Naisten väkivalta

appe66

Naiset käyttävät useissa parisuhteissa fyysistä väkivaltaa miehiä kohtaan, mutta missään ei näistä puhuta. Media vaikenee, miesten kynnys puhua asiasta lienee myös suurempi. Poliisit tietävät asiasta, sosiaaliviranomaiset tietävät asiasta, mutta missään ei asiasta puhuta.

Jokainen on jossain nähnyt, kun nainen läpsäisee miestä. Mitään ei tapahdu. Jos mies tekisi saman, hän joutuisi valtion syytteeseen pahoinpitelystä, hakattaisiin naisia mielistelevien miesten puoleta pystyyn, saisi päälleen yleisen halveksunnan. Monet naiset kuvittelevat, että heillä on oikeus lyödä miestä. Mikä oikeus on toista ihmistä kenelläkään lyödä? Ei mikään.

Tunnen enemmän väkivaltaa käyttäviä naisia kuin miehiä. Naisen lyönti sattuu siinä missä miehenkin. Väkivaltaa puolustellaan ikuisella uhriasemalla, että naiset on heikompia kuin miehet. Sekö oikeuttaa lyömään toista, että mies olisi fyysisesti vahvempana vähemmän lainsuojainen ja oikeustoimikelpoinen kuin nainen? Törkeää syrjintää miehiä kohtaan.

Miesten käyttämään henkiseen väkivaltaa puututaan myös helpommin kuin naisten käyttämään. Miehet ovat muutenkin kiltimpiä usein kuin naiset, vaikka toisin luullaan.

Olisiko aika nostaa kissa pöydälle?

14

439

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi kommentti.

Miksi miehet eivät tee rikosilmoitusta jos ovat joutuneet pahoinpitelyn uhriksi. Aika vaikea ulkopuolisena on muuta sanoa.

• Anonyymi00012

Koska muut miehet pitää vässykkänä eikö ole yksinkertaista matematiikkaa ne on maineet jokka pitää hankkia erikseen ettei muut miehet pidä vässykkänä jos nainen sattuu lyömään eikä itse alistu lyömään takaisin vaikka tietäisi itse siihen pystyvänsä

• yyterik

vaikea ymmärtää miksi naisten käyttämää väkivaltaa miehiä kohtaan väheksytään, kun se on niin yleinen ilmiö! Yhteiskunta ikäänkuin 'sallii', 'ylläpitää', ja 'hyväksyy' miehiin kohdistuvan väkivallan. toivottavasti miehet tekisiväy rohkeasti rikosilmoituksia ja puhuisivat asiasta tuntematta turhaa häpeää. häpeä on sen joka lyö!

• Eikös tossa viime viikolla hesarissa ollut juttua siitä miten jossain kyselyssä oli kyseltä nuorten tyttöjen suhtautumista väkivaltaan ja oliko se jotain 1/3:sta tytöstä jonka mielestä naisella on oikeus löydä miestä, mutta miehellä ei ole naista.
      Jos joku mua lyö, ihan sama onko se nainen, mies, lyhyt, pitkä, ruipelo, lihaksikas niin varmana lyön takaisin. Onneks mun ei ole ikinä tarvinnut käyttää väkivaltaa, mutta jos tilanne tulee eteen niin varmasti lyön takaisin, viimeksi kun mä olen jotain "lyönyt" niin se oli ala-asteella kun löin yhtä kaveria olkapäähän.
      Jessen opetukset "käännä toinen poski" on täyttä paskaa sillä ihmiset jatkaa sun potkimista sen jälkeen jos ne huomaa ettet sä laita yhtään vastaan.

"Väkivaltaa puolustellaan ikuisella uhriasemalla"

Tätähän se juuri on, naisten rusinat pullasta logiikkaa. "Siis hei daa mulla on oikeus kun oon niinq nainen".

• lgkfhd

Vain ongelmainen ihminen ajattelee, että lyimönen on ratkaisu yhtään mihinkään.
      Totuus on, että se vie sen ontuvan itsekunnioituksen rippeetkin ihmiseltä, joka turvautuu fyysiseen väkivaltaan. Tasapainonen ihminen löytää aina muita keinoja selviytyä tilanteesta. Heikko lyö kun sanat loppuvat.
      Ja kyllä siitä naistenkin väkivallasta puhutaan mediassakin jo ihan eri tyyliin kuin sanotaan 15 vuotta sitten.
      Ei se mikään tabu enää ole, ja se on hyvä juttu. Että kissa on jo pöydällä, miaau!

• nimin.

"Jokainen on jossain nähnyt, kun nainen läpsäisee miestä. Mitään ei tapahdu. Jos mies tekisi saman, hän joutuisi valtion syytteeseen pahoinpitelystä, hakattaisiin naisia mielistelevien miesten puoleta pystyyn, saisi päälleen yleisen halveksunnan.

Televisiossa olen nähnyt kun nainen pyyhkäisee kädellään miehen naamaa, eli läpsäisee miestä. Jos mies tekisi saman samalla volyymilla, niin siitä ei tosiaan seuraisi yhtään sen kummempaa.

"Monet naiset kuvittelevat, että heillä on oikeus lyödä miestä. Mikä oikeus on toista ihmistä kenelläkään lyödä? Ei mikään."

40% työistä katsoo että heillä on oikeus lyödä poikaystäväänsä jos tämä kävisi heidän kimppuunsa. Minusta se on aivan oikein ja ihmettelen että luku on niinkin alhainen.

• Mies1985

40% on sitä mieltä että jonkinsortin väkivalta poikaystävää kohtaan ILMAN SYYTÄ on OK. Siis ilman pakottavaa syytä tai mitään sen tapaistakaan.

60% oli sitä mieltä että väkivalta huvin vuoksi ei ole OK.

Miten oikein onnistuit lukemaan sen tutkimuksen noin nurinkurisesti?

• voi tyttöjä
        Mies1985 kirjoitti:

40% on sitä mieltä että jonkinsortin väkivalta poikaystävää kohtaan ILMAN SYYTÄ on OK. Siis ilman pakottavaa syytä tai mitään sen tapaistakaan.

60% oli sitä mieltä että väkivalta huvin vuoksi ei ole OK.

Miten oikein onnistuit lukemaan sen tutkimuksen noin nurinkurisesti?

Niin miten päin se nyt mahtaa olla, eli onko jokin toinen media lainannut Hesarin uutista väärin? Aloittajalle vinkki: just tän takia kaivattais niitä linkkejä mukaan jos viitataan johonki juttuun. Rasittavaa alkaa itse googlettamaan lähteitä kun ne vois samalla laittaa siihen tekstin jälkeen.

"Poikaystävän lyömistä piti hyväksyttävänä 40 prosenttia vastaajista. Suurin osa heistä oli kuitenkin sitä mieltä, että väkivaltaan tarvitaan kunnon syy kuten se, että poika käy kiinni tai lähentelee väkisin."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1774899

• Potkittu

"Jokainen on jossain nähnyt, kun nainen läpsäisee miestä."

Ja minä olen myös ollut se mies jota lyödään/potkitaan. Kerran kävi niin että parikymppisenä juttelin about ikäisteni porukassa, oli viikonloppuyö ja seisoskeltiin kylän raitilla. Kommentoin jotain neutraalia keskusteluun niin yksi vieras ja humalassa ollut nainen varoittamatta potkaisi mua haaroihin (ei osunut onneksi pahasti). Tähän päivään mennessä mulle ei ole selvinny mikä mahtoi olla hänen motiivinsa.

• voi tyttöjä

Poikaystävän lyömistä piti hyväksyttävänä 40 prosenttia vastaajista. Suurin osa heistä oli kuitenkin sitä mieltä, että väkivaltaan tarvitaan kunnon syy kuten se, että poika käy kiinni tai lähentelee väkisin.

12-18-vuotiaille tytöille suunnattu kysely keräsi yli 9000 vastaajaa Irc-galleriassa. Suurin osa heistä oli 14-17-vuotiaita.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1774899

• ¨åpoolikhjhgg

Ei ole kiltimpää, ihminen on väkivaltainen. Ihminen on väkivaltainen olento, meissä ihan jokaisessa asuu se väkivaltainen hirviö ja jos ette usko, niin kyllä se teistä esiin saadaan, mä tiedän muutamankin hyvän keinon. Totta, myös naisissa.

Väkivalta syntyy väkivallasta. Tämä on totta, siis 99% väkivaltaisista ihmisistä, on itse uhreja jollain lailla.
      Miehistäkin. Jollain tavalla heidän lyntätty, tai lyöty, niin että asiat purkautuvat väkivaltana. Ja joo, kun itse olen ollut väkivallan uhri sekä tekijä, niin kyllä mä nyt tiedän, mistä mä puhun.

Väkivallasta vaietaan samalla tavalla, oli tekijänä kuka tahansa, on idioottimaista tehdä asiasta joku kilpailu "miksi tosta kun ei tästä ja noi tekee kyllä enemmän ja nää kärsii kyllä enemmän" se on jotain niin vitun typerää, etten typerämpää tiedä. Jos asiallisesti haluaisi asiasta keskustella, se olisi hienoa. Mutta ei kilpaillen. "Miehet ovat muutenkin kiltimpiä usein kuin naiset, vaikka toisin luullaan." Tämmöiset väitteet on tätä kilpailua. Ei todellakaan ole, eikä kuulukaan olla. Se on totta, että niin urokset kun naaraat tappelevat, yleensä eri syistä, mutta kuka nyt on kiltimpi ja lässyn lässyn. Ei oikein tule sellaista oloa, että kissaa halutaan minnekään, vaan että halutaan esittää vaan vastasyytteitä ja kilpailla.

Se, mikä pitää yllä naisten väkivallasta vaikenemista on a) miesten häpeä. He eivät uskalla tehdä ilmoitusta, eivätkä puuttua asiaa. Ja se muuten on perheväkivallassa aika yleistä, naisille sai hokea sitä kertokaa, ilmoittakaa, vuosikymmeniä (satoja) ennenkun alettiin uskaltaa. Raiskauksista jää suurinosa edelleen ilmoittamatta. Uhrilla on uhrin häpeä. Tiedän.
      b) naisten häpeä ja avun vaikea saanti. Naisen kuuluu olla äiti ja pehmeä ja ihana. Väkivalltainen nainen tuomitaan heti, siksi sitä ei myönnetä ääneen, ei haluta tietää vielä silloinkaan, kun tiedetään. Nainen ei saa olla väkivaltainen, se on heti huora ja hullu, jolle ei kuulu normaalielämästä mitään! Miehille on lyömätön linja, jonne voi soittaa suoraan, naisille joku vammanen maria-liitto, missä pidetään jotain luentoja ja muuta paskaa. Itse olisin kaivannut suoraa apua, jotain, minne soittaa kysyä jne. mutta ei. Kun lässytetään jotain luentoja psykologisista syistä ja mä olisin huutanut "estäkää mua, mä pelkään itseäni", mutta ketään ei ole paikalla. Naisille ei todellista apua vaan ole.

Olisi aika kyllä, mutta käytännössä asiat ovat paljon vaikeampia. Väkivaltaan pitäisi voida hakea apua, molempien osapuolten, ilman häpeää ja syyllisyyttä, mutta koska se onnistuu, on eri juttu. Koska se onnistuu ilman tätä "kilpailua" on eri juttu. Koska asioista voidaan keskustella asioina ilman niitä iän ikuisia sukupuolielimiä aina joka asiassa, on jo ihan utopiaa. Ja asioista taas ei voida keskustella, jos aina täytyy olla huutamassa "tää on tätä naisten logiikkaa" koska kuka haluaa keskustella ihmisen kanssa, jolla on selkeä tuomitseminen jo heti alkuun pelkän sukupuolen perusteella? Kuka haluaa oikeasti puhua, jos päävastinen liittyy aina vaan sukupuolielimiin? Kuten huomaat, tästä miesten syyttelystä, se on aika rasittavaa.

Väkivallasta todella pitäisi keskustella ja sitä yrittää hoitaa sukupuoleen katsomatta.

• Anonyymi00010

Vittu,te avuttomat kusipäiset äijät ketkä ette pärjää edes peilikuva alle.Ne naiset jotka ovat uskollisia puolisolleen olette vahvoja ja suojeltuja ja te ämmät jotka huomaatte aivan sama miten teidän käy.En todella sääli teitä.Perhern äidit kunniaan

• Anonyymi00011

Sitä saitte mitä esi-isänne teille tilasi mainitsin siitäkin jo vuosia sitten että naiset kohtelee miehiä samoin kuin miehet on kohdellu naisia lähes läpi koko maailman historian

• Anonyymi00013

Kohta loppuu naisten patsastelu kun islammit valloittavat maan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      113
      2351
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      32
      1235
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      973
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      942
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      629
      933
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      865
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      88
      798
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      676
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      666
    Aihe