kielen pesu

tyhjkmtgyhjm

Hampaita harjatessahan pitää harjata kieliki ku siinä ne bakteerit vasta onki. Onko kielen harjauksessa kuitenki riskinä kurkun löystyminen??Ja jos on, niin miten se kieli pitää harjata sitte??

16

3139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeasitä....

      Älkää nyt herran jumala ihan hulluja sekoilko. Ei kieltä ole vielä koskaan harjattu, minäkin olen 60-luvulla syntynyt, silloin ei kuulkaa ollut tällaisia hullutuksia, näillehän nyt nauraa naurismaan aidatkin!!

      • 2+10

        ihmisillä se hengitys haiseekin ihan p****lle, ei millään pahalla. Ainakin oma hengitys pysyy raikkaanpana huomattavasti pidempään kun kaapii mahdolliset peitteet pois.


      • Anonyymi
        2+10 kirjoitti:

        ihmisillä se hengitys haiseekin ihan p****lle, ei millään pahalla. Ainakin oma hengitys pysyy raikkaanpana huomattavasti pidempään kun kaapii mahdolliset peitteet pois.

        Hammasväleistä se johtuu.Hammaskiviä.


    • kielivä

      Kurkun löystyminen ei kuulosta tutulta, siis ennen kuullulta - vai onko hammaslääkäri sanonut niin?
      Kielen harjaamisessa ei ole mitään vikaa, mutta eihän sitä harjaa tarvitse sentään syvälle kurkkuun työntää, kieli on suussa.
      Ensimmäiselle vastaajalle sanoisin, että ei kielen harjaaminen mikään uusi tapa ole, jos siihen jää huuhtelun jälkeen jotain peitettä, niin harjaus, jos se ei auta, esim. lääkkeistä tms. tulevaa hiivakasvuun, niin apteekista on saatavana erityinen kielenpuhdistinkin. Kotikutoinen neuvo on kaapia muovilusikalla kieltä.

      • Anonyymi

        Niitähän on harjoja tähänkin tarkoitukseen erikseen .


    • Heppa-

      Olisi hyvä puhdistaa kerran viikossa, voi useamminkin jos haluaa. Älä kuitenkaan liian kovalla voimalla kaavi, ettei tule kieleen haavoja. Kieli kerää paljon bakteereita, joten raikastaa kummasti hengitystä, kun sen putsailee. Kiinassa kielen puhdistusta on harrastettu jo iät ja ajat.

      Voi putsata tavallisella hammasharjalla, kertakäyttö lusikalla tai apteekista saa ostettua kielen puhdistimia. Muista huuhdella ham.harja/lusikka/kielenpuhd.hyvin käytön jälkeen!

      Kurkku ei löysty, kun kieltä puhdistaa.

    • Hölmöläisen hommaa

      Ei kieltä harjata. Niin ei vaan tehdä. Hampaat harjataan, mutta ei kieltä. Piste.

      • Toinen hölmöläinen

        Maassa ei asuta. Niin ei vaan tehdä. Asutaan puussa mutta ei maassa. Piste.


      • Anonyymi

        ,🤣🤣🤣


    • tyhjkmtgyhjm

      haluan kommentoida näitä vastauksia siten, että iän kaiken oon kielenki pessy. tuolla kurkun löystymisellä tarkotan sitä, että kun kurkussa on joku lihas, että se löystyy jos pesee kielen. näin mulle on sanottu.

    • inr

      Minä olen harjannut kieleni hammasharjani toisella puolen olevalla kielenputsaimella.
      Vanhassa hammasharjassani sellaista ei ollut joten putsasin samalla harjalla kuin hampaat.
      Kurkun löystymistä en ymmärrä, eihän siinä nyt kurkku voi löystyä jos kieltä putsaa.
      Kieli ulos suusta ja harjaat varovasti.

    • Plop

      Palstalla loistavaa huumoria kerta kaikkiaan, eikä edes maksa kuin operaattorin kuukausimaksun verran :D

      "Joo älkää vain missään tapauksessa putsatko terskaa suihkussa käydessä, siitä voi seurata koko veltostuminen löystyminen..." -Joku

    • Anonyymi

      Olen keski-ikäinen nainen ja en ole koskaan harjannut kieltä. Ja miksi pitäisi kun ei ole reikiä ollut koskaan hampaissa saatika paikattu.Varmastin kielenharjaajilla on hampaissa paikkoja eli en koe että mun hampaat olis yhtään sen paremmassa kunnossa vaikka harjaisin kielen.

    • Anonyymi

      Pese se harja kuumalla välillä vain jos kauan hampaat pesemätä.Puhdista hammasvälit joka päivä 1-2 kertaa niillä pikkuharja tai lanka mikä sopii väliin suuta ei tartte huuhtoa.luu lääke ota lääkäriltä jos olet iäkkäämpi.

      • Anonyymi

        Elä pese suuta.omat bakteerit lähtee.


    • Anonyymi

      Suuta ei pestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe