Ottaako Ahvenanmaa pakolaisia?

Vastatkaa jos

joku tietää, olen kysynyt tätä jo aiemmin vaan ei ole tullut yhtään vastausta...

19

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen useamman kerran jo vastannut samaan kysymykseen. Vastaus on kyllä, Ahvenanmaa ottaa vastaan pakolaisia.

      • 14+666

        Meillä puhutaan yleisesti maahanmuuttajista kun kysymyksessä on kaksi eri ryhmää pakolaiset tulevat maista joissa heitä sorretaan, mutta maahanmuuttajilla tarkoitetaan työnperästä ja omin avuin toimeentulevia eri maista tulevia kansalaisia. Jos esimerkiksi Ahvenanmaa ylpeilee työhön tulleilla muuttajilla ei se ole pakolaistoimintaa mitenkään.
        Ahvenanmaalla on 16 kuntaa joihin pakolaisia tulisi sijoittaa ihan samalla perusteilla mitä muualla suomessa tapahtuu. Miksi Maarianhaminaan ei ole perustettu pakolaiskeskusta vastaanottamaan esimerkiksi somalipakolaisia, onko kysymyksessä kieroilua jota suomenruotsalaiset aina harrastavat omanetunsa turvaamiseksi samoin kuin he toimivat suomenkielistä kansaa kohtaan?
        Valtiovallan pitää ottaa Ahvenanmaa syyniin väärinkäytöstensä takia Suomessa ei saisi tapahtua eriarvoistamista kansalaisia kohtaan elämme sentään sivistyneessä valtiossa.


    • Tiedän kaiken

      Olet aikas tyhmä kun et edes sen verran tiedät. Yleisivisystä. Tietysti ottavat.

      • 1paavo46

        paskaa puhuko ei ota edes syntyperäisiä suomenkansalaisia.


      • Tiedän kaiken
        1paavo46 kirjoitti:

        paskaa puhuko ei ota edes syntyperäisiä suomenkansalaisia.

        Ottavat niitäkin. Olen itse asunut siellä 7v ja siellä on helvetisti pakolaisia. Käy kattoo niin ehkä tietäisit jotakin. Tuntuu siltä että ne jotka haukkuvat ahvenanmaata niin eivät ole edes käyneet siellä ja kyllä, osavat kyllä enemmän suomea kuin luulettekaan.


      • 7+9

      • näin kävi monelle

      • 1PAAVO46
        Tiedän kaiken kirjoitti:

        Ottavat niitäkin. Olen itse asunut siellä 7v ja siellä on helvetisti pakolaisia. Käy kattoo niin ehkä tietäisit jotakin. Tuntuu siltä että ne jotka haukkuvat ahvenanmaata niin eivät ole edes käyneet siellä ja kyllä, osavat kyllä enemmän suomea kuin luulettekaan.

        KYLLÄ ON SIINÄ SEPPÄ KERRAKSEEN.

        ETTÄ OIKEIN OTTIVAT TAANNOIN 48

        KYLLÄ TÄYTYY HAKATA KARVAISIA

        KÄSIÄ YHTEEN.


      • 1PAAVO46
        näin kävi monelle kirjoitti:

        ja sitten tulevat hakemaan työtä mantereelta eivätkä osaa Suomea ja nyt elävät Helsingissä sosiaaliturvalla.

        SINNE JA TÄTI ASTRIITTI POMOKSI.


      • 666+666
        Tiedän kaiken kirjoitti:

        Ottavat niitäkin. Olen itse asunut siellä 7v ja siellä on helvetisti pakolaisia. Käy kattoo niin ehkä tietäisit jotakin. Tuntuu siltä että ne jotka haukkuvat ahvenanmaata niin eivät ole edes käyneet siellä ja kyllä, osavat kyllä enemmän suomea kuin luulettekaan.

        Voin sanoa, että tunnen monia jotka ovat yrittäneet asua Ahvenanmaalla, mutta se ilmapiiri mikä siellä suomenkielisiin kohdistuu on hyvin vastenmielistä ja töykeää. Kaikki sanovat etteivät ikinä muuta Ahvenanmaalle kun ovat sieltä pois tulleet.
        Tämä toinen tyhmä nimimerkillä "Tiedän kaiken" on selvääkin selvemmin näitä ihan aitoja suomenruotsalaisia jotka yrittävät kyllä puolustaa rasismia kaikilla mahdollisilla tavoilla siinä ihmeemmin onnistumatta.


      • Tiedän kaiken
        666+666 kirjoitti:

        Voin sanoa, että tunnen monia jotka ovat yrittäneet asua Ahvenanmaalla, mutta se ilmapiiri mikä siellä suomenkielisiin kohdistuu on hyvin vastenmielistä ja töykeää. Kaikki sanovat etteivät ikinä muuta Ahvenanmaalle kun ovat sieltä pois tulleet.
        Tämä toinen tyhmä nimimerkillä "Tiedän kaiken" on selvääkin selvemmin näitä ihan aitoja suomenruotsalaisia jotka yrittävät kyllä puolustaa rasismia kaikilla mahdollisilla tavoilla siinä ihmeemmin onnistumatta.

        Väärin meni.Olen kyllä ihan suoemenkielinen ja osaan aika vähän ruotsia mutta pärjään hemmetin hyvin sielläkin. Joku täällä kertoi että ottivat viimeksi 48 pakolaista ok, mutta se oli viimeksi ja se on paljon kun lasketaan ahvenanmaan koko väkilukua. Montakos Lahti otti viimeksi.


      • ålanderi
        näin kävi monelle kirjoitti:

        ja sitten tulevat hakemaan työtä mantereelta eivätkä osaa Suomea ja nyt elävät Helsingissä sosiaaliturvalla.

        "ja nyt elävät Helsingissä sosiaaliturvalla."

        Siellä on jo puistot täynnä metsäsuomalaisia jotka juovat pussikaljaa ja käyvät viikottain hakemassa lisää kaljarahaa sossulta!


    • koetus

      Ahvenanmaalla käy kieli kuin kieli kunhan se vain ei ole suomen kieli sillä se nähdään uhkana.

      • ålanderi

        "Ahvenanmaalla käy kieli kuin kieli kunhan se vain ei ole suomen kieli sillä se nähdään uhkana."

        olisi täynnä köyhiä metsäsuomalaisia jotka jonottavat sossuun ja juovat pussikaljaa puistossa, ei kukaan jaksa sellaista katsoa !!


      • Matkustaa siellä

        Luulen jos Ahvenanmaa ottaa pakolaisia, heillä on ilmeisesti mahdollisuus valikoida keitä sinne otetaan.
        Jos huomioitte Ahvenanmaalla käydessänne niin siellä ei näy somali miehiä maleksimassa ja kyttäämässä kuolaposkella naisten perään, mitä täällä muualla suomessa.
        Ahvenanmaalle on valittu perheellisiä luulisin enemmäkseen kurdeja ja iranilaista syntyperää olevia, joita he pystyvät paremmin kouluttamaan ja heistä saattaakin tulla työllään toimeentulevia kansalaisia.
        Näin huomioinut koska matkustan työni takia usein siellä.


      • Somaali
        Matkustaa siellä kirjoitti:

        Luulen jos Ahvenanmaa ottaa pakolaisia, heillä on ilmeisesti mahdollisuus valikoida keitä sinne otetaan.
        Jos huomioitte Ahvenanmaalla käydessänne niin siellä ei näy somali miehiä maleksimassa ja kyttäämässä kuolaposkella naisten perään, mitä täällä muualla suomessa.
        Ahvenanmaalle on valittu perheellisiä luulisin enemmäkseen kurdeja ja iranilaista syntyperää olevia, joita he pystyvät paremmin kouluttamaan ja heistä saattaakin tulla työllään toimeentulevia kansalaisia.
        Näin huomioinut koska matkustan työni takia usein siellä.

        Luulo ei ole tiedon väärti. Katsos ahvenanmaalla ne saa töitä.


      • somalineekerit
        Somaali kirjoitti:

        Luulo ei ole tiedon väärti. Katsos ahvenanmaalla ne saa töitä.

        saa siellä?


      • 666+666
        Somaali kirjoitti:

        Luulo ei ole tiedon väärti. Katsos ahvenanmaalla ne saa töitä.

        Hyvä tieto nyt vain somalit laivaan ja menoksi Ahvenanmaalle töihin.
        Eipähän niihe tarvii sitten katsella näitä suomalaisia pussikaljoittelijoita.


      • 666+666
        Somaali kirjoitti:

        Luulo ei ole tiedon väärti. Katsos ahvenanmaalla ne saa töitä.

        Ahvenanmaalla väri vaihtuu likaisenruskeaan ja kieli vadupassikieliseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      154
      3094
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1465
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      380
      1459
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1275
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      999
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      862
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    Aihe