleen saman matkan hinta nousi ja laski ollen joka päivä eri, suurin erotus SAMAN matkan hinnalle oli 450€ (kahdelle hengelle). Kyse ei siis ole mistään paikkatilanteen muuttumisesta, koska paikkoja kyllä on ja parin päivän päästä sama matka onkin taas halvempi. Meni kyllä täydellisesti maku tuohon sivustoon. Äänestin siis jaloillani ja varasimme lopulta lennot Supersaver.fi- sivun kautta, missä kaikki toimi oikein hyvin :)"

  • Aivan uskomattoman huonosti toimiva nettisivu! ja kun sitten teet virheen, niin puhelimella ei ole mahdollista asiaa selvittää, ainakaan suomen kielellä. tänään olen ollut puhelu jonossa yli 2h . Eli taisi mennä oman virheen kautta rahat kankkulan kaivoon! Ei voi nykyään enää suositella kenellekkään missään tilanteessa!

  • Tilasin netin kautta Finnairin lennon. Tilaukseeni ei tullut toisenakaan päivänä vahvistusta. Luulin. että varaus ei mennyt läpi ja tilasin saman matkan uudelleen. siihen tuli vahvistus. Yllätys oli melkoinen. kun seuraavassa luottokortissa oli veloitettu myös vahvistamattomasta lennosta. Soitin Ebookersille, jossa selitettiin . että syy vahvistuksen tulemattomuuteen oli, että sähköpostiosoitteestani puuttui fi-tunnuksesta i-kirjain. Samalla ilmoitettiin, ettei päällekkäistä matkaa korvata. Olisi pitänyt soittaa heille, kun vahvistusta ei kuulunut. Mitään vastuuta ei heillä ole, vaikka puhelinnumeroni oli heillä tiedossa. Finnairissa oltiin saamaa mieltä. Että tuli tupla hinta matkalle.

    • Siksipä kannattaa tarkastaa, että kirjoittaa tilausvaiheessa sähköpostin ynnä muut tiedot oikein.


    • Hyvin kelattu!


  • Muuten hyvä mutta älä syötä luottokorttitietojasi!!

  • Varasin loman missä oli ilmainen peruutus tiettyyn päivään asti. Katsoin vielä loppuun asti että näin oli ja epäilevänä ihmisenä otin kuvat sivuista loppuun asti ja siellä luki että ilmainen peruutus. Sitten tuli sähköpostiin varaus missä oli että ei peruutusoikeutta ilman maksua! Eli minua kusetettiin!!! Soitin sinne ja väittivät vain että olen varannut matkan jota ei voi perua, eikä valokuvat auta todisteeksi koska varausvahvistuksessa ei lue että ilmainen peruutus!! Tässä sitten pienten lasten kanssa joudutaan meneen yöpymään hotelliin ja koska lennot siirtyi myöhemmäksi niin joudumme lasten kanssa kuluttaan 7 tuntia aikaa helsingissä ennen lentoa!!!!!!! EN SUOSITTELE OTTAMAAN NÄILTÄ MITÄÄN!!

  • Hommat takkuaa. Aikasemmin wörkkinyt hyvin

  • Useamman kerran olen varannut matkoja Ebookerssin kautta, ei ole ollut minkäänlaisia probleemia. Ihan toimiva tsydeemi!

  • Ihan luotettava firma on kyseessä, kymmenet kerrat varaillut heidän kauttaan.

  • Ostan matkani sieltä. Hyvin luotettava firma ja suosittelen kovasti! Hyvä asiakaspalvelukin. Jos haluaa ostaa vielä halvemmalla kannattaa käyttää bonuswayta kun sen kautta saa hyvin rahaa takaisin ebookersin varauksista. uudet jäsenet saa 10 € lisärahaa ensiostoksestaan täältä: http://bit.ly/2HkLBZ8

  • Ebookers ja Expedia samaa firmaa nykyään, ja molemmista saa lisäksi Bonuswayn kautta ostoista rahaa takaisin

    +10€ edelleen tarjolla uusille käyttäjille täältä:
    http://bit.ly/BonusW10e

  • Ebookers ja Booking.com myös minun suosikki nettimatkatomistoja. Kunhan lukee ehdot niin ei ole mitään ongelmia.

    ps.
    yli 75€ hotelli varauksesta 15€ takaisin tämän linkin kautta: https://www.booking.com/s/34_8/tuures57

  • Koodilla SAVE15 saa 15% alennusta hotelleista 21.3. asti

  • täysi huijausfirma. kun tehdään varausta, niin sanotaan että voit perua tähän hotellin kuluitta ja sitten kun varaat tulee vahvistus että et voikkaan perua. sitten väitetään, että sinun pitää todistaa se? Siis miten? Eli jatkossa kun tekee tämän firman kautta varausta niin nauhoitus päälle, niin jää talteen, mitä sivuilla olikaan. Kiertäkää kaukaa.

    • Meillä tuore kokemus viime viikolta. Supersaver ehdittiin jo kokeilla ja onneksi päästiin siitä eroon. Eli varattiin lento + hotellipakettia jouluksi Las Palmasiin. Löytyi ok lento KLM yhdellä "pompulla". Kun sitten siirryttiin maksamaan, tilaus ei mennyt läpi. Pyydettiin yrittämään hetken kuluttua uudelleen. No sama toistui, eli kolme kertaa yritettiin eikä onnistunut. No sattumalta huomattiin että hotellista oli Ebookers tehnyt kolme katevarausta (tällöin suomenkielinen asiakaspalvelu oli jo kiinni). Persaukista hieman tietysti kismitti, koska tilille jäi käytettävää rapiat 100 euroa! Seuraavan päivän aamuna alkoi sitten alkoi soittorumpa/jonotusrumba. Syyksi ilmoitettiin ohjelmistovirhettä ja sitä että KLM lentojen varaus ei tällä hetkellä onnistu heidän järjestelmästään. Tarvittiin pankista heille "autorisointikoodit", jotka piti itse jonotella pankista. Sitten ne piti lähettää Ebookersille. Tein alusta asti selväksi, että nostan oikeusjutun, mikäli rahat eivät palaudu tililleni "soittopäivänä". Koodit lähetettyäni ei kuulunut mitään vastausta kahteen tuntiin ja taas tartuttiin luuriin. Taas seliteltiin samat tarinat. Ebookers lähetti lopulta minulle sähköpostin, mikä sitten piti toimittaa pankille. Ollessani pankkiin yhteydessä, huomasin että oman nimeni tilalle oli saatu naisen nimi. No tämä ei tietenkään pankille kelvannut ja taas jonoteltiin ja "kehuttiin" asiakaspalvelua! Lopulta viesti oikealla nimellä saatiin aikaiseksi ja pankkikin vapautti aiheettomat katevaraukset. Mutta monta puhelua siihen vaadittiin. Uskomatonta toimintaa aikaisemmin ok toimineelta ebookersilta! Lopuksi varasimme saman hotellin ja lennot itse ja hinta oli sama, ellei aavistuksen halvempi!


Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.