katkesi pultti moottorin sisään termostaattia vaihtaessani, 6mm, eikä jäänyt yhtään ulkopuolelle. Nyt niksejä miten saan tyngän parhaiten pois.
pultti pois
6
634
Vastaukset
- X masentaja
Pistät pultin päälle korilevyn jossa on 6mm;n reikä, hitsaat suurehkolla virralla korilevyn kiinni pultin tynkään ja sitten otat ison mutterin, vaikkapa 12mm;ä ja hitsaat sen keskeltä kiinni korilevyyn, samalla kun hitsaat niin pulttikin lämpenee, joka helpottaa irtoamista.
Jos pultti ei irtoa ensiyrittämällä, niin uusi toimenpide. - frangrabba
poraa pulttiin reikä ja väännät sellaisen ulosvetäjä tapin kanssa ruuvin auki,lämmitys auttaa huomattavasti
"Ulosvetäjätappi" on huijausta. Ei toimi. Hitsaushomma toimii aina. Itse olen hitsannut suoraan mutterin ilman mitään aluslevyjä. En tiedä, miten alumiininen perusaine kestää menettelyn, mutta rauta kestää ja hitsauslämpö irrottaa jumin.
Alumiiniseosten sulamispiste on suuruusluokkaa noin 600 astetta, raudan 1200-1550.- X masentaja
sitroen kirjoitti:
"Ulosvetäjätappi" on huijausta. Ei toimi. Hitsaushomma toimii aina. Itse olen hitsannut suoraan mutterin ilman mitään aluslevyjä. En tiedä, miten alumiininen perusaine kestää menettelyn, mutta rauta kestää ja hitsauslämpö irrottaa jumin.
Alumiiniseosten sulamispiste on suuruusluokkaa noin 600 astetta, raudan 1200-1550."En tiedä, miten alumiininen perusaine kestää menettelyn"
Hyvin se alumiini kestää hitsaamisen sulamatta, kun käyttää korilevyä jossa saman kokoinen reikä kun pulttikin.
- Tojo-Köle
.......katkenneeseen pulttiin reikä...ensin niin pienellä, että varmasti poraat katkennutta pulttia (joku 3mm kuutosen pultilla)
-sitten suurentamaan poranterää (max. 5,4 muistaakseni 6mm pultilla).
-sopivalla terällä ne kierteen ihan tarttuu poranterään ja tulevat pois vastakierrettä vaurioittamatta.
PS. alumiinin takia rei'än ALKUPORAUS voi olla hankalaa, että poraat pultin keskelle, etkä moottoria....- bultti läks
Kaikki hyviä niksejä, nyt käytettiin porausta, ensin 3mm, sitten 5mm, loput lähtikin melkein itsestään, Kiitos !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782